costy

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About costy

  • Rank
    Amator
  • Birthday 04/14/1972
  1. eu mi-am luat de la hervis un Balance 1,1 la 600 lei (cu reducere), dotare Shimano, cadru otel cu furca zoom, de parter e-adevarat dar o folosesc doar in weekend pe drumuri de tara (medie 50 km/luna). imi place, e ok, inca n-am reusit sa reglez ca lumea schimbatorul pe fata (atinge undeva) si cred ca pentru inceput e ceea ce imi trebuie.
  2. costy

    Pentru detalii, cei de acolo m-au indrumat aici: Mountain Bikes | Road Bikes | Cycling Accessories & Clothing | Cyclelife
  3. costy

    Buna, am gasit o bicla care mi-ar place la 950 lei. Am inteles ca ofera o reducere de 10%, deci o pot lua cu 850 lei. ma intereseaza pt ofroad usor (drumuri de tara) http://www.raleigh-romania.ro/htm/biciclete/mountainbike/romana/Explorebarbati.htm As vrea sa stiu daca merita banii.
  4. Salut la toata lumea M-am hotarat sa postez un nou thread despre restaurarea unei biciclete din anii '80, care mi-a adus, la vremea ei, foarte multe satisfactii. Este vorba de o semicursiera germana KALKHOFF 286. Din pacate nu am facut o poza cu ea inainte de restaurare, pentru ca am apucat sa-i scot rotile inainte de a o poza dar promit sa vin cu multe detalii asupra componentelor, detaliilor, pe masura reconditionarii. Tin sa multumesc lui LucianTheOane care mi-a facut rost de cauciucuri noi, fara de care nu avea rost sa intru in aceasta epopee. Pe acest thread voi posta pe masura ce voi avansa, avand grija sa atasez cat mai multe poze, astfel incat sa ajut, la randul meu, pe cei care vor porni pe acest drum. Poate ar fi bine sa existe un capitol separat de restaurari biciclete pe acest site pentru ca e destul de dificil pentru cineva care intra pentru prima data sa gaseasca detalii despre acest subiect (aviz administratorilor). Scurt istoric al bicicletei mele Bicicleta am adus-o personal din Germania in 1994, cand am vizitat-o pentru prima data. Nu am dat nici un ban pe ea. Am luat-o pur si si simplu din Marien Platz - Munchen, din zona metroului amenajata pentru biciclete abandonate (da:)>-, in Germania exista asa ceva). Pe drum spre Romania ne-a oprit politzia lor si a verificat seria bicicletei sa vada daca nu e furata, faza la care am facut pe mine de teama ca cineva a declarat-o furata, dar din fericire, a fost OK. Odata ajunsi in tara, am inspectat-o si am vazut ca avea cablul de schimbator rupt si rotile desumflate. Era desprins mansonul din shtifter de la cablu (l-am reparat cu ajutorul fratelui meu) si am umflat rotile (cand voi ajunge acolo voi explica detaliat). Am scos-o la prima tura si am observat ca nu schimba corect pinioanele. Dupa cateva incercari live (atunci nu exista internet pentru mine), am reusit sa-i dau de rost. Am reglat franele, am centrat rotile si i-am dat. Mi-aduc aminte cu foarte mare placere cum treceam lejer de cei cu semicurse rusesti si cum se uitau aia la bicla mea. Intotdeauna, la semafor, cand se facea verde, eram primul care ajungea in cealalta pate a intersectiei. De atunci, n-am mai reglat nimic la ea, n-am curatat niciodata lantul, n-am reglat deraioare, n-am avut jocuri in butuci, nimic. Bicicleta mergea intotdeauna perfect. Asta e motivul pentru care n-o s-o vand niciodata si o voi reconditiona. Am dat comanda pentru o noua bicicleta, MTB de data asta, pentru escapade offroad, dar nu cred ca voi tine la ea cum tin la bicla asta. Si acum, primul capitol :rotile Am scos rotile si am desfacut butucii ambelor roti( atasat). Butucii sunt Maillard si am inteles ca nu se mai fabrica pentru ca nu mai exista firma. Pentru roata din fata, axul are o lungime de 132 mm cu un diametru de 8 mm iar pentru roata din spate, axul este mai lung - cca 170 mm si un diametru de 9 mm. Conurile ("camasile" inferioare ale rulemntilor celor doi butuci) de pe fata au diametru exterior de 15,5 mm iar cele de pe spate au diametru de 17,5 mm. Problema e ca au o "dunga" inegala, generata de frecarea cu bilele, care variaza intre 1-2 mm, atat pentru cei din butucul din fata cat si pentru cei din butucul din spate. Nu pot spune ca au "sant" in con, pentru ca nu se "simte" la mana dar cred ca sunt uzati. Inegalitatea acestei uzuri poate fi datorata fie axului care ar putea fi indoit (desi nu prea vad cum), fie "jocului" din filetul conului si ax (am obseervat ca exista un joc pe filetul axului, atat in partea din fata cat si din spate, estimat de mine la 0,5 mm). Oricum, ma-m gandit sa schimb ambele axe si conuri cu unele de MTB pe care le-am gasit pe playbyke.ro. Chestia e ca ce am gasit eu nu prea e compatibil. De exemplu, pe partea din spate, am gasit un ax Point cu tot cu conuri si QR de 135 mm insa am aflat ca mie imi cam trebuie ceva de 130 mm. Am nevoie de un sfat in privinta asta sau de o alternativa la ce exista acolo. O alta problema e daca trebuie sa schimb si bilele sau le pot folosi pe cele existente (pe fata am gasit cate 10 bile pe fiecare parte, iar pe spate 9 bile pe fiecare parte) Nu am acces la un magazin in care sa gasesc ce ma intereseaza, singurele magazine de piese fiind in piata, unde se vand numai componente ieftine, chinezesti, probabil contrafacute. Asa ca astept parerile voastre. file:///C:/Documents%20and%20Settings/Costin/My%20Documents/My%20Pictures/Adobe/Digital%20Camera%20Photos/Bicicleta%20KALKHOFF/Axe-conuri%20fata%20spate.JPGfile:///C:/Documents%20and%20Settings/Costin/My%20Documents/My%20Pictures/Adobe/Digital%20Camera%20Photos/Bicicleta%20KALKHOFF/Axe-conuri%20fata%20spate.JPG
  5. costy

    Pai, nu prea stiu pe nimeni care sa le cunoasca. Varianta asta pica. Trebuie sa ma descurc singur si nu vreau sa iau teapa. Asa, mie mi-a placut cum arata insa am anumite semne de intrebare. In alta ordine de idei, pretul e OK sau nu?
  6. costy

    Bine, o sa trec pe acolo sa fac o poza si o sa o postez. El cere mai mult pe accesorii decat pe bicla? Recunosc, toate accesoriile erau de calitate si aratau ca lumea (de ex. aparatorile din carbon ultralight) Legat de cadru: cum se poate verifica daca e OK? Furca din fata nu are suspensie (amortizare). De fapt bicicleta in sime nu are nici un fel de suspensii... "Cu gropi dar plate" adica drumuri desfundate de tara dar la campie nu in zona de dealuri sau zona montana, cu urcusuri sau coborasuri. Pe scurt e o SH rigidacomplet. Insa am deschis topicul pt ca aveam urmatoarele strangeri de inima: 1. Tipul de acolo nu era prea interesat s-o vanda desi era cea mai scumpa bicla din tot ce avea. Mai mult mi-a recomandat cu caldura o bicla de 190 lei care arata ca o epava. 2. Nu m-a lasat sa fac o tura scurta cu ea ca sa vad cum se comporta.Asta mi s-a parut iarasi anormal. 3. cand am invartit roata din spate, se auzea un zgomot ciudat (nu este vorba de familiarul zgomot produs de clichetii de la pinioane). 4. Franele pe fata atingeau undeva pe janta. Tipul zicea ca se pot regla insa nu prea mi-am dat seama cum.
  7. Buna, Am gasit o bicla GIANT BOULDOUR la un magazin sh pentru care cere 500 lei – complet echipata (inclusiv aparatori, dinam, far halogen si portbagaj) Este echipata cu schimbator Alivio, pinioane, butuci shimano (n-am reusit sa vad ce), cadru aluminiu si furca sontour. Nu are nici un amortizor. Pe mine ma intereseaza sa o folosesc in weekend, ocazional, aproape exclusiv pe drumuri de tara, desfundate, cu gropi dar plate. Nu intentionez sa fac cu ea downhill sau acrobatii. Doar plimbari lejere si mers la peste... Ce ziceti merita banii? Sau mai caut?
  8. Ok Shiva, voi deschide un topic nou. Pana acum n-am facut decat sa scot rotile. Ma voi apuca de restaurat numai daca voi gasi alte cauciucuri noi. PS: LucianTheOne, ti-am trimis PM dar mie nu-mi apare ca s-a transmis. Da-mi un semn daca ai primit ceva
  9. LucianTheOne, In primul rand, iti pot spune ca as putea deschide un nou topic legat de bicla mea, in situatia in care incomodeaza pe cineva. Eu am postat aici pentru ca mi s-a parut ca are legatura cu subiectul. In al doilea rand, sunt foarte interesat de cauciucurile alea. Spune-mi cum facem? Legat de positron ai dreptate 100%: este un mecanism incompatibil cu orice alt sistem. Cand am adus bicla din Germania, era rupt cablul exact de la schimbator si am reusit sa-l repar atunci. Cred ca voi putea repeta figura, mai ales ca acum e rupt tot de acolo (are un fel de "guler" care pivoteaza in maneta schimbatorului, unde se tensioneaza pana se rupe). vreau sa-l pastrez in ideea de a restaura. N-am desfacut inca butucii sa vad ce-i acolo, pentru ca n-are rost sa m-apuc de asta pana nu fac rost de anvelope.
  10. Salut la toata lumea, Am mare respect pentru Shiva care si-a propus sa-si restaureze bicicleta. Sunt in aceeasi situatie ca si ea. Am o bicicleta veche de vreo 15 ani, semicursiera (KALKHOFF 286 cu 2 x 5 pinioane) destul de uzata, dar tin foarte mult la ea si intentionez sa o restaurez. Marea mea problema e ca nu gasesc cauciucuri la dimensiunea potrivita jantelor. Cauciucurile originale sunt Continental 28 x 630 (27 1/4) dar nu se mai pot folosi, fiind mult prea uzate. Intrebarea mea e unde as putea comanda anvelope noi pentru ea? Imi poate cineva da un link unde as putea comanda ceea ce-mi trebuie? O alta problema o reprezinta uzura celor doi butuci fata-spate (au joc destul de mare) si cred ca n-o sa gasesc piese compatibile, dar pana acolo mai e. Pedalierul e OK, n-are joc deloc dar va trebui sa-l desfac pentru ca trabuie sa revopsesc cadrul. Deraiorul va trebui reparat. Este SHIMANO POSITRON (printre primele cu viteze indexate, din cate am citit) si are cablul rupt. Dar cred ca-l voi putea repara.