puterfixer

Administrators
  • Content count

    3,475
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    28

puterfixer last won the day on August 8 2017

puterfixer had the most liked content!

Community Reputation

2,325 Excellent

About puterfixer

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 09/29/1978

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    IT&security, fotografie, ciclism, legislație
  • Biciclete
    Focus, X-Fact
  • Localitate
    Düsseldorf

Recent Profile Visitors

11,569 profile views
  1. A fost 13 și am uitat să deschid topicul. Nu-i nimica, recuperăm mâine. Mânați, măăăăi! Hăăăăi, hăăăăi!
  2. @rotax Din iulie anu' trecut și până acuma, probabil că nu mai e așa arzătoare treaba.
  3. Hai că un trafalet și o pilă găsești de împrumut prin vecini
  4. Stai așa că ai făcut o tocană de componente. Varianta simplă: mergi cu componentele pe care le ai la un atelier de biciclete, și îți arată ei exact ce îți trebuie. Costă un pic mai mult, da' sunt exact ce trebuie, nu îți bați capul să înveți sutele de standarde sau ne-standarde, nu riști să cumperi ceva greșit fiindcă n-ai știut să recunoști ce caracteristici au componentele existente (cadru, roți), piesele vor fi și montate pe biclă fără ca să trebuiască să-ți iei sculele specifice, și vei avea și garanție pentru toată lucrarea. Varianta semi-grea: iei un set complet de transmisie (monobloc, angrenaj, schimbător de foi, pinioane, schimbător pinioane, manete, cabluri, lanț), în funcție de particularitățile cadrului și roților tale, dar asta necesită să știi ce-ți trebuie și să ai și uneltele cu care să le asamblezi tu, da' măcar ești sigur că ele sunt toate compatibile între ele. Varianta complicată: afli exact ce componente se potrivesc pe cadru și le cauți una câte una, și e treaba ta să cercetezi și dacă sunt compatibile între ele (și prin asta mă refer la studiu individual, google is your friend, nu la a întreba pe un forum că poate vine altcineva să caute pentru tine). Lista de mai sus nu are nici o noimă. De exemplu: monoblocul (sau butucul pedalier) are mai multe caracteristici care depind de cadrul pe care vor fi montate: MTB sau șosea, lățimea (68, 73, 83mm), tipul de filet (standard britanic, italian, sau poate ai un cadru brand name care necesită press fit), tipul de ax (pătrat, octalink, hollowtech, etc.)... Uite aici posibilități. Tu ai pus un link spre un monobloc cu ax pătrat și lățime nespecificată, însă apoi ai pus un angrenaj care necesită ax de tip octalink. Nu poți să prinzi un angrenaj octalink pe un ax pătrat indiferent cât îl iei din pilă. Apoi ai pus un link spre un schimbător de viteze braze-on, adică se poate prinde doar pe un cadru care are sudată o ureche metalică cu gaură. Dacă cadrul tău n-are așa ceva, înseamnă că îți trebuie un schimbător clamp-on, care se strânge pe țeavă, dar și în cazul ăsta sunt mai multe diametre de țevi și acționare pe sus sau pe jos în funcție de modul în care este tras cablul pe cadru, deci dacă nu știi EXACT ce îți trebuie ai toate șansele să cumperi ceva care nu poate funcționa pe bicla ta. Io am impresia că experiența ta în mecanica de biciclete este foarte subțirică, și te așteaptă un efort mare ca să înțelegi suficient cât să nu faci greșeli. Din păcate lipsa de standardizare universală e un blestem al industriei bicicletelor. Nu e așa simplu ca asamblarea unui calculator, de exemplu, unde standardizarea mufelor se asigură că nu poți face o greșeală majoră. De-asta îți recomand foarte călduros să dai o raită pe la unul din service-urile de biciclete - BikeXCS, Moș Ion Roată, playbike și altele - cu ce componente ai pe-acasă, și vezi ce îți recomandă.
  5. Cică ziua de după Black Friday se numește Gray Saturday, când te lupți cu depresia produsă de cât ai cheltuit pe lucruri care nu-ți trebuiau Io aveam pe listă 4 chestii de cumpărat, dar niciuna n-a apărut în vreo reducere. Oh well.
  6. Mai are cineva acasă acumulatori mai vechi de 3-5 ani? De ce? Vechiturile trebuie reciclate, eventual mai merg folosite în telecomenzi. Da, tehnologia low self-discharge de acum câțiva ani era în acumulatorii eneloop (cu asta au devenit faimoși). Între timp s-a răspândit, și a apărut și o variantă îmbunătățită dacă-mi amintesc bine. Ideea e că până și în ikea găsești acum acumulatori AA de aproape 2500 mAh pre-încărcați și care țin încărcarea chiar foarte bine; i-am testat și au capacitatea (inițială) foarte apropiată de ce scrie pe etichetă. Dar revenind on-topic, ia să fac eu o poză la dispersia de lumină de la B&M Ixon Pure menționat mai sus. BRB. [edit] Eh, așa arată împrăștierea de lumină perpendicular pe un perete la un metru jumate în față. Am pus și un detaliu cu ansamblul optic și indicatorul colorat vizibil din laterală.
  7. Circuitul de control are un consum chiar și cu ledurile alea de stare oprite. Și ledurile alea nu consumă o gălăgie. Și acumulatorii pierd din încărcare pur și simplu fiindcă trece timpul - acum câțiva ani se vorbea despre o descărcare de 1% din capacitate pe zi, între timp au apărut acumulatori cu low self-discharge care nu țin 3 luni o încărcare ci vreun an, dar tot există o pierdere de energie. Deci lasă piticii cu descărcatul
  8. E layout fluid, acoperă tot ecranul disponibil, deci dimensiunea spațiului în care se scalează poza poate varia de la o tabletă de 10" la un TV de 55" și rezoluție 4k. În zi de azi nu se mai lucrează cu rezoluții fixe. Totul e ca fișierul să aibă sub 1 mega. Despre vizibilitatea reputației am mai scris aici.
  9. Mda. Din păcate, dintre atât de multe produse chinezești e greu să găsești unul care să nu sufere de cel puțin una din problemele următoare: construcție fizică proastă și contact termic imperfect în interior, încât căldura LED-ului nu este disipată pe carcasă; LED driver de proastă calitate; controller cu moduri de funcționare imbecile - intensitate luminoasă 100%-15%-5%, fără nimic între, dar neapărat modul ăla strobe de 100% cu care bagi în criză epileptică și pe cine n-o are. Cu mare greutate am găsit un far chinezesc care să aibă trepte de intensitate luminoasă mai decente, da' m-aș fi bucurat să aibă și memorie, așa încât apăsarea scurtă a butonului să facă doar on-off în ultimul mod selectat, iar apăsarea lungă să schimbe nivelul de intensitate luminoasă. Apoi, pentru montarea pe cască ar fi utilă și o „telecomandă” clicker pe fir, cum au unele lanterne, iar partea care clickăie (nu e buton, sunt niște lamele într-o folie de plastic) o poți băga pe mânecă sau în mănușă pe dosul mâinii, pentru a o acționa foarte ușor fără să îndepărtezi prea mult mâinile de ghidon. Ca să nu zic de prinderile alea absolut penale, mi-am bricolat singur o montură pentru GoPro dar e stupid că nu-i duce capul. Sau să facă niște cabluri suficient de lungi ca să ajungă din buzunarul de la spate până pe cască; cum vin din fabrică nu-s nici destul de lungi, da' nici scurte cât să zici că măcar nu încurcă dacă iei suplimentar un cablu prelungitor de 1m. Îți cam scoți peri albi cu lucrătura chinezească, încât la un moment dat fie te apuci să-ți construiești tu ceva, cumpărând LED și driver și programând tu PIC-ul ăla, fie îți bagi picioarele și zici că mai bine dai 250€ pe un Lupine și măcar ai și bragging rights în gașcă.
  10. Retailerii s-ar putea să aibă descrieri eronate, m-aș lua mai degrabă după ce scrie producătorul. B&M are o mică obsesie cu consumul minim de energie, lucru pentru care îmbunătățește partea optică pasivă pentru a putea folosi un singur LED. La fel sunt și stopurile lor - au niște dispersoare din plastic absolut impresionant gândite, pentru a distribui lumina de la un LED mititel într-o bandă orizontală foarte bine controlată, ca să nu fie irosiți fotonii în alte direcții. Însă consecința acestei obsesii este că pun tot câte un singur LED de putere mică și în faruri care se vor a da lumină mai multă. Sunt modelele astea mai high-end și prețuri ridicate, unde probabil se găsesc faruri cu luminozitate mai bună cam în aceeași categorie de preț. Adică în loc să iau un B&M IXON IQ Premium de 80 lux și 63€, sau vreun Trelock (care a investit ceva mai mult în ecran LCD și controlul luminozității, adică bani plătiți în butoane șmechere, nu în lumină mai multă), parcă mai degrabă m-aș uita la Knog Blinder Beam 170 de 170 lux și 60€, sau variantele de 220 sau 300 lucși care se duc până în 100€ și cam fac de rușine orice chinezărie, atât la unghiul de împrăștiere cât și la intensitatea luminoasă, și la care B&M nu are vreun produs comparabil.
  11. Dacă îți iei far de oraș ca să mergi off-road e cam ca și cum ți-ai lua Smart Fortwo ca să cari o remorcă de tir. Fiecare sculă are propriul scop de utilizare.
  12. În ultima vreme am cam devenit fan Busch&Müller, fiindcă fac niște lumini foarte bine construite, rezonabile la preț chiar și în modelele low-end, și cu bună autonomie energetică. Mi-am cumpărat modelul Ixon Pure (atenție, nu Pure B, de putere mai mică). Am preferat varianta fără acumulatori și încărcător, că am io destui acumulatori (buni) acasă. Merge și cu baterii dacă te lasă acumulatorii în drum; acumulatorii pot fi încărcați printr-o mufă USB fără să fie scoși. Are un singur LED, însă forma oglinzii și lupa din față folosesc la maximum fluxul luminos, producând un fel de trapez de lumină, cu un spot mai concentrat în față (20-30 metri în față) și o zonă iluminată între bicicletă și acel spot, iar spill-ul lateral este foarte bine controlat ca să nu orbească. Un led, o oglindă și o lupă cu 4 părți. Foarte tare! Led-ul are două setări de putere, high însemnând 30 lux și autonomie de vreo 5 ore de funcționare, și low însemnând 10 lux și autonomie 15 ore. 10 lux este minimul legal pentru a fi vizibil, iar în regim urban este suficient și pentru a vedea ok noaptea; cu 30 lux e vizibilitate chiar bună. Mai puternic de atât fie costă cam mult, fie nu sunt destinate utilizării urbane, asta însemnând că unghiul de lumină e mai larg, bateriile sunt mai mari și mai grele, etc. Mai are în interior două LED-uri minuscule, roșu și verde, care se văd dintr-o laterală și prin care indică nivelul de baterie rămas. Prinderea de ghidon e cu quick release și permite rotirea ușoară stânga-dreapta după cum e nevoie; aș fi preferat și o prindere cu șurub care să necesite șurubelniță, nu o piuliță acționată cu degetele, că e foarte ușor de demontat așa, dar mno. La 26€ mi se pare un far foarte decent. Verei i-am luat pentru bicicleta de oraș un far Busch&Müller model Lumotec Eyro, cu montare fixă pe furcă, deasupra roții. E foarte similar în funcționalități și concept cu celălalt (1 led cu oglindă și lupă șmechere, 2 puteri, împrăștiere luminoasă controlată, indicator de nivel), diferența fiind că are un acumulator încorporat, nedemontabil. Mă rog, așa cred ei - mie mi se pare că e un Li-Ion 18650 clasic, om vedea când ajung cu șurubelnița la el. De fapt, doar carcasa este montată fix pe furcă; la apăsarea unui levier în spate, farul poate fi scos din ea ca să fie pus la încărcat. La utilizare zilnică pentru mersul la birou (cam 35-40 minute de pedalat, folosire uneori dimineața și cu siguranță seara), o încărcare ține lejer o săptămână. E foarte mic și foarte ușor - probabil primul lucru dintr-o serie de componente pe care le voi înlocui pentru a face bicla mai ușoară. Iar ăia 30 lucși nu-s chiar de ignorat din cauza ansamblului optic; în prima seară, Vera credea că farul bate prea jos, așa că a tras un pic de el în sus - prea sus totuși, și și-a luat flashuri de la șoferii de pe contrasens. Vă dați seama cât de deranjant a fost dacă niște nemți au dat flash-uri! 30€ pentru un model rarisim - montare fixă pe furcă și totuși cu acumulator; pe-aici se practică faruri cu dinam, bleah.
  13. Stai așa că setarea asta mi-a scăpat, mai simplu e să permitem și fotografii de copertă dacă cineva dorește
  14. Pfoai, madăfacăz... Și-au dinamitat corabia cu faza asta. Din păcate nu pot să fac vreo șmecherie pe forum, URL-ul de referral e trimis de browser prin protocolul http(s) și de-aia un plugin în browser poate servi această informație.
  15. Îmi puteți da un link la un topic unde s-au bușit pozele inserate de pe photobucket, vă rog? Că prin alea în care am baleiat eu repejor se încarcă toate fără probleme, da' sunt încărcate în picasa.