feribotu

Membru
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

feribotu last won the day on March 24

feribotu had the most liked content!

Community Reputation

306 Excellent

About feribotu

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1,884 profile views
  1. feribotu

    Astazi prima iesire impreuna cu sotia pe tandem. A fost foarte bine, s-a acomodat foarte repede si bine, plecarile au fost atat de naturale incat ziceai ca mergem asa de ani buni. Nu am mers foarte mult, in jur de 20km, mai mult de acomodare cu pedalatul in contextul asta si sa se obisnuiasca un pic cu statul in sa. Tandemul s-a comportat foarte bine chiar si cu lantul ala care e clar compromis, ruleaza lin, schimba perfect. Sotia a capatat incredere si dedi zilele astea a tot ezitat sa ne suim pe el, acum a planificat deja iesirea pentru maine. Zic ca ne-am acomodat bine...incat o panta relativ scurta mi-am permis sa o urc din ridicat din sa.
  2. feribotu

    In ultima zi aveam doar cateva ore de dimineata in care sa mai pot face un mic traseu. Am decis sa merg catre Movile, pe sosea (deci prin Retis- Bradeni) si apoi sa ies offroad, sa trec pe la movilele misterioase apoi sa risc din nou sa ma intorc in Barcut via Selistat. Dimineata era racoroasa, cer innorat, se anuntau ploi. Am luat in sens invers drumul spre Bradeni facut si ieri...acum am avut si chestia aia ciudata ca nu simteam ca merg la vale (bine, este un fals plat...dar ciudat prin prisma faptului ca parca mergi usor la deal din ambele parti). Am ajuns repede in Bradeni, apoi Noistat. Am incercat sa urmez traseul cavalerilor BBB, insa am facut greseala sa intreb in localnic cum ajung le respectivele movile. Era atat de ferm convins ca drumul pe care ziceam eu ca vreau sa il urmez este gresit (omul a strigat dupa mine, pentru ca dupa discutia cu el o pornisem tot pe traseul stabilit anterior, sa imi zica ca nu am inteles, ca nu pe acolo ), incat am zis totusi sa-i dau crezare. Asa ca m-am dus pe sosea pana la intrarea in satul Movile, apoi acolo am facut stanga iesind pe o carare off-road. Incepusera sa se vada niste movile, dar nu cred ca erau alea bune In zona asta ma intalnesc cu un binefacator cu o masina de teren de paza si securitate, il vazusem deja in Barcut. L-am abordat si omul mi-a zis ca el a venit din Barcut prin Selistat, mi-a confirmat ca ca oile alea nenoricite sunt tot acolo la intrarea in sat (se pare ca am prins probabil cele 1-2 zile pe an in care ciobanul le aduce acolo, in drum spre un alt loc de pasunat, dupa zisele lui). In plus mi-a confirmat si intalnirea pe care o voi avea cam intr-un km cu o alta stana, pe care teoretic as putea-o evita daca o iau mult pe langa carare si peste dealuri, iar asta insemna mult push bike. Cum nu aveam timp suficient la dispozitie si cum deja incepuse sa ploua usor, fac o poza cu satul Movile vazut de peste dealuri, apoi fac cale intoarsa exact pe acelasi traseu pe care venisem. Movilele raman tot acolo, ma asteapta intr-o alta tura sa le descopar. Cam asta a fost turul facut in pandemicul an 2020...la acel moment nu imi imaginam ca si 2021 se va desfasura cam sub aceleasi auspicii. Deja ma gandesc la o noua tura pandemica si pentru anul acesta, nu vreau totusi ca nenoricirea asta sa ne ia absolut toate placerile vietii. Cred ca cu un pic de atentie, alegand locuri mai retrase si fara aglomeratie, fara expunere inutila si pastrand o oarecare distanta la locurile de cazare, se poate face o tura in siguranta si anul acesta. Sa avem parte si de vremuri mai bune!
  3. feribotu

    Inteleg ce zici aici, tocmai de asta as fi inlocuit doar placile, pastrand insa suruburile de pe angrenajul actual. Eventual sa mai pun un distantor care sa-mi scoata aceiasi distanta intre placi in plan median. Deci practic as avea un angrenaj cu placi de 9-10 viteze care insa respecta distantele unuia de 7 viteze, cu lant de 7 viteze. Pe spate as pastra deocamdata caseta actuala (12-28) si as pastra totodata si deraioarele actuale (care apropo, in configuratia actuala schimba perfect). Intr-adevar, franele trebuie schimbate, cred ca o sa comand niste V-brake-uri XT.
  4. feribotu

    Am uitat sa mentionez ca actualul pedalier este unul triplu cu BCD 110mm pentru foia mare si cea mijlocie si 64mm pentru cea mica.
  5. feribotu

    M-am uitat dupa niste foi de angrenaj noi, ceva gen 44 (sau chiar 46, 48) - 32 (34,36) - 22 (24, 26), ceva care sa fie compatibil insa cu transmisie pe 7 viteze. Stiu ca chiar si cele pt 8 viteze ar fi ok, lantul pentru 7/8 viteze fiind la fel. Chestia este ca nu prea se gasesc deloc variante...doar gamele low-end de la Shimano (gen Tourney, Acera, Altus), iar daca tot le-as schimba, as merge pe ceva gen Deore, LX sau chiar XT. Ati incercat sau stiti daca ar merge cele de 9 sau 10 viteze? Ma gandesc insa ca dintii pentru transmisiile cu 9 sau 10 viteze sunt usor diferiti, iar combinatia de pinioane si lant pe 7 viteze cu foi pentru 9 sau 10 viteze ar putea sa dea rateuri sau sa uzeze prematur toata transmisia. O varianta ar fi daca as mai gasi foi din generatiile vechi Deore sau Lx, cand inca erau pe 7 sau 8 viteze...insa toate cautarile mele de pana acum au fost fara succes. @BogdanTimisoara sau restul colegilor de forum - stiti vreo varianta pentru asa ceva? Olx sau similar ar fi o varianta momentana, insa eu ma gandeam la ceva nou la care sa stiu ca pot avea back-up si ulterior.
  6. feribotu

    Asta am vazut si eu pe youtube...dar probabil anticipa ca butucul ala se va misca mai greu...si nu au vrut sa munceasca mai mult de 5 min cat dura sa schimbe un lant .
  7. feribotu

    Intr-adevar, franele sunt destul de slabe, in mod sigur la vale nu vor reusi sa ne opreasca. Cel mai proabil voi schimba si angrenajul spate (doar foile, sper ca BCD-ul de la cel curent sa imi permita sa schimb cu ceva 44-32-22 mai actual). Nu imi dau seama ce spite sunt acum, stiu ca greutatea pe spate este mult mai mare in cazul unui tandem, totusi sotia este din categoria mica (sub 50kg).
  8. feribotu

    Cum nu am acasa presa de lant, am fost ieri cu tandemul la 2 service-uri de biciclete pentru a schimba acel amarat de lant. Niciunul nu s-a bagat sa il schimbe, nu stiau cum sa regleze excentricul. Este asa inginerie de NASA reglarea acelui excentric?
  9. feribotu

    Multam! Ca si tensiune a lantului...asa trebuie sa fie cel sincon? Adica cel de acum mi se pare intins la maxim
  10. feribotu

    In cele din urma am gasit un tandem second hand la un pret care m-a facut sa il cumpar, chiar daca cadrul are ceva rugina pe el. Ma gandesc insa ca pentru inceput este ok, vedem daca ne place stilul asta de pedalat in 2, apoi daca este cazul as putea investi mai mult, in ceva ma nou. Cadrul pare un Dawes mai vechi din otel, transmisie 3x7 Deore LX (schimbatoare fata-spate, frane, manete frana, manete schimbator fata-spate) care pare ca schimba foarte bine inca. Angrenajul spate este un Shimano Exage 500 Cx triplu, cele pentru lantul sincron nu imi dau seama. Jantele sunt Mavic, dublu capsate, 32 spite, butuc fata Shimano XT, in spate nu imi dau seama. Este clar ca trebuie sa schimb in prima faza lantul sincron, este foarte ruginit. Cel de pe angrenajul spate pare ok-ish, desi pentru siguranta l-as schimba si pe acela. Cred ca in zona schimbatorului spate ori a avut o cazatura serioasa, ori a mai fost sudat un pic cadrul. Din cate am putut sa-mi dau seama, nu sunt fisuri vizibile...asa ca am riscat si am luat-o... Ce lant imi recomandati pentru angrenajul sincron, inteleg ca ar fi bun unul pentru single speed (bine, probabil facut din 2 lanturi). Stiti pe cineva in Buc care ar putea sa se ocupe de o minima reconditionare a cadrului in zonele cu rugina? (nu m-ar deranja chiar daca s-ar vedea ca este alta nuanta de culoare...).
  11. feribotu

    Mai aveam o jumatate de zi de povestit , nu vreau sa stric misterul, dar nu s-au aliniat planetele pentru locurile astea deloc in zilele acelea. Astea sunt riscurile in astfel de locuri cand calatoresti singur...in 2-3-4 este mai usor sa te protejezi in fata unei haite chiar si de 5-6 dulai. Cand esti singur insa exista riscul sa te inconjoare repede si sa scapi cam sifonat. Intr-un fel regret ca nu am apucat sa testez eficacitatea sprayului cu piper...avea atat varianta cu jet tintit dar si tip "ceata"...macar as fi vrut sa stiu cat sunt de eficiente Vazusem cu doar putin timp inainte la voi, cavalerii BBB, detalii despre bucla aia si incercasem sa o includ. Nu a fost sa fie nici in ziua urmatoare...dar stii cum este...locurile raman tot acolo si faptul ca nu le-am vazut reprezinta o motivatie suplimentara pentru inca o tura in zona. Cum spuneam, Barcut mi se pare o baza extraordinara pentru o tura de 3-4-5 zile: - Barcut - Selistat - Movile- Bradeni- Retis- Barcut - Barcut- Granari - urcare pe poteca Adept - Viscri - Dacia - Jibert- Barcut - Barcut- Granari- urcare pe poteca Adept - coborare in Saschiz- Cloasterf- Crit- Mesendorf- Granari- Barcut - Barcut- Selistat- Merghindeal- Cincu- Soars- Barcut - Barcut- Bradeni- Apold- Daia- cararea Adept spre Mesendorf- coborare in Granari- Barcut.
  12. feribotu

    Ziua 6. Barcut - Selistat. In a doua parte a zilei era planificat sa merg catre Selistat, de acolo catre Movile (Iacobeni), apoi intoarcere inapoi prin Noistat- Bradeni- Retis si inapoi in Barcut. Drumul este pietruit, dar in stare buna. Imediat dupa iesirea din stat se incepe drumul incepe sa urce usor: Asteptam intrarea la umbra padurii, soarele fiind destul de arzator: Privelistea peste vai si dealuri este imbietoare: Apoi drumul spre Selistat este in usoara coborare, o placere chiar si pe drumul asta neasfaltat: Chiar inainte de intrarea in sat, ma opresc sa fac o necesitate fiziologica si cu ocazia asta vad ca exact in curba de dinaintea satului am norocul sa gasesc o turma de oi. Am apucat sa ma bucur de momentul de pauza cu scuturatul regulamentar...ridic bicicleta cand vad ca un dulau a pus tinta pe mine. Momentul a fost realmente scurt...practic cainele a aparut in cadru, a intors capul si m-a reperat, apoi a facut doar ham. Dupa fix 2 secunde din spatele lui au rasarit alti 6-7 dulai, din care 2-3 chiar uriasi. Distanta era de cca 200m, am scos repede spray-ul cu piper si mi-am cantarit optiunile...si mi-am dat seama ca ei sunt sunt prea multi iar turma fiind dupa curba, slabe sperante sa apara vreun baci in timp util. Toate astea au fost la nivel de cateva secunde, am decis sa ma sui pe bicicleta si sa incerc sa scap de ei facand cale intoarsa. Ce mi se pare totusi ciudat si acum cand scriu aceste randuri este ca au renuntat relativ repede sa ma fugareasca...eu avand experiente in care un dulau de-asta de stana m-a fugarit vreo 2km (acum vreo 2 ani undeva intre Somartin si Carta), norocul meu atunci a fost ca eram pe coborare...dar totusi animalul m-a fugarit taind curbele si aparand in spatele meu cand eu tot speram ca renuntase. Desi drumul era in usoara urcare, cred ca am dezvoltat 500-600W in urmatoarele 60 secunde, pana am realizat ca dulaii renuntasera sa ma haituiasca. M-am tot gandit daca sa incerc sa ma intorc si sa "negociez" altfel cu dulaii, insa avand in vedere prima interactiune, am decis sa renunt. Astfel, m-am multumit cu drumul de intoarcere, destul de pitoresc si el, insa fara sa mai apuc sa fac restul traseului planificat pentru ziua respectiva. Am mai facut o poza pe ultima portiune a urcarii dinainte de padure: Si astfel am ajuns destul de repede inapoi la locul de cazare, bucuros totusi ca pot avea toata linistea aia doar pentru mine (mai era doar un singur cuplu cazat in ziua respectiva). Fosta sura era inca in amenajare, fiind deocamdata disponibila doar in sezonul cald. Proprietarii insa inteleg ca au in plan modernizarea acesteia astfel incat locul de luat masa sa fie disponibil 4 seasons. Unul din colturi este destinat prezentarii unor vechi obiecte vestimentare salvate de catre proprietari...un mic colt de muzeu intr-un loc care a stiut sa pastreze autenticul: Am prins un apus de soare priceless din curtea din spate a gospodariei, savurand un pahar de vin bucuros totusi ca am avut parte de o tura chiar si in conditii pandemice.
  13. feribotu

    Ptiuuu...de citit am citit, acum imi dau seama, doar ca semnele batranetii imi mai dau tarcoale. Te intreb asa in soapta, cat sa nu auda sotia: pe drumul dinspre nord nu ati dat de caini, nu? Pentru ea asta inseamna stoc joc de la inceput...
  14. feribotu

    Stiti cumva care drum este mai ok de la Racos spre Augustin? Pe harta sunt figurate 2 drumuri, de-o parte si de cealalta parte a Oltului. Google arata imagini de pe drumul de la sud de Olt, un drum neasfaltat dar care pare ok. Este la fel si cel de pe celalalt mal?
  15. feribotu

    Salutare tuturor, Cum si anul asta sezonul cicloturistic pare sa fie unul dificil, ma gandeam la o tura care sa comporte riscuri minime: locuri neaglomerate si 1-2 cazari de la care sa poti face ture in stea (cu plecare si intoarcere in fiecare zi la aceiasi baza). Anul asta as vrea sa o introduc si pe sotie intr-o astfel de tura, este posibil chiar sa mergem cu un tandem. Dar asta inseamna trasee mai scurte (50-60km), sosea fara trafic intens sau cel mult light-off road, fara diferente foarte mari de nivel (sau nu pante foarte lungi, deci exclus zone in care traseele sa aiba catarari mai lungi de 4-5km, maxim). Ce zona ati recomanda pentru o astfel de tura, din care sa poti face 3-4-5 zile de trasee cu intoarcere la aceiasi cazare. Zona Brasov ar fi putut fi o varianta, insa traficul pe iesirile din Brasov este destul de intens, iar sotia are teama de asa ceva. La fel ar fi si cu Sibiu sau alte orase mari...