adina_camelia

Membru
  • Content count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About adina_camelia

  • Rank
    Membru
  • Birthday 05/08/1986
  1. La monoblocul pedalier este vital sa il strangi cu cat recomanda producatorul. La shimano este intre 35-50 Nm. Multi "mecanici" strang pana le ies ochii din orbite, crezand ca astfel protejeaza cadrul, este total GRESIT. Strangand foarte tare, deja se exercita o presiune de peste 200 Nm, unde se mai pune ca daca nu sunt multumiti mai pun si o pargaie la cheie de 30 cm pentru a fi siguri ! Astfel rulmentul este in permanenta sub aceasta tensiune, cu mult peste ce a fost el proiectat si aici sa nu vina "Gica contra" si sa spuna ca nu este asa fiindca acesti pedalieri se folosesc si in competitiile sportive gen "Turul Frantei, Spanie, Italiei, Campionatele Mondiale etc" iar mecanicii folosesc chei dinamometrice pentru a nu lasa loc de indoiala. Problema este ca este nevoie de cheie dinamometrica si pentru filet pe stanga, ceea ce se gaseste greu, insa se poate face usor un sistem de contra strangere care sa indice tensiunea intre 35 si 50 Nm. 50 Nm nu este o forta mare dupa cum s-ar tine sa se creada, este chiar foarte putin.
  2. Probabil cea mai grea intrebare in ciclism este, binenteles dupa "cat cantareste bicicleta?" " care este cel mai bun ulei de lant ?". Aici au incercat sa raspunda multi ciclsti profesionisti, dar si amatori cu ani multi in spate de experienta. In primul rand trebuie sa stii in ce conditii folosesti bicicleta Un locru foarte important il reprezinta si calitatea pieselor, frecventa cu care se curata angrenajul, lantul si pinioanele plus rotitele deraiorului spate, aici vorbesc de curatat pana nu mai exista absolut nimic pe ele, nu dat cu o carpa imnuiata in benzina sau diluant. Un ulei care se ridica la un nivel superior este valvolina, special conceputa pentru angrenaje de tot felul. Este un ulei dens, ceea ce face ca zgomotele din timpul rulajului sa fie minime, nu curge pe spite, cadru, aduna extrem de greu praful, ( dupa 100km de sosea inca are culoarea galbuie), iar in conditii de ploaie se comporta excelent. Aici as dori sa notez faptul ca apa o spala de impuritati iar uleiul ramane curat pe bucsele lantului. Ca si particularitate dupa ce este aplicata pe lant se lasa minim 30 min sa se scurga surplusul dupa care se curata lantul cu o carpa curata, plus angrenajul si pinionul pe care s-a efectuat ungerea. Ulei de masina de cusut, ulei de motor, si toate altele pe care fiecare le-a expus nu reflecta decat gradul de cunostinte destul de limitat !
  3. O parere de specialitate, intrucat sunt medic pediatru specialist. Supraantrenamentele presupun "autodepasire" si acest lucru se poate realiza numai daca detii cunostinte temeinice de anatomie unamana insa si toleranta la efort specifica tie. Durerile apar atunci cand organismul nu mai tolereaza anumiti factori perturbatori. Alimentatia joca un rol important, dar nu deciziv, este un factor favorizant nu determinant. Durerile in coapse pot aparea din n cauze, insa cele mai frecvente sunt: lipsa incazliri, pozitia incorecta, rulajul in "forta" fara a avea o musculatura ce poate permite acest lucru etc.
  4. Shimano ramane un etalon in materie de ciclism, tinand cont ca acum au si DI2 , este clar " viitorul in prezent". Sram sunt poate mai fiabili, insa ca si calitatea duritatii Shimano este putin mai bine cotat. Aici ma refer la Dura Ace versus Sram Red. Experienta conteaza enorm, Shimano au si flight deck, plus o gama mai variata de produse. Cei de la Sram au cucerit intradevar marea prezentare, Lane, Contador fug pe Sram Red ceea ce conteaza destul de mult pentru ciclistul de duminica care este mai indecis. Sa se uite care vrea la dintii angrenajelor, si de acolo se poate trage o concluzie simpla: Sram Red are dintii foarte ascutiti, pentru un rulaj cat mai silentios, Dura Ace-ul are niste dinti mai turtiti si neregulati, pentru o uniformizare a presiunii pe dinti.
  5. Sa nu atinga rotita de la deraior, prima de sus in pinioane. S-au nu ai montat corespunzator rotitele, fie strans prea tare, ai pus prea multe saibe si din aceasta cauza o rotita sa se miste greoi sau nu ai respectat sensul de rotire al lor ceea ce duce la o miscare a lantului haotica.
  6. Se mai intampla ca intre rulment si cele 2 garnituri de cauciuc sa intre praf, petricele si alte minunui care sa-ti deie impresia ca rulmetul este stricat. Spala bine rulmentii sub presiune eventual da cu niste Bionet pe garnituri, nu este nevoie sa scoti angrenajul. Rulmentii se pot scoate foarte usor, cu o cheie speciala, insa la mountain bike sansele de a intra pamant acolo la garnituri este de peste 80% asa ca...... Singurii rulmenti de la shimano ce sunt din otel sunt cei de la Dura Ace, restul sunt din aluminium. Apa nu ajunge la rulment, deoarece intre rulment si exterior pe langa cele 2 garnituri este un prag turnat, ceea ce face rulmentul " de neatins". Daca prezinta joc este stricat, daca nu, sansele ca sa fii dus in eroare sunt de cel putin 70%. Numai bine!
  7. butucul de angrenaj la Shimano este extrem de prost!!! Sotul meu dupa 2000 km, in care a strans monoblocul cu 40N iar bratul pedalier cu 15N, ca la carte, s-a sfarmat o bila. Bicicleta nu a fost spalata cu jet, vasilina au destula, insa de proasta calitate, nu isi pastreaza calitatile mult timp. La mtb sunt convinsa ca isi dau duhul si mai devreme, de asta costa si atat de putin! Aici am facut referire la Hollowtech II Road!
  8. schwalbe sunt bune doar cele complet negre, cele cu galben, rosu sau alte culori se decoperteaza incepand cu zona de imbinare ale acelei dungi colorate, am patit la schwalbe stelvio model 2010,(dupa 50km) iar acest lucru se intampla si la ultremo.La continental este bine sa te uiti pe tabelele de caracteristici, ca sfat sa nu iti iei Grand Prix 3000, sunt pentru pista si mai sunt si alte modele de la Continental destinate velodromului
  9. aici e mana lui Basescu si Boc !
  10. am gasit de la Park Tool o cheie pt roti mavic din metal ! ramane sa o primesc saptamana viitoare, multumesc pt ajutor! cat despre cheia facuta din alij de plombe dentare super ideea !
  11. Rog frumos, de unde as putea achiziona o astfel de spitiera, am avut una dar din pacate fiind din plastic s-a rupt. Atasez un link: Mavic Spoke Key | Buy Online | ChainReactionCycles.com Multumesc!
  12. fara cheie dinamometrica nu ai cum sa te atingi de un cadru de carbon !!!
  13. se merita sa pui pe "burta" cadrului o folie transparenta. Varianta cu lacul, mai bine nu, mai ales ca el vine deja cu un cel putin un strat din fabrica. Morala este ca atat cu cat incerci sa il protejezi mai mult cu atat il vai zgaria mai mult ! Ii poti aplica un polish free silicon de 2 ori pe an si nu ar trebui sa iti faci prea multe probleme.
  14. S-a rezolvat. Am gasit o cheie de monobloc cu tot cu acea cheita pt surubul in forma de floare. Era rulmentul de pe partea angrenajului, avea bilele macinate. A sa montez un 7900 poate a sa aiba viata mai multa !
  15. de dat jos nu ar fi o problema asa de mare daca am avea acea cheie in forma de floare de dat jos piulita de la bratul stang, o cheie inlocuitoare nu am gasit ce sa se potriveasca, poate a sa incercam cu un imbus mare, desi sunt sceptica.