feribotu

Membru
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

feribotu last won the day on January 6

feribotu had the most liked content!

Community Reputation

67 Excellent

About feribotu

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1,341 profile views
  1. feribotu

    Mie imi trebuie un 28c, mai lat de atat nu pot monta pe cursiera. Portiunile de drum neasfaltat din tura sunt cam 2: poteca care duce la cascada Beusnita si drumul spre Ravensca (cel cu urcare dinspre nord, de la Barz). In rest voi merge pe drumuri asfaltate, probabil unele nu prea bune (cum sunt cele din zona Sasca Montana-Oravita).
  2. feribotu

    Clar ca cel de 28 va avea o rezistenta mai mica decat cel de 37, insa review-ul respectiv compara Vittoria cu altele, tot de 37c. Deci ma astept ca si cel de 28c, comparativ cu alternativele mentionate sa stea mai prost la rezistenta la rulare. Dar este ok, nu viteza ma intereseaza in cazul de fata
  3. feribotu

    Am vazut un review pt un Vittoria Randonneur (un 37c) si intr-adevar sta foarte bine la rezistenta antipana dar are si o rezistenta uriasa la rulare. Cum viteza in tura asta nu este relevanta (partenerul de tura va fi cu siguranta mult mai lent decat eu pe anvelopele astea) ma gandesc ca sunt o varianta ok. Inteleg ca alte variante, mai usoare si cu o rezistenta la rulard mai mica ar fi Schwalbe Maraton Supreme sau Continental Grand Prix 4 Seasons...dar la alte preturi. Varianta propusa de @Traveller imi surade. Multumesc. Si cel pus mai sus de @iacobdoc cred ca ar fi ok, avand in vedere viteza mica la care voi rula. Dar recunosc ca si pretul este un criteriu, pt ca nu stiu cat de mult le voi mai folosi ulterior.
  4. feribotu

    Aveam deja achizitionat o anvelopa Maxxis Detonator 700x28c, care are un TPI de 27 si cca 310g. Asta vad ca este sensibil mai greu, dar la tura asta nu asta m-ar interesa. Cum este Vittoria de mai sus fata de Maxxis Detonator la rezistenta anti-pana?
  5. feribotu

    As vrea o recomandare pentru un cauciuc 28c, principala calitate care ma intereseaza este rezistenta la pana si rulajul pe drumuri nu foarte bune. Planuiesc sa fac o tura de vreo 10 zile si in 2 dintre zile voi avea si cativa km de drum neasfaltat (drum de tara neasfaltat/ poteca padure), maxim 20-30km pe zi. Ma gandesc sa merg cu bicicleta de sosea, o Merida Ride endurance pe care sa-i pun anvelope de 28c. Din pacate nu pot elimina aceste portiuni decat prin lungirea traseului ceea ce este nefezabil (merg insotit iar partenerul nu ar "duce" lungirea traseului).
  6. feribotu

    Hai ca mi-ai facut pofta! Drumul pana la Dichiului este ok, fara zapada?
  7. feribotu

    O prima urcare in Poaiana Brasov pe anul asta...sambata trecuta exact intr-o zi cu ploaie... Urcarea a fost mai voioasa iar vremea m-a indemnat la dat pedale...dar coborarea nu a fost chiar cea mai placuta. Mai ales ca am plecat fara protectii la incaltaminte si am ajuns jos cu vreo 2 litri de apa in pantofi. Ziua urmatoare inca o urcare pe o vreme ceva mai putin cainoasa.
  8. Tura de primavara tarzie s-a transformat intr-una de vara devreme, undeva pe la mijlocul lunii Iunie. Deh, asa este cand trebuie sa armonizezi concediile si alte planuri. Avand in vedere ca drumurile prin zona nu sunt chiar cele mai potrivite pentru o cursiera (din cate m-am interesat, drumurile in zona Sasca Montana-Oravita sunt chiar varza), ba mai mult, am adaugat pe traseu si cateva portiuni de off-road (de ex, drumul prin padure spre Lacul Ochiul Beiului, sau urcarea pe drumul neasfaltat catre Ravensca dinspre Barz), ma bate gandul sa imi cumpar si o bicicleta mai potrivita pentru astfel de drumuri. Sunt cumva intr-o dilema, caci bicicletele la care m-am oprit sunt din categorii diferite, chestia este ca as vrea la un moment dat sa le cumpar pe ambele. Asadar, varianta 1 ar fi acest Triban RC 520 https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-rc-520--id_8502389.html, la care sa-i pun cauciucuri de 36mm si portbagaj spate (eventual si aparatori). Este bicicleta pe care as vrea sa o folosesc ulterior si pentru deplasarea la job (cca 25km dus-intors) si pentru alte ture cicloturiste, cursiera din dotare sa ramana doar pentru ture de 1-2 zile fara bagaje. Varianta 2 ar fi Rockrider 540, la care la fel, sa-i pot monta un portbagaj pe spate. Nu sunt un impatimit al turelor off-road, deci bicicleta de genul asta nu ar fi folosita la 100%, de asta nici nu vreau sa ma arunc la chestii scumpe. Si pe asta as putea-o folosi la commuting spre munca si in rest eventuale ture mai scurte care includ si ceva off-road. Din considerente de buget dar si de socarea progresiva a sotiei ( , nu radeti, desi stau la curte si am loc pentru depozitarea lor...negocierea este dura si aparitia lor simultana ar duce la o alimentatie mai frugala pentru 2-3 saptamani), nu sunt decis de ordinea achizitiei. As inclina acum spre RR540, din urmatoarele ratiuni: costa mai putin, va face fata cu brio sper eu traseului de cca 450km si nu in ultimul rand, partenerul de tura va merge tot pe un MTB. Fiind el si mai neantrenat, ma gandesc sa merg si eu pe ceva care sa ma incetineasca voit . Voi ce ziceti?
  9. Si pe cealalta parte...cea pe care ati coborat spre Barz cum este?
  10. @Traveller am vazut pe topicul tau ca ati urcat spre Ravensca dinspre Liubcova si ati coborat apoi pe drumul (pietruit) spre Barz. As vrea sa adaug Ravensca pe itinerar, insa cum spuneam, nu voi merge singur ci insotit de cineva care nu poate sustine urcari semnificative. Cat de grea ti s-a parut urcarea dinspre Liubcova, cam cate portiuni de push bike ati intalnit si cat de lungi? Pe harta, urcarea dinspre Barz pare mai abordabila, dar din nou...sunt peste 10km de urcare iar pentru cineva nu tocmai antrenat poate fi o provocare.
  11. Salurare @gibonu si merci mult pentru sfaturile tale. Asa intentionez sa fac, imediat dupa ce stabilim perioada exacta (cu siguranta nu in saptamana cu 1 Mai) sa rezerv atat cazarile cat si biletele de tren tur-retur. Zilele 5 si 6 initial le desenasem astfel: - ziua 5 doar cu trecere prin Herculane, apoi continuat traseul pe Cheile Cernei cca 25km (astfel ziua 5 ar fi avut 78-80km), inoptare la Casa Valea Cernei (https://www.google.de/maps/place/®Casa+Valea+Cernei+-+™Baile+Herculane/@45.0275404,22.560003,17z/data=!3m1!4b1!4m10!1m2!2m1!1spensiunea+cheile+cernei!3m6!1s0x0:0xbb775f824f5f6030!8m2!3d45.0275267!4d22.5621843!9m1!1b1?hl=ro). . - ziua 6 - Casa Cheile Cernei- Baia de Arama- Tg Jiu - cca 82km (daca am merge spre Drobeta drumul ar fi mai lung cu cca 20km). Partenerul de tura a considerat insa prea mult pentru ultimele zile, mai ales ca se va acumula si oboseala, iar drumul spre Baia de Arama include si o catarare destul de serioasa. Dar ideea ta cu trenul intre Iablanita si Herculane este interesanta, sunt niste km de pauza pentru coleg si am putea apoi sa continuam ziua 1 cum ziceam mai sus, ar inseamna doar cca 58-60km in ziua respectiva, plus ca-s facuti din 2 mini-etape. Ramane insa ziua 6 si catararea care poate fi problematica in ultima zi (sunt cca 10km in urcare cu o diferenta de nivel de +600m). O solutie ar putea fi intoarcerea in Herculane si continuarea pe sosea pana la Orsova, in speranta ca drumul nu va fi chiar asa aglomerat (desi realizez ca este o portiune din E70). Sau cu trenul din Herculane la Orsova...dar in conditiile astea nu stiu cat se mai justifica ziua 6.
  12. Plec in pregatirea acestei ture cu un bagaj bun de informatii de la colegii care au mai batatorit zona asta, @gibonu si trupa "BBB". Planul este acesta: - tura in luna Mai; - voi fi insotit de un partener pentru care km adunati s-ar putea sa fie o problema, mai ales cei in urcare; - rezervare cazare la pensiuni inainte de plecare in tura, deci un grad de flexibilitate redus in ajustarea traseului sau a km/zi; Primul draft al traseului arata cam asa: 1. Ziua 1. Bucuresti - Orsova cu trenul (IR 72, plecare 5:20, sosire in orsova in jur de 11:16). Orsova- Berzasca. Cca 75km Trenul mentionat mai sus nu are vagon de bicicleta, insa avand in vedere faptul ca vrem sa facem si 75km in ziua respectiva, ora de sosire conteaza. Urmatorul tren, IR1591 are si vagon de bicicleta dar doar pana la Drobeta Tn Severin, pleaca la 6:30 si ajunge la 11:48. Nici asa ora nu ar fi chiar tarzie, in mai se intuneca destul de tarziu, insa ar adauga 24km la traseu care s-ar repercuta in principal in zilele 1 si 2 (in ziua 2 nu sunt prea multe alternative de cazare in zona, adica intre Molodva Noua si Sasca Montana nu cred ca gasesc ceva). 2. Ziua 2. Berzasca- Moldova Noua- Carbunari-Sasca Montana. Cca 60km, la care se vor adauga ceva km spre Cascada Susara. Inca nu stiu cum vom aborda asta, daca vom merge cu bicicletele, am vazut la baietii BBB ca ei au reusit sa ajunga destul de lejer acolo, singura zona mai dificila fiind zona de chei care inteleg ca nu inseamna decat cativa zeci de metri. 3. Ziua 3. Sasca Montana- Potoc - Cascada Beusnita- Oravita - cca 48km. 4. Ziua 4. Oravita- Anina cu trenul. Apoi Anina- Valea Minisului- Eftimie Murgu (morile de apa)- Prigor. Cca 66km. 5. Ziua 5. Prigor - Baile Herculane - cca 54 km 6. Ziua 6. Baile Herculane- Orsova- Portile de Fier- Drobeta Tn Severin. Cca 45km, in ideea de a prinde IR1590 (cu vagon de bicicleta) care pleaca la 14:25 Sunt deschis la sugestii si puncte de interes pe traseu, dar care sa nu adauge prea multi km la cei deja considerati prea multi de partenerul de tura. Singura necunoscuta pe moment este drumul mai intre Moldova Noua si Carbunari...pe Google drumul asfaltat se opreste la un moment dat...si este exact sectiunea de drum cu o urcare care pare destul de sustinuta. Daca cineva poate oferi informatii despre aceasta portiune raman recunoscator (mai mult partenerul de tura).
  13. feribotu

    Pai Tribanul RC520 putem zice ca intra in categoria gravel, permite cauciucuri mai late (36mm), are toate gaurile prevazute pentru a putea pune porbagaj fata-spate si aparatori de noi, geometrie mai relaxata. Cyclocross-ul pur nu este chiar cel mai indicat pentru ceea ce vreau eu: pozitia nu este foarte confortabila, permite cauciucuri de 32mm din cate stiu eu, nu prea are gaurile de care montaj de care ziceam mai sus.
  14. feribotu

    ZIUA 2. Clasica urcare spre Poiana Brasov Planul zilei 2 a fost sa urcam in Poiana iar apoi sa ne pregatim de drumul de intoarcere spre Bucuresti, cu speranta ca scapam totusi de aglomeratie. Dupa primii 2 km, avand in vedere ritmul mai lejer al colegului, decidem sa mergem fiecare in ritmul propriu, urmand sa ne regasim sus pentru "realimentare". O scurta panorama spre Brasov de pe primele pante: Si inchei topicul cu realimentarea din Poiana Brasov, care sa va dea chef si pofta de pedale: Coborarea a fost facuta la fel, fiecare in ritmul lui, astfel ca m-am bucurat ca un copil mic in fata unei cutii de ciocolata de pantele lipsite de masini, avand in vedere ca inca era dimineata si noi eram deja pe sensul celalalt. Cam asta a fost scurta tura prin jurul Brasovului, din care am ramas cu impresii foarte placute despre Harman si Prejmer, locuri prin care imi propun sa mai revin.
  15. feribotu

    ZIUA1. Continuare: Prejmer-Bod-Halchiu-Codlea De la Prejmer am luat drumul inapoi spre Harman-Sanpetru si de acolo am facut dreapta spre Bod. Drumul nu este prea spectaculos si nici prea lung, astfel ca sosirea in Bod deja inseamna km 42 pe ziua in curs...si deja incepea sa produca efecte in starea colegului de tura. Spre deosebire de Harman si Prejmer, aici biserica era inchisa. Am profitat de pauza pentru o scurta rehidratare, o poza a bisericii dintr-o perspectiva deloc favorabila...si o alta pentru un cuib de barza. Cum rezerva de energie a colegului era spre zero, am zis ca vom profita de urmatoare oportunitate ca sa facem o pauza un pic mai lunga pentru o masa cu de toate. Iar asta s-a intamplat doar dupa alti 4-5 km, cand la intersectia drumului nostru cu DN13 a rasarit in cale "Hanul din Ardeal", care ne-a intremat oarecum cu o ciorba de vacuta si clasica portie de 4 mici cu cartofi prajiti. Insa pauza in loc sa-i aduca energie colegului parca i-a turnat plumb in picioare, asa ca incepand cu km48 al zilei a trebuit efectiv sa mai reducem viteza de croaziera. Am trecut prin Halchiu fara sa mai oprim, continuand drumul spre Codlea pe o plictisitoare ruta aproape dreapta...vreme de vreo 10 km. Doar dealurile de la orizont mai rup un pic monotonia liniei drepte. Si uite-asa....mai incetisor, am ajuns si pe pista de biciclete de la Codlea: Si aici am poposit in curtea bisericii fortificate, profitand de umbra ca sa lenevim un pic pe iarba verde. Si cateva poze de la loc cu verdeata... De aici am luat drumul pe DN spre Brasov trecand prin Ghimbaj, o ruta monotana si intens circulata. Noroc ca drumul are o mica portiune pe care te poti strecura, nu la prea mare distanta de bolizii si tirurile care trec in mare viteza. Dupa alti vreo 24 de km, fara a ne mai opri in Ghimbav deoarece odata cu oboseala a trecut si cheful partenerului de tura...iata-ne ajunsi din nou in parcarea Auchan de unde plecasem dimineata, moment sarbatorit cu inca o bere dupa ce biciclete si-au reluat locul pe suporti.