uriasu_12

Members
  • Content count

    155
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About uriasu_12

  • Rank
    Amator

Informații personale

  • Sexul
    Prefer să nu declar
  • Localitate
    Romania
  • Ocupaţie
    Student
  1. Este necesară o lungime mai mare de cablu în cazul bicicletelor full-suspension deoarece geometria se schimbă la trecerea peste un obstacol. În celelalte cazuri recomand să lași măcar 1 cm în plus, ca în manual: http://vid.artscyclery.com/pdf/Shimano%20XTR%20M986%20SGS%20Rear%20Derailleur%20Shadow%20Plus%20User%20Manual.pdf De obicei, dacă lungimea cablului este de ajuns cât să urce deraiorul pe cel mai mare pinion, atunci e ok. Ce ți-am spus eu este cu referire exact la deraioarele Shimano Shadow/Shadow+. La cele normale este, într-adevăr, nevoie de o lungime mult mai mare de cablu deoarece deraiorul își schimbă poziția pe verticală. Acest lucru este datorat arcului din prinderea schimbătorului pe cadru, arc neprezent la deraioarele Shadow/Shadow+.
  2. În primul rând, vă mulțumesc tuturor pentru aprecieri. În al doilea rând, sunt mai multe lucruri care mă deranjează și pe mine. Pornind de la ghidonul KTM și pipa trivativ mult prea lungă și până la pedale. Inițial, aș fi vrut să o construiesc integral cu piese XT M737/M739, dar nu a fost posibil deoarece îmi depășisem cu mult bugetul alocat și în plus aveam câteva piese care stăteau degeaba. Așa că m-am gândit să le montez și să le pun la lucru. Nici nu știu dacă voi reuși să îmi recuperez măcar o parte din investiție, dar sincer mă bucur că am readus la viață o bicicletă clasică. Investiția a fost destul de costisitoare. @@h3x0r: Cadrul este construit în mare parte din termoplastic. Normal că la BB vei avea puțin oțel pentru filet, la dropout-uri puțin aluminiu și la AVS - carbon pentru reducerea vibrațiilor în timpul deplasării. @@otsdr: Mulțumesc pentru observație. Am să țin cont pe viitor.
  3. Salutare tuturor, Mi-am propus ca acum un an să recondiționez o bicicletă, pe care eu o consider specială: Scott Endorphin din anii '90. De ce? Păi, în urmă cu vreo 3 ani am reușit să pun mâna pe un alt Scott Endorphin, versiune ceva mai nouă, de prin anii '00. Mi-a plăcut foarte mult, mai ales la partea de design: https://picasaweb.google.com/lh/photo/dIp7zLJdzZh6Hx3dzdc2v3DuMhsKRjSU4d4zQB8GWNI?feat=directlink Totuși, au intervenit niște probleme și am fost nevoit să o vând. Trist, într-adevăr... Peste puțin timp norocul mi-a surâs iar. Am reușit să dau peste o altă bicicletă, ceva mai în vârstă și m-am decis să o recondiționez. Before: https://picasaweb.google.com/100443190840062047389/ScottEndorphinBEFORE?authuser=0&authkey=Gv1sRgCM_X_b-7u_a5jgE&feat=directlink Un proiect terminat cu greu pe parcursul a aprox. 1 an. Endorphin-ul a fost reconstruit cu piese de vârstă apropiată de cea a cadrului şi cu uzură minimă. În prezent, bicicleta funcţionează excelent: transmisia lucrează precis, V-brake-urile au putere mare de frânare, furca nu are joc, este sensibilă la şocurile specifice disciplinei Cross-Country, roţile sunt centrate, butucii revizuiţi, iar greutatea este destul de scazută pentru o bicicletă din anii ’90 – 12kg. Singura zonă care necesită atenţie este locul de prindere al frânelor v-brake pe cadru, mai precis braţul stâng, unde datorită uzurii în timp, prinderile au flexat iar vopseaua a crăpat. Este o problemă foarte frecventă a acestor cadre Endorphin care apare atunci când se folosesc frâne v-brake puternice în combinaţie cu cadrele de carbon/termoplastic. Problema s-a revizuit prin montarea unor boostere Tektro care rigidizează întreg subansamblul. Cablajele, monoblocul, saboţii, lanţul, pedalele şi pipa sunt noi. Restul pieselor sunt curăţate, unse (dacă a fost cazul) şi montate la loc. Iată și specificaţiile: Cadru: Scott Endorphin Pro Racing - mărime 21 inch/size L, material: termoplastic şi carbon, cu sistem AVS de absorbţie a şocurilor; Furca: RockShox Judy SL – cursa 100mm, reglaj preload pe ambele braţe superioare şi reglaj de revenire (rebound); Frâne: V-brake paralelogram Shimano Deore XT BR-M739 – saboţi cu şină, booster Tektro; Roţi 26 inch: Butuc faţă: Shimano STX Special Edition Parallax HB-MC30-CH, 32H; Butuc spate: Shimano STX RC 8S FH-MC38, 36H; Spiţe din inox; Nipluri DT Swiss Brass ; Jante Mavic 236, mărime 559x17; Cauciucuri Schwalbe Nobby Nic EVO ; Transmisie: Deraior pinioane Shimano Deore XT RD-M739 - patină lungă; Deraior foi Shimano XTR FD-M901 ; Manete schimbător Shimano SL-MC18 3x8 viteze; Angrenaj Shimano Deore XT FC-M739, raport 22-32-42T; Monobloc Neco; Pedale Union K370; Lanţ SRAM PC-830; Pinioane Shimano Deore XT CS-M737, raport 11-28T ; Alte componente: Cuvetărie Neco; Tija şa din aluminiu; Şa Scott Aspect ; Pipă Truvativ XR, lungime 120mm ; Ghidon KTM, lungime 560mm; Manşoane clamp-on; Suport sticlă Vetta; Greutate: 12 kg cu tot cu pedale Și cam așa arată acum: https://picasaweb.google.com/100443190840062047389/ScottProjectEndorphin?authuser=0&feat=directlink Voi ce spuneți? :)
  4. Un simplu Google pe net te putea ajuta. http://en.wikipedia.org/wiki/Shoe_Goo http://en.wikipedia.org/wiki/Gorilla_Glue http://www.ehow.com/how_5470771_glue-shoe-sole.html
  5. Uite un om care se pricepe!
  6. Nu stiu sigur daca cu o cheie de desfacut pinioanele Suntour http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=3998 se poate desface si o caseta de pinioane ca sa ajungi la bile. Dar eu am dubii in ce priveste unealta asta: http://sculegero.ro/scule-bicicleta-scule-pentru-demontare-c-223_448_513/cheie-reglabila-cu-stifturi-2-3-3-8-mm-unior-253-2dp-p-1867 Cred ca asta ar fi cea mai potrivita pt treaba.
  7. Aia este cupa care protejeaza bilele. Cred ca se poate scoate cu o surubelnita cu cap plat. Cu varful ei in interiorul inelului tragi inafara. E un fel de dust-cover.
  8. Daca scoti toate distantierele ar trebui sa obti 120mm, dar depinde de dimensiuni. La recon stiam ca daca lasi un distantier de 30cm ai cursa de 100mm, daca pui unul de 50cm ai cursa de 80mm, iar daca le scoti pe toate ai cursa de 120mm.
  9. Absolut. Dar eu recomand vaselina + ulei 15wt pentru arc. Doar la Motion Control se pune 5 WT, in rest numai 15WT.
  10. Salutare! Pune in jur de 6 ml de ulei 15 WT in bratul cu aer, pentru librifiere si nu uita sa aplici si puntina vaselina Judy Butter. Vaselina face diferenta . Te ajuta sa scapi si de trepidatiile furcii la socurile mici.
  11. Acum, implinindu-se aproape un an si ceva de cand ii am, iti pot recomanda incaltamintea Shimano SH-MT52. Sunt foarte buni in raportul transferului de energie catre pedale, dar ii poti folosi fara probleme si la mers. http://image.rakuten.co.jp/bebike/cabinet/shimano3/sh-mt52-0.jpg In legatura cu pantofii sugerati de MLADEN: cei de Sixsixone va trebui sa le "decojesti" talpa ca sa faci loc placutelor SPD. Una la mana, va arata inestetic, a doua la mana daca vrei sa ii refolosesti la mers nu vei mai putea lipi la loc talpa desprinsa pentru a face loc placutelor spd si de aici restul...
  12. De acord cu Lucian. Dar vezi sa ai la indemana ori sa te interesezi de ce fel de scula ai nevoie ca sa schimbi caseta. Pe mine m-a luat prin surprindere caseta de mai sus (cea la care se foloseste un imbus de 11 mm ca sa o detasezi de butuc). P.S. Am reusit sa dezasamblez caseta cu o pila veche si o cheie franceza. Totul era imbibat cu apa, vaselina neagra/maro si rugina. Concluzie: trebuie sa schimb butucul.
  13. Nu merge, Pandy. Am incercat si masurat si eu. Trebuie o scula facuta la comanda. Mersi de sfat, oricum.
  14. Si eu am incercat cu chieia aia si nu merge. Vezi ca daca citeai ce a scris Lucian mai sus aveai si dimensiunile : " 29x29x4mm " .