gibonu

Moderators
  • Content count

    3,480
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    170

gibonu last won the day on November 16

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

3,965 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Membru Senior

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Trek 4300
  • Localitate
    Bucuresti

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

9,416 profile views
  1. Sambata, 21.10.2017 - Partea a V-a Rafinaria Petromidia vazuta dinspre mare. Digul pe care am venit. Spre larg. Celalta dig, sudic, vazut de pe digul estic. Capetele celor doua diguri. Santierul naval de la Midia. Un vas care mergea spre mare. O bucata de plaja langa capatul dinspre tarm am digului estic. Digul si marea.
  2. Sambata, 21.10.2017 - Partea a IV-a Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia – Constanta 79 km Drumul spre digul estic de la Midia se vede mai bine in poza de mai jos. Proprietatul drumului. Daca inteleg bine, un terminal pentru imbarcarea / debarcarea animalelor vii. Si niste traverse de cale ferata. In rest, doar ca m-au fugarit putin niste caini si apoi am ajuns la bariera din capatul digului. Aici am reusesc sa negociez cu cei de la firma de paza sa ma lase sa merg pe dig. Iniatial oamenii mi-au spus ca accesul este interzis, cu exceptia celor care mergeau la pescuit. Pana la urma a ramas ca merg voi merge la pescuit desi nu aveam vreo undita la mine. Asta in cazul in care la intoarcere exista vreun control de la aceiasi firma de paza. Digul incepe cu un drum de macadam. Alte lebede. Macadamul se transforma in beton si apare primul far. Farul din capatul digului.
  3. @Geordan Corvette Multumesc pentru completare. ---------------------------------------------------------------- Sambata, 21.10.2017 - Partea a III-a Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia – Constanta 79 km Spre capătul nordic al Canalului. Lacul Taşaul. Pauză. Malul pietruit bine dinspre lacul Taşaul. Rafinăria Petromidia pe malul celălalt la Canalului. Fabrica de var Cemrom. O lebădă. Capătul canalului si Petromidia pe fundal. Dacă înţeleg bine, în pozele de mai jos se vede o instalaţie pentru încărcat vagoanele, probabil cu piată. Un vagon văzut mai de aproape. Calea ferată.
  4. @Blebeanu Lorin Multumesc pentru clarificare. @Traveller Urmeaza cateva vorbe despre cherhanaua Tasaul. ------------------------------------------------------------------------- Sambata, 21.10.2017 - Partea a II-a Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia - Constanta 79 km Hala de peste din Navodari, o constructie ciudata care nu stiu daca a fost folosita vreodata. Sau, dupa cum se vede din pozele de mai jos, daca a fost folosita vreodata asta s-a intamplat cu mult timp in urma. Ecluza de la Navodari. Drumul care continua pe malul vestic al Canalului. Practic drumul asta este un dig intre Canal si lacul Tasaul. Se vede mai bine pe harta de mai jos, marcat cu sageata rosie. A urmat un popas la cherhanaua Tasaul. Terasa cherhanalei. Lacul Tasaul vazut de pe terasa. Storceagul de somn a fost bun, insa nu era rau daca avea o idee mai multe bucati de carne de somn. Scoicile au fost OK, insa cam subdezvoltate, se vedea ca erau de crescatorie si culese repede. In rest, pe terasa era o atmosfera placuta, oameni civilizati, servire prompta si chelneri de treaba. Sunt convins ca atmosfera relaxata s-a datorat faptului ca am ajuns acolo in extra-sezon. Podul de cale ferata sub care este amplasata cherhanaua.
  5. Sambata, 21.10.2017 Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia - Constanta 79 km Medgidia - Poarta Alba cu trenul, apoi o scurta oprire la Monumentul Memorial Poarta Alba. Probabil un tren care a transportat automobile in portul Constanta. DN 22C aproape pustiu sambata dimineata. Dreapta pe DJ 228. S-a ingalbenit frunza in vie. DJ 228. Daca stie cineva ce se vede in poza de mai jos, il rog sa nu ezite [radar meteo nu cred ca este]. O bucata scurta pe DN 2A. Stanga spre Navodari. Rafinaria Petromidia nu era era prea departe. Iar despre cherhanaua Tasaul am auzit doar lucruri bune.
  6. Luna Octombrie şi canalele dobrogene sunt ceva obişnuit, începând cu anul 2012. Vineri, 20.10.2017 Am plecat din Bucureşti, cu bicicleta în tren până la Medgidia. Mi-am luat bilet on-line doar pentru mine pentru că IR 1589 nu are vagon cu locuri speciale pentru biciclete. M-am îngrozit puţin când am ajuns pe peron în gara de Nord datorită numărului mare de studenţi care merg gratis cu trenul, graţie pomenii oferite de guvernul comunist. A trebuit să mă mârâi puţin cu doamna naşa, care pe bună dreptate mi-a spus că nu mă poate lăsa să urc cu bicicleta în tren având în vedere aglomeraţia existentă. Am insistat asupra faptul că am deja biletul cumpărat, În plus am avut noroc că ceillaţi călători care stăteau la ultimă uşă a trenului şi care au percutat imediat cu “lasaţi doamnă, că îi facem noi loc aici”. Printre acei călători era un fost deţinut, proaspăt eliberat din penitenciarul Arad care mergea până la Ciulniţa şi un englez care mergea la Constanţa. La Ciulniţa s-a mai golit puţin trenul, la Feteşti atmosfera a devenit chiar relaxată iar la Cernavodă Pod chiar am fumat o ţigară pe peron cu domna naşă. Din vorbă în vorbă cu acel enlgez am ajuns la filmul clasic de animaţie al lui Disney “101 Dalmaţieni” (cei mai bătrâni cu siguranţă îl ştiu). Omu’ mi-a spus că pentru un britanic este ciudat să vadă acel film, deoarece câinii adulti vorbesc engleza britanică pe când puii vorbesc engleza americană. În gară la Medgidia. Cazarea la Medgidia a fost la hotelul Livius, acolo unde am stat şi anii trecuţi (excepţie anul trecut). Fiind vineri seara, la restaurantul de la parter era (cred) o nuntă cu băieţi bronzaţi şi doamne cu fuste lungi. Nu a fost o problemă deoarece hotelul este foarte bine izolat fonic. Fântâna arteziană din centrul Medgidiei funcţionează şi pe întuneric (spuma care se vede în poze nu cred că era în plan). A urmat vizita obligatorie la cârciuma “Tanţa şi Costel” pentru o pizza şi o sticlă de Bănuţ (Riesling de Jidvei). Oamenii de la cârciumă am observat că au rămas consecvenţi, în sensul că într-o cârciumă din Medgidia nu există în menu vinuri din Dobrogea.
  7. @paulrad Pe cort am dat 889 Lei si l-am luat (in primavara) de la magazinul Nootka din Bucuresti. Vad ca acum la Nootka este "stoc epuizat". Mai apare ca disponibil aici (tot la 889 Lei): https://dedrum.ro/cort-fjord-nansen-tordis-2 Daca te ajuta cu ceva, ai aici cateva detalii despre cort: Daca te mai pot ajuta cu ceva, nu ezita.
  8. @paulrad Am mutat aici discutia despre cort: Fiind un topic dedicat discutie despre corturi, cred ca este mai bine sa continuam discutia acolo. Multumesc pentru intelegere.
  9. Sambata, 14.10.2017 - Partea a XII-a Principalul ansamblu monumental al turcilor din peninsula Gallipoli, numit Memorialul Martirilor [Şehitleri Anıtı in turca]. Parte din cimitirul militar turcesc. Cateva dintre orasele de unde proveneau combatantii turci. Laskiye = Latakia [azi in Siria], Kudus = Ierusalim iar Kostence = Constanta. Parte dintr-un discurs al lui Ataturk [din 1934] adresat celor din emisfera sudica. Alt drapel turcesc. Ataturk si soldatii sai. Monumentul principal al ansamblului. Drapelul turcesc din tavan. Soarele se pregatea sa apuna in marea Egee. Chiar cand ma pregateam sa plec, au debarcat doua autocare de turci tineri, in civil, care s-au aliniat in fata statuii lui Ataturk si au inceput sa cante ceva, probabil imnul Turciei. Plus alti turci care au luat pozitia de drepti. Dupa ce au terminat turcii de cantat am taiat-o si eu spre Eceabat. Ca o concluzie, se observa cat de cat din povestea asta cum australienii, britanicii sau turci au grija de propriile cimitire militare Asta in contrast cu romanii care nu cu foarte mult timp in urma au inaugurat un cimitir militar in Federatia Rusa [cu osemnitele celor care au murit la Stalingrad] puse in cutii de carton. Pentru final, bicicleta cu care am fost. Pana data viitoare cand ajung in peninsula Gallipoli, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  10. Septembrie 2017 Grecia, sudul peninsulei Pelion.
  11. Sambata, 14.10.2017 - Partea a XI-a Capul Helles. Era toamna in Gallipoli. Cimitirul V Beach vazut de sus [nu l-am vizitat]. Apa limpede din marea Egee. Monumentul de la capul Helles. Placa comemorativa dezvelita cu ocazia centenarului campaniei din Gallipoli.
  12. @MTBR De ce? Ce are drumul pe la Makaza? Multumesc.
  13. Toamna si fum in Coxo, Colorado, Statele Unite. Sursa: http://www.railpictures.net/photo/634825/ Sursa: http://www.railpictures.net/photo/635435/
  14. Sambata, 14.10.2017 - Partea a X-a Extremitatea sudica a peninsulei Gallipoli. Cimitirul sergentului Yahya. Banuiesc ca cel din mijloc este sergentul Yahya. Este vorba despre un grup mic de soldati turci, condusi de sergentul Yahya, care in ziua de 25.04.1915 au reusit sa puna mari probleme debarcarii trupele britanice. Transee turcesti.
  15. Sambata, 14.10.2017 - Partea a IX-a In partea de sud-vest a peninsulei, cimitirul "Twelve Tree Copse", un fel de Dumbrava celor 12 copaci. Un cimitir terasat si cu santuri de scurgere a apei. Rememberance stone. Cateva pietre funerare. Si un mormant vizitat relativ recent. Macul din poza de mai sus se numeste "Rememberence poppy" un simbol pentru comemorarea celor morti pe front in principal in tarile fostului Imperiu Britanic. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Remembrance_poppy Maslina tuceasca.