MLADEN

Membru
  • Content Count

    3,731
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

MLADEN last won the day on April 29 2021

MLADEN had the most liked content!

Community Reputation

3,888 Excellent

About MLADEN

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • Localitate
     

Recent Profile Visitors

10,041 profile views
  1. Putem face undeva o lista cu prognosticuri in cat timp ajunge asa: ? Eu ii dau 3 ani.
  2. MLADEN

    Mesaj catre refugiatii din Ucraina care au venit in Romania: Contrar aparentelor, soselele din Romania nu au fost bombardate de rusi! Nu va faceti griji.
  3. MLADEN

    Cred ca este in oferta de joi.
  4. MLADEN

    Cui? Am avut butuc son care dupa vreo 3 ani de folosinta a inceput sa aiba joc pronuntat, si fiind vorba de o bicicleta complet rigida se simtea foarte enervant. L-am schimbat acu vreo 2 ani cu un Shimano XT luat second hand, care deocamdata nu prezinta nici o problema. Nu am observat vreo diferenta in lumina data de far (busch&muller).
  5. Un element chimic, respectiv izotop, poate sa fie instabil. Adica, asa de capul lui, se transforma in alt element/izotop (si emite radiatie). Peroada de injumatatire reprezinta timpul mediu necesar ca jumatate din cantitatea initiala a respectivul element/izotop sa se transforme. Concret, carbonul are posibili izotopi de la 8 la 22. Dintre toti astia, doar 2 sunt stabili, adica astia asa raman. Carbon 14 ii instabil, si in timp se transforma in azot 14. Deci daca incepi cu 1kg de carbon 14, dupa perioada de jumatatire de ~6000 de ani, mai ramai cu 0,5kg de carbon 14, restul s-a transformat in azot. Dupa urmatorii 6000 de ani, jumatate din 0,5kg de carbon 14 se tranforma la randul lui in azot. Asadar dupa 12000 de ani, din kilogramul initial de carbon 14, iti mai raman 0,25kg.
  6. Si nu produci nimic in afara de CO2... Adica tonele de carbon care se aflau stocate sub pamant le muti in atmosfera, si dupa aceea te miri de schimbarile climaterice. (valabil si pentru gazele naturale, hidrocarburi) Din punctul acesta de vedere nuclearul are avantaj.
  7. MLADEN

    Si eu "la mana" simt dinamul din butuc, dar in mers pe bicicleta, nu. Vaselina cred ca se simte si mai putin. Nu compara uleiul din motor cu vaselina. Uleiul trebuie sa poata fi adus rapid la o presiune minima care sa-i permita sa fie injectat intre piesele in miscare ale motorului. Iar dupa ce s-a incalzit, sa nu se subtieze prea mult incat sa nu mai asigure lubrifierea. Vaselina trebuie sa aiba o vascozitate minima incat sa nu plece dintre piesele in miscare. La o bicicleta, cantitatea de vaselina din rulmenti ii de ordinul catorva grame, in total, deci daca se simte ceva in mers... eu pariez pe piticii de pe creier.
  8. Eh nu... locomotive, basculante din alea mari, vapoare,... au motor diesel, care angreneaza un generator,... care alimenteaza motor/motoare electrice,... care asigura propulsia... Am vazut ca trolebuzele din TM au si ele motoare diesel pe care le folosesc in caz de avarie.
  9. Atunci poti spune ca toate bicicletele single speed au "gearbox".
  10. MLADEN

    Daca unul te strange de gat, respiri mai usor? Vorbim teoretic, NU incercati asta acas'!
  11. MLADEN

    La bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme... asa ca orice vaselina ii buna. Cel mai important ii sa ofere rezistenta cat mai mare la apa. Dupa parerea mea, frigul ma afecteaza pe mine mai mult ca pe bicicleta. Iar bicicleta probabil merge mai greu datorita ca piesele se contracta diferit si implicit se schimba reportul tolerantelor dintre piese. Vaselina ii probabil pe ultimul loc ca influienta.
  12. Daca-i direct drive, inseamna ca n-are deloc, ci generatorul ii rotit sincron de elicie.
  13. Nu stiu daca eolienele au chiar cutie de viteze. Elicia are cateva rotatii pe minut si acestea is multiplicate pentru ca generatorul sa aiba o rotatie mai optima. Nu cred sa aiba mai multe rapoarte, cum au automobilele. Dar m-ai facut curios... Nu stiu cum ii la autobuze/trolebuze, dar masinile electrice "mici" nu este un standard. Probabil in functie de tipul de motor, puterea lui, forma lui, plasarea in sasiu, costuri,... se alege metoda de racire. Aceasta poate sa fie inclusiv pe ulei. Poti compara datele de poluare din timpul carantinei, cand saptamani intregi traficul auto a avut nivel minim, cu media din zilele normale, si deacolo poti aproxima cat din poluare este datorata masinilor.