Trevizes

Moderator
  • Content count

    5,532
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Trevizes last won the day on May 23 2016

Trevizes had the most liked content!

Community Reputation

2,338 Excellent

About Trevizes

  • Rank
    Velosof

Informații personale

  • Sexul
    Prefer să nu declar
  • Localitate
    Maidanul lui Oprescu
  • Biografie
    Tara lui Papici
  • Ocupaţie
    mint rubbing
  1. Hai mai ca toti ne pricepem de mult, din scoala generala, i-auzi aici Mult îndărătnic menestrel, Un cântec larg tot mai încearcă, Zi-mi de lapona Enigel Şi Crypto, regele-ciupearcă!
  2. Ciclocrosurile au alte unghiuri ale furcii fata de o perpendiculara pe sol daca le comparam cu cele existente la cursiere. De aici rezulta si un unghi al pipei mai mare fata de sol (orizontala), asa ca daca trageti o linie intre nivelul seii si virful pipei (unde e prinderea ghidonului) veti vedea ca se apropie mult de o orizontala paralela cu solul. Am sa imi fotografiez Focusul ca sa exemplific dar nu am posibilitatea acum. Se face cam prea mult caz de acest "drop" sea-ghidon de 2-4 cm, in cele din urma acesta este subiectul reglajelor individuale. Inaltimea seii depinde foarte mult si de configuratia ciclistului, unii de exemplu pot avea picioare mai lungi, altii sunt mai lungi in trunchi&maini. O pozitie mai "relaxata" nu inseamna o aducere a ciclistului cat mai mult la verticala, ca la citybike , pozitie care are si ea dezavantajele ei. Dar in contextul herniei de disc, aplecarea spre fata a trunchiului nu este de dorit. Pozitia ideala pentru confort este aplecat la 45 grade.
  3. Iata ce urat arata un Silex (gravel) Iata ce bine arata o Stigmata (ciclocros).
  4. Ce numiti voi "drop" sa-ghidon? Distanta pe verticala? Daca sunt aliniate la orizontala acest "drop" este zero, nu? Pai daca am inteles corect, atunci acest drop e reglabil, din inaltimea seii, cu ajutorul spacerelor. Concret, in imaginea atasata, care sunt elementele de geometrie agresiva? Revenind la discutia legata de hernia de disc, daca am inteles corect si ca nu este operata, nu stiu cum ar putea cineva face ciclism, alergare, sala, etc. Poate doar inotul sa nu prezinte riscuri.
  5. TT paralel cu solul nu este element de agresivitate, ci de stabilitate mai mare. pe altele nu le inteleg, sincer ... furca taiata, de ex. De cine? Vin asa din fabrica? (@Traveller) TT e mai scurt pe Cyc, asta inseamna ca nu te intinzi asa mult iar pozitia e mai relaxata. Daca folosesti bicicletele aceluiasi producator, sa zicem Trek sau Kona, si la sosea mergi pe 56 atunci pe ciclocros trebuie sa-ti iei tot 56 nu sa sari o marime pentru ce crezi tu ca-ti trebuie. (@Mookyama) Asta e corect, geometria de gravel e mai aproape de cea de endurance road bike. Dar tocmai de aceea, chiar se justifica (exceptand marketingul) sa inventezi o categorie intre endurance road si ciclocros? (@majikstone)? In toate situatiile vorbim de omul obisnuit, care nu se arunca la modelele de top, de competitie. Asa ar fi logic daca esti doar rutier de weekend si parcuri (@toti). Ciclocros cu geometrie relaxata? Atit cat am incercat personal, evident Kona. Dupa care Merida si la extrema cealalta Focus.(@majikstone)
  6. Eu nu vad lucrurile asa, gravel nu este o reintoarcere la "randonneuse", este o idee americana al carei design este inspirat din, citez, "out of gravel racing, which is particulary big in the US with its thousands of miles sometimes very smooth graveled farm tracks-terrain that's ripe for racers and adventures". Producatorii americani cel putin au acoperit intotdeauna zona de commuting, touring, endurance cu diverse categorii de bicicleta. Vad ca se itereaza si pe alte topicuri ideea ca bicicleta de ciclocros este una de competitie, precum cele de triatlon sau contratimp si cu care nu ai ce sa mai faci altceva. Sa ne intoarcem la cel mai important producator american Kona. Kona Jake si Jake the Snake aveau prinderi pentru portbagaj spate. Nici azi nu-mi explic de ce am dat cadrul meu jake the snake, a fost unul dintre cele mai stabile si potrivite cadre avute vreodata. Revenind la Kona, care trebuie luata ca reper dintre producatori, pentru ca la ei prioritatea au fost intotdeauna bicicletele pentru off-road, JAKE ramane categoria ciclocros, iar ROVE este noua gaselnita pentru gravel. Pentru conformitate, geometriile se pot vedea aici: http://www.konaworld.com/jake_the_snake.cfm http://www.konaworld.com/rove_dl.cfm 90% din dimensiuni sunt identice sau au diferente izolate de 1-3mm si 0.5 grade la unghiuri, doar la citeva marimi, nu e vreun pattern anume. culmea HT e mai mare la jake, pentru inaltimea mea asta e unul din criteriile de confort. Pe scurt: ROVE = JAKE Sa ne uitam acum si la cel mai important producator european de ciclocros: STEVENS. Sanne Cant, campioana mondiala en-titre merge pe un Super Prestige. Seria Prestige de la Stevens are, iata, prinderi pentru portbagaj. Ei insa nu s-au mai obosit sa adauge un model de gravel. Si sa ne uitam si la un producator asiatic pentru alt aspect, cel estetic. Merida Cyclocross vs Merida Silex (cat. ciclocros). Silex arata ca dracu' In final care e diferenta pe ansamblu? Citeva sute de euro in plus pentru un gravel Ca doar e nou ... Fresh llook, raise a smile on your face, lot of fun, adventure ... Cu dorinta omului de aventura nu te pui, nu?
  7. Nu-i adevarat, pe ciclocros pozitia este mai relaxata. Ce e agresiv in geometria lui ciclocros?
  8. O scurta paranteza ... Vad ca exista si Pegas Hoinar CX - Gravel Bike. Nu ai ce sa mai zici.
  9. Cred ca topicul asta e disjuna din altul ... oricum merita sa existe unul dedicat pentru "gravel-bikes" aceasta ultima gaselnita de marketing. Chiar sunt curios cine e interesat sa-si achizitioneze un gravel. La inceput mi-au trezit si mie atentia: cauciucuri si mai late ca la ciclocros, ceva apropiat de "monster-cross", toate cu angrenaje 1x11 Fac parte din categoria care are cursiere si ciclocros. Cu ultimul merg la serviciu, tine loc si de bicicleta de cicloturism, merg si la concursuri de soft off-road, pot iesi fara probleme pe trasee neasfaltate. Si intrebarea a venit firesc: Daca am ciclocros, merita sa am si un "gravel"?. Ce aduce in plus? Cu ciclocrosul poti sa participi si la competitii, gravel are in schimb o geometrie mai relaxata. E si ceva mai greu gravel-ul. Geometria de ciclocros e gandita si ca sa poata fi carat usor pe umeri. In teorie ciclocrosul ar trebui sa fie si mai stabil si manevrabil. Ciclocrosul de competitie are si o inaltime mai mare fata de sol a butucului pedalier. Nu cred ca doar citiva centimetri mai sus pentru centrul de greutate te pun cu adevarat in pericol. In prezent eu am 42 mm (slick) pe ciclocros. E nevoie de mai mult? Deja am feelingul ca merg pe mtb, daca imi trebuie mai mult de atat, atunci poate de un mtb am nevoie. In vecinatatea locuintei sau punctelor mele de interes nu au aparut peste noapte "gravel roads". Cred ca se poate dezbate si ce inseamna de fapt acestea. Sunt se pare drumuri neasfaltate dar amenajate cu pietris specific. In cazul in care au existat si la noi in tara in zonele rurale nu mai sunt intretinute de mult. Despre gravel se spune ca are avantajul ca la drum lung ofera un confort sporit. Dar daca merg pe asfalt am la dispozitie cursiere de "endurance" cu aceeasi geometrie si alte gadgeturi care absorb vibratiile. Atunci sa fie vorba de confort pe "gravel roads", nu? Un ciclocros e o solutie foarte buna (vezi mai sus) si pentru gravel roads doar ca nu e asa relaxant, si sa zicem ca undeva dupa 30-40 km la o tura incepe sa se vada diferenta. Dar o tura pe drumuri pietruite de 100 km poate fi una confortabila incat sa merite o bicicleta dedicata? Si tot cum am spus mai sus, unde sunt aceste drumuri lungi de pietris si unde duc ele astfel incat sa devina interesante pe un traseu de 100 km. Asa cum am mai spus-o in multe randuri pe acest forum, ciclocrosul ramane cea mai versatila bicicleta.
  10. Am vazut biciclete si la sectia de politie din cartier. Le tin in birou pentru ca isi dau si ei seama ca in alt loc s-ar fura Inca nu am vazut in Drumul Taberei politistii pe biciclete dar ar trebui sa-i vedem macar la primavara.
  11. Eu am Lynskey Peloton care are geometrie similara Bianchi Infinito. Cand l-am comandat, modelele de la Lynskey din seria de "endurance" se numeau pe atunci Rouleur (mai orientata spre "race"), Viale si Peloton (cea mai relaxata geometrie). Acum au doar un singur model la clasa asta, diferenta dintre un Sportive si un Peloton e in furca spate, care la Sportive este usor curbata si are prinderi pentru portbagaj. Daca nu-ti cauti cadrul pentru "touring" (aka cicloturism) si vrei ceva mai sexi pentru ture recreationale de weekend, atunci prinderile acelea iti prisosesc si nu arata bine. Ce e drept pe atunci erau si mult mai ieftine (1200-1300) iar eu am prins oferta la sfarsit de an (800-850), Titanium mi se pare o alegere foarte inteleapta, care elimina grija cu carbonul care "crapa". Dar daca esti genul care te plicitisesti de o bicicleta dupa cativa ani, el e greu vandabil pt ca pretul nu are de ce sa scada. Carbonul ramane materialul cel mai dorit si il poti vinde fara probleme daca vrei sa te "innoiesti". Fiind o achizitie pe termen foarte lung, titaniumul, trebuie sa te decizi foarte bine daca vei merge pe frane pe disc sau clasice. Si nu se stie cum evolueaza moda, dar cred ca de acum incolo o buna bucata de vreme de acum incolo se va merge pe frane de disc iar industria va avea foarte mult de castigat pentru ca se va permite evolutie la nivelul rotilor, se vor permite cauciucuri mai largi, etc. Alt argument pro titanium este ca alegerea nu mai e chiar asa de dificila, dintre putinii producatori si calitatea e cam tot aceeasi, nu au cu ce sa-ti mai ia ochii an de an in campanii de marketing, inovatii, culori, bla-bla precum producatorii cadrelor de carbon.
  12. Daca Froome va fi suspendat si nu va veni in Turul Frantei, o sa fie o mare bataie a pestelui pe TdF asta.
  13. Toata lumea i-a vazut inhalatorul, a depasit doza admisa cu recomandarea medicului, zice-se, sa nu ne grabim. Si Nibali mai castiga un trofeu
  14. Nu se poate face comparatie intre fotbal si ciclism in privinta echipelor. In ciclism sursele de finantare sunt numai cele date de sponsor. Echipele nu primesc nimic de la televiziuni daca participa in Tdf, Giro ... etc, in fotbal sumele de la tv sunt uriase si nici o competitie fotbalistica inca nu a batut TdF. spectatorii de ciclism nu platesc "bilet". In ciclism nu sunt "transferuri" ca la fotbal. Chiar si o mare vedeta, pleaca de o echipa cand se termina contractul, ciclistii nu au clauza de reziliere. Cannondale practic a "cersit" public 10 mil din donatii, se stransesera vreo 400,000 apoi un fost vice-presedinte al USA a ajutat echipa sa supravietuiasca cu finantare de la un fond "Education First". nici in italia nu mai sunt echipe, dar avem din bahrain si emirate
  15. Din ce in ce mai urate de la an la an. Cum erau pe vremuri cele de la RadioShack, Orica, Omega-Pharma purtat de Boonen, CSC, Francais de Jeu, Caisse d'Epargne sau mergand mai departe in timp Mapei, Molteni, Fasso Bortolo