gibonu

Moderator
  • Content count

    3,662
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    184

gibonu last won the day on April 17

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

4,183 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Trek 4300
  • Localitate
    Bucuresti

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

9,880 profile views
  1. Sambata, 07.04.2018 Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Baicoi - Floresti 71 km Hai noroc la toata lumea. Trenul Regio 3003 Bucuresti Basarab [07:44] - Ploiesti Vest [09:02]. Pret, 5,40 lei pentru mine [25% reducere cu cardul Tren Plus] si 5 lei pentru bicicleta. Ploiesti - in memoria lui Toma Caragiu. Urmeaza Muzeul National al Petrolului. Bucuresti, primul oras din lume iluminat public cu petrol lampant [1857]. Sapa cu 3 role. Ma asteptam sa gasesc mai multe amanunte despre bombardamentele aliate asupra Ploiestiului din perioada 1942 - 1944, insa, din pacate, nu a fost cazul. Lampa Petromax din 1936. Vad ca o lampa asemanatoare se fabrica si azi, doar 820 Lei. Sursa: http://petromax.ro/lampi-kerosen/petromax-hk500/lampa-kerosen-petromax-hk500-inox Diverse machete, cam rudimentar construite.
  2. 14.03.2018 Urmeaza calatoria cu TGV-ul etajat de la Lyon la Montpelier. Biletele le-a cumparat online, cu aproximativ o luna inainte de plecare. Simplu, fara sa fie necesara crearea unui cont pe site-ul cailor ferate franceze, alegi trenul, dai banu' [plata cu un card de debit romanesc] si imediat primesti prin e-mail biletul in format PDF. Cam asa arata biletul. Pretul biletului la dus la fost 25 de Euro iar la intors 33 de Euro. Nasul are un aparat si doar scaneaza codul QR din coltul din dreapta sus a biletului. Pe peron este indicata pozitionarea vagoanelor trenului astfel incat sa stii unde trebuie sa stai si sa nu fie nevoie sa alergi dupa vagon. Imi pare rau ca nu m-a dus capu' sa fac o poza la afisarea pozitionarii vagoanelor. Toate bune si frumoase, numai ca n-am reusit sa gasesc locurile. Aveam locuri in vagonul nr. 17, ne-am urcat in tren pe usa pe care scria vagonul 17, insa cand am ajuns la locurile inscrise pe bilet am gasit acolo doua frantuzoaice. Mi-au arata biletele direct de pe telefon, mi-am cerut scuze pentru deranj, am mai coborat odata din tren sa ma asigur ca pe usa scrie vagonul nr. 17. Le-am deranjat inca odata pe cele doua frantuzoaice, moment in care probabil uneia dintre ele i s-a facut mila de mine si mi-a arata televizorul din vagon pe care scria mare, cat sa vada toti chiorii, ca sunt in vagonul nr. 16. Am inteles problema, mi-am mai cerut scuze inca odata si apoi am gasit fara probleme locurile pe care le aveam. Altfel spus, s-a urcat taranu' in TGV si si-a prins urechile pe acolo. Inainte de plecarea trenului din gara, la difuzoarele din vagon se face un anunt de genul "trenul pleaca in cateva minute, cine nu are bilet este rugat sa coboare". Poate cei mai batrani isi aduc aminte ca odata in gara de Nord din Bucuresti era un anunt similar la microfonul garii, daca-mi aduc bine aminte "trenul ... va pleca in 5 minute in directia ... Persoanele care au condus calatori la tren sunt rugate sa coboare din vagoane". Scara din TGV-ul etajat. Etajul, clasa a II-a. Scaunele si spatiul dintre ele, mai generoase comparativ cu clasa I-a de la CFR Calatori. Locul pentru bagaje amplasat la mijlocul vagonului. Numarul locului, afisat pe print si electronic. Unul dintre cele doua monitoare din vagon [ala care atunci cand trenul este in gara iti arata in ce vagon esti] pe care este afisata alternativ pozitia pe harta a trenului [in timp real] sau urmatoarele 2 statii care urmeaza. In cazul in care din poza de mai sus nu s-a observat viteaza cu care mergea trenul, aceasta se vede mai bine din poza de mai jos. Sub nicio forma nu a trecut de 300 km/h. La un moment dat trenul a mers in paralel cu un avion mic de agrement iar avionul parea ca sta pe loc. Interesant mi s-a parut faptul ca aplicatia pentru masurat viteza de pe telefon [Spedometer GPS] nu a functionat in TGV, nu reusea sa gaseasca satelitii. Trenul cu care am mers [TGV nr. 9879] face legatura intre Strassbourg si Montpelier in 5 ore si 58 de minute, cu 9 opriri. Pe sosea vad ca sunt aproximativ 800 km intre Strasbourg si Montpellier, asadar o viteza medie de aproximativ 133 km/h [n-am cautat care este distanta exact pe calea ferata].
  3. Miercuri, 14.03.2018 - Partea a VIII-a Lyon Catedrala Sfantul Ioan Botezatorul. Fatada. Ceasul catedralei chiar indica ora exacta. Interiorul. Tavanul. Orga. Cateva vitralii. Restul bisericii, cam jumatate, era in renovare / restaurare. Electricite de France. Strada Colonel Chambonnet. Denumita in memoria fostului capitan de aviatie Chambonnet. Lider al Rezistentei din Lyon, asasinat de germani pe 27.07.1944. Pentru ca tot am vorbit despre Rezistenta franceza, inca o strada care poarta numele unui luptator, rezolvat si el de germani in 1944. Comparativ, in RO nu stiu sa existe prea multe strazi care sa poarte numele luptatorilor anticomunisti. Un copac cu flori. Cu caiacul pe Ron. Spatiu public pe malul raului. Plus un loc pentru facut tot felul de cascadorii cu bicicleta sau trotineta. Strada Armenia.
  4. Miercuri, 14.03.2018 - Partea a VII-a Lyon Interiorul. In memoria lui Martin Luther King. Lyonul vazut din curtea bisericii. Raul Saone, piata Bellecour si raul Ron. Plus Alpii pe fundal. Copac protejat.
  5. Dowgal, Iran. Sursa: http://www.railpictures.net/photo/649685/
  6. De pe prima pagina a acestui topic. Poza de mai jos este facuta in iunie 2009, pe urcarea spre pasul Mortirolo. Intr-o traducere aproximativa (italiana mea de balta + Google translate): "Vouă ciciliştilor !!!, Vouă trecătorilor !!!, Vouă !!! Cer doar un mic gest un mic salut un mic gând pentru acest mare om căruia îi plăcea să ne facă să visăm, îi aducem un omagiu PIRATULUI !! Şi ne amintim că aceasta este caţărarea lui vârful lui felul său de a ne face să simţim emoţiile emoţiile adevărate emoţiile pe care le simţeam doar când eram copii Nu te vom uita niciodată" Daca traducerea de mai sus poate fi imbunatatia, va rog nu ezitati. In alta ordine de idei, Pantani, cu toata problemele lui, continua sa ramana uman. Intr-o etapa din Turul Italiei (nu mai tin minte exact anul) s-a concurat pe o zapada proaspata de aproximativ 10 cm si prin ninsoare. Pantani a cazut. Mi-a ramas in minte imagine cu Pantani stand in cur in zapada, cu un prosop pe chelie si plangand. Pe Froome de exemplu l-ati vedea stand in cur in zapada si plangand?
  7. @asitaka Se pare ca planurile lui Claudiu s-au schimbat si ca isi va petrece vara in Cipru. Sau cel putin asta rezulta din postarile lui:
  8. Poate te ajuta Despre Semenic: Despre bucata Bozovici - clisura Dunarii: Bafta.
  9. Interesante proiecte. Sa speram ca nu raman doar la stadiul asta.
  10. @Traveller Mersi. Au zis oamenii luna februarie, insa n-au mentionat si anul. Oricum, ciudat pentru o firma privata in anul 2018.
  11. Imi scapa ceva sau RegioCalatori [actuala denumire a fostei RegioTrans] nu mai vinde bilete de tren online?
  12. Miercuri, 14.03.2018 - Partea a VI-a Lyon Bazilica Notre Dame de la Fourviere. Papa Ioan Paul al II-lea care a trecut pe aici pe 05.10.1986. Primul lucru care mi-a atras atentia in biserica a fost Evanghelia bilingva in franceza si araba. Mai exact Noul Testament, publicat de catre Societatea Biblica a Orinetului Mijlociu. Scrierea, de la dreapta la stanga. Si deschiderea in sens invers a cartii. Asadar, nu exista doar Coranul tradus intr-o limba europeana ci si Evanghelia tradusa in araba. Totul este sa se ocupe cineva de traducere.
  13. @haarp Intre cele doua texte scrise cu font italic, am spus clar "o traducere in engleza [gasita pe Internet, nu sunt vorbitor de italiana asa ca nu garantez pentru corectitudinea traducerii]." Daca ai o traducere mai buna, ideal in limba romana, te rog nu ezita. Multumesc.
  14. Miercuri, 14.03.2018 - Partea a V-a Lyon Funicularul care merge pe sub pamant [dealul Fourvière], oarecum similar cu cel din Istanbul [Kabatas - piata Taksim]. Cablurile care actioneaza funicularul. Comparativ cu cel din Istanbul, funicularul din Lyon are o statie intermediara pe traseu, moment in care liniile se bifurca. Apoi, dupa statia intermediara, linia redevine simpla. Rolele pe care culiseaza cablul de actionare. Imbinarea segmentelor de sina. In interiorul cabinei cu scaune din lemn. Schema simplificata de functionare a funicularului. Avand in vedere ca funicularul functioneaza prin cablul de tractiune care se vede in pozele de mai sus, banuiesc ca pantograful asigura doar energia electrica pentru iluminatul cabinei / aer conditionat.
  15. @paulrad Poate te ajuta extrasul de mai jos de pe site-ul Cailor Ferate Germane (https://www.bahn.com/en/view/index.shtml): Selectia este facuta pentru strict pentru trenuri in care poti lua bicicleta. Interlaken vad ca sunt mai multe, eventual il alegi tu pe cel de care ai nevoie. Bafta