gibonu

Moderator
  • Content Count

    5,681
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    414

gibonu last won the day on August 30

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

6,839 Excellent

1 Follower

About gibonu

  • Rank
    Forum Addict

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

15,791 profile views
  1. gibonu

    Discutia despre bicicletele fabricate in RO am mutat-o intr-un topic nou, aici: https://www.ciclism.ro/forums/topic/23419-biciclete-produse-in-romania/ Era putin off-topic aici. Daca considerati ca este necesar alt titlul al topicului despre bicicletele produse in RO, imi spuneti si se rezolva.
  2. gibonu

    @Traveller I-ati intrebat pe localnici despre perioada embargoului asupra Iugoslaviei de la inceputul anilor '90? Mai au noastalgia acelor vremuri, cand invarteau banii cu lopata si cand, fara nicio exagerare, isi aprindeau tigara cu bancnota de 100 Marci germane, pe care o aprindeau cu bricheta? Bucata de la Naidas la Dunare am parcurs-o pe bicicleta in iulie 2014. Atunci amintirea embargoului era inca proaspata, cu relatari de genul "Ohoo, ce bine era. Treceam Nera prin vad cu tractorul si doua remorci incarcate cu marfa, vindeam tot in juma' de ora in piata la Biserica Alba (Bela Crvka)". Nu in ultimul rand, felicitari pentru tura si multumesc pentru disponibilitate. Asteptam continuarea. P.S. Daca tot am ajuns la Belodedici, daca nu ma insel, a fost primul fotbalist care a casigat Cupa Campionilor Europeni (actuala Liga a Campionilor) cu doua echipe diferite, respectiv Steaua Bucuresti in 1986 si Steaua Rosie Belgrad in 1991.
  3. gibonu

    Totusi, sa nu exageram. Nici Turul Frantei nu trece prin toate regiunile Frantei. Nu cunosc exact care sunt criteriile de organizare si poate ma insel, insa imi pare putin probabil sa fie posibil ca Turul Romaniei sa treaca (in aceiasi editie) prin Maramures si Dobrogea sau prin Timisoara si Botosani. Ramane de vazut. Cel putin anul asta Turul Romanie trece sambata, 10.09.2022 pe Transfagarasan (etapa Cristian - Curtea de Arges). Sper sa nu fie problema cu ursii. Transfaragasanul apare constat in tot felul de topuri si clasamente ca fiind unul dintre cele mai spectaculoase sosele montane din Europa (nu spun din Lumea). Plus reclama extraordinara pe care a facut-o echipa de la Top Gear (varianta originala, de pe BBC). In plus, este ideal pentru o etapa de tur ciclist. Astfel, sa nu incluzi Transfaragasanul in Turul Romaniei este cum Turul Frantei nu ar trece prin Alpi sau Pirinei. De exemplu se pot uita cei care au Eurosport Player, cei care lucreaza de acasa, etc. In afara de asta, imi pare un mare pas intainte ca Turul Romaniei se transmite pe Eurosport, indiferent de ora. Asta plecand de la faptul ca in trecutul apropiat au fost ani cand nici macar nu s-a organizat Turul Romaniei.
  4. gibonu

    Azi a inceput. Mai multe detalii: https://www.turulromaniei.ro/en/ Nu prea inteleg cum au reusit sa faca prologul de doar 2,1 km. Si imi pare rau ca duminica nu voi fi in Bucuresti. Spor la comentat.
  5. gibonu

    @Traveller Am citit diverse relatari care spuneau ca vizitatorii s-au simtit foarte ciudat in acel labirint, ca s-au simtit claustrati, zbrobiti, etc. Si ca asta ar fi fost scopul celor care au proiectat memorialul. Io n-am simtit nimic din toate astea, o fi mai insensibil. --------------------------------------------------------------------- Vineri, 20.09.2019 - Partea a IV-a Un MAN etajat din alte timpuri. Antifurt. Inapoi spre gara, mi-a luat ceva timp pana am trecut de cei care participau la un protest pentru clima. La gara, am invatat un cuvant nou in germana: unterbrechen, adica intrerupt. Era vorba despre linia de S-Bahn catre aeroport care undeva pe traseu era intrerupta. Am evaluat rapid situatia si am ajuns la concluzia ca pretul unui taxi pana la aeroport este sigur mai mic comparativ cu cat m-ar fi costat pierderea avionului [alt bilet de avion, cazare pana gaseam loc, etc]. Per total, cuvantul nou invatat m-a costat 48 de Euro. Autostrada spre aeroport. La controlul de securitate nemtii mi-au spus ca nu ma pot urca in avion cu bricheta cu benzina, similara cu Zippo. Mi-ar fi parut foarte rau sa pierd bricheta, insa tot nemtii m-au rezolvat, in sensul ca mi-au dat un patent si m-au rugat sa scot vata si fitilul si sa le pun intr-o punga pe care tot ei mi-au dat-o. Am profitat de bunavointa nemtilor si i-am intrebat de ce nu am voie cu bicicleta pe benzina in avion. Rapsunsul lor a fost ferm si logic: bricheta cu bezina ramane deschisa dupa aprindere si poate fi aruncata astfel se poate incendia avionul sau aeroportul Comparativ cu bricheta obisnuita pe gaz, care odata aruncata se stinge singura. Dupa episodul asta pentru mine este clara treaba, cand voi mai pleca cu avionul imi voi lua bricheta obisuita, pe gaz. Avionul de 2,7 ani vechime. 861 km/h deasupra Poloniei, undeva la vest de Katowice. Avionul a ajuns la Bucuresti cu vreo 10 minute inainte de ora scrisa pe bilet. Neavand bagaj de cala, in scurt timp dupa aterizare eram deja in 780. Ar mai trebuie mentionat ca tura asta a fost ultima in care m-a insotit aparatul foto Sony cu lentile Carl Zeiss, cel care m-a insotit in toate turele incepand din anul 2009. La ceva timp dupa intoarcerea de la Berlin a inceput sa dea rateuri, arata imediat dupa deschidere ca acumulatorii sunt descarcati, indiferent de cat de bine erau incarcati. Concluzia a fost ca s-a dus placa de baza, care datorita vechimii aparatului nu a mai putut fi inlocuita. Cam asta a fost. Sper ca urmatoarea poveste nu o voi mai termina la aproape 3 ani dupa ce am facut tura respectiva. Pana data viitoare cand ajung la Berlin, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  6. gibonu

    @yo6ial Nu stiu cat de mult il promoveaza. Insa cu siguranta nu il blocheaza, asa cum face CFR Calatori.
  7. gibonu

    Considera-te norocos pentru ca ai prins un tren cu vagon cu locuri pentru bicicleta si loc de bicicleta in acel vagon. Altfel, intr-un tren fara vagoane cu locuri pentru bicicleta (cred cam 95% dintre vagoanele din flota CFR Calatori), ar fi trebuit sa platesti 45 Lei (bani d-astia, de acum) pentru bicicleta. Ca sa intelegi si mai bine situatia, cei 45 de lei i-ai fi platit doar pentru prima suta de km parcursa pe calea ferata. Daca ai fi sarit de suta de km, ai fi platit 60 Lei pentru bicicleta (cateva postari mai sus gasesti toate detaliile de calcul). Sau ai fi avut optiunea intelegerii cu nasul. Si posibil supriza sa constati ca nasului ii este rusine sa iti ia bani pentru bicicleta. Am patit-o de curand, e drept pe o distanta mai mica comparativ cu cei 27 km dintre Comarnic si Azuga. Pentru ca asa au inteles genialii stategi de la CFR Calatori sa transporte biciclete in tren, in totala contradictie cu ceea ce se intampla in UE, incepand de la Bulgaria.
  8. gibonu

    Vineri, 20.09.2019 - Partea a III-a Memorialul evreilor omorati in Europa [sau Memorialul Holocaustului]. Practic, memorialul este un labirint printre multe blocuri de beton. Si o imagine mai de la inaltime, luata de pe Wikipedia. Mai multe detalii depsre Memorial: https://en.wikipedia.org/wiki/Memorial_to_the_Murdered_Jews_of_Europe Pe fundal se observa, dupa drapele, ambasada Statelor Unite si cladirea Reichstag-ului.
  9. gibonu

    Foarte tare asta. Du-te bre la gara cu ideile astea. Orasul insemana masini, cat mai multe masini. Ca masina este indicator de progres, bunastare si belsug, nu niste prosti care se plimba cu bicicleta. Mai da-i dracu' pe aia cu bicicletele lor, sa se plimbe pe camp cu ele, ca acolo este loc suficient. Acum serios, din motivul asta spuneam ca mi se pare o mare realizare blocarea orasului pentru masini pe o distanta atat de mare asa cum s-a intamplat duminica trecuta. Pentru ca asta, si multe altele, inseamna un oras pentru oameni. N-ai inteles nimic. Ideea este sa participi moca iar la final sa primesti bani de la organizator. Pentru pinioane, lanturi, anevelope. Ca d-aia este organizator, ca sa dea la toata lumea.
  10. gibonu

    Pentru mare parte dintre romani, problema nu este cuantumul taxei, ci ideea de a da bani. Pur si simplu, multi dintre noi nu concep sa dea bani, au tot timpul impresia sa sunt furati, ca organizatorul evenimentul se imbogateste din taxa de participare, etc. Nu cred ca cineva care are cursiera plus echipamentul aferent unei cursiere poate spune ca sta in cei 150 Lei cat a fost taxa de participare. Din punctul meu de vedere este un mare pas inainte prin organizarea unui astfel de concurs in Bucuresti. Nu stiu cand s-a mai inchis orasul pentru masini pe o distanta atat de mare precum a fost duminica trecuta. Iar acei idioti ("analisti, influenceri") tot timpul vor gasi ceva sa comenteze, trebuie sa isi justifice si ei cumva existenta.
  11. gibonu

    In timpul desfasurarii concursului soseau nu mai este domeniu public. Asa cum nici Piata Constitutiei nu mai este piata publica atunci cand acolo are loc un concert. Organizatorii platesc pentru inchrierea (daca asta o fi termenul corect) soselei pe care se desfasoara concursul. Fix la bonul fiscal m-am referit. Ai inteles tot. Care este urmatorul concurs la care vei participa fara sa platesti taxa de inscriere?
  12. gibonu

    Vineri, 20.09.2019 - Partea a II-a Langa Reichstag se afla Memorialul victimelor sinti si rome din Europa din timpul nazismului. Sinti sunt un subgrup de romi din Germania si Europa centrala. Monumentul propriu-zis. Cronologia genocidului. Treaba a inceput in 1933. In 1935 au aparut taberele obligatorii. Excluderea din societate. Trimiterea in lagare. Deportarea in Polonia. Exterminarea s-a extins si in Uniunea Sovietica. Exterminarea prin munca. Intra si Mengele in scena. Soarta celor aproximativ 6000 de romi la de Auschwitz. Situatia din 1945. Memorialul homosexualilor persecutati de nazisti. In interiorul cubului ruleaza un film care se poate vedea prin fanta monumentului.
  13. gibonu

    Zic sa faci asa si la carciuma. Te asezi la masa si consumi din traista. Sa faca plangere la Politie daca nu le convine. Eu credeam ca pedelezi doar pentru glorie. Mi s-a spulberat un vis. In rest, multumesc pentru postari. Fara gluma, dar asa mai vedem si noi realitatea romaneasca, cea de la firul ierbii. Noroc cu "L'Etape by Tour de France: România" pentru ca n-am mai mers de mult timp cu trenul Regio (fostul personal) care pleaca din gara Bucuresti Obor spre Constanta.
  14. gibonu

    Multumesc. Foarte utile precizarile si detaliile.