feribotu

Membru
  • Content Count

    147
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

feribotu last won the day on November 10

feribotu had the most liked content!

Community Reputation

215 Excellent

About feribotu

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1,783 profile views
  1. feribotu

    Hamei o data... Hamei de doua ori.... Adjudecat! Simpatica planta
  2. feribotu

    Ziua 2 (continuare). Saschiz- Cloasterf- Mesendorf Dupa pauza de la Casa Tei din Saschiz, am continuat bucla, incepand urcusul destul de abrupt al dealului. Saschiz in vale: Si panta tot mai accentuata: Aici a fost unul din segmentele de drum care mi-a placut maxim, nu am intalnit nicio masina pana la Cloasterf...iar peisajele sunt de poveste, desktop photos cum bine spunea @Traveller. Desi nu suntem la Movile, avem si aici movile. O plantatie de tutun (cred): Si apoi un pic la vale: Este o zona apoi numita "montagne russe": Din pacate cei 8km pana la Cloasterf au trecut foarte repede, aici incepeam coborarea spre sat (scuzati degetul): Imaginea clasica a satelor romanesti depopulate, o ultita si o babuta cu toiagul ei: Am mai oprit sa mai pozez inca o data casa din care, la tura de acum 2 ani, rasuna total contrastant cu restul satului melodia "I still haven't found what I'm looking for" al lui U2 De la Cloasterf catre Crit am luat-o pe DN pentru ca voiam sa pozez chestia asta, de care imi spusese un amic: Daca ma intrebati ce ar trebui sa vedeti...pai cam asta: Erau acolo un cerb si inca 2-3 caprioare, stateam si ma gandeam, in afara de cat de crud poate sa fie pentru animalele acelea, cat de legal este asa ceva...sa inchizi niste animale salbatice in 300-400 mp. "Minunea" este la iesirea din Mihai Viteazu, o las aici si pentru indignarea altora. Dupa cum probabil stiti ca sunt iubit maxim de cainii de pe ulite (si alergat de cainii de stana ), las aici inca o dovada. Cainele a fost atat de simpatic inca am fost nevoit sa ma duc sa cumpar ceva de mancare pentru el: Desi aveam de gand ca de la Crit sa merg pana la Mesendorf pe o alta bucata de traseu amenajata de catre cei de la fundatia ADEPT, din pacate chiar la 200-300 de intrarea pe traseu era o turma de oi. Am asteptat cateva minute doar doar vad si ciobanul, asa, in caz ca vasnicii caini de paza ar fi vrut sa serveasca o bucata de gamba la cina....si cum ciobanul a ramas pitit, am luat-o catre cazare pe acelasi drum ca si ziua precedenta. Mai o scurta urcare sa treaca plictiseala: mai un apus de soare printre nori: ...si am ajuns asa si la finalul traseului din ziua 2. Bucata de traseu de care aminteam mai sus este cea cu mov, fiind apreciata din cate am inteles mai ales pentru senzatia la coborare. Dar "nu strivim corola de minuni a lumii", chiar imi place sa las zone sau lucruri pentru o descoperire ulterioara. Intors la primitorul loc de odihna, am petrecut seara la inca o sticla de vin in aer liber, bucuros ca am putut face tura asta in vreme de pandemie:
  3. feribotu

    Multam pentru link-uri @BogdanTimisoara. Cumva are sens si ce zici tu, exista si riscul sa nu ii placa si daca investitia initiala este mare, atunci te poti trezi ca pierzi destui bani. Pe de alta parte, eu sunt de-acord cu @Axe, daca nici macar cadrul nu este unul cat de cat ok, atunci din punctul meu de vedere nu merita investitia de bani (in upgrade piese). Adica sa ajung sa pun piese de calitate pe un cadru cu o geometrie nepotrivita si la care sa faci tot felul de compromisuri caci fiind vechi, unele piese si solutii noi sunt incompatibile. Plus, plecand la drum cu un astfel de tandem, chiar exista riscul ca excursia sa devina una neplacuta daca piesele vechi te lasa in mijocul drumului sau experienta de pedalat si confort in sa este una rea din start. Astfel, s-ar putea ca prima excursie sa fie si ultima daca, in loc sa ne bucuram de drum, locuri frumoase si peisaje, ajung sa tot opresc la marginea drumului ca sa mai reglez ceva, sa nu se mai auda tot felul de zgomote, etc. Am avut impreuna cu sotia o astfel de experienta cand am invatat-o sa mearga pe bicicleta...mergand la un centru de inchiriat. Bicicletele disponibile erau insa neintretinute, scartaiau, franele nu tineau foarte bine....astfel incat prima experienta nu a fost foarte reusita. Cu totul altfel a fost cand am pus-o pe o bicicleta cat de cat ok, si ea se simtea mai in siguranta. Eu unul nu as avea curaj sa plec intr-o tura de cateva sute de km cu o bicicleta Velors...poate doar in ideea sa demonstrez ca daca dau la pedale, rotile se invart. Insa nu ma vad pedaland pe drumuri de-alea mai pustii, putin circulate...cu bicicleta pe care piesele par de unica folosinta. Poate fi o solutie pentru pedalat 2-3 km intr-un parc din oras ,cand esti aproape de casa, dar altfel...zic pas.
  4. feribotu

    ZIUA 2. Mesendorf- Saschiz. Dimineata parea destul de innorata si chiar au venit cateva picaturi de ploaie, asa ca am zis sa profit de asta si sa vizitez biserica din sat. Langa (dreapta sus in poza) este un spatiu circular, strajuit de copaci care creeaza o umbra deasa, un foisor cu umbra naturala. Asteptand sa vina doamna cu cheia, am facut cativa pasi pe ulita satului, nici tipenie de om, doar o iapa cu manzul ei: Lipit de gardul exterior al bisericii era un spatiu dezolant, m-a dus gandul ca ar fi fost vreun grajd sau spatiu de adapostire a animalelor. Aflu mai tarziu de la doamna care deschidea biserica ca era fosta scoala din sat: Biserica si fortificatia este destul de micuta, avand insa 2 ziduri de aparare. Poza de aici este facuta dupa ce trecusem de primul zid inconjurator: Iar aici curtea interioara si biserica: Si cateva poze din interior. In timp ce eram atent la orga, inaintand in acelasi timp spre ea, doamna in tot spunea "Stop, stop". Aflu apoi ca zona aceia, dupa acel prag, este asimilata altarului, biserica nefiind declarata muzeu ca prin alte parti, aici mai avand loc slujbe din cand in cand. Chiar daca zona este una mai ferita in ceea ce priveste riscul de cutremur, tot nu vad bine maniera asta de sprijinire a stalpilor: In curte, lipit de zidul interior, era zona in care la nevoie se adaposteau cerealele si alte lucruri care trebuiau carate din calea atacatorilor. Trecutul si prezentul alaturate...insa macar s-au straduit sa foloseasca acelasi tip de tigla ca si cea originala: Unul din turnurile de aparare: Ma reintorc apoi sa iau bicicleta si sa pornesc spre Saschiz pe traseul de bicicleta. Initial am ratacit un pic traseul, continuand drumul care se lasa in stanga bisericii. Stiam ca traseul de biciclete trece practic prin curtea de la Mesendorf 65, tipul fiind si un fost coleg de munca, asa ca m-am intors catre biserica si vazand si nr 65 pe poarta, traseul fiind semnalizat si cu o bicicleta. Asa ca nici bine nu am plecat si am mai facut o pauza, stand putin de vorba si povestind despre viata la tara. El si sotia au renuntat la traiul din Bucuresti si s-au mutat acolo la Mesendorf, punand pe picioare o mica gospodarie. Mi-a povestit cum la concursul de MTB traseul trece literalmente prin sura mijlocul surei lui, acum foarte frumos amenajata. Din pacate nu am facut poze, telefonul lasandu-l in geanta de pe bicicleta in timp ce discutam si ma plimbam un pic cu fostul coleg prin mica lui gospodarie. Imi iau la revedere si ies prin fundul gradinii, trec printr-o livada de meri lasata in paragina si imediat intru in padure. Prima parte a traseului este intr-o urcare pronuntata, am preferat sa dau la pedale decat sa fac poze. AIci o poza dupa ce panta se mai indulcise: Eu practic mergeam in sensul invers fata de traseul concursului de MTP, se poate observa poteca construita in acea curba astfel incat sa nu te arunce de pe traseu la o coborare in viteza: Dupa putin timp am ajuns la intersectia potecilor, existand varianta de a o lua catre Viscri fara a mai cobori in Mesendorf sau direct catre Saschiz: Iau directia Saschiz si inaintez agale pe traseu, astfel incat sa ma pot bucura de fiecare mentru de poteca: Cum plouase un pic peste noate si dimineata, poteca era mai uda dar totusi ciclabila, eu nu am avut nicio problema cu anvelopele mele 37x700c. @a_mic - despre astfel de zone din padure ma refeream cand ziceam de crengi sau copaci cazuti si lasati sa putrezeasca. Despre cei din mijlocul potecii ai dreptate, insa daca se curata padurea cred ca scoteai sute de mc de lemn de foc. Poteca era cand foarte vizibila, cand mai putin vizibila, dar repet, fara riscul de a te rataci chiar si fara GPS: Aici era intersectia cu drumul care venea de la Cloasterf...eu am continuat inainte pe poteca de biciclete: Urmeaza din nou o zona in care traseul se suprapune pe circa 1 km cu un drum forestier: Aici dau despre o remorca care incarca lemn din padure...dar nu copacii aceia cazuti ci arbori buni, taiati. Si era clar ca era lemn pentru foc, pentru ca erau taiati la lungime de cca 1m, astfel incat sa fie pusi si asezati usor in remorca. Am avut o scurta discutie in contradictoriu cu 2 muncitori de acolo, care tot vociferau ca ce caut eu acolo, ca nu am voie sa ma plimb in padure. Le-am spus ca nu sunt pe urmele lor, fiind doar la plimbare cu bicicleta, si ca din acest punct de vedere ei sunt cei care nu prea au ce sa caute in padure. In timp ce ocoleam remorca am fotografiat nr remorcii, apoi dupa vreo cateva sute de metri am gasit un loc in care aveam semnal la telefon si am oprit sa sun la politie. Le-am explicat cu aproximatie pe unde eram, le-am dat nr masinii...dar aveau o lehamite in ei de parca eu eram infractorul. Dupa cum arborii incepeau sa fie mai rari iar poteca mai luminoasa, mi-am dat seama ca ma cam apropii de zona in care voi iesi din padure: Iesirea in drumul forestier care in dreapta coboara spre Saschiz, iar in stanga continua spre Sighisoara era strajuita de un ciulin imens, cred ca avea peste 2.5m inaltime: Aici eu am cotit dreapta spre Saschiz, am mai coborat cateva sute de m pe drumul forestier, care apoi devine asfaltat: Este o zona in care te poti da vertiginos la vale, traficul fiind inexistent iar drumul nu are curbe foarte stranse: Eu m-am tot oprit insa, ba sa mai pozez dealurile si din partea asta: ...ba sa surprind drumul care serpuieste usor la vale: Am coborat i Saschiz...si cum aici vizitasem biserica in urma cu 2 ani, acum doar m-am oprit la Casa Tei, ceainaria din sat unde poti sta sa te relaxezi un pic, sorbind un ceai (sau o bere, cum am facut eu), la umbra foisorului din curte: Pentru cineva mai boem, exista si varianta de cazare, in fosta sura a fost amenajata o camera de inchiriat (cu baie proprie) - in partea stanga , sura fiind un loc de relaxare: Traseul primei parti a zilei: https://ridewithgps.com/trips/55422262
  5. feribotu

    Chestia este ca acum pe 3x7 sau 3x8 nu sunt facute decat componente din gama entry - tourney, altus, etc. Pur si simplu nu am incredere in astfel de componente, mai ales pe un tandem unde uzura pe transmisie este mai mare decat la o bicicleta normala. O varianta ar fi, cum ai zis si tu, niste componente second-hand din gamele mai vechi....insa sa ai norocul sa gasesti ceva fara prea mare uzura. Pedalierul ala de mai sus pare super ok la pret, avand in vedere ca ai atat pedalierul de pe fata cat si cel de pe spate. Mai gasisem niste brate pedaliere specifice de tandem de la Thron: https://www.sjscycles.co.uk/cranks/165-thorn-tandem-crankset-for-xover-drive-rear-black/ https://www.sjscycles.co.uk/cranks/170-thorn-tandem-crankset-for-xover-drive-front-black/, dar considerand ca trebuie sa adaugi si placile...iesi clar mai scump decat cel pus de tine mai sus.
  6. feribotu

    Merci pentru detalii, intr-adevar imi dadusem seama de pedalele de pe stanga, acum am realizat faptul ca in fata si bratul de pe dreapta este inversat (caci este cel de stanga in mod normal). Deci 3 din 4 pedale ar avea problema asta, singurul "corect" find pedalierul dreapta de pe spate. Multumesc mult pentru link-uri...vad ca pe acolo sunt preturi cat de cat mai normale la biciclete second-hand. Pe mine mai degraba m-ar interesa un cadru cum este cel din al doilea link, mai clasic, desi si primul poate fi ok. Ultima varianta mi se pare pt cazul in care strocker-ul este mult mai scund decat capitanul, la noi nu este cazul, fiind o diferenta de doar cca 5cm la inaltime.
  7. feribotu

    Ce parere aveti despre asta: https://www.निषिद्ध/oferta/vand-bicicleta-tandem-mtb-IDdKPe7.html#83153a9b41 Later edit: Nu sunt permise link-uri catre olx?
  8. feribotu

    In primul rand la asta nu imi place cadrul, unghiul ala la seat tube-ul de pe spate o sa faca ca orice portbagaj pe spate sa fie foarte inghesuit. Furca de pe fata nu are prinderi pentru portbagaj low-rider. Si probabil dupa ce ii schimb si rotile si tija sa de pe spate cu una flexibila si furca fata...ajung tot pe la 6500 lei.
  9. feribotu

    Da...am vazut ca orice configuratie cat de cat ok, plus transport...ajungi spre 2000 EUR. Speram totusi ca plecand de la un cadru no-name si punand niste piese cat de cat decente, la un magazin local, sa nu ajung tot la 2000 EUR, dar vad ca tot pe acolo bat. In situatia asta, vazusem un Cannondale 29er la 2000 EUR, mai degraba l-as lua pe ala decat sa ajung la aceiasi bani cu cadru no-name si piese mai slabe. Oricum, eu speram sa ajung pe la 6000-6500 lei pe un tandem costumizat, cu piese decente, nu high-end.
  10. feribotu

    In situatia asta, doar filetul de la pedala are filetul invers, sau si cel de pe bratul pedalier trebuie modificat? Am mai vazut recomandarea sa se utilizeze fir Loctite de blocare pt filet si sa se stranga foarte bine, astfel desfacerea filetului este putin probabila. Referitor la viteze, si eu sunt convins ca nu voi avea nevoie de mai mult de 44 cu 11. Pe combinatia 44 cu 11 la 60 RPM ai o viteza de approx 30km/h, la 70 RPM ai deja 35km/h. Nu mai pun pentru cadente mai mari pentru ca e greu pt stocker-ita, dar nici nu anticipez sa mergem mai mult de 30km/h si aia asa, ocazional. Pentru varianta de tandem cu sotia, viteza ar fi cam 20-25km/h, ceea ce se poate obtine lesne cu foaia de 44 si pinioanele din jumatatea de jos a casetei.
  11. feribotu

    Nu vreau totul nou, important pentru mine este ca piesele sa fie destul de fiabile (adica exclud din start gama de jos, sub Deore la mtb-trekking si sub Tiagra la cele de sosea, poate cel putin Sora din versiunile mai noi care sunt destul de ok). Nu am chiar 2 maini stangi, doar ca nu am toate sculele necesare pentru asamblarea completa...desi nu cred ca ar fi o investitie asa de mare. Cum ii spuneam si colegului mai sus, pe oferta initiala am avut roti Ryde Andra 30, dar nu a gasit varianta cu 36 spite si le-a inlocuit. Cred ca o sa incerc sa fac o simulare cu niste piese Deore/ XT din versiunile mai vechi (cand Deore avea 9 pinioane iar XT 10), sa vad cum iese.
  12. feribotu

    A nu se intelege ca vreau ceva scump din snobism, departe de mine asa ceva. Daca as gasi ceva ieftin si bun, iti dai seama ca nu as da dublu pe ceva doar pentru ca are o generatie mai noua de piese. Din pacate insa, tandemurile astea ieftine au si piese fff ieftine, care poate isi fac rostul la o plimbare prin oras sau parc, dar nu cred ca vrei sa te trezesti in mijlocul unui camp cu ceva nefunctional, si cu bagaje pe deasupra. Initial, pe oferta erau roti Ryde (Rigida) Andra 30, insa nu gasise varianta cu 36 de spite si le-a inlocuit cu RMX sau DT Swiss.
  13. feribotu

    Din pacate anuntul de pe dirtbike.ro nu mai este de actualitate. La fel si la veloteca, am vb cu ei pe email si nu mai au si nici nu mai aduc tandemuri. Chestia este cu facutul din bucati...ca iesi mai scump decat una din fabrica. Poate doar daca ai ceva piese de pe alte biciclete sa fie ok ca si buget. Serios...poate este ok pt o plimbare in parc sau pe langa casa, dar eu nu as pleca intr-un tur de cateva sute de km cu un tourney...
  14. feribotu

    @BogdanTimisoara - ce parere ai de configuratiile de mai sus? Din experienta pe care o ai la pedalat cu tandemul (banuiesc ca impreuna cu sotia/partenera si nici ea nu este super sportiva), ce parere ai despre angrenajul acela 52/39/30? Sincer, eu nici pe cursiera nu am 52/36 si merg pe compact 50/34, deci feelingul meu este ca foaia de 52 cu orice pinion din jumatatea de jos pt sotie va inseamna cam greu. De asta as prefera acel single side driving, foaia de 44 cu pinioanele mici 11-13-15 iti asigura viteza decenta pe plat (la nevoie), mai dureros o sa fie la deal unde nu stiu cat de greu o sa ne fie cu foaie de 32 si pinion de 36 (cum spuneam, sotia nu are cine stie ce antrenament si cu atat mai putin la deal).
  15. feribotu

    Am gasit un magazin de biciclete in Sf. Gheorghe care poate construi un tandem, plecand de la niste cadre disponibile la ei (ci care se pot vopsi in culoarea aleasa), pe care se pot pune configuratii in functie de dorinta clientului. Cadrul este acesta: Am 3 variante de propuneri ca si configuratii, toate in varianta single side driving (plecand de la un angrenaj triplu 46/36/26 sau 44/32/24 - eu inclin spre acesta din urma pentru ca as avea foaia de 32 cu pinioane 11-36, ceea ce ar crea niste rapoarte cat de cat decente si pe urcari). Am avut si o propunere pentru o varianta cross-over drive, dar cu un angrenaj tandem de 52-39-30. Desi nu am experienta pedalarii pe un tandem si inteleg ca se mai egalizeaza cumva diferentele, ma gandesc totusi ca sotiei ii va fi destul de greu pe foaia de 52. In oferta initiala, aveam o furca fata de Al...insa dupa o experienta pe o cursiera cu furca de Al am zis ca nu mai repet asa ceva pe vreo alta bicicleta cu furca fixa. Ca si configuratii: Din pacate nu am toate sculele necesare si nici experienta sa ma apuc sa o bricolez eu acasa...desi ma bate cam bate gandul sa incerc. Foarte fain tandemul tau, sa-l stapaniti sanatosi si la cat mai multe ture cu el! Poza este facuta pe dealurile dintre Fagaras si Soars?