feribotu

Membru
  • Content Count

    204
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

feribotu last won the day on March 24

feribotu had the most liked content!

Community Reputation

321 Excellent

About feribotu

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

2,044 profile views
  1. Asta este diferenta intre risc si eveniment. Cand (daca) se materializeaza riscul...iti pare rau, chiar daca nu ti s-a intamplat nimic din 2014 incoace.
  2. feribotu

    Eu am mai zis...sa betoneze naiba lacul si sa faca o mega-parcare acolo
  3. In continuarea planului de aici, ma bucur sa pot spune ca am si materializat aceasta tura in vremurile astea mai tulburi. Chiar daca initial ziceam de o tura cu cat mai putine cazari, in final a rezultat o tura in bucla, cu cazare diferita in fiecare zi (exceptie Sighisoara unde am stat 2 zile). Cum ziceam si in topicul de planificare, locul de plecare in tura a fost ales in principal de accesibilitatea cu tandemul intr-un tren care sa aiba si vagon de biciclete. Astfel, avand in vedere si putinele variante, am ales aproape inevitabil Brasovul, atat pentru plecarea in tura cat si ca destinatie finala. Cu o bicicleta "normala" te poti sui in tren si intr-o gara de pe parcurs, insa cu tandemul am preferat ca gara de urcare in tren sa fie la cap de linie, astfel incat sa am timp sa ma urc si sa o rezem in vagon fara riscul de a gasi alte cateva biciclete deja urcate in tren. Acestea fiind spuse, ziua de 6 August ne-a gasit initial in Gara de Nord, urcati in tren: ...iar apoi dupa aproximativ 2 ore si jumatate deja coborati in gara din Brasov, cu bagajele puse pe "maimuta" Maimuta vine de la faptul ca multa lume de pe drum, fie ca erau soferi, motociclisti, biciclisti, pietoni sau gazde pe unde am mai stat...toti intorceau capul dupa noi...asa ca laitmotivul turei a fost "faceti poze cu maimuta". Va urma
  4. feribotu

    Ca sa fac ca rabinul, zic...si tu ai dreptate. Doar ca si realitatea este un pic mai nuantata. Pana foarte de curand aveam 100% aceiasi parere, ca ursul este animal salbatic si daca faci ceva zgomot astfel incat sa nu generezi un contact neasteptat (desi bunul simt zice ca salbaticiunea oricum te simte mult mai devreme decat o reperezi tu, deci s-ar putea feri el) atunci esti oarecum safe. Mi-am schimbat un pic parerea si nu din cauza ursilor gunoiero-cersetori de pe Transfagarasan-Vidraru, ci dupa 4 contacte cu ursul in doar 2 zile in zona Balvanyos- Lacul Sf. Ana. Sa zic ca ok, ursoaica care era in apropierea lacului era "pierduta", in sensul ca numeroasele contacte cu oamenii neagresivi o facusera sa nu mai fuga. Dar bai nene...erau 6-8 jandarmi montani care faceau galagie si incercau sa o alunge, ea fiind in padure iar puii departe de oameni...si zero efect. La un moment dat au trebuit sa se refugieze im autocarul cu turisti, pt ca se pare ca ursoaica era din cea de pe fb. Apoi...in aceiasi zi, alte 2 intalniri cu ursul. Odata eram pe bicicleta, pe o zona in coborare...eu nu am simtit prezenta insa colegii de team building care erau in autocar au oprit dupa ce m-au depasit, intreband daca chiar nu mi-e frica ursul ala care incepuse se ma alerge. Si nu, nu era deloc gluma. Apoi, fix in aceiasi zi, pe drumul de intoarcere dar in alt loc l-am reperat eu...de data asta fiind pe urcare. Am oprit cam la100m, am facut galagie...nimic. Ba la un moment dat a dat semne ca vrea sa o ia spre mine...noroc ca in spate eram la vale si noroc cu autocarul care plecase mai tarziu decat mine de la Sf Ana si ca atare era undeva in spatele meu...caci am putut sa ma sui in el. Ursii din zona aia mi-au dat un cu totul alt feeling decat cei de prin Bucegi...nu stiu ce sa zic, poate sunt mai obisnuiti cu socializarea, fiind probabil ursi de fb. Daca as fi singur sau cu alti oameni cu stapanire de sine, poate situatia ar fi gestionabila. Dar sotia se panicheaza si de la un caine neagresiv daca este pe vreun tapsan...de aici si reticenta mea prezenta. Este prima tura impreuna cu ea, orice intalnire cu vreun urs sau caini agresivi ar face sa fie si ultima...
  5. feribotu

    @Traveller, @BodoC - am vazut ca drumul de la nord de Olt (intre Racosul de Sus si Racosul de Jos) trece pe o bucata de cca 5km prin liziera unei paduri. Avand in vedere ca este chiar la granita dintre Covasna si Brasov, sotia ma tot intreaba daca exista posibilitatea sa ajungem la Racos astfel incat sa evitam zona aceea, de frica recentelor evenimente care au in pri plan atacurile ursilor. Singura posibilitate am vazut ca ar fi ca de la Maierus sa o iau pe E60...insa nici drumul pe un segment de sosea atat de aglomerat nu este lipsit de risc. Intrebarea este cum este drumul respectiv, 131C pe harta...este chiar prin padure? Este cat de cat circulat sau mai sunt ceva case, fie si din loc in loc? Intalnirea cu un urs pe acolo nu ar fi tocmai usor de gestionat...
  6. feribotu

    Eu impreuna cu sotia, pe un tandem, o sa mergem la inceput de August (si) prin zona Viscri. Ne-ar fi placut niste colegi de traseu, chiar postasem ceva in acest sens aici: https://www.ciclism.ro/forums/topic/22592-idei-tura-pandemica/?do=findComment&comment=768060
  7. feribotu

    Cineva interesat de o tura in perioada 6 August - 13 (posibil chiar 14) August? De preferat un cuplu, avand in vedere ca voi merge impreuna cu sotia, pe o bicicleta tandem. Ca idee, plecare din Brasov pe 6 Aug, apoi ne miscam asa: - ziua 1 - Brasov- Miclosoara- Racos - cca 69 km - vedem castelul Kalnoky din Miclosoara, apoi coloanele de bazalt, lacul de smarald si vulcanul de la Racos. Cazare aici: Pensiunea Bazaltkert - ziua 2- Racos - Rupea- Viscri- Bunesti- Crit- Saschiz - cca 67 km - vizitam bisericile fortificate. Cazare aici: Casa saseasca - ziua 3- Saschiz- Sighisoara (lasam bagajele la cazare) apoi , apoi platoul Breite- Stejarenii- Cris- Sighisoara - cca 50km. Cazare: Pensiunea Zidul Cetatii - ziua 4 - Sighisoara- Malancrav- Dumbraveni - cca 46 km. Cazare aici: Pension Kokel - ziua 5 (optional) - Dumbraveni- Viisoara- Senereus- Prod- Dumbraveni - cca 50km. Cazare Pension Kokel - ziua 6- Dumbraveni- Biertan- Agnita- Cincu- cca 62 km. Cazare: Casa Maria - ziua 7- Cincu - Soars- Fagaras- Sebes (Margineni) -cca 50km. Cazare: Agropensiunea Maria - ziua 8 - Sebes- Sinca- Holbav- Vulcan- Cristian- Brasov - cca 65km. Putem lua un tren de dupa amiaza spre Bucuresti sau putem gasi o cazare pt inca o noapte in Brasov. Nu cautam sa mergem "sportiv" (nivelul de fitness al sotiei nu este foarte bun) ci sa ne bucuram de traseu, de drum. Conteaza drumul, nu doar destinatiile finale din fiecare zi. Dat fiind faptul ca mergem pentru prima data in tur cu un tandem iar sotia este incepatoare, traseul este facut sa urmeze in 90-95% drumuri asfaltate. Ce am pus mai sus este doar o propunere, putem ajusta traseul...nu insa si perioada (trebuie sa ne incadram in 6 -15 August). Cum nu mai este foarte mult timp, as vrea ca saptamana asta pe final sa rezerv cazarile, luna august fiind una de concedii si in plus sunt unele zile in care nu exista foarte multe optiuni de cazare.
  8. feribotu

    Eu sunt curios totusi cum mai treci pe acolo daca atarni bicicletele in suportii destinati.
  9. feribotu

    Da...stiu...o viziune economica strict romaneasca si pe termen scurt si de la operatorii privati. Eu ziceam doar ca trebuie sa-i bagam pe toti in aceiasi oala, fie ca sunt de stat, fie ca sunt privati. Pentru ca momentan, toti sunt "varza".
  10. feribotu

    Inteleg ce zici si iti dau dreptate, partial. Dar totusi, ce opreste operatorii privati sa cumpere vagoane sau sa faca niste modificari care sunt relativ minime in vagoanele existente, astfel incat sa intre in competitie cu mai multe locuri de biciclete si sa vina cu niste tarife competitive? De asta zic ca nu este fair sa dam vina doar pe CFR, atata timp cat Regio sau Transferoviar de exemplu au intrat pe piata cu niste garnituri super invechite. Din punct de vedere strategic, transportul de biciclete in tren este insuficient acoperit in momentul de fata...iar daca unul din competitori ar vrea sa fie formatori de piata, ar putea fi, chiar daca nu ar fi cel mai important transportator feroviar. Daca unul din operatorii privati ar veni cu 10-15 locuri de biciclete in fiecare tren si la un pret corect, sunt convins ca toti cei care sunt interesati de transportul in tren al bicicletei s-ar indrepta catre el. Dar cum spuneam, nici operatorii privati nu sunt cu absolut nimic mai presus de CFR, au intrat pe piata cu trenuri foarte vechi sau cu unele relativ mai noi (Softrans, Astra) dar cu numar limitat de locuri si doar pe rutele Brasov si Constanta.
  11. feribotu

    Din punctul meu de vedere, trenurile Regio Calatori sunt cele mai putin confortabile pentru transport bicicleta. Vagonul si locul desemnat nu are practic suporti sa pui bicla...o rezemi si tu acolo de ce poti, in speranta ca nu se mai urca inca 2-3 cu biciclete...caci in conditiile astea deja bicicletele vor incomoda accesul catre locurile pe scaune. Radem si dam vina doar pe CFR, insa absolut niciunul dintre operatorii privati nu fac nimic in plus fata de compania de stat in ceea ce priveste acest subiect. Sunt multi care zic ca CFR sa fie vandut pe 1 leu...dar chiar nu vad cum ar ajuta asta la imbunatatirea transportului, atata timp cat nici privatii nu prea fac mare lucru.
  12. Nu este echipata de top...dar pentru o tura de o zi, avand in vedere contextul, cred ca o poti lua in considerare: https://zebra-bike.ro/produs/bicicleta-scott-speedster-60/ Ar mai fi si aici: https://www.aventuria.ro/product/inchiriere-bicicleta-de-sosea-2957
  13. feribotu

    Referitor la preturile marite deja de unii operatori pentru transportul bicicletei, chiar as intelege si sustine o asemenea masura DACA s-ar fi facut si ceva investitii in acest sens iar transportul bicicletelor ar fi fost imbunatatit cumva. Adica ei sa fi marit zona destinata bicicletelor, sa fi montat suporti, etc. Asa insa, pare ca mai degraba vor sa limiteze transportul bicicletelor (nu sa-l interzica) prin fixarea unui tarif care sa descurajeze clientul. Din punctul meu de vedere, 15 lei biletul de bicicleta pt ruta Bucuresti- Brasov cu un tren cu locuri ca in poza afisata mai sus, mi se pare un pret decent. Nu putem avea conditii superioare daca nu sunt cumva acoperite prin tarif. Stiu, stiu ca sa montezi 7 suporti de teava nu inseamna cine stie ce investitie, insa din punctul de vedere al transportatorului, asta inseamna ca el a renuntat la 5 locuri pe scaune, deci "a pierdut" 5 bilete intregi.
  14. feribotu

    Revin si eu cu info referitor la transportul unui tandem in tren. Eu am fost pe ruta Bucuresti- Brasov, am ales trenul IR 1631 (plecare din Bucuresti la ora 7:00, sosire in Brasov la ora 9:31). Am platit un bilet de bicicleta (15 lei), fusesem in gara cu cateva zile inainte si am discutat cu seful de tren despre cum sa procedez (daca sa iau unul sau doua bilete...si a zis ca de ce sa iau doua, am doua biciclete?). La dus am avut ceva noroc, trenul a fost foarte liber (am plecat vineri, 18 Iunie, deci in weekendul cu Rusaliile...ma asteptam sa fie ceva mai aglomerat) si tandemul a fost singura bicicleta din tren pe toata ruta Bucuresti- Brasov. La intoarcere s-au mai suit 2 persoane cu bicicletete, eu deja eram urcat in tren si tandemul era in aceiasi pozitie, asa ca le-au aliniat si ei sprijite atent de tandemul meu.
  15. feribotu

    Nu incepe cu de-astea...ca deja incep sa ma gandesc ca turele fiind cu copii...ar fi perfecte si pentru tandemul calarit de mine si doamna total incepatoare