BMW

Membru
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About BMW

  • Rank
    Membru
  • Birthday 05/28/1989
  1. BMW

    ooo da, podul grant, de 2 ori pe zi trec pe el si tot de atatea ori imi vine sa ma opresc la jumatea lui si sa ma arunc in fata trenului, la halul in care se circula acolo. eu unul, zona mai proasta ca aia pentru biciclisti nu am vazut. atentie ca e o zona in care se sfideaza totul, nu de multe ori eu eram pe "prioritate" iar cel din dreapta, chiar daca stabileam contact ochi cu ochi, chiar daca era la mintea cocosului ca pana fac eu cei 5-6 metri si ajung in dreptul lui, nu are timp sa se bage... tot o face. atunci sa te tii bine, sa-ti bagi si scoti, si cu o mana s-o faci pe paratrasnetul, ridicand degetu' pacii (dupa artistica manevra de evitare, bineinteles). cat despre taiatul mufei si facut dreapta, m-am invatat sa fiu atent si atunci cand e bretea la dreapta, ma bazez dupa regula "o masina in fata si una in spate, niciodata in lateralul ei"; iar in situatii deosebite surprind soferii cu niste sprinturi incepute inainte de a fi prea tarziu, care sa ma scoata din zona crepusculara LE: ca sa va dati seama si cat de curata poate fi portiunea de drum de pe mioriticul pod grant, nu zic decat ca prin aprilie, timp de 2 saptamani, zi de zi, in acelasi loc evitam acelasi holsurub mare si negru. probabil ca intr-un final s-a infipt intr-o roata de masina, nicidecum sa fi trecut o masina de aia care aspira praful. sau sa vezi cand isi mai rupe cate unu' masina si trebuie cateva zile sa se imprastie cioburile...
  2. BMW

    noaptea sunt unele momente cand as vrea sa am 2 perechi de ochelari de soare una peste alta... pupila ti-e setata pentru modul de intuneric si vine din fata cate un destept cu xenoane & faza lunga, daca mai are si proiectoare de ceata, aprinse (asa e la moda acu') trebuie sa tragi pe dreapta sa-ti revii, ca 5 minute dup-aia nici nasul nu ti-l mai vezi
  3. BMW

    sunt destui care forteaza rosul mai mult decat trebuie, asa ca la fiecare intersectie la care pleci din pole-position trebuie sa bagi un ochi scurt in stanga inainte de a da prima pedala. cand stau la semafor prefer sa ma uit la semaforul din stanga (acolo unde e cazul), pentru ca asa il pot vedea destul de usor pe unul care vine de pe rosu
  4. pentru cine cunoaste, pe un personal te mai intreaba nasul de biciclete? daca stau cu ele pe holul ala mare de la intrare, intr-un loc ferit?
  5. BMW

    Art. 178. - (1) Se interzice conducatorului de autovehicul si pasagerilor ca in timpul opririi sau stationarii sa deschida sau sa lase deschise usile acestuia ori sa coboare fara sa se asigure ca nu creeaza un pericol pentru circulatie. (ma rog... in alta parte apare la art. 145) scrie clar si este si logic, eu ca biciclist nu am cum sa anticipez ca soferul / pasagerul deschide usa, insa cel din masina poate afla foarte usor daca din spate vine o bicicleta nu stiu insa cum e cu "depasirea coloanei" referitor la biciclete, dpdv al codului rutier, poate ne lamureste un sofer de printre noi:) PS: educati-va prietenii / cunostintele care au masini sa se uite dupa biciclete/motociclete, de cate ori aveti ocazia!
  6. tartasesti e in drum spre targoviste, drumul e ok, 2 benzi pe sens pana acolo; duminica trecuta cand am facut bucuresti-targoviste era ceva mizerie pe margine, dar nu era problema. parca erau si cateva canale mai denivelate prin chitila. atentie cand va duceti spre iesirea din bucuresti, pe la laromet (?) sunt gropi urate
  7. poze de vineri traseul: albastrel si subsemnatul, pe drumul spre alexandria rocky marian la 7 km de alexandria, cand am facut stanga spre giurgiu o portiune de drum dinspre alexandria spre giurgiu, care ne-a facut sa ocolim kilometri buni prin sud albastrel, la intrarea in giurgiu subsemnatul, cu dunarea si orasul ruse in spate rocky marian, tot cu dunarea si ruse pe giurgiu - bucuresti, aveam boala consultarii hartii rutiere la majoritatea opririlor, chiar daca stiam cu totii ca suntem pe drumul cel bun am facut stanga in vitanesti, si stabilisem ca in cernetu sa facem inca o data stanga direct spre giurgiu... dar aceasta portiune de drum (cernetu - giurgiu) nu era asfaltata. dupa ce ne interesam in stanga si in dreapta, decidem ca din cernetu sa mergem prin cervenia si in bujoru sa facem stanga spre giurgiu (pe drumul care face legatura intre giurgiu si zimnicea) din vitanesti pana in bujoru drumul era ok, proaspta asfaltat, dar atitudinea oamenilor de acolo - de toata cacaoa. in schimb am vazut sute de biciclisti la sate, cu rasteluri la fiecare carciuma sau punct important al satului. cea mai tare faza a turei a fost intr-un sat in care toti care strigau dupa noi strigau numa' cu "hello" "ola" sau "do you speak english"... de ne intrebam toti daca nu am gresit drumul si am ajuns cine stie unde de la bujoru am mers inca 40 de km. pana in giurgiu, pe un jaf de drum pe care nu-l recomand (plin de gropi), te cam chinuiai sa mergi ajunsi in giurgiu am observat acelasi peisaj: multi biciclisti care se intorceau de la munca, orasul curat, dar, in general, oamenii tot de cacao erau. insa am reusit sa facem conversatii legate de drumul care ne asteapta in giurgiu trageam concluzia ca am trecut pe langa sute de biciclete, dar nu ne-a salutat nici una. in schimb, au fost cateva incurajari de pe margine, si destui soferi care ne salutau cu tot tacamul: claxoane, faruri, ridicat mana si zambete. salutam bucurosi inapoi. aceste gesturi ale soferilor ne dadeau energie... de care aveam nevoie din plin. ne-a salutat chiar si un tir plecam din giurgiu, nu mai bate vantul si reusim sa-i dam tare, ca deja stiam ca o se ne prinda noaptea pe drum. si chiar asa a fost: cand am ajuns la adunatii copaceni (acolo soseaua devine hardcore, plina de gropi) deja se facuse bezna, de-abia vedeai drumul, nu gropile. a explodat numarul de injuraturi pe minut pentru ca nu aveam cum sa evitam gropile uneori, si ne grabeam sa ajungem in bucuresti (treceam prin 30 decembrie, jilava noaptea... intelegeti voi de ce) la un momentdat eu am luat un damb pe care nu il vazusem si m-am trezit ca sunt cu bicicleta in aer. mai tarziu urcam un pod si ne trezim toti in niste derapaje superbe; cand vine o masina si lumineaza vedem ca suntem intr-o mocirla de noroi de la adunatii copaceni in sus e un traseu de iti sare casca din cap chiar daca ti-o lipesti cu o tona de superglue insa am trecut cu bine de toata zona aceea si am ajuns fiecare la casa lui; nu a fost nici o problema tehnica pe parcursul celo 250 km.
  8. pana la urma au fost doar doar rocky marian, albastrel si subsemnatul initial s-a vrut a merge pana la alexandria si inapoi, dar pe drum ne-am schimbat planurile in asa hal de a iesit o tura de cca. 250 de kilometri: bucuresti - alexandria - giurgiu - bucuresti (nu s-a mai intrat in alexandria, s-a facut stanga spre giurgiu la 7 km. de oras, iar pe tronsonul alexandria-giurgiu s-a mers printr-un labirint de sosele judetene si nationale, si comunale parca) tura a fost caterinca rau, o sa se revina cu impresii si poze eu nu mai dezvolt postul acum ca nu vad prea bine (mi-am uitat ochelarii acasa) si nu mai gandesc bine din cauza oboselii indata deschid o bere sa sarbatoresc recordul (cea mai lunga tura a mea fusese putin peste 100 km), o ciocnesc cu voi! (virtual)
  9. vin si eu, azi nu am putut
  10. BMW

    si eu recomand casca, pentru ca pur si simplu nu stii cand si cum o sa cazi. recent si eu am luat o tranta dintr-o greseala personala, pusa si pe seama oboselii. m-am dus pe spate si m-am oprit in trotuar, dand cu casca de bordura in zona tamplei... nu am mai avut timp sa pun mana in fata, s-a intamplat totul prea repede. dupa ce m-am cules de pe jos, am scos casca si am pupat-o.
  11. BMW

    in codu' rutier zice ca trebuie sa ai far alb sau galben pe fata, si stop rosu' pe spate (si catadioptrii pe roti)... e alegerea ta cum le prinzi, ce tip folosesti etc. deasemenea, tot in codu' rutier se vorbeste de "imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante", deci poti linistit sa iei banda aceea de la o vesta si s-o pui pe haine numa' sa ai grija ca ea sa fie pusa in locuri vizibile (adica ia in seama ca pe bicla stai mai aplecat) apoi daca se ia un garcea de tine ca nu ai vesta, dar ai acele elemente pe imbracaminte, il rogi frumos sa-ti arate in codu' rutier unde se pomeneste de vesta
  12. BMW

    @erich1934: imi pare rau! insanatosire grabnica! @restul: aveti grija de pozitia voastra in astfel de cazuri (cand este o strada la dreapta)... am observat ca cel mai bine este sa ma sincronizez astfel incat sa am o masina in fata si una in spate, dar niciodata una langa mine daca cel din fata face dreapta si nu am timp suficient de franare, dar viteza mi-ar permite sa intru in viraj (cum se intampla deobicei), fac si eu dreapta pe langa masina apoi franez linistit si intorc cat despre cel din spate, nu are loc sa ma depaseasca si sa (presupunem) ca imi taie fata, deci cu el s-a rezolvat deasemenea, uitati-va de vreo 2 ori in spate cand vine o straduta adiacenta... se pot anticipa miscarile din trafic uneori, si stii cum sa te sincronizezi ca o concluzie... incercat sa nu aveti masina in stanga (cand sunt stradute la dreapta), ci doar in fata/spate aveti grija, se circula prost si urat, din nou!
  13. BMW

    perfect de-acord... aia care nu-s tampiti nici nu te baga in seama daca mergi pe sosea langa trotuar, si nu pe pista inca nu am auzit sa se fi dat vre-o astfel de amenda... voi? insa trebuie sa fim un pic pregatiti si pentru ceilalti, din specia care da amenda la motociclist ca nu purta centura de siguranta (sau scuterist?) (mai demult in roman) sunt fel si fel, poate fi unul mai prost de fel si da sa te amendeze ca asa scrie in codul rutier, ce ii pasa lui ca nu poti merge pe "pista" aceea, sau unul care incearca sa-si impresioneze colega de serviciu, etc etc. sunt cazuri si cazuri numa' bine, ne vedem la cmr :))
  14. BMW

    daca ar fi sa imi iau amenda ca nu circul pe pistele de biciclete, as face tam-tam mare, adica l-as pune pe garcea sa umple rubrica de mentiuni din procesul verbal, ca daca te uiti imprejur gasesti destule... il pun sa scrie de expl. "pistele de biciclete sunt impracticabile datorita masinilor parcate neregulamentar pe ele" sau cum e in victoriei "pista este impracticabila datorita faptului ca ocupa tot trotuarul si este plina de pietoni. deasemenea, pe respectiva pista se afla o banca pusa pe primarie" ori "nu se poate circula pe pista din cauza crengilor de copaci care se afla la nivelul ghidonului" sau mai poti pune ceva de gen "consider un grav act de discriminare la adresa mea, ca biciclist, fiind obligat sa astept la 3 semafoare pentru a traversa o intersectie" (a se vedea splaiul independentei) repet, gasesti ce sa scrii daca te uiti 5 secunde in jur daca te simti nedreptatit, am impresia ca ai dreptul de a solicita un al 2lea echipaj de politie care sa vina la fata locului si sa rezolve problema ar fi bine sa intre aici un sofer sau motociclist (experimentati), care sa fie amabili sa ne impartaseasca si noua cum e cu legea junglei si cum se aplica ea. si nu ziceti "du-te ba prostule si citeste codu' rutier, handicapatule!", ca stim cu totii cum e in romania si cum se aplica legile pe dos. asa ca mai bine aflam de la cineva care a avut "conflicte" cu politisti numa' bine
  15. BMW

    aveti grija la femeile la volan, in general in special la cele blonde de 40 de ani super machiate o einstein ca ca cea de sus s-a bagat din dreapta si m-a impins intre banda 1 si 2 pe podu' grant... asta dupa ce s-a uitat fix in ochii mei si ar fi trebuit sa observe ca NU are timp sa intre tare as fi vrut s-o ajung din urma si la semafor sa-i iau stergatoru' si sa i-l bag in... gât. cu deschisul portierei si taiatul fetei - sport national am ajuns ca atunci cand ies din bloc sa nu ma mai intreb daca o sa se intample, ci oare de cate ori oricum, norocul nostru este ca un sofer deschide usa in 2 timpi (mai intai apasa deschizatoru', usa se intredeschide, ia mana si apoi impinge usa), iar daca privirea este orientata inainte, cand se intampla ultima etapa deja esti in franare puternica dar nu se intampla mereu asa adevaru-i ca pe bicicleta in oras trebuie sa fii ca o pisica (reflexe, reactie, agilitate etc.) si sa ai capacitatea de a prevedea miscarile fiecarei masini / pieton / semafor etc. inainte cu cateva secunde bune, sa actionezi si sa te sincronizezi in functie de ele... obiceirui pe care ti le dezvolti in timp numa' bine si va salut in trafic PS: ma mai enerveaza aia care se gasesc sa-si stropeasca parbrizele fix cand trec pe langa ei tin sa anunt ca inca nu am sesizat efecte adverse de la zeama aceea dar are un gust ca naiba trebuia sa le inapoiez solutia-minune de sters geamurile proaspat gustata... inapoi pe parbriz, in dreptul soferului