MLADEN

Membru
  • Content Count

    3,395
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

MLADEN last won the day on December 1 2018

MLADEN had the most liked content!

Community Reputation

3,377 Excellent

About MLADEN

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
     

Recent Profile Visitors

8,079 profile views
  1. MLADEN

    Putina fizica: Puterea ii: cuplul x turatia (si x ceva constanta) Cuplul cel mai mare il avem la cadenta foarte mica, probabil undeva pe la 1-10RPM. Pe masura ce crestem cadenta ne scade cuplul dezvoltat. Nu putem fizic contracta muschii mai rapid, si cu itensitate maxima posibila. Da, in teorie ii mai eficient de a creste puterea care ajunge la roata prin marirea cadentei, decat prin marirea cuplului. In realitate un amator nu are capacitatea neurologica de a coordona muschii incat sa dezvolte si cuplu mare si cadenta mare in mod eficient. Daca ma pui pe mine sa pedalez (de ex) cu 120RPM, toata concentrarea mea se va duce in a mentine aceasta cadenta iar cuplul se duce pe p.... Rezultatul ii fie obosesc foarte rapid (daca incerc si sa mentin o anumita putere) fie puterea efectiva care ajunge la roata ii mai mica. In schimb puterea respectiva o pot mentine fara probleme daca pedalez la o cadenta mai mica (probabil pe la 90RPM), care-i mai optima pentru corpul meu. Prin antrenament iti inveti muschii sa se contracteze eficient mai rapid, deci poti pedala la cadenta mai mare, fara ca acest lucru sa rasfranga negativ asupra cuplului. In concluzie, daca nu esti antrenat sa pedalezi cu cadenta mare, nu incerca sa imiti pe aia "profi".
  2. MLADEN

    Romanii practica asta de ani buni...
  3. MLADEN

    ... daca esti antrenat.
  4. MLADEN

    "Te dai ca o fata", are total un alt inteles
  5. MLADEN

    Cum sa-ti explic... Cei cu conditia fizica mai asa-si-asa si care nu ne pregatim nici tehnic (alimentatie, studiul in prealabil a profilului traseului...) ajungem mai rapid/des in punctul acela "de avarie". In momentul acela incepem sa folosim mult raportul cel mai usor. Sa nu crezi ca atunci mai suntem in stare sa mentinem o cadenta apropiata de cea optima. Cu un raport de 34/32 si o cadenta pe la 70-80 urc cu aprox 10km/h. In momentele respective imi trebuie un raport cu care sa pot merge cu 5km/h. Cu raportul de 34/32 la 5km/h probabil am undeva pe la 40rpm, iar cu un raport de 34/36 la aceasi viteza ma tarai cu 60rpm... oricum semnificativ sub cadenta optima. Probabil pe la pinion de 50 as avea cadenta buna. Asta sublinia puterfixer, nu prea exista transmisii pentru biciclete de sosea gandite pentru astia mai ne in forma.
  6. * Chiar ar trebui sa-mi scot de la naftalina bicicletele de 27.5 si sa le fac vreo 2-3 poze ca sa pot posta in continuare aici (pana atunci va trebui sa ma credeti pe cuvand ca am si din astea... m-a mancat in c*r si mi-am luat anu' trecut doua...) Ce am scris in posturile de mai sus nu este critica ci doar observatie obiectiva, complet impartiala. Nu trebuie sa va justificati... dar ii imposibil sa va abtineti, deoarece ii o ocazie sa povestiti despre copiii vostrii. (Inca o observatie, nu critica) Cand vine vorba de relatiile parinti<->copii sunt 100...1 de sanse sa o dati in bara, mult mai putine sa iasa ok, si niciuna sa iasa perfect. P.S. Nu critic. (daca vroiam sa critic, ma legam ca ii puneti sa mearga cu spd-uri, in loc sa-i puneti sa invete tehnica corecta)
  7. MLADEN

    Inseamna ca folosesti mult cel mai usor raport disponibil. Indiferent daca schimbi pinionul de 30 cu 28 sau 32, tot pe cel mai usor raport vei merge.
  8. Uita-te pe youtube la canale de genul [url= https://www.youtube.com/channel/UCh_ugKacslKhsGGdXP0cRRA/videos ]asta[/url] si probabil o sa auzi: "cam stai prea mult pe youtube" ;))
  9. Cred ca tu nu ma cunosti. Daca treceam de limita bunului simt, acuma fumegai de la nervi Pe ce ma bazez? Doar pe observatia ca toti tatii (la care le pasa de copii lor) incearca sa le ofere copiilor tot ce pot. Accentul ii pus pe chestiile care tatii si-ar fi dorit sa le aiba ei cand au fost mici. Copiii, care sunt prea mici ca sa aiba o personalitate a lor (si care va incepe sa se manifeste cand incep pubertatea), le accepta pe acestea fara discutie. In momentul in care copii vor ajunge la adolescenta incep sa-si dezvolte propriile interese/hobiuri/gusturi muzicale... (inclusiv preferinte sexuale) daca ai noroc s-ar putea sa fie apropiate de ale parintelui, iar daca ai ghinion - diametral opuse -. Si atunci apar acele "neintelegeri dintre generatii". Daca vrei sa ai o relatie buna pe lunga durata cu copilul tau, trebuie sa fi atent la ce doreste el sa fie si nu sa incerci sa-l faci sa ajunga ce iti doresti tu ca el sa fie. Concret: in cazul de fata, s-ar putea sa-i placa copilului ciclismul si sa-i practice toata viata (inclusiv profesional) sau cand ajunge la varsta aia sa-l intereseze doar "tigarile, femeile si masinile" si sa nu se mai urce deloc pe bicicleta. Daca in secunda asta te gandesti ceva de genul "n-o sa se intample asa, o sa-l oblig/conving sa faca cum vre'u eu", nu esti un parinte bun. (poti sa te superi pe mine) ma opresc, am abatut prea mult de la subiectul topicului
  10. Pentru satisfactia tatiilor... iar copchii is inca prea mici ca sa zica nu. Asa ca lasa-i sa profite tatii cat pot, ca in curand urmeaza adolescenta.
  11. MLADEN

    https://www.google.com/search?q=danny+macaskill&sa=X&ved=0ahUKEwjZqJbT_PvgAhXol4sKHfJXBd0Q_AUIDygC&biw=1760&bih=868
  12. MLADEN

    Din moment ce cunosti cuvantul autovehicole, nu are rost sa folosesti "automotive". Nu suna bine pe langa restul cuvintelor. Return la condensatori, "ultra" ii doar un termen de marketing... la inceput le mai ziceau si "super". Probably a ramas doar "ultra" ca da mai bine. In cazul de fata nu te ajuta at all posibilitatea condensatorilor de a fi descarcati completely. Ii tot follow-ui de ceva vreme deoarece ma gandesc sa-mi fac un start up boost pack la automotive-ul pe care-l detin. Folosesc masina foarte rar asa ca am sanse sa ma trezesc ca s-a descarcat prea mult bateria si nu mai porneste (dap, asa de rar) Pentru chestia asta condensatorii se potrivesc like a glove. In schimb pentru alimentarea luminilor la biciclete, li-ion-un deocamdata ii tata lor. Tinand cont ca tiind sa fie electrificate tot mai multe chestii la bicicleta, condensatorii ar putea fi folositi foarte bine la alimentarea suspensiilor, schimbatoarelor, tijei de sa... si cine-stie-ce chestii mai apar. Probabil pe viitor vor ajunge sa fie mai buni ca acumulatorii, deocamdata se preteaza a fi folositi complementar. De fapt cel mai bun semn ca au ajuns sa depaseaca acumulatorii ii atunci cand vor incepe sa-i foloseasca la telefoane.