gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,328
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    232

gibonu last won the day on June 26

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

4,961 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

10,918 profile views
  1. gibonu

    @EyesOnly Am raspuns deja in postarea anterioara: la dus in cutie de carton, la intors in husa (ideea nu imi apartine, am preluat-o de la @Lucianpim) Sau, daca voi avea unde sa las cutia, in cutie si la intoarcere. Insa asta este cazul ideal.
  2. gibonu

    Reims - iunie 2019 Tramvai Alstom Citadis 302. Cel mai tare mi s-a parut faptul ca in zona centrala a orasului tramvaiul nu mai este alimentat prin fir aerian ci printr-o a 3-a linie amplasata la sol, dupa cum se vede in poza de mai jos. Acest sistem de alimentare se numeste APS [Alimentation Par le Sol]. "Unlike the track-side third rail used by most metro trains and some main-line railways, APS does not pose a danger to people or animals and so can be used in pedestrian areas and city streets. APS uses a third rail placed between the running rails, divided electrically into ten-metre rail segments with three-metre neutral sections between. Each tram has two power collection shoes, next to which are antennas that send radio signals to energise the power rail segments as the tram passes over them. At any one time, two consecutive segments under the tram will be live." Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Ground-level_power_supply Daca as fi stiut de sistemul asta nu m-as mai fi ferit sa calc pe a treia sina de tramvai de frica sa nu ma curentez. Si n-as mai fi cautat cisme de cauciuc prin tot orasul.
  3. gibonu

    Iunie 2019 Zbor Bucuresti - Paris si retur, operat de Blue Air. Comparativ cu turele din anii trecuti, anul asta am optat pentru varianta transportului bicicletelor in cutii de carton [cele originale, in care vin bicicletele la magazin]. Motivul renuntarii la husa de la Vaude a fost logistica mult mai simpla, deoarece: - acum Blue Air zboara pe Charles de Gaulle [aeroportul principal al Parisului, terminalul nr. 3]; - un bun prieten sta la Paris de 5 ani, asa ca omu' ne-a luat / dus la aeroport cu masina [Sandero Stepway] si ne-a tinut cutiile [doua bucati] cat timp noi am fost in tura. Cutiile le-am legat pe plafonul masinii cu chingile pe care le folosesc la legarea caiacului pe masina. Revenind la cutii, prim data am asteptat finalizarea inspectiei facute de Pice, pisica luata din Bulgaria in 2014. La bicicleta doar am scos roata fata, pedalele si ghidonul. Portbagajul, roata spate, saua si schimbatorul de pinioane au ramas la locul lor. Bratul pedalier legat de cadru. Axul, pus in partea interioara a rotii. In furca fata am pus un distantier din plastic dur [tot din kit-ul cu care vine bicicleta la magazin] plus niste burete pentru o izolare mai buna si etrierul demontat si legat in interiorul furcii. Odata scos ghidonul este utila legarea furcii de cadru. Asigurarea antifurtului ca sa nu se plimbe prin cutie. La legarea ghidonului de cadru trebuie sa mai lucrez putin. Rezultatul final [lateralele pe interior au mai fost intarite cu cateva straturi de carton subtire dintr-o cutie de sifonier de la Ikea]. In cutie mai ramane ceva loc pe care l-am folosit pentru a pune saltelele autogonflabile [stranse]. La Otopeni am mers cu cutiile legate doar cu sfoara pentru a putea fi deschise usor in cazul unui eventual control. Nu a fost cazul, asa ca le-am legat pe aeroport cu banda adeviza [Power Tape, 20 Lei rola de 25 de metri de la Mathaus]. La Paris cutiile au ajuns foarte bine, doar un maner de prindere deteriorat. Le-am luat de pe banda de bagaje voluminoase, lipita de banda pe care au venit restul bagajelor [clasicii saci de rafie]. La intoarcere, cutia cu biciceta mea a ajuns putin deteriorata in zona manerelor de prindere. Habar n-am daca deteriorarea s-a facut la Paris sau la Bucuresti. Inca n-am montat bicicletele. Pentru data viitoare voi fi generos cu intarirea cu power-tape in zona manerelor de prindere, asa cum se vede in poza de mai jos [sageata rosie]. Una peste alta, folosirea cutiilor a fost o experienta interesanta. Nu mai trebuie sa mentionez faptul ca montarea bicicletei este mult mai rapida comparativ cu cazul transportului in husa de la Vaude. In concluzie, asa cum spunea si @Lucianpimmai sus, la turelor viitoare voi folosi cutia de carton la dus si husa Vaude [incape in cutie] la intoarcere.
  4. gibonu

    @Lucianpim Felicitari pentru tura si multumesc pentru disponibilitate. Asteptam continuarea povestii. Cat despre lasat cutiile in zona aeroportului, bine ca nu s-au sesizat cei de la antitero. In lumea in care traim, mai ales in Europa, aeroporturile sunt zone de siguranta maxima. Gandeste-te doar ca la Henri Coanda auzi tot timpul anuntul "nu va lasati bagajele nesupravegheate sau in grija altei persoane".
  5. Normandia, departamentul Calvados, luna iunie, 2019. Preturile sunt pentru un cort si doua persoane. Camping Des Bords de l'Aure [langa Bayeux]: http://www.camping-bayeux.fr/en/home-sp1.php Pret: 17,30 Euro / noapte. Locul pentru cort. Cabina de dus. Dusul fix si fara posibilitate de reglare a temperaturii apei. Chiuveta pentru spalat pe dinti. Afara existau unele mai mari pentru spalat haine si vase, insa am uitat sa le fotografiez. Contaniner de reciclare strict pentru sticla si comun pentru metal, plastic, hartie si carton. Camping Les 3 Rivieres [langa Tierceville]: https://www.camping-les-3-rivieres.com/en/ Pret: 16,40 Euro / noapte. Locul pentru cort. Chiuvetele pentru spalat vase sau haine. Chiuveta pentru spalat pe dinti. Cabina de dus. Dusul, fix, insa cu posibilitate de reglare a temperaturii apei. Camping Les Hautes Coutures [langa Benouville]: http://www.campinghautescoutures.com/?lang=EN Pret: 23,80 Euro / noapte. Locul pentru cort. Chiuvetele pentru spalat vase sau haine. Mi-a placut faptul ca robinetul chivetei, cu temporizare, este amplasat pe lateral, astfel incat poate fi actionat cu coapsa. Cabina de dus, cu dus fix si fara fara posibilitate de reglare a temperaturii apei. In toate cele trei campinguri locurile de cort au fost foarte bune, in sensul ca solul era aproape fara nicio piatra, astfel incat cuiele de la cort au intrat foarte usor in pamant. Concluzii: Pentru primul camping, a fost o idee foarte buna sa fac rezervare. Pe de o parte am prins acolo Rusaliile catolice cand luni era liber iar pe de alta parte festivitatile dedicate Zilei Z inca nu se finalizasera pe 08.06.2019 cand am ajuns la Bayeux. Oricum, cand am ajuns in poarta campingului am gasit afisul "Complet". Astfel, fara rezervare, situatia s-ar fi complicat inutil. Am avut surpriza neplacuta de a nu gasi loc intr-un camping asa ca o informare telefonica prealabila este foarte utila. Mai multe detalii in povestea turei.
  6. gibonu

    @TomC The train IR 1586 is not fitted with special cars for bicycle transport. Unfortunately, most of the romanian trains [state rail] are like this. So, the ticket lady was right. Yes, you can pay for the bicycles to the train conductor. Here, you have two choices: 1. a kind of bribe for the conductor, so he will turn a blind eye regarding the bicycles. This must be accepted by the conductor. If yes, the price will be 10 Lei for each bike [it is the official price if the train was fitted with special cars for bicycle transport]. 2. you will pay the baggage fee. The bike is considered 15 kg and from Constanta to Brasov it will be 2,50 Lei per kg. Bellow, you will find the prices in conection with the distance: Here you have the English version [transport of luggages]: https://www.cfrcalatori.ro/en/frequent-questions/ The receipt from the conductor will look like this: Regardind your last question, you must talk with the conductor before boarding the train. Otherwise, it is not the best idea that the conductor will find you with the bikes inside the train. L.E. It is a good idea to board the train [with bikes] on the last door of the last car. In this way, the bikes will not be an obstacle for the passangers who want to pass between the cars. Other thing: align the handlebar with the bike frame, so the bike will take less space. Like in the picture bellow: Please, feel free to ask if you have other questions.
  7. gibonu

    WOW, cine ar fi crezut: "ARF amână din nou licitația de material rulant ... a existat și o primă amânare a termenului de depunere a ofertelor, de la 3 iunie până pe 1 iulie" Sursa: https://clubferoviar.ro/arf-amana-din-nou-licitatia-de-material-rulant/
  8. gibonu

    20.06.2019 Gara de Est din Paris. Ceasul garii, precum cel de la Caracal [indiciu: modul in care este scrisa cifra orei 4]. Mai multe detalii referitor la cifrele romane IIII vs IV: https://monochrome-watches.com/why-do-clocks-and-watches-use-roman-numeral-iiii-instead-of-iv/ Coada pentru taxiuri. Frumos, civilizat, fara abordari de genul "un taxi la domnu' " Ca si in alte locuri din Europa civilizata, gara este un mall pe unde se intampla sa treaca si trenul. Acoperisul garii. TGV-ul cu care am mers la Reims. Fabricat in anul 1993. Trenul era compus din doua rame. Interiorul vagonului. Pe locul pe care am stat la dus nu a functionat priza, comuna pentru doua scaune. Toaleta dotata cu sapun lichid, apa si aer cald pentru uscat mainile, toate functionale. Trecerea dintre vagoane. La Reims cele doua rame au fost separate. Intretinerea efectuata de centrele tehnice ale SNCF. Biletele le-am cumparat online, cu aproximativ o luna inainte. La dus pretul a fost 25 de euro iar la intors doar 18 Euro. La o lectura mai atenta, se observa faptul ca atat la dus cat si la intors am avut exact aceleasi locuri, respectiv vagonul 15, locul 25. Insa vagoanele nu au fost identice, pentru ca la intoarecere a functionat priza. Pentru final, TGV-ul merge cu "doar" 312 km/h.
  9. gibonu

    @Hunor In primul rand, bine ai venit pe forum. In al doilea rand, poate gasesti aici niste informatii: Bafta.
  10. gibonu

    Prin amabilitatea unui coleg de pe alt forum am aflat ca vagonul special pentru transportul obiectelor voluminoase si foare grele, care se vede in pozele din postarea anterioara, se numeste Schnabel. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Schnabel_car
  11. gibonu

    InfraTrans, 04.06.2019, Gara de Nord, liniile 12 si 13 Camionul echipat cu aparat pentru sudura caii ferate, proiectat de prietenul meu prin a carui amabilitate am ajuns anul trecut la Berlin, la InnoTrans. In cazul in care nu s-a observat, camionul din pozele de mai sus a fost construit pentru CFR S.A. - Sucursala Regionala Brasov. Rolele pe care culiseaza sina de cale ferata inainte de sudura. Vagon special pentru transportul obiectelor voluminoase si foare grele, cum ar fi transformatoarele. Sarcina utila este de 250 de tone. Automotorul Malaxa, seria 78 [ultimele doua poze nu imi apartin]. Am ajuns in gara pe la ora 17:30, ora la care automotorul era inchis. Am inteles ca interiorul este foarte interesant, acesta fiind un automotor de protocol. Automotorul Malaxa, seria 78 circula anul trecut, in octombrie pe ruta Constanta - Mangalia. Nu m-ar mira sa circule si azi. In rest, mai erau expuse cateva vagone de calatori si cateva locomotive.
  12. gibonu

    @dan tm Foarte tare. Multumesc.
  13. gibonu

    Despre Corabia, de la un coleg de pe alt forum: "Cand eram copil (mai acum 20-30 ani) chiar era un orasel mic destul de dezvoltat. Aveau tabacarie, fabrica de zahar, fabrica de branza, etc. Acum e praf si pulbere totul. Fabrica de zahar care functiona stiu ca s-a terminat ultima, cand si-a asumat Romania cota de zahar prea mica. Au mai ramas batrinii si romii. Restul la Bucuresti si in Spania. Cand duc copii la Corabia sa vada si ei cum e "la tara" ma uit la strada pe care am petrecut vacantele de vara ca au ramas doua trei famili din cei care ii cunosteam si restul caselor sunt luate pe nimic de romi." Plus un documentar, relativ recent: https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/raport-de-tara-2019/orasul-cu-doua-porturi-care-se-scufunda-in-saracie-1107334
  14. gibonu

    @IonutA Din pacate asta este realitatea din multe orase din RO. Iar hotelul respectiv nu m-ar mira sa fie in proprietatea vreunui "jmeker" local. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 20.04.2019 - Partea a III-a Corabia - Islaz - Corabia 56 km Gara Corabia. Desi ajung aici 3 trenuri pe zi, gara este inchisa, nici macar casa de bilete nu mai exista. Din biroul sefului de statie a ramas doar firma, scrisa in 4 limbi. Dunarea vazuta de pe peronul garii. Final de tura. Inapoi la Caracal am mers tot cu automotorul Malaxa, fabricat in anii '40. Halta Deveselu sau mai bine spus, ce-a mai ramas din ea. Facura oltenii centura la Caracal, insa pare ca au uitat de calea ferata pentru ca nici macar bariera nu exista. Ca sa nu mai vorbesc despre vreun pod care sa treaca peste calea ferata. Un automotor seria 78 abandonat langa gara Caracal. Cismea care odata alimenta cu apa locomotivele cu abur. Inapoi spre Bucuresti. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  15. gibonu

    "Statele V4 (Cehia, Polonia, Slovacia si Ungaria) au semnat o Declaratie cu privire la reteaua feroviara de mare viteza si finantarea acesteia. Declaratia face referire, cu precadere, la linia de mare viteza care ar urma sa conecteze capitalele si principalele aglomeratii urbane din statele V4. Tarile au semnat un acord pentru a identifica solutii specifice pentru implementarea acestui proiect care ar urma sa lege Varsovia de Praga, Bratislava si Budapesta." Sursa: https://clubferoviar.ro/statele-v4-au-semnat-o-declaratie-privind-finantarea-transportului-feroviar-de-mare-viteza/ Comparativ, in RO inca se foloseste material rulant fabricat in anii '40.