MirceaDP

Membru
  • Content Count

    540
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

46 Excellent

About MirceaDP

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/15/1968

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Ocupaţie
    fizician

Recent Profile Visitors

2,252 profile views
  1. MirceaDP

    Ba suntem. Eu am fost cam ocupat, dar urmăresc ce scrii, chiar cu interes. Am fost, de ex., cu ani în urmă, între releul de lângă Liteni și cel de lângă Plopi, și aș mai merge. La fel și în zona Dobrin. Eu am ajuns acolo pe creastă, dinspre Plopi, și am coborât prin Valea Ierii, probabil pe unde ai coborât tu acum. Asta a fost când se asfalta drumul Cluj-Gilău ... Aș urca și eu pe valea Negruței, dar probabil că nu anul ăsta. Mi-am terminat concediul, iar de acum, dacă mai ies, probabil că ies pe dealurile din apropiere. Am explorat deja traseul cruce albastră dinspre Mânăștur spre Sălicea și mi-a plăcut. Am mai tras și o tură "contratimp" la Tarnița și, în ciuda traficului, vârstei și poziției mai ridicate (am ridicat de câțiva ani ghidonul pt. a evita durerile la ceafă), am făcut 58 minute de sub podul N până în dreptul plajei 1, timp pe care îl făceam acu' 8-35 de ani ... Încă ceva, era să renunț definitiv la MTB (și să trec la recumbent) datorită problemelor cauzate de șa (dureri + osteofit în zona unde osul pelvian atinge șaua - 3 sau 4c în desen). Asta pe lângă problemele cu ceafa ... Am zis să mai dau totuși o șansă biței mele (nu e exact aia, dar cam așa arată și a mea) și să schimb șaua veche cu una nouă, cu arcuri: Am primit-o luni. Acum mai trebuie să o instalez și testez, dar nu prea am timp. Unul din motivele pentru care nu vreau să renunț la MTB e că îmi plac foarte foarte mult noile mele manșoane. Ture faine îți/vă doresc!
  2. MirceaDP

    Fara sa stiu (pana azi) de tura/postarea ta, am mers luni tot incolo, cu intentii asemanatoare (eu as fi mers pe Drumul Generalului), dar am facut cale intoarsa, dupa 2h si 37min, la vreo 2-3 km inainte de Marisel, pt.ca ieseam complet in soare ... plus ca inca nu sunt (re)obisnuit cu ture peste 60 km. Din pacate se pare ca trebuie sa trec la reclinata (recumbent). Nu mai suport saua si pozitia (ma doare in zona cefei, desi am inaltat ghidonul si am si dropper pt.coborari). In alta ordine de idei, traficul intre Gilau si Cluj e groaznic, chiar si lunea, cu coloane lungi la semafoare si giratorii. In zona cu 4 benzi (in Floresti) e cel mai rau. O duba a trecut la o palma de mine ... Atunci mi-am adus aminte ca asa se intampla daca mergi cinstit, fix pe margine. Dupa aia am mers la 25-45 cm de margine si n-am mai avut probleme. Apropo, soferii nu prea lasa loc pt.biciclete cand stau in coloane. Te obliga sa mergi pe placile alea puse peste canal, sau pe trotuar ... Tu/voi cum faceti?
  3. MirceaDP

    Asa e, am vorbit, de data asta direct, cu sursa mea din Valisoara, si am aflat ca drumul care se asfalteaza nu urca la Salicea ci iese pe sub autostrada la drumul Lita-Turda, in zona intersectiei cu Filea. Eu am pomenit aici cu ani in urma de iesirea/varianta aia. Spre deosebire de tine eu, venind dinspre autostrada, am ocolit atunci padurea spre stanga si am iesit in culme (unde acum e o pista de aterizare) pe unde iese drumul direct/pieptis din Valisora, apoi am continuat spre stanga, pe culme (sper ca se mai poate), pana la capat, la drumul care merge pe "creasta" pana la VIVO (cel de care ziceam anul trecut ca are panouri cu "accesul interzis" in mica portiune impadurita).
  4. MirceaDP

    Pacat ... Multumesc! Preferata mea. La coborare eu nu cobor/trec prin Hasdate, dupa zona cu bolovani, ci merg tot inainte, pe "creasta", pana la sosea. Nu e drum peste tot, dar se poate merge, si e fain. Am auzit ca se asfalteaza, probabil pe acolo, drumul ce vine dinspre Vlaha, prin Valisoara, spre Salicea. Nu stiu pe unde trece dupa ce iese din Valisoara, dar cred ca e cel de care zici tu. Oare unde iese spre Salicea? Am trecut/pedalat duminica prin Salicea (pana la Petrestii de jos si retur), dar nu am vazut unde ar putea sa iasa drumul cel nou. Pentru cei interesati, era plin de corcoduse pe drumul Lita-Turda, cel putin in zona parcursa de mine. Erau si berze, etc. Si asfaltul e bun, iar traficul destul de redus. Am vazut mai multi ciclisti decat de obicei, doi cu bitze de contratimp. E zona faina de sosea, zona pe care as merge cu o bitza reclinata (recumbent), daca imi cumpar sau fac una.
  5. MirceaDP

    8 ore, după poze, de pe la 6:30 la 14:30 nu știu dacă e chiar indicat ... Felicitări pentru tură! Și mulțumim pt. poze & info. Apropo, s-a reparat izvorul/robinetul de la mânăstirea Muntele Rece? Știu că nu ai trecut acum pe acolo, da' poate știi ... sau poate știe altcineva ...
  6. E prea joasă la mijloc pt. drumurile noastre. Și e prea grea & mare, cel puțin pentru cineva fără garaj. Nici la eficiență nu stă prea bine, având ax intermediar, cauciuc lat și kg în plus .... Nu prea înțeleg de ce ți se pare interesantă.
  7. MirceaDP

    Deocamdată doar confirmarea de primire. Oricum, nu aștept răspuns personal. Am scris doar pt. a le atrage atenția că nu e bine ce fac. Sper că au scris și alții. Altfel vor considera că marea majoritate e de acord cu restricția.
  8. MirceaDP

    Mulțumesc, le-am trimis e-mail: "Bună ziua, am citit aici (https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA) că se dorește, printre altele, a "se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h" (Art. 99). În "nota de fundamentare" nu am găsit motivul acestei decizii. Dimpotrivă, am găsit: "Totodată, având în vedere calitatea Ministerului Afacerilor Interne, de reprezentant în cadrul Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, conform art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 87/2018 pentru aprobarea Strategiei privind Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România şi înfiinţarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, precum și faptul că Strategia europeană de transport durabil prevede că o politică de transport sustenabilă ar trebui să facă faţă intensităţii traficului şi nivelelor de congestie crescânde, zgomotului şi poluării şi să sprijine folosirea tipurilor de transport cu impact redus asupra mediului înconjurător, ale soluţiilor de transport intermodal, precum şi să ofere un nivel de accesabilitate adecvat persoanelor care deţin vehicule care utilizează combustibili alternativi, se impune crearea unui cadru legal care să instituie un regim prioritar de acces al acestei categorii de vehicule la punctele de reîncărcare cu energie electrică, prin asigurarea vizibilității acestor categorii de vehicule în traficul rutier, acest demers fiind de natură să stimuleze introducerea pe piaţă a vehiculelor de transport nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, susținând aplicarea dispozițiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic cu modificările şi completările ulterioare." Deci, dacă se dorește/cere/impune "promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic", de ce se propun noi limitări, de viteză sau de orice fel, pentru bicicliști? Dacă ar fi vorba doar de anumite zone, cum ar fi (unele) piste de bicicletă, între blocuri, etc., pentru a proteja copiii cu role, trotinete, etc., aș mai înțelege, poate, dar în afara localităților e de-a dreptul aberant. Practic asta înseamnă interzicerea ciclismului ca sport și o limitare inutilă a cicloturismului. Tocmai acum când toată Europa promovează transportul nepoluant și sănătos, vă găsiți să limitați/descurajați folosirea celui mai nepoluant și sănătos vehicul? E ca și cum ați limita mersul pe jos (pe trotuare, prin parcuri, etc.) la 4 km/h, interzicând astfel jogging-ul. Inutil și aberant. De ce vreți să interziceți ciclismul?!? În ce țară ați mai văzut o astfel de lege/limitare?!? V-ați consultat măcar cu ministrul Tineretului și Sportului?"
  9. Cam ce sumă? Poate sunt și eu interesat. E vorba de ideea mea de reclinată cu pedalare liniară despre care ți-am scris cu ceva ani în urmă. Pt.prima variantă, bazată pe o MTB de damă, nu e nevoie de finețe, deci o poți face cu ce ai, prilej cu care ai putea câștiga o parte din banii de aparatură nouă ...
  10. Mă gândeam eu că trebuie retrogradat. Obosiții de comentatori n-au observat/comentat manevra lui, ci doar că Hirschi, primul afectat, l-a incomodat pe Pogacar. Legat de Pogacar si TdF, nu știu dacă a mai sesizat cineva asta, dar se pare că vârsta a jucat un rol important în penultima etapă, în sensul că Pogacar s-a refăcut (mult) mai bine decât Roglic în noaptea precedentă. Se vedea clar că e mai proaspăt. Dacă a fost și dopat, e greu de spus. La cum se merge în plutonul profesionist, de parcă abia au pornit, tot timpul cursei, și după 6 ore, ar părea că aproape toți sunt dopați. Nu-i musai să fie, dar e posibil. Pe de altă parte, atâta timp cât toți trec cu bine controalele impuse, n-avem ce să facem decât să-i considerăm cinstiți. Oricum, din câte am înțeles, probele recoltate se păstrează, și peste câțiva ani ar putea fi dovediți/prinși dacă s-au dopat.
  11. Moale și casant parcă nu sună sună bine/ok împreună. Felicitări! Oau, în 3 săptămâni i-ai făcut cadrul, ai asamblat-o și ai și făcut 700 de km cu ea. Tare de tot.
  12. MirceaDP

    În păduri (cel puțin), dacă nu e drum public, drum forestier clar/adevărat sau traseu marcat (se pare că merge, dar nu f.sigur, și cel pt.mers pe jos, de genul celui marcat cu bandă roșie din Făget spre Cheile Turzii), oficial nu avem voie. Practic se aplică doar dacă critici ceva tăieri, gunoaie, etc. ... Așa zice Radu Mititean (mai multe vezi aici și pe lista clujbike de pe Yahoo). Am mai găsit ceva interesant (deși cam vechi ...) pe site-ul cnadnr. După o primă/scurtă privire mi se pare că orice drum e ok/accesibil dacă nu scrie că accesul e interzis (sau dacă nu e blocat), dar, pe unde am fost eu, la Rezervație erau și panouri și barieră (jos), iar pe finalul variantei drepte de coborâre în Vălișoara era poartă ... Acuma porți pe/la drum am mai văzut, de ex. mai sus de Ijar, dar am considerat că sunt pt.animale (vaci, oi) pt.că nu aveau lacăt. Barieră mai era pe drumul militar din Stolna spre Plopi (numai până la cabana militară) + un bolovan imens care bloca accesul la el/cabana militară dinspre Someșul Rece. Tot pe acolo era blocat cu șanțuri fostul drum Bechtel dintre autostradă și carieră. Deci cam astea ar fi interzise pe la noi, plus potecile nemarcate (inclusiv dacă mergi pe jos), plus, desigur, tăiatul aiurea pe iarbă sau printre copaci.