altfell

Members
  • Content count

    121
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

altfell last won the day on September 4 2008

altfell had the most liked content!

Community Reputation

15 Good

About altfell

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 04/07/1985

Informații personale

  • Biografie
    Asta se afla la bere.
  • Ocupaţie
    Programator
  1. Eu nu vad nicio diferenta intre cursele astea si cele de masini tunate noptile prin oras. Poate pagubele pot fi mai mici in cazul alleycatului. Eu unul am la activ vreo 2 taxiuri indoite, cateva portiere si din pacate o batranica care mi-a iesit in fata de dupa un autobuz. Nu le-am cautat, nu eram in curse, pur si simplu circulam prin oras. Zic mersi ca n-am ramas cu sechele si nici altii. Daca asta e unul din modurile lor de a se distra, de a cauta adrenalina si de a-si satisface orgoliile n-am nicio problema. Doar ca riscurile sunt prea mari. Sunt mari si cand circuli fara a fi intr-o competitie. In oras. Offtopic: Pentru cei mai vechi de pe forum, cursele astea imi aduc aminte de "cursarul" cel care intrecea un ferrari in urban pentru ca ferrariul statea la stop.
  2. Corect la ambele puncte. Stiu despre Clubul de cicloturism Napoca care a incercat cand s-a dat legea respectiva sa faca ceva. Dar din pacate nu toate fortele care se puteau coaliza au facut-o.
  3. Nu e vorba ca acel concurs nu a avut aprobari. E vorba ca eu as putea de exemplu sa fac o sesizare cum ca cei care au dat acele aprobari au incalcat legea ariilor protejate. Prima coborare prin padure nu s-a facut pe niciun traseu marcat sau omologat in acest fel. Si cred ca au mai fost zone in care nu s-a mers pe sosea/forestier ci pe "camp". Ca ariile natura 2000 nu inseamna nimic in practica si ca fiecare consiliu judetean face ce vrea cu ele asta e alta treaba. Legea ariilor protejate se aplica aparent doar in anumite parcuri nationale, si uneori cu alte pretexte.
  4. Exista HG 77/2003 care se refera la salvamont si trasee turistice. "ART. 32 Documentaţiile pentru amenajarea traseelor turistice montane noi şi pentru modificarea traseelor existente se întocmesc de către consiliile judeţene sau locale, după caz, şi de Asociaţia Naţională a Salvatorilor Montani din România şi cuprind: a) date de bază - traseul, unitatea montană, judeţul sau judeţele în a căror rază se află traseul; http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif date privind execuţia şi întreţinerea marcajului şi a traseului; c) harta traseului la una dintre scările: 1:50.000, 1:25.000 sau 1:20.000. " Dar sincer cred ca se refera doar la cele "pietonale". Nu stiu cum se pot propune trasee, cui, cine trebuie sa le omologheze si daca in definitiv exista legislatie in vigoare care sa permita crearea de trasee de bicicleta. Motivul pentru care aceste lucruri nu sunt reglementate e pentru ca biciclistii, alpinistii, cei care fac rafting si echitatie nu exista. Cel putin nu din perspectiva celor care au dat legile si pentru care turismul inseamna hoteluri, telecabine, partii de schi, adventure parkuri. Offroad e atunci cand mergi cu atv-ul sau jeep-ul pe munte.
  5. Apropo de comunitate si prime evadari si "Daca s-ar vrea". Daca s-ar vrea in comunitate, prin ONG-uri si diferite asociatii s-ar putea crea un dosar frumusel cu semnaturi, modificari punctuale la lege si s-ar putea face lobby intr-un an electoral. Dar impresia mea e ca in general comunitatea ciclista din Ro e doar o vaca de muls. Se fac concursuri multe, cu taxe de participare, cu sponsori, ne dau senzatia de comunitate, dar cand e vorba de pledat pt anumite drepturi nu prea se inghesuie nimeni. Hai in loc de Prima Evadare sa facem Prima Marcare. 1000 de oameni * 45 lei = 45000 lei. Cate kile de vopsea poti cumpara cu 10.000E? Voluntari ai 1000. Fac eu hartile si site-ul moca. E doar o impresie pe care o am, ca in general chit ca au iz eco si pentru comunitate, de fapt sunt facute in scopuri economice. Mi-ar placea sa ma insel si sa mi se puna despre cateva din reusitele comunitatii (afara de placa cu popularizatul bicicletei).
  6. Dar gunoiul se rezolva prin educatie si amenzi pt lasarea de gunoi.. nu prin bariere pe domeniu public. hcampian a prins spilu.
  7. @tsisak, Zalmoxis Asta e si atitudinea pe care mizeaza. Nepasarea cetateanului. Nimeni nu e interesat de ce se voteaza, ce legi se dau. Cand trebuie sa primeasca amenda incearca sa scape de ea si daca nu poate injura politicienii si politia. Asta e de fapt problema principala in Ro. Se dau legi care nu sunt concorde cu realitatea. Se aplica cand are chef organul legii. Atunci cand se aplica se pot evita cu spaga sau in instanta. Si unde ajungem? De ce nu facem din cand in cand un efort in a schimba ceva? Informat mai bine despre o anumita lege, contactat ONG-uri, consilii, partide, televiziuni care sunt de acord cu schimbarea unei legi incorecte decat sa continuam sa ne furam singuri caciula. Un exemplu de regula arbitrara cu care sigur v-ati intalnit mai toti: bicicletele pe tren. Cati nasi nu au cerut spaga pentru transportul bicicletelor pe tren. Nu pentru ca ar fi incomodat pe cineva sau nu ati fi avut voi bun simt. Ci pt ca nasul nu-si facuse plinul si v-a vazut voua bicicletele lucioase si hainele curate. Si in acelasi timp nu le-a cerut bilet taranilor cu biciclete ruginite si sacosele cat casa. Daca platesti biletul sau amenda nu face din asta o regula corecta. Cati politisti nu stau la colt de intersectie si dau amenzi pentru a-si face norma? Arbitrar. Pe unii ii amendeaza pe altii nu. La fel si cu baietii din Piatra Craiului. Jandarmii au venit special pentru a da acea amenda. Cu televiziune cu tot pentru a arata lumii ce face "inconstienta" si ce vigilenta e legea. Faptul ca in timpul verii trec sute de turisti prin zona respectiva si sunt tolerati nu se spune. Dar la un moment dat, la intamplare cineva simte nevoia sa aplice legea. Nu pentru a ocroti natura ci cu alte motive. Dar e ok.. mie nu mi s-a intamplat, nu o sa mi se intample. Eu am bun simt/experienta necesara/echipamentul adecvat/bani de amenda/cunosc pe cine trebuie. Eu n-am nicio problema cu legea respectiva.
  8. Corect, Frank.. Dar dupa cum vezi tu poti gasi foarte usor pe net, si cred ca si in parcurile respective informatii educative. Despre respectul fata de natura si fata de ceilalti oameni. Incearca sa gasesti acelasi lucru la noi. Incearca sa gasesti trasee marcate. Ti se pare corect ca in lipsa traseelor, in lipsa educatiei din partea statului (prin parcurile pe care le sponsorizeaza), statul sa prefere sa puna complet interdictie dar sa nu puna in aplicatie aceasta lege decat in situatii nefericite de ratacire/ranire? Daca toata lumea ar fi corecta si ar urma legea, cati s-ar mai apuca de ciclism (sosea/MTB) in conditiile in care nu prea mai ai unde? Si apoi ar veni reversul din partea statului: Daca nu exista cerere de ce sa implementam trasee omologate, de ce sa facem piste de biciclete? PS: E mai usor sa interzici decat sa faci un program coerent, corect si satisfacator pt majoritatea lumii.
  9. Legat strict de ciclism, problema e in felul urmator 79. La articolul 53 alineatul (1), dupa litera g) se introduc sase noi litere, literele h)-m), cu urmatorul cuprins: i) circulatia cu bicicletele in afara traseelor special desemnate si semnalizate; Vreau sa vad un traseu special desemnat si semnalizat. E acelasi lucru ca pe DN-uri. Toata lumea merge (ca prin alte parte nu ai pe unde), nimeni nu ia amenda, dar asta nu face mai putin legal. Daca te calca o masina pe carosabil pe DN atunci soferul poate invoca faptul ca tu nu aveai ce cauta acolo. In muntii Baiului pe drumul forestier de creasta marcat turistic cu banda rosie si pe cel care coboara spre zamora (CR?) daca pici si iti rupi piciorul si ceri ajutorul salvamontului ca nu te mai poti deplasa esti la fel pasibil de o amenda de 3000-6000Ron. Pentru ca teoretic n-aveai ce cauta acolo. Nu era special desemnat si semnalizat. Salvarea nu vine pe forestierul respectiv. Da.. cum diplomatic a spus si Frank. E cu dus si intors. Dar pe moment in Ro nu exista infrastructura necesara. A da o asemenea lege inseamna a interzice complet MTB-ul. Nu doar mersul pe single track si DH-ul. BTW: concursul de pe transalpina de la Ranca, cel pana la Omu (sau babele), cel de pe dealurile Azugii si cel din Piatra Mare s-au desfasurat toate in zone in care mersul cu bicicleta e interzis in afara traseelor desemnate si semnalizate. Poate organizatorii au obtinut autorizatie. Poate nu.. poate se face totul cu acordul tacit al autoritatilor pana cand un organ al legii din exces de zel doreste sa aplice legea. Si pac 150%-300% din salariu mediu pe economie.
  10. Desi pare doar tangential subiectul stirii urmatoare: http://www.agerpres.ro/media/index.php/social/item/91341-Brasov-Turisti-amendati-pentru-nerespectarea-traseului.html El aduce pentru prima oara in evidenta aplicarea legii 49/2011 care aduce modificari OUG 57/2007 si care printre altele interzice accesul turistic in afara potecilor marcate si a accesului cu bicicletele pe traseele turistice ce nu sunt marcate corespunzator pentru astfel de activitati. Cum nu exista deloc astfel de trasee cicliste (exceptand poate Comana), atunci propiu-zis se interzice accesul cu bicicleta (nu doar in parcuri nationale) ci in orice arie natura 2000 (bucegi, leaota, fagaras, parang, retezat). Uite o harta cu zonele protejate: http://natura2000.eea.europa.eu/# Da, comunitatea ciclista are deja problemele ei cu piste facute prost si interdicitia de a circula pe DN-uri si alte aberatii. Dar daca sunt persoane care ca si mine nu stiau de legea asta, sau care credeau ca poate nu se aplica, macar sa fie in cunostiinta de cauza ca mersul cu mtb-ul pe munte poate costa. Un mic articol cum se permite asfaltarea la babele si pe drumul lui basescu, transalpina etc, dar nu e permis sa iesi nici cu bicla offpiste, nici cu schiurile: http://www.jurnalul.ro/special/liber-la-asfaltarea-ariilor-naturale-protejate-575303.htm Au fost cateva demersuri inainte de a se promulga legea inclusiv o petitie, dar din pacate din cauza ca nu a existat coeziune destula intre cei ce au participat, nu s-a reusit schimbarea legii. http://www.alternativetm.ro/PetitieImpotrivaAdoptariiOUG57-2007 Daca problema e mai veche si daca se stia de ea, rog un moderator sa lipeasca postul meu la topicul respectiv. Eu nu l-am gasit. Incercati sa nu priviti lucrurile din prisma - oricum nu se aplica deci de ce sa ne zbatem? Este vorba de dreptul la libera circulatie al cetateanului pe domeniul public, oferit prin constitutie, care a fost ingradit. Nu e vorba de anarhie, nu e vorba de a calca natura in picioare. E vorba de limitarea accesului in zone turistice pentru a permite dezvoltatorilor de proiecte turistice sa-si faca treaba si a exploatatorilor de masa lemnoasa sa continue defrisarile ilegale. Personalul Romsilva nu e ingradit la traseele turistice. Vanatoarea in zonele de management durabil al ariilor protejate este permisa. Accesul turistilor pe jos, pe bicicleta, calare sau pe schiuri in aceleasi zone e interzisa. Din pacate, nu stiu cum trebuie procedat legal pentru a schimba legea. Eu doar va aduc la cunostiinta in speranta ca, daca numarul oamenilor informati este mai mare, proabilitatea gasirii unei solutii creste.
  11. A folosit pana la urma cineva bicla asta? Ma gandesc serios sa iau una. La 13kile ssp, frane vbrake, furca fixa si roti de 26, te intrebi ce puteau sa bage in ea s-o faca asa de grea? Ca daca iei un cromoly de acum 30 ani cu tot cu schimbatoare si tot nu treci de 11 kile. Dar pe de alta parte, daca vrei o bicla de oras de campie nu te deranjeaza f mult nici kilele in plus nici lipsa "vitezelor". Ce e naspa la ea, asta fara sa ma dau cu ea si sa vad uzura in timp, e ca arata prea bine. Pentru o bicla de 300lei, de birt, pe care iti permiti s-o lasi parcata oriunde, e prea frumos finisata. Probabil o s-o iau intr-o zi la un offroad prin toate coclaurile din juru bucurestiului.. ii mai atarn niste fire, banda izoliera si alte brizbrizuri sa-i dau un look mai utilitar. In rest la 300 lei cu atat de putine lucruri care se pot strica eu zic ca merita. Cadrul e fara moarte (eu asa inteleg din 5 ani garantie si 13 kile), iar angrenaju, rotile, franele se pot schimba cu 2 roti de 28, cu butuc fixie si cu un monobloc nou si foi sh fara moarte (shimano 600/105). LE: Daca rezista juma de an fara bani investiti in ea = 6 luni * 50 lei abonamentu RATB. Nu pun la socoteala taxiurile de noapte Ce au facut altii cu ele:
  12. Am fost la cardiolog. Concluzia e totu-i ok si normal. Asa se-ntampla daca nu stii ce-s alea masina, lift si telecabina. Asa ca daca sunteti tineri, faceti multa miscare, aveti pulsul scazut, tensiunea normala, hypertrofie a ventriculului stang si o aritmie sinusoidala, e destul de probabil sa fiti "prea" sanatosi. Un medic specialist va trebui totusi sa confirme aceasta.
  13. Acum vreo 2 ani mi-au luat pulsul inainte de o operatie, aveam 42. Au concluzionat ca e normal de la sport. EKG-ul iesise ok. Asa ca am primit ok-ul. Acum m-am dus sa donez sange si m-au sfatuit dupa un EKG sa-mi fac niste analize mai amanuntite inainte de a dona. Ca am si o aritmie si ventriculul stang prea mare... Am facut juma de ora efort pana la centru de donare, si pulsul probabil era in refacere pe la 72. Eu tind sa cred ca nu sufar de vreun sindrom periculos ci doar de Sindromul inimii de atlet (Athletic Heart Syndrome) Mai multe detalii aici: http://www.cvshealthresources.com/topic/ahs O sa ma duc sa-mi fac niste analize la un cardiolog specialist. Dar vroiam sa stiu daca mai sunt si altii in aceeasi situatie. Pe site-urile de la noi aritmia e catalogata drept boala. Sper ca specialistul cardiolog sa aiba o alta parere fata de asistentele si generalistii care automat ridica alerte.
  14. Periculos in ce sens? Apar bolovani pe drum? Drumul ingust si haul aproape? Bine de stiut. Mersi ombun. Am vazut niste poze cu un antrenament cu cei de la Conpet.. Si la un moment dat unul din ei a luat o cazatura destul de urata. Asa ca mai multa prudenta si sper sa iasa ok.
  15. Eu o sa fac sambata un traseu aproximativ similar cu acesta: http://www.bikemap.net/route/302541#lat=45.32391&lng=25.61125&zoom=11&type=2 E dificiala urcarea... Dar odata ajunsi pe platou e foarte lejer. Drumul mi se pare foarte bun pt bicla (mai bun nu se poate la altitudini d-astea). Zapada sigur nu mai e. Am fost in piatra mare w/e-ul trecut si era uscat. Saptamana asta a fost cald peste tot si nici n-a plouat, deci o sa fie uscat bine. Sigur functioneaza telegondola? M-as fi gandit ca daca nu e partie nu e nici gondola... Sa-mi zici si mie poate apelez alta data la ea. Traseu usor pt doamne ar mai fi pe valea azugii.. Si aproape de coborarea pe valea Garcinului se poate intra in stanga pe traseul cruce rosie care se intoarce la Susai. Si la intoarcere puteti ori in Predeal ori in Azuga pe valea Limbaselului. Bafta PS: Coborarea cel mai bine o faci din Baiului spre Secaria si apoi pe drum asfaltat pana in Comarnic. Asa eviti DN-ul.