puterfixer

Administrator
  • Content Count

    3,649
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

puterfixer last won the day on June 18

puterfixer had the most liked content!

Community Reputation

2,556 Excellent

About puterfixer

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 09/29/1978

Profile Fields

  • Localitate
    Düsseldorf
  • Biciclete
    Focus, X-Fact
  • Ocupaţie
    Consultant, manager de proiecte IT
  • Arii de interes
    IT&security, fotografie, ciclism, legislație

Recent Profile Visitors

12,539 profile views
  1. Nu este nimic complicat la un schimbător integrat în butuc, și nu e nevoie să faci improvizații chinuite cu scosul camerei fără să dai jos roata. Cablul schimbătorului este fixat de această piesă: Tot ce trebuie să faci e să rotești una din piesele astea, cu o șurubelniță subțire sau cheie hexagonală inserată într-o gaură special prevăzută pentru asta, pentru a scoate cablul schimbătorului. Cablul are pe el un fel de cilindru strâns cu o piuliță, care intră într-o gaură din piesa din plastic; prin rotire, latura teșită a cilindrului îi permite să iasă afară. Nu desfă piulița și cilindru de pe cablu, precizia poziției lor e importantă pentru ca maneta să schimbe vitezele corect! După aceea poți scoate cămașa cablului din braț. Piesa de mai sus rămâne fixată pe butuc. Desfaci frâna (dacă ai V-brake) ca să poată trece roata printre saboți și deșurubezi puțin piulițele axului ca să dai jos roata. Scoate lanțul de pe ea și lasă-l acolo. După ce ai făcut pana, faci pașii inverși. Pui lanțul în timp ce inserezi roata pe cadru, verificând că șaibele alea colorate cu ghidaj sunt în poziție corectă. (Nu da jos piulițele de pe ax ca să nu cadă și să încurci șaibele alea, poziția lor stânga-dreapta e importantă.) În timp ce strângi piulițele, tragi de roată ca să tensionezi lanțul. La sfârșit, montezi cămașa cablului schimbător în ghidaj și pui cablul la loc prin inserția cilindrului în gaură. Cu un pic de exercițiu, dacă faci manevra asta de vreo 2-3 ori împreună cu cineva care se pricepe, nu mai e nici o șmecherie. Uite și un clip pe YouTube care îți arată exact asta:
  2. puterfixer

    Păi și atunci ce caută în topicul cu bancuri Pe de altă parte, îți dai seama ce fericiți vor fi cei de la Ciserom Sebeș să aibă încă atâtea milioane de picioare pentru care să fabrice șosete?
  3. puterfixer

    Vezi în manual că explică ce-i cu modurile alea. T = Tagfahrlicht, lumină de zi non-stop. Are nivel redus de lumină, conform la intensitate cu regulile germane. E suficient pentru mers de noapte prin oraș iluminat, iar ziua ajută la vizibilitate. S = Sensor - pe timp de zi dă nivel redus de lumină, dar noaptea pe întuneric dă mai multă lumină. O = Off. Ar trebui să lumineze și când stai pe loc, după 3 minute de pedalat în care s-a încărcat și bateria internă. Cu asta ești vizibil și când stai la semafor, nu doar în mișcare. Deci n-ai făcut nimic greșit (nici nu prea ai ce), funcționează normal. Poți să-l lași mereu în mod T sau mod S, cum preferi.
  4. puterfixer

    E de-ajuns să apară 2 milioane de soldați chinezi și să se descalțe...
  5. puterfixer

    O completare la ceea ce am scris mai sus: „CiclismPunctRo mi-a schimbat viața - încă o dată”. Fiindcă săptămâna trecută, Vera a născut o fetiță minunată, înger pe pământ, nu alta. Suntem fericiți și sănătoși și începem să ne acomodăm cu programul artistic. Și toate astea nu s-ar fi întâmplat dacă nu aveam drag de bicicletă.
  6. puterfixer

    https://www.umwelt-pickerl.at/en/information-about-the-environmental-badge/the-austrian-environmental-badge/who-will-get-the-environmental-badge.html Deci ești obligat să iei stickerul doar dacă ai camion, altfel e pur și simplu voluntar. Nu riști decât dacă se modifică legislația, și austriecii n-o schimbă noaptea ca hoții, cu aplicabilitate de a doua zi. Iar să te bagi la cheltuială ne-necesară pentru o mașină veche pe care nu știi cât o mai ții și dacă mai apucă vremurile când vor fi obligatorii stickerele și pentru autoturisme, nu prea cred că are sens.
  7. puterfixer

    Da' mergeți în mijlocul deșertului de trebuie să vă cărați cu voi și sticlele de apă, hârtia igienică și cartușele de CO2? Nu e mai simplu să-ți iei 2 cartușe la fața locului și, dacă le-ai ținut nefolosite, chiar să le duci înapoi la magazin?
  8. puterfixer

    Hoolly shheee... mi-or transpirat palmele doar uitându-mă.
  9. Thuaaaaamne câte hangarale inutile am scos de prin pivniță și dulapuri... Numa' când te muți sau când reamenajezi îți dai seama cât ești de hoarder. Chestii plătite, cărate, puse bine, care doar ocupă loc și nu-s folosite de ani de zile. E bătaie de cap să le fac poze și anunțuri de vânzare/donație, și să stau cu ele-n sufragerie până vin oamenii interesați să le vadă și să le ia pe preț de-o bere, da' așa o senzație bună de eliberare! De ce spanac am ținut atâția ani lanțuri de iarnă pentru mașină, sau atâtea telefoane mobile schimbate din 2011 încoace, sau o cutie plină cu hard discuri antice, de parcă mai faci ceva cu discuri de 320 giga acuma? Numa' fonduri de jantă Schwalbe crecă am vreo 8, noi nouțe, „să fie”, se îmbătrânește plasticul stând în țiplă.
  10. @paulrad o să mă uit la tematica pozelor găzduite în diverse locuri și cum pot fi inserate, că e cam nevoie de o actualizare a instrucțiunilor. Dar peste cel puțin o săptămână, după ce mă întorc din concediu din Islanda, spăl bocancii de tină, de-astea
  11. puterfixer

    Vezi un pic pe la filtrele afișate sub Unread Content, că dacă nu e activată afișarea doar a conținutului necitit și sortarea rezultatelor după cele mai recente la început, atunci nu va funcționa cum te aștepți. Poate n-ar strica să fie golit cache-ul din browser (fără cookies, doar cache-ul), pentru ca versiunile mai vechi ale componentelor forumului să fie șterse din browser și încărcate de pe server la următoarea vizită. Tocmai am avut problema că făceam click în zona de trimitere a unui răspuns, dar nu puteam tasta nimic ci doar să atașez un fișier. După un clear cache, totul merge corect.
  12. puterfixer

    -o așa Las merge că [edit] Am rezolvat. Cred.
  13. puterfixer

    În cazul în care ați dat de ceva erori pe forum în ultimele 2 ore, am făcut niște upgrade-uri - la forum, la versiunea PHP de pe server, și alte mărunțișuri. Poate doar mi se pare, da' parcă merge ceva mai rapid acum.
  14. puterfixer

    Cică n-au avut de ales și, din 31 octombrie 2016, au trebuit să adopte SEPA. Doar că nu le convine să ofere tranzacții SEPA care nu au voie să aibă comisioane, și-și permit să promoveze în continuare SWIFT ca să poată să perceapă diverse comisioane grase fiindcă încă nu-s destui consumatori care să-i dea în gât la bancă și la ANPC. http://www.bancherul.ro/cea-mai-ieftina-plata-in-euro-tip-sepa-este...-non_sepa--17974 https://www.educatiefinanciara.info/all-project-list/sepa-pentru-clienti/ https://intreb.bancatransilvania.ro/ce-este-o-plata-sepa/ Poate e o ocazie bună să votați cu portofelul și să vedeți care bancă e mai puțin disperată după muls comisioane.
  15. puterfixer

    Apropo de plăți (de amenzi) spre conturi din străinătate: din 2012 s-a definit SEPA, Single Euro Payments Area, care cuprinde toate țările membre UE + câteva țări europene ce nu fac parte din UE, în total 34 de țări. Toate țările participante au simplificat plățile internaționale în euro încât să fie la fel de simple și ieftine ca și transferurile între conturi naționale. Deci dacă aveți de făcut vreo plată spre un cont din Bulgaria, Grecia, Ungaria, Franța, whatever, nu e nevoie să căutați ghișee ale acelor bănci sau a unor bănci corespondente, și cu siguranță nu mai trebuie să mergeți la BNR ca să faceți transferuri SWIFT cu comisioane uriașe. Pur și simplu din internet banking-ul băncii unde aveți cont faceți o plată nouă spre IBAN-ul specificat, și neapărat menționați la detaliile plății codul specificat în amendă (pentru recunoaștere automată). Dacă aveți cont în euro se va face viramentul direct, dacă aveți cont în lei se va face conversia în euro la cursul băncii unde aveți cont.