gibonu

Moderator
  • Content Count

    3,976
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    211

gibonu last won the day on October 25

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

4,620 Excellent

About gibonu

  • Rank
    Senior Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

10,432 profile views
  1. gibonu

    In completare la ceea ce a spus @Nexus Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/transportul-bicicletelor-si-schiurilor/ Comparativ, in Ungaria, MAV-ul [Caile Ferate Maghiare] are in dotare vagoane cu compresor pentru umflarea rotilor bicicletelor. Ca alternativa, ramane intelegerea cu nasul si de vazut oferta de transport a operatorilor feroviari privati [daca nu ma insel, pe 09.12.2018 intra in vigoare noul mers al trenurilor]. Traiasca pomana comunista pentru studenti.
  2. gibonu

    @mihaitasr Confirm si eu ceea ce ti-a spus @Stuparul legat de confort. Strict la cicloturism, degeaba te deplasezi rapid cu o bicicleta usoara daca o faci fara confort. Si mai clar: daca de dor curu', umerii, mainile la finalul zilei, n-ai facut nimic, ziua urmatoare va fi o alta corvoada si nicio placere. Din motivul asta, unii au mai multe biciclete: una pentru cicloturism, alta pentru sosea / MTB, etc. Nu da cateva kg in minus in detrimentul confortului. Nu merita la cicloturism.
  3. gibonu

    Duminica, 14.10.2018 - Partea a II-a 26 km Din DJ 224 am virat stanga, pe drumul de pe camp. Aproape de parcul eolian. Mănăstirea Bunavestire şi Sfinţii Doctori fără de arginţi Cosma şi Damian. La baza unei turbine. Drumul dintre turbine este un macadam bine intretinut.
  4. gibonu

    @Traveller Foarte tare ideea. Spre rusinea mea, desi stau de 41 de ani in Bucuresti, sunt multe locuri din postarea de mai sus pe care nu le stiu. Asteptam continuarea.
  5. gibonu

    Duminica, 14.10.2018 - 26 km Hai noroc la toata lumea. Cu o zi inainte a fost plimbarea pe Canalul Dunare - Marea Neagra: Daca tot eram la Medgidia, era pacat sa nu trec si prin parcul eolian de la Cernavoda. Nu puteam pleca din Medgidia fara sa-l salut pe Dan Spataru, chiar daca acum porumbeii par ca nu-l respecta prea mult pe artist. Magistrala albastra pe la ora 10:00 dimineata. Locomotiva lui Mad Max [de fapt un vagon pentru deszapezire]. In anii trecuti erau doua astfel de vagoane. La iesirea din Medgidia am continuat alergarea spre Tortoman. DJ 224 este ''coala de hartie". Turbinele eoliene incep sa fie vizibile. Un fost canal pentru irigatii, azi total nefolosibil. Pauza.
  6. gibonu

    @Danyutz Cu cea mai mare placere. Sper sa te ajute pentru o minima documentare. Daca nu l-ai citit, exista aici pe forum si un topic dedicat Canlului Poarta Alba - Midia Navodari: @Action Laudabila initiativa clubului de ciclism din Constanta.
  7. gibonu

    @dan tm Traficul auto pe malurile Canaleleor dobrogene este zero barat. Foarte rar apare cate o masina a vreunui pescar sau a firmei de paza. Cat despre pista de bicicleta, pe mare parte din lungimea malurilor este macadam relativ bine intretinut (se vede cate ceva din pozele postate aici). Altfel spus, cu anvelope Schwalbe Big Apple de sosea nu am avut probleme pe timp uscat. Ca fapt divers, buna parte din celebra EuroVelo 6 intre Ingolstadt si Regensburg este pe macadam, o idee mai bine intretinut comparativ cu cel de pe canal. "pista de pe digul Begheiului " = pista asfaltata de pe malul Begai intre Timisoara si granita cu Serbia?
  8. gibonu

    @dan tm Accesul in zona este foarte facil. Drumurile de pe malurile Canalelor dobrogene (Dunare - Marea Neagra si Poarta Alba - Midia Navodari) sunt deschise, in cei 7 ani de plimbari prin zona nu am avut niciodata vreo problema de acces. Problema mi se pare in alta parte, respectiv cati biciclisti ar fi atrasi de o plimbare pe malurile Canalelor.
  9. gibonu

    Un documentar, interesat dupa minte mea, din seria "Adevaruri despre trecut" de la TVR 1.
  10. gibonu

    Lumea zice si ca Belgradul este singura capitala europena bombardata [de NATO] dupa 1945. Dar eu nu cred asa ceva. Cica s-ar fi intamplat in primavara anului 1999. @Traveller Chiar aveam in plan o poveste despre Belgrad. A ta vine la fix, o sa pun si eu niste impresii din iulie 2013. Pana atunci, una dintre ciudateniile sarbesti: inca se cumparau marci germane [ultimul rand]. Poza de mai sus este de la un Raiffeisen Bank din centrul Belgradului. Ulterior, un tip care sta de vreo 20 de ani in Germania a incercat o explicatie. Cica Banca Federala a Germaniei incearca sa recupereze vreo 50 de milioane de marci germane [din fosta RFG] care au iesit in minus la trecerea la Euro. Nu garantez pentru explicatia de mai sus. Insa e clar ca Raiffeisen nu le cumpara degeaba.
  11. gibonu

    WOW. Foarte tare. Asteptam continuarea. Mai ales ca am o mare slabiciune pentru Serbia. L.E. Ai prins la Belgrad meciul (06.11.2018) Steaua Rosie - Liverpool 2-0?
  12. gibonu

    AstraTrans Carpatic a inaugurat ruta Arad - Oradea. https://clubferoviar.ro/tren-privat-inaugurat-pe-ruta-arad-oradea/ Toate bune si frumoase, doar sa speram ca automotoarele italienesti IC2 cumparate din Danemarca (fara niciun fel de garantie) nu vor lua foc in mers. Mai multe detalii despre aceste automotoare (3 parti + epilog): https://www.construim-romania.ro/2017/11/13/pericolul-pe-roti-de-fier-i-romania-second-hand/
  13. gibonu

    @ciomby Multumesc. Continuarea anul viitor, pentru ca anul asta s-au terminat plimbarile pe canale. @TAZ Multumesc frumos pentru completari. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 13.10.2018 - Partea a VII-a Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta 35 km Podul [vechi] de la Agigea total functional, dupa o lunga perioada de renovare. Partea superioara, de unde coboara cablurile [parca tiranti se numesc] care sustin tablierul. Trotuatul podului este generos, se poate merge foarte bine cu bicicleta. Ecluza de la Agigea. Gabara care m-a depasit la monumentul de la Straja acum astepta intrarea in ecluza. Canalul vazut de pe podul [vechi] de la Agigea. Pana la gara Constanta nimic deosebit. N-am masurat, insa gara pare mult mai aproape de intrarea dinspre Agigea comparativ cu intrarea dinspre Mamaia. Autobuz MAZ 107 al transportului public din Constanta. Dotat cu directie pe ultima punte spate. MAZ = Minski Autamabilny Zavod [Uzina de automobile din Minsk]. Automotor seria 78 pregatit sa plece la Mangalia. Nu credeam ca aceste automotoare sunt inca functionale. In aprilie anul asta, pe ruta Mangalia - Constatanta era disponibila o Sageata Albastra. Pana la Medgidia nimic deosebit. Ca de obicei, seara s-a terminat cu un sprtiz si o pizza la carciuma Tanta si Costel. Cam asta a fost. Pana data viitoare cand ajung pe Canalul Dunarea - Marea Neagra, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  14. gibonu

    @dan tm Multumesc frumos. Daca tot am vorbit despre Traxx-uri, aici sunt niste detalii despre toate cele 25 de bucati ale MAV-ului: https://www.railcolor.net/index.php?nav=1406076&lang=1#.W-RbVtUzb4Y In alta ordine de idei, cu deosebita mandrie patriotica, acelasi lucru despre Softronic (locomotivele Phoenix si TransMontana): https://www.railcolor.net/index.php?nav=1407916&lang=1
  15. gibonu

    Sambata, 13.10.2018 - Partea a VI-a Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta 35 km Un convoi de barje se apropia de ecluza de la Agigea. Imbinarea dintre barje. Impingatorul Chelyabinsk din Izmail. Si denumirea impingatorului scrisa cu chirilice. Cabina de comanda culiseaza vertical iar scara de acces in cabina culiseaza orizontal. Manevra de lipire de malul canalului [sigur asta nu-i denumirea corecta]. Si rezultatul final.