feribotu

Membru
  • Content Count

    111
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

feribotu last won the day on March 10

feribotu had the most liked content!

Community Reputation

112 Excellent

About feribotu

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1,634 profile views
  1. feribotu

    Din pacate tandemul de pe dirtbike nu mai este la vanzare, am contactat vanzatorul imediat insa bicicleta nu mai era disponibila . Tandemurile Orbit sau Dioxin sunt cam scumpute, cu tot cu transport (cca 250-300 EUR) ajung lejer in intervalul 2500-3000 EUR, mult peste bugetul pe care l-as aloca pentru asa ceva. Ridgeback Panorama nu mai este in stock, am luat legatura cu magazinul din UK...transportul ar fi adaugat inca 250 GPB, deci si asta ar fi costat cca 1750 EUR. Recunosc ca nici eu nu prea m-am grabit...avand in vedere criza asta cu Covid-ul, daca eram foarte decis cred ca prindeam inca oferta la Panorama. Intrebarea este: ce alte optiuni ar fi pentru un tandem decent, care sa nu te lase in drum, intr-un buget de pana la 1000-1200 EUR. Nu as zice nu la un second hand...insa piata la noi pt asa ceva este foarte saraca...
  2. Ziua 3. Dubova- Liborajda (Casa Creta). 72,5km Una din zilele lungi, incepe dimineata devreme cu un mic dejun copios pe care l-am pregatit singuri in bucataria pensiunii Donau din Dubova. Apoi, cu energia la cote inalte luam in pedale cele 2 delusoare chiar de la iesirea din Dubova. Profit de faptul ca este racoare si partenerul de tura are un pic de energie si il duc intr-o trena mai sustinuta pe primii 5 km, chiar daca asta a insemnat ca nu m-am oprit pentru poze. Prima pauza de poze o luam abia dupa 15km, un pic dupa ce am trecut de drumul spre Eibenthal pe care o apucasem ieri singur. Apoi inapoi in sea, ca drumul de azi este lung iar afara este soare...si nici pic de umbra. Practic a fost ziua in care nu am prins nici macar vreo umbra pe sosea, soarele ne-a parjolit constant de rasarit la apus. Niste casute cocotate pe deal: Nici nu sprijinisem bine bicicleta de parapetul metalic, timp cat sa fac 2 poze...ca apare politia de frontiera. Ne-au legitimat, ne-au intrebat de destinatia pentru ziua respectiva, mi-au admirat un pic bicicleta, apoi ne-am luat la revedere, rugandu-ne sa avem grija la drum. In Svinita fac o scurta escala cat se ne aprovizionam cu apa. Avand in vedere panta sustinuta care te duce in sat...am fost singur, lasand colegul sa se bucure pt 5 minute de umbra unui copac. O barja pe care o depasim agale: Drumul este foarte pitoresc si nici tipenie de masina sau alti participanti la trafic: La rascrucea cu drumul spre satul Bigar (tot un sat cu o comunitatea ceheasca), vad o cruce care la momentul respectiv mi s-a parut ciudata, avand acel craniu sub picioarele mantuitorului. Aflu mai tarziu ca semnificatia literelor NI KA si a acelui craniu este "Isus Hristos invinge", amintindu-ne de Iisus Hristos Cel Care a învins moartea. Aici sunt ruinele cetatii Drencova care dateaza de prin secolul XV. Între anii 1429-35 a fost proprietatea ordinului cavalerilor germani, iar din 1457 a familiei Iancu de Hunedoara. Fiind o cetate de graniță a fost atacata de mai multe ori, chiar și ruinata de turci. După construirea hidrocentralei Porțile de Fier, ruinele au fost înconjurate de apele Dunării și de atunci sunt spălate necontenit, fiind condamnate la pierire. În prezent se vede la 25-30 m în Dunăre ceea ce a mai rămas din cetate. Segmentul de zid are cca.15 m lungime, este dreptunghiular și are niște găuri. Restul zidurilor se odihnește în adâncuri. Inca putin si ajungem si la locuintele lacustre (Pensiunea Egreta) de dincola de Berzasca. Cum era foarte cald, am zis sa ne adapostim un pic si sa ne delectam cu o inghetata sau o bere rece. Am asteptat insa o eternitate de vreo 20 minute sa vina cineva sa ne ia comanda, desi facusem in mod repetat semn singurei chelnerite care era in tura la ora respectiva. Chiar daca locul este frumos, impresiile celor care stateau acolo nu erau chiar cele mai bune, si se refereau tot la modalitatea de servire execrabila a personalului. Un tip care statea intr-o casuta de-aia imi spunea ca el este nevoit sa cumpere mereu cate 3-4 beri, chiar daca se incalzesc pana apuca sa le bea...dar macar apuca. Altfel, se umple de draci de fiecare data cand merge la bar. Eu am preferat sa nu ma umplu de draci, am mai tras o poza ca asta nu spune decat o poveste frumoasa, apoi am gasit o mica terasa cateva sute de metri mai departe unde am baut linistit o bere rece pe malul aceluasi fluviu ca si la Egreta cea neprietenoasa. Aici eram cam pe la Km 60...de aici destinatia finala a inceput sa fuga de noi ca Fata Morgana, mai ales ca soarele fusese mai harnic decat noi si acum ajunsese sa ne parjoleasca din fata. Colegul isi pierduse cam toata energia, dar tot mai ramasese ceva acolo, stimulat si de faptul ca Pensiunea Casa Creta se anunta foarte prietenoasa cu turistii sai. Ajungem intr-un final, cu niste nori amenintatori care ne urmareau din spate: Recomand calduros Casa Creta in caz ca sunteti in tranzit prin zona. Gazda este de pus pe rana, iar ciorba deasa de peste pe care am mancat-o aici este absolut sen za ti o na la. Ziua se incheie frumos, cu Je like a boss in hamac, numai bine dupa cei 72.5 km pedalati pe un soare neobosit:
  3. feribotu

    Din dorinta de a putea pedala impreuna cu sotia in mici ture, ma gandesc serios sa caut un tandem. Problema este ca ea nu are deloc experienta in mersul pe bicicleta, initial am zis sa iau o bicicleta pt ea si sa mergem fiecare pe bicicleta proprie, insa ea are o teama destul de mare de a merge singura pe bicicleta pe sosea. Asa, eu as putea sta pe locul de capitan, ea putand fi mai relaxata pe locul de stocker. Ar trebui sa aiba portbagaje spate si fata, aparatori de noroi si o echipare cat de cat decenta, avand in vedere ca planuiesc sa-l utilizez pt ture cicloturistice (una este sa ramai cu tandem-ul in parc in Bucuresti, altceva pe cine stie ce drumuri nu foarte circulate). M-ar tenta si ceva second hand, dar cel putin la noi in tara oferta este foarte limitata. Nu am stabilit inca un buget, pentru ca inca nu-mi dau seama exact care sunt intervalele de pret...insa in mod clar nu vreau sa dau 2000-5000 EUR pe un tandem cum am vazut pe diverse site-uri pe afara. 1. https://www.dirtbike.ro/bazar/tandem-bicycle-422592 - echiparea este entry-level, cei care il vand inteleg ca au calatorit pe el din Franta pana aici si nu prea vor sa-l transporte inapoi din cauza costurilor (asta ma face sa cred totusi ca este o bicicleta de care te poti desparti foarte usor...). Pretul este tentant, 1900 lei, in plus as putea sa o vad inainte, daca bicicleta inca se afla in Bucuresti. 2. https://www.tandems.co.uk/m3b0s104p997/ORBIT-TANDEMS-Velocity Echiparea pare una decenta, nu pare a fi foarte uzata, daca poza este reala. pretul este de 950£, una noua similara incepe de pe la1950GPB https://www.tandems.co.uk/m3b0s104p997/ORBIT-TANDEMS-Velocity 3. Ar fi si oferta asta, fara sesiunea de masuratori si fara service - https://www.thetandemshop.com/starter-tandem-package/ Nu prea spun care este echiparea, pentru niciunul din pachete...vad ca pretul pleaca de la 1220£ pt Simmonsohn Karistad si ajunge la 1370£ pt Simmonsohn Bergen 4. https://www.thetandemshop.com/product/ridgeback-panorama-complete-tandem/ Asta imi place cel mai mult (eu sunt obisnuit cu dropbar-ul, am atat pe curisiera cat si pe o alta bicicleta de touring), echiparea pare ok, nu-mi dau seama daca suporta si niste portbagaje lowrider pe furca fata. 5. Am vazut la colegul @ViorelCapruciu despre tandem-urile Poison...dar pretul incepe de la 2500 EUR (Dioxin Tour Tandem - https://www.poison-bikes.de/shopart/9917500040/Fahrraeder/Tandem-Fahrraeder/Alu-26___28_/Dioxin-Tour.html#vrg556) sau 2600 EUR (Dioxin Randonneur Tandem- https://www.poison-bikes.de/shopart/9919500020/Fahrraeder/Tandem-Fahrraeder/Alu-26___28_/Dioxin-Randonneur.html#vrg556). Daca aveti sugestii pentru ceva similar, dar care sa poata fi gasit in tara...as fi tare recunoscator.
  4. Apoi inca doua pedale si deja vedeam soseaua care ma va purta inapoi spre Dubova: In departare se vede intrarea in Cazanele Mari, din cealalta parte: Am trecut repejor peste cele doua cocoase care ma asteptau pe drumul spre Dubova...si vedeam deja intrarea in sat, iar in departare si Cazanele Mici: Ziua se incheie cu o imagine superba, ceea ce a ramas in memorie pe retina mea este cu mult peste ceea ce a putut sa surprinda camera telefonului. Apusul de soare, cu razele care mangaiau duios stanca abrupta de pe malul sarbesc al Dunarii, surprinde perfect starea mea din momentul acela: se termina o zi frumoasa, dar maine soarele va rasari din nou si ne va calauzi cu lumina sa pe noi meleaguri de poveste. Caci slava Domnului, avem destule in tara asta! Am verificat aceste doua postari, atat de pe laptop cat si de pe mobil...deocamdata pozele se vad. Sper ca Maria sa goagle sa nu dea cu maciuca peste linkurile pozelor si sa-l puna din nou pe @gibonu la munca. Glumesc maestre, inca o data multumiri pentru ajutor.
  5. Continuare Ziua 2. Dubova- Eibenthal- Dubova. Dupa 2 Pilsner Urquell baute pe indelete, imi iau la revedere la terasa din Eibenthal si am mai mers alene pe ulitele incremenite in timp. Biserica din sat: Apoi pornesc la vale, sa ma bucur si de coborarea care se anunta foarte frumoasa. La un moment dat vad pe sosea un sarpe...fie o vipera mai ghinionista, fie una agresiva care a incercat sa muste cauciucurile vreunei masini. Imi propusesem sa nu ma opresc prea mult pe coborare, pentru a ma bucura de senzatia aia de adrenalina pura...dar cateodata peisaje chiar nu te lasa. In departare, chiar daca Dunarea este la ceva kilometri distanta...tot am reusit sa prind fara voie un unghi in care albastrul apei se vedea in marea de verde a padurii: Da, undeva acolo chiar se vede Dunarea. Chiar nu o vedeti? Na, ce poata sa faca un pic de zoom: Apoi am tot coborat, mergand destul de riscant pe alocuri, caci soseaua este foarte ingusta, curbele rasar cand nu te astepti...si cateodata poate si vreo masina din sens opus. Voi, cei care cititi si vreti sa coborati, sa fiti cuminti si atenti, da? Nu mai mult de 40km pe ora pe coborare... In nici 5 minute deja ma apropiasem tare mult de Dunare:
  6. Multumesc @gibonu pentru timpul alocat rezolvarii problemei cu link-urile. Incerc diseara sa reiau povestea, ilustrata sper cu poze pe care sa le puteti vedea si voi @Claudiu Moga - la momentul respectiv aveau doar Pilsner Urquell si Ursus, dar cum ziceam, era deschis de doar cateva zile, inca mirosea a nou in local.
  7. Ziua 2. Dubova- Eibenthal- Dubova. Cca 39km, cu o diferenta de nivel cumulata de aproape 800m. Traseul: Bucata asta de traseu o planuisem de la bun inceput sa o parcurg singur, catararea de cca 8km fiind din start un no-go pt partenerul de tura. Scap de bagaje pe care le las la cazare, ma sui din nou in sa si plec spre Eibenthal, cu gandul la o bere ceheasca la localul din sat. Dau fix 10 pedale apoi drumul iar incepe sa urce, semn rau pentru dimineata urmatoare. Fiind totusi trecut de ora 16, dau pedale serioase si trec repede de primele doua cocoase, apoi viteza maxima pe portiunea cand drumul revine langa Dunare dupa Cazanele Mari. Pe nesimtite ajung la podul inainte de care se face bifurcatia catre Eibanthal....si incep urcarea pe drumul ingust, dar bine asfaltat. Pun cap-compas pe antena care se vede in departare...si incep sa ma bucur de urcarea destul de sustinuta. Din loc in loc drumul ingust are prevazute niste alveole, in care masinile se pot retrage pentru a-si face loc reciproc in cazul in care se intalnesc din sens opus. Ma apropiam de antena, catararea mi-a placut avand pante destul de abrupte pe alocuri, dar si zone in care te mai lasa sa-ti tragi sufletul un pic. Chiar la intrarea in sat, in coborare pronuntata, drumul era in refacere. Oricum, de admirat cum aceasta mica comunitate, aflata pe un varf de deal, a reusit sa asfalteze drumul de acces din soseaua principala dar si ultima principala din sat. Asflatul era foarte bun, se vedea ca era foarte recent. Satul cu etnici cehi in majoritate este foarte pitoresc. Poate si ora sa fi contribuit la linistea de pe ulita: Ajuns la locul in care speram sa ma adap cu o bere rece, constat ca este inchis. Vestea buna vine repede, proprietarul spunandu-mi ca a deschis un alt restaurant, cativa zeci de metri mai sus pe aceiasi ulita. Noul local te impresioneaza, pentru ca nu-ti poti da seama de ratiunea economica a unui restaurant de marimea asta intr-un sat cu cel mult cateva sute de locuitori. Restaurantul are si o terasa, pe malul unui mic parau, berea parca intra mai repede cand auzi susurul ala natural. Aflu de la barman ca era deschis doar de cateva zile, cererea principala fiind din partea turistilor cehi care se reintorc in zona pentru a vizita satele din zona care au comunitati cehesti. Realizez acum ca voi nu vedeti pozele pe care le pun eu...povestea fiind prea scurta si seaca daca nu este condimentata prin imagini. O sa reiau sirul povestirii...insa nu-mi dau seama de ce pozele se vad una da si sapte nu...maniera de inserare fiind absolut aceiasi: toate pozele sunt in acelasi album Google, care are aceleasi setari pentru toate pozele. La mine se vad toate de pe laptop....dar doar aleator de pe mobil. Modalitatea asta de gazduire a pozelor pe forum (functionalitate lipsa) este pain in the ass.
  8. Ziua 2. Orsova- Dubova. 26.5km. Avand in vedere conditia fizica a partenerului de tura, prima zi de pedalat efectiv a fost mai lejera, cat se se acomodeze un pic in sa. Avand in fata nu foarte multi km, ne-am permis o plecare mai tarzie pe traseu, dupa un mic dejun ok-ish la Pensiunea Damiro. Traseul: Ziua incepe direct in catarare, luand in pedale catararea peste dealul de la iesirea din Orsova. Cca 3km in urcare, panta medie de cca 5.8%, dar cu bucati si de 10%. Cum banuiam, catararea era perfecta pentru a vedea exact starea fizica a partenerului de tura...si asa cum anticipam, cei 3km s-au dovedit prea multi. Astfel, km meu pe prima parte a zilei a indicat 26.5km pentru ca am urcat dealul, apoi coborat inapoi pana ne-am reintalnit, apoi urcat din nou impreuna. Partea buna este ca dupa fiecare urcare urmeaza la un moment dat si o coborare, astfel ca am revenit repejor pe malul Dunarii in zona Eselnita. Prima intalnire cu fluviul merita o mica pauza...ceea ce am si facut, gasind o plaja unde ne-am bucurat de o bere rece si ceva soare, care sa ne arda si pe burti si nu numai pe antebrate si tibii. Dunarea era destul de scazuta...dar tot am intrat in apa, luptand eroic cu malul in primii cativa metri la intrarea in apa. Soarele era sus pe cer, dogorind atroce....eu in timpul asta deja incepusem sa caut o mica umbra, pe principiul "catara-m-as in capsun": Dar cum calatorului ii sade bine cu drumul, ne suim din nou pe cai...iar Cazanale Mici incep sa se apropie: Inca cateva pedale si deja ajungem la Chipul lui Decebal, devenit parca din ce in ce mai mult loc de pelerinaj manelistic: Nu m-am mai oprit la poza la manastirea Mraconia, lasand gloata de oameni in maieuri si slapi sa faca poze in liniste, fara sa fie perturbati de ciudatii cu bagaje pe biciclete. Peisajele insa sunt insa foarte frumoase, cursul apei contrastand puternic cu stanca printre care si-a facut loc: Putin mai sus de chipul cioplit in stanca drumul devine aproape pustiu. Atat de pustiu ca va rog sa gasiti caprioara din poza: Ok...hai sa va ajut un pic. Interesant este ca desi nu eram foarte departe, a continuat sa pasca in liniste, fara sa fuga speriata la primul zgomot. Am ajuns apoi repede in Golful Dubova, la timp pentru a ne adaposti la o terasa si de o scurta ploaie de vara. Aici ne-am cazat la Vila Donau: conditii decente, camere mari, loc de gratar. Din pacate pensiunea nu are si restaurant, dar are o bucatarie generoasa in care se poate incropi un mic dejun sau o cina. Aici s-a incheiat prima parte a celei de-a doua zile. Nu si pentru mine, pentru ca eu planificasem pentru ziua asta si o vizita pana in Eibenthal.
  9. Am verificat si eu acum, de pe laptop se vad toate, daca intru de pe mobil pozele mentionate de @IonutA nu se afiseaza. Le mai atasez inca o data in postul asta, cu speranta ca fac acelasi lucru dar efectul va fi diferit.
  10. Ziua 1. Cu trenul spre punctul de plecare. Dimineata devreme, 2 calatori si 2 biciclete in Gara de Nord, cu destinatia Drobeta Tn Severin. Cum CFR nu prea are vagoane cu locuri pentru biciclete pe astfel de destinatii, am apelat la mica intelegere cu nasul pentru cele 2 biciclete. Desi trenul a fost destul de aglomerat, am reusit sa le depozitam in ultimul vagon (acolo aveam si biletele) in partea din spate, legate bine una de alta si de o bara metalica a vagonului, asa ca restul drumului am putut sa ne relaxam, sa citim sau doar sa privim pe geam, "beneficiind" si de viteza melcului turbat cu care ne transporta CFR-ul. De la Drobeta planul era sa vedem cat de aglomerata este soseaua spre Orsova si sa decidem pe loc daca incalecam pe "cai" sau luam un alt tren pana la destinatia zilei. Fiind vineri 14 Iunie, weekend-ul cu Rusaliile, era destul de aglomerat iar niste localnici cu care am impartit vagonul pe ultimii km ne-au cam speriat cu ce trafic este pe bucata respectiva de drum si cate accidente se produc. Am decis astfel sa luam calea mai sigura, respectiv trenul pana la Orsova. Cum spuneam mai sus, perioada s-a suprapus in primele zile cu weekend-ul liber de Rusalii si chiar daca am inceput sa rezerv cazarea cu mult timp inainte, am fost nevoit sa dezenez inceputul de tura cu o zi de cazare in Orsova. Astfel, in prima zi de pedalat am inregistrat doar cei aproximativ 4 km de la gara din Orșova pana la cazarea pe care o aveam rezervata chiar pe faleza Dunarii. Restul zilei l-am petrecut cu o scurta croaziera pe Dunare si un pic de plimbare prin oras...ce a mai ramas din el. Poze din croaziera nu va pun ca nu am nici eu, lasand telefonul la incarcat in camera de hotel. Am stat la Pensiunea Damiro, conditii decente, dar totusi camera foarte mica, chiar si pentru o zi de tranzit. Privelistea de la balcon merita si ar fi meritat toti banii daca Dunarea avea bunul simt sa fie mai crescuta, astfel incat sa nu se vada urmele nesimtirii atat a turistilor dar si a celor care se complac si nu curata: In rest, Orsova pare un oras mort. Poate a contribuit la impresia asta si caldura si atmosfera absolut sufocanta, probabil accentuata de umiditatea crescuta din zona. Putine locuri pe care chiar sa merite sa le imortalizezi intr-o poza, desi faleza ar avea ceva potential. Asa, m-am multumit sa pozez o alee in trepte: Se pare ca localnicii se incalzesc cu lemne, chiar daca locuiesc in blocurile ghetoizate sau la curte: Alta chestie care mi-a sariti in ochi in plimbarea pe strazile goale: oamenii din blocuri profita de dealul impadurit si isi construisera realmente o miniferma acolo. Am observat cel putin 3-4 localnici care ieseau din bloc si urcau acolo, sa dea de mancare la gaini sau chiar porci. In departare, soarele apune peste golful Orsova: Zona si peisajele pot fi fabuloase, pacat insa de noi ca nu putem valorifica mai nimic din tot ce are de oferit tara asta.
  11. A venit vremea sa ma grabesc cu o scurta poveste a turei pe care incepusem sa o planific aici: Fata de ceea ce planificasem in topicul de mai sus au mai intervenit ceva modificari, dar tura a ramas pe aceleasi coordonate: - cazanele Dunarii plus o mica bucatica din Banatul Montan - a fost prima tura in care am fost insotit iar partenerul de tura avand seriose probleme pe urcari mai lungi de 2km, etapele au fost destul de scurte; - cazare rezervata din timp, cu partile bune (stii unde o sa innoptezi) si rele (lipsa flexibilitate...o sa vedeti si de ce); - accentul nu a fost pus nicio secunda pe km, viteza sau sute de metri de diferenta de nivel de "bifat", ci pe relaxare si bucurat de locurile frumoase prin care vom trece. Ca rezumat al turei, avem asa: Ziua 1. Tren Bucuresti- Orsova. Ziua 2. Orsova - Dubova Ziua 3. Dubova- Liborajdea Ziua 4. Liborajdea- Sasca Montana; Ziua 5. Sasca Montana- Oravita; Ziua 6. Oravita- Anina (cu trenul). Anina- Eftimie Murgu Ziua 7. Planificasem Eftimie Murgu- Ravensca- Eftimie Murgu. Nu a fost sa fie Ziua. 8 Eftimie Murgu- Iablanita- Baile Herculane- in sus pe valea Cernei Ziua 9. Drumetie montana pe Valea Cernei Ziua 10. Inapoi la Baile Herculane. Tren Baile Herculane- Bucuresti. Acestea fiind zise...sa-i dau bice!
  12. Salutare, am facut tura respectiva. Sper sa imi fac un pic de timp sa postez cateva detalii si poze.
  13. feribotu

    Da, ceva de genul acesta caut. Pentru partea de jos si asigurarea in cel de-al treilea punct o sa fac o curea fie cu banda velcro, fie cu "bucklet" din acela rapid. O sa astept, poate se mai strange si altceva de comandat...altfel piesele fac 10 EUR si livrarea 15 EUR. Multumesc @paulrad
  14. feribotu

    Mda...nu prea cred. Carligelele astea doar agata, pe mine ma intereseaza ceva care sa si blocheze, astfel incat la o denivelare sa nu sara bagajul de pe porbagaj. In plus, fiind metalice, o sa tot zgarie portbagajul In plus, ma gandesc si cum va arata in final geanta, nu pot sa pun niste carlige metalice pe spate.
  15. feribotu

    Stie cineva unde as putea gasi niste niste piese de-astea de agatare geanta pe portbagaj: https://www.twowheelgear.com/products/vario-hook Intentionez sa fac o geanta de piele hand-made pentru bicicleta, dar vreau sa-i pun niste chestii de-astea de quick release, sa nu stau sa strang la cureluse si catarame. Ma intereseaza un magazin local (fie fizic fie online), am gasit ceva pe afara dar costul transportului face comanda prohibitiva.