Trevizes

Moderator
  • Content Count

    5,987
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Trevizes last won the day on January 12

Trevizes had the most liked content!

Community Reputation

2,515 Excellent

1 Follower

About Trevizes

  • Rank
    Velosof

Profile Fields

  • Localitate
    Stavropoleos
  • Ocupaţie
    mint rubbing

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trevizes

    Cadrul este inima bicicletei, este adevarat, el iti da constrangerile de componente in ambele limite, iti da pozitia prin geometrie, etc. Dar sa pui niste roti cu cauciuri de 23 pe cadru care permite roti cu cauciuri de 45 e nonsens nu versatilitate. Eu prin versatilitate vrea sa ma adaptez la diverse optiuni care sa imi dea rezultate comparabile calitativ, nu doar sa stiu de ele ca sunt posibile, fara eficienta. E absurd ce spui. Enuntul tau e echivalent cu "cadrele de cursiera sunt lungi, agresive, nu cred ca multi suporta pozitia aia lungita, aerodinamica, la drum lung" E nevoie de un TT mai scurt si un chainstay mai scurt din ratiuni de manevrabilitate. Dar daca iti iei un cx care ti se pare scurt, inghesuit, inseamna doar ca nu stii sa alegi o bicicleta.
  2. Trevizes

    Depinde cum definim "versatilitatea", pentru ca nu mi se pare acelasi lucru cu conceptul de "a le face pe toate" (do-it-all bike) caz in care iti iei un mtb de downhill si bifezi mult mai multe activitati pe doua roti. Versatil ar fi usurinta in adaptabilitate pentru mai multe cerinte (dar nu chiar "toate") si cu un rezultat in care micile diferente calitative sa nu conteze. De ex. roata de 650, ghidonul drop curbat in lateral specific, prinderile pe cadru ... acestea nu ma ajuta sa fiu versatil, cat doar sa acopar niste functionalitati de nisa dedicate. De ex. daca vreau sa ies in weekend la o plimbare recreationala pe sosea, ce fac? Ies cu monstercross-ul cu cauciucuri de 45mm? Un cauciuc asa de lat pe sosea este un nonsens in sine cu exceptia unor situatii in care ai neparat nevoie de carat ceva, ai nevoie de un confort special, etc. intr-adevar acel cannondale topstone cu lefty este oribil dpdv vizual. am remarcat si eu cadrul de la bike-components bc original Flint dar nu-mi dau seama care e factorul diferentiator fata de toate celelalte, iar pretul ... e si el in trend, cam mare pentru aluminiu.
  3. Trevizes

    Pai, ... da, cam asa e. 1. aproape zero modele cu gauri pentru portbagaje/aripi dar exista mai multe oferte de bagaje de cadru, daca vrei neaparat sa cari ceva cu tine. Definitia versatilitatii cyc nu tinteste insa sa cari cat mai mult cu tine, cat manevrabilitatea, evident superioara. 2. au inceput sa permita iarasi si cauciucuri de 38/40 dar nu si flexibilitatea de a pune roti de 650 , ce e gravel, nu e e cyc. punct. asta e. insa chiar 33/35 ar trebui sa fie suficient pentru versatilitate (care se poate acoperi din profilul cauciucului). 3. s-a exagerat cu geometria prea agresiva, mai ales in piata europeana, top-tube si mai scurt scurt, bb cat mai inalt. Iarasi nu era principala problema pentru ca nu-ti propuneai sa pleci la ture de 150/200 km. Revenind la "puterea reclamei", ... s-a reusit vanzarea unei biciclete cu "aroma" de velodrom (fixa) ca bicicleta de oras. din acest punct de vedere, este o optiune mai pragmatica sa cumperi un gravel decit ssp/fg, mtb, trotineta, etc
  4. Trevizes

    In 2020 cererea pentru biciclete a crescut. Este greu de gasit disponibila o bicicleta scumpa, se dau ca painea calda. Imediat dupa sfarsitul lockdown-ului general, oamenii au cumparat biciclete mai mult decat inainte: miscare, sport, cresterea imunitatii, transport cu "distantare sociala". In sectorul de "gravel" vanzarile au crescut cel mai mult, impreuna cu e-bikes. Au scazut vanzarile de mtb (logic, daca pe nisa lor vin aceste gravel) mai ales categoria 27.5, dar mtb inca reprezinta categoria cea mai vanduta. Gravel bikes au un PR foarte buna si prin atasarea sloganului, "back to roots", existand astfel sinceritatea de a nu avea pretentia ca au inventat ei bicicleta "de aventura" si "bike-packing"-ul. Principalii producatori de gravel care imping inainte acest trend sunt cei cu bune traditii in mtb. Adevarul demonstrat in piata este ca daca nu esti flexibil si nu te adaptezi la curentul global ajungi in liga a doua. Si nu e de mirare ca "suspension" este viitorul pas in "nisa" (care deja nu mai este nisa) gravel. Gravel se vinde bine prin US de prin 2017 dar cred ca incep sa se vanda bine si la noi. Pentru cetateanul urbanizat in mari orase, metropole, gravel este aceeasi "prajitura" ca si vanzarea de "mountain bike". Daca s-a putut vinde o bicicleta "de munte" la oras, ba cu roti de 26, ba 27.5, ba 29, atunci e posibil sa vinzi orice. Din punctul meu de vedere tot ciclocrosul ramane cea mai versatila optiune. Cu un cyc poti face si trasee gravel, dar invers nu e 100% echivalent pentru ca un gravel nu este race-oriented. Asa ca adventure, off-road & commuting cu o singura bicicleta bate un mtb si un touring bike de pus in acelasi garaj.
  5. Trevizes

    Pare incontestabil ca Sam Bennett e sprinterul momentului, (a se vedea etapa 19) un fel de nou Cavendish. Acum 1 an era doar omul nr. 2 la Bora.
  6. Trevizes

    Nu cred ca o sa mai vedem prea curand un Giro atit de strans. 0 secunde diferenta inaintea ultimei etape. Ciclismul a lipsit mult din cauza pandemiei dar a oferit in 2020 doua tururi spectaculoase pina acum. Ineos a aratat in Giro din nou ca o mare forta: Tao, Rohan, Ganna ...
  7. Trevizes

    Ei, na ... si astia tot despre pandemie ?! https://www.youtube.com/watch?v=nLQghrZejsE
  8. Trevizes

    Ma refeream ca suna ciudat Tourmalet ca o catarare de referinta pentru Turul Spaniei, ca in ultima vreme cam fiecare din tururile mari au inceput sa inceapa si din alte tari, chiar si UK si erau in plan parca si tari arabe, asta este pentru marketing.
  9. Trevizes

    Gaviria testat a doua oara pozitiv la covid. prima data a fost in martie. Deja un caz de studiat nu numai sportiv dar si medical - stiintific.
  10. Trevizes

    Ce ciudat suna ... Tourmalet in turul Spaniei. O Vuelta un pic redusa la 17 etape. Froome a pierdut 11 minute. Dumoulin este iarasi doar locotenent de lux ?
  11. Trevizes

    https://dantomozei.ro/2016/09/05/g20-hangzhou-lacul-lebedelor-pe-lacul-de-vest-foto/ Dar desigur, care e "pretul" ? Acele balerine oropsite, dictatura, propaganda E absolut oribil asa ceva!
  12. Trevizes

    Pateam urmatorul lucru cu eurosport player: aplicatia nu permitea autentificarea sau ulterior serviciile platite din cauza tarii. Am patit asta pe laptopul personal, pe laptopul de serviciu, pe telefon personal, conectandu-ma atit de acasa, de la serviciu, sau din hotel in delegatii.
  13. Trevizes

    nume noi la rampa ieri: Brandon McNulty azi: Jai Hindley 3 etape montane in ultimele 6. daca vremea va permite, stelvio e pe traseu. marti, etapa decisiva pentru bora/sagan.
  14. Trevizes

    Eu am avut mereu diverse probleme in anii trecuti cu Eurosport Player si nu l-am mai luat in calcul ca optiune. Am in schimb aplicatia de la GCN, abo este in jur de 30 lei pe luna, are parteneriat cu Eurosport. In ultima vreme au multe curse de ciclocros care imi capteaza atentia mai mult decat cursele de sosea. In timpul marilor tururi au si emisiunea de comentarii zilnice cu Bradley Wiggins. Si evident pot sa urmaresc toate inregistrarile din urma.
  15. Trevizes

    Doar nu te asteptai sa te cred pe tine Orice alta sursa este mai credibila. Acum pe bune, care e acel pret in 2020? Inteleg ca in China e recomandat sa nu vorbesti de rau partidul, sa renunti la Facebook, sa mai accepti ca ti se ciuntesc niste transmisii in direct. Mai e si altceva? In Qatar sau alte tari arabe acest "cost" ar fi sa (banuiesc) nu vorbesti de rau emirul si familia lui, sa nu mananci carne de porc, sa nu bei alcool, sa nu te imbraci cam cum te taie capul. Am uitat ceva? Din cite stiu arabii nu se spetesc prea mult cu munca pe acolo, nu exista impozite, statul iti da la 30 de ani o suma de bani sa-ti cumperi o casa ca sa poti sa te casatoresti. (cam 300.000 USD, sunt scumpe casele pe acolo). Nu am auzit de nici un arab saudit sau din emirate trecand meediterana pe vreo pluta in cautarea bunastarii europene. Iar la ei se intra cu viza tocmai ca sa nu se trezeasca cu imigratia economica pe cap. Ia sa vedem asa la intamplare doua democratii ... sa zicem Somalia, Chile. Drepturi, libertati, institutii democratice, progres tehnologic, dezvoltare, servicii publice ... doua paradisuri care absorb atitia emigranti doritori de o lume mai buna. E corect? Insistenta de a demonstra ca exista o cauzalitate intre existenta sistemul politic democratic si prosperitatea economica e hilara. Mai reflecteaza la sfatul meu de a pune mina pe carte. Fie si doar pentru a intelege ca intr-o societate libera politicul nu-si propune sa controleze economicul. Economia pe alte principii decat ale pietei libere se prabuseste, au inteles-o si statele (fost sau actual) comuniste si cele autoritare. Si "renasterea" economiei Germaniei naziste ar fi esuat. Comunismul a cazut "worldwide" (sa-i zicem, cel vechi, centralist) tocmai din cauze economice, nu ideologice (in comparatie cu nazismul). Acolo unde s-au incercat doar reforme politice si mici spoieli pe partea economica (perestroika) sistemul a luat si mai mare viteza spre capat de linie.