gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,389
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    257

gibonu last won the day on August 21

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

5,114 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

11,068 profile views
  1. gibonu

    @IonutA Am inteles. Multumesc pentru calcul. Recunosc, consumul pe ora nu l-am calculat. Si nici Aliatii nu cred ca l-au calculat, aveau combustibil din belsug, pentru ei nu era o problema asa cum era pentru germani. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Duminica, 09.06.2019 - Parte a VI-a Bayeux Mitraliera germana MG 42, care, cu mici modificari, este si azi in dotarea armatei germane. Tigarile americanilor nu s-au schimbat prea mult din '44 pana azi. Monty si cainii sai, Hitler si Rommel. Buldozerul Caterpilar D7. Lama era actionata printr-un cablu si un scripete. Buldozerul a fost adus in Normandia de canadieni in iulie '44 apoi a lucrat intr-o cariera de langa Caen pana in 1984. O elice de B24. Tancul Jadgpanzer 38 [t] Hetzer. Cateva dintre traseele ciclabile din zona.
  2. gibonu

    @IonutA La care tanc te referi? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Duminica, 09.06.2019 - Parte a V-a Bayeux Intrarea in muzeu costa 7,50 Euro. Sau 5 Euro in cazul achizitionarii unui bilet comun care include Tapiseria din Bayeux si Muzeul de Arta. Am optat pentru varianta de 15 Euro. Muzeul de arta nu m-a atras, l-am vazut in viteaza, apoi am asteptat-o afara pe prietena mea, care a fost foarte impresionata de sectiunea dedicata dantelei a muzeului. Despre Zidul Atlanticului. Si parerea lui von Rundstedt [comandantul armetelor germane din Vest] despre zid. Traducere aproximativa: "Zidul este doar un mare bluf". Din pacate pentru nemti, batranul maresal a avut dreptate. Despre Organizatia Todt. Harta invaziei, vazuta dinspre Anglia. Cuvintele lui Eisenhower, inainte de Debarcarea din Normandia. Debarcarea biciclistilor britanici. Probabil asta era bicicleta [marca BSR] cu o sa similara cu cea Brooks din zilele noastre.
  3. gibonu

    Duminica, 09.06.2019 - Parte a IV-a Bayeux Urmeaza Muzeul Memorial al Bataliei Normandiei. Steagurile tarilor combatante, inclusiv Germania. Inainte de intrarea in muzeu, se face introducerea in atmosfera Bataliei Normandiei. Mark VII Crocodil. Distrugatorul de tancuri M10. Grizzly M4A5.
  4. gibonu

    @MLADEN Io nu stiu ce-i aia avocado iar tu povestesti de Amazon Prime.
  5. gibonu

    Duminica, 09.06.2019 - Parte a III-a Bayeux Bayex a fost primul oras eliberat dupa Debarcare, in dimineata zilei de 07.06.1944. Daca nu ma insel, Citroen 2 CV. Pe la Isigny sur Mer am trecut in 2017. Tigaile de la fereastra nu stiu ce simbolizeaza. O formatie locala de cimpoieri. Pacat ca nu exista fotografie cu sunet. Arta neconventionala, doar 210 Euro bucata, bani d-astia de acum.
  6. gibonu

    Trebuie inteles si Clarkson, acum este intr-un "con de umbra", trebuie sa spuna / faca si el cate ceva ca sa iasa in evidenta. Am niste prieteni care lucreaza in presa auto si eu mi-au spus ca Top Gear, cu Clarkson si ceilati doi, a fost considerat cel mai tare show din intreaga istorie a BBC-ului. Asadar, omu' a cazut de sus. Si pare ca l-a cam durut.
  7. gibonu

    Are dreptate Clarkson, cine-i poate demonta argumentele. Doar ca s-a dus prea departe cu argumentatia. Noi cei din RO, fiind mai de la tara, nu stim ce-i aia "avocado". Mai simplu era sa spuna ca un biciclist face dus pentru ca ajunge acasa transpirat, adica consuma mult mai multa apa comparativ cu un sofer care coboara in fata casei din masina cu aer conditionat. Pe langa faptul ca apa este una dintre cele mai importante resurse, s-a gandit cineva cat curent electric se consuma pana aceasta ajunge la dusul biciclistului? In caz ca s-a uitat,: "In March 2015, Clarkson was suspended by the BBC from Top Gear following a "fracas" with one of the show's producers. It emerged that Clarkson had been involved in a dispute over catering while filming on location in Hawes, North Yorkshire. Clarkson had been offered soup and a cold meat platter, instead of the steak he wanted, because the hotel chef had gone home." Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Clarkson#Dismissal_from_Top_Gear In rest, omu' ramane simpatic, personal ma uit cu placere la filmele lui (noi sau vechi).
  8. gibonu

    Duminica, 09.06.2019 - Parte a II-a Bayeux Urmeaza "Tapiseria din Bayeux" [pret 5 Euro]. adapostita intr-o cladire impunatoare. Despre printul Charles, din vremea cand nu isi petrecerea timpul prin RO. Parte din tapiseria propriu-zisa. Lungimea totala a acestei este de 70 de metri si expune povestea cuceririi Angliei de catre normanzi, batalia de la Hastings din anul 1066, William Cuceritorul si alti baieti, etc Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Bayeux_Tapestry Sau, cum au spus cei din Lonely Planet "un fel de desen animat medieval". La intrare fiecare vizitator primeste un audio-guide automat, care schimba singur povestea in functie de pozitia vizitatorului raportata la scena din tapiserie. Dupa tapiserie urmeaza un mic muzeu cu diverse obiecte din perioada respectiva, cum ar fi o barca vikinga. Despre batalia de la Hastings din anul 1066. Un hotel din secolul XVIII in zona centrala a orasului. Curtea interioara. Si tarifele de cazare. Fostul cinematograf Normandia.
  9. gibonu

    Duminica, 09.06.2019 Bayeux Dormitul in cort a fost de vis, cu greu ne-am trezit pe la ora 10:30. A urmat micul dejun in cur in fata cortui, moment in care pe deasupra noastra a trecut Patrouille de France, formatia de acrobatie aeriana a aviatei militare franceze, cea care participa obligatoriu la parada militara de pe 14 iunie si relativ des [anul asta n-a fost] vine sa salute Turul Frantei in etapa finala cand acesta ajunge pe Champs Elysees. Recunosc, mi-a ramas salamu-n gat cand i-am vazut-o si, pe moment, n-am inteles ce cautau acolo. Am eliminat repede posibilitatea ca au venit sa ma salute. Ziua respectiva a fost de plimbare prin Bayeux, fara biciclete. Inainte de a pleca, am intrebat-o pe gagica de la receptie unde pot lasa bicicletele, insa ea mi-a dat un raspuns evaziv, de genul sa le las unde vreau pentru ca acestea sunt responsabilitarea mea, asa ca le-am legat de un stalp de curent. Bulevard de langa camping. Magazin de ace, brice si carice, in care predomina marfa "made in China", pe care bineinteles ca prietena mea a vrut sa-l vada. Putin ciudat pentru Franta, deoarece era deschis duminica toata ziua. Spatiu pentru parcat, motohome-uri. Din cate stiu, parcarea aici este gratis si face parte din strategia municipalitatii de a atrage turisti.Doar apa menajera pentu motorhome era pe bani, 3 Euro pentru 100 de litri. Intrarea in Bayeux. Strada pustie, duminica la pranz. Cioc-cioc. Dopul. Un nume potrivit pentru un magazin online de alcool. 75 de ani de la Ziua Z. Parada Eliberarii, despre care nu am stiut nimic. Plus motivul pentru care in dimineata zilei respective ne-a survolat Patrouille de France [in stanga afisului]. Numele unui hotel. Fereastra cu doua pisici.
  10. @Pop Viorel Interesanta intiativa. Bafta la tura si poate la final, daca va fi posibil, ar fi foarte interesanta povestea turei. Pana atunci, in masura in care ti se pare util, poti posta un numar de telefon la care sa te poata gasi cei interesati sa participe. La fel, ca sugestie si daca dotarea tehnica permite, ar fi util sa postezi zilnic pe unde ai ajuns, in ideea ca i-ar putea ajuta pe cei interesati sa participe.
  11. gibonu

    @akim Stiu. Ai dreptate, fumatul nu ajuta la nimic, insa nu am vointa necesara de a ma lasa. Pentru a fuma mai putin, am trecut la tutun pentru rulat si tigari pe care mi le fac singur, la mana, in ideea de a fuma mai putin. Filtre slim, cantitate mai mica de tutun in tigara, plus rularea fiecarei tigari inainte de fumare comparativ cu tigara gata facuta din pachet. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata 08.06.2019 - Partea a II-a In parcarea aeroportului am gasit un vehicul inmatriculat in Regiunea Reunion. Pana aici nimic deosebit, doar ca Regiunea Reunion este o insula din oceanul Indian, situata intre Madagascar si Mauritius. Pe langa asta, este considerata una dintre cele 18 regiuni ale Frantei, si, pe cale de consecinta, este cea mai indepartata regiunea a Uniunii Europene. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Réunion La aeroport ne-a asteptat prietenul nostrul de la Paris iar cutiile cu biciclete au stat foarte bine, legate cu chingile de la caiac, pe barele transversale de pe plafonul unui Sandero Stepway. A urmat aproximativ o ora de aglomeratie, in special pe Periferic, pana am ajuns undeva in sudul Parisului, zona Place d'Italie. Intre timp pe mine m-a luat o durere de cap groaznica, asa ca bicicletele le-a montat mai mult prietenul nostru. Tot el ne-a condus pana la gara Saint Lazare, de unde urma sa luam trenul pana la Bayeux. Din cauza durerii de cap, n-am prea retinut prea multe din traseul pana la gara. Doar tin minte ca la un moment dat ne-a plouat putin, desi afara era soare. Trenul Intercites intre Paris si Bayeux face putin sub 3 ore si a costat 32 de Euro de om, bilete cumparate online cu aproximativ o luna inainte. Partea buna a fost ca de data asta n-am mai pierdut trenul la care aveam bilete online, asa cum s-a intamplat in 2017. Partea proasta a fost ca trenul, desi era dotat cu locuri pentru biciclete [gratis], nu avea si carlige pentru agatat bicicletele in acele locuri. L-am intrebat pe nas unde pun bicicletele, iar el mi-a spus sa le pun la capatul vagonului. Cam asa au stat bicicletele. Si asta este locul din care lipsesc carligele. Din pacate, la Caen, peronul era pe partea usii blocate de biciclete, astfel incat toti pasagerii din acel vagon au fost nevoiti sa coboare pe la usa urmatorului vagon. Am stat langa biciclete, am tinut de ele, am mai pus mana pe cate un geamantan mai voluminos, insa toate astea nu cred ca i-a ajutat prea mult pe cei care doreau sa coboare din tren. Cu toate aceste inconveniente, nimeni nu a comentat nimic, nici macar nu s-a uitat cineva urat la mine. Cazarea de la Bayeux a fost la campingul Des Bords de l'Aure, pret 17,30 Euro / noapte [un cort si doua persoane]: http://www.camping-bayeux.fr/en/home-sp1.php Undeva prin luna mai am rezervat cazarea in acest camping, atunci doar din curiozitate, ca sa vad cum functioneaza sistemul. In final s-a dovedit ca am procedat foarte bine, deoarece, pe de o parte am prins acolo Rusaliile catolice cand luni era liber iar pe de alta parte festivitatile dedicate Zilei Z inca nu se finalizasera pe 08.06.2019 cand am ajuns la Bayeux. Astfel, fara rezervare, situatia s-ar fi complicat inutil. Concluzia este ca la turele viitoare, voi rezerva prima / primele nopti de cazare in camping. Oricum, cand am ajuns in poarta campingului am gasit afisul "Complet" iar receptia deja era inchisa. Am vrut sa sun la numarul de telefon de pe confirmarea rezervarii, insa a aparut o frantuzoiaca, din personalul campingului, care mi-a arat pe pe usa receptie era lipit un plic cu numele meu pe el. In plic se afla o harta a campigului pe care locul de cort alocat era incercuit plus o cheie pentru bariera de la poarta, in caz ca eram cu masina. Cum eram cu bicicletele, i-am dat cheia frantuzoaicei. Locul pentru cort. Iarba peste tot, plus un sol foarte moale, in care cuiele de la cort au intrat fara nicio chinuiala. Cabina de dus. Dusul fix si fara posibilitate de reglare a temperaturii apei. Chiuveta pentru spalat pe dinti. Afara existau unele mai mari pentru spalat haine si vase, insa am uitat sa le fotografiez. Contaniner de reciclare strict pentru sticla si comun pentru metal, plastic, hartie si carton. Peste noapte, bicicletele au stat legate una de alta si sprijinite de gardul viu de langa cort.
  12. gibonu

    @EyesOnly Probabil cele existente s-au defectat / deteriorat si altele noi nu si-a mai batut nimeni capu' sa cumpere, din cauza de studii de impact, pre-fezabilitate, licitatii contestate, comisioane, etc. Iar fraerii care tranziteaza aeroportul (adica calatorii) sa se descurce cum pot.
  13. gibonu

    @EyesOnly Este o enigma ce s-a intamplat cu acele carucioare la Otopeni. Erau din belsug si in 2017 si in 2018 (le-am folosit de fiecare data la sosire). Acum, aproape ca au disparut. Cel mai tare a fost cand am intrebat (la sosire) unde pot gasi un carucior, iar doamna de acolo (imbracata cu un fel de uniforma si vesta reflectorizanta pe ea) mi-a raspuns ca (fara gluma) "mai avem 3 carucioare in tot terminalul". Si asta se intampla pe aeroportul principal al unei tari capitala in EU, anul 2019, nu pe vreun aerodrom transformat in aeroport low-cost.
  14. gibonu

    Hai noroc la toata lumea. Pe de o parte a ramas regretul pentru ca la tura din 2017 n-am reusit sa vedem tot ceea ce ne-am propus. Pe de alta parte, in ultimii doi ani logistica s-a simplificat foarte mult. In primul rand, acum BlueAir zboara pe Charles de Gaulle [aeroportul principal al Parisului], comparativ cu anii trecuti in care zbura pe Beauvais [aeroportul low-cost la Parisului]. Astfel, acum nu mai este necesar drumul pe bicicleta de la aeroprtul Beauvais la gara din oras, apoi vreo ora cu trenul pana la Gara de Nord din Paris. In al doilea rand, prietenii nostri [romani] de la Paris stau acum intr-un apartament de 3 camere, si, profitand de bunavointa lor, am rezolvat si cazarea in Paris. In plus, in afara de cazare, am rezolvat si problema depozitarii cutiilor de carton in care am carat bicicletele cu avionul. Astfel, avand in vedere cele de mai sus, impreuna cu prietena am decis ca inca o tura in Normandia, doar in departamentul Calvados, zona Bayeux - Caen suna foarte bine. Atat de bine, incat in ianuarie am cumparat biletele de avion Bucuresti - Paris si retur, ocazie cu care m-am bucurat ca pretul a ramas neschimbat comparativ cu 2017, adica aproximativ 560 de Euro pentru doua persoane, doua bagaje de cala si doua biciclete. Asadar, fara prea multa introducere, pentru ca nu are rost. Sambata 08.06.2019 Prin bunavointa unui prieten, dimineata devreme am ajuns cu o duba la aeroportul Otopeni. Am crezut ca sunt intr-o tara civilizata si am incercat sa gasesc macar un carucior de bagaje pe care sa transport bicicletele. Eroare, n-am gasiti niciunul. Mai mult, l-am intrebat pe un paznic din zona unde pot gasi un carucior, insa omul nu a stiut sa-mi spuna. Pana la urma, in lipsa altei optiuni, am carat pe bucati scurte toate bagajele, adica doua biciclete in cutii de carton si doi saci de rafie incarcati cu haine, cort, saci de dormit, saltele, trusa de scule, etc. Toata operatiunea s-a desfasurat spre mirarea celorlati pasageri care erau prezenti in aeroport si in anuntutul "nu va lasati bagejele nesupravegeate sau in grija altor persoane". Chiar ma gandeam cum le-as fi explicat baietilor inarmati pana in dinti de la antitero ca n-am reusit sa gasesc un amarat de carucior de bagaje. Din fericire, nu a fost cazul. Formalitatile de imbarcare au decurs foarte usor. Doar ca pentru biciclete, dupa cantarire si etichetare, gagica de la BlueAir ne-a rugat sa-l asteptam putin pe colegul. Cutiile de carton le-am dus deschise la imbarcare, doar legate cu sfoara, pentru a fi accesibile in cazul unui control. Mi s-a spus ca nu-i cazul de control, asa ca le-am inchis cu rola de Power Tape pe care o aveam pregatita. Am avut timp suficient pentru asta pentru ca am asteptat vreo 20 de minute, pana a aparut colegul gagicii de la BlueAir, adica un domn mai in varsta si super de treaba, caruia i se spunea Gepeto. Marele avantaj a fost ca Gepeto a aparut cu, minune, un carucior pentru bagaje, pe care am pus bicicletele. Cand l-am intreabat cum a gasit caruciorul, Gepeto mi-a spus ca a durat vreo 15 minute pana a reusit, plus ca "io stiu unde sa caut". Impreuna cu Gepeto am mers la deja clasicul lift pentru bagaje voluminoase, unde am mai asteptat vreo 10 minute pana a venit omu' de la antiteor cu cartela pentru lift. Cat am asteptat, Gepeto ne-a povestit cum era sa fie mancat de un pitbul nervos care si-a ros cusca de transport si cum a fost salvat de cativa luptatori antitero care se aflau intamplator prin zona si au oprit cainele fioros cu o masa de plastic. Apoi, bicicletele s-au urcat in lift si dupa vreo 5 minute a revenit Gepeto si omul de la antitero care ne-a spus ca totul este ok iar Gepeto ne-a urat drum bun si vacanta placuta. Daca ajuta pe cineva, aici sunt cateva vorbe si mai multe poze despre transportul bicicletei cu avionul in cutia de carton: A urmat oprire la duty-free pentru 8 cartuse [cantitatea maxima] de tigari pentru prietenii de la Paris. Eu am deja un an de cand am trecut la tutun de rulat si tigari pe care mi le fac singur, asa ca nu mai am nicio treba cu tigarile gata facute. Si nici cu pretul mare al acestora. Imbarcarea, intr-un 737-500 de aproape 28 de ani vechime. Zborul pana la Paris a decurs fara probleme pentru ca am dormit aproape tot timpul. La un moment dat m-am trezit ca sa fac loc altui pasager si am vazut ca aproape toti pasagerii dormeau. Banda pentru bagaje mari pe care au venit bicicletele, lipita de banda pentru bagaje obisnuite, pe terminalul nr. 3 al aeroportului Charles de Gaulle [comparativ cu liftul de la Otopeni]. Bineinteles, la Paris existau, gratis, carucioare pentru carat bagajele.
  15. gibonu

    @andreyy_geo Salut. Pentru postat poze, sugetia mea este sa incarci pozele pe Google Photos, apoi copy-paste direct in postarea de pe forum. Ideal ar o micsorare (resize) la 1200x800 a pozelor inainte de urcarea acestora pe Google Photos. Daca pozele sunt excesiv de mari, se vor deschide greu. Daca te ajuta, gasesti aici informatii interesante despre subiect: Daca te mai pot ajuta cu ceva, te rog nu ezita. Bafta.