puterfixer

Administrator
  • Content count

    3,536
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34

puterfixer last won the day on April 13

puterfixer had the most liked content!

Community Reputation

2,433 Excellent

1 Follower

About puterfixer

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 09/29/1978

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    IT&security, fotografie, ciclism, legislație
  • Biciclete
    Focus, X-Fact
  • Localitate
    Düsseldorf
  • Ocupaţie
    Consultant, manager de proiecte IT

Recent Profile Visitors

11,753 profile views
  1. Azi pe la amiază am instalat o actualizare la forum, care acoperă o problemă de securitate. Prin asta a fost actualizat editorul de text pentru căsuța unde scriem răspunsurile pe forum. Dacă descoperiți cumva că nu puteți posta (faceți clic în căsuța aia și nu puteți tasta), țineți apăsată tasta Shift în timp ce faceți clic pe Refresh (sau F5). Cu asta, browserul va fi forțat să descarce de pe server toate componentele paginii, ignorând ce avea în cache (și care a fost înlocuit de actualizarea la forum).
  2. @tohan am fost în vizită de Paști, n-au trecut nici 10 minute de la aterizare până să-mi iau prima batjocură, așa, de bun venit. După a treia zi deja Vera avea căile respiratorii iritate non-stop de la poluare. Mersi, nu. Cel mult în vizită și atât. Măcar ciudățeniile străinilor între care stau nu-s din reavoință și micime umană.
  3. Deci nemții ăștia nu pot nici să tragă un vânt fără programare. La frizer am programări pe următoarele 2-3 luni în avans, că altfel nu prind loc. Acuma or venit jantele pentru roțile de vară la service-ul auto, da' nu pot să merg AZI oricând să le monteze; nuuuuuu, facem programare pentru 23 aprilie, cel mai devreme. Păi bine bă, da' dacă azi cineva nu apare la ora programată, n-ați putea să nu stați degeaba ci să îmi montați mie roțile, și trec diseară să le iau? Nu, că n-aveți programare. FML. Deci în mod evident ar fi o idee bună să-mi fac programare la ortoped, la schimbat genunchii cu articulații din titan, chiar dacă încă nu mi-s bușiți genunchii. Fiindcă nu te duci la doctor când te îmbolnăvești sau ai o problemă, ci întâi îți faci programarea la doctor și dup-aia vezi tu cum îți organizezi schimbul de viruși cu alții. „Și, ce-ai făcut în weekend?” „Am tras o trântă cu bicla.” „Aoleu, ți-a sărit ceva în cale?” „Nu, m-am dat io intenționat într-un copac, că aveam luni programare la doctor și nu puteam să mă duc degeaba.”
  4. Incorect, faptul că un participant la trafic a făcut o greșeală nu îi absolvă pe ceilalți participanți la trafic de a fi sancționați fiecare pentru greșelile lor.
  5. Clickbait, zici de burtă și nu apare în nici un cadru.
  6. Dă un shift-refresh să se golească cheșu'.
  7. Vezi că ai scris „spartani” greșit.
  8. Ah, n-am fost suficient de clar: opțiunile de vizibilitate le setează un admin la nivel global pentru câmpurile alea pentru tot forumul, nu se pot seta individual de fiecare user doar pentru detaliile lui. Cum ziceam - editează-ți profilul și lasă goale câmpurile pe care nu vrei să fie afișate. Schimbarea userului... dacă-i musai și altfel nu se poate, atunci îl dregem. Da' te gândești bine cum să fie, că doar o dată-l schimb. PS: poza de profil are acum spațiu pe verticală 300px în loc de 200px.
  9. Ah, lățime adică latura mai scurtă a dreptunghiului, nu lățime adică dimensiunea orizontală pe ecran (spre deosebire de înălțime) Ăăăm mă uit cum e setat prin CSS, da' posibil să arate un pic prea mare plăcinta. Legat de privacy - forumul nu are posibilitatea ca fiecare user să aleagă dacă o informație personală să fie vizibilă sau nu, sau cui să fie vizibilă. Sunt două lucruri ce le poate face un admin pentru tot forumul și toți userii: Limitarea câmpurile cu informații personale obligatoriu de completat: adresa de e-mail, pentru activarea contului și recuperarea parolei, notificări automate etc. - este vizibilă doar pentru admini și folosită de fapt doar de forum când trimite notificări, în rest n-avem newsletter și nici nu vindem baze de date cu e-mail-uri; localitatea, că-i de folos când discuți cu cineva, e bună și pentru a identifica boții (nu sunt programați să completeze ceva și atunci nu merge înregistrarea, sau completează date aiurea și sare în ochi); dacă cineva nu vrea să declare, poate să bage ceva din burtă, nobody cares; Vizibilitatea câmpurilor din profil: la fiecare dintre ele se poate selecta doar dacă să fie vizibile public (pentru toți membrii ȘI userii neautentificați, fără posibilitatea de diferențiere la nivel de grup) sau vizibile doar pentru sine și admini. Nu prea văd vreun scenariu în care să aibă sens să-ți completezi ceva la profil, dar să fie vizibil doar pentru tine și pentru admini. Nici un alt câmp nu este obligatoriu - dată de naștere*, biciclete, descrierea proprie (About Me), interese, firma unde lucrezi, date biografice, și așa mai departe. Dacă vrei să nu fie afișate, nu le completa. * Teoretic data nașterii ar trebui să o verificăm. Contul pe forum nu poate fi validat și folosit fără o adresă de e-mail unică (prin care să se verifice identitatea unică și modalitatea de contact). Așa că înregistrarea pe forum este în esență semnarea electronică a unui contract de furnizare de servicii, în care vizitatorul își dă și o informație cu caracter personal - adresa de e-mail - pentru a i se face un cont individual. Ori, din punct de vedere legal, o persoană ce încă nu a împlinit vârsta pentru a-și exprima consimțământul 1) de a fi parte într-un contract, și 2) de a permite unui terț înregistrarea unei informații cu caracter personal (conform GDPR), ar trebui să completeze și adresa de e-mail a tutorelui responsabil legal și acela să confirme înregistrarea (respectiv contractul și permisiunea de înregistrare a informației cu caracter personal). Asta ar însemna că pe forum nu se pot înscrie singure persoanele minore, fiindcă majoratul e vârsta de la care individul își poate asuma responsabilitatea legală a unui contract fără confirmarea unui tutore (cu doar două excepții definite explicit, vârsta pentru consimțământul sexual și căsătorie, și vârsta pentru un contract de muncă).
  10. Sigur că se poate, e simplu - ia-ți un monitor cu rezoluție mai mare. Aspectul forumului este fluid și se redimensionează automat în funcție de ecranul pe care este afișat, iar headerul este setat să ocupe 95% din lățimea ferestrei, whatever that means în pixeli (și nu 100% ca să rămână loc pentru scrollbar). Dacă ai fereastră maximizată pe desktop pe un ecran 4k, 95% înseamnă o lățime în pixeli, pe când pe un monitor FHD e altă lățime în pixeli; dacă ai o tabletă în mod portret sau landscape, va fi 95% din rezoluția ecranului. Ia scoate maximizarea la fereastra browserului și trage de marginile laterale, să vezi ce se întâmplă și cum se rearanjează tot conținutul în funcție de lățimea ferestrei. Din acest motiv (de design fluid), nu se mai aplică conceptul de lățime definită în pixeli. Singura problemă e că spațiul de header este limitat pe verticală, așa că pe rezoluții diferite de ecran sau pe forme diferite ale ferestrei de afișare, dreptunghiul headerului va avea diverse rapoarte între lungime și lățime; iar asta se traduce în scalarea automată a imaginii afișată acolo încât uneori încape mai mult din ea pe verticală (raport mai apropiat de pătrat) și alteori mai puțin (raport mult mai aplatizat). Uite atașate exemple, cum se vede imaginea de header raportat la logo-ul de rezoluție fixă, în funcție de lățimea ferestrei de afișare. Se și vede cum anumite componente se rearanjează când lățimea trece de la un spațiu îngust (ca al unui telefon) la unul mai lat (ca al unui desktop) - meniul de sus este extins, informațiile despre user apar una lângă alta în loc de una sub alta, unele butoane au și text, nu doar iconiță, etc. Iar imaginea de fundal umple tot spațiul disponibil în acel dreptunghi cu lățime variabilă.
  11. La ce ambuteiaje se fac pe șoselele și autostrăzile din zona München-ului, cred și eu că-ți vine să-ți vinzi mașina și să-ți iei faci o biclă cu care scoți o viteză medie de 3 ori mai mare Fain proiectul, nu-s amator de ultralight da' mi-ai deschis curiozitatea pentru ce se poate obține.
  12. Probabil că nu e greu (fizic) să confecționezi un quad, dacă ai piesele necesare, niște țevăraie, aparat de sudură, pistol de vopsit, etc. Chiar ar fi un proiect distractiv. Partea dificilă este 1) să strângi absolut toate cerințele legale (românești și europene) pe care trebuie să le îndeplinești în design/construcție pentru ca să poți folosi construcția ta pe șosea, și 2) să treci prin procesul de omologare al RAR, care habar nu am cât este de bine rutinat în a face așa ceva. Iar unde nu există o procedură standard sau cunoștințele necesare, e loc pentru „negociere” și abuz în serviciu, dacă înțelegi ce vreau să zic. Și atunci costurile tale nu sunt date doar de costul materialelor + uneltelor + manoperei de fabricare, ci și costurile de omologare, care pot fi foarte (FOARTE) ridicate. Acum niște ani era o emisiune pe Discovery cu un tip care refăcea mașini vechi cu body kit nou, și trecea prin re-omologarea britanică. Ăia erau foarte pe felie, aveau un checklist prin care treceau, aveau scule de măsurat, era ușor să determini dacă poziția centurii de siguranță este în limitele normate sau nu, sau eficacitatea frânei. Da' la noi? N-am idee. Și atunci aici poate ești în avantaj substanțial să cumperi un asemenea quad gata făcut, fiindcă nu cumperi doar produsul ci și certificatul de omologare europeană care demonstrează că toate cerințele de siguranță sunt deja îndeplinite, iar înregistrarea la RAR (dacă e necesară) e doar o formalitate bătătorită ca la orice autovehicul.
  13. N-o să rezolvăm noi aici toate problemele internetului și nici ale lui Yahoo. Dar putem să adresăm punctual problema primirii de mailuri de la forumul ciclism.ro, care se rezolvă prin schimbarea adresei de mail cu una non-Yahoo. Restu', treaba lor. Cum se schimbă adresa de e-mail asociată contului ciclism.ro în 4 pași simpli: Intri pe link-ul ăsta: https://www.ciclism.ro/forums/settings/email/ (sau clic în dreapta sus pe contul tău > Setările contului/Account settings > E-mail address) Urmezi pașii pentru modificarea adresei (mi se pare că trebuie și să confirmi noua adresă printr-un clic pe un link primit în mail) ??? Profit.
  14. http://lmgtfy.com/?q=backseat+moderating http://wolvhaven.net/lets-talk-backseat-moderating/ On topic: la momentul ăsta poate mai sunt ceva rămășițe de stocuri de biciclete din modelele anului trecut, la vânzare la preț bun. Dar dacă există, nu prea ai din ce alege - poate mai e o bucată mărime L dar de culoare roz, alta neagră dar mărime XS, etc. Trebuie să faci un compromis mai mare; pe de altă parte, poate ai noroc să-ți găsești o bicicletă potrivită, nouă, BUNĂ, și care să se încadreze în bugetul foarte mic.
  15. Codul rutier îți dă doar un cadru (incomplet și făcut pe genunchi acu' juma' de secol și peticit de politicieni și polițiști care au impresia că se pricep, nu de specialiști în siguranță rutieră) pentru reglementarea activității de a circula cu un vehicul. Dar pentru construcția unui vehicul, trebuie să te uiți în normele RAR de omologare a vehiculelor pentru a avea voie să intre în trafic, unde sunt alinieri și la diverse directive europene de siguranță - de exemplu dacă trebuie să ai centură de siguranță sau nu, dacă ai parbriz atunci ce condiții tehnice trebuie să îndeplinească, ce fel de frâne și alte dispozitive de siguranță trebuie să ai, etc. Definiții din codul rutier - articolul 6: 10. bicicletă - vehiculul prevăzut cu două roţi, propulsat exclusiv prin forţa musculară, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor; 21. moped - autovehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depășește 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. Este asimilat mopedului cvadriciclul ușor, astfel cum este definit la pct. 6 partea A din anexa nr. 1 la secțiunea 4 din Reglementările privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 211/2003, cu modificările și completările ulterioare; 22. motocicletă - autovehiculul cu două roţi, cu sau fără ataş, echipat cu un motor care are o capacitate cilindrică mai mare de 50 cm3 şi/sau a cărui viteză maximă, prin construcţie, depăşeşte 45 km/h; Codul Rutier nu explică cum a înmatriculat Poliția Rutieră București motocicletele cu 3 roți (2 în față, lățime cât o mașină) dar cu motor puternic și capabile de viteze mari; nu-s nici motociclete conform definiției, nici mopede. Din acest RNTR 2 am găsit alte detalii, cum ar fi obligativitatea de a avea frână blocabilă pentru staționare (echivalentul frânei de mână la mașini), numărul și forma catadioptrilor, necesitatea amenajării unui loc pentru plăcuța de înmatriculare cu anumite dimensiuni și într-o anumită poziție față de sol, etc. Caută în link după cvadriciclu sau bicicletă, uită-te și prin directivele europene menționate, și vezi dacă găsești acest regulament actualizat pe net, că din 2003 s-au mai schimbat chestii. Dar vezi ce anume se aplică, fiindcă văd că sunt două categorii de cvadricicluri în funcție de greutate proprie, și ambele presupun că sunt acționate de motor cu combustie internă sau electric, nimic prin „forța animalului de la pedale” Poate găsești și vreun domn cu chef de vorbă și timp de tocat la RAR, să îți explice și proceduri de omologare, cerințe, etc.