Trevizes

Moderator
  • Content Count

    6,129
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Trevizes last won the day on January 12 2020

Trevizes had the most liked content!

Community Reputation

2,569 Excellent

1 Follower

About Trevizes

  • Rank
    Velosof

Profile Fields

  • Localitate
    Stavropoleos
  • Ocupaţie
    mint rubbing

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trevizes

    Se transmite pe Eurosport 4k cand nu este pe 1 sau 2. Dar la ora 17:00 se revine pe E1 in direct cand mai sunt peste 50 km. Azi de exemplu nu ai pierdut nimic din punct de vedere sportiv, favoritul publicului a fost lasat in evadare solo vreo 100 km. Si Wimbledon este o competitie majora, trebuie respectati si fanii acestui sport. Azi de exemplu a fost un meci de vreo 4 ore si jumatate cum rar prinzi in viata ca dramatism & spectacol: Goffin - Tiafoe (in general nu ma uit la meciurile de baieti pentru ca mi se par foarte lungi, prefer meciurile fetelor). A fost de savurat si eliminarea lui Ostapenko de catre o jucatoare de 34 ani, surpriza competitiei care ajunge pentru prima data in sferturile unui turneu. Legat de TdF 2022: - oricare ar fi beneficiile acestei gaselnite, acest trend de a incepe competitia dintr-o alta tara, nu reuseste sa cupleze lumea la spiritul "marii Bucle". - contributia Danemarcei la "spectacol": foarte multe cazaturi. Si, mda, sambata am vazut niste poduri interesante dar din punct de vedere sportiv ... nici o zbatere. - este o mare nesimtire lasarea lui Cavendish pe tusa, ca sa nu para Quickstep ca lucreaza la doborirea recordului lui Merckx. Ei au venit doar pentru victorii de etapa asa ca ... - dupa rezultatele probei scurte de contratimp de vineri, cu Pogacar castigand timp fata de contracandidati la CG, mai e nevoie de o prima etapa de munte si gata, avem castigatorul si tot turul devine o plictiseala, o sa ne uitam la lupta pentru tricoul verde. Nume grele, Froome, Quintana, Uran sunt deja scoase din calcule.
  2. Trevizes

    Dar lansarea acestui model nu inseamna ca seriile 5800 sau R7000 sunt oprite din productie. Pentru inceput e o alta gaselnita sa mai scoata din portofelele ciclistilor amatori niste banuti frumosi pentru o "experienta noua". Daca acest potential public tinta nu ar exista nu ar inventa nimeni o astfel de gaselnita. In loc sa coste o cursiera aluminium/105 sa zicem ~ 1300 - 1500 EUR, va costa de acum cu cel putin 1000 de eur mai mult. Exclus. Cat de buni sa fie oamenii de vanzari din magazinele de specialitate ca sa te convinga sa iti dublezi bugetul pentru wireless si 1 pinion in plus.
  3. Trevizes

    Aveti o viziune complet idilica despre navetistii "la costum" de afara. Eu am lucrat luni bune printre ei si arata ca niste caraghiosi, mereu transpirati, alearga prin gari sa schimbe trenurile tragand trollerul dupa ei. stau si in picioare cand e cazul, hai sa o lasam balta ca stau la clasa intai si isi "organizeaza munca", arata de fapt ca niste sclaveti desavarsiti, chiar daca isi pun nu stiu ce "manager" in semnatura Oamenii daca aleg in Germania sa foloseasca trenurile o fac din alte ratiuni diferite decat aceea ca masina e mult mai scumpa decat trenul sau tramvaiul. In astfel de tari vorbim de alta densitate a populatiei si o infrastructura publica de transport care s-a dezvoltat organic pe masura dezvoltarii oraselor. Corporatistii locuiesc "in suburbii" sau "la tara", nu in aglomerari de blocuri noi, orasele nu se dezvolta pe verticala, nu se sufoca singure. In al doilea rand acolo este o retea de transport imposibil de replicat la noi si care este sustinuta administrativ de o altfel de impartire regionala. Nimeni nu sta acolo cu mersul trenurilor pe telefon, daca vrei sa mergi din punctul A in B, te duci la gara fara stres pentru ca la fiecare 30 minute vei gasi ce ai nevoie. Vorbea cineva aici de gara Buftea, pai voi stiti unde este gara comparativ cu zona locuita a orasului? Eu chiar am facut naveta Buftea - Bucuresti in 1996, mergeam pe jos > 2-3 km ca sa prind trenul aglomerat de la ora 7.xx si sa ajung in 20-30 minute la gara de nord, iar de acolo mai departe .... Ce bine ar fi fost ca atunci sa fie cat mai multe microbuze! Transportul CFR de la noi nu a fost gandit pentru distante scurte, naveta, este mai mult pentru a ajuta deplasarea pe distante lungi. Ceausescu ii lua pe tarani la oras sa-i mute definitiv, sa-i faca muncitori in fabrici, ii inghesuia in metrou ca sa ajunga in platformele industriale de la cap de linie, le construia cartiere pe verticala in blocuri cu rol de "dormitoare pentru muncitori". Este o realitate de la care pornim, asa au aparut "cartierele" de azi. Transportul public de la noi are inca liniile de acum 30-40 de ani, foarte putin s-a adaptat la noua dinamica economica a orasului. Nu exista rezolvare definitiva a problemei, trebuie continuu imbunatatit transportul din cat mai diverse abordari: sosele, tuneluri, poduri, parcari, transport alternativ, piste de biciclisti, augmentat transportul public. Desigur trebuie si disciplinati soferii si pusi sa-si plateasca hobby-ul. Dar cea mai tare (dpdv al traficului) chestie a momentului este noul regim de lucru hibrid. Cum ar fi acum ca dupa pandemie, toate firmele sa-si cheme iar angajatii in procent de 100% la birou? E de bun augur si pe plan mental si dpdv confort sa alternezi lucrul de acasa cu cel de la birou, sa nu mai lucrezi in "open-space"-uri aglomerate, galagioase in care aerul conditionat nu mai face fata.
  4. Trevizes

    Traim de peste 30 de ani in orasul acesta ca sa ne dam seama ca acestea au devenit doua lozinci goale de continut. In teorie, de la tastatura poate asa stau lucrurile dar in realitate stim ca in primul rand nu s-a vrut si nici cetatenii nu au manifestat alte optiuni decat masina personala inainte de orice altceva, mai ales cei tineri. Si daca vorbim de Europa asa-zis civilizata, si acolo sunt probleme de trafic. Ce sa mai dezvolti la transportul public? Tramvaie, Metrou, alte linii de STB? Tu ai impresia ca dupa ce a aparut metrou in Drumul Taberei lumea se inghesuie sa-l foloseasca si soselele au fost degajate? Nu am sa spun ca nu e important dar chiar daca acopera un cartier, el nu leaga destinatii concrete si utile pe un spatiu mic, nu prea ai de ce sa pierzi vremea cu el. Asta cu trenul urban chiar e fumata de mult, nu exista nici un proiect in acest sens si nici nu ai pe unde sa-l faci si nici nu ar avea clienti. Garantat suntem condusi de incompetenti dar si comportamentul generatiilor noi nu ajuta la "dezvoltarea urbana". Oamenii sunt sedentari, comozi, voi ii vreti sa foloseasca bicicleta, sa se deplaseze de acasa pina jos la statiile de metrou sau STB? Ei cheama in cel mai bun caz Uber-ul desi la orele care conteaza preturile sunt duble fata de taxi (ati observat cat au inceput sa dispara si taxiurile, nu?) si ti se respinge cursa mai abitir decat acei taximetristii care "fac pretul" si refuza curse. Avem un oras dupa chipul si asemanarea celor care il locuiesc. Dar totusi sa zici ca orice initiativa de poduri, tuneluri nu ajuta e complet absurd. Actualul pod in constructie Colentina, nu ar ajuta? Ba da ar ajuta. Pe principiu acesta ce sa facem? sa dispara si parcarile pentru ca incurajeaza folosirea masinii? Nu bineinteles dar si pe acestea degeaba le faci daca oamenii nu le folosesc pentru ca prefera sa parcheze gratis oriunde.
  5. Trevizes

    In acest moment, podul Ciurel care a fost doar o prima etapa a unui proiect mai larg ajuta foarte mult traficul din sectorul 6, cei care vin dinspre Lujerului/Moghiros nu mai stau sa-i astepte la semafor pe cei care veneau din centru pe malul Dambovitei si faceau stanga. Pentru cine isi mai aduce aminte erau blocaje care incepeau inca de dinainte de intrarea in pasajul/tunelul Lujerului in care se asteptau si zeci de minute ca sa iesi "la suprafata" la orele de varf. Cand se vor relua lucrarile de unire a "strapungerii" (ce nume ) Ciurel cu autostrada Buc - Pitesti, va fi si Bd. Iuliu Maniu eliberat de sufocare dar cine stie cand vom vedea si asta. Pe aceeasi logica se poate spune ca si podul Basarab este o monstruozitate inutila peste 6 linii de cale ferata pe care oricum le puteai ocoli "usor" ca la mai putin de 1 km e Gara de Nord si tot la piata Victoriei ajungi pina la urma. Doar ca trebuia sa ai rabdare vreo 45 de minute. Asa ca ii rog pe cei care nu locuiesc in sectorul 6 sa nu mai puna etichete ce e inutil sau neavenit in traficul de aici. Apropo, stiati ca de fapt in planul initial "largirea" bulevardului Buzesti ar fi trebuit sa se termine cu un pasaj subteran care sa fi ajuns pina la Razoare realizand astfel unificarea Nordului cu Sudului? Revenind on-topic, eu am facut de mai multe ori trasee care inglobau integral sau partial lacul Morii, doar ca de fiecare data a trebuit sa fiu in garda din cauza cainilor, chiar daca poti trece neobservat e un stres/risc pe care trebuie sa-l iei in calcul. Teoretic e un spatiu gandit pina si de pe vremea lui Ceausescu ca loc de relaxare (de acolo si ideea cu "insula") dar mai e mult de lucru si investit in acest sens. Poate ca tocmai aparitia unor cartiere noi de blocuri ar genera proiecte de transformare in aceasta directie.
  6. Trevizes

    Cui ii foloseste aceasta statie de metrou? Nici macar zona industriala nu se poate spune ca e acolo. In ce categorie se incadreaza potentialii pasageri
  7. Trevizes

    Foarte tare. Harta reprezinta ruta unei ture pe care ai facut-o sau e doar desenata online?
  8. Trevizes

    Fa si tu ca Ludovic al XIV-lea, care se spala de 2 ori pe viață. Baia, dusul sunt proceduri barbare, nefiresti, iar apa calda chiar contraindicata. Transpirația ajută la multiplicarea bacteriilor sănătoase și menține pielea hidratată, iar cand e proaspătă nu miroase! Doar atunci când bacteriile mirositoare se descompun sunt probleme ... un jet de apa rece in fiecare dimineata prelungeste viata
  9. Trevizes

    Si nici nu o sa apara vreo dunga de bikebox. Eu chiar ma mir ca inca mai sunteti atit de naivi sa credeti ca se va face vreodata ceva in interesul vostru al cetatenilor de actuala clasa politica, indiferent de unde sunteti, Bucuresti, din Romania si chiar si de afara. Daca vreodata se va face ceva, va fi doar pentru ca e spre binele unor interese financiare nu publice. De exemplu, in jumatate de cartier Drumul Taberei nu a fost deloc apa calda 12 zile. A revenit doar de 5 zile. Dar locuitorii cartierului au acceptat asta ca oile, nu am auzit pe niciunul sa ia vreo atitudine. Mda, au mai comentat unii pe retele sociale, sub protectia anonimatului, haha. In 2024, 2028, etc veti vota tot "din astia", ca nu conteaza apartenenta politica, asa cum faceti de 30 de ani. Si apoi unii dintre voi va certati ca fraierii pentru niste persoane care chiar nu dau doi bani pe voi.
  10. Putem trece iar la carbune, asa a zis Germania.
  11. Trevizes

    Cu multa vreme in urma vroiam si eu sa deschid subiectul asta. Daca ar fi sa-mi iau vreodata nu as lua decat roti de carbon cu frana pe disc, as fi paranoic cu clestii clasici, care ar putea prinde impuritati de la drum si sa zgaraie direct suprafata de carbon. Cursierele mele nu au frane pe disc, doar ciclocrosurile, unde nu vad o necesitate de roti de carbon.
  12. Problema nu este ca ai o sustinere oarba pentru o idee (prafuita), toti avem mici obsesii in viata, unele trecatoare, ci doar ca ideea ta este necomunicabila altora din lipsa exemplului personal si a abilitatii de furniza un calcul matematic din care sa rezulte un avantaj financiar (argument rational). Nu e de mirare ca acum 15 ani nu ai reusit sa convingi vecinii sa puna bani impreuna sa se cumpere un bec cu senzori daca tu le povesteai ce grea e minerilor (argument emotional). O eoliana pe balcon nu poti pune dar un panou solar de mai mici dimensiuni care sa-ti incarce telefoanele nu mi se pare ceva absurd. Poate unii adera la acest "proiect" din "dragoste de energie solara" dar poate fi justificat si financiar. Faptul ca nici macar nu incerci denota ca fugi de problema si nu ai cu ce sa convingi. Ca banuiesc ca daca tii la ideea asta, ai vrea sa vezi ca cineva o si urmeaza nu doar te aproba din vorbe si smilies. Si exemplul cu pistele de biciclete e foarte bun: daca mersul pe bicicleta e promovat de politicieni care se inghesuie sa apara la televizor intr-o singura zi pe an de "ziua pamantului" plimbandu-se 2 km pe bicicleta prin parcul Kiseleff paziti de SPP, iar in restul zilelor anului rup masinile, avioanele si elicopterele, categoric nimeni nu-i ia in serios cu promovatul "transportului alternativ". Nici eu nu as putea sa conving pe cineva sa bage bani in pasiunea ciclista ca mine, dar in citeva minute si trei randuri as putea incropi un model de cost si eficienta pentru cineva care ar investi la inceputul unui an banii intr-o bicicleta de 300 euro si-ar putea sa-i "recupereze" la final. Cat priveste panorile solare, in urma cu destui an si fratele meu venise la mine cu un proiect sa punem pe casa parinteasca nu stiu cate panouri de nu mai stiu ce valoare, nu mai stiu din ce fonduri urma sa ne recuperam 90% (parca, nu retin exact) din investitie. Ei bine, impreuna ne-am convins ca nici cei 10% nu merita bagati in asa ceva. Nu intamplator am pomenit de Munich Re intr-o postare anterioara. Era unul din sponsorii proiectului DESERTEC. Eu nu stau sa pun linkuri ca altii, cauta si singur ce "bestie" se anunta si cum a esuat de doua ori. Asta ca sa te mai racoresti putin cand zici de "zone cu potential". Daca nici in desertul Sahara nu reuseste un mare proiect de captare a energiei solare, atunci poate terasele blocurilor din Bucuresti au potential mai mare! Spor la citit ca e multa literatura pe net. Ma asteptam ca fiind fan sa fi auzit de el, e tehnologie germana, anii 2012/14, nu e "Cutezatorii", si nici de chinezarii second-hand nu era vorba Enjoy!
  13. {parca am citit de doua ori pe acest topic ... "sustinerea oarba"} Pai stii vorba aia, "Practice what you preach!". De ce sa nu aiba aplicare si la scara individuala, daca e asa glorioasa solutia asta? Eu aud de 40 de ani ca "asta e viitorul", nu e totusi ciudat ca totusi nu a explodat global? Nu e si mai ciudat cand vezi ca "apostolii" solutiei nu practica ei insusi ceea ce explica altora? E ca si cum ai asculta un activist despre ce bun e mersul pe bicicleta sau inotul dar el nu stie si nu practica de fapt niciuna din cele doua forme de miscare sportiva.
  14. 1. Evident ca da, dar norocul este ca nu e nevoie de o densitate asa de mare pentru asa ceva. De cablurile agatate pe stalpi iti mai amintesti pina sa existe proiectul de ingropare a lor in pamant? Nu puteai sa faci o fotografie la nimic in Bucuresti pentru ca in cadru iti intra un cablu care trebuie "scos". 2. In 2010 eu am lucrat intr-o astfel de cladire in Munchen pentru Munich Re. Nu folosea aer conditionat deloc ci un sistem de racire cu apa recirculata din lacul de vis-a-vis pentru racirea cladirii. Noroc ca vara germana a durat 2 saptamani, restul fiind innorat si foarte foarte ploios. Dar in cele 2 saptamani cand au fost 30 de grade, in cladire era un dezastru. Cu alte cuvinte, solutia nu facea fata. Si vorbim de Munich Re, ca sa intelegi despre cine e vorba, nu e ca si cum nu si-ar fi permis cea mai buna solutie.
  15. Nu iti contest "concluzia" ca mineritul e munca foarte grea. Nici sa fi pompier, petrolist, sofer, medic, etc, etc nu e usor. Partea asta emotionala a problemei nu are legatura cu discutia de fond. Tot ce ai scris se aplica si in Germania? Germania este in UE cel mai mare exploatator de carbune si astazi (cred) dupa multe reforme din zona industriala Ruhr, extrage lignit si huila. Si ei sunt constienti de poluare pentru ca tot Germania a investit si cel mai mult in industria eolienelor, etc. Dar si in Germania huila tot la 200 de metri sub pamant se gaseste. Ei cum procedeaza? Chiar daca au un deadline in 2038 aceasta data nu e chiar maine, deci la ei se poate. La noi nu se mai poate. Asta e diferenta. Aici as aprecia daca ai veni cu o prezentare, ca despre situatia din RO stim, iar din 1996 a inceput inchiderea minelor la noi.