gibonu

Moderator
  • Content Count

    5,260
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    373

gibonu last won the day on October 20

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

6,482 Excellent

1 Follower

About gibonu

  • Rank
    Forum Addict

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

14,695 profile views
  1. gibonu

    Joi, 05.08.2021 - Partea a III-a Sf. Gheorghe - Ilieni - Chichis - Bacel - Bicfalau - Ozun - Chilieni - Sf. Gheorghe 48 km Spre Ozun, pe DJ 33. Trecem Oltul imediat dupa ce iesim din Ilieni. Spre aval. Pe DJ 33 am mers pana la intersectia cu DN 12, apoi am viraj dreapta spre Chichis. DN 12, cam pustiu la ora respectiva, spre norocul nostru. Intram in Chichis. Practic, Chichis marcheaza, in zona asta, limita sudica a Tinutului Secuiesc iar Toplita marcheaza limita nordica. Cele doua localitati sunt prezente cam pe toate indicatorele, depinde de directia de mers. Imediat dupa intrarea in Chichis am parasit DN 12 si am mers pe strazile din sat. Pe peretele unei case. Bannerul se refera la Edictul de la Turda din 1568. Edictul nu a fost perfect, insa a fost un mare pas inainte in epoca respectiva. Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Edictul_de_la_Turda Biserica unitariana [inchisa]. Expozitie de pietre funerare in curtea bisericii. Inainte de iesirea din sat, pe strada Mare, cu cateva sute de metri inainte de DN 12 se afla locul in care a murit Gabor Aron.
  2. gibonu

    Inca (sper) ca n-am luat-o razna ca sa ma auto-citez. Insa, intamplator, am gasit site-ul asta: https://biserici.org/ Aici sunt prezentate foarte multe (nu cred ca toate) lacase de cult din RO, inclusiv cu indicarea confesiunii. Motorul de cautare pare ca merge bine. Plus ca in multe cazuri, sunt prezentate si niste informatii interesante despre lacasul de cult respectiv. Plus poze, plus localizarea la Google Maps. Asadar, un site util care poate ajuta la documentarea unei ture.
  3. gibonu

    Joi, 05.08.2021 - Partea a II-a Sf. Gheorghe - Ilieni - Chichis - Bacel - Bicfalau - Ozun - Chilieni - Sf. Gheorghe 48 km Ajungem la Ilieni. Biserica fortificata [reformata, daca am inteles bine]. Din afara nu pare, insa turla este separata de cladirea bisericii. Din pacate, biserica era inchisa. Un fel de turn. Bicicletele la odihna. Cand am intrat in curtea bisericii, am stat de vorba cu un domn care pregatea sa plece la treaba cu o motocoasa. Cand ne pregateam sa plecam, a reaparut acel domn, foarte dezamgit pentru ca a alimentat motocoasa cu motorina in loc de benzina. Si ca, inevitabil, motocoasa nu mai pornea. Monumentul ridicat in memoria celor care au murit in cele doua razboaie mondiale. Pana aici nimic deosebit, doar ca acel monument a fost construit in anul 1943, in timpul ocupatiei hortiste.
  4. gibonu

    Joi, 05.08.2021 Sf. Gheorghe - Ilieni - Chichis - Bacel - Bicfalau - Ozun - Chilieni - Sf. Gheorghe 48 km Micul dejun continea, printre altele, zacusca si humus. Genial din punctul meu de vedere pentru ca sunt mare fan al celor doua alimente. Pentru ziua de azi nu aveam nimic planificat, deoarece maistru' foto dorea initial sa mergem intr-un sat de langa Odorheiul Secuiesc, unde exista o tanti care facea branza despre care exista un articol pe Press One. Insa, dupa ce a vazut ca dura cam 170 km dus - intors, a renunat la idee. Astfel, a trebuit sa improvizez un traseu pentru ziua respectiva. De data asta am ales vizita la centrul de informare turistica din centrul orasului pentru a vedea ce recomandari si sugestii de traseu puteam obtine. Am fost luat in primire de o tipa foarte de treaba, care parea ca isi face treaba cu pasiune si placere. Compartativ cu alte locuri similare din RO, unde am intalnit oameni plictisiti si fara niciun chef de vorba. Pana la urma, cea mai interesanta recomandare a fost Bicfalau, satul conacelor. Am fost putin sceptic cand am auzit asta, insa altceva mai bun nu aveam de ales. Fosta fabrica de tigari. Printre altele, asta a fost una dintre fabricile din RO unde se produceau tigarile Carpati, cica cele mai bune din "gama". Acum, ca o fi adevarat sau este doar legenda urbana nu stiu sa spun. Ce pot sa spun este ca am prins tigarile Carpati pe piata, insa mi s-au parut imposibil de fumat. Pentru cei mai tineri, erau tigari ieftine, fara filtru, cu un tutun de foarte proasta calitate, idem si hartia din care era facuta tigara. Iar pachetul era din hartie. Posibil ca tigarile Bucegi sa fi fost sub nivelul de calitate al Carpati. Tigari Marasesti nu am prins. Stanga, spre Ilieni, pe DJ 112.
  5. @EyesOnly Mersi. Io am dat foc cu chibritul la cafea (macinata) pe o farfurie. La al treilea bat de chibrit a inceput sa arda mocnit si a tinut-o asa ceva timp. Intr-adevar, pare o solutie de compromis utila. Cat despre tantarii din Delta, mi-a dat unul o reteta care zice el ca functioneaza foarte bine. Se ia o sticla de sticla de 1 kil, se umple pana la refuz cu frunze de muscata (indesate cu o andrea / tija de metal subtire), apoi se toarna spirt (are pe unde sa intre, pentru ca nu poti tasa toate frunzele din sticla). Se lasa o saptamana la macerat, apoi lichidul rezultat se trece prin strecuratoare si se pune intr-un fas-fas (pulverizator). Apoi, pulverizezi pe piele acel lichid si (cica) nu se mai apropie niciun tantar de tine. Solutia murdareste hainele, insa omul zicea ca nu-i pasa, ca erau haine de pescuit. N-am testat solutia asta, nu stiu daca este reala sau este doar vreo alta minciuna pescareasca. Referitor la biserici, noi, sarbii sau rusii avem tendinta de a exagerea prin dimensiunile lacasului de cult. Nu ma dau cunoscator, dar parca grecii nu au tendinta asta.
  6. Monumentul este opera sculptorului croat Ivan Mestrovic. Este acelasi sculptor care a realizat si statuia originala a lui Carol I din Piata Palatului din Bucuresti (demolata de comunisti imediat dupa abdicarea fortata a Regelui Mihai, topita, apoi bronzul folosit pentru statuia lui Lenin care a stat in Piata Scanteii, actuala Piata Presei Libere, pana in martie 1990). In primavara lui 1999, cand NATO (si implicit Franta) bombarda Iugoslavia (cea a lui Milosevici, nu cea a lui Tito), statuia a fost acoperita cu o panza neagra insotita de un mesaj de genul (citez din memorie) "Franta, cea alaturi de care ne-am varsat sangele si pe care o amintim in rugaciuni, azi pentru noi nu mai exista" Cam in aceiasi idee: pe 11.11.2018 s-a organizat la Paris o mare ceremonie care a marcat centenarul armistitiului in Primul Razboi Mondial. Au fost invitati toti fostii combatanti, plus unii care nu au avut nicio treaba cu marele razboi. Insa, dintr-o gresala organizatorica a francezilor, presedintele Serbiei a fost plasat in tribuna a doua iar presedintele Kosovo in tribuna principala. Ulterior, Franta si-a cerut scuze public, prin vocea amabasadorului de la Belgrad. Te rog, poti sa detaliezi putin. Am auzit de asta, chiar am ars niste cafea (macinata) insa nu erau prea multi tantari in zona incat sa vad daca chiar functioneza jmekeria asta cu cafeaua. Multumesc. L.E. Ma dau batut, nu stiu pe ce stau acele furnici. Si multumesc pentru pozele din interior de la Sfantul Sava. Pana l-a urma le-a iesit sarbilor o treaba foarte frumosa.
  7. @Trevizes Nu se pune problema de mic dejun servit la hotel la Medgidia. Facilitatile de cazare (pe care le stiu) de acolo n-au ajuns la asemenea rafinament. Doua banane, un Snickers si o cafea la plic (d'aia de 70 de bani) facuta cu apa rece rezolva problema. Iar, daca vreau sa fac un "festin culinar" mai pun si un iaurt (luat in prealabil de la supermarket cu o seara inainte). La munca se aplica o politica de "rotatie a cadrelor" al carei rezultat este ca fie stau singur in birou fie stau singur intr-o sala de sedinte, mai mica (ca sedintele in format fizic nu mai exista din martie 2020). Astfel, nu mai este nevoie sa stau cu masca pe bot tot timpul. Insa o port cand ies din birou / sala, inclusiv atunci cand merg sa ma pis. In rest, nu prea inteleg care este rostul discutiei. Am spus clar ca asta este o abordare personala a problemei si ca nu am pretentia ca este buna sau rea.
  8. @dan tm Cum spuneam, nu mi se pare cel mai bun lucru sa intru in contact cu prea multa lumea in perioada asta. Este doar o abordare persoanala a problemei, nu am pretentia ca este buna sau rea, nu dau sfaturi nimanui, etc. @pedale Exista sub-sectiunea "Calatorii fara bicicleta" in sectiunea Cicloturism. Si eu as citi cu mare placere o poveste de tura din Albania. @Trevizes Am mers cu trenul la tura din Covasna din august. Intr-adevar, atunci situatia medicala era incomparabil mai buna comparativ cu cea de azi. Plus ca acele trenuri (doua de fapt) nu era foarte aglomerate. Cu autobuz, tramvai, metrou am mai fost, dar aici vorbim de perioade scurte de deplasare, nu de aproape 4 ore cat dureaza Buc. Obor - Medgidia. La fel, am fost si la terasa de multe ori. Cat despre cazare, in Medgidia (cel putin unde am stat pana acum) sunt hoteluri in care L-V sunt cazate diverse persoane care vin sa lucreze pentru fabrica de ciment sau parcurile eoliene din zona. Nu stii cine sunt acele persoane, cu cine au intrat in contact, etc. Repet, abordare persoanala a problemei. L.E. Si nici nu sunt pregatit pshic sa stau 4 ore cu masca pe bot. Pana acum nu am fost nevoit.
  9. gibonu

    S-a publicat traseului Turului Frantei 2022: https://www.letour.fr/en/news/2021/2022-route-one-for-the-attackers/1299961 Turul va incepe vineri, 01.07.2022 cu un contratimp individual de 13 km prin Copenhaga. Vor urma inca doua etape in Danemarca, apoi luni, 04.07.2022 va fi zi de pauza pentru transferul din Danemarca la Dunkerque. Cum s-a anticipat deja, etapa nr. 12 (14.07.2022, chiar de ziua Frantei) va avea finalul pe Alpe d'Huez. Startul va fi la Briancon, etapa va trece peste Galibier (2642 m. alt) si Col de la Croix de Fer (2067 m. alt). Tradititia contratimpul individual din penultima etapa se pastreaza, va exista unul de 40 km in etapa nr. 20, pe 23.07.2022. Ramane de vazut in viitor cum vor arata profiele fiecarei etape in parte. Deocamdata nu sunt toate publicate.
  10. @dan tm Pedalatul propriu-zis pe malul canalelor nu era o problema, dar nu pedalatul este totul. Canalele doborgene sunt o experienta complexa, care include cazare in Medgidia, vizita la carciuma Tanta si Coste din aceiasi localitate, mersul cu trenul pe bucata Medgidia - Poarta Alba / Murfatlar si Constanta - Medgidia, etc. Adica multe situatii de a intra in contact cu altii, ceea ce nu este chiar cel mai bun lucru de facut acum. Ca sa nu mai adaug mersul cu trenul Regio pe bucata Bucuresti Obor - Medgidia si retur. Asta-i alta experienta, care iti ofera posibilitatea sa vezi alta lume (asa cum spunea un coleg de forum) o lume cu care nu esti obisnuit si care, de multe ori, iti este greu sa crezi ca inca exista. Dar de asta sa zicem ca m-as fi putut lipsi si as fi mers la Medgidia cu bicicleta pe masina.
  11. Al doilea an consecutiv in care nu ajung cu bicicleta pe canalele dobrogene din cauza pandemiei.
  12. gibonu

    Chiar te rog, sunt foarte curios de raspunsul pe care il vei primit de la ANPC. Bafta.
  13. gibonu

    @mosu cu plete Avand in vedere ca esti nou pe forum, ti-am editat eu postarea initiala. Cam asta este limbajul pe care il folosim aici pe forum. Sper sa te ajute pe viitor. Parerile tale despre anumite persoane (retardate sau geniale) le pastrezi doar pentru tine, nu le expui public aici pe forum. Iar referirile la politica, te rog sa le faci cat mai evaziv posibil. Revenind la problema expusa de tine, sper ca stii ca Bucurestiul are o retea de termoficarea care este praf. Daca nu ma insel, vorbim despre 1000 (una mie) km de retea principala si aproape 3000 (trei mii) de km de retea secundara. Astfel, avand in vedere cifrele de mai sus, reteaua respectiva nu se poate reabilita peste noapte (a se citi un an), indiferent de cine conduce administratia centrala o orasului. O sa revin cu o scurta explicatie despre cum functioneza administratia publica in RO, pentru ca foarte multa lume pare ca nu stie exact despre ce este vorba. Din pacate, nu sunt in masura sa iti pot oferi o solutie la problema pe care o ai. Si pe care nu este normal sa o ai intr-o capitala UE, in anul 2021.
  14. @mosu cu plete Pentru ca pe acest forum nu dezbatem subiecte precum politica (actuala) sau religie. Pentru ca sunt niste subiecte sensibile, pentru ca de multe ori nu se accepta puncte de vedere diferite, etc. Si pentru ca in final se ajunge la discutii inutile, fara nicio finalitate. Plus scandalul aferent. Internetul este mare, cu siguranta gasesti locuri unde poti dezbate astfel de subiecte. In alta ordine de idei, am rugamintea de a reveni on-topic. Pandemia, salariul asistentelor sau atitudinea clasei politice nu fac obiectul acestui topic. Multumesc,
  15. Se intampla sa stii vreo tara din UE care interzice detinerea unui autoturism mai vechi de 15 ani? Ma refer strict la interzicerea detinerii, nu la taxe si impozite mai mari. Chiar daca s-ar implementa asta, cum s-ar aplica concret? In ziua in care vehiculul a implinit 15 ani vine politia, ti-l ia cu platfoma si il duce direct la Remat? Si nu mai conteaza ca acel vehicul are IPT, RCA, etc vabile? In alta ordine de idei, oricat as iubi Europa civilizata, trebuie sa fim constienti de faptul ca si ei vor sa scape de cazanele pe care inca le au in trafic. Iar una dintre cele mai eficiente metode este sa vina unii din Est, precum romanii sau bulgarii si sa le cumpere cazanele pe post de super masini (cu kilometreajul dat peste cap si o cosmetizare interioara). In felul asta, scapa pe de o parte de cazan iar pe de alta parte scapa de costul reciclarii acelui cazan. Asadar un dublu castig. Din motivul asta, imi este cam greu sa cred ca se va impune ceva la nivel de UE referitor la interdictia de a detine o masina mai veche de 15 ani.