Trevizes

Moderator
  • Content Count

    5,616
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Trevizes last won the day on May 23 2016

Trevizes had the most liked content!

Community Reputation

2,382 Excellent

About Trevizes

  • Rank
    Velosof

Profile Fields

  • Localitate
    Stavropoleos
  • Ocupaţie
    mint rubbing

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trevizes

    Nuuuuuuu Aveam un ciclocros Focus negru, facut singlespeed, pe care mi l-au furat pe 25 octombrie. Poate l-ai vazut pe noul "proprietar". Ai fost la GFR150?
  2. Trevizes

    A fost intotdeauna si inca mai este spatiu unde sa discuti politica, sa te defulezi, etc. Care e castigul pentru un forum de ciclism sa faca asta si el? Mareste traficul si e amuzant pentru chibiti? In plus principiile noastra de a renunta la discutii politice, despre religie, si altele de acest gen erau tocmai pentru a nu se certa oamenii intre ei, se ajunge inevitabil la asta.
  3. Prima observatie, dau click pe "Reply" si explorerul imi ia quote catre majikstone, nu inteleg de ce Nu stiu ce cred altii, probabil nu sunt de acord cu mine, dar pentru mine acum e clar ca 4 luni pe an nu e vreme de biciclit in Romania. Trebuie sa-mi gasesc alt loc unde sa locuiesc macar in ianuarie-februarie, aici e loc numai de frig si viroze (am avut 2 iarna asta, diferite si la fiecare am fost scos din joc, am stat o saptamana in pat)
  4. Trevizes

    E destul de jenant ca dupa zece ani si ceva de cand s-a pornit forumul asta cu citeva principii clare printre care si acela de a sta departe de discutiile politice, tocmai un moderator le stimuleaza. Cand am anuntat ca ma opresc din dezbaterea despre gratuitate, m-am tinut de cuvant, fusese folosit aproape orice argument inclusiv cel de mai sus. Nici slaba participare a discutiilor pe forum nu justifica un topic care numai prin existenta sa indeamna la un "hate speech" impotriva unei categorii sociale (student), politicieni si partide, impotriva persoanelor in varsta (bunici, matusi) care probabil nu ar trebui sa voteze.
  5. Trevizes

    M-am convins, orice i-ai spune lui gibon, ti le suceste, eu ma opresc pentru ca el fie se repeta fie scoate din joben ceva ce nu are nici o legatura cu ce ai incercat sa-i argumentezi ...
  6. Trevizes

    https://www.laufcycling.com/product/lauf-anywhere
  7. Trevizes

    @gibonu, nici cand Traveller iti spune exact aceleasi lucruri ca si mine, tot nu te lasi? Am priceput cu totii ca: - "gratuitate nu este egal cu discount" hahaha, Matematic si logic nici nu aveau cum sa fie dar dpdv categorial sunt acelasi lucru: un volum de calatorii subventionate. Ca fiecare student merge gratis sau ca doar unul din doi merge gratis (in cazul 50%) e irelevant. Conteaza banii! Care sunt costurile de suportat? Raspunsul la aceasta intrebare da raspunsul daca o masura este sustenabila sau nu. Tot ii dai inainte cu ce gasesti tu pe google de afara ... dar acolo sunt scheme de familie /grup travel mult mai complexe cu care pot calatori 5 persoane la pret de 1 in weekend. Astea sunt mocaciuni MUUUULT mai mari dpdv costuri decat cea care se limiteaza la categoria studentilor. Dar nu, la tine e deja obsesiva, treaba, .... student, moca, student, moca ... buhuuuhuuuuuu, te bantuie obsesiv ideea asta! - ii urasti pe studenti. clar. punctum. - argumentezi la probleme generale cu situatii particulare. Ex: "daca eu vinerea nu pot sa ma sui cu bicla in tren sau sunt nevoit sa iau bilet cu o saptamana inainte, toate deciziile&masurile care permit altora sa se urce in tren in aceeasi zi cu mine sunt gresite" - nu ai viziune de business absolut deloc. Toate tichetele de masa, toate tichetele de vacanta, toate voucherele pe lumea asta ce naiba sunt? Masuri comuniste? Pai decat sa am salile goale de teatru, mai bine dau gratuitate unei categorii mai educate, ... studentilor care iti plac tie ... iar in felul asta, eu guvern, sustin de la buget cultura, un business, un proces de educatie, salariile actorilor, Cite exemple de genul asta iti mai trebuie ca sa intelegi? Evident, nici unul, pentru ca nu ai de gand sa accepti o alta idee decat fixatia ta cu tenta politica. Daca "nu-ti amintesti" ca au mai dat-o si altii (Ciorbea, CDR) ai sa vezi foarte curand ca nici urmatoarele guverne nu o vor schimba. Din articolul din ZF pus de Traveller eu vad ca CFR a INCASAT 176 milioane lei prin decontare de la alt minister. Mai multi bani pentru vagoane noi si moderne.
  8. Trevizes

    Nu le mai tot suci ca de fapt intelegi perfect ce am zis. Nu am zis ca nu-ti platesti bilet pentru bicicleta pe tren, dar stii foarte bine ca altii o fac. Nu stiu cati studenti sunt pe tren in Germania si la ce costuri, dar inclin sa cred ca sunt multe "discounturi" si pe acolo la cati imigrantii se plimba pe tren fara prea mari probleme si in general la cat freaca lumea pe acolo trenurile in preajma weekendului. Ti-am dat un exemplu concret, daca nu-ti convine, du-te si fa un experiment, lasa-te pe mana unei aplicatii pe mobil, bahn.de si sa-mi zici daca prinzi avionul.
  9. Trevizes

    Exemple vrei? Pai uite unul la indemana: cand o sa faci naveta la client saptamanal si trebuie sa schimbi in zi de vineri 2 trenuri pina ajungi la aeroport o sa-ti dai seama despre ce vorbesc. Nu exista spectacol mai ridicol in Germania decat sa vezi toti prostalaii la costum cum alearga pe peroane tragand un troller dupa ei si cu cravatele fluturand
  10. Trevizes

    Hai ca m-am lamurit cu voi, deci nu stiti ca pe RATB este inca 1.3 lei biletul, dar comentati. Asta cu studentii care isi cumpara trei bilete in aceeasi zi. ... este alta mostra aiurea de generalizare fara sens. Si eu am vazut calatori care isi intindeau picioarele pe bancheta din fata. Dar nu toti fac asta, doar aia nesimtiti. Cati biciclisti care s-au suit cu bicicleta in tren vreodata si-au luat loc platit si cati au mers pe ideea de intelegere cu nasul.? Pai 1%, 5%, 10% de "infractori" vor exista intotdeauna. Si in RATB se urca tot felul de cersetori dar asta nu inseamna decat ca de aceasta problema nu se ocupa nimeni. Uite eu stiu studenti care se duc acasa sa vina cu mancare pentru o saptamana, gratuitatea le este de mare folosinta, nu si-ar permite drum acasa fara asta. Dar nu generalizez. Pot fi de acord ca sunt si studenti care iau trenul sa se duca la nu stiu ce gagica agatata pe Feisbuc. Si asta poate fi o realitate. Ai inteles gresit si partea cu "bilete fara loc". CFR vinde "bilete fara loc" DUPA ce s-au terminat cele cu loc, in Germania, locul iti apartine daca platesti supliment, situatiile sunt incomparabile. N-am sustinut vreodata ca nu ar trebui sa existe limite, atat legate de capacitate cat si de aspectul moral. Achizitionarea unei singure calatorii de catre un student pe zi este o implementare simpla care tine de sistemele CFR. In lumea digitala orice se poate implementa, dar depinde de vointa si management. In orice tara normala iti programezi cu citeva saptamani o calatorie de 2 ore daca e cazul. Mai ales daca stii ca exista cerere mare pentru aceea ruta si sunt citeva curse pe zi. Ce conteaza durata? In doua ore cu avionul poti ajunge foarte departe. Trenurile noastre sunt putine pe zi chiar si pentru directii medii. Nu e ca la metrou ca sa vina altul la fiecare 10 minute. In Germania un S-Bahn pe aceeasi directie poate veni la 10-20 minute, deci nu trebuie nici macar sa te uiti pe mersul trenurilor, te duci direct la gara. Dar ei au alta infrastructura si alta densitate a populatiei plus educatia acesteia de a folosi mijloacele de transport public. Iar un alt ICE pe acelasi traseu vine cam la o ora. Un alt exemplu de gandire complet gresita este acela ca trebuie sa inveti omul sa scoata banul ca altfel nu sunt bani pentru fraierul care vine sa curete dupa fiecare. Il inveti pe om sa intretina curatenia doar daca il pui sa o faca, il angajezi in astfel de activitati, numai asa il responsabilizezi. Inainte se facea asta, la scoala, in facultate in armata. Se practica in sistemul japonez, cel american, si cel nordic, ba culmea la institutiile unde studentii spala toalete, spala vesela de la cantina, .etc, .etc se platesc si taxe grase pentru ca asta face parte din educatie. Romanul nu e invatat cu asta, daca i se scumpesc biletele la cinema cu 2 lei pe motiv de curatenie, el va lasa gunoi inzecit.
  11. Trevizes

    Chiar ma amuza partea asta ca platitorii de bilet 100% sunt goniti de la tren. (expresia iti apartine: "goniti"). Cu ce te deranjeaza pe tine cat plateste partenerul de compartiment? E mai civilizat daca plateste biletul intreg? Daca stii sigur ca ai nevoie sa ajungi undeva, ai tot ce iti trebuie la dispozitie ca sa iti rezervi loc, etc., privat sau de stat, cu bicicleta sau fara. Tu cand pleci in concediu nu-ti faci niste rezervari din timp, nu-ti faci un plan, nu te uiti la progoza meteo, o lasi pe ultimul moment, te duci la microbuz, tren, autocar cu 5 minute inainte si vezi daca mai apuci loc? Un alt aspect al "gonirii" de care zici este ca probabil se circula foarte aglomerat. Dar nu gratuitatea e de vina, ci faptul ca CFR vinde "bilete fara loc". Face asta pentru ca are nevoie de bani. Si o face dintotdeauna. Pentru trenurile de navetisti as putea sa nteleg, dar pentru distante de sute de kilometri, nu e o aberatie? Cale ferata, vagoane, infrastructura, astea tin de investitii, mentenanta. Cand se vor cumpara vagoanele noi de care zici, vor fi si din acelea cu locuri destinate bicicletelor. Dar in contextul actual, biciclistii nu sunt prioritatea numarul unu, nicaieri in lumea asta nu sunt. Asa cum tu esti nemultumit de studentii cu gratuitati, asa si alti calatori sunt nemultumiti de calatorii care transporta biciclete, fii convins, pentru ca asa e mai usor in tara asta, sa gasesti repede un vinovat, un tap ispasitor, sa "urasti" alta categorie sociala. Si daca nu intelegi de ce masura pentru studenti are prioritate fata de facilitatea de a te da cu bicla, o mai explic odata cu alte cuvinte: astia pe care ii vezi acum ca se "dau gratis cu trenul" sunt cei care pe viitor iti vor construi casa in care vei sta, te vor apara in procese, te vor opera in spitale. Preferi sa fi operat de unul care a vazut niste tutoriale pe net? Daca accepti comparatia, o gramada de corporatii private platesc traininguri, taxe de certificare pentru salariati (gratis pentru ei!) dar nu-si mai arunca banii pe team buildinguri si alte "party" de sezon, Tu si altii idealizati citeva situatii de afara care in unele cazuri sunt exceptii. In Ungaria, unde o sa ma mai duc in concediu si anul acesta, situatia e "asa si asa", depinde de ruta, garnitura. Si in Germania se lucreaza la linii, cam toate trenurile intarzie, se circula in picioare, deja m-am plictisit sa tot povestesc.
  12. Trevizes

    Eu nu vad nici o legatura intre gratuitatea studentilor la CFR si numarul de morti pe sosele, aglomerarea traficului rutier si poluare. Ultimele doua sunt date de numarul de vehicule private si ar folosi tocmai la argumentarea pro gratuitate. Spui ca o masura nu se implementeaza daca nu ai resursele necesare. In afara de bani, ce-ti mai trebuie? Sa nu-mi raspunzi ca "vagoane" ca am mai discutat ca asta e alta problema cu alte origini. Bineinteles ca "gratuitatile" si investitiile nu sunt in aceeasi categorie care asigura dezvoltarea, dar banii investiti in transportul public, ce sunt? Nu sunt tot niste costuri care nu sunt acoperite de incasari? Pai tu crezi ca amenajarea locurilor de bicicleta in vagoane este acoperita de cativa ciclisti care platesc 10 lei pe biletul de bicicleta?
  13. Trevizes

    @gibonu nu stiu sa citesc nici eu datele postate de tine, dar nu e ceea ce trebuie; ar trebui sa vedem pentru 2015, 2016, 2017, 2018 urmatoarele cifre simple usor de obtinut din baza de date de tichete emise: - total bilete emise cost integral (100%) / pe fiecare an - total bilete emise reducere 50% defalcat pe categoria studenti si non-studenti / pe fiecare an - total bilete emise cost 0% (studenti si non-studenti) / pe fiecare an Intrucat noi ne certam pe volume si capacitate, partea cu costurile e mai complexa Firea nu este o vizionara, ci doar isi mascheaza incompetenta cu masuri de acest gen. Totusi daca o generatie noua de elevi si studenti invata sa umble cu transportul public poate va cumpara masini mai putine. Deci masura nu ar fi rea, ci doar implementarea ar putea fi proasta. De curiozitate, pe Softrans e gratuitate pentru studenti? Bilete acolo se pot lua doar online si trebuie sa o faci cu multe zile inainte, eu am vrut sa-l folosesc si nu am gasit loc.
  14. Trevizes

    Eu zic asa, deschide The Guardian si vezi cate articole au despre marele ganditor care a fost Karl Marx gasesti si cat au juisat in 2018 la centenarul marxismului, Apoi mai da o cautare pe google cu The guardian si KGB si vezi ce istorie gasesti. Nu mai zic de intreaga orientare care strabate cam toate articolele politice. Tu cauti multicu google dar nu stiu daca asta se numeste ancorare in realitate. Legat de trenurile private informatia mea este de la cei care se folosesc de facilitatea asta. Poate nu stiu ei. Ai prezentat 4 argumente, dar trei dintre ele se reduc la faptul ca duminica nu poti sa te sui in tren pe orice ruta spre Bucuresti. Dar intotdeauna a fost asa cu sau fara bicla, cu sau fara gratuitate. Cine este acela care a calatorit duminica spre Bucuresti intr-un compartiment de calatori lejer in ultimii 40 de ani? Revenind la politica, vreau sa te vad cat esti de vehement si cand se va face alternanta la putere. Facem pariu ca nu se atinge nimeni de asta? Si explicatia este una simpla, ca si turismul si educatia, accesul la universitati al studentilor, este o prioritate. In plus inucrajezi o generatie noua sa foloseasca trasnportul public nu masina. Ai vreun contra-argument ca prioritatea mai mare ar trebui sa aiba cei care se plimba cu bicicleta pe tren in weekend? Criza de vagoane a CFR este pentru toti calatorii si nu este generata de gratuitati si reduceri indiferent pentru care categorie. Momentul de varf este perioada estivala, cand e perioada de concedii. De ce e criza de vagoane interminabila? Pentru ca nu se doreste dezvoltarea acestui sector. Foarte amuzant este si domnul antevorbitor, care sustine ca in anii '80 era loc pentru toata lumea. Atunci chiar toata lumea mergea la mare in sezon, nu ca acum cand sunt alte optiuni, si toata lumea avea atunci serviciu deci duduiau trenurile de navetisti de la sate sau mici orasele care se duceau la orase sa lucreze. Este foarte amuzant sa te contrazici singur la interval de citeva propozitii, de la "Nu are nimeni o problema cu studenti" la "ala care o arde moka total si nelimitat" In curand un nou "cosmar" pentru tine, Firea vrea sa dea gratuitate la toti elevii pe transportul in Bucuresti.
  15. Trevizes

    Imi e clar ca nu iti e clar. De ce tot repeti intrebarea cu suplimentele, ca parea ca ti-ai raspuns singur cautand pe net. Si daca mai sunt 1-2 care gandesc ca tine pe forum, gata, poti sa generalizezi ca un lucru este BINE/RAU? Pe aia cu 2-3% nu ai inteles-o, reciteste-o. Studentii cu domiciliu in Bucuresti nu pleaca in weekend acasa ci la munte, mare, rude, … treaba lor. Ai o problema cu asta? Ce ai vrut sa spui de fapt? Asta cu gratuitatea pe CFR care se transforma in voturi de la bunici e buna de bancuri sau sa o publici la The Guardian Am vreo 10-12 insi in echipa care sunt inca studenti, e drept sunt la master. Folosesc foarte rar oportunitatea asta, din diverse motive, au masina, pierd prea mult timp cu trenul, pierd timp la cozi. Daca pot sa trag o concluzie din asta este faptul ca totusi facilitatea asta chiar e folosita de cei care au nevoie. Nu inteleg cu ce te incurca totusi studentii cand vrei sa iesi din Bucuresti. Exagerezi rau de tot. Tu iti poti cumpara inaintea lor tichet online. Daca vrei sa ai oarece confort iti poti lua la clasa 1, inca sunt ieftine preturile pe tren la noi. Eu asa calatoresc cu mult inainte de gratuitatea asta. Si in Ungaria e absolut la fel, unele vagoane sau trenuri arata mai praf ca ale noastre, dar exista si garnituri mai bune pentru care platesti alt tarif. De ce nu iei un tren privat? Acolo nu functioneaza gratuitatea si uneori sunt preturi chiar mai mici, poate chiar si conditii mai bune.