Trevizes

Moderators
  • Content count

    5,518
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Trevizes last won the day on May 23 2016

Trevizes had the most liked content!

Community Reputation

2,334 Excellent

About Trevizes

  • Rank
    Velosof

Informații personale

  • Sexul
    Prefer să nu declar
  • Localitate
    Maidanul lui Oprescu
  • Biografie
    Tara lui Papici
  • Ocupaţie
    mint rubbing
  1. Din ce in ce mai urate de la an la an. Cum erau pe vremuri cele de la RadioShack, Orica, Omega-Pharma purtat de Boonen, CSC, Francais de Jeu, Caisse d'Epargne sau mergand mai departe in timp Mapei, Molteni, Fasso Bortolo
  2. Pipele de ghidon de carbon din clasa, sa-i zicem, "premium", cam asa costa, de la 200 de euro in sus. Cine le cumpara ... pai in primul rand pasionatii care au proiecte de tipul ... "bicla de 5.5 kg". Asta este, de la un anumit punct, calitatea incepe sa genereze costuri care cresc exponential ... nu este cazul sa punem in balanta caracterul utilitarist ... In cazul suportului de bidon e si mai simplu. e un produs de serie foarte mica, "handmade" de un producator-artist celebru, deci 2 intr-unul si la care as mai adauga si costuri de transport din tara soarelui rasare. ciclismul de velodrom e un cult in japonia, pentru pasionati nici nu mi se pare prea mult. Cat priveste comentariile despre lucrarile de arta ... aici e o discutie complicata, pe de o parte investiitile in arta sunt cele mai eficiente pe de alta parte asa numita "arta moderna/abstracta" a fost subventionata de CIA in timpul Razboiului Rece tocmai pentru ca ideologic era expresia libertatii culturale versus dovada "decaderii capitaliste".
  3. Pentru o geometrie mai relaxata care sa iti fie la indemana poti incerca citeva spacere care sa iti inalte ghidonul, un alt unghi si lungime al pipei. Cadrele cu geometrie dedicata confortului includ deci un headtube mai lung, un wheelbase ceva mai generos care permite o manevrare mai sigura. Carbonul preia din microvibratiile deplasarii, dar cele dedicate confortului la drum lung ("endurance") se bazeaza fie pe diferite insertii polimerice (Specialized Roubaix) sau anumite tehnologii in prelucrarea carbonului si constructia cadrului (Cannondale Synapse, Scott CR, Trek Domane, Giant Defy, Bianchi c2c/infinito, canyon CF, Look 585, etc). Fiecare din lista alaturata vine cu niste costuri. Confortul e dat si de capacitatea de a flexa a cadrului, nu cred ca exista material mai bun ca otelul in aceasta privinta, apoi ar veni titanium si de abia dupa aceea carbonul. Nu in ultimul rand, tija de sea poate fi o componenta esentiala pentru o imbunatatire a confortului.
  4. Dar de angrenajele specifice "gravel-bikes", 1x11, cu caseta 10-42 ce spuneti?
  5. Inainte de 1989 prin apa minerala se intelegea exclusiv o apa carbogazoasa, iar in weekend cozile "la sifoane" erau ceva obisnuit, se statea cu orele. In Vest cred ca 80% din apa minerala care se bea este cea plata. Dupa revolutie cand au inceput sa apara apa plata, era adusa uneori si la "ajutoare", lumea golea sticlele si pastra pet-ul, era o raritate si putea fi folosit la "sifoane", considerand apa minerala plata echivalenta celei de la chiuveta. Si eu am ramas cu aceasta "mostenire", prefer apa minerala carbogazoasa. Foarte putine insa sunt cu adevarat cinstite, fiind in realitate tot niste sifoane ("carbogazificata", noul termen), iar astazi exista o campanie ca acestea nu ar fi sanatoase.
  6. Bun articol, dar chiar asa ... nebun, romantic? Romantic - poate Jens Voigt, T. Vockler, Tom de Gendt, Purito Nebuni frumosi - Sagan, Adam Hansen, Tom Bonnen, Tony Martin, Cavendish, Vinokurov iar peste toti regele spectacolului: Valverde E pus in antiteza cu Sky Team, pina in acest moment nu am de stiinta de vreun scandal de dopaj la echipa asta
  7. Astfel de comentarii sunt motivele pentru care eu am renuntat de ceva vreme sa povestesc pe unde am mai fost cu bicicleta si consideram ca merita impartasit si altora. Situatia de fapt e urmatoarea, de trei saptamani de cand a fost deschisa aceasta initiativa, singura contributie era cea a initiatorului. Mi-am facut mea culpa cu mult inainte sa se scandalizeze auditoriul, nu observasem atributul cu specificul romanesc. Se pot sterge mesajele mele din acest topic, nu am nici o problema cu asta si voi reveni cu top 10 romanesc, mergand pe sosea, trebuie sa mai reflectez ce sa aleg si ordinea. Sper insa ca pot folosi o harta a Romaniei mai veche si nu neaparat cea actuala. Multumesc
  8. Cand am spus 20 milioane nu m-am referit la "aglomeratie". Cred ca sunt si orasele de 10.000 locuitori care sunt aglomerate. Daca vroiam sa evidentiez cantitatea de suflete adunam si pe cei 10 milioane de turisti anual sau naiba stie cat de multi sunt exact. E vorba de o potentialitate pe care nu o poti exploata niciodata. Si New York are are un numar comparativ de locuitori dar e mai degraba o structura plata, predictibila cu caracter repetitiv. Istanbulul e fascinatia centrului unui imperiu care atrage de doua milenii atentia. Este multiculturalismul avant la letter, nu basina asta ideologica trasa de par de activisti, este o "diversitate" autentica generata natural, istoric si nu artificiala. Poate ca si Ierusalismul are aceeasi aroma din alt unghi de vedere, nu am ajuns acolo, dar nu ai acelasi sentiment in Roma. Mergand cu matematica mai departe o sa ajungi si la Buftea probabil. Eu vorbesc despre un "mindset".
  9. E complicat cu pozele astea in ziua de azi, m-am demoralizat dupa munca pentru topicul cu Berlinul ... si photobucket ne-a tras-o, cine imi cunoaste postarile gaseste pe aici poze din cateva din locurile mentionate. Era vorba doar de Romania? N-am observat, sorry. Cat despre Istanbul, sunt atatia romani care nu pot "ingurgita" mental ce inseamna Bucurestiul cu 2 milioane de locuitori. Cum o fi sa ai capacitatea de a intelege ce inseamna un oras de 20 milioane de locuitori? Dupa care diferenta nr.2 este ca noi nu suntem obisnuiti sa intelegem un oras peste care au trecut mai multe culturi de-a lungul istoriei. Deci nici un oras ca Izmir nu e este pentru structura mentala blocata de la noi.
  10. Interesant acest top 10 Asadar: 1. Istanbul (cel mai frumos oras din lume) 2. Porto Santo (cea mai faina plaja pe care am vazut-o eu vreodata) 3. Lac de munte in Bavaria (Eibsee) - langa Grainau, in Bavaria 4. cetatea Bellapais pe muntele .... (nu mai retin) in Cipru de Nord 5. Polignano a Mare, aproape de Bari 6. plaje pustii cu ape cristaline in zona Antaliei, top secret, nu va dau detalii, am ajuns acolo prin "relatii", sunt ferite de publicitate ca sa nu fie invadate de turisti 7. Plaja Agia Anna in insula Naxos 8. satul Teologos, in insula Thassos 9. Riviera Atenei, templul de la Sounion 10. Mahdia, Tunisia 11. Balcic 12. Bucuresti 13. Iedera - Varfuri - Visinesti (asta e din zona copilariei)
  11. Surly, Soma daca vrei sa te incadrezi in buget
  12. Se cam exagereaza in privinta lui Froome pe aici. A fost destul de uman, cu zile mai proaste si mai bune. N-a facut spectacol? Dar la ce i-ar fi trebuit? A fost in tur cu putini km de contratimp (daca mai era si unul pe echipe era iarasi o diferenta in favoarea lui) deci adversarii lui trebuiau sa-l atace pe munte. Nu i-a oprit nimeni. Cel putin am avut suspansul pina la capat. Bardet nu o sa aibe niciodata contratimp, e ca si cum i-ai cere Simonei Halep sa joace numai cu "winnere" ceva specific jucatoarelor inalte. Barguil se viseaza candidat la TdF, niciodata nu va fi acolo, va castiga etape doar daca e lasat. Aru nu a avut nici echipa nici consistenta. Contador e sfarsit, chiar sunt curios daca e ultimul lui an. Dan Martin a fost cel mai spectaculos, dar asta pentru ca stie ca nu e om de podium. Iar echipa lui e construita in jurul lui Kittel. Personal am tinut cu Uran. Dar e clar ca Landa si Kwiatkowski au fost impresionanti. Quintana nu mi-a placut niciodata. A inceput sa-mi placa Sunweb Giant. Iar Tony MArtin m-a convins sa iau sampon Alpecin. Hai ca nu a fost chiar asa de rau, nota proasta este ca am ramas prea devreme fara Sagan si Cavendish si sprinturile erau previzibile. Giro si Vuelta sunt intotdeauna mai spectaculoase.
  13. Eh, uite si ostasul ... Cum sa nu-l iau ... Sometimes I feel like screamin Sometimes I feel I just can't win Sometimes I feelin' my soul is as restless as the wind Maybe I was born to die in Berlin (Ramones - I was born to die in Berlin)
  14. transmite cineva acest tur? macar rezumate de etapa?
  15. Hey De curiozitate ... cum se mai circula pe tren cu bicicleta dupa hotarirea idioata de transport gratuit pentru student? Se sta cu orele la cozile de bilete? Mai prinzi loc pentru bicicleta la compartimentul dedicat? Se merge in picioare sufocandu-ne unii pe altii?