gibonu

Moderator
  • Content count

    3,894
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    209

gibonu last won the day on September 7

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

4,557 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

10,308 profile views
  1. gibonu

    Site-ul arata foarte bine. Felicitari.
  2. gibonu

    @Traveller Interesant link. Nu spune nimic despre problemele pe care le are IC 2 si nici despre faptul ca danezii intentionau sa le dea la fier vechi. In alta ordine de idei, o informare obiectiva: "ROMANIA: Open access operator Astra Trans Carpatic ran a demonstration Timișoara - Arad - Oradea - Baia Mare service on September 8 using one of the AnsaldoBreda IC2 diesel multiple-units it has acquired from Denmark’s DSB. Regular services are planned from the December timetable change. The IC2 units would run in pairs from Timișoara to Arad and Oradea, where trains will divide with one unit continuing to Baia Mare and the other to Cluj-Napoca. The two-car IC2 DMUs offer modern passenger information systems, audio-video entertainment, wi-fi, 230V power sockets and air-conditioning. They have a design speed of 200 km/h, but this is not currently possible on Romanian infrastructure. DSB withdrew its fleet of 23 IC2 units in 2016 after abandoning attempts to resolve long-running problems with reliability. In June 2017 Astra Trans Carpatic agreed to buy an initial three of the units for an undisclosed price on an ‘as-is’ basis with no warranty, with an option for up to 12 more subject to obtaining approval for use in Romania. It now expects to put all 15 into into service by April 2019." Sursa: https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/ic2-trainsets-ready-to-return-to-service.html?sword_list[]=astra&sword_list[]=trans&sword_list[]=carpatic&no_cache=1 Vad ca incep sa apara reactii si in RO: https://www.construim-romania.ro/2018/09/10/ascoro-condamna-punerea-in-circulatie-a-automotoarelor-ic2-de-catre-astra-trans-carpatic/
  3. gibonu

    @Traveller Pai de acolo am pornit si io discutia (dupa ce m-am uitat pe site-ul ATC). Ramane de vazut ce se va intampla cu acele IC2.
  4. gibonu

    @MaC® Multumesc.
  5. gibonu

    S-a cam pus prafu' pe aici. Intrebare: se mai aude ceva despre IC2 cumparate de Astra TranCarpatic din Danemerca? Vad ca pe site-ul Astra nu apare nimic. Multumesc.
  6. gibonu

    Vineri, 08.06.2018 - Partea a III-a Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Catedrala Sfantul Petru si Sfantul George. Din cate inteleg din panoul explicativ, catedrala, in forma in care exista azi, a fost sfintita in anul 1237. Asadar, lozinca "bahh, cand noi de bateam cu turcii aia facea catedrale" cel putin la Bamberg nu se aplica. Delimitare intre zona pentru pietoni si cea pentru vehicule. Autobuzul care face turul orasului. Masina manuala pentru tuns [oameni, nu oi].
  7. gibonu

    Vineri, 08.06.2018 - Partea a II-a Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Canalul Main - Dunare la intrarea sudica in Bamberg. Unul dintre podurile peste canal. Un fel de sora a gondolei. Case pe apa. Impotriva nazismului. Apar si niste strazi in panta. Niste buchete mai mari pe fatada casei.
  8. gibonu

    Vineri, 08.06.2018 Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Pe la ora 09:00 a aparut nemtul care se ocupa de camping. L-am intrebat cat ii datorez iar el mi-a raspuns "nimic". Frumos din partea lui. Pregatit de plecare. La ecluza era liniste, nivelul apei ridicat, cablul pus, semn ca, probabil, peste noapte nu a trecut nicio nava. Canalul, vedere spre Main. Am spus in titlu "aprox. 30 km" pentru ca ciclocomputerul si-a pastrat bunul obicei de a se reseta atunci cand vrea el. Banda laterala a soselei suficient de lata pentru deplasarea cu bicicleta. Exista si in RO astfel de drumuri. Spre Bamberg. Regiunea administrativa Bamberg. Sosea fara banda laterala. Inutil sa mentionez ca nu am avut nicio problema cu soferii. Un balcon cu flori. Pista pentru bicicleta care merge paralel cu calea ferata Bamberg - Nurnberg. S-au copt ciresele. Intrarea in Bamberg. Pauza de masa. Si cel mai bun desert. Ca la mine in cartier. Din indicatorul de mai sus se observa foarte bine ca magazinul este inchis duminica, lucru care in RO este imposibil. Desi n-am vazut niciunul, sigur in Germania exista oameni care mor de foame pentru ca n-au putut sa mearga duminica sa cocoseze caruciorul la supermarket.
  9. gibonu

    @BodoC Posibil. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Joi, 07.06.2018 - Partea a III-a Nurnberg - Furth - Forchheim 52 km Panul intial pentru ziua respectiva era sa ajung intr-un camping la sud de Bamberg, la vreo 20 km distanta de Forchheim. Timp aveam la dispozitie, insa spre Bamberg se vedeau niste nori de ploaie urati, asa ca a trebuit sa schimb planul. Am gasit imediat pe Google Maps un camping la 700 de metri de locul in care eram, asa ca problema cazarii s-a rezolvat. Pana sa ajung la camping a fost nevoie sa trec pe malul celalat al canalui pe la ecluza de la Forchheim. Chiar cand am ajuns acolo, tocmai se desfasurau, automat, operatiunile pentru trecerea unei nave spre Dunare. Poarta dinspre Main a ecluzei incepea sa se inchida. Rotile pe care culiseaza poarta. Poarta inchisa. Vasul din ecluza astepta cuminte cresterea nivelului apei si apoi deschiderea portii dinspre Dunare. Grinda albastra a coborat 90 de grade, pentru a pune un cablu, apoi a revenit la pozitia initiala. Repet, toate operatiunile prezentate mai sus se efectueaza automat, n-am vazut niciun om in cladirile aferente ecluzei. Ploaia era aproape, asa ca am taiat-o spre camping si nu am mai asteptat iesirea vasului din ecluza. Campingul. Daca inteleg bine, traducerea ar fi "Locul de corturi pentru tineret al orasului Forchheim". Totul era inchis si prin camping nu era nimeni. Oricum, pe moment asta nu a contat prea mult, pentru ca principala problema era sa ma adapostesc de ploaia care abia incepuse. Am gasit un numar de telefon afisat pe o usa, am sunat si am reusit, cu ceva greutate sa ma inteleg in enlgeza cu neamtul. Omul mi-a spus foarte relaxat ca imi pot pune cortul fara probleme si ca va trece a doua zi dimineata pe la camping. Am gasit si o priza functionala, montata undeva aproape de tavan. Cismeaua la care am facut dus [doar apa rece] si locul in care am pus cortul. Sala de mese. Cina din seara respectiva a fost file de hering in sos tomat [0,89 Euro] combinat cu orez [adus din RO, marca Panzani, 3 lei cutia cu 2 plicuri]. Nu arata prea apetisant insa combinatia de orez cu hering a fost delicioasa si a costa sub 1,50 Euro, cu tot cu gazul din butelie.
  10. gibonu

    @feribotu Daca ai masina si doar o zi la dispozitie, sugetia mea este urci pe fata nordica, mult mai spectaculoasa comparativ cu cea sudica. Pleci dimineata devreme pe traseul Bucuresti - Predeal - Rasnov - Zarnesti - Poiana Marului - Sercaia - Fagaras - Cartisoara - Balea Cascada. Lasi masina pe marginea drumului putin mai sus de Balea Cascada, pedalezi pana la Balea Lac, apoi te intorci la masina si continui alergarea pe Trasfagarasan spre Curtea de Arges si Bucuresti. Am facut traseul asta intr-un septembrie acum ceva ani si a fost ok. Urcarea pe bicicleta de la Cartisoara la Balea Cascada nu prea are rost, doar panta abrupta prin padure, fara prea mult peisaj. Daca insisti pentru fata sudica, lasa masina la Piscu Negru si apoi pe bicicleta pana la Balea Lac. Nu are rost sa te opresti la coada lacului. De acolo la Piscu Negru mai sunt aprox. 13 km de mers prin padure, in usoara urcare, nimic deosebit. Bafta.
  11. @Fane Deraior Multumesc pentru informatii.
  12. Deranjez cu o intrebare: traseul etapei din Bucuresti (23.09.2018) de unde se poate afla? Multumesc.
  13. gibonu

    Joi, 07.06.2018 - Partea a II-a Nurnberg - Furth - Forchheim 52 km Si in Germania mai exista case derapanate. E drept ca n-am vazut prea multe. Loc ideal pentru luat masa. Un fel de salam de Sibiu [1,09 Euro]. Si doua tipuri de cascaval, ambele taiate cuburi [1,99 Euro]. Plus niste lipie si usturoi a iesit de-o masa buna. Indicator pentru curba si oglinda pe pista pentru biciclete. S-au gandit nemtii ca n-au destule autostrazi si ca mai trebuie sa construiasca cate ceva. Pe astia nu-i mai satura Dumnezeu. Moment in care a crescut pipotan-n mine de mandrie patriotica. Asta m-a facut in ceea ce privestea saua. Bicicleta [mai putin geanta de ghidon] lasata in parcarea unui magazin alimentar. Daca nu ma insel asta este un concasor mobil, care macina moloz, apoi refolosit in constructii. Prin centrul orasului Forchheim. Moment aniversar la iesirea din oras.
  14. gibonu

    Joi, 07.06.2018 Nurnberg - Furth - Forchheim 52 km Vecinii din camping erau un cuplu de nemti, oameni pe la 60 de ani. Pana aici nimic deosebit, doar ca oamenii faceau un tur al Germaniei pe un scuter, marca Heinkel, model Turist, monocilindru, 175 cmc si 4 timpi, fabricat in anul 1965. Scuterul cocosat cu bagaje, Heinkel este unul si acelasi cu producatorul german de bombardiere din timpul razboilului, ulterior reprofilat, printre altele, pe productia de scutere. Neamtul mi-a mai spus ca in prezent clubul posesorilor de scutere Heinkel Turist din Germania are aprox. 6500 de membrii si majoritatea participa la intalnirea anuala a clubului. In plus, m-a asigurat ca turul Germaniei nu este ceva deosebit, deoarece calare pe scuterul din 1965 a calatorit prin toata Europa, din Scotia pana in Grecia si Spania. Pachet cu 37 de tigari. N-am incercat. Pista pentru biciclete ampasata intre benzile pentru vehicule. Peronul unei statii de tramvai care coboara pana la nivelul trotuarului. Bicicleta unui baiat hotarat. Inainte de a iesi din oras am mai trecut pe la cladirea in care s-au judecat procesele de la Nurnberg, insa sala de judecata era si si ziua respectiva inchisa publicului. Macar am incercat. Spre Furth, plus alte rute ciclabile. Cam asa arata pista ciclabila care face legatura intre Nurnberg si Furth. Nici lacatele originale de la Abus nu scapa de rugina dupa 7 ani de stat afara. Spre Erlangen. Zona rezidentiala unde viteza vehiculelor este limitata la 30 km/h. Si unde probabil toata lumea respecta limita respectiva de viteza. Bavaria pare ca are loterie proprie.
  15. @Traveller Prima poza am postat-o ca sa existe o legatura cu a doua poza. Daca as fi postat doar a doua poza (extras din prima), era putin aiurea. Oricum, s-a rezolvat problema pozelor. Multumesc pentru link. Foarte tare, este exact ce trebuie referitor la intrebarea mea.