binox

Members
  • Content count

    108
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Good

About binox

  • Rank
    Membru
  • Birthday 01/06/1982
  1. Salutare, In ultimii doi ani am folosit pt mers la munca o koga miyata veche de oras. N-am prea intretinut-o si intr-un final a cedat intr-un mod destul de urat. S-a rupt lantul , s-a blocat cumva in schimbatoare si mi-a indoit urat foaia mare, schimbatorul si s-a stricat si filetul pentru surubul de prindere al schimbatorului din cadru. Angrenajul este shimano 600 cu 2 foi (52 si 42), pe spate are caseta cu 6 pinioane. Vreau sa-i fac o revizie completa (probabil cu vopsire cu tot) sa ma mai tina cativa ani dar nici nu vreau sa bag prea multi bani in ea, fiind o bicicleta de ''tavaleala''. Foile mari de la shimano am vazut ca sunt cam prea scumpe. Ca alternativa m-am gandit la 2 variante: - angrenaj truvativ tuoro cu 2 foi (210-250 ron) - angrenaj shimano mtb entry level cu 3 foi (aprox 150 ron) Cum varianta shimano ar fi mai ieftina asi prefera-o dar nu stiu daca se potriveste.... Eventual se poate demonta foaia mica de care nu am nevoie? M-am tot uitat pe site-urile magazinelor din ro si nu am gasit set de 6 pinioane pentru caseta. Pot monta un set de 7 pinioane pt caseta, trebuie sa schimb caseta, sau daca demontez caseta pot monta pinioane cu filet pe butucul existent? Ce schimbator spate mi-ati recomanda? Cel original era shimano sis, iar manetele sunt pe cadru , au cursa continua, nu sunt indexate. Avand in vedere ca filetul este distrus m-am gandit sa prind schimbatorul cu surub+ piulita autoblocanta pe exterior, sau sa folosesc un schimbator cu carlig. Mai am o intrebare in legatura cu demontarea pedalelor. Asi vrea sa le demontez sa le ung/reglez si sa le refolosesc. Probabil nu au fost demontate niciodata, am incercat cu o cheie normala si n-am reusit, urmeaza sa incerc cu o parghie mai mare cu pedala prinsa in menghina pe banc. Cu ceva timp in urma m-am mai lovit de problema asta , atunci nu am reusit sa desfac decat dupa ce am incalzit bratul de aluminiu cu o lampa cu gaz, dar din pacate pedala a iesit cu tot cu filetul de aluminiu. N-as vrea sa patesc acelasi lucru si acum (poate voi refolosi totusi acest angrenaj daca gasesc foaie) , va rog sa-mi recomandati, ce altceva pot face inafara de cheie cu parghie mare, spray degripant si eventual incalzit pt a scoate pedala. ( stiu treaba cu filetul invers la bratul stang)
  2. De cand asteptam partea asta.... :) Poti sa-mi spui te rog cat a costat transportul coletului? La intrebarea asta cred ca pot sa-ti dau si eu un raspuns, am urcat acolo in 2010. Parerea mea e ca se poate face de unul singur dar eu nu as risca. In primul rand depinde mult si de conditiile meteo si starea zapezii, pe care nu le poti anticipa decat cu o oarecare precizie la fata locului. Dificultati tehnice mari nu sunt dar pe partea de final se merge pe niste creste de zapada foarte inguste, unde daca ai cazut nu cred ca te opresti prea curand daca nu ai un partener de coarda care sa se lase pe cealalta parte a crestei. Un alt risc ar fi caderea intr-o crevasa, destul de mic daca vremea e buna si tii cont pe unde au trecut cei din fata ta, dar prezent totusi. Cand am fost eu , nu am vazut pe nimeni sa urce singur. In schimb am vazut pe cineva care urca singur pe Matterhorn, cu un minim de echipament si cu o viteza de cel putin 3 ori mai mare decat mergeam noi. Tu stii mai bine de ce esti in stare, important e sa te autoevaluezi corect, sa te documentezi bine si cel mai important , sa ai noroc :)>-
  3. Sper ca o sa povestesti si cum ati urcat pe munte :) Ma mai intereseaza in mod deosebit cum ati aranjat cu trimiterea echipamentului, costuri , firma etc.
  4. Am demontat si caseta si bine am facut, era rugina amestecata cu ulei, bilele dinspre spite erau oxidate, a trebuit sa le schimb. La demontarea casetei am folosit imbus de 10 pentru surubul ala gaurit iar pentru desfiletarea cuvetei am folosit metoda lui raducanmihai cu platbanda de dimensiuni potrivite actionata cu o cheie reglabila. Eu am avut o bucata de otel dur si elastic fix la dimensiunea potrivita, cu platbanda obisnuita (din otel moale ) nu stiu daca merge atunci cand cuveta e stransa tare. Observatie importanta: filetul de la cuveta este invers (Eu uitasem in prima faza si era cat pe ce sa renunt )
  5. Am inteles perfect, cred ca o sa incerc si eu.Mersi!
  6. Cu ce cheie ai demontat caseta? PS Foarte tare scula aia de curatat si uns, dar presupun ca nu merita achizitionata pentru uz in regim de amator....
  7. Multumesc pt raspunsuri! Pinioanele o sa le mai las ca de sarit nu cred ca sare, nici pana acum nu a sarit lantul de pe ele. De pe pagina lui sheldonbrown am inteles cum se demonteaza tot mecanismul cu totul de pe butuc, dar nu explica clar cum se demonteaza mecanismul pentru a ajunge la clicketi. Totusi am inteles ca s-ar desuruba cuveta cu o cheie cu 2 picioruse. Am inteles corect? Deocamdata merge bine caseta dar intr-o dimineata dupa o perioada lunga in care nu am folosit bicla asta am gasit-o blocata, a trebuit sa o fortez un pic cu mana sa-si dea drumu. Atunci mi-am amintit ca asta vara intr-o tura am intrat in apa care depasea nivelul butucului si deaia as vrea sa o desfac.
  8. Salut! M-am apucat sa-mi curat si sa-mi ung MTB-ul. Cu ocazia asta am verificat si uzura lantului si nu a iesit prea bine, adica are intre 120.4 si 120.6mm la 10 zale, in functie de bucata pe care masor, asa ca mi-am luat un lant nou. Am demontat si pinioanele ca sa le pot curata calumea si am vazut ca si astea au ceva urme de uzura si as vrea sa stiu de la cei cu mai multa experienta daca trebuie schimbate sau inca mai merg As vrea sa desfac sa curat si sa gresez si mecanismul cu clicket pe care sunt montate pinioanele dar nu m-am prins cum se demonteaza sau daca se demonteaza.E vorba de un butuc SLX cu caseta pentru 9 pinioane. Asa la prima vedere am observat niste caneluri la interior asemanatoare cu cele de la piulita casetei doar ca pe un diametru mai mic. Exista in comert o astfel de cheie? Pe cuveta din partea cu pinioanele am observat 2 degajari , astea au cumva rolul de ungere a mecanismului clicketului? Daca da, ce ar trebui bagat acolo?
  9. Am incercat sa gasesc secventa, dar n-am reusit, totusi uitandu-ma din nou imi dau seama ca e foarte posibil sa ma fi inselat, cred ca ce vazusem eu era la al doilea carucior, cel de aluminiu , care oricum are alt tip de prindere.
  10. Am descoperit si eu mai tarziu acest film, m-am uitat si mi-a placut. Am vazut ca s-a discutat intens problema remorcii. Intr-un cadru din film mie mi s-a parut ca a fost modificat un pic sistemul de prindere in sensul ca (parca) am vazut un surub cu o saiba mare care asigura prinderea furcii ca sa nu iasa de pe axul rotii. Original furca aia nu e asigurata,sta in pozitie doar datorita tensionarii si e gandita sa iasa singura la anumite socuri/solicitari. Daca chiar o fi fost asigurata sa nu sara cum mi s-a parut mie ca am vazut e oarecum normal ca s-a rupt. Oricum ar fi, ideea rasucirii bratelor chiar in zona prinderii nu mi se pare buna, dar am inteles de ce au facut asa, tine de procesul de fabricatie, cel mai probabil fiecare brat al furcii este decupat dintr-o foaie de material (prin stantare sau CNC ) iar apoi este adus la forma finala prin forjare,astfel evitandu-se sudurile, oricum de turnare nu cred ca poate fi vorba la genul asta de piesa. Nu-mi dau seama exact din ce material e facuta dar 99,9% nu e aluminiu, si cred ca s-ar fi putut suda (daca nu o fi vreun material ciudat) dar in primul rand ar fi trebuit facut un sanfren in zona de imbinare pe ambele bucati( poate au incercat si asta si n-am vazut eut) Ma amuza mult posturile celor care combat alegerea echipamentului si vin cu solutii alternative "sigure". Eu ma intreb in cam cate ture asemanatoare au fost ei de stiu exact ce e mai bun. Chestia asta cu echipamentul in Romania e foarte intalnita in toate domeniile, foarte multi nu concep practicarea unui sport/ hobby fara echipament de ultima ora iar discutiile despre echipamente sunt interminabile, numai ca cei mai multi dintre cei care-si dau cu parerea vorbesc numai din ce au citit despre un produs si nu din experientele lor. Cineva spunea ca daca nu ai echipament mai bine stai acasa, eu zic ca atat timp cat stii ce faci si stii sa te adaptezi la ce ai esti mut mai castigat daca faci ceva decat daca stai acasa. Vara trecuta am facut o tura prin Europa cu o motocicleta salvata de la fier vechi, motocicleta care m-a costat mai putin decat mtb-ul. Si n-am facut-o pentru ca nu as fi avut alta motocicleta, sau nu as fi avut bani de alta , ci doar pentru ca asa am vrut eu,am luat-o ca pe o provocare si mi-a iesit. La vara probabil voi face o tura cu bicicleta de data asta, dar va fi tot in stilul low budget,imi voi cumpara o bicla ieftina pentru asa ceva sau voi adapta una pe care o am, doar sa vad daca pot.
  11. Nu am schimbat campingurile, intr-un an am fost intr-un camping iar anul urmator in alt camping. Probleme cu locurile am avut doar pe Coasta de Azur unde sunt campinguri putine, mici,scumpe si cu conditii naspa(cel putin ala in care am gasit loc). Referitor la campatul clandestin : am campat de multe ori in acest fel si niciodata nu am avut probleme si am campat in diferite locuri precum lanul de porumb,spatiul verde din benzinarie, parcare pe autostrada, drum forestier, pe marginea drumului,in livada, in faneata, etc. Singurul eveniment neplacut legat de campat l-am avut culmea intr-un camping scump si fain din Croatia unde din cortul in care dormeam noaptea (cu noi in cort) i s-a furat geaca prietenului meu , geaca cu tot cu acte, bani, carduri+ cheile de la motor. "Partea buna" a fost ca hotul a fost cu "bun simt", a buzunarit geaca, a luat cash-ul (1000E) , a pus restul la loc si a aruncat geaca pe care am recuperat-o dimineata. Nu stiu exact cum e legislatia in fiecare tara UE referitor la campatul clandestin , dar daca lasi curat si nu atragi atentia nu cred ca ai probleme. In unele tari e chiar permis, un exemplu ar fi Suedia.
  12. Nu neaparat, din ce am observat eu in Franta sunt preturile cele mai mici la campinguri dintre tarile astea vestice. In zona Chamonix am stat 2 ani la rand in campinguri diferite in plin sezon (august) conditii ok si am platit in jur de 5-7E de persoana (pret in care pe langa cort a intrat si taxa pentru o masina sau pentru 2 motociclete) La polul opus se afla Italia unde campingurile mi s-au parut f. scumpe si de mule ori cu conditii jalnice. In Trieste de ex asta vara am platit 17E de persoana si nici macar nu aveau hartie igienica sau sapun la toaleta...... O alta chestie pe care am observat-o e ca in general preturile la campingurile care au reclama pe net sunt sensibil mai mari decat la cele pe care nu le gasesti pe net dar care sunt in aceeasi zona si au aceleasi conditii.
  13. Anul trecut in perioada 1-5 aprilie am facut si eu cu prietena mea , intamplator(habar n-aveam de eurovelo6), ultima bucata din traseul propus de tine (Nantes- St Nazaire). Bucata asta nu este toata pe pista, lipsesc parti destul de mari in care mergi pe sosea, totusi nu e aglomerat si se merge foarte lejer, soferii sunt f atenti la biciclisti au stat unii aproape 2km in spatele nostru pt ca era linie continua , desi aveau loc gramada sa ne depaseasca fara sa calce linia..... Daca ajungeti in Nantes va recomand sa dati o tura si prin parcul de pe malurile raului Erdre, e un parc superb amenajat f bine si pentru mersul cu bicla. Exista chiar si un vaporas electric cu care poti trece de pe o parte pe alta a raului.(noua nu ne-a cerut bani, dar nu stiu sigur daca chiar era gratuit, o fi presupus ca avem abonament). La un moment dat spre St Nazaire am trecut si cu un bac peste Loire , ala e gratuit pentru toata lumea, inclusiv pentru masini .(defapt e sponsorizat din bugetul primariilor din cele doua orasele intre care face legatura) In St Brevin les Pins e un camping fain (are si o mica piscina) chiar pe malul oceanului si nu e deloc scump, am platit aproximativ 4-5E de persoana pentru 2 persoane si un cort. Ca harta am folosit google maps printat pe foi A4.
  14. Ai spus ca ai schimbat manetele de frana cu unele de mtb , asta s-ar putea sa fie motivul pt care franele de tip cleste nu sunt eficiente in cazul tau.
  15. Cele 14 de 622 le-ai folosit pe mai multe biciclete sau cum? Ma gandesc ca 14 camere in 1500km pe o singura bicicleta este enorm, asta ar insemna cam o camera la 100km iar eu 100km ii fac intr-o saptamana....