gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,865
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    316

gibonu last won the day on September 3

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

5,796 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

12,348 profile views
  1. gibonu

    Vineri, 31.07.2020 - Partea a II-a Malnas Bai - Valea Zalanului si retur pe acelasi traseu 17 km Ajungem la Valea Zalanului. Motivul pentru care am venit aici este casa detinuta de Charlica [adica printul Charles, teoretic mostenitorul tronului britanic] Stiu, tomberoanele din poarta fac toti banii. Casa este prima din sat, pe dreapta, venind dinspre Malnas Bai. Daca nu ma insel, semnul cu sapa de pe poarta, era odata un fel de infomare. Adica in caz de incendiu, localnicii stiau unde gasesc diverse obiecte ajutatoare, precum sapa, lopata, furca, scara, etc. Rog corectura / completare daca este cazul. Revevind la Charlica, la Valea Zalanului omul detine un mic domeniu, compus din mai multe case si diverse alte cladiri. Prin curte. In spatele hambarului. Parca solzi de peste se numeste modalitatea asta de montare a tiglei pe acoperis.
  2. gibonu

    Vineri, 31.07.2020 - Malnas Bai - Valea Zalanului si retur pe acelasi traseu 17 km De la Miercurea Ciuc la Malnas Bai am mers cu bicicletele pe masina, iar masina am parcat-o pe strada care mergea spre halta din localitate. Pe o masina din Malnas Bai. Singurul indicator spre Valea Zalanului care exista in Malnas Bai, probabil montat prin grija unui localnic. Drumul este integral pe macadam si incepe cu o urcare. Apoi drumul se domoleste iar pesisajul se deschide. Insa nu pentru mult, pentru ca drumul intra in padure si urca. Nu se vede prea bine in poza, insa panta este destul de accentuata. Alta deschidere. Apoi urmeaza o coborare si apoi plat pana la intrarea in Valea Zalanului. Aici am stat vreo juma' de ora de vorba cu un domn care isi pastea vacile. Nu orice vaci, ci unele de 2000 [doua mii] Euro bucata. Domnul respectiv era fostul primar din Malnas Bai, care s-a saturat de politica si s-a apucat de crescut vaci, fiind furnizor de lapte al unei importante firme de lactate din RO. Tot de la acest domn am aflat multe amanunte interesante despre relatia dintre romani si maghiari si despre viata cotidiana din judetul Covasna. Cel mai tare amanunt: cu cativa ani in urma, pe vremea cand era primar, omologul sau la de Aita Mare [sat de langa Valea Zalanului] a primit o adresa de la Budapesta prin care era anuntat ca un mic pod rutier are deja 100 de ani vechime si ca ar fi necesara repararea lui.
  3. gibonu

    Unul dintre marile avantaje ale cicloturismului este flexibilitatea pe care o ofera. Si mai clar, putem face ture de la wild camping (campare in afara campingului) si mancat din traista pana la asa numitul concept de "credit card touring", cu cazare in locatii exclusiviste si mancat la restaurante cu stele Michelin. Pana la urma, finantarea unei ture depinde de fiecare in parte si mai ales de disponibilitatea si de zona de confort a celui in cauza. Daca eu pot dormi fara probleme la cort nu inseamna ca sunt mai presus de un coleg de forum care nu se simte confortabil sa doarma in cort. In concluzie, va rog sa nu deviem discutia spre teme precum finantarea unei ture. Multumesc.
  4. gibonu

    Joi, 30.07.2020 - Partea a III-a Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km La coborarea spre Gheorghieni ne-am oprit ca sa admiram mai bine minunea tehnicii din domeniul forestier. Ce se vede in pozele de mai sus costa 300.000 [trei sute mii] Euro. Bani d-astia, de acum. Sau cel putin asta mi-au spus cei doi domni care erau cazati intr-o remorca de langa utilaj. Tot ei mi-au spus ca TAF-ul inca reprezinta un utilaj de baza in exploatarea forestiera. Motivul: TAF-ul este usor si se poate deplasa prin noroi [mai ales dupa ploaie] chiar mai bine comparativ cu minunea tehnicii de la John Deere. Inutil sa mentionez ca cei doi domni, desi erau muncitori forestieri care mare parte din timp si-o petrecerau in remorca din padure, erau fluenti in limba romana. Localitatile cu care orasul Gheorghieni este infratit, inclusiv doua cartiere din Budapesta. Peste zi, masina a stat foarte bine in parcarea de la Kaufland. Pe strada, in Miercurea Ciuc.
  5. gibonu

    @liviu m. In primul rand, felicitari pentru intentie. Sa speram ca anul viitor macar se va stabiliza nebunia generata de covid pe care o traim azi. Altfel, personal nu mi-as pune problema de ture in strainatate. In al doilea rand, de ce nu incerci sa mergi cu avionul, de exemplu la Bergamo /Milano sau Torino unde exista zboruri low cost din RO. Astea sunt aproape de Alpi si de Elvetia, adica de la aeroport poti continua calatoria cu trenul pana la punctul de plecare propriu-zis al turei. Ma gandesc ca un zbor low-cost ar putea fi mai ieftin comparativ cu cosul total al unui drum cu masina [combustibil, taxe de autostrada, o cazare pe drumul Drobeta - Italia] plus costul parcarii pentru o luna. Eventual verifica pe site-urile aeroporturilor din Bergamo /Milano sau Torino care este pretul parcarii pe termen lung [long term parking]. Si daca este permisa parcarea pe o perioada atat de lunga. Sau, alta optiune ar fi trenul. Exista tren direct din RO la Viena, iar de acolo sigur exista trenuri catre Italia sau Elvetia. Ar si de verificat costul. Bafta.
  6. gibonu

    Hai noroc la toata lumea. Pe 29.10.2020 se se va anunta traseul Turului Frantei 2021 care se va desfasura in perioada 26.06. - 18.07. Pana acum organizatorii au anuntat doar ca Turul va porni de la Brest [desi initial trebuie sa proneasca de la Copenhaga] si ca urmatoarele 3 etape vor fi in Bretania. Mai multe detalii: https://www.letour.fr/en/the-race/grands-departs/grand-depart-2021# Merita vazut si filmul din link-ul de mai sus.
  7. gibonu

    Mai auzim si lucruri bune. "Un contract pentru 100 de locomotive Softronic la export în Suedia, către operatorul Green Cargo, a fost semnat recent de constructorul craiovean. Aceasta este șansa Softronic de a investi în inovare și de a se extinde pe piața feroviară din Europa cu noi tehnologii. România își continuă tradiția feroviară îndelungată, fiind una dintre puținele țări din lume producătoare de locomotive. România va întoarce astfel favorul Suediei, care acum 50 de ani ne-a vândut licența pentru locomotivele electrice ASEA, produse în peste 1.000 de exemplare la fosta Electroputere Craiova." Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/locomotive-softronic-la-export-in-suedia/
  8. gibonu

    @Traveller Nu stiu. Si eu m-am mirat cand am vazut acele cifre, m-as fi asteptat sa fie exepuse in forma aratata de tine mai sus. Cum nu stapanesc subiectul, am crezut ca imi scapa ceva si am trecut peste.
  9. gibonu

    Joi, 30.07.2020 - Partea a II-a Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km "Comitetul de primire" de la Kovacspeter. Norocul nostru a fost ca erau foarte blanzi. Singura mancare pe care o mai aveam la noi era un pachet de biscuti. Cu siguranta ca cei patru ciobanesti n-au inteles nimic din acel pachet de biscuiti, insa macar am incercat. Cum ne-am asteptat, cainii ne-au insotit pana la izvorul Oltului, situat la cateva sute de metri de capela. Locul din care izovoraste Oltul. Practic acel jgeab de lemn cred ca capteaza mai multe izvoare din zona de mlastina de deasupra sa. Datele tehnice ale Oltului. Cola racita chiar in izvorul Oltului.
  10. gibonu

    @Traveller Multumesc pentru link, desi nu am inteles prea multe din el. Oricum, acum este clara treaba, in sensul ca Giro nu va mai ajunge pe Agnello si Izoard. Prin bunavoina lui @EyesOnly: https://www.cyclingnews.com/news/giro-ditalia-french-covid-19-rules-mean-agnello-and-izoard-cut-from-stage-20/ "The French authorities have withdrawn the permission for the race to go on their roads due to the new anti-COVID-19 crowd rules. So we can't climb the Colle dell'Agnello, the Izoard and the climb of Montgenèvre. "I can confirm the rumours that we'll climb up to Sestriere three times, once from Pragelato [east] and then twice from the Susa/Cesena Torinese [west] side." Pacat.
  11. gibonu

    Joi, 30.07.2020 Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km De la Miercurea Ciuc la Gheorghieni am mers cu masina, pe care am lasat-o in parcarea de la Kaufland. Din Gheorghieni am iesit pe DN 12C, spre Lacul Rosu. Drumul este prost, spre foarte prost. Noroc ca nu a fost nevoie sa mergem prea mult pe el, deoarece la cativa km de la iesirea din Gheorghieni am virat drepta, pe DC 125A. Placutz trilingv la intrarea pe pe DC 125A. Drumul este un macadam bun. Mai are si unele bucati de urcare, cum ar fi cea din poza de mai jos. Plus unele bucati in care am preferat sa impingem bicicletele deoarece urcarea era cam aburupta. Padurea era plina de diverse ciuperci. Ajungem la Kovacspeter [parca cunocut si sub numele de Trecatoarea Oltului]. Daca nu ma insel, pe fundal se vede masivul Hasmasul Mare. Tot aici exista si o mica capela. Probabil o troita. Mesajul de pe toita. Daca vreun vobitor de maghiara il poate traduce, raman dator.
  12. gibonu

    O intrebarea pentru colegii mai conectati la Facebook si alte soricarii d-astea hi-tech. Ce se aude despre etapa peste Agnello de sambata? Din ce am citit acum in presa italiana, inca nu s-a hotarat daca Giro va urca pe Agnello, totul depinde de vreme. In alta ordine de idei, sper sa nu fie maine vreo supriza neplacuta pe Stelvio. Nu de alta, insa mi-am luat concediu pentru a urmari etapa.
  13. @feribotu Felicitari pentru tura si multumesc pentru poveste. Foarte tare.
  14. Pe langa oasele de mastodont, Muzeul Depresiunii Baraolt contine o colectie impresionata de soldati de plumb, care sunt expusi sub forma de diorame ale unor batalii celebre din istorie (daca am inteles bine). Mai sunt lucruri interesante de vazut in Sfantu Gheorghe si zona invecinata orasului, mai este castelul contelui Kalnoki, mai este tura voasta, plus oameni de treaba Asadar, judetul Covasna pare o zona foarte interesanta pentru cicloturism. Si tare mi-e teama ca anul viitor acolo va fi singurul loc in care voi putea face o tura si ca turele externe vor fi un vis frumos si indepartat. Recunosc, deocamdata nu am inceput documentarea pentru o tura in Covasna. Nu in ultimul rand, multumesc pentru poveste si felicitari tuturor participantilor la tura.
  15. gibonu

    @Trevizes Acum vreo 15 ani, Radu Naum a povestit (in cadrul comentariului de la Turul Frantei) ca visul de aur al francezilor este ca Turul Frantei sa porneasca de la Montreal, sa aibe cateva etape in Quebec si apoi sa revina in Franta. Pe atunci pare o problema de logistica imposibil de rezolvat. Insa azi, cand am avut deja Turul Italiei cu primele 3 etape in Israel, parca nu mai este atat de imposibila plecarea de la Montreal (eventual un tur cu 20 de etape si cu o zi in plus de pauza la revenirea din Canada). Bineinteles, nu luam in discutie criza generata de covid.