dreamlike

Membru
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by dreamlike

  1. Orice tip de miscare care nu depaseste 6 ore pe saptamana este considerata, de catre specialisti, agrement / plimbare / relaxare sau ce mai vreti voi si orice incercare de a o transforma in antrenament de forta / intervale / fartlek etc duce invariabil la accidentari (tendoane, incheieturi, dureri lombare/sacrale/musculare etc). De asemenea, batutul covoarelor, datul cu aspiratorul, spalatul vaselor, sexul sau alte indeletniciri casnice care presupun efort fizic nu sunt considerate antrenamente pentru ca sunt de durata si intensitate prea mica. Un sfat, daca imi permiti - nu mai fa doua ”antrenamente” de 30', fa unul de o ora si respecta cele trei faze: inclazire - antrenament - revenire.
  2. A fost start lansat pentru toata lumea, dupa un tur de recunoastere a traseului. Subscriu: un cuncurs superb!
  3. dreamlike

    Pai daca vremea e urata iesim pe stadion si apoi mergem la bazin la 11.30 dar daca e frumos, ce facem, tot la scaldat megem?
  4. dreamlike

    Cum se anunta vremea pentru weekend? Facem o iesire pe undeva?
  5. dreamlike

    Daca le iei de pe net, de regula, au calculator sau echivalent pentru marimi. Intr-adevar astea difera de la producator la producator.
  6. dreamlike

    Superba, sa o stapanesti sanatos!
  7. Arata foarte bine, felicitari! Eu pentru oras folosesc pe mtb niste slickuri Kenda SportContact pe sarma de 1,5 care costa 50 lei perechea - ieftine si utile. Nu stiu insa daca ar da bine sub aparatorile alea dar se gasesc si de 1,7 si de 1,9.
  8. dreamlike

    O cursa nu se pregateste cu o saptamana inainte nici daca esti ultimul venit in ciclism. Daca esti amator si vrei sa participi la o cursa doar de curiozitate, distractie sau sa-ti testezi limitele atunci o faci, nu te opreste nimeni dar daca vrei sa te pregatesti pentru o cursa, asta e alta poveste si intervin mai multi factori in discutie: timp pentru antrenement, logistica de care dispui, cunostintele despre pregatire, un grup cu care sa te antrenezi etc. etc. Ca o idee, antrenamentul pentru un sezon incepe in luna noiembrie-decembrie cu adaptarea organismului la efort. Asta inseamna pregatire fizica generala, lucrul cu greutati usoare si rulaj pe bicicleta pe distante relativ scurte la o intensitate confortabila (pana in 60-70%). Conform specialistilor, scopul acestei perioade este "Train to train". Incepand cu lunile ianuarie-februarie se intra usor, usor in specificul antrenemetului de cicism: cresterea treptata a volumului si a intensitati antrenamentului. Este perioada de dezvoltarea a andurantei musculare prin marirea distantelor parcurse pe bicicleta la o intensitatea de 70-80%. Spre sfarsitul perioadei se pot introduce usoare antrenamente cu intervale (nu mai mult de o data pe saptamana). Incepand cu luna martie-aprilie se creste intensitatea antrenamentelor si se incep antrenamentele cu intervale, mai intai pe plat, apoi se pot adauga dealuri usoare si in a doua parte a perioadei poti incepe antrenamentele cu intervale pe pante cu inclinatia de 7-8%. Tot acum se dezvolta anduranta musculara in regim de viteza prin antrenamente "la plasa" si intervale incrucisate. Insa, pentru juniori sau daca esti in primii 2-3 ani de cilism nu se recomanda antrenamentul cu intervale iar pregatirea unui cliclist adevarat dureaza cel putin 10 ani (nu e cazul nostru)! Astfel, incepand cu luna mai poti sa incepi antrenamentele specifice pentru intrarea in forma sportiva maxima (in functie de cursa la care ti-ai propus sa faci o figura frumoasa). Dupa luna mai pana in octombrie, mergi din pregatirea pe care ai acumulat-o pana atunci umbland doar la "reglajul fin" al antrenamentului: intervale, anduranta in regim de viteza, recuperare si absolut obligatoriu, odihna. Toate acestea necesita timp, seriozitate si constanta iar daca esti un sportiv amator care merge la serviciu, are familie si obligatii atunci este cu atat mai greu dar nu imposibil.
  9. dreamlike

    Pe unde ai mers, prin spate pe la Tomis Plus si ai traversat soseaua de centura sau ai mers pe sosea?
  10. Bicicleta arata bine dar pozele nu sunt niciodata edificatoare cand e vorba de biciclete. Marimea 56 e ok pentru tine dar, asa cum zice si colegul Woops, va trebui sa-i pui o pipa de 10 (probabil). Tija de sa si furca sunt de carbon, din cate explica vanzatorul, dar cele 8kg pe care inteleg ca le-ar avea eu zic ca bat spre 10. Echiprea 105 e acceptabila iar pretul nu e rau. Acum, daca tu ai de gand sa faci 7-800 km pe an ... nu mai conteaza nimic. Spor la cumparaturi!
  11. dreamlike

    @Henesy - imi pare rau pentru hernia ta dar Dunlopul ala poate concura lejer la Top 10 hidosenii cu roti ... iar sistemul dual suspension s-ar putea chiar sa-ti agraveze hernia. Incearca sa te rezumi doar la gropile din oras, evita chiar si bordurile.
  12. Pffiuu, am lipsit trei zile si s-au incheiat inscrierile, s-au facut platile si au pornit si discutiile ... p'asta l-am ratat ...
  13. Interesant, o triada in patru acte ... dar si mai interesant mi se pare cum se va suprapune etapa de la Brasov cu CN de sosea si nu va mai merge nimeni la Izvorul Muresului ... oricum toti sportivii legitimati vor fi suspendati pana atunci. Asteptam cu nerabdare. Succes!
  14. dreamlike

    Pe Murfatlar? Nu e prea aglomerat? Sau s-a mai aerisit de cand au dat drumul la autostrada?
  15. Poti sa bagi cata presiune vrei in cauciucuri nu te opreste nimeni dar daca producatorul recomanda 8.5 eu bag 8 bari, daca recomanda 10 eu bag 9.5 desi sunt convins ca rezista la mai mult ... sunt un pic mai conservator. In plus, eu sunt in categoria +80 kg :) ... Oricum concluzia e ca ambele modele sunt modele de top si ideal ar fi sa folosesti GP4000s pe asfalt ud si Ultremo ZX pe uscat, parerea mea.
  16. dreamlike

    Suportul meu se sprijina pe bara de protectie care preia toata greutatea iar de hayon practic doar il ancorezi. Am mers si cu 3 biciclete fara probleme, trebuie doar legate intre ele si imobilizate rotile care intr-adevar se invart si e deranjant. Pentru asta folosesc niste cordeline elastice cu carlig in capete (nu stiu cum sa le zic dar se gasesc peste tot) si pe care poti sa le ancorezi usor tot de bara. Poti umbla la portbagaj daca ai doar suportul atasat dar daca pui si bicicleta s-a cam terminat asa ca accesul este posibil doar prin masina. Un avantaj fata de suportul clasic pe capota este consumul care e aproape la fel fata de aproape 2% cu cat creste in cazul in care ai biciclete pe masina.
  17. Am avut Continental GP 4000S, foarte bune dar le-am schimbat pentru ca nu se pot umfla decat pana la 8 bari. Am trecut pe Ultremo ZX in care poti baga 10 bari si foarte probabil o sa continui pe astea. Pe ploaie insa GP 4000S sunt mai bune.
  18. dreamlike

    Eu am suport pentru biciclete care se ataseaza pe hayon. Poti pune 3 biciclete si nu afecteaza aerodinamica masinii fiind aproape total protejate. E mai rau daca te prinde ploaia ca se murdaresc ca naiba. De asemnea, nu e nevoie sa dai jos rotile sau saua. Numarul este vizibil, stopurile de asemenea. Ai grija insa, nu orice suport se potriveste pe orice masina (de regula sunt specificate tipurle de masina pe care se potriveste).
  19. dreamlike

    Frumoasa bicicleta, sa o stapanesti sanatos. Totusi, sunt curios, ce angrenaj e ala si de cat sunt foile? Dupa cauciucuri probabil o sa "muste" intai din asfalt pana sa vada noroi ... Spor la pedalat!
  20. dreamlike

    Nu o mai am pe aia galbena, am vandut-o de vreo 3 ani ... am si mtb acum ca sa fiu in randul lumii. Poate facem tura aia pe la Murfatlar prin vii pe care am facut-o anul trecut, ce ziceti?
  21. dreamlike

    Din pacate sunt plecat din localitate pana la inceputul lunii viitoare. Pana atunci poate se mai indreapta si vremea. Putem iesi si pe mtb?
  22. dreamlike

    Ati iesit pe undeva? Cum a fost vremea?
  23. dreamlike

    Trebuie sa ne gandim la corpul uman ca la cea mai complexa masina dar si cea ma fiabila (daca ii faci "reviziile" la timp si ai grija cu intretinerea). Asadar, sa presupunem ca ai alimentat masina seara, aceasta a functionat toata noaptea la relanti si apoi, dimineata, te urci in ea si pleci la un drum de 4-5 ore. La inceput merge bine (mai are ceva in rezervor), dupa un timp incepe sa dea rateuri si sfarsesti prin a o impinge pentru ca nu mai ai combustibil. La fel e si cu organismul nostru: nu poti pleca la drum fara sa "alimnetezi" inainte daca vrei sa ajungi cu bine la destinatie. Daca ai probleme cu mancarea care iti vine inapoi dupa 4 ore inseamna ca nu mananci ceea ce trebuie. Micul dejun ca si hidratarea sunt mai mult decat obligatorii inainte de orice antrenament, nu mai zic de cursa. Depinde acum de fiecare ce alimente tolereaza cel mai bine dar tipul somatic nu are absolut nici o importanta pentru ca oricum o sa arzi cateva sute sau chiar mii de calorii. Cele mai indicate sunt pastele cu cascaval sau branza, budinca de macaroane, ceai, paine prajita cu gem/miere, placintele sau fructele uscate. Eu evit laptele, iaurturile, cerealele, legumele de orice fel, unele fructe sau carnea sub orice forma. Despre alimentatia de mai sus puteti citi oriunde, mie nu mi-a zis nimeni ce, cum, cand si cat sa mananc, pur si simplu am experimentat diverse "strategii" de alimentare si am vazut cu ce ma simt cel mai bine ceea ce puteti face si voi foarte usor. In concluzie, oricat de performanta ar fi, ma indoiesc ca vreo masina ar putea merge cu rezervorul gol, chiar si la plimbare.
  24. dreamlike

    Domnilor, desi nu am fost prezent, nu pot decat sa salut orice initiativa a unui organizator de a incerca sa faca ceva si pentru ciclismul adevarat, cel de sosea. Totusi, daca acceptati cateva propuneri, imi permit sa va fac niste sugestii: - varianta mtb urmata de CTI nu este una de agreat, deoarece contratimp inseamna efort individual la intensitate maxima, ori dupa un concurs greu de mtb nu stiu daca mai e cazul de efort maximal pe sosea (desi unii vor zice ca e la fel pentru toata lumea); - luna mai (daca am inteles bine data organizarii) este luna cu deja doua curse celebre si consacrate: Prima Evadare si Cupa Emmedue, competitii care stim ce ofera si care sunt un "must have" asa ca daca va suprapuneti cu una din ele ...; - daca tot optati pentru sosea si mtb, programati CTI-ul inainte de mtb; - CTI este o cursa pentru cursiere; - categoria master este + 35 ani; - ideal ar fi, totusi, sa nu amestecati mtb-ul cu soseau si daca aveti posibilitatea sa organizati fie si numai o cursa de fond, atunci faceti-o ... - CTI pe echipe ar fi ceva intr-adevar unic. Succes si felicitari inca o data pentru initiativa!
  25. dreamlike

    Una dintre conceptiile gresite despre ritmul cardiac este cea potrivit careia daca te antrenezi mai mult iti va creste valoarea maxima a HR. Eu nu am auzit la nici un concurs: castigatorul cursei este X-ulescu pentru ca a avut HR 240bpm! Castigatorul este, de regula, cel care trece primul linia de sosire. In concluzie, scopul antrenamentului este, intr-un limbaj de lemn, imbunatatirea conditiei fizice, adica, prin antrenament, vei fi capabil sa parcurgi aceeasi distanta, in aceleasi conditii, cu acelasi efort dar intr-un timp mai scurt. Asa cum am zis fiecare individ are propriul lui prag, propriile limite si nu inseamna ca unul cu LTHR de 165 este mai slab decat unul care are 195, pur si simplu inima si organismul lui reactioneaza altfel. Ceea ce conteaza intr-adevar este valoarea HR in repaus si mai ales capacitatea de refacere dupa efort. Daca ati fost la vreun centru de medicina sportiva, ati putut constata ca acolo sportivul este pus sa "presteze" o activitate fizica (pedalat, alergare etc) pentru o perioada de timp si imediat dupa ce a terminat i se masoara pulsul. Dupa un minut se masoara din nou, la fel dupa 2 si 3 minute. Astfel se determina valoarea de recuperare dupa efort. Cu cat aceste valori scad mai repede cu atat sportivul este mai bine pregatit si are o capacitate mai buna de refacere. Prin antrenament aceste valori se pot imbunatati. De asemenea specialistii folosesc termenul de "cardiac drift". Ce reprezinta? Durata antrenamentului afecteaza HR care tinde sa creasca dupa un timp chiar daca tu dezvolti aceeasi putere, pe romaneste incepi sa obosesti. Odata cu imbunatatirea conditiei fizice este normal ca aceasta crestere a HR sa apara mai tarziu si tu sa-ti imbunatatesti rezistenta fizica. Totusi sunt o multime de factori subiectivi sau obiectivi care pot influenta HR printre care: cat de odihnit esti, temperatura corpului, pozitia pe bicicleta, tehnica de pedalare, caldura si umiditatea atmosferica, echipamentul folosit, cofeina, medicametele, altitudinea, varsta, nivelul de hidratare si altele. De aceea se recomanda ca atunci cat iti testezi LTHR sa incerci sa controlezi si sa faci testul, pe cat posibil, in aceleasi conditii pentru a-ti putea da seama de imbunatatirea performantelor. Ar mai fi o chestie, ca sa lamurim si problema kilometrilor. Stiu ca pe la noi se practica antrenamentul in km ... adica, azi facem 80 km, mergem mai incet si ne intoarcem mai tare ... Eu nu am vazut nici un program serios de antrenament bazat pe numarul de km. E adevarat ca fiecare isi contabilizeaza km dar nu reprezinta un indicator decisiv. Antrenamentul este strucutrat pe timp si fiecare ar trebui sa-si faca propriul program in functie de timpul pe care il are la dispozitie si sa incerce sa-l respecte. Toti lucram sau mergem la scoala, nu cred ca sunt prea multi pe aici care traiesc din ciclism asadar trebuie sa identifici cat timp poti aloca pe saptamana antrenamentului, sa-l pui pe hartie si apoi sa-l respecti indiferent de factorii perturbatori. In fond, aceste lucruri fac diferenta intre un individ serios si unul care vrea doar sa se plimbe cu bicicleta lui scumpa. De asemenea, daca stii ca nu ai prea mult timp la dispozitie dar vrei sa-ti imbunatatesti anumite aptitudini mai putin dezvoltate atunci insisti la antrenament pe aceste chestiuni. Am avut doi prieteni maratonisti: unul mai vagabond si mai neserios cu antrenamentele iar celalalt foarte strict si serios in pregatire. La toate concursurile, chiar daca veneau amandoi printre primii, "smecherasul" il batea tot timpul, aproape fara exceptie, pe cel serios si i-am intrebat cum e posibil? Prietenul "golanas" mi-a zis, "Eu sunt facut pentru sportul asta pe cand el alearga la recomandarea medicului" (avea nu stiu ce problema cu echilibrul). Asadar, asa cum zicea cineva pe aici, rezultatele apar in timp si prin munca. Anduranta, rezistenta si viteza se dezvolta in ani de antrenament dar niciodata nu e prea tarziu sa incepi.