gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,436
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    270

gibonu last won the day on October 16

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

5,206 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

11,414 profile views
  1. gibonu

    @Traveller Se mai intampla ca si operatorii privati sa plimbe trenurile goale, doar pentru a incasa subventia. Exemplu concret: trenul TFC Calatori pe bucata Ploiesti Sud - Targoviste, unde este un singur tren pe zi. Am fost de doua ori pe ruta asta (in drum spre Zimbrarie) si nu era nimeni in tren. E drept ca s-a intamplat de fiecare data intr-o zi de sambata. Cat despre marirea parcului de vehicule la operatorii privati, asa sa fie, insa ma cam indoieiesc ca sunt dispusi sa faca investitii. Iar despre Astra, la ce te poti astepta de la unii care au cumparat niste ciurucuri (IC 2) pe care danezii oricum le dadeau la tocat. Plus faptul ca inca nu si-au pus problema de locuri pentru biciclete. In alta ordine de idei, am mai spus pe aici. Exista trenul Regio 3003 Bucuresti Basarab (07:45) - Brasov (11:33). Dotat inclusiv cu 6 locuri pentru biciclete si posibilitatea de achizitie online a biletului. @IonutA Pentru Constata, poti folosi trenurile Regio care pleaca din Bucuresti Obor. Calatoria pe ruta asta sigur nu este plictisitoare. Revin cu detalii in topicul Canalul Poarta Alba - Midia Navodari.
  2. gibonu

    @IonutA In completare la ceea ce ti-a spus deja @Traveller, operatorii privati care au avut curse spre Constanta in sezonul estival [aproximativ 15.06 - 15.09] au fost RegioCalatori si Softrans. Cat despre Astra, pe langa faptul ca nu transporta biciclete, am inteles ca au si mari probleme cu trenurile, anulari dese, etc. In rest, poti sta linistit, operatorii privati nu vor dispare. Ei beneficiaza de subventie per calator transportat si per km parcurs, adica pot plimba trenul gol si tot ies in profit.
  3. gibonu

    Septembrie 2019 Prin gara centrala din Leipzig. Daca am inteles bine, un Bombardier Talent 643 617. Un Bombardier Talent 2. Zona de relaxare din ICE. Sau cel putin asta am inteles de pe Google Translate [sageata rosie]. La fel, daca am inteles bine, un tren etajat Bombardier IC2. Trenul este unul in sistem push-pull, compus din vagoane Twindexx Vario si locomotiva Traxx [pe care din pacate nu am vazut-o]. ICE 2.
  4. gibonu

    @Perfidus Scuze, nu am mentionat ca era vorba despre un tren RE (Regio Express). Daca nu ma insel, in Bucuresti Obor nu ajunge trenul IR. In rest, treaba este clara: daca trenul (indiferent de tipul acestuia) are vagon cu locuri pentru bicicleta, tariful este 15 Lei. Daca nu are (majoritatea cazurilor) tarifarea bicicletei se face in baza tabelului postat mai sus. Asadar, inca o perfomanta a managementului romanesc. La tarifele astea, CFR Calatori nu ia niciun ban pentru ca, de cele mai multe ori, calatorii se inteleg cu nasii. Daca ar fi existat un pret corect pentru transportul bicicletei si cu posibilitate de plata online / la ghiseu, atunci ar lua CFR-ul banii in locul nasilor. Pentru ca tot am vorbit despre management. La Regio Calatori (operator privat) tarifele pentru bicicleta sunt: "1-100 KM 2,90 Lei >100 KM 4,80 Lei" (doar de aproape 10 ori mai putin comparativ cu CFR Calatori) Sursa: https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2018/09/Tarife-bagaje-biciclete-01-februarie-2018.pdf La Softrans, adica TGV-ul oltenesc: "Transportul bicicletelor se taxeaza cu reducere 50% din pretul integral. Se accepta maxim 4 biciclete, fiind indicat a se transporta in vagonul 3, unde se afla suporturile speciale." Sursa: https://www.softrans.ro/tarife.html Bucuresti Nord - Medgidia cu tren IR, tarfiul pentru bicicleta este 22 Lei. La TFC Calatori: "tariful unic pentru transportul unei biciclete se va majora, iar acesta va fi în valoare de 7,00 lei, indiferent de distanța parcursă de un singur tren." Sursa: https://transferoviarcalatori.ro/tarife/biciclete.html La Interregional Calatori nu m-am uitat, ei nu ajung la Bucuresti. L.E. Oarecum similar cu managementul genial de la Tarom, unde transportul bicicletei cu avionul costa 100 Euro / segment de zbor, cumparativ cu Blue Air un acelasi serviciu costa doar 25 de Euro.
  5. gibonu

    Daca ajuta pe cineva, topicurile deschise de colegul de forum @Claudiu Moga se pot gasi aici: https://www.ciclism.ro/forums/profile/850-claudiu-moga/content/?type=forums_topic
  6. gibonu

    @Invitat special S-au mai schimbat lucrurile si la CFR Calatori. Insa, prea putin si prea lent. Pe bucatile Bucuresti Nord - Constanta si Bucuresti Nord - Brasov trenurile IR merg bine, chiar as putea spune aproape la nivelul Europei civilizate (ma refer la trenuri clasice nu la cele de mare viteza). Concret, vagoanele sunt curate, bine incazite / recite, scaunele confortabile, etc. Plus toaletele care de asemenea sunt foarte curate, apa curge la chiuveta si (de cele mai multe ori) gasesti sapun si servetele de hartie pentru stes mainile. La toate astea se adauga posibilitatea achizitionarii online a biletului de tren. Timpii de parcurgere ai traseului sunt si ei ok. Putin sub doua ore pana la Predeal mi se pare chiar foarte bine. Ca fapt divers, iarna asta am stat de vorba cu unii la capatul superior al partiei Auzuga iar oamenii mi-au spus ca au parcurs, cu masina, bucata Bucuresti - Azuga in 5 (cinci) ore. E drept, a fost si un accident urat pe DN 1 in dimineata respectiva. Insa, cum spuneam la inceput, mai sunt multe de facut. P.S. Mai exista si operatorii feroviari privati, in cazul in care te ajuta informatia. @IonutA Probabil s-a blocat doamna casiera din Fetesti cand a auzit de bicicleta. In cazul tau, tariful corect pentru taxarea in tren ar fi fost 30 de lei (distanta sub 100 km, conform tabelului postat mai sus). Oricum, bine ca sunt nasii de treaba.
  7. Hai noroc la toata lumea. Una dintre variantele de a vizita un oras din Europa civilizata este aceea de a inchiria o bicicleta. Inutil sa precizez faptul ca in acele orase exista piste pentru biciclete, soferii sunt obisnuiti si respecta biciclistii, aproape peste tot exista locuri de parcare pentru biciclete, etc. Astfel, ideea acestui topic este de a expune diverse experiente legate de inchirierea unei biciclete, in ideea ca experienta respectiva va fi utila si altora. Plus ca m-as bucura foarte mult daca acest topic va fi completat cu experientele altor colegi de forum. Asadar, fara prea multa introducere pentru ca nu are rost. Berlin - septembrie 2019 Bicicleta am inchiriat-o de la Rent a Bike 44 in Berlin Neukölln. Vad ca n-au site, doar facebook [eu nu am cont pe facebook]. Adica un atelier de repart biciclete plus niste biciclete de inchiriat. Programul de functionare este 11:00 - 19:00, motiv pentru care am inchiriat bicicleta din seara precedenta, ca sa nu astept pana la ora 11:00 in ziua dedicata plimbarii. Oamenii de acolo sunt fluenti in engleza, iar inchirierea este foarte simpla. Mi-a dat neamtul un telefon pe care era deschisa o aplicatie in care eu trebuia sa introduc nume, prenume, adresa de e-mail si numar de telefon. Asta a fost tot, fara vreo copie a actului de identitate sau fara vreo garantie. Cel mai tare a fost pretul, 4 Euro pe zi, adica 8 Euro in cazul meu. Plata se face la returul bicicletei. Bicicleta marca Pegasus. Din curiozitate am ales una de oras, cu o pozitie de pedalat dreapta, ghidon lat, etc. Pana acum n-am mai avut ocazia sa merg cu o astfel de bicicleta iar experienta berlineza a fost foarte tare. Saua a fost putin cam jos pentru gustul meu, insa n-am avut ce face, era ridicata la maxim. 3 viteze in butuc, cu schimbator de viteze Sram. Portbagajul pare ca a vazut multe la viata lui. Aripa era prinsa de portbagaj printr-o tiganie germana, facuta dintr-un surub si multe saibe. Dinam pe bicicleta n-am mai avut de mult timp. Am sperat ca pentru o zi sa am un lant original de la Abus, insa n-am fost cazul. N-am inteles din ce motiv bratele pedaliere erau acoperite cu un fel de pasta intarita. Initial, cand am luat bicicleta, am crezut ca este capat capatul bratului pedalier. Saua a fost acceptabila. Far clasic in era LED-ului. Odata, cum mult timp in urma, pare ca bicicleta a avut si protectie pentru lant. Numarul bicicletei, stantat pe ghidon [n-am inteles de ce l-au pus nemtii de doua ori]. La un moment dat, in timpul unei pauze, desi bicicleta era pe cric, o rafala de vant a reusit sa o darame, bineinteles pe partea cu schimbatorul de viteze. Rezultatul au fost niste piese sarite din schimbator. Spre bucuria mea, schimbatorul nu a fost afectat iar piesele din poza de mai sus le-am dus inapoi in batista la centrul de inchiriere. Bicicleta in S-Bahn. Biletul pentru bicicleta [valabil doua ore] cost 1,90 Euro. Le returnare bicicletei, i-am dat neamtului piesele din batista si l-am intrebat cat ma costa defectarea bicicletei. Omul mi-a spus ca nu ma costa nimic si mi-a multumit pentru ca i-am adus piesele. La final i-am lasat 10 Euro in loc de 8 si toata lumea a fost multumita. Pentru final, bicicleta am inchitiat-o pentru a parcurge aproape toata distanta urbana a Zidului Berlinului. Detalii cand voi ajunge la povestea turei. Oricum, a fost cea mai tare dintre zilele petrecute la Berlin. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  8. gibonu

    Voi poate ati stiut, eu abia saptamana trecuta am aflat ca CFR Calatori a majorat (de la 01.07.2019) tarifele pentru transportul bicicletei in trenurile fara vagoane cu locuri pentru biciclete. Adica majoritatea vagoanelor din dotare. Astea sunt noile tarife: Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/intrebari-frecvente/ Concret, pentru o distanta cuprinsa intre 100 si 200 km, pretul pentru bicicleta este 45 (patru zeci si cinci) Lei, bani d-astia de acum. 3 Lei per kg x 15 kg (cat se considera in Regulamentul CFR greutatea unei biciclete). Si mai concret: pe bucata Bucuresti Obor - Medgidia (180 km), pentru mine biletul a costa 19 Lei (cu reducerile oferite de cardul Tren Plus si de biletul cumparat online) iar pentru bicicleta ar fi trebuit sa platesc 45 Lei. Adica de aproape 3 ori mai scump. Noroc ca au fost nasii de treaba, am rezolvat-o cu 20 de Lei. Tarifele de mai sus se aplica la orice tren (fara vagon cu locuri pentru biciclete) indiferent de tipul trenului. Asadar, inca o geniala masura romaneasca pentru incurajarea mobilitatii. In final, doar intreb ca prostu': in ce tara normala la cap biletul pentru bicicleta este de aproape 3 ori mai scump comparativ cu biletul pentru calator. Ca fapt divers, in Franta, in toate trenurile (in afara de TGV) transportul bicicletei este gratis. Sau cel putin asa era in iunie 2019 cand am fost ultima data.
  9. @Mookyama Toaletele si dusul sunt comune pentru toate containerele cum a fost cel in care am stat eu (parca sunt si unele cu baie proprie), asa ca le pot folosi si cei care stau cu cortul. In rest, prea multe detalii nu am cerut. Doar l-am intrebat pe neamt daca este permisa camparea iar omul mi-a spus "Normal tent, twenty Euros". Asadar, cei 20 de euro inteleg ca sunt per cort nu per persoana. Ai fi ciudat ca 2 persoane sa plateasca 40 de Euro la cort. Eu am dat 46,75 Euro/noapte pentru un container de doua locuri. Iar "normal tent" banuiesc ca se refera la un cort clasic de doua persoane, nu la vreun cort imens in care pot dormi 8 insi. Daca te ajuta informatia, poti suna la Easy Lodges, oamenii de acolo sunt fluenti in engleza. Referitor la prize pentru corturi, d-astea n-am vazut. Oricum, din cate am vazut prin campinguri din Franta (Normandia) si Germania (Bavaria si Sttutgart) prizele sunt din acele speciale, pentru care iti trebuie adaptor, destul de voluminos. Adica nu sunt prize obisnuite cum ai acasa in perete. Pont: pentru incarcat telefonul poti folosi o baterie externa (Power Bank parca ii spune), pe care o poti lasa, peste zi sau peste noapte la receptie la incarcat. Am invatat si eu jmecheria asta de aici de pe forum si am aplicat-o in iunie la tura din Normandia. Cei ce la receptiile campingurilor sunt obisnuiti cu asa ceva, percuteaza imediat.
  10. gibonu

    Putin off-topic, insa poate ajuta pe cineva. Atunci cand faci o tiganie iar acea tiganie chiar tine, satisfactia este mare. Concret, luna trecuta am fost la Berlin insa prosopul l-am uitat acasa. Am constat asta intr-o sambata la ora 22:00 inainte de a pleca la dus. Avand in vedere ca in Germania duminica totul era inchis, doar luni dimineata as fi putut cumpara un prosop, insa nu puteam sta nespalat doua zile. Din intamplare aveam la mine o laveta pentru sters geamuri. Oricat ar parea de ciudat, timp de o saptamana am folosit laveta respectiva ca prosop iar rezultatele au fost satisfacatoare. Gradul de absortie era bun, nu stergea la fel de bine ca prosopul, insa nici nu plecam plin de apa de la dus. Plus ca, datorita dimensiunii reduse, se usca foarte repede. Asadar, daca vreodata constatati ca ati uitat prosopul acasa, aceasta laveta, care se gaseste la un pret derizoriu la orice super-marker, poate fi o solutie de avarie eficienta.
  11. gibonu

    Putin off-topic, insa poate ajuta pe cineva. Ce se vede in poza de mai jos este o bricheta cu benzina [IMCO Junior 6600 pentru pasionati]. Adica o bricheta cu vata si filil, similara cu Zippo. Pana aici nimic deosebit. Insa luna trecuta, cand am plecat de la Berlin [aeroportul Schonenfeld] acesta bricheta [o avem in buzunarul vestei] a fost detectata de scannerul de la controlul de securitate. Neamtul m-a rugat sa-i arat bricheta si dupa ce a vazut-o mi-a spus ca nu ma pot urca cu ea in avion. M-am mai lovit odata de problema asta la Berlin, asa ca i-am propus sa scot vata si fitilul iar omul a percutat imediat, un coleg de-al lui mi-a dat un patent, plus o punga in care sa pun ce-am scos din bricheta. La final l-am intrebat care este motivul pentru care nu ma pot urca cu bricheta in avion iar omul mi-a explicat foarte calm ca, fiind cu benzina si fitil, aceasta bricheta poate ramane aprinsa iar posesorul o poate arunca aprinsa in avion sau aeroport si poate provoca un incendiu. Recunosc, pana acum nu mi-am pus problema cum pot provoca un incendiu. Astfel, avand in vedere cele de mai sus, aviz posesorilor de Zippo / similar. Ar fi fost foarte posibil sa-l gasesc pe unul batut in cap care sa nu percuteze la propunerea mea de a inlatura vata si fitilul. Si mi-ar fi parut tare rau pentru bricheta. Personal, cand voi calatori cu avionul voi lasa acasa bricheta pe benzina si voi folosi o bricheta de 2 lei pe gaz. Scuze pentru off-topic.
  12. Berlin, septembrie 2019. De data asta cazarea a fost la Easy Lodges. Cazare propriu-zisa a fost intr-un fel de container. Pret: 280,50 de Euro pentru 6 nopti, fara mic dejun, luat de pe booking.com. Exteriorul. Interiorul. Spatiul de la dus era generos plus un calorifer in ante-camera cabinei de dus. Dusul era unul obinsuit, fara robinet automat sau fise. Plus ca nemtii s-au gandit si la un suport pentru sapun. Au exista alte locuri in care am dormit si in care nu exista acest banal suport de sapun. Inclusiv in pensiuni in RO. Toata podeaua zonei de dusuri era acoperita cu un fel de covor gaurit Containerele vecine erau cam inghesuite. Plus ca se amplasau altele noi. Revenind la containerul in care am stat, acesta era dotat si cu un fel de radiator pentru inclazire [nu l-am folosit]. Desi spatiul interior nu era foarte mare, acesta avea nu mai putin de 5 [cinci] prize. Si "canapeaua" de la usa. La plecare l-am intreabat pe neamtul de la receptie daca este permis si accesul cu cortul, iar omul mi-a afirmativ, 20 de Euro pe noapte pentru un cort obisnuit. Avand in vedere pretul, este aproape gratis pentru Berlin. Mai exista si optiunea miculul dejun, 6 Euro, insa n-am folosit-o. Pentru final, Easy Lodges se afla la 500 de metri de statia de metrou Boddinstraße [linia de metroul U8]. Ca fapt divers, de la statia de metrou Boddinstraße pana la gara centrala, cu metroul si S-Bahn-ul [schimbare la Jannowitzbrucke] calatoria dureaza aproximativ 25 de minute. In concluzie, o locatie de recomandat. Mai multe detalii: https://easy-lodges.atberlinhotels.com/en/
  13. Pentru ca periodic revine intrebarea "de ce nu mai avem market place / bazar", gasiti mai jos mai multe detalii referitor la desfiintarea sectiunii respective a forumului: Multumesc.
  14. gibonu

    Usor dar sigur, Europa civilizata inlocuieste avionul cu trenul, cel putin pe distante relativ scurte Un exemplu: "KLM Royal Dutch Airlines is to replace one of its five daily flights between Brussels and Amsterdam Schiphol with reserved seat capacity on a Thalys high speed train service from March 29 2020." Sursa si mai multe detalii: https://www.railwaygazette.com/high-speed/klm-replaces-plane-with-high-speed-train/54577.article Ca fapt divers, acum m-am uitat pe site-ul Air France si am vazut cu nu mai exista zbor direct Paris - Bruxelles, ci doar cu schimbare prin Amsterdam. Asta avand in vedere ca Thalys-ul intre Paris si Bruxelles parcurge distanta in 1,22 ore, cu o frecventa de cel putin un tren pe ora.