puterfixer

Administrator
  • Content Count

    3,688
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    42

puterfixer last won the day on September 1 2020

puterfixer had the most liked content!

Community Reputation

2,638 Excellent

2 Followers

About puterfixer

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 09/29/1978

Profile Fields

  • Localitate
    Düsseldorf
  • Biciclete
    Focus, X-Fact
  • Ocupaţie
    Consultant în proiecte IT
  • Arii de interes
    IT&security, fotografie, ciclism, legislație

Recent Profile Visitors

13,986 profile views
  1. puterfixer

    Pentru cursieră s-ar putea să te avantajeze un suport special făcut pentru ele. Bicla nu se prinde așa cum e, cum e cazul la MTB-uri, ci se scoate roata față și se prinde furca direct de suport. Cu asta scade profilul biclei la frecarea cu aerul, și ghidonul intră cumva în vortexul produs de botul și parbrizul mașinii, încât nu se înfig chiar așa multe muște în ghidolină. Roata o poți pune în portbagaj (sau iei un suport dedicat pentru ea). Am văzut sistemul ăsta doar la Thule.
  2. puterfixer

    La Mazda mea sunt câteva modele de cârlig aftermarket cu sau fără kit electric (care este necesar dacă biclele acoperă stopurile și numărul). Modelele care ar avea cârligul demontabil sunt între 250-400€. Are practic 3 piese de metal zdravăn care se montează în vreo 2 ore pe sub spoilerul spate, cu un decupaj în spoiler ca să treacă cârligul. Apoi vine partea mai laborioasă de făcut conexiunile electrice, inclusiv cu deconectarea automată a senzorilor de parcare când ai conectat suportul în spate. Nu e greu și ai tot ce-ți trebuie în kit, dar îți cere și asta vreo 2-4 ore. La reprezentanță m-ar costa vreo 700€... Pentru cineva care are timpul, spațiul și oareșce îndemânare mecanică, se poate economisi binișor, și dup-aia ai cârlig multifuncțional. Orice fel de prindere ai avea, trebuie să fii atent la gabaritul nou al mașinii. Dacă-s biclele puse pe plafon, ți-a crescut mașina în înălțime. Dacă le ai pe haion sau pe cârlig, ți-a crescut mașina în lățime. Dacă erai obișnuit că Leon e mașină mică și te strecori cu ea peste tot, o să ai o surpriză să vezi că biclele ies în afară în stânga și dreapta vreo 15-30cm, și deci poți lua tufișuri, bicicliști, oglinzile mașinilor parcate, stâlpi... Îmi amintesc cât m-au trecut toate nădușelile când am trecut de la Polo (165cm lățime cu oglinzi cu tot) la Mazda (184cm lățime) și a trebuit să strecor balena pe lângă TIR-uri pe benzile îngustate la <2m din cauza lucrărilor pe autostradă. Cu o biclă în spate, indiferent de suport, mașina e și mai lată de atât.
  3. puterfixer

    O fostă colegă de serviciu avea ceva Skoda hatchback, și și-a luat un suport din ăsta care s-a prins în chingi de ușă. A cărat o matahală de DHS de vreo 17 kile + bicla fetei, alte 12 kile, pe suport, din București până la muntele Penteleu în Buzău și înapoi. Drum de țară, hârtoape, etc. La întoarcere în București n-a mai putut deschide ușa la portbagaj, se mișcase cu totul din balamale și se înțepenise. Apoi am aflat că nu e singurul caz din ăsta. Trebuie să fii atent la modul în care e conceput suportul pentru haion și unde își distribuie greutatea. Unele modele se prind de haion dar au o bară care coboară destul de mult pentru ca să se sprijine pe bara de protecție din spate. Așa, greutatea biclelor e în principal transmisă barei sau spoilerului. Alte modele se sprijină numai și numai pe haion, și atunci toată greutatea biclei/biclelor + inerția în caz de drum mai denivelat se transferă ușii portbagajului, care nu a fost chiar concepută pentru așa ceva. (De fapt n-a fost concepută nici măcar să-și susțină propria greutate exclusiv în balamale atunci când mergi cu haionul deschis din cauza unor obiecte voluminoase.) Dacă mergi ușurel și drumul e bun, ai șanse să nu-ți strici mașina cu un suport gândit pentru țări cu șosele mai bune. Cea mai bună variantă rămâne un cârlig de remorcare + branșament electric + suport de bicle pentru cârlig. Ăla e făcut să țină niște sute de kile, nu are probleme de-astea. [edit] La o căutare rapidă pe gugl, uite un suport care se prinde doar de ușă, în chingi: Dar astea două se sprijină și de bară: Pentru Seat Leon am văzut un suport pentru model mai vechi de Seat Leon care are două piciorușe de sprijin pe bară. Dar aparent un model similar de suport pentru un Seat Leon mai nou nu mai are piciorușele alea, ci stă integral pe ușă, însă apoi în poza de aici are piciorușele de sprijin. Deci... e bine să te uiți.
  4. puterfixer

    De ce ai face asta?! Să pui partea mai grea a biclei - roți, deraioare, pedale - cât mai departe de punctul de fixare? Ca să aibă ce se bălăngăni și smulge? Creativi, creativi, da' n-au prea dus ideea mai departe, și fac pariu că orice autoritate de testare și omologare îi desființează în secunda doi.
  5. puterfixer

    Asigurările sunt și alea un business, sunt destui proști în lume care nu-s capabili să învețe din propriile greșeli, și le e mai ușor/comod să paseze problema „vorbește cu asiguratorul meu”. Tot la fel de mulți sunt și cei fără capacitatea de a gândi analitic un pic, și atunci pică în plasa vânzătorilor de asigurări nenecesare. De exemplu, am asigurări de care a mai auzit lumea, da' și unele mai dubioase așa, gen asigurare care îmi garantează că, dacă copilul trebuie internat la spital, cel puțin unul din părinți primește pat în rezervă ca să stea cu copilul - altfel apanajul celor cu asigurări private care-s băgați în față la orice. Dar sunt și asigurări ridicole, gen îmi asigur dinții pe niște sume deloc ieftine, că cică dacă vreodată am nevoie de lucrări dentare mi le plătesc ei. Păi mersi, după ce vă plătesc anual câte o proteză completă, cred și eu că vreți o dată-n viață să îmi plătiți și voi una înapoi.
  6. puterfixer

    La cât pot să fie pagubele în caz că ceva, chiar și-n România era recomandat să-ți faci o asigurare, cum îi zicea, „pentru răspundere civilă”, un fel de RCA dar pentru tine personal și ce pagube ai putea provoca, indiferent cum. Costă mai nimic pe an, da' dacă faci pană și te izbești cu bicla într-o mașină parcată, ești bun de plată. Sau te învârți printr-un magazin în mijloc de tură să-ți iei o apă și-o banană, și cu ghiozdanul tragi niște sticle de pe raft; poate magazinul sătesc are numa' sticle de șampanie de 50€ bucata, și tu o plătești și cel mult o miroși pe pardoseală. Păi cum să nu-ți faci asigurare, te dau afară banii din casă?
  7. puterfixer

    Asigurarea de accidente, sau tu-n ce republică bananieră ești unde așa ceva nu e obligatorie pentru orice fel de vehicul ai conduce?
  8. puterfixer

    Am cam fost surprins ce multă faună am întâlnit în vest. Stau la oraș și am un măcăleandru în tufele din curte, cântă așa de frumos de câteva ori pe zi. Mierle-s vreo trei în copacii din jur. Un stol de papagali africani și-au săpat adăposturi în anveloparea de polistiren a clădirii de vizavi. Albine - e plin de ele, și e ilegal să le fac rău, cu amenzi uriașe (și te dă oricine în gât fiindcă „așa e corect”), ai portiță de scăpare doar dacă știi că ești cu risc de șoc anafilactic dacă ești înțepat. Ăia care merg cu biclele pe coclauri trebuie să fie atenți dacă asigurarea lor acoperă și ciocnirile de animale sălbatice și CARE animale, că nu-s chiar atât de rare întâlnirile de gradul trei, și te poți trezi că ai asigurare pentru păsări și căprioare da' te-a doborât un mistreț și e fix problema ta. În România nu mă confruntam cu așa ceva; aici, da.
  9. puterfixer

    Cercetătorii ardeleni or stabilit că un pahar de pălincă pe zi nu-i numa' sănătos, da-i și puțin. După ce-or inventat încetinitorul de particule, cercetătorii ardeleni or inventat particula care numa' șede.
  10. puterfixer

    Pentru cei cu capul mare chiar e o problemă să găsească niște căști cât găleata. Uneori abia încape propria chică, darămite și o izmană cât de subțire. Și mărimea indicată de producători diverși nu se chiar pupă întotdeauna cu realitatea. Pentru vreme rece mai e varianta să tragi peste toată casca o husă de ploaie, și atunci nu intră insecte. Adio ventilație da' fiind așa frig nici nu îți îngheață sinapsele. În același sistem DIY ai putea lua plase pentru păr (cum folosesc lucrătorii în bucătăriile restaurantelor) și să tragi una peste cască, da' atunci CHIAR întorci capete pe stradă cu plasa albă peste Hello Kitty Alternativa fiind care, să mă frece grija de părerea trecătorilor despre cum arăt? Cu aia ar trebui să fii vaccinat deja de când începi să umbli în lycra pe stradă.
  11. puterfixer

    Dezgrop topicul pentru că După ce-am luat niște albine-n blană, mi-am revizuit criteriile de cumpărat cască: 1) să încapă pe bostan, și 2) să aibă aerisiri multe și cu plasă în față. În rest, că e groasă sau cu cozoroc sau e roz cu Hello Kitty, nu mă interesează. Tre' să-și facă funcția, de estetică mi se fâlfâie că nu-s pe catwalk și nu mă uit la ea când o țin pe cap. Nu-s chiaaaaar atât de greu de găsit, da' trebuie să te obișnuiești să schimbi obiceiul de a te uita dacă design-ul sau culoarea sau forma îți plac.
  12. puterfixer

    Thule are 200 de combinații pentru chei, și codul e chiar inscripționat pe cheie și butuc (N001 - N199). Cheile de schimb nu-s dificil de procurat, nici foarte scumpe; cu 500€ poți avea o sfoară cu toate cheile posibile de la Thule, te duci la orice încuietoare Thule și o deschizi ca un boss și fără să bată la ochi. Încuietorile alea sunt făcute pentru țări cu oameni cinstiți și sisteme de asigurări care plătesc asemenea dispariții. Din păcate n-am găsit butuci de schimb compatibili da' care să fie de siguranță mai mare sau vreun alt sistem. Am văzut însă suporți cu sau fără bicle, asigurați cu lanțuri și lacăte diverse. Nu că pentru alea n-ar exista clești și alte dezlegătoare, da' fac treaba oleacă mai complicată și pentru hoț da' și pentru tine (că probabil vrei să desfaci legătoarea când pleci cu mașina ca să nu ți se izbească lacătul de juma' de kil de plafon în mers, și apoi să pui legătoarea la loc când ai parcat). Cel mai simplu e să montezi barele transversale și prinderile numa' când ai nevoie de ele.
  13. A schimbat iar fb ceva și au bușit embed-urile. Zici că fac modificările astea la mișto, să dea de lucru degeaba la oameni.
  14. Pfff, server discord... mIRC-ul merge!
  15. puterfixer

    Singurul loc unde am văzut vreodată menționat să nu lași arcul tensionat este la cheia dinamometrică, fiindcă ajungi să mergi cu ea la calibrare mai des decât o dată pe an ca să lucreze corect. Altfel, nuș' de unde vine acest pitic cu grija pentru arcuri tensionate, da' așa-s ele concepute să funcționeze. Știi vreun pix la care i s-a înmuiat arcul dacă a fost lăsat deschis mai mult timp? Da' locomotivele și vagoanele garate sunt demontate ca nu cumva să țină arcurile de la roți apăsate? Butucii de la ușă îi schimbi periodic fiindcă au arcuri care stau continuu sub tensiune și nu mai funcționează bine după o vreme? E.o mică diferență între argumentele pseudo-logice și cerințele sau specificațiile producătorului. Lasă impresiile personale și fă după cum scrie în manual. Găsești în vreun manual de schimbător vreo mențiune despre arcuri? Nu. Atunci nu e o problemă pe care să o rezolvi.