MLADEN

Membru
  • Content Count

    3,492
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

MLADEN last won the day on September 20

MLADEN had the most liked content!

Community Reputation

3,492 Excellent

About MLADEN

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
     

Recent Profile Visitors

8,234 profile views
  1. @ MTBR, Era doar o figura de stil. Din punctul meu de vedere energia solara ar fi cea mai buna solutie deoarece se poate implementa pe scara mica. Mult mai simplu faci o fabrica de panouri solare, sau deschizi o firma de montaj, decat sa construiesti o centrala (nucleara). Plus a avea propria ta sursa de energie ii o chestie foarte tentanta pentru majoritatea. Iar pe masura ce sursele ieftine de energie convetionala (petrol, carbune, etc..) se epuizeaza si exploatarea lor devine tot mai scumpa, ideea de mai sus devine tot mai tentanta. Acest lucru creeaza oportunitati de castig si aduce inovatie mai rapida in domeniu, adica celulele fotovoltaice devin mai eficiente si mai ieftine. Dezavantajul cel mai mare al energiei solare ii ca nu avem o metoda buna de a o stoca. In momentul cand vor aparea metode eficiente de a stoca suficienta energie incat sa ne acopere consumul pe perioadele cand soarele nu-i disponibil, nevoia de celelalte surse va cam disparea.
  2. MLADEN

    Inainte de Vittoria Voyager Hyper am avut Zaffiro Pro. Hyperu de 37 ii cam la fel de greu ca Zaffiro de 32 dar cu rezistenta la rulare observabil mai mica. De aici ma gandesc ca la capitolul protectie nu statea foarte bine. Dar folosindu-le tubeless pe jante late (interior de 24mm) nu am avut probleme chiar daca am iesit inclusiv pe drumuri cu macadam/pietruite... Bazandu-ma pe asta vreau din nou anvelope rapide, usoare si cu balon mare (pt confort) nu neaparat unele rezistente. Mersi de idea cu Continentalu', am sa le studiez.
  3. Unui element greu si instabil (mai exact anumiti izotopi de uraniu sau plutoniu) ii este bagat pe gat un neutron, ceea ce-l duce peste prag si fisioneaza, adica se sparge in bucati. Bucatile rezultate sunt mai usoare decat elementul initial iar diferenta de masa este transformata in energie. O parte din energia rezultata ii direct caldura, iar bucata care nu-i, ii transformata de catre reactor in caldura (prin absorbirea fotonilor energetici si eliberarea lor ca si fotoni "de caldura"). Cadura asta produce aburul... Spre deosebire de reactiile chimice (arderea) unde se elibereaza energia stocata in legaturi chimice, transformarea masei in energie se face dupa formula E=mc^2, deci din putina masa rezulta multa energie.
  4. Utopic ar putea sa se acopere cladirile si soselele (nu neaparat pe calea de rulare, ci facut acoperis) cu celule fotovoltaice si in felul asta nu se ocupa deloc spatiu suplimentar, iar faptul ca umbresc devine un plus in special vara, deoarece reduce consumul de curent cu aerul conditionat.
  5. MLADEN

    Am nevoie de o parere. Deocamdata pe bicicleta de sosea am anvelope Vittoria Voyager Hyper pe care va trebui sa le inlocuiesc cat de curand. Cum astea nu se mai produc, sunt nevoit sa caut altceva. Doua optiuni care imi trag cu ochiul ar fi Vittoria Terreno Zero si Maxxis Velocita AR... dar cautand pe net am dat si de Challenge Strada Bianca. Cum pana acu cateva zile nici nu stiam ca exista firma "Challenge", ce parere aveti voi? De fapt problema se pune in felul asta: Daca ar trebui sa iei o anvelopa pentru sosea cu latimea intre 35-40 si cu rezistenta de rulare comparabila cu Voyager Hyper, ce ai lua?
  6. Click mai jos pentru bicicleta lui Lance: Respectiv Froome inainte sa fie "pro": Revenind la topic, compresoru' de la Lidl probabil poate sa umfle o roata de bitigla (in afara de cursiere), dar nu cred ca are suficienta baterie incat sa umfle una de masina.
  7. MLADEN

    Nu stiu cine va iesi in castig din toate astea, dar stiu cine sigur pierde (noi poporul)
  8. Bine ca nu v-ati legat si cat de mare ii cucuruzu...
  9. MLADEN

    Cand am citit ca o sa intri in ton cu vremurile, am crezut ca-ti pui frane pe disc. Daca ai mobilitatea mai limitata, nu era mai potrivita o pipa mai scurta decat sa ridici ghidonul mai sus?
  10. MLADEN

    Doua chestii imi plac foarte mult: Carnatii, pentru ca nu ma imbat de la ei, si palinca, pentru ca nu-mi ramane intre dinti.
  11. MLADEN

    - Ceao draga, ce faci? - Uite acu am iesit de la coafor, mi-am facut parul blond-nisip... tu? - Eu acu ma duc la birt sa ma fac praf.
  12. MLADEN

    Cred ca astia isi platesc ciclistii foarte bine... altfel nu vad cum ii motiveaza sa lase scaunele astea si sa se urce pe sa.
  13. MLADEN

    Daca munca nu-i o boala, atunci de ce exista Medicina Muncii?!?
  14. MLADEN

    Urmeaza sa puna ghidon de cursiera pe un XC si sa zica ca au facut varianta de fatbike la gravel.