gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,932
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    322

gibonu last won the day on January 11

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

5,930 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

12,559 profile views
  1. gibonu

    @DAMIAN Mersi. Acum plec sa-mi cumpar. Iau mai multe, in ideea "mai bine sa fie decat sa nu se ajunga".
  2. gibonu

    31.12.2020 Am plecat mai devreme de la munca. Era frumos afara, eram cu bicicleta, asa ca am zis sa trec pe la Biserica Armeneasca sa vad ce afise au mai pus armenii pe gardul bisericii referitor la conflictul din Karabah. Fiind ultima zi din an, pe la ora 15:00, nu prea era nimeni pe strada, nici pietoni, nici masini. In apropiere bisericii, pe str. Armand Calinescu, mergeam io linistit cu bicicleta (pe langa trotuar) si il vad pe unu' pe linia de tramvai care astepta sa treaca strada. Am crezut ca omul asteapta sa trec eu, apoi la trece si el. Gresala totala, pentru ca m-am trezit cu omul in fata, m-am aruncat in frane, frana fata a inghetat, m-am ridicat pe roata fata peste 45 de grade, am sarit peste ghidon si am ajuns pe asfalt. Nimic grav, nici macar o julitura sau o vanataie, doar pantalonul rupt sub genunchi aprox. 1 cm. Cel care mi-a sarit in fata s-a speriat mai tare ca mine, m-a ajutat sa ma ridic de jos, si-a cerut scuze de vreo 3 ori si tot de atatate ori m-a intrabat daca sunt ok. Apoi mi-a spus "pur si simplu nu te-am vazut pentru ca ma uitam dupa masini". L-am asigurat pe om ca totul este ok si am plecat sa vad afisele armenilor. Mentionez ca frana fata este un v-break obisnuit, cu saboti de 20 Lei perechea de aproape 2 ani vechime, nu vreo soricarie hidraulica cu disc. Insa, spre suprinderea mea, a inghetat la o strangele mai tare. In final, m-am simti ca intr-un film cu prosti: doi insi pe o strada goala si cu toate astea reusesc se se ciocneasca intre ei. Era odata o scena intr-un film, cu unul care intra intr-o sala de cinema dupa inceperea filmului si reuseste sa se aseze in bratele unicului spectator din sala.
  3. gibonu

    OK. Inca n-am ajuns la "culmea" de civilizatie cu plimbat cainii prin parcarea subterana. Cam in aceiasi idee, la mine in cartier a aparut o alta "culme" a civilzatiei: nu stiu cine este, insa strange produsul final solid al plimbarii cainelui intr-o punga speciala (d-aia de la petshop) insa lasa punga acolo, indiferent ca este pe strada sau pe trotuar. Asa ca privelistea este incantatoare, mai ales cand punga respectiva este aplatizata de cate o masina.
  4. gibonu

    @Tolstoievski Adica, mai nou, locatarii isi plimba cainii prin parcarea subterana a blocului iar produsul final (in forma solida) al plimbarii este lasat acolo? La acesta "culme" de civilizatie am ajuns?
  5. gibonu

    Sambata, 14.09.2019 Seelow se afla putin mai la nord de Frankfurt pe Oder, la 45 de minute de mers cu trenul. Gara, de ceva timp inchisa, vazuta dinspre peron si dinspre strada. Cateva vorbe despre gara, care dinspre strada arata la fel ca in ziua deschiderii din 1876. Gara Seelow se afla pe fosta cale ferata Berlin - Konigsberg [azi Kaliningrad, in enclava rusa cu acelasi nume]. Locomotiva de la 1880. Exprimare tri-lingva in germana, poloneza si engleza. Pistele de bicicleta si de drumetie care trec prin zona.
  6. Sambata, 14.09.2019 Autobuz Man Lion's City alimentat cu gaz natural. Gara din Frankfurt pe Oder. Gramada de biciclete in fata garii. Trenurile care treceau prin zona, spre Germania sau spre Polonia. Cred ca asta era doar expusa, nu stiu daca era si functionala. Automotorul [diesel] cu care am plecat spre Seelow. Spatiul dintre linia galbena si scaunele rabatabile este pentru biciclete [atunci cand scaunele nu sunt ocupate de calatori]. Biletul. Cam asta a fost scurta vizita in pe ambele maluri ale Oderului. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  7. Vineri, 13.09.2019 - Partea a VII-a Biserica Sfanta Maria, azi spatiu cultural pentru concerte, expozitii, conferinte, etc. Daca tot n-am ajuns in Grecia, am gasit o parte din ea in fosta RDG, sub forma de carciuma. Pentru cine doreste sa-si compleze cunostintele de greaca sau germana, de pe servetelul de pe masa. 26 de Euro toata distractia, cu un ouzo gratis. Grecii stiu sa-ti ia banii cu gratie si in Germania.
  8. Vineri, 13.09.2019 - Partea a VI-a Iesirea din Polonia. "Granica panstawa" = granita nationala. Un vapor, fara pavilion, pentru plimbat turistii. Lacatele pe pod, obicei prezent si in Polonia. Oderul, spre aval. Intrarea in Germania. A fost pentu prima data cand am trecut o granita intre doua tari pe jos. Ne-motorizat, pana acum am mai trecut granite doar pe bicicleta, in Romania, Serbia, Bulgaria, Italia, Elvetia sau Franta. Sentimetul ca poti trece pe jos dintr-o tara in alta, fara sa te intrebe nimeni nimic, este unul foarte tare. Mai ales pentru unul ca mine, care a avut ocazia sa prinda vremurile in care te agatai de gardul unei ambasade pentru a obtine o viza. Asadar, suntem in Germania, unde nimic nu este lasat la voia intamplarii. Nici macar anularea temporara a unui indicator rutier. In Balcani si probabil in alte zone, problema asta se rezolva cu un sac de gunoi si niste banda adeziva. Tomberoane in varianta XXL [se observa ca primele doua sunt inchise cu lacatul]. Primaria din Frankfurt pe Oder, cu o carciuma pe lateral. Plus "acoperisul cu ochi" care se regaseste si prin zonele sasesti din Adreal.
  9. Vineri, 13.09.2019 - Partea a V-a Simbolul orasului, care apare si pe stema. Posta poloneza [aici nu mai exista placutz-bilingv]. Unele blocuri nu difera prea mult comparativ cu cele din RO. Orasul pare a fi un fel de tutungerie si magazin de alcool pentru Germania. Mi-a placut faptul ca polonezii au demolat fabrica insa au pastrat cosul de fum [sau cel putin asa mi s-a parut]. Benzinaria [Aral] era plina doar de masini cu numere germane. Placutz-bilingv si la magazinul de biciclete. Un fel de port de agrement pe Oder.
  10. gibonu

    Nu am facut pana acum wild camping in tari precum Germania, Austria sau Elvetia. Insa intainte de tura din Bavaria din iunie 2018, in timp ce il stresam pe colegul @xemax cu tot felul de intrebari mai mult sau mai putin logice, l-am intreabat si ce stie despre wild camping. Mi-a spus ca este undeva in zona gri, in sensul ca este posibil, dar nu tocmai recomandat. Despre Austria, am un prieten austriac din landul Stiria. Omul mi-a spus ca in landul lui (a specificat ca nu stie despre alte landuri) wild campingul este la "bunul simt". In sensul ca este permis, respectand unele reguli precum nu campezi in rezervatii / parcuri nationale / pe terenuri proprietate privata (fara acordul proprietarului), nu campezi chiar pe marginea drumului, nu lasi niciun fel de gunoi dupa tine, etc. Si cel mai important, mi-a spus ca sub nicio forma nu ai voie sa faci focul pe sol. Daca ai facut-o, te-ai ars, te aresteaza politia. Si un pont, de la unii care s-au plimbat mai mult ca mine si au practicat wild campingul prin diverse tari din Europa: ai la tine o fasa elastica (vreo 30 de lei la orice farmacie), o pui la genunchi, iar in cazul in care apare politia ii minti frumos spunandu-le ca ai problema cu genunchiul si nu ai mai putut pedala, ai avut nevoie de o pauza si te-a prins noaptea pe drum. In cazul asta, este putin probabil sa te duca politia la spital ca sa vada daca intr-adevar ai avut probleme la genunchi. In rest, din ce am reusit sa vad din putinele ture pe care le-am facut cu bicicleta in Franta si Germania, biciclistii sunt foarte apreciati (mai ales in Franta) si nu cred ca va fi un capat de tara daca te gaseste politia campat undeva izolat, fara sa deranjezi pe nimeni si fara sa lasi vreun gunoi in jurul tau / la plecare.
  11. gibonu

    @Tolstoievski, @majikstone, @paulrad Domnilor, rugaminte mare: haideti sa ramanem on-topic. Finantarea turelor este un subiect sensibil care poate duce la discutii inutile, ceea ce nu ne dorim. Multumesc.
  12. Vineri, 13.09.2019 - Partea a IV-a Zlotul, o idee mai valoros compativ cu Leul. Placutz-bilingv in toate domeniile. Singurul obiectiv pe care il stiam in oras este Monumentul Wikipedia, care il face pe Slubice unul dintre putinele orase, daca nu singurul, care sa detina un asmenea monumet. Placile explicative erau doar in poloneza si germana. Fatada [mai putin desenul din centru] ramasa de pe vremea cand orasul era german.
  13. Dar cu cofetaria [din Miercurea Ciuc] a lui domn' ministru ce se intampla?
  14. Vineri, 13.09.2019 - Partea a III-a Dreapta, spre Polonia, pe strada Slubice. Azi, Slubice este un oras din Polonia. Insa pana in anul 1945 era doar cartierul estic, de peste Oder, al orasului Frankfurt pe Oder. Pentru ca dupa 1945, la initiativa Uniunii Sovietice, harta s-a schimbat putin, in sensul ca unele teritorii poloneze din est si sud au devenit sovietice iar unele teritorii germane din est au ajuns in Polonia. Asa s-a ajuns azi, printre altele, ca fostul Breslau german sa devina polonezul Wroclaw sau ca Stettin sa devina Szczecin. Oarecum, se vede mai bine pe harta de mai jos cum s-a schimnat harta si mai ales cat teritoriu a pierdut Germania in favoarea Poloniei. Ca fapt divers, in perioada interbelica, Vilnius [Wilno in poloneza] era in Polonia iar capitala Lituaniei era la Kaunas. Azi nu mai este niciun fel de grantia intre cele doua orase, dupa cum spune si mesajul bilingv de mai jos. Spre podul peste Oder [Odra in poloneza]. A se observa piste pentru biciclete. Iesirea din Germania. O macara manuala, ramasa aici din alte vremuri. Oderul, spre amonte. Limitele de viteza din Polonia. Pana acum, stiam doar de Bulgaria ca permite 140 km/h pe autostrada. A se observa si limitele de viteza diferite din oras, in functie de intervalul orar. Asta o fi scoala de bucatari? Piata Solidaritatea, in amintirea lui Lech Walesa si a sindicatului condus de el in anii '80. Adica finalul comunismului in Polonia. Noi, in RSR, nu visam la asa ceva. Spre fostele orase germane Küstrin si Stettin.
  15. gibonu

    Pentru mine a fost dintotdeauna cicloturismul cea mai buna optiune. Vedem ce va fi anul viitor legat de accesul in camping. M-am uitat prin vara la niste campinguri din Germania si atunci scria clar ca trebuie facuta rezervare cu minim 48 de ore inainte de sosirea in camping. Daca se pastreaza regula asta, va fi cam nasol in cazul unei ture de cateva sute de km de la A la B. In sensul ca se anuleaza total ideea de libertate / lejeritate in parcurgerea traseului pe care ti-o da campingul. Va ramane doar avanatajul pretului mult mai mic vs hotel/pensiune. Vedem.