puterfixer

Administrator
  • Content Count

    3,668
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    42

puterfixer last won the day on September 1

puterfixer had the most liked content!

Community Reputation

2,606 Excellent

2 Followers

About puterfixer

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 09/29/1978

Profile Fields

  • Localitate
    Düsseldorf
  • Biciclete
    Focus, X-Fact
  • Ocupaţie
    Consultant în proiecte IT
  • Arii de interes
    IT&security, fotografie, ciclism, legislație

Recent Profile Visitors

13,415 profile views
  1. puterfixer

    FFS intru din an în paști pe forum să mai apuc câteva minute de destindere și amintire de bicicleală, și ce găsesc, politică?!?! Și nu oricum, da' franț, 19 pagini deja de odă a comunismului, nu alta! A dat friguțu și ați descoperit că peste vară a venit piticu și a strâmtat hainele călduroase de bicicleală, sau ce? Ia, hai, cine mai vrea politică să-și găsească un forum de specialitate și să se spargă în figuri acolo până-i cere tastatura îndurare.
  2. puterfixer

    Păi cam da, ca să nu mai fie ultima redută a prostiei umane, exemplificată prin „ce te faci dacă la facultate nu intri, nici la profesională nu te ia? îți iei permisu și te faci taximetrist”. Ceea ce-mi amintește de un caz în care un asemenea „șofer profesionist” a produs un accident foarte nasol, consecință directă a propriei atitudini de rege al șoselelor, și apoi se milogea la polițistul anchetator că el ce face că are 5 copii acasă și numa' el câștigă, dacă-l lasă fără permis rămân toți să moară de foame. Păi bine Dorele, da' când erai Valvârtej-Tare-n-Talpă prin oraș, atunci nu te-ai gândit oare ce se alege de familia ta dacă semaforul roșu pentru tine e opțional?
  3. puterfixer

    Să nu-mi zici că abia acuma v-a prins curentul emo
  4. puterfixer

    Codusul de vehicule nu este un drept inalienabil, ci e un privilegiu care se dobândește și păstrează doar cât timp îndeplinești niște condiții. Poate pentru condusul unui autovehicul termenul mai potrivit ar fi unul de încadrare mai largă, și anume calificare pentru operarea în siguranță a unei posibile arme letale. Treaba asta cu condusul e cam prea banalizată, când ar trebui să fie la fel de serioasă cu obținerea calificării pentru operarea unui motostivuitor, sau a unei macarale, sau a oricărui alt utilaj de multe tone care poate cu foarte mare ușurință transforma o persoană într-o clătită roșie. Ai dobândit calificarea da' ai folosit utilajul cu neglijență și ai produs un accident sau, mai rău, l-ai folosit cu intenție pe post de armă letală? Adio calificare, e clar că nu e pentru tine în această viață.
  5. puterfixer

    Ni-i dor de voi și de pedalat împreună
  6. Nu văd de ce ar fi mai sensibil. Mna, când schimbi vitezele ar trebui să o faci cu aceeași grijă ca și la schimbătoarele pe lanț, adică nu în timp ce pedalezi în forță. Nici la mașină nu schimbi viteza cu motorul turat, ci întâi decuplezi ambreiajul și abia apoi dai din manetă. Cu asta te asiguri că forța e aplicată roților dințate doar atunci când sunt în întregime cuplate una cu alta. Avantajul la butucul cu viteze integrate e că schimbarea vitezelor se face mai rapid decât la sistemul cu lanț peste foi și pinioane, deci e suficient doar să lași un pic pedala mai moale când învârți de maneta schimbătorului și aia e, îi poți da iar blană imediat. O singură observație ar mai fi de făcut - pe cărări de munte s-ar putea să ai nevoie de o plajă de rapoarte de viteză ceva mai mare decât la mers prin oraș. Adică dacă la munte ai folosi toate cele 8 viteze pentru nevoi de la cățărare abruptă la pedalat în viteză, același butuc în oraș probabil nu va avea nevoie de vitezele 1-3 deloc fiindcă n-ai așa urcări abrupte niciunde, dar parcă vei simți că-ți mai trebuie măcar 1-2 viteze superioare pentru pedalat în viteză pe asfalt. Asta o poți cumva ajusta montând pe butuc un pinion mai mare pentru când mergi la munte și-ți trebuie forță la urcări, și altul mai mic pentru când mergi prin oraș și-ți trebuie viteză pe plat. Dacă pui și un întinzător de lanț, vei putea folosi același lanț cu ambele pinioane fără să îl scurtezi/lungești pentru diferența de dinți.
  7. puterfixer

    Ideal ar fi să iei o casetă de pinioane care se potrivește ritmului tău de pedalat, și al efortului pe care trebuie să-l faci. Dacă ieși la o tură pe drum forestier și ai impresia că parcă ai fi mereu între viteze, adică pe un raport foaie-pinion parcă pedalezi prea ușor dar dacă schimbi pe următorul pinion parcă e prea greu, atunci poți schimba caseta cu una care să aibă pinioanele diferite ca număr de dinți pe „vitezele” respective. Altfel, 11-34 îți permite să abordezi un pic mai ușor cățărările mai dificile pe pinionul cel mai mare, însă între unele pinioane „saltul” este destul de mare. 11-30 are „salturile” de la un pinion la altul ceva mai uniforme dar la urcări va trebui să te bazezi pe mușchi. Apoi, dacă lanțul actual a fost dimensionat corect (lungimea lanțului întins pe direct peste foaia mare și pinionul mare + 2 zale) pe pinioanele 11-32 și îl folosești pentru 11-34, va fi prea scurt pentru a putea fi folosit în combinația extremă foaie mare + pinion mare. Dacă îl folosești pe 11-30, s-ar putea să nu mai fie tensionat de întinzătorul de lanț al deraiorului când folosești cealaltă combinație extremă foaie mică + pinion mic. Dar aceste combinații sunt complet anormale și nerecomandate, fiindcă forțează lanțul foarte mult în lateral. În mod normal, ar trebui să folosești foaia mică cu jumătatea de pinioane mai mari, foaia mare cu jumătatea de pinioane mai mici, și foaia mijlocie cu pinioanele mediane. Adică pentru o casetă cu 8 pinioane: foaia mică + pinioanele 1 (cel mai mare) până la 4, foaia medie cu pinioanele 3-6, foaia mare cu pinioanele 5-8 (cel mai mic). De-aia e incorect să spui că ai o biclă cu 3 foi și 8 pinioane = 24 de viteze, fiindcă nu ar trebui să folosești orice combinație de foaie cu pinion. Mai mult decât atât, rapoartele dintre mai multe combinații foaie-pinion sunt destul de apropiate cât să consideri că de fapt sunt aceeași „viteză” și, astfel, bicicleta ta are de fapt mult mai puține rapoarte de transmisie decât cele 24 de combinații teoretice, dar mno - sună bine la marketing „24 de viteze, oaaaaau”. Chestia asta e cu atât mai importantă odată ce treci de la lanț „lat” pentru 7-8 pinioane la lanț îngust pentru 9-12 pinioane; ăla e mult mai puțin flexibil și iertător cu asemenea abuzuri. Însă cum tu vei schimba și lanțul, vei putea să tai noul lanț pe dimensiunea corectă
  8. Butucul a fost gândit în așa fel încât roata să poată fi dată jos și deconectată ușor de la cablul schimbător fără ceva scule speciale. Cablul e fixat de o piesă de metal/plastic care se poate desprinde de pe restul butucului prin rotație și un mecanism de blocare/deblocare simplu. La montaj trebuie doar să fii atent să aliniezi niște buline de vopsea pentru ghidaj.
  9. puterfixer

    Idee pentru transport - desfă un pic șuruburile de strângere a pipei și rotește ghidonul la 90 de grade într-o parte (și apoi strânge șuruburile la loc). O să fie frecarea cu aerul mai mică, și mai puține muște înfipte în vopseaua ghidonului. Și încap și mai multe bicle pe mașină.
  10. puterfixer

    Din păcate Lidl a cam dat semne că renunță la sculele cu alimentare de la rețea și trece la baterii Am o bormașină compactă pentru 230V foarte faină și surprinzător de puternică luată anul trecut și apoi dată dispărută din magazinul online, apoi ultimele loturi au fost băgate la promoție în România acum câteva luni și de-atunci nu mai există niciunde. Există modelul similar cu acumulator care nu are aceeași forță și e mai grea din cauza acumulatorului. La fel s-a întâmplat cu suflanta pentru frunze, șurubelnițe electrice, șlefuitor cu bandă, fierăstraie de toate felurile, trimmere pentru gazon și frunze și așa mai departe. La toate, portabilitatea dată de baterie înseamnă însă și pierdere de putere și durată de utilizare. Și-ți trebuie minim 2 baterii dacă vrei să continui să lucrezi cât timp cea descărcată ai pus-o la încărcat. Păcat.
  11. puterfixer

    Pupa-v-aș de MAMILi, că mi-ați descrețit fruntea Pe unde (nu) mă dau eu e plin de city bikes/hollandbikes, chiar și cargobikes sunt mai multe decât biclele de șosea. Iar cei mai dubioși sunt unii cu full suspension, echipați de downhill și cu noroiul până-n ventile, unde naiba se dau ăia că aici avem doar niște movile cât dealul Mitropoliei!! Dar aia e o curiozitate secundară, mai întâi să aflu dacă și-au luat pompa electrică de la Lidl
  12. puterfixer

    ... sau MTB-urilor, sau city bike-urilor, sau BMX-urilor... [later edit] ... sau cărucioarelor, trailerelor/remorcilor pentru bagaje sau copii sau animale, bicicletelor de copii... Tre' șoseliștii să fie ei mai speciali în lumea bicicletelor, cu roți subțiri și presiuni extreme, și apoi să uite că-s totuși un grup minoritar între vehiculele propulsate cu mușchii
  13. puterfixer

    Dacă maximul posibil e 4 atmosfere și funcționează pe baterie, vă puteți aștepta că va atinge 4 atmosfere după ce merge vreo 6 ore și ați schimbat vreo 2 baterii și l-ați mai lăsat să se răcească În general toate aparatele astea pe baterie n-au la fel de mult zvâc cât alea pe fir, iar specificațiile „până la...” sunt așa, în condiții ideale, nu neapărat în practică. Iar pentru umflat roți de biclă, de banii ăștia mai bine vă luați cartușe de CO2, măcar alea sunt și mai ușoare pentru a fi luate în buzunar și au și presiune.
  14. puterfixer

    Pentru pete încăpățânate e nevoie și de un pic de ajutor la prespălare. La dm se găsesc niște flacoane de la Dr. Beckmann cu periuță în vârf, cu care îmbibi și freci un pic petele înainte de spălare. Poate fi varianta universală, Gallseife, fie din seria Flecken Teufel (dracul petelor) cu formule pentru legume, cafea și vin roșu, sau pentru pământ, iarbă și produse cosmetice, sau pentru pixuri, carioci, stilouri, creioane, sau pentru rugină și deodorant, sau pentru ulei, unt sau ketchup, etc. Eu acasă folosesc un spray Frosch universal echivalent Gallseife, e suficient pentru majoritatea petelor, pare ceva mai bun decât Denkmit și e și ecologic, ca toate produsele Frosch. Dau pe pată și frec țesătura în mână un pic, și o las 15 minute înainte să o bag la spălat.
  15. puterfixer

    Cred că l-am încercat o singură dată în vremurile antice când se importa orice cu microbuzul din Ungaria pe ideea că orice brand străin e mai bun decât orice am văzut până atunci. Nu m-a convins în mod deosebit, nici ulterior n-a fost un brand cu care să mă identific cumva. E produs de Unilever, care e producător de chestii de mâncare (snack-uri și înghețată - Knorr, Lipton, Ben&Jerry, Magnum, orice înghețată Algida și Napoca), iar în rest are un portofoliu subțirel în alte industrii, gen Axe/Rexona sau săpunul Lux. Mi se pare un pic dubios să iau un produs al unei firme care pare să fi încercat marea cu degetul, chiar și la nivelul Unilever. N-ar fi un pic dubios să vezi că Renault vrea să facă un storcător de fructe sub brand propriu, sau Institutul Cantacuzino să anunțe că își diversifică un pic portofoliul și, pe lângă vaccinuri, o să facă și niște termopane? Na cam așa mi se pare ca un producător de supe instant să facă și UN detergent. Dar revenind. Omo, ca brand, e un mid-tier, adică poate fi comparat cel mult cu Tide (P&G), că mi se pare că Henkel n-are decât branduri premium și value, și alți mari producători nu mai sunt. Dacă Omo te mulțumește, restul nu contează. Personal aș prefera totuși, în locul unui detergent universal, un detergent cu formulă specializată pentru țesături sportive, cum e acel Perwoll Sport. (Perwoll fiind brandul lui Henkel mai specializat pentru rufe colorate/negre/sintetice/sport/alte cerințe, dar tot în categoria premium ca și Persil-ul cel universal.)