gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,248
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    224

gibonu last won the day on April 16

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

4,869 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

10,788 profile views
  1. gibonu

    @Traveller Niciodata nu m-am tocmit cu nasul. In trenul Regio i-am dat 5 Lei iar in IR i-am dat 10 Lei. Adica tariful standard, oficial. Tot timpul nasul a fost multumit. Singurele exceptii au fost distantele scurte, cum ar fi Slobozia - Ciunita sau Medgidia - Poarta Alba / Murfatlar cand i-am dat nasului 3 Lei. Asadar, cel putin in cazul meu, nu se pune problema "tot un fel de gratuitate" [am promis ca nu mai folosesc termenul mentionat de tine]. Intr-adevar, in caz de supracontrol platesti ceva pentru 400 km. In final, am propus doar o varianta alternativa pentru un drum cu bicicleta in tren de la Bucuresti la Herculane. Daca are vreo relevanta, in septembrie 2009 am mers cu trenul de noapte, cu 2 biciclete de la Bucuresti la Herculane, apoi a urmat o tura pe Clisura sarbeasca si final la Vidin. Tin minte ca si atunci vagonul a fost salon, fara compartimente. Propun sa revenim la discutia care face obiectul prezentului topic. Pentru trasnportul bicicletei in tren exista deja un topic dedicat.
  2. gibonu

    @Traveller Nu-i nici tragi-comedie nici dubla masura. Este doar o incercare de a rezolva o problema. Problema = lipsa posibilitatii de a calatori cu bicicleta in majoritatea trenurilor din RO, in UE, anul 2019. Comparativ cu Europa civilizata, unde trenul vine din fabrica cu locuri pentru biciclete. Din proprie experienta iti spun ca doua biciclete, cu ghidoanele aliniate paralel cu cadrul, nu incurca pe nimeni la capetele trenului IR (nu la trecere dintre vagoane). Am mers asfel de cateva ori pe bucata Buc - Constanta, am pus si poze in topicul dedicat. La fel de bine as putea si eu sa intreb de ce il indemni pe om sa mearga cu cele doua trenuri Regio (Craiova - Orsova si Orsova B. Herculane), pentru ca acele trenuri nu sunt dotate cu vagon cu loc special pentru bicicleta. Sau cel putin asta se vede pe site-ul CFR. Ca si asta este contrara Regulamentului. Din pacate, asta este realitatea din RO: de cele mai multe ori te intelegi cu nasul daca vrei sa te urci cu bicicleta in tren. Daca nu, stai acasa, pleci cu bicicleta pe masina, etc. In rest, nu inteleg care este legatura intre gratuitatea oferita studentilor strict din motive electorale si transportul bicicletei?
  3. gibonu

    @Stefan78 Sau mai poti lua unul dintre cele 3 trenuri IR (IRN-ul este cam peste mana datorita orele de plecare si sosire) pana la Baile Herculane si te intelegi cu nasul. Inainte de a te urca in tren, il rogi frumos sa te lase cu bicicleta in tren, ii dai de inteles ca ii iese si lui de-o bere, ii spui ca te urci la unul dintre capetele trenului si ca vei alinia ghidonul paralel cu cadrul astfel incat bicicleta sa ocupe cat mai putin loc in tren si sa nu incurce deplasare altor calatori. Pentru alinierea ghidonului paralel cu cadru, fie: - scoti roata fata; - slabesti suruburile de la pipa (personal prefer varinata asta). Bafta.
  4. Sambata, 06.04.2019 - Partea a VI-a Gara Ciulnita - Slobozia 29 km Un Lanz Bulldog pe pneuri. Made un U.S.A. In Lanz Bulldog similar cu cel expus in interiorul muzeului. Aleea tractoarelor. Prin amabilitate unor colegi de pe alt forum, am alfat ca motorul semi-diesel are bujie incandescenta care aprinde combustibilul, diferit fata de motorul clasic diesel unde combustibilul se aprinde prin compresie. Motorul semi-diesel este in doi timpi si are o compresie mai mică compatativ cu motorul clasic diesel dar mai mare ca la motorul Otto. Denumirea in engleza este hot bulb engine: https://en.wikipedia.org/wiki/Hot-bulb_engine In alta ordine de idei, un site foarte interesant despre tractoare: http://www.tractordata.com/ Cateva cantare. Locomobil fabricat in anul 1904. Afise din alta epoca. Tavalug folosit pentru spargerea bulgarilor de pamant.
  5. gibonu

    Se mai intampla si astfel de tragedii. Asteptam rezultatul final al anchetei pompierilor. Cu siguranta Notre Dame va fi refacuta. Din pacate nu avem aceiasi siguranta referitor la bisericile sasesti din Transilvania care stau sa cada.
  6. Sambata, 06.04.2019 - Partea a V-a Gara Ciulnita - Slobozia 29 km Atelierul de restaurare. International Harvester. Deutz. HSCS. Fordston. Plus fisa tehnica.
  7. @ciomby Multumesc. Ingroparea utilajelor cam este legenda. Doamna cusode mi-a spus ca niciunul dintre tractoarele expuse in muzeu (detalii pe parcursul povestii) nu a fost ingropat, ci depozitat prin diverse spatii de la suprafata. Daca ar fi stat aproape 50 de ani in pamant, ruginea si mama lui de Lanz Bulldog. Plus ca au existat zone in RO, in special in zonele de deal / munte unde nu s-a facut colectivizare. Am mai intrebat-o pe doamna custode daca fostii proprietari au vandut sau au donat tractoarele catre muzeu, insa dansa mi-a dat un raspuns elegant, respectiv "asta este un detaliu de contabiltate pe care nu-l cunosc".
  8. Sambata, 06.04.2019 - Partea a IV-a Gara Ciulnita - Slobozia 29 km Incepe partea spectaculoasa, cu un tractor Lanz Bulldog. Reprezentanta din RO a uzinelor Lanz. Scaun cu suspensie mecanica. Roata dreapta spate. Datele tehnice. Daca poate cineva sa explice ce inseamna "semi diesel" raman dator. Seceratoare. Locomobil. Vanturatoare care era actionata [prin curea] de catre locomobil.
  9. @dan tm Prizonierii de pe fronutul de vest au fost deportati in Baragan iar prizonierii romani au fost deportati in Alsacia [pe atunci posesiune germana] unde n-au avut delor o soarta prea buna. Azi exista in Alsacia cateva cimitire ale prizonierilor romani morti de foame, epuizare sau diverse boli. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 06.04.2019 - Partea a III-a Gara Ciulnita - Slobozia 29 km Urmeaza Muzeul National al Agriculturii, obiectivul principal al zilei respective. Biletul de intrare costa 5 Lei iar taxa foto este 20 Lei. Pe timpul vizitei am fost instotit de doamna de la casa de bilete, care era si custodele muzeului. Prezenta ei a fost foarte discreta, insa a stiut sa raspunda la tot ce am intrebat. Incepe vizitarea. Masina de splat, calitate germana. Despre marea proprietate care ''se tinea in pas cu stiinta''. Porumb adus in Statele Unite cu cufarul. Damigeana plata n-am mai vazut pana acum. Pompa pentru tras vinul. Nici sifon dublu-corp n-am mai vazut. Tambal intr-o stare nu prea buna.
  10. @dan tm Muzeul este foarte, foarte tare. Curand ajungem si acolo. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Sambata, 06.04.2019 - Partea a II-a Gara Ciulnita - Slobozia 29 km Ialomita vazuta de pe podul pietonal si pentru conducte de la intrarea in Slobozia. Structura metalica arata interesant, pacat ca nu este intretinuta. M-am bucurat sa vad ca cineva s-a gandit [printre altii] si la biciclisti si a montat un plan inclinat langa scara. Monumet ridicat in memoaria alegerianului Gherainia Mohamed. Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Gherainia Mi-a placut faptul ca in Slobozia toate trecerile dintre strada si trotuar sunt nivelate, lucru care in Bucuresti, de cele mai multe ori, nu se intampla. Gunoiul si educatia. Monumet ridicat in memoria celor care au murit in Decembrie 1989. Dirijorul si compozitorul Ionel Perlea.
  11. gibonu

    @buha In primul rand, bine ai venit pe forum. In al doilea rand, poate te ajuta povestea asta la documentare: Alaturi, in sectiunea Ture, Plimbari, Calatorii mai sunt cateva povesti din zona Brasovului. Bafta.
  12. gibonu

    Sambata, 06.04.2019 - Gara Ciulnita. Trenul Regio (operat de CFR Calatori) Calarasi - Ciulnita - Calarasi, compus dintr-un singur vagon. Am inteles ca in timpul saptamanii este cam inghesuita situatia in acest unic vagon. In alta ordine de idei, locul pentru biciclete in ICE 4, tren care circula cu o viteza maxima de 230 km/h sau 250 km/h, in functie de numarul de vagoane din compunerea trenului. Sursa: https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/db-stops-accepting-ice4-trains-after-welding-issues-discovered.html
  13. Sambata, 06.04.2019 Gara Ciulnita - Slobozia 29 km Hai noroc la toata lumea. Bucuresti Obor [07:45] - Ciulnita [09:30] cu trenul Regio 8011 operat de CFR Calatori. Pret 9,75 Lei [cu reducere de 25% oferita de cardul Tren Plus]. Plus 5 Lei dati nasului pentru bicicleta. Bucata din calea ferata Bucuresti - Constanta care merge paralel cu autostrada A2. Bicicleta a stat foarte bine in spatiul liber din capatul ultimului vagon. Spatiul de depozitate vazut mai de la distanta. Gara Ciulnita. Mesaj contradictoriu. Acoperisul peronului tot in stadiul de proiect a ramas. Merdeneau din gara Ciulnita a ramas la fel de buna, uscata si fara nicio urma de ulei. Daca avea si branza ar fi fost perfecta. In timp ce rumegam coca din merdenea in gara a aparut un marfar cu multe vagoane. Aproape de gara Ciulnita am virat stanga spre Slobozia, pe DN 21. Obiectivul principal al zilei nu era prea departe. Schimbare de judet. O ruina industriala aproape de intrarea in Slobozia. Intrare in Slobozia. Pedalatul pe DN 21 a fost ok, Drumul era cam aglomerat, mai ales trafic greu, insa nimic de speriat. Doar vreo 2 claxoane discrete, de atentionare de la tiristi, ca sa isi semnalizeze prezenta in spatele meu.
  14. gibonu

    @Traveller Mai exista trenurile de la CFR Calatori (dotate cu vagoane cu locuri pentru bicicleta) care pleaca din Bucuresti Nord. Plus trenul de la Softrans (e drept, aici pot fi transportate doar 4 biciclete). De asemenea, mai exista trenul Regio 3003, Bucuresti Basarab (07:45) - Brasov (11:33), cu vagon pentru biciclete si posibilitate de achizitionare online a biletelor.
  15. gibonu

    Am uitat sa spun prima data. Sper ca cele 80 de rame electrice care vor fi achizitioante de ARF vor fi dotate cu locuri pentru biciclete, ca acesta optiune este cuprinsa in caietul de sarcini in baza caruia se va organiza licitatia. Sau asa ar fi normal in UE, anul 2019.