gibonu

Moderator
  • Content Count

    4,509
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    278

gibonu last won the day on November 29

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

5,296 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

11,571 profile views
  1. @Trevizes Este un inceput bun de a-ti argumenta sustinerile. Desi un articol de ziar, de cateva randuri nu-i chiar cea mai solida sursa de informare. Oricum, legat de utilajul petrolier, voi reveni cu o postare separata, am cateva intrebari referitoare la acest domeniu. Dar, sa revenim la rugamintea de a enumera cateva tari din fiecare continent unde Dacia 1300 a fost considerata "destul de fiabila si apreciata."
  2. Iau doar sustinerea ta de mai sus si vin cu rugamintea de a enumera cateva tari din fiecare continent unde Dacia 1300 a fost considerata "destul de fiabila si apreciata." Bineinteles, fara state din cadrul fostului CAER sau alte state relativ slab dezvoltate (la vremea respectiva) precum Iran, Libia sau Egipt. In context: "Licenţe străine pentru produse civile şi militare fabricate în România: (1946-1989) Fabricarea de produse civile şi militare sub licenţe străine are tradiţie în economia românească interbelică, ca şi în cazul multor state europene şi nu numai. În noile condiţii postbelice, situaţia, de la caz la caz, a cunoscut accente şi amploare. Modul în care s-au obţinut şi aplicat aceste licenţe a fost diferit de la o etapă la alta de dezvoltare economică a statului român, însă nu de fiecare dată au fost folosite căi ortodoxe. Aşa cum se menţionează în paginile acestei cărţi, Nicolae Ceauşescu chiar avea să afirme: „Ce facem pentru noi, copiem şi pe mama dracului!”. Lucrarea prezintă avatarurile obţinerii şi aplicării multor licenţe străine, atât în domeniul civil, cât şi, mai ales, în cel militar. Aflăm detalii privind producţia de autocamioane şi tractoare la Braşov, a autoturismelor de teren la Câmpulung-Muscel, a popularelor „Dacia” şi „Oltcit”, precum şi a locomotivei Diesel-electrice 060-DA, concepută şi realizată în comun de trei companii străine.Sunt puse în lumină numeroase aspecte, multe total necunoscute marelui public, privitoare la industria aeronautică românească, îndeosebi în anii 1968-1989 [...]. Sunt dezvăluite, între altele, amănunte privind licenţele militare chineze şi sovietice, precum şi complexitatea acţiunilor politice şi economice pentru producerea avionului ­românesc de vânătoare-bombardament cu reacţie ş.a.m.d." Sursa: http://www.edituramilitara.ro/carti/316-licente-straine-pentru-produse-civile-si-militare-fabricate-in-romania-1946-1989.html Volumul de mai sus i l-am facut cadou unui prieten inginer (pentru mine, de formatie umanista, volumul este prea tehnic). Omu' dupa ce a citit cartea mi-a spus ceva de genul "Bahh, noi chiar n-am facut nimic si totul era fabricat pe licenta straina" In final, reiterez si eu rugamintea lui @majikstone de a prezenta niste "surse istorice credibile, preferabil straine" din care sa rezulte cat de buna era industria din RO inainte de 01.01.1990.
  3. Domnilor, va multumesc tuturor (fara execeptii) pentru disponibilitatea de a participa la acesta discutie, care sper sa nu degenereze si sa isi pasteze caracterul civilizat pe care l-a avut pana acum. Cel putin pentru mine acesta discutie este una foarte interesanta. Voi avea si eu o reactie mai tarziu. @Trevizes Te rog, ne poti spune titlul cartii pe care ai mentionat-o in postarea de mai sus. Multumesc.
  4. gibonu

    @EyesOnly Voi incerca. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Joi, 13.06.2019 - Partea a II-a Berniers sur Mer - Beny sur Mer - Douvres la Delivrande - Colleville Montgomery - Benouville Cimitirul militar canadian de la Beny sur Mer - Reviers. Despre cimitirele provizorii si actualul cimitir. Terenul pe care este amplasat actualul cimitir a fost fost donat Canadei de catre Franta. Sectoarele plajei Juno, cea pe care au debarcat canadienii. Despre cum au primit nemtii invazia canadienilor. Stone of Remembrance, in varianta bilingva. O coroana de flori de la fostii adversari. Pietre funerare. Cimitirul vazut de sus. In pauza.
  5. gibonu

    @Neil d"Or Felicitari pentru intentie si bafta la planificare. Daca nu le-ai citit deja, poate te ajuta cele doua povesti de tura de mai jos:
  6. Imi pare rau pentru ca nu am mentionat la inceput ca scopul acestei povesti este acela de a prezenta un muzeu, nu de a face o comparatie a situatie RO inainte si dupa decembrie '89. Imi cer scuze pentru scaparea asta. Dupa cum se poate observa din scurta prezentare a muzeului de la Targoviste, nici acolo nu se face o comparatie a situatie RO inainte si dupa decembrie '89. Mai mult, reperele cronologice expuse la inceputul povestii (in curtea muzeului) se opresc la data de 25.12.1989. @Trevizes Daca vrei, poti deschide la "Timp liber" un topic pe tema situatia RO inainte si dupa decembrie '89. Aici, nu este chiar locul potrivit pentru o asemenea discutie. Ar fi o discutie foarte interesanta, la care as participa cu mare placere. Plus ca ar oferi niste informatii foarte interesante. Cat despre "perla anului" asa este. Daca asta te face sa te simti bine ...
  7. gibonu

    @liviu m. Nu-i nevoie de scuze, nu-i nicio graba sa raspunzi. Bafta.
  8. "București, 10 decembrie 2019 CFR Călători informează că începând cu data de 15 decembrie 2019, pentru a răspunde cererilor pasagerilor/turiștilor și autorităților locale, va pune în circulație zilnic pe ruta Oravița – Anina o pereche de trenuri, după următorul program: R 9695 Oravița (plecare 11:15) – Anina ( sosire 13:11) R 9694 Anina (plecare 14:40) – Oravița (sosire 16:37) Un bilet pe ruta Oravița – Anina costă 10 lei iar rezervarea obligatorie a locului 3.90 lei." Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/program-circulatie-oravita-anina/ In plus, trenurile de mai sus apar si in mersul trenurilor ulterior date de 15.12.2019.
  9. gibonu

    @Claudiu Moga Multumesc. @Studio54 Multumesc pentru sugestie, insa nu folosesc Facebook. Si nici in limba neerlandeza nu ma descurc prea bine. Oricum, frumoasa initiativa belgianului.
  10. @Traveller Referitor la "nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic" ai cateva postari mai sus comunicatul CFR Calatori, in care, cam evaziv, in care se vorbeste despre "trenuri special comandate" si nu despre un tren care sa circule zilnic. Cat despre operatori privati, din pacate nu se pune problema de asa ceva. In 2014, cand am stat de vorba cu un revizor de sina, l-am intrebat despre operatori privati iar omul mi-a raspuns ceva de genul "Ce-s prosti, sa vina si sa bage bani?" Singura solutie este o implicare a statului, de la nivel local la nivel central. Adica o cobalorare intre primariile din Oravita / Ania, consiliul judetean Caras-Severin, ministerul Transporturilor / Culturii. Insa, in actuala organizare a RO, acesta colaborare nu este posibila, calea ferata fiind domeniu public al statului si administrata doar de ministerul transporturilor. Adica, din cate stiu, o autoritate locala (primarie sau consiliu judetean) nu poate investi (chiar daca ar avea fonduri) in calea ferata. Desi ma repet, daca acesta cale ferata ar fi fost intr-o tara precum Turcia sau Grecia, ar fi fost fabrica de bani. Insa in RO, este intr-o semiparagina. Nu in ultimul rand, multumesc frumos pentru film. Foarte tare.
  11. gibonu

    Am si io o curiozitate: ce cara belgianul in 4 genti laterale (fata-spate) plus un sac care pare de vreo 60 de litri, plus geanta de pe ghidon? Am mai vazut prin diverse cicloturisti cu multe bagaje precum belgianul care te-a insotit, insa mi-a fost rusine sa-i intreb.
  12. Pare ca avem o veste buna. "Lucian Bode confirmă. Trenul Oravița-Anina nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic" Sursa (informatie si fotografie): https://clubferoviar.ro/trenul-oravita-anina/ Mai ramane de vazut daca ruta Oravita - Anina - Oravita va fi prezenta si in mersul trenurilor dupa data de 15.12.2019.
  13. gibonu

    @liviu m. Foarte tare. Felicitari pentru tura si multumesc pentru disponibilitate. Intrebari. 1. A fost vreun motiv anume pentru care ai evitat vizita in multe dintre orasele prin care ai trecut? 2. Cum te-ai intors de la Barcelona la Drobeta? Sugestie: am vazut ca esti mare amator de cafea. La tura viitoare, cred ca te va ajuta mult un arzator [pe gaz] si o butelie, astfel incat sa-ti faci singur cafeaua si sa nu depinzi de altii. Rugaminte: daca se poate, cateva cuvinte despre cortul si sacul de dormit pe care le-ai folosit. Multumesc.
  14. gibonu

    Joi, 13.06.2019 Berniers sur Mer - Beny sur Mer - Douvres la Delivrande - Colleville Montgomery - Benouville Dupa micul dejun, am mai stat vreo doua ore de vorba cu administratorul roman al campingului si, pe final, cu sotia acestuia. Pe langa povestea sa de viata deosebit de interesanta, de la dormit intr-o rulota abandonata la incasat 1000 de euro pentru zugravit o camera in apartamentele din centrul Parisului, ne-a povestit ca schimbarile climatice sunt prezente si in Canalul Manecii. Concret, ne-a spus ca in timpul verii poate face baie din barca la 20 km de tarm printre delfini, ambele imposibile cu ceva ani in urma. In final, omul si-a cerut scuze pentru ca nu ne-a cazat intr-o casuta deoarece erau deconectate de la curent urmand sa fie schimbate. Inutil sa mai spun ca nu a fost nevoie sa platim nimic pentru cazare, desi am intrebat de mai multe ori daca ii datoram ceva. Asadar, una peste alta, datorita steagului de pe bicicleta am avut partea de o experienta foarte interesanta. Plus de o noapte de cazare gratis. Biserica din Berniers sur Mer. Interiorul. Orologiul mecanic expus in biserica, dupa ce a fost inlocuit cu unul digital. Pe D 79A spre Beny sur Mer. Romeo Brutaru din Canada. Daca ma insel, un camp plantat cu in.