gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,188
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    216

gibonu last won the day on March 7

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

4,814 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

10,737 profile views
  1. @paulrad Vorbesc pefect limba germana, adica stiu vreo 5 cuvinte in aceasta limba. Cu toate astea, din scurtele experiente pe care le-am avut in Germania, de la campinguri izolate la marile orase, nu am avut nicio problema cu folosirea limbii engleze. Plus ca in cateva campinguri cei care lucrau acolo vorbeau romaneste [erau de pe ambele maluri ale Prutului].
  2. gibonu

    Miercuri, 19.09.2018 - Partea a IV-a Despre ocuparea si impartirea Berlinului intre cele trei puteri invingatoare si Franta. Pacat ca nu era expus si continutul brosurii. De data asta pana la Berlin. Presa din ziua de 09.05.1945 Pravda The Daily Telegraph. O bucata din Zidul Berlinului si un turn de paza existen in Est. Unul dintre vagoanele trenului militar direct Berlin - Strassbourg.
  3. @ovitelu Da, complicata problema adolescentilor si a dependentei acestora pentru telefon. Oricum, inca odata felicitari pentru intentie si pentru rabdare. Revenind la povestea turei, pentru ca ai spus ca ati avut probleme pe tema limba germana vs dialectul bavarez, ai mai jos o exemplificara a acestei diferente [prin bunavointa colegului de forum @xemax]
  4. @ovitelu Perfect. Multumesc frumos pentru raspunsul detaliat. In alta ordine de idei, daca te ajuta informatia, soricariile astea gen GPS, telefon, etc se pot incarca si dintr-o baterie externa care asigura mai multe incarcari (parca powerbank ii spune). Iar bateria externa se poate incarca la receptia campingului (peste noapte sau daca stai doua zile in campingul respectiv). Pana acum n-am stiut asta si stateam in fiecare seara ca prostu' peste o ora ca sa pazesc priza de la grupul sanitar al campingului. Noroc ca m-au luminat colegii de forum care au facut anul trecut niste ture in Franta.
  5. gibonu

    Miercuri, 19.09.2018 - Partea a III-a Blocada Berlinului [de Vest] si Podul Aerian. Aprovizionarea a peste doua milioane de berlinezi. Se observa mai bine cum americanii si britanicii au adunat avioane din toate colturile Lumii pentru a asigura Podul Aerian catre Berlinul de Vest. Culoarele de zbor dinspre / spre teritoriul RFG-ului, singura concesie facuta de Uniunea Sovietica pentru aprovizionarea orasului. Despre cum a fost perceput Podul Aerian in Vest si in Est. Problemele ridicate de transportul carbunelui cu avionul. Sacii pe care i-au folosit americanii. Cativa dintre ''eroii'' Podului Aerian. Aeroporturile folosite in timpul Podului Aerian. Construcita aeroportului Tegel, finalizara in doar ... 3 luni. Din echipamentul de zbor al americanilor.
  6. @ovitelu Foarte tare povestea. Felicitari tuturor participantilor si multumesc pentru disponibilitate. Am ramas surprins cand am vazut ca ai fost dispus sa platesti o cazare de 167 de Euro / noapte doar pentru a avea curent. Daca se poate, fara nicio intentie de polemica sau de discutie inutila, te rog, poti sa ne explici motivul pentru care era atat de important GPS-ul? Te intreb pentru ca am parcurs si eu partial traseul vostru (bucata Ingolstadt - Regensburg) si mi s-a parut foarte bine semnalizat. In rest, pentru identificat reprere precum camping, gara, magazin alimentar, etc Google Maps de pe telefon a fost suficient. Multumesc.
  7. gibonu

    Informatia de mai sus nu este tocmai exact, deoarece "Normele metodologice privind acordarea facilitatilor de transport intern feroviar si cu metroul pentru elevi si studenti" au fost publicate si se aplica incapand cu data de 01.02.2017. HG nr. 42/2017 contine toate detaliile tehnice, cum ar fi modelul legitimatiei de transport, tabele pentru decontare, etc. Ca sa fie clar: problema nu este ca informatia publicarii acestor Norme in 2018 nu era tocmai exacta, ci alocarea ineficienta a resurselor bugetare. Concret, in cei doi ani de cand se aplica gratuitatea totala pentru studenti, suma aferenta acesteia a fost de 45 milioane de Euro doar la CFR Calatori, fara a lua in calcul si operatorii privati (calcul detaliat se regaseste in prezenta discutie). Asadar, la un calcul simplu, rezulta ca din 45 de miloane de Euro s-ar fi putut achizitiona 37 de vagoane noi (la pretul de 1,2 miloane Euro per vagon). Sau un numar cel putin dublu de vagoane reconditionate (nu ma pricep, insa nu cred ca reconditionare costa mai mult de 50% din pretul unui vagon nou). Sau, cate revizii s-ar fi putut efectua cu cei 45 de milioane de Euro.
  8. gibonu

    Miercuri, 19.09.2018 - Partea a II-a Despre procesul de denazificare. Marca germana din 1948. Daca nu ma insel, atunci era moneda unica, valabila atat in Est cat si in Vest. Despre "ocupati" si ''ocupatori". Monitorul oficial [29.10.1945] era publicat in patru limbi. O intalnire a Comandaturii Aliate din iulie 1945 [Franta, Marea Britanie, Statele Unite si Uniunea Sovietica]. Despre primii ani de activitate, retragerea Uniunii Sovietice si ultima sedinta din 02.10.1990. Afis bilingv. Radio RIAS. Contactele intre Aliatii Vestici si populatia Berlinului. Rochie de nunta confectionata din draperiile unui apartament. Modalitatea corecta de aranjare a marfii in depozit.
  9. gibonu

    @MihaiV Pentru propuneri de ture exista sectiunea alaturata: https://www.ciclism.ro/forums/forum/115-europa/ Poti deschide aici un topic cu propunerea de tura pe care vrei sa o faci. Ideal ar fi sa expui cat mai multe detalii referitor la perioada, traseul propus, buget, cazare si orice ti se pare interesant de comunicat.
  10. gibonu

    Miercuri, 19.09.2018 Fiecare dimineata a inceput cu o cafea 3 in 1. Iese foarte buna si cu apa rece, doar trebuie amestecata mai mult. Paharul de sticla era al campingului, l-am gasit in butoi Pauza de alimentare pentru masa de pranz la Kaufland-ul din gara centrala din Potsdam. Sa mai zica cineva ca nemtii nu sunt destepti: combinatia ideala, 10 felii din fiecare, pret 1,09 Euro. Care merge perfect cu niste rosii, pret 0,99 Euro. Dupa o succestiune S-Bahn - metrou am ajuns aproape de Muzeul Aliat. Un monument denumit "Ziua in care Zidul s-a prabusit". Vizitarea este gratuita. Muzeul este amplasat in fostul cinematrograf american. La intrarea in sala. Populatia germana in 1945 [cea ramasa in viata] infranta sau eliberata?
  11. @moromete & @yo6ial Multumesc frumos pentru explicatii. Ieri am cumparat Neophla [1 litru, 14 Lei la magazinul fero-metal din Bucur Obor]. Sper ca in weekend sa-i fac cele doua sarje cu 0,1 litri in rezervor. Revin cu detalii.
  12. gibonu

    @Trevizes Nu stimlez nicio discutie cu caracter politic. Daca urmaresti ceea ce am scris aici, observi ca referirile la politica le-am facut cat mai evaziv posibil si ca nu am mentionat nume de politicieni sau de partide politice. In niciun caz discutia de fata nu este un "hate-speech" impotriva cuiva. Am spus deja ca nu am o problema cu studentii care merg gratis cu trenul. Reiterez exemplul cu hamsterul. La fel, nu cred ca ideea asta: "bunica respectiva este o doamna in varsta, care a avut o viata grea atat in comunism cat si in capitalism si in al carei univers nu se regasesc probleme precum cresteri artificiale de pensii / salarii, inflatie, devalorizarea monedei nationale, ecologie, mobilitate sau starea dezastroasa in care se gaseste azi calea ferata din RO" poate fi considerata "hate-speech". Daca in universul meu nu se regaseste o preocupare pentru soarta "pinguinilor de la Polul Nord" nu cred ca pot fi acuzat de cruzime impotriva animalelor. Repet, discutia de fata nu este o cearta. Este o discutie in contradictoriu, argumentata. La fel, repet, masura de a acorda gratuitate studentilor la calatoria cu trenul ii afecteaza grav pe platitorii de bilet (fapt sustinut si de alti participanti la prezenta discutie). Cam asta a fi subiectul principal al acestei discutii. Voi reveni cu niste argumente referitor la ce s-ar fi putut face cu fondurile alocate gratuitatii. L.E. Subiectul discutie il constituie si constientizarea dimensiunii reale a gratuitatii acordate studentilor. Inclusiv tu, pe parcusul acestei discutii ai expus niste informatii care nu erau tocmai corecte (suplimentul pe care il platescu studentii sau lipsa gratuitatii la operatorii privati). Ca sa fie clar, nu este nicio problema ca informatiile expuse de tine nu au fost tocmai corecte. La fel, nici eu nu sunt marele cunoscator al problemelor caii ferate din RO.
  13. gibonu

    Marti, 18.09.2018 - Partea a III-a Tramvaiul [daca am inteles bine marca Stadler, model Variobahn] cu care mergeam pana la gara centrala din Potsdam. In cazul in care nu s-a observat din poza de mai sus, tramvaiul nu are oglinzi laterale, ci camere de filmat. Exista insa si tramvaie cu oglinzi laterale. Cel mai tare mi s-a parut faptul ca in tramvai era permis accesul cu bicicleta. Si locul pentru biciclete [maxim doua]. Am inteles ca si in Berlin este permis accesul cu bicicleta in tramvai. Ziua asta a petrecut-o aproape pe toata la InnoTran [expozitia mondiala feroviara]: Dupa ce am termina de vizitat expozitia, am luat S-Bahn-ul pana la statia Friedrichstrasse, aceasta fiind cea mai apropiata statie de libraria Dussmann [recomandata de o nemtoaica de la ADAC]. Asta este libraria, pentru vorbitorii de limba germana: https://www.kulturkaufhaus.de/ Pentru mine, care nu am nicio treaba cu limba germana, a fost doar o ocazie buna pentru a studia niste harti. Bucata din RO a Eurovelo 6. Cel putin exemplarul pe care l-am studiat era doar in germana, insa informatiile erau foarte detaliate. Pe langa harti la scara mare, sunt mentionate posibilitatile de cazare, locurile interesante care se pot vizita, carciumi unde se poate manca, etc. Pe langa Eurovelo 6 mai era un sertat intreg de harti velo din toata Europa. RO si Republica Moldova, editata de ADAC [Clubul Auto German]. Harta este cu 1 Euro mai scumpa in Austria. Daca tot am ajuns in lumea magica a hartilor, era pacat sa plec de acolo cu mana goala, asa ca am luat niste material pentru documentarea turelor viitoare. Chiar mi-a placut faptul ca exista o harta strict a jumatatii sudice a Finlandei. Pretul total al celor trei harti a fost 27,85 Euro. Una dintre liniile de S-Bahn vazuta de la nivelul strazii. Turnul de televiziune, azi unul dintre simbolurile Berlinului si odata mandria RDG-ului.
  14. gibonu

    @paulrad Corect ceea ce spui. Insa, in cazul de fata, stimulentul electoral al gratuitatii biletului de tren pentru studenti, in mod paradoxal, nu se adreseaza direct studentilor, desi ei benficiaza din plin de acest stimulent. Sau, fiind ma visator, sper ca la generatia tanara sa existe mai multa cultura politica si economica. Revenind la gratuitate, aceasta se adreseaza parintilor, bunicilor, unchilor, matusilor, etc. Si vine la pachet cu cresterile artificiale de salarii si pensii. Concret, inainte de alegeri, bunicii studentului i se aduce aminte cu cine trebuie sa voteze, pe ideea “tie ti-am marit pensia, fiului tau i-am marit salariul iar nepotul vine acasa gratis cu trenul”. Iar bunica respectiva este o doamna in varsta, care a avut o viata grea atat in comunism cat si in capitalism si in al carei univers nu se regasesc probleme precum cresteri artificiale de pensii / salarii, inflatie, devalorizarea monedei nationale, ecologie, mobilitate sau starea dezastroasa in care se gaseste azi calea ferata din RO. Si, pe cale de consecinta, cred tot ce i se spune si voteaza intr-un anumit fel. Ii detest pe comunisti, insa nu-i subestimez. De-a lungul timpului, incepand cu noiembrie 1917, au fost destui cei care i-au subestimat pe comunisti insa istoria a dovedit, de multe ori, ca subestimarea a fost o optiune gresita.
  15. gibonu

    @EyesOnly Cu placere. Si eu multumesc pentru disponbilitatea de a scrie poveste turei. Revenind la cartofi de Noirmoutier (aseara eram prea obosit) asta este varianta prajita a acestora (tot in aceiasi piata termporara din Paris, iunie 2017). Prajiti in ulei, parca 3 euro cateva sute de grame. Mi-am luat si io ca sa nu mor prost. Au fost buni, insa nu m-au dat pe spate, nu aveau nimic deosebit / iesit din comun fata de alt cartof.