puterfixer

Administrator
  • Content Count

    3,629
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

puterfixer last won the day on July 13

puterfixer had the most liked content!

Community Reputation

2,528 Excellent

About puterfixer

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 09/29/1978

Profile Fields

  • Localitate
    Düsseldorf
  • Biciclete
    Focus, X-Fact
  • Ocupaţie
    Consultant, manager de proiecte IT
  • Arii de interes
    IT&security, fotografie, ciclism, legislație

Recent Profile Visitors

12,043 profile views
  1. Dar de ce ți-ai instala Huawei Health dacă n-ai brățara Huawei Band? Că e aplicația PENTRU brățara aia, pentru ce date colectează, pentru notificări, pentru actualizări de firmware. Nu e o aplicație generică de telefon pentru măsurat chestii (cu telefonul).
  2. Aplicația Huawei Health 9.0 face analiza datelor colectate de Band 2 pentru evaluarea somnului folosind algoritmii lui The Center for Dynamical Biomarkers al Harvard Medical School. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre ce și cum, caută-i. Io nu mi-am bătut capul să fac analiza critică a teoriei calității somnului, dacă au fundamente științifice sau doar observații empirice pe trei subiecți, dacă au peer reviews sau e doar o organizație fantomă... Ain't nobody got time for that.
  3. Ceasul măsoară doar pulsul și cât de mult mă mișc fizic în pat în timp ce dorm, apoi pasează aceste date unei aplicații care face analiza după niște modele pregătite de un institut - gugl it și dă toate detaliile despre ce și cum. Pe scurt, un puls foarte jos și constant indică deep sleep, un puls ceva mai ridicat indică somn superficial. Diferența între deep sleep și REM sleep este că în REM apare și o paralizie musculară, o trăsătură apărută în mii de ani de evoluție și selecție pentru ca un vis foarte activ să nu ne facă să ne mișcăm și să ne rănim; deci nemișcarea completă și puls redus înseamnă REM. Dar ceasul nu spune nimic despre perturbații. Aplicația îmi dă în fiecare dimineață un scor al calității somnului. De aici intervin eu cu modificarea diverselor variabile și condiții de somn pentru a vedea prin ce combinații mă odihnesc mai bine (obțin un scor mai ridicat). O dată dorm cu jaluzelele închise, altă dată cu ele deschise, și având alte condiții cât se poate de nemodificate (oră de culcare, temperatură a camerei, nivel de oboseală aparentă, etc. etc.). Altă dată văd cum e dacă e mai răcoare în cameră (proaspăt aerisit) sau dau termostatul pe mai cald cu vreo oră înainte. Altă dată încerc să nu mă uit în vreun monitor/ecran/TV/tabletă/whatever cel puțin 2 ore înainte de culcare. Altcândva încerc să văd dacă o bere seara are vreo influență asupra vitezei cu care intru în deep sleep sau mă tot perpelesc că mă simt balonat. Sau ora de culcare, devreme când nu simt că mi-e somn sau doar atunci când încep să casc (am un ritm circadian al naibii de exact, ora ideală de culcare e fix la 10 seara, dacă m-a prins 10:20 deja sunt perfect treaz și apt de muncă până la 2 noaptea, când mă ia iarăși toropeala). Sau dacă tocmai am făcut sport vs. am zăcut pe canapea la un film. Mno, și după ce tot încerc de-astea, trag niște concluzii pe care ceasul n-are de unde să le știe.
  4. Eu am un ceas Huawei Band 2, face și ăsta monitorizare a activității fizice (pași, GPS pentru tura cu bicla chiar și fără telefon), puls, monitorizare a somnului. La GPS i se termină bateria după câteva ore. Motivul principal pentru care l-am luat a fost monitorizarea somnului și tipul de somn (deep sleep, REM, light sleep), pentru ca să îmi dau seama ceva mai fact-based despre ce anume îmi influențează odihna. Și am descoperit că nu e atât ora târzie de culcare, cât faptul că nu închid roleta la dormitor; puțina lumină de la becurile stradale îmi fufu tot somnul, iar vara lumina dimineții încă de pe la ora 5 și ceva.
  5. puterfixer

    Oarecum pe-acolo dar nu chiar, legătura fiind de fapt cu decizia de a nu da apă la moară (și trafic măsurat de gugl) către site-uri unde se vând de cele mai multe ori furăciuni și țepe. Problemă care persistă indiferent dacă mai e sau nu mai e marketplace. În plus, io unul personal o să consider deblocarea domeniului olx din link-uri atunci când olx în sine va demonstra că aplică legislația românească și europeană privind utilizarea datelor cu caracter personal; ori, cât timp continuă să mă spameze fără să fi primit acceptul meu pentru vreun mesaj pe acele adrese de mail, mi se pare foarte ok să-i consider niște mafioți mizerabili și să nu le dau nici un click valabil.
  6. puterfixer

    Treaba e că am observat mai multe posturi mai lungișoare în care autorii dădeau doar un singur Enter la sfârșit de paragraf în loc de două, și arăta destul de dificil de citit fără un pic de spațiu. Dar e ok, l-am întors la Enter=linie nouă în loc de paragraf nou. Și folosește și tu bulleted lists
  7. puterfixer

    E setare, pot să o schimb dacă încurcă.
  8. puterfixer

    Poți detalia un pic pe unde a prins rugină?
  9. puterfixer

    Măsoară distanța dintre găuri (de fapt mijloacele lor) și vezi dacă e de 18mm. În cazul ăsta, Maros are un cric pentru Cube care s-ar potrivi. Vezi și ce gaură de șurub e, metric 5 sau metric 6, și în funcție de asta comandă modelul corect. Ăsta e modelul pentru șuruburi metric 6. Dă-le un telefon sau mail, s-ar putea să-ți propună și alte variante potrivite, că-s reprezentanță Focus și-s clujeni de treabă.
  10. puterfixer

    Mă bucur când sunt contrazis cu vești bune cu iz de normalitate Mulțumesc @Zamolxe13 și @gibonu ! Eram în gând cu articolul de ieri despre Orient Express, pe ruta Paris-Istanbul, care între Simeria și Brașov luase câteva ore întârziere din motivele menționate.
  11. puterfixer

    Io în locul tău nu m-aș risca cu CFR-ul, unde una afli pe site, alta la casa de bilete și alta la controlor, iar alea 5 ore și ceva sunt declarate din vârf de pix de funcționar de la vreun birou, fiindcă în practică nu le-a atins nici un tren în ultimii 20 de ani din cauză de lucrări interminabile și restricții de viteză. Mai degrabă aș da un telefon la Atlassib sau Dacos să aflu dacă se poate transporta bicicleta la bagaje în autocar (cu asigurări că se poate demonta parțial ca să încapă la bagaje). Pe șosea ajungi mai repede, numa' atât că nu prea poți să te miști în autocar ca-n tren.
  12. puterfixer

    Pentru asta e făcut fondul de jantă, să astupe găurile de la niplurile spițelor, că altfel intră camera în ele de la presiunea cu care o umfli și se taie. Nu e vacuum, pur și simplu așa presează camera spre interior, la fel cum presează pe cauciuc înspre exterior. Io am folosit până acum fond de jantă Schwalbe, e un inel dintr-un plastic mai gros care se trage pe jantă și e destul de ușor de văzut la inspecția periodică dacă începe să dea semne că s-a „copt” - își schimbă un pic culoarea, își pierde elasticitatea care-l ține strâns pe jantă. Am preferat varianta asta fiindcă e mai puțin messy decât lipiciul de pe fondul de jantă la rolă adezivă, dar asta nu înseamnă neapărat că e mai bun. Oricum, pentru pregătirea unei ture mai lungi și cu șanse reduse de proximitate a vreunui magazin de biciclete, e bine să ai la tine camere de rezervă și o rolă de bandă adezivă cu uz cât mai general, cu care să poți lipi/petici/prinde chestii, inclusiv să o pui pe post de fond de jantă. Face tesa niște benzi de-astea super mișto pentru reparații ad-hoc, și nu doar seria „duct tape”, ci și variante gen Extreme Repair sau Extra Power Perfect. Uită-te după variantele care sunt făcute și în formă de role înguste (19mm) și 2-5 metri lungime, să nu te cari cu role de-alea de dimensiuni pentru un șantier de construcții.
  13. puterfixer

    Abia aștept
  14. puterfixer

    După dintele ăla lung al furculiței, aș zice că a recuperat-o din spatele unui televizor unde a fost înfiptă pe post de antenă.
  15. puterfixer

    E o listă de chestii interzise pentru a fi luate în avion. Pedalele de biclă nu-s enumerate.