gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,698
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    308

gibonu last won the day on May 8

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

5,583 Excellent

1 Follower

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

11,875 profile views
  1. gibonu

    Joi, 20.09.2018 - Partea a II-a La intrarea in muzeu sunt prezentati, in ordine numerelor de pe tricou, cei 15 participanti ca conferinta, plus o scurta descriere a fiecaruia. Dr. Josef Buhler. Adolf Eichmann. Dr. Roland Freisler. Reinhard Heydrich. Otto Hofmann.
  2. gibonu

    Joi, 20.09.2018 Parcarea de biciclete a garii din Potsdam. Statia de S-Bahn Berlin Wannsee [daca nu ma insel, astea sunt litere gotice]. Din fata statie de tren pleaca un autobuz care, dupa cateva statii, opreste chiar in poarta Casei Conferintei de la Wannsee. Adica locul in care, pe 20.01.1942 s-au adunat mai multi baieti din guvernul Germaniei [naziste] si din SS ca sa discute despre implementarea "Solutiei finale" a problemei evreiesti din Germania si terioriile ocupate de acesta. Si mai simplu: deportarea tuturor evreilor [aflati sub jurisdicitie germana] in principal in lagarele din Polonia si exterminarea acestora. Placutz trilingv in germana, engleza si ebraica. Vizitarea este gratuita. Intrarea in vila, dinspre strada. Populatia evreiasca in Europa, Orientul Mijlociu si Nordul Africii, la nivelul anului 1933. La o privire mai atenta, din harta de mai jos, se observa faptul ca evreii constituiau aproape 10% din populatia Polonie [in RO era doar 4,5%], Varsovia fiind cel mai mare oras evreiesc din lume, dupa New York. Ca fapt divers, este interesanta si harta Poloniei intebelice. Pe langa faptul deja cunoscut ca avea grantia cu Romania, se observa ca si Vilnius, actuala capitala a Lituaniei, atunci era in Polonia [Wilna in poloneza] iar capitala Lituaniei era la Kaunas. Din aceiasi harta se observa faptul ca in anul 1933, in Palestina [aflata sub mandat britanic] populatia evreiasca nu depasea 20%. Placa de la intrarea in vila. Traducere [Google translate, rog imbunatatire daca este cazul]: "Infama Conferinta de la Wannsee a avut loc in acesta casa in ianuarie 1942. Pentru comemorarea evreilor care au murit urmare a violentei regimului national socialist."
  3. gibonu

    Sambata, 22.06.2019 Ziua plecarii. Trezit dimineata devreme, incarcat cele doua cutii de carton [cu bicicletele in interior] pe plafonul masinii prietenului nostru din Paris si cam intr-o ora am ajuns la aeroportul Charles de Gaulle, terminalul nr. 3. Aici, indicatoarele sunt tri-lingve, in franceza, engelza si chineza. Ne-am asezat la coada, asteptand deschiderea ghiseului de imbarcare, desi de partea cealalta a ghiseului erau cativa salariat ai aeroportului care butonau cu simt de raspundere niste computere. Intre butonari, am observa ca o negresa se tot uita la cutiile noastre cu biciclete. Pana la urma, s-a ridicat de la ghiseu, a venit la noi, si foarte politicos m-a intrebat ceva de genul "Monsieur, ce aveti in cutiile astea". Cand i-am spus ca sunt bicicleta s-a cam blocat. La fel de politicos mi-a cerut biletele de avion, a plecat cu ele la ghiseu, a mai butonat vreo 5 minute computerul alaturi de colegii ei, am mai vorbit cate ceva la telefonul fix, dupa care mi-a reuturnat biletele si mi-a spus un sec "c'est bon" [e-n regula]. Dupa finalizarea formalitatilor de imbarcare, negresa m-a indrumat cu cutiile spre o usa, unde a aparut alt negru, a deschis-o, ne-a condus pe un culoar si ne-a spus sa-i asteptam pe colegii lui care vor prelua bicicletele. Intre timp, negrul mi-a confirmat ca pot lipi cu duct tape cutiile pentru ca nu va mai fi niciun control de securitate care sa necesite prezenta mea. Abia am terminat de lipit cutiile pentru ca dinpre exterior s-a deschis o usa, au aparut doi magrebieni, au luat cutiile si dusi au fost. Imbarcarea. Avionul nu era chiar nou, avea aproape 30 de ani vechime. Un Concorde, acum obiect de decor pe aeroport. Alte avioane care se pregateau sa decoleze sau care abia au aterizat. Decolarea noastra a fost foarte tare, in sensul ca pilotul a inceput sa accelereze avionul inca de pe pista secundara, curba de 90 de grade parca a luat-o cu frana de mana, astfel incat pe pista principala a intrat cu ceva viteza, dupa care imediat a decolat. Mi-a placut mult manevra tipului. Undeva prin estul Frantei, la sud de Verdun [punctul albastru], la 10348 m altitudine si o viteza de 765 km/h. Deasupra Cazanelor Dunarii, si deasupra Oltului. Cel mai tare moment al zborului a fost cand comandantul Paul Ochirosii s-a adresat pasagerilor. Ne-a spus ceva de genul "zburam cu un Boieng 737-800, nu prea nou, dar din fericire nu este Max". Apoi ne-a povestit despre traseul urmat, alocat de computerul central de la Bruxelles, care a fost prin Franta, Germania, Elvetia, Italia, marea Adratica, Croatia si Serbia. Clar, cel mai tare pilot cu care am zburat pana acum. Daca stie cineva mai multe detalii despre computerul central de la Bruxelles care aloca rutele de zbor fiecarui avion, raman dator. La Henri Coanda a durat ceva pana au aparut si bicicletele. Fata de turele trecute, n-au mai venit pe banda, ci au fost aduse la o usa de doi salariati ai aeroportului. Cutiile erau putin rupte in zona manerelor, dar nimic grav. Data viitoare, voi blinda mai bine cu duct tape zona manerelor. In autobuzul 780 cutiile cu biciclete au stat foarte bine. Apoi, de la Gara de Nord, cu alt autobuz am ajuns direct in fata blocului. Astfel, transportul de la aeroport acasa ne-a costat doar 9.60 Lei pentru doua persoane, doua biciclete, un sac de rafie plin cu bagaje si un geamantan. Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi ajunge la Paris, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  4. gibonu

    Vineri, 21.06.2019 - Partea a III-a Magistrala de metrou M1, pe care circula trenuri automate, adica fata deservent uman si fara cabina acestuia la capetele trenului. Accesul in tren se face prin niste usi automate, care se deschid odata cu usile trenului. In capatul trenului, acolo unde ar trebui sa fie cabina deserventului uman. Datele tehnice ale magistalei si ale trenului. Data de 19.07.1900 reprezinta data punerii in functiune a magistralei de metrou, nu a trenului fara deservent uman. Pe fundal, cartierul La Defense. Fundatia Louis Vuitton. Un fel de plan inclinat pe care curge apa. Revenind la Fundatia Louis Vuitton, aici nu sunt expuse genti, ci un fel de arta neconventionala. Sau avangardista, habar n-am care este denumirea corecta. Eu n-am intrat, insa cam asa arata cateva dintre exponate [sper ca am nimerit pozitia corecta a acestora]. Biciclete, trotinete si scutere scoase din Sena. Ca si acum doi ani, nu puteam rata inalnirea cu @majikstone, asa ca seara respectiva s-a incheiat foarte placut, in compania lui, pe malul Senei, ocazie cu care ii mai multumesc inca odata pentru disponibilitate. Despre accesul cu bicicleta in sistemul publlic de transport al Parisului. Adica accesul cu bicicleta este permis doar pe magistala M1 si in toata reteaua RER, de luni pana vineri cu exceptia intervalelor orare 06:30 - 09:00 si 16:30 - 19:00 si toata ziua sambata, duminica si in zilele de sarbatoare legala.
  5. gibonu

    @Alegz30 Subscriu la ceea ce ti-a recomandat @majikstone, in special marfa de pe siteul Palnet x. Gasesti acolo o gramada de genti care se pun pe cadru: https://www.planetx.co.uk/c/q/bikepacking-and-bike-touring/bikepacking-and-touring-bags/frame-bags Daca vrei neaparat sa ai si rucsac in carca, poti opta pentru unul mic, in care sa fie rezervorul de apa si diverse maruntisuri. Gasesti si la Dechatlon asa ceva. Revenind la gentile care se pun pe cadru, prespun ca ajuta si la coborarea centrului de greutate al bicicletei. Bafta.
  6. gibonu

    Vineri, 21.06.2019 - Partea a II-a Centrul Georges Pompidou. De fapt cautam expozita dedicata atelierelor lui Brancusi, care nu este in interiorul centrului, ci in imediata apropiere a acestuia. Fara a ma da cunoscutor in domeniu sau mare admirator al lui Brancusi, cate ceva din epozitie. La iesirea din expozitie, niste concetateni, avizi de cultura si fini cunoscatori ai artei lui Brancusi, se injurau in dulcele grai romanesc si se amenintau reciproc cu taiatul cu cutitul. Parca Brancusi spunea ceva de genul "V-am lăsat săraci şi proşti, vă găsesc şi mai săraci şi mai proşti!" In apropiere se afla centrul comercial de la Chatelet - Les Halles, unde bineinteles ca exista si un magazin FNAC. Iar daca tot am intrat, era pacat sa plec fara doua harti, ca sursa de documentare pentru turele viitoare [6,95 Euro bucata].
  7. gibonu

    Vineri, 21.06.2019 In vitrina unei agentii imobiliare mi-a atras atentia anuntul de vanzare al unui apartament in suprafata de ... 14,93 m.p. cu pretul de doar 115000 Euro, bani d-astia de acum. Villejuif [in traducere, orasul evreiesc] este o suburbie a Parisului, in departamentul Val-de-Marne, regiunea Ile-de-France. In ciuda numelui, azi nu mai locuiesc acolo evrei, majoritari fiind musulmanii. Adica cam totul este halal. Numele unui bulevard din Paris, probabil cu trimitere la Razboiul Crimeii din perioada 1853 - 1856, in care Franta, alaturi de Marea Britanie, Imperiul Otoman si Sardinia a luptat contra Rusiei. Biserica Saint Merry. Interiorul. Altarul. Amvonul. Cripta. Un vitraliu.
  8. gibonu

    @Claudiu Moga Foarte tare. Asteptam continuarea. Interesant indicatorul de pe plaja, scris in turca, engleza si rusa.
  9. gibonu

    @iacobdoc Interesanta argumentatia. Multumesc. Pana la urma nu se face gaura in cer, ca mersul pe bicicleta nu a inceput cu saua Brooks. In alta ordine de idei, eu ma impac foarte bine cu saua mea Brooks B 190, pe care o folosesc din 2009. Doar ca, usor dar sigur, cam ramane fara peisele originale. Concret, anul trecut cam asa arata surubul, original Made in England, de prindere al arcului de sub ciocul seii. Nicio problema, l-am schimbat cu unul de mobila, din ala cu cap plat si rotunjit [nu poti pune cheia pe el], surub probabil Made in China, cummparat cu cativa Lei de la magazinul Ferometal din Bucur Obor. Cam asa arata. Soricaria asta are deja aproape un an vechime, cu ceva ture la activ si pana acum s-a comportat foarte bine. A fost putin chinuiala cu introducere surubului de mobila prin gaurile din arc, deoarece acestea erau pe sistemul surubului original englezesc, adica putin mai inguste. In rest, surubul lung care intinde saua mi l-a facut un prieten la strug, iar cel care tine nuca, de cativa ani, este un surub chinezesc din piata.
  10. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a XVI-a Cablu pentru iedera sau alte plante agatatoare. O sa Brooks, sau mai bine spus ce a mai ramas din ea. Primaria orasului. Arta stradala. Generalul [Maurice] Sarrail are o strada in Reims. Pentru francezi o fi un erou, insa pentru sirieni este cel care a ordonat bombardarea Damascului in timpul Revoltei Siriene din 1925 [Franta fiind atunci puterea coloniala din Siria si Liban]. Gara. Cam asta a fost vizita de o zi la Reims. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  11. gibonu

    In primul rand, trebuie asteptata publicarea decizie Curtii in Monitorul oficial, pentru ca abia dupa publicare respectiva decizie isi va produce efectele. In al doilea rand, orice proces-verbal se anuleaza doar de catre instanta de judecata. Sper sa nu se ajunga la ideea de aminstie la care viseaza acum o parte dintre politicieni. Revenind la anularea in instata: se pare ca s-au aplicat in jur de 300.000 (trei sute de mii) de amenzi pana acum, de cand a fost instituita starea de urgenta. Spunem ca doar o treime dintre acestea se vor contesta si aveam 100.000 (una suta mii) dosare noi pe rolul instantelor de judecata. Ca fapt divers, in anul 2020 instantele de judecata nu prea au lucrat. In ianuarie-februarie activitatea a fost destul de mult blocat de protestele grefierilor pe motiv de pensii speciale, apoi din martie (parca de pe 12) s-au inchis complet de motiv de covid (exceptie dosarele urgente). In tot acest interval (01.01.2020 - azi) s-au inregistrat dosare noi in care nu s-a facut nimic. Iar daca la astea se adauga, intr-un scenariu optismist, inca 100.000 de dosare, nu vreau sa ma gandesc cum va functiona sistemul in viitor, avand in vedere gradul de incarcare.
  12. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a XV-a Orasul vazut de pe acoperisul catedralei [parca 80 m inaltime]. Acoperisul, daca nu ma insel, din plumb. Asta pare un fel de capac de protectie a prinderii acoprisului. A se observa protectia la apa de ploaie din semicercul superior. Una dintre turle. Diverse statui. Sprijin pentru zidurile principale [sigur nu-i asta denumirea corecta]. Gramada de cosuri a unui bloc vechi.
  13. gibonu

    @Trevizes Din punctul meu de vedere nu s-a pus niciodata problema de "sa Iti traiesti viata pas cu pas dupa ce spun "politicienii". Si nici nu cunosc pe nimeni, real sau virtual, care sa puna problema in acest fel. Cat despre cei carora le aduc parintii mancare, recunosc, este prima data cand aud. Insa nu ma mira prea tare. Ii stiu pe unii care la primul stranut se indoapa cu pastile si cu toate astea sunt mai tot timpul raciti, indiferent de anotimp. Si care se uita ciudat la mine cand le spun ca merg iarna sa fac un traseu la munte, de parca as pleca in curu' gol la Polul Nord. Iar la astea putem adauga problema care exista la nivel national referitor la auto-medicatie, apelurile ignorate facute de medici contra acestui fenomen, numarul foarte mare de farmacii existente in RO, etc. Dar deja asta este alt subiect.
  14. gibonu

    @Trevizes Sper ca nu-i nevoie sa mai spun inca odata ca nu am nicio intentie de polemica. Si ca sunt direct afectat de interdictia de a iesi, oriunde, cu bicicleta din casa. Repet, sper pentru ultima data: hai sa asteptam sa vedem forma finala (adica publicarea in Monitorul oficial) referitor la ce putem face ulterior datei de 15.05.2020. Ca deja s-au emis opinii clare pe acest topic, opinii bazate strict pe declaratiile (contradictorii) ale politicienilor. In plus, ii aud pe altii, in afara acestui forum, care au impresia ca ulterior datei de 15.05.2020 totul va reveni la ce era inainte de nebunia asta.
  15. gibonu

    Corect. Doar ca s-ar putea sa existe o categorie mare de cetateni care sa inteleaga prin miscare strict cei 100 de metri de la masina la locul in care incing gratarul si duduei maneaua. Oarecum similar cu cel care plimba un peste de acvariu viu, intr-o punga cu apa, si sustinea ca a iesit cu animalul de companie. Hai sa recunoastem ca suntem campioni la interpretat in favoarea noastra orice fel de prevedere legala, indiferent de cat de buna sau rea este respectiva prevedere. In rest, repet ce am spus mai sus: hai sa nu mai facem supozitii si sa asteptam sa vedem concret ce se va decide.