MirceaDP

Membru
  • Content Count

    536
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

46 Excellent

About MirceaDP

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/15/1968

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Ocupaţie
    fizician

Recent Profile Visitors

2,210 profile views
  1. MirceaDP

    8 ore, după poze, de pe la 6:30 la 14:30 nu știu dacă e chiar indicat ... Felicitări pentru tură! Și mulțumim pt. poze & info. Apropo, s-a reparat izvorul/robinetul de la mânăstirea Muntele Rece? Știu că nu ai trecut acum pe acolo, da' poate știi ... sau poate știe altcineva ...
  2. E prea joasă la mijloc pt. drumurile noastre. Și e prea grea & mare, cel puțin pentru cineva fără garaj. Nici la eficiență nu stă prea bine, având ax intermediar, cauciuc lat și kg în plus .... Nu prea înțeleg de ce ți se pare interesantă.
  3. MirceaDP

    Deocamdată doar confirmarea de primire. Oricum, nu aștept răspuns personal. Am scris doar pt. a le atrage atenția că nu e bine ce fac. Sper că au scris și alții. Altfel vor considera că marea majoritate e de acord cu restricția.
  4. MirceaDP

    Mulțumesc, le-am trimis e-mail: "Bună ziua, am citit aici (https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA) că se dorește, printre altele, a "se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h" (Art. 99). În "nota de fundamentare" nu am găsit motivul acestei decizii. Dimpotrivă, am găsit: "Totodată, având în vedere calitatea Ministerului Afacerilor Interne, de reprezentant în cadrul Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, conform art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 87/2018 pentru aprobarea Strategiei privind Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România şi înfiinţarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, precum și faptul că Strategia europeană de transport durabil prevede că o politică de transport sustenabilă ar trebui să facă faţă intensităţii traficului şi nivelelor de congestie crescânde, zgomotului şi poluării şi să sprijine folosirea tipurilor de transport cu impact redus asupra mediului înconjurător, ale soluţiilor de transport intermodal, precum şi să ofere un nivel de accesabilitate adecvat persoanelor care deţin vehicule care utilizează combustibili alternativi, se impune crearea unui cadru legal care să instituie un regim prioritar de acces al acestei categorii de vehicule la punctele de reîncărcare cu energie electrică, prin asigurarea vizibilității acestor categorii de vehicule în traficul rutier, acest demers fiind de natură să stimuleze introducerea pe piaţă a vehiculelor de transport nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, susținând aplicarea dispozițiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic cu modificările şi completările ulterioare." Deci, dacă se dorește/cere/impune "promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic", de ce se propun noi limitări, de viteză sau de orice fel, pentru bicicliști? Dacă ar fi vorba doar de anumite zone, cum ar fi (unele) piste de bicicletă, între blocuri, etc., pentru a proteja copiii cu role, trotinete, etc., aș mai înțelege, poate, dar în afara localităților e de-a dreptul aberant. Practic asta înseamnă interzicerea ciclismului ca sport și o limitare inutilă a cicloturismului. Tocmai acum când toată Europa promovează transportul nepoluant și sănătos, vă găsiți să limitați/descurajați folosirea celui mai nepoluant și sănătos vehicul? E ca și cum ați limita mersul pe jos (pe trotuare, prin parcuri, etc.) la 4 km/h, interzicând astfel jogging-ul. Inutil și aberant. De ce vreți să interziceți ciclismul?!? În ce țară ați mai văzut o astfel de lege/limitare?!? V-ați consultat măcar cu ministrul Tineretului și Sportului?"
  5. Cam ce sumă? Poate sunt și eu interesat. E vorba de ideea mea de reclinată cu pedalare liniară despre care ți-am scris cu ceva ani în urmă. Pt.prima variantă, bazată pe o MTB de damă, nu e nevoie de finețe, deci o poți face cu ce ai, prilej cu care ai putea câștiga o parte din banii de aparatură nouă ...
  6. Mă gândeam eu că trebuie retrogradat. Obosiții de comentatori n-au observat/comentat manevra lui, ci doar că Hirschi, primul afectat, l-a incomodat pe Pogacar. Legat de Pogacar si TdF, nu știu dacă a mai sesizat cineva asta, dar se pare că vârsta a jucat un rol important în penultima etapă, în sensul că Pogacar s-a refăcut (mult) mai bine decât Roglic în noaptea precedentă. Se vedea clar că e mai proaspăt. Dacă a fost și dopat, e greu de spus. La cum se merge în plutonul profesionist, de parcă abia au pornit, tot timpul cursei, și după 6 ore, ar părea că aproape toți sunt dopați. Nu-i musai să fie, dar e posibil. Pe de altă parte, atâta timp cât toți trec cu bine controalele impuse, n-avem ce să facem decât să-i considerăm cinstiți. Oricum, din câte am înțeles, probele recoltate se păstrează, și peste câțiva ani ar putea fi dovediți/prinși dacă s-au dopat.
  7. Moale și casant parcă nu sună sună bine/ok împreună. Felicitări! Oau, în 3 săptămâni i-ai făcut cadrul, ai asamblat-o și ai și făcut 700 de km cu ea. Tare de tot.
  8. MirceaDP

    În păduri (cel puțin), dacă nu e drum public, drum forestier clar/adevărat sau traseu marcat (se pare că merge, dar nu f.sigur, și cel pt.mers pe jos, de genul celui marcat cu bandă roșie din Făget spre Cheile Turzii), oficial nu avem voie. Practic se aplică doar dacă critici ceva tăieri, gunoaie, etc. ... Așa zice Radu Mititean (mai multe vezi aici și pe lista clujbike de pe Yahoo). Am mai găsit ceva interesant (deși cam vechi ...) pe site-ul cnadnr. După o primă/scurtă privire mi se pare că orice drum e ok/accesibil dacă nu scrie că accesul e interzis (sau dacă nu e blocat), dar, pe unde am fost eu, la Rezervație erau și panouri și barieră (jos), iar pe finalul variantei drepte de coborâre în Vălișoara era poartă ... Acuma porți pe/la drum am mai văzut, de ex. mai sus de Ijar, dar am considerat că sunt pt.animale (vaci, oi) pt.că nu aveau lacăt. Barieră mai era pe drumul militar din Stolna spre Plopi (numai până la cabana militară) + un bolovan imens care bloca accesul la el/cabana militară dinspre Someșul Rece. Tot pe acolo era blocat cu șanțuri fostul drum Bechtel dintre autostradă și carieră. Deci cam astea ar fi interzise pe la noi, plus potecile nemarcate (inclusiv dacă mergi pe jos), plus, desigur, tăiatul aiurea pe iarbă sau printre copaci.
  9. MirceaDP

    Duminică am fost iar în zonă, de data asta urcând direct pe deal, dinspre VIVO, și am întâlnit iar panouri cu Accesul interzis, în scurta porțiune în care drumul de creastă intră în pădure. Pe astea, un fel de bannere, scria că e parc natural (cred că ăsta) și scria și de bicicliști că trebuie să meargă doar pe drumuri amenajate și marcate (dacă bine rețin). Acolo era drum bine conturat, dar nu știu/cred să fie și pt.biciclete. Iar amenda e 6.000 lei ... Drumul/varianta spre dreapta, de care ziceam mai sus că merită explorată, se întoarce ... Practic nu merită intrat în pădure pe punct roșu. Se pare că cel mai scurt & bine e pe drumul din stânga, care ocolește pădurea și iese la șosea la aprox. 1 km de Lita, spre Cheile Turzii. Varianta spre dreapta, pe la liziera pădurii, pare că e drumul pe care am mers prima dată și care o ia inițial în jos-dreapta, spre Săvădisla, și apoi la stânga, pe vale în sus, și apoi iar dreapta, etc.. E foarte întortocheat și plin de variante, dar e frumoasă zona (am coborât pe acolo, din apropiere de Lita până în Săvădisla). A, era să uit, drumul care coboară de lângă aerodromul Sălicea în Vălișoara trece pe o proprietate privată ... La bază, unde am zis că e valău și acareturi (+ o mică piscină), era acum o poartă închisă ... Noroc că era joasă și că erau câinii legați ... În concluzie, "scurtătura" off-road prin Vălișoara spre Lita nu e avantajoasă.
  10. MirceaDP

    Radu Mititean de la CCN zice că este interzis și pt.bicicliști. Și nu numai acolo, ci oriunde în pădure, dacă nu e drum forestier adevărat (nu drum ”de exploatare” - ceea ce lumea numește în limbaj curent drum de tractor / jeep / căruță) sau traseu turistic amenajat. Zice că și legislația privind pajiștile are prevederi asemănătoare, și legislația agricolă și cea de arii naturale protejate ... Discuția mea cu el este (și continuă) pe lista/grupul clujbike de pe Yahoo. Primii, la urcare, da, dar au fost mai mulți și mai răi pe coborârea spre Vălișoara, unde este o turmă de oi. Eu nu mă tem de câini și i-am salutat (la propriu) din mers, fără nici cea mai mică problemă. Cei de pe coborâre, vreo 5, au venit spre mine lătrând, deși oile erau departe (nici nu sunt 100% sigur că erau oi). Stătuseră cu un baci la umbră, aproape de traseu, și păreau destul de amenințători, dar eu am zis ceva gen "cuțu-cuțu ce faci?", prietenos, și am continuat hotărât traseul. Am schimbat o vorbă tot din mers (eu cobor încet) și cu baciul, și atunci câinii s-au liniștit de tot. Oricum, la ce pantă este poți trece de ei f.repede și ușor. Mai erau mai jos ceva câini, lângă ceva acareturi, dar n-au venit spre mine. Era parcă și un valău acolo, dar n-am investigat. Și mai jos, era încă un câine, legat lângă drum, dar era mai mult speriat decât fioros. Mi-a fost și milă de el. Arăta tare neîngrijit (atârna blana pe el). Erau și ceva bucăți/hălci de carne veche pe-acolo, grețos, dar am trecut repede și mai departe a fost chiar fain.
  11. MirceaDP

    Nu, mi-a apărut filmulețul pe Facebook și mi s-a părut interesantă, deși mă tem că zona care nu flexează (în spate) e chiar în dreptul oaselor ... Pe site-ul care le vinde are recenzii bune: "97% Of Our Customers Enjoyed This Product!". Și cică primești banii înapoi dacă o returnezi în 30 de zile pt.că nu-ți place (30 Day Money Back Guarantee: After you receive it, we're so certain you will love it that if you don't, you can send it back. No Hassle. For a full refund).
  12. MirceaDP

    Am mers eu duminică (13 sep.) pe valea Gârbăului, prin Vălișoara, până la Lita, cu retur pe șosea, prin Luna de Sus. Ceva mai sus de fostul poligon există panouri cu "Accesul interzis" (cică e ocol silvic), dar am considerat că e doar pt. mașini. Am urcat aproape integral pe biță, deși sunt câteva zone f.abrupte sau cu crengi căzute (prin pădure). Sunt și ceva câini înainte de intersecția cu Tăuți, respectiv pe coborârea spre Vălișoara, dar eu n-am avut probleme. Mi-a luat ceva mai mult de o oră urcarea până lângă aerodromul Sălicea. Pe urcuș era un valău cu apă, dar nu venea apă pe furtun. De coborât am coborât direct (drum f.fain, înierbat inițial și f.puțin rău/ros de ape mai jos), n-am mai mers pe creastă spre releu, așa că am ajuns mai jos de punctul de subtraversare a autostrăzii. Am urcat deci puțin pe vale (câteva sute de metri, aproape plat), până la pod, de unde e asfalt, am trecut pe sub autostradă și am mers pe drumeagul principal până puțin după mica zonă betonată, după care, încercând să țin direcția spre platoul de dinainte de Lita, am intrat în pădure, unde am fost încântat să văd și drum bine conturat și marcaj (punct roșu pe fond alb). Din păcate, ceva mai încolo am dat de o bifurcație. Drumul bine conturat mergea spre stânga și spre dreapta, coborând ambele. Eu, vrând să țin drumul de culme, am mers înainte, prin hățiș, unde, culmea, continua marcajul. Proastă alegere; am fost nevoit să merg pe lângă biță câteva minute și am ajuns tot în drumul care ocolea pădurea prin stânga și ieșea după Lita, spre Cheile Turzii. Am ajuns la Lita cam la 2 ore și 15 minute de la ieșirea din Cluj. Dacă nu bâjbâiam, ajungeam cam în 2 ore, față de vreo 55 de minute pe șosea ... deci nu merită fără motor, decât ca plimbare în sine, faină altfel, și nu ca scurtătură off-road spre munți (Plopi, etc.). Varianta spre dreapta (de unde am "rătăcit") s-ar putea să ducă, prin ruta parcursă prima dată, unde voiam să ajung și cred că merită să mai explorez pe acolo. E liniște și pace, chiar plăcut. Bariera din valea Gârbăului (punctul după care am ieșit din drumul "auto", spre dreapta, și am intrat în pădure pe un drum forestier vechi), nu e chiar la drumul principal, dar se vede spre dreapta la bifurcație. E posibil să fie și alte variante de urcare din firul văii dar nu știu/cred să fie mai bune. Știe cineva? Și apropo, e interzis pe acolo și pentru noi bicicliștii?