cgeorgescu

Membru
  • Content Count

    162
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

cgeorgescu last won the day on April 16 2012

cgeorgescu had the most liked content!

Community Reputation

85 Excellent

About cgeorgescu

  • Rank
    Amator
  • Birthday 05/04/1972

Profile Fields

  • Localitate
    Dusseldorf, Ploiesti
  • Arii de interes
    Singurul interes e sa ma dau pe bicla prin dealuri si paduri, atat. Eventual pe munte. Restul... munca si alte prostii le fac numai ca sa ajung pe bicla.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. cgeorgescu

    Așa am crezut și eu prima dată dar nu. M-am interesat la primărie (eh, nu chiar la primărie ci la o tanti care e secretară la primărie) și islazul comunal e altul (de fapt altele), suprafețe mari, toate împrejmuite, în cazul ăsta de care zic e vorba de 150-200m împrejmuiți in the middle of nowhere. De fapt toate celelalte pe care le-am văzut pe-acolo sunt exact așa, un mic țarc în drum sau fix lângă un drum. Legat de rețeaua drumurilor publice... E drept că eu nu cobor pe drumul public (și nici măcar pe-o potecă ci fix prin iarbă) dar drumul e pe-acolo, între mine și stâna cu pricina. Când mă văd în vârful dealului, câinii traversează și vin înaintea mea, eu îi ocolesc cât pot și ei tot m-aleargă. Faza e că, dacă aș veni pe drum, ar fi mult mai nasol. Iar legat de jujeu sau zgardă... Până acum pe dealurile alea am văzut un singur câine cu jujeu, și-am avut de-a face numai săptămâna asta cu cel puțin 20 de câini (stâne plus ciorditorii de lemne, cam doi câini la fiecare căruță). Una peste alta, tot mi se pare straniu ca, inclusiv în cazul unei stâne autorizate, oamenii oarecare să aibă probleme în a trece pe-acolo. Nu știu, mi se pare prea simplu să faci rost de teren numai așa, obținând autorizație pentru o stână. Cum draq, obții o autorizație pentru o stână și gata, împrejmuiești și nimeni n-are voie să treacă mai aproape de 200m de stâna ta că hop, sar javrele?
  2. cgeorgescu

    Discutăm aici despre cum să ne protejăm, cum să nu ne mănânce câinii de la stână... Dar sunt câinii ăștia, așa, în forma asta (complet in the wild și fără botniță), legali? Mi se pare aiurea că ajung să ocolesc nu-știu-ce stână și nu-știu-ce loc cu câini agresivi, sau că trebuie să mă opresc și să fac nu-știu-ce pentru a nu fi mâncat de niște javre care nu cred că ar trebui să fie lăsate așa, de capul lor. OK, stână, câini care adună oile alea, înțeleg, dar nu mi se pare OK ca acei câini să devină o problemă pentru oamenii care trec pe-acolo. Vin seara de pe deal, a apărut o stână fix în mijlocul dealului, câinii ăia pornesc spre mine în momentul în care mă văd, parcă tot dealul ar fi al lor, coborârea mea se transformă într-un DH agresiv care, ca să fie tacâmul complet, se termină (pe bune) într-un cimitir. Bun, sunt metode să-i potolesc dar numai dacă mă opresc. Ete că nu mai vreau să mă opresc, nu mai vreau să-mi stric coborârea prin peisaj de toamnă cu apus de soare (chit că-i o coborâre către cimitir) din cauza unor javre. De ce naiba n-aș putea să mă dau pe unde vrea pana mea, când vrea pana mea, atâta timp cât e domeniu public? Întrebarea serioasă este: pot să justific faptul că am omorât un câine d-ăla invocând auto-apărarea, sau trebuie să fiu întâi mușcat? Condițiile sunt: deal, domeniu public, o bucată de teren împrejmuită cu un fel de gard improvizat, 5-6 câini, niciodată vreun alt animal, niciodată vreun om pe-acolo (sau niciodată la ora aia).
  3. cgeorgescu

    Focs 32 FIT RL 120... Nu știu, poate e numai în capul meu, dar parcă nu mai are small bump sensitivity ca la început. Nu sunt sigur, nici n-am cu ce alt Fox să compar. M-am uitat, n-ajunge uleiul din OB în air piston (că i-am scos mortăciunea aia de burete de vreun an), nu pierde ulei sau aer, bucșele par OK (că, dacă nu-i montată, alunecă perfect alea) dar parcă a mai căpătat niște compression damping. Parcă. Să mă bag să-i pun alt ulei, mai moale, în cartușul FIT?
  4. Vezi că ăla din dreapta se desface invers, ca și când l-ai strânge (în sensul acelor de pe ceas).
  5. Ah, ce-a mai gândit-o Shimano p-asta cu rulmenții de la HT2... Atât de tare încât cam 80% dintre operațiile de mentenanță la biclă au ajuns să fie la niște căzături de rulmenți. Ieri chiar m-am bucurat când am rupt urechea de la schimbător, mai repar și io altceva la bicla aia. Ce-i drept mă cam bag prin noroaie, așa am venit penultima dată, http://img706.imageshack.us/img706/3968/dsc0041pt.jpg. Cât despre spălătorie, n-am spălat niciodată vreo biclă la vreo spălătorie, niciun fel de jet. Da' înțeleg că-s făcuți rulmenții ăia să te dai cu MTB-ul numai prin farmacii, praful și umezeala le dăunează. Nu-i problema de 50 de lei (sau 25EUR unii mai cât-de-cât) dar să schimb butucul pedalier mai des decât plăcuțele de frână sau anvelopele? O s-ajung să mă duc la shop să-mi iau la pachet două camere și doi rulmenți.
  6. Aș vrea să încerc și alte modele dar în magazine pe pământ am văzut numai Saint auriu și niște Hope verzi și albastre, urâte cu spume. O să-mi iau de crăciun. Ultima dată așa am făcut, am avut timp și le-am umplut cu vaselină, deocamdată văd că e stabilă situația, nu se aude nimic deși am fost numai prin noroaie. Sper să rămână jegul lipit în vaselina de la suprafață, să nu mai intre.
  7. Da, bicla e nouă (din Octombrie 2011) și, ca la toată lumea, e cu XT. BB-ul a fost HT2-ul ăla standard de XT, prin August anul trecut l-am schimbat pentru că mă săturasem de curățat, evident că într-o lună deja troncănea ca ăla vechi. O să încerc cu rulmenți făcuți de alții. Cât despre foi/pinioane/lanț, nu știu, deocamdată e așa, o impresie, nu sunt sigur că s-au tocit fiindcă nu le-am măsurat. Tot ce pot să spun e că, deși nu mi-am schimbat deloc obiceiurile privind mentenanța, deși ung lanțul la fiecare ieșire (cu același ulei), încet-încet a început să-mi lase impresia (așa, ca sunet și ca "feeling" în pedale) că merg cu lanțul uscat. Nimic grav însă... după numai un an de folosire? Mai dă-le draq de XT-uri, s-au dus la vale rău de tot, pe alea de acum 15 ani te dădeai o viață. Fix așa e.
  8. Am revenit. Și mea culpa. Și-mi retrag cuvintele. Ziceam asta în Ianuarie 2012, n-aveam "experiență" cu HT2 decât niște luni, și-alea de iarnă, pauză. Situația acum e așa: - Octalink-ul ăla din 2006 încă merge (bicla o aleargă un amic cu care mă dau frecvent); - alți doi amici care vin cu noi prin același noroaie au butuc pe pătrat, nicio problemă; - numai HT2-ul meu scoate sunete ciudate când pedalez, numai eu desfac, curăț, ung și montez la loc rulmenții după fiecare a treia tură. Nu mai suport! De un an numai asta fac, curăț rulmenții din HT2-ul lu' Șimano, găsi-i-ar boala să-i găsească. Bicla asta nouă a costat de 4.5 ori cât bicla veche și de vreo 7 ori cât aia și mai veche, și, cu toate astea, butucii DTSwiss au căpătat ceva joc după mai puțin de un an de folosire (!?). Roțile, cu totul, sunt mai solide față de cele de la biclele vechi, asta clar, butucii însă nu. Și cred că deja s-au tocit un pic cam tare foile/lanțul/pinioane (XT), încet-încet a apărut un feeling cum că mă dau cu lanțul uscat (ceea ce nu e cazul). Să le ia naiba, seriile alea vechi de la Shimano mă țineau juma' de viață, astea noi mor după un an?
  9. cgeorgescu

    Scuze, scriam de pe o cazatura de telefon care o luase razna. Mi-au intrat paduri intregi intre disc si placute, mai am sa scot caprioare de-acolo, am venit cu discuri strambe si toate alea, frana merge in continuare, nicio problema. Bicla e spalata cu furtunul in curte, rar (cam la luna), fara detergent sau alte chestii. Daca se simte ceva nisip la placute, e lasat acolo fiindca iese singur la franare (sau se macina, nu stiu, cert e ca dispare). Singurul incident l-am avut cand am uitat sa bag sarma aia (care asigura placutele) inapoi si m-am trezit ca a plecat una angrenata de disc. Nicio problema, s-a cautat printre frunze, s-a bagat inapoi si gata, m-am intors cu ea mergand.
  10. cgeorgescu

    Hai ca m-am dat pe BB7 cu disc de 18 (XT) ani buni, placutele originale n-au fost nici bune, nici proaste, schimbarea mare n-a fost cand am pus alte placute mai premium ci cand am trecut la discul de 18.
  11. cgeorgescu

    Gura Diham-Bușteni e șosea. Sau poate era din Diham... Din Diham în Bușteni e frumos, foarte frumos dar scurt (că-i până la Gura Diham, de unde-i șosea). Ca să fie mai lung, recomand Diham->Pichetul Roșu->Poiana Izvoarelor->Gura Diham. "Si daca ai apucat sa pui piciorul jos nu prea te mai sui in sa pana sus." (ref. 1400-2000 pe drumul de vară) Ba nu, ba nu, te-apucă rușinea că râd de tine toți ăia din telecabină și-ți vin puteri, ascultă la mine că știu. Drumul peste Șaua Dichiu... E șosea, e cu mașini, cu alea-alea, e urât și-n sus, și-n jos.
  12. cgeorgescu

    "traseul spre Cota 1400 pe sosea(urcare destul de dificila)" Aia e pistol cu apă, de la 2000 la Omu e accesibil, problema e de la 1400 la 2000. Merge așa, dacă te plictisești de moarte în ziua aia și n-ai nicio problemă să te oprești la fiecare 50 de metri ca să-ți revină sângele în cap. O fi el drum de vară da' e cam în sus, urcă de-ți vine rău. Dacă iei telecabina, da, OK, cu totul altă poveste, dar ia-o din Sinaia, ca până la 1400 pe șoseaua aia e plictiseală maximă.
  13. cgeorgescu

    Eu ma dau frecvent pe "trasee" care implică zeci/sute de lovituri ușoare în discul din față (păduri neumblate, mărăcini, boscheți, bălării, trasee nu neapărat pe poteci). Pot să confirm că discurile de 18 Avid G2 Cleansweep și Shimano XT (6-bolt) sunt foarte rezistente.
  14. cgeorgescu

    Nu si daca ai camasi si cabluri jmechere. Pe bicla veche-veche am BB7 pe fata si, pentru ca nu-i frecare intre cablu si camasa, la etrier am slabit complet arcul de revenire. Maneta (STX-RC, vintage) e si ea foarte moale, per total a rezultat o frana bestiala. Se apasa fix ca Elixir CR-ul de langa ea (care-i pe alta bicla ce sta rezemata de asta veche-veche, ca cea veche e in alta camera). Reglata bine, cu cabluri si camasi bune, cu disc de 18 pe fata, BB7 e super.
  15. Pe patrat n-am avut vreodata vreo problema, merge si-acum un monobloc din 2001. Insa am un hollowtech 2 (FCM780 cu SMBB70, alea din XT) care deja prezinta simptomele descrise aici, trosneli in sarcina. Initial am crezut ca sunt pedalele. Demontat, pus unele vechi, face tot asa. Dupa aia strans suruburile la foi, nicio schimbare. Am zis ca o fi de la suspensie, de la suruburile alea, le-am desfacut si strans inapoi, nicio schimbare. "cel mai probabil problema este la lantul uzat si pinioane" Foile, lantul sau pinioanele nu-s tocite, vorbim de mai putin de 2000KM, bicla are 9 luni si e folosita asa, o data la doua weekend-uri. Desi... la cat de varza au inceput sa fie componentele XT de la Shimano, deja nu m-ar mira nimic. "In functie de cum va evolua topicul titlul se poate schimba (prin inlaturarea "- Fiabilitatea lasa de dorit?!")" Nu, in titlu trebuie schimbat "monobloc octalink" cu "Componente Shimano".