gibonu

Moderator
  • Content Count

    5,541
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    400

gibonu last won the day on May 18

gibonu had the most liked content!

Community Reputation

6,747 Excellent

1 Follower

About gibonu

  • Rank
    Forum Addict

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Trek 4300

Recent Profile Visitors

15,446 profile views
  1. gibonu

    Molozul se poate compacta adecvat, daca se doreste asta. Stiu cazuri de acum vreo 20 de ani, in localitatile de langa Bucuresti (Berceni, Pantelimon, etc) unde molozul era pus direct pe strazile de pamant si se compacta in timp de la ploaie si trecerea masinilor / pietonilor. Era cazul clasic in care samsarii imobiliari faceau case iar primaria, din diverse motive, nu asfalta strada, ci o lasa de pamant (inainte era camp in zona respectiva). Iar cei care locuiau acolo erau disperati pentru ca trebuiau sa se deplaseze prin noroi. Stiu chiar cazul unui preot ca s-a zbatut sa faca rost de cat mai mult moloz pentru a-l pune pe strada care mergea catre un cimitir nou infiintat. Molozul nu era solutia ideala pentru strada. Insa era ceva mult mai bun comparativ cu pamantul batatorit. Nu sunt expert in domeniu, insa niste moloz bine compactat poate cred ca poate asigura fundatia / statul primar ar unei piste off-road de biciclete. Si, vorbind de Bucuresti / Romania, este mai bine ca molozul respectiv a ajuns acolo (chiar si pe bani) comparativ cu aruncatul pe camp, albii de rau, lacuri, etc. Sunt multe cazuri documentate pe tema asta. Multumesc pentru link-ul de pe Hotnews. Intr-adevar, edilul are dreptate referitor la inghesuiala care va fi pe dig. Ramane de vazut cum vor fi stabilite intervalele orare pentru biciclete. Este discutabil referitor la caiac. Lacul are o suprafata foarte mare (246 ha) comparativ cu Herastrau (74 ha) si implicit o expunere mult mai mare la vant. Iar vant pe luciul apei insemana valuri, care valuri insemana apa in caiac / pe cel care vasleste. Din cate am vazut pana acum, la inchirieri sunt caiace sit-on-top (mai ieftine) pe care nu poti pune fustita (material textil impermeabil care izoleaza carlinga caiacului si il tine uscat de la brau in jos pe cel care vasleste). Cu un caiac fara fustita esti limitat, poti iesi pe apa doar atunci cand este foarte cald afara incat sa nu conteze daca te uzi de la valuri. In alta ordine de idei, ca parere strict personala, Lacul Morii nu imi pare deloc ofertant pentru vaslit, sunt numai constructii in jurul lui, aproape niciun copac, nimic natural. Comparativ, Herastrau este Amazonia pe langa Lacul Morii. Unul dintre motivele pentru care am facut plimbarea cu bicicleta la Lacul Morii a fost sa vad daca merita sa merg si cu caiacul acolo (inclusiv pe Dambovita, spre stadionul Chiajna). Concluzia a fost ca nu merita. Repet, punct de vedere subiectiv. Barci sau hidro-biciclete s-ar putea sa fie o idee buna.
  2. gibonu

    Gropa de gunoi si plata sunt varianta ideala, cea din carti. De cele mai multe ori, varinata reala este aruncarea molozului de camp, albii de rau, etc. Poate gresesc, insa pare o utilizare rationala cea a molozului ca fundatie pentru o viitoare pista off-road de biciclete. In alta ordinde de idei, foarte tare ideea pistei de tartan pentru alergare. Si eu sper asta. Insa nu m-ar mira absolut deloc daca toate bicicletele vor fi trimise pe pista off-road, pe motiv ca "acum ie pista". Asa cum la CFR Calatori orice bicicleta are 15 kile. Vedem finalul proiectului.
  3. gibonu

    @diorgulescu Cu cea mai mare placere. Ma bucur sa vad ca povestea a fost utila. Poti merge si zilele astea in zona lacul Morii. Dupa cum spune @Traveller poti urca pe dig de pe strada Cornului, apoi poti continua plimbarea pe noul drum asfaltat pe langa Dambovita, pana la stadionul Chiajna. Sper sa nu permita accesul masinilor pe el.
  4. gibonu

    Foarte tare. Mai apar in Bucuresti lucruri facute cu cap si coada. Rampa asta intregrata in scari apare si in proiectul facut pe computer, se vede in link-ul de mai jos: https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25068690-fotogalerie-primaria-sectorului-6-incepe-lucrarile-amenajare-promenadei-lacul-morii.htm Insa nu m-ar fi mirat sa se fi renuntat la ea in timpul executie proiectului. Nu ar fi fost prima data cand s-ar fi intamplat asta.
  5. gibonu

    Acum se vad pozele postate de @feribotu?
  6. Sambata, 30.04.2022 - Partea a VI-a DJ 412 A, spre Gradistea. Probabil viitori piloni ai noului pod feroviar de la Gradistea. Stie cineva ce sunt astea? Spre podul propri-zis nu am fost, deoarece se vedeau niste caini prin gramada de camioane de pe santier. Daca este cineva pasionat de echitatie, pare ca Regatul Cailor [din Adunatii Copaceni] arata bine. Marginea generoasa a lui DN5, inainte de intrarea in 1 Decembrie], pe unde se poate merge foarte bine cu bicicleta. In interiorul localitatii marginea de drum dispare. Insa reapare la iesirea din localitate, spre Jilava. Ideal af fi fost ca respectiva margine de drum sa fi fost curatata de acel pietris fin, pe care, in caz de manevre bruste cu bicicleta, te duci pe el ca pe gheata. Viitoarea A0 prinde contur, la iesirea din 1 Decembrie spre Jilava ca rezulat al colaborarii turco - romane. Sub viitoarea autostrada. Podul peste Sabar [inainte de intrarea in Jilava] are acum o extensie metalica, ideala pentru pietoni si biciclisti. Apoi, pana acasa, nimic deosebit. Totalul plimbarii. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  7. gibonu

    Introducerea trenului in conceptul de transport urban este o lucrare complexa, care nu poate fi gata in doar 4 ani. Pe langa asta, este o lucrare pe care nu o poate realiza doar o singura autoritate locala, ci este nevoie de o implicare mai larga: municipiul Bucuresti, sectoarele, Consiliul judetean Ilfov, Giurgiu, Dambovita si care or mai fi, plus autoritatile locale (Chiajna, Jilava, Pantelimon, etc), Guvernul (prin Ministerul Transporturilor). Unii au inteles asta si s-au apucat de treaba: "Reprezentanţii administraţiilor locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat miercuri contractul privind introducerea de tram-train pe Reșița-Timișoara. Este vorba de contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni-Stamora Moraviţa-frontieră" Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/tram-train-pe-resita-timisoara/ Altii viseaza in continuarea la pasaje, strapungeri, penetrari (s-a folosit si termenul asta in cazul Ciurel) drumuri radiale si alte vise umede. Adica infrastructura doar pentru masini. Nu in ultimul rand, multumesc pentru detaliile constuctiei de langa deversor. Pacat ca nu s-a realizat. Insa, cine stie ...
  8. gibonu

    @ciomby Sa fie intr-un ceas cu cuc. In completate, poate mai ajuta si pe altcineva, vei merge cu trenului RE 11082 (operat de Regio Calatori) Brasov (07:24) - Mangalia (13:53). Perechea lui este RE 11084, Mangalia (14:36) - Bucuresti Baneasa (17:53) - Brasov (20:44). Trenul este unul sezonier, circula pana pe 18:09.2022.
  9. gibonu

    @ciomby Io nu mai astept de mult timp vreo schimbare in bine la CFR Calatori referitor la transportul bicicletelor. Cantarul il iei degeaba, normativul CFR Calatori conteaza, nu realitatea. Bugeteaza 45 Lei pentru bicicleta in caz de supra-control. Daca nu va fi supra-control (asta stie nasul inainte de a pleca trenul din Bucuresti), te vei intelege cu el, cred ca scapi cu 20 - 25 Lei pentru bicicleta. In alta ordine de idei, daca pleci la Medgidia in perioada 13.06 - 18.09.2022, poti merge cu trenul TFC Calatori nr. RE 10085, Bucuresti Nord (12:55) - Medgidia (15:06). Au un tren si dimineata spre Constanta, insa nu opreste in Medgidia (opreste doar la Fetesti si apoi la Constanta). Tarif bicicleta: 7 Lei Ar mai fi de vazut la Softrans, insa vad ca vor avea un alt mers al trenurilor incepand cu 10.06.2022.
  10. gibonu

    Din Mogosoaia catre Bucuresti Nord sunt trenuri la fiecare 40 de minute, in intervalul orar 04:06 - 23:26. Adica trenul care merge la aeroport si care opreste la halta Parc Mogosoaia. Ca fapt divers, halta asta este un exemplu de succes care ar trebui multimplicat. A fost construita de catre autoritatatea locala din Mogosoaia si ulterior predata spre utilizare catre CFR Infrastructura. Din Buftea, catre Bucuresti Nord si Basarab sunt 9 trenuri in intervalul orar 05:27 - 07:58. Din pacate nu este niciunul in intervalul orar 08:00 - 09:00. Insa mai sunt doua trenuri care pleaca din Buftea la orele 09:15 si 09:34. Repet, Buftea si Mogosoaia sunt pe cai ferate diferite. Adica cei din Buftea si cei din Mogosoaia nu se inghesuie reciproc in acelasi tren. In plus, autoritatile locale din cele doua localitati spun ca sunt in constructie parcari langa gara Buftea si halta Parc Mogosoaia. Parc Mogosoaia - Bucuresti Nord se parcurge in 11 minunte. Buftea - Bucuresti Nord se parcurge in aprox. 20 de minute. Asadar, avand in vedere cele de mai sus, unde este "legatura logica si implicita"? De ce ar pleca cineva cu masina din Buftea pana la parcarea din Straulesti si de acolo sa continue calatoria pana la Gara de Nord? Cand are posibilitatea de lua trenul direct din Buftea si sa ajunga in 20 de minute in Gara de Nord. Este corect ce spui referitor la tariful parcarii din Bucuresti. Insa prima data trebuie oferita o alternativa eficienta cu transportul public. Este foarte simplu sa interzici fara a pune nimic in loc. La fel de simplu se poate pune bariera la intrarea in oras, pe motive (intemeiate, de altfel) de aglomeratie si poluare. Nicio problema. Data viitoare vei scrie mai putin si mai ordonat. Si, ca sa revenim on-topic, reiau rugamintea ref. centrala electrica de la deversorul din Lacul Morii. Nu poti spune, cu aproximatie, ce putere instalata avea? Multumesc.
  11. Sambata, 30.04.2022 - Partea a V-a Intrarea in Comana. Vechile sine ale caii ferate Bucuresti - Giurgiu pregatite sa plece la fier vechi. Pe aici pare ca va trece noua cale ferata, care va fi construita de la zero. Dupa pilonii deja forati [daca asta o fi denumirea tehnica corecta], pare ca se face treaba serioasa. Manastirea Comana. Interiorul nu l-am vizitat, pentru ca era un botez in desfasurare. Lacul Comana. Neajlovul, in aval de lacul Comana. Parcare publica, care nu poate fi utilizata in cazul previziunilor de ploaie. Dreapta, spre Gradistea. Lebada statuie n-am mai vazut pana acum. La cateva sute de metri de statuie, spre Calugareni, se afla debarcaderul Lebada. Unul dintre scopurile plimbarii a fost sa vorbesc cu cei de la debarcader, sa-i intreb daca ma pot lansa la apa cu caiacul meu. Oamenii mi-au spus ca da si ca ma costa 15 lei, inclusiv parcarea masinii in curtea lor. Rezonabil, sper sa-i vizitez cat mai curand. Tot de la debarcaderul Lebada se pot inchiria caiace. Insa n-am cerut detalii.
  12. gibonu

    Mai exact cum ar ajuta? Ca este chiar la mine in cartier, cand aveam caine treceam aproape in fiecare seara pe langa santier. Stiu santierul ala de la primul cui batut. Intr-o parte pasajul se va termina in intersectia semaforizata de la palatul Ghica. Iar in cealalata parte, nu m-ar mira ca in cel mult 6 luni, maxim 1 an de la finalizarea pasajului sa fie semaforizata intersectia de la Planorama [str. Doamna Ghica cu str. Heliade intre Vii]. Asadar unde este utilitatea? Ca poate imi scapa ceva. Asta cu namolul este sinteza perfecta pentru notiune de "induced demand". Mersi. Pe langa Boston, parca si Seul a crezut prin anii '80 ca da lovitura cu autostrada suspendata. Apoi a demolat-o sau a facut-o parc. Nu mai stiu sigur. Dar tin minte ca in perioda in care la Bucuresti se prezenta solutia magica a autostrazii suspendate din centrul orasului, a fost un numar din National Geografic in care erau prezentate esecuri similare din alte orase de pe glob. Nu in ultimul rand, te rog, incearca sa renunti la postarile fluviu. Ti-am aerisit putin postarea, insa tot greu de citit ramane. Din pacate, in cazul unei postari fluviu, de multe ori ramane necitita. Si uneori este pacat, pentru ca poate contine informatii interesante.
  13. gibonu

    Sunt aproape degeaba acele 5 perechi de trenuri. Pot fi si 15 perechi de trenuri. Daca nu sunt corelate cu nevoile de mobilitate ale oamenilor si orele aferente, tot degeaba sunt. Pe de alta parte, nu cred ca se poate face tren doar pe bucata Bucuresti - Chiajna. Din motivul asta se impune o centura feroviara a Bucurestiului, cu linie dubla si electrificata, la standarde contemporane si cu material rulant contemporan, cu capacitati sporite de accelerare si franare. Si pe care trenurile sa circule trenuri in sensul acelor de ceas pe o linie si in sensul invers acelor de ceas pe cealalta liniei [asa cum sunt la Berlin linii de S-Bahn 41 si 42]. Si de care sa fie legat cat mai mult din transportul public din Bucuresti. Gara din Chiajna, intr-adevar, este aproape de zona locuita. Insa nu cred ca exista vreun transport public catre ea sau ca acolo ar exista vreo parcare organizata. Parc Divertisment Chiajna este mult prea departe de localitate, peste centura si peste A1. Nu cred ca ajuta pe cineva din Chiajna sa mearg acolo ca sa ia trenul. Ar schimba foarte multe. Insa cu conditia sa fie facuta cu cap si coada. Am povestit mai sus, precum liniile nr. 41 si 42 ale S-Bahn-ului din Berlin. Care-i legatura intre "Buftea-Mogosoaia si park& ride-ul de la Straulesti". Ca Buftea si Mogosoaia sunt pe cai ferate diferite iar parcarea deserveste o linie de metrou?
  14. Sambata, 30.04.2022 - Partea a IV-a Spre Giurgiu. Neajlovul, putin inainte de varsarea in Arges. Amonte si aval. O panta scurta. Dreapta, spre Comana. Stupina, cu albinele la treaba amplasata direct in lanul de rapita. DJ 411 este intr-o stare foarte buna, atat pe camp cat si prin padure. Pauza.