feribotu

Membru
  • Content Count

    264
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

feribotu last won the day on June 4

feribotu had the most liked content!

Community Reputation

533 Excellent

About feribotu

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

2,372 profile views
  1. feribotu

    @gibonuNu este acela...eu am aflat de ruta de pe un vlog de calatorii. Este al 5-lea clip din acest search, cel cu "locul unde berea este 3.5 lei iar privelistea te lasa..."
  2. feribotu

    Hai ca a aparut si Via Muntenia, o concurenta pentru sora Via Transilvanica. Ideea mi se pare buna, insa in afara de un traseu pe harta cred ca mai sunt si alte lucruri de pus la punct. Cazarile si serviciile din zona asta de acoperire mi se par mult mai slabe fata de alte zone. Poate si acestea sa creasca odata cu cresterea in popularitate a rutei...insa eu sincer ma indoiesc de asta. Ruta este promovata si intr-un clip pe youtube, din pacate platforma nu ma lasa sa il afisez aici. Ma gandisem initial sa abordez "Drumul lui Mihai Viteazul" insa apoi m-am lovit de vesnica problema cu tandemul...si anume returul cu trenul spre Bucuresti. Segmentul de traseu "Drumul doamnei Neaga" se suprapune partial cu Drumul Vinului, un traseu pe care l-as lasa pentru toamna (aici as avea tren si pentru plecare si intoarcere). Asa ca probabil tura din vara asta va fi tot ceva cu plecare din Brasov...
  3. feribotu

    Posibilitatea asta e cam infima, pentru ca peste vechiul drum de pamant s-a pus initial acel strat de deseuri de constructie si abia apoi stratul de pietris. Hai sa zicem ca stratul de deseuri a "contaminat" si stratul de pietris...si atunci ajungem la concluzia ca oricum solutia tehnica folosita este tipic romaneasca. De genul "merge si asa" combinat cel mai probabil cu plata catre constructor ca si cum ar fi folosit un strat suport din piatra concasata. Ca idee, pe segmentul de drum intre Cal. Giulesti si str. Mehadia (unde drumul este o poteca mai ingusta), unde nu s-a pus acel strat de resturi de constructie nu prea am vazut nici cioburi in stratul de pietris. De asta avem si autostrazi (cate avem) dintre cele mai scumpe dar pe care ne clantane dintii in gura. Si cand se mai fac 8.34km de autostrada ne bucuram la modul "bine ca s-au facut si aia".
  4. feribotu

    Astazi am fost la o plimbare prin zona si am profitat sa fac cateva poze mai de aproape la pietris. Cum ziceam, nu este ca si cum ar fi un strat de cioburi, insa depinde si ce noroc ai. Este adevarat ca nu sunt multe cioburi intr-un singur loc, insa cel putin in zona dinspre insulita, gasesti cioburi ca in poze fara sa te stresezi prea mult Si nu va imaginati ca am pierdut nu stiu cate minute sa caut cioburile alea...in sectorul acela de drum cam asa arata drumul la fiecare 2-3m Pe de alta parte, uite ce ziceam eu de riscul ca praful si particulele mici de pietris sa fie spalate de ploi. Nu au fost decat cateva zile cu ploaie si deja pe alocuri incepe sa se intrevada si acel strat de resturi de constructie. Aici o bucata de caramida... Iar aici ceva referitor la ce mai spuneam, faptul ca nu exista borduri sau ceva care sa delimiteze drumul pe laterale, duce in timp la difuzia stratului de pietris in laterale. Nu sunt carcotas, cred ca este un lucru bun ca s-a amenajat acest drum pe la baza digului....doar ca uneori este bine o mica investitie in plus apoi costuri mici de mentenanta. In cazul de fata, cred ca acest drum nu va mai fi intretinut de nimeni, nu cred ca o sa fie cineva care sa mai aduca pietris in zonele in care vor aparea gropite si gropi... Iar asta este si din cauza faptului ca solutia tehnica este una defectuoasa.
  5. feribotu

    Conacul Druganescu poate fi vizitat in prezent. Eu si sotia am fost cu tandemul intr-o calduroasa zi de joi, 2 Iunie. Am placat in jur de ora 11, cu speranta ca o parte din aglomeratia de dimineata din Militari mai dispare. Iesirea spre Chiajna am facut-o pe langa Lacul Morii, apoi noul drum asfaltat pe malul nordic al Dambovitei. Am avut astfel parte de cca 5km liberi...insa apoi am iesit in aglomeratia de la iesirea din Chiajna spre centura...era bara la bara imediat dupa traversarea liniei ferate. Ne-am strecurat cat de cat cu tandemul pe partea dreapta a drumului (multumiri pentru unii soferi, dar si multa "carne" in frigider pentru cei care trag spre dreapta vazand in oglinda), am facut rondul de pe centura, apoi Dragomiresti- Bacu- Joita. Pana la Joita drumul a fost foarte aglomerat, daca stiam as fi luat-o pe Zurbaua cu iesire in Joita dinspre Sabareni, insa tot speram ca intr-o joi la ora 11 traficul nu va fi infernal. Odata cu cotirea la stanga la Joita am mai scapat de o parte din trafic, insa abia dupa Ghionea am scapat de aglomeratie (sunt acele depozite imense de pe A1 si o parte din tiruri pleaca prin spate, prin Ghionea- Joita- Dragomiresti pentru a ajunge pe centura). Prima oprire am facut-o in Ghionea la magazinul "Viteza" (are si o mica terasa), o pauza binemeritata de bere (pt mine) si suc pentru sotie. Apoi am luat la pedale succesiv satele Ulmi- Poenari- Ioana- Palanca, ajungand repejor in satul Stoenesti din comuna Floresti-Stoenesti. Nu inainte insa sa oprim la un magazin din sat pentru a lua ceva de rehidratare, soarele de pe cer ducand temperatura la peste 32 grade in ziua respectiva. Poarta domeniului era deschisa, de la micuta biserica de lemn din partea stanga de la intrare se auzea muzica bisericeasca (era totusi Inaltarea Domnului)...dar nimeni prin-prejur. Si cand zic nimeni...ma refer ca nu era absolut nimeni pe acolo. Am intrat si am ajuns in fata conacului, care dupa o perioada in care a stat in paragina, a fost preluat de Protoeria Bolintin. Zona din fata conacului este bine intretinuta, iarba este de un verde foarte placut, tunsa regulamentar: Am lasat "maimuta" la umbra si am urcat scarile de la intrarea in conac, sperand sa ne intampine cineva sau macar sa gasim pe cineva pe acolo. Dar se pare ca nu era absolut nimeni, usa fiind insa deschisa. Ne-am retras, sperand ca totusi va aparea cineva care sa ne spuna ce putem vizita si ce nu....astfel ca ne-am tras la umbra unde o bere am baut: In partea din stanga a domeniului este amenajata o mini-zoo...de fapt cateva custi in care sunt iepuri si o zona ingradita cu niste rate-gaste. Ca si la Palatul Mogosoaia, loggia in stil brancovenesc da in partea din spate a curtii, acolo unde probabil la un moment dat exista si un lac: O mata lenesa si frumoasa cauta si ea umbra deasa a copacilor seculari care umbresc conacul: Facand un tur pe exterior, am gasit si 2 frumosi dulai...bine ca erau in custi. Initial agresivi, au devenit foarte prietenosi cand m-am apropiat de ei, lasandu-l pe unul din ei sa ma linga pe degete printre gratii. M-au induiosat apoi cand ma departam, pentru ca latrau plangacios...si din pacate nu aveam nimic de mancare cu care sa ii tratez si pe ei. Ne-am bucurat de liniste si de tot acest acest domeniu...am stat vreo 2 ore, timp in care absolut nimeni nu a intrat in curte sau cineva sa apara din interior. Am decis apoi sa intram si in sala mare de la intrare, unde era amenajat un minimuzeu: Ne-am urnit destul de greu de la umbra, planul fiind sa ne intoarcem pe acelasi drum, cel putin pana la Ghionea, pentru a manca la Cocosul Rosu - Ferma. Din pacate o sa notez experienta la "asa nu", am intrat in curte si am intrebat unde este restaurantul si terasa (pentru ca asa cum zice si numele, acolo este si o ferma). Ajunsi la restaurant, am fost instiintati foarte sec ca nu mai au mancare, asta intamplandu-se la ferma de unde se aprovizioneaza celebrul restaurant Cocosul Rosu din Militari!! Mi-a fost scarba sa le mai deranjez pe cele 2 doamne de la restaurant asa ca am decis sa le lasam sa se bucure de relaxare, pornind spre Joita, unde stiam ca se poate manca la Conacul cu Nuci. Ceea ce am si facut...micii si papanasii parca intra mult mai usor cand ai niste km deja efectuati in pedale. O poza si cu fatada conacului si curtea acestuia: La intoarcere am zis sa incercam sa evitam intrarea in Bucuresti prin Dragomiresti- Chiajna din 2 motive: aglomeratia care se face la iesirea din Dragomiresti spre centura...si cainele de la benzinaria Rompetrol de pe centura de dinainte de rondul pe care trebuie sa-l faci pentru a intra pe sensul catre Chiajna, caine care ne alearga efectiv la fiecare trecere prin acea zona si de care sotia deja a prins o teama considerabila. Am zis sa incercam si prin Ciorogarla si ca sa nu o luam pe autostrada , am incercat sa traversam calea ferata pe la halta "Parc Divertisment Chiajna". Ajunsi acolo constat ca traversarea se face pe o pasarela iar caratul unui tandem de 20 kg in sus pe scari nu intra in preferintele mele la ora aia...asa ca am traversat calea ferata pe sine, asigurandu-ma bine ca nu vine niciun tren. Voi sa nu faceti ca mine! Cam asta a fost traseul zilei...un pic peste 68km, destul de multa aglomeratie in zona dinspre Bucuresti....dar ramanem si cu linistea de care ne-am bucurat la Stoenesti, avand intregul domeniu al conacului doar pentru noi pentru vreo 2 ore.
  6. feribotu

    Ei, acum nu va imaginati ca mergeti pe cioburi! Insa am observat asta, mai ales ca nu te astepti sa gasesti cioburi in pietris proaspat pus. De obicei cioburile apar ulterior, de la cei carora le tremura mana de la beutura 😁😅. Cum bine zice @gibonu, sa ne bucuram totusi de noul drum! Am fost alaltaieri pe seara la o tura completa per pedes, in zona nou amenajata era pur si simplu o aglomeratie de nedescris. Trebuia sa faci slalom printre cei care ies la plimbare si nu pot merge decat toti 5-6 in linie. Sa nu mai zic ca pista de alergare e delimitata dar la noi nu exista respectul necesar sa lasi zona aia pt cei care vor sa alerge. Nope, multa lume mergea pe acolo sa isi menajeze gleznutele, am vazut de 3-4 ori cum cei care alergau pe pista erau obligati sa ocoleasca plimbaretii pasind in afara pistei. Deh...atat se poate la noi, deocamdata. Deci are sens faptul ca este interzis cu bicicleta, pur si simplu nu aveai cum sa mergi cu bicla pe acolo in aglomeratia aia. Este bine ca s-a facut insa ceva si pentru biciclete, fie si pe la baza digului...macar nu te mai bate vantul la fel de puternic ca pe dig.
  7. feribotu

    S-a pus pietris si pe zona cu bolovani despre care spuneam mai sus. Acum poti merge pe langa dig pe acest drum amenajat nou pana la insulita. De vazut daca vor continua cu acest drum si pe partea nord-vestica a lacului. Deocamdata drumul este perfect ciclabil...de vazut cum se va mentine in timp (este foarte probabil ca ploile sa mai "spele" din acel pietris si sa apara multe gropi. O alta chestie pe care am observat-o este ca nici acest pietris nu este pietris curat, probabil este un material reciclat prin concasare de resturi de beton. Problema este ca sunt destul de multe resturi de cioburi in acest pietris...deci be aware.
  8. feribotu

    Nici mie nu imi place sa merg printre pietoni. Chiar daca parcurile ar fi goale, tot nu imi place sa ma plimb in zone asa restranse. Este de inteles deci ca vor sa restrictioneze accesul in orele aglomerate, mai ales daca creeaza si o alternativa pe la baza digului. Pe de alta parte, zona este frecventata de localnici, ma indoiesc sa fie mult mai aglomerata dupa amenajare decat era si pana acum. Puteau aplica regula asta si in prezent, sunt zile sau seri in care zona dinspre Crangasi pana la insulita este foarte aglomerata....si exact cum spune, cu copii care sar in toate directiile, unii pe jos, altii pe trotinete sau biciclete. Poate zona sa devina mai atractiva daca se amenajeaza si insulita. Si luciul apei ar putea fi valorificat...ar putea sa amenajeze niste culoare speciale pentru caiac (sunt destul de multi doritori). Apoi o alta zona delimitata pentru barcute/ hidrobicilete.
  9. feribotu

    Molozul acela nu poate fi o baza buna de fundatie pentru ca nu se poate compacta adecvat. Iar felul cum s-a trantit acolo denota nesimtire si habarnism (desi aici am niste indoieli). Ref la accesul pe pista, se pare ca intentia este sa limiteze accesul in orele aglomerate si in weekend - https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25555824-foto-cum-arata-promenada-amenajata-primaria-sectorului-6-lacul-morii-pus-garduri-malul-apei-umbrare.htm
  10. feribotu

    Drumul de pe langa dig, de la Mehadia spre Cornului a fost umplut cu bolovani. Portiunea la care ma refer este pana cand drumul face stanga la 90grade, in zona unde sunt grajdurile acelea pentru cai (in spate fiind cele 2 blocuri deja construite de la Aqua City). In fata se observa blocurile vechi care incep de la Str. Mehadia. Probabil ca au facut asta ca sa serveasca ca si "fundatie" pentru drum...totusi nu ma pot gandi ce pomana a cazut pe capul saracului constructor, care in loc sa duca resturile alea de constructii pe la vreo groapa de gunoi si sa plateasca, acum el le foloseste aici si probabil ii si factureaza asta primarului Ciucu. In zona insulitei, drumul a fost acoperit cu un strat de pietris mai fin, acelasi timp de pietris folosit si la aleea mentionata de @Travellermai sus. Ca sa fie mai clar, intre semnele cu negru acum sunt bolovanii iar intre semnele cu albastru este nisip. Exista o portiune unde nu sunt nici bolovani si nici nisip, probabil ca va fi umpluta mai intai cu bolovani apoi cu pietrisul acela. Totodata, de la barajul Ciurel si pana la insulita ieri traficul pietonal pe dig era blocat, se turnase un strat de tartan pe viitoarea pista de alergare. Zona era pazita de cateva echipaje de politie astfel ca lumea sa nu isi lase amprentele in stratul proaspat turnat (pariez insa ca vom vedea urme de pasi sau amprente care au scapat de vigilienta pandarilor).
  11. feribotu

    Poze de pe 12 Mai 2022 de pe Transbucegi. Zapada mai este doar sus pe platou...pe alocuri chiar multa: Ultimii 500m sunt inaccesibili, fiind inca zapada pe sosea. Vremea a fost superba, jos in Sinaia erau 24 grade, sus vreo 16-17 si vant slab.
  12. feribotu

    Pai e o legatura logica si implicita. Ideea era ca din Buftea si Mogosoaia multi soferi sa lase masina la park&ride-ul din Straulesti si apoi sa continue calatoria in Bucuresti cu metroul sau STB. Dar oamenii nu fac asta si prefera sa stea in masini, bara la bara. Ce te face sa crezi ca daca in locul metroului ar fi o cale ferata, oamenii aia ar avea alt comportament? Aici ii dau dreptate lui @psb, daca nu vii cu masina la birou esti un sarak demn de mila. In tarile din vest vezi oameni la costum in tren, care folosesc alea 30-60 min pt a-si citi emailurile si a-si organiza munca, la noi un tip in costum in metrou e privit cu mila si sila, fiind doar un parvenit cu cravata dar care nu-si permite o masina (in gandirea aia limitata). Oamenii nu vor alege transportul in comun decat atunci cand continuarea calatoriei in masina proprie va fi mult mai scumpa decat un bilet de metrou sau STB. Iar asta inseamna ca odata ajunsi in centru unde muncesc, daca nu sunt printre privilegiatii care au loc de parcare la firma, vor fi nevoiti sa scoata 50-100 lei pe parcare pt alea 8 ore de birou. Asta pe langa nervii din alea 30-60 min petrecute in traficul bara la bara...
  13. feribotu

    M-am vazut mentionat mai sus ca exemplu de "asa nu" si ma simt nevoit sa fac niste precizari. Eu nu am ura pe posesorii de masini si nici nu vreau sa se interzica ceva unilateral, doar unei parti. @psb, esti destul de confuz in textul de mai sus. Nu mai zic ca agresivitatea aia pe care mi-o atribui mie se simte in fiecare fraza spusa mai sus. Cand zici ca rumanul s-a nascut in masina, cand te iei de cocalarul cu SUV, cand vrei sa-l intelegi. Cand tinzi sa vrei si tu sa interzici, cand vrei sa fii "pe intelegere", sa fie bine pentru toata lumea ca sa nu fie rau. Chestia este ca subiectul asta nu poate fi niciodata win-win pentru toata lumea. Adica la fiecare apartament de bloc locuit de 4 persoane sa fie 4 masini, toate masinile sa aiba locuri de parcare si la resedinta si oriunde se duc ei cu masina prin oras...cand se suie in masina sa fie soseaua libera. In acelasi timp si transportul in comun sa circule ceas, sa fie liber in autobuze si metrouri si trenuri, toata lumea sa circule civilizat stand pe scaune. Si in tot acest timp si biciclistii sa aiba piste de biciclete peste tot, sa nu se intersecteze cu masinile mai deloc, etc etc. Astea sunt utopii. Ca iti place sau nu, ca vrei sa accepti sau nu...singurele solutii care rezolva astfel de probleme sunt niste constrangeri (care ajung sa fie financiare) sau o schimbare totala de paradigma (masini autonome sau nu, dar pe care sa le poti folosi pe termen scurt, gen Uber dar fie fara sofer -daca este sa fie autonome, fie soferul esti tu). . Ca doar tu ziceai ca nu poti da rumanul jos din masina, fie ca se duce pana la colt sa cumpere un cico (si nu este gluma deloc, am un vecin care face fix asa, se suie in masina pentru 25m pana la magazin. Nu odata, nu cand ploua, ci MEREU). Poate ma repet, nu am nimic cu masinile sau posesorii de masini, dar orice oras are o limitare. Nu putem avea toti cate 4 masini si sa pretindem sa fie liber si aer curat. Ok...ne asumam ca sunt multe masini, atunci acceptam ca stam bara la bara, traversam orasul in 2 ore, respiram noxe fara numar. Nu ne vaitam din cauza asta. Daca vrem insa sa schimbam ceva, atunci se poate face doar atunci cand pe OM il atingi la BANI. Altfel nu se schimba nimic nicaieri...si danezul si olandezul au fost convinsi tot asa, doar ca acum mult mai mult timp decat noi. Vad deseori oameni care si pentru o iesire la restaurant de 1km, aleg sa se urce in masina. Ok...nu judec. Dar in cazul asta, asuma-ti naiba ca o sa platesti 10-20-30 lei pe ora parcarea, nu sa cauti ca un disperat un trotuar pe care sa te sui. Sunt multe parcari prin centru care nu sunt pline pentru ca ghici ce, sunt cu plata! Iar rumanul vrea moca. Ei bine, eu asta sustin: vrei masina, vrei confort, vrei sa fii smecher? Plateste pentru asta. Nu vreau sa se interzica nimic, dar daca ai un cazan de 1000 eur si vrei sa fumegi cu el in centrul Bucurestiului in fiecare zi, atunci asuma-ti ca o sa dai bani pe parcare.
  14. feribotu

    @gibonu Sunt de-acord cu tine in ideea de transport public integrat, care sa lege Bucurestiul de comunele si orasele satelit de la periferii. Totusi, eu nu cred ca acea cale ferata ar schimba absolut nimic. Uite exemplul cu Buftea-Mogosoaia si park& ride-ul de la Straulesti. Ditamai parcarea sta goala aproape non-stop...si o intreaga magistrala de metrou care merge mult sub capacitate. In Bucuresti trebuie masuri drastice, altfel nu o sa convingi aproape pe nimeni sa renunte la masina. Masuri dure insemnand ca nu mai poti parca masina "moca" pe strazile din Bucuresti, iar costul parcarilor sa fie unul care sa descurajeze (macar pe aia care vor vedea ca dau pe parcare mai mult decat pe cazanul second-hand). Plus legi clare si care sa fie si respectate...de ex, la dezvoltatorii imobiliari sa nu mai tina faza cu "facem parcari pe sistem Klaus pentru toti locatarii...apoi sa vanda repede apartamentele si fara sa faca parcarea cum s-a promis...asta insemnand locuri de parcare mult mai putine.
  15. feribotu

    Am cumparat un spray cu MoS2+penetrating oil...2 zile i-am tot dat si am tot incercat sa-l clintesc, fie si putin, cat sa intre un pic de solutie pe acolo. N i m i c !! Nu se misca absolut deloc. Am indoit vreo 3 chei tot incercand sa-l rasucesc. Ma gandesc sa merg la un atelier si sa rog un sudor sa-mi sudeze 2 tije exact la distanta dintre cele 2 gauri (un fel de U) si cu un maner solid. Poate daca bag tije in ambele orificii si fortez in maner (eventual prin batere cu un ciocan), poate poate isi da drumul...