AlpineTrails

Members
  • Content count

    477
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

AlpineTrails last won the day on January 23 2016

AlpineTrails had the most liked content!

Community Reputation

71 Excellent

About AlpineTrails

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 06/19/1969
  1. geez.... ce de urcusuri cumulate citesc pe aici! cum naiba si cu ce sunt masurate astea?! Nici in Alpi nu faci simplu peste 2700 m urcus cumulat pe vreo 70 km. dar nah, daca face bine la pipota, asa sa scrie.
  2. Uite ceva studii despre consumul cu 'nimic pe acoperis sau in spate' versus 'cu bitze pe acoperis' versus 'bitze pe suport spate': http://www.autobild.de/artikel/grosser-verbrauchstest-947126.html Pretul 'salvat' pe un break versus combi se 'vaporizeaza' de n ori pe suporti si consum mult mai ridicat, dar in stropi mici :)
  3. Nush din ce motiv nu merge sa introduc/editez linkuri (copy+paste). Daca vreau sa introduc links via meniu, atunci apare nush ce dialog cu anchors si alte bazaconii, pe care nu il mai poti inchide. Deci, aici sunt detaliile despre variantele de ture: http://www.alpenbrevet.ch/#!strecken/i7vra
  4. Proba par egzampîl cum functioneaza schimbatoarele astea fabuloase- un video de la ture: https://photos.google.com/share/AF1QipN1Ze7wZu5SDGPs5BuRXOcEi5AiR-jF7NF24QLakozmoEzcHKBRCSaXz-NFYJQWgg?key=UjY4RzliUG0xX2poMUtiV0Judnp4aGhacEZndW5n Placere audio-vizualo-haptico-senzorico-biciclistica.
  5. Din pacate am vazut si in alte discutii pe aici ca exista mari preconceptii invechite, ca multi inca nu sunt deschisi spre acceptarea unor noi experiente, concepte, schimbari. Oameni ar fi multi care si-ar permite Di2 si si mai multe si in RO, nu asta e problema. Problema e in mintile oamenilor mai degraba, degeaba scriu majoritatea ca banii sunt un factor. In aceeasi rasuflare ar recunoaste tot acestia ca au dat bani pe multe alte tampenii regretabile si ar fi putut sa-si ia teoretic si schimbatoare Di2. Daca ar fi dorit, dar nu-si doresc pt. ca e necunoscut/neincercat/nustiucesicum/simaigasesc1001demotivesanu/... Constat ca doritori si admiratori de produse de la 'tiganii Europei de Vest' (produse care au renume de-a fi gandite pe 1/2 si terminate pe 1/4) gasesc schimbatoare gen Di2 drept nasoale, si asta nici macar din experienta proprie :) oh well ce sa mai zica omu' la asta. Ma bucur ca mai sunteti si cei care accepta sa arunce o privire si in curtile celor care povestesc alte aspecte despre alte chestii :) si ma bucur ca mai sunt si forumisti ca si Traveller care presupun ca e umblat precum ii spune nickul :) si priveste teme cu o optica obiectiva si cu un orizont larg. 'Autoreglarea' - poate alt termen ar fi mai potrivit.... autocompensare pre-programata? :) Avantajul il simti cel mai bine: - la schimbarea foilor sub tensiune (pedalat cu frecventa mare, la deal sau dat spre viteza max. la vale). Cand schimbi rapid si lantul prinde in acelasi moment 'coltul' de obicei ai un moment de chain slack la schimbatoarele clasice (cursiera, mtb, whatever) cand surplusul de 'burta de lant' de la schimbarea foilor da un joc lantului care mai si loveste chainstay pe teren denivelat, la sprinturi, piatra cubica etc . Ei bine, chestia asta nu am intampinat-o la Di2- la asta ma refer, ca sistemul 'prinde' chiar si compensarea asta a lantului. Auzi scurt tz-tz si in tot acest timp nu oracaie lantul pe dinti, nu loveste nimic - cand ai lantul in diagonalele extreme intre fata si spate, la unele schimbatoare clasice ai situatii cand lantul 'freaca' bratul schimbatorului fata, asta nu se intampla din nou la Di2 cum ai schimbat in diagonala iarasi auzi un scurt tz-tz si gata - liniste desavarsita, chiar si la schimbare sub tensiune, stim ca uneori dureaza o vesnicie la deal sa schimbi daca te-ai trezit prea tarziu, unul te 'taie' si te decizi sa sprintezi ergo schimbi mai multe fata-spate rapid, sau gradul pantei se modifica ergo tre' sa schimbi cu toate ca rasufli prin toate orificiile deja la deal- si schimbatorul oracaie si nu mai schimba si tu dai coltu' in curand de epuizare si viteza aia dorita nu mai vine.... aici nu ai nicio diferenta, ca schimbi sub presiune sau nu, la deal sau vale, cadenta mare sau mica. Schimbatoarele schimba :) Elvetienii pun in continuare pe fiecare model de varf si configuratii alternative cu DuraAce resp. Ultegra Di2 :) http://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/road/ Parafrazez : Once you go Di2, you never go back :D e o opera de microtehnologie care isi merita banii, si da multa satisfactie. Mie unul, la fiecare iesire si xy mii de km/an - de 3 ani incoace. Eu nu incerc sa 'convertesc' pe nimeni ca asta ar fi solutia ultimativa, ca is cele mai bune, ca nush ce pot ele. Incerc sa dau celor cu mintea deschisa pentru alte opinii si trairi, experientele mele placute avute cu aceste schimbatoare si aceasta tehnologie. Eu sunt placut surprins de ingeniozitatea multora de aici, si de nivelul lor de know-how in multe domenii de 'doo roti'. Mi-am evaluat cursiera cu sfaturi de pe aici :) si doresc sa intorc din experientele mele avute pana acum, si altora.
  6. Enjoy (mai trebuie apasat play sus dreapta se pare): https://goo.gl/photos/nx1HyVVPRsbmktkK6
  7. Citind pe aici postingurile anterioare, zicala "Doamne fereste-ma doar de romanu' invidios, ca de tot restu' ma feresc io singur" face f. mult sens.
  8. Ma rog, daca a pedala la deal in loc sa impingi bike inseamna hater, whatever :) probabil de aia nu se aude nimic de alde tine pe la concursuri. Da' nu fii prea aspru cu tine, daca nu poti e OK. Pedal power rulz
  9. Da' voi unii stiti ca de aia se cheama mountainbike, sa te dai SI la deal cu acel bike?.... :D tineri urcari domoale si nimic fit... Pacat! Si inainte sa se umfle orezu' in unii, pedal power la deal in loc sa consumati energia de prisos lovind cu deshtele prin taste ;) faine clipurile lu' croco- die antwoord cu zef musix :D da' sincer mai cool ar fi sa urcati delusoru' mic cu pedal power...
  10. Posibile avamtaje cu Di2 versus restu' mecanicelor, pentru alde majikstone.... unde si sutimile de secunda conteaza :D /umor on/ /umor off/ (in cazul ca n-ai avea umor, majik). Cat despre restu' subiectului Di2: multi discuta ultrateoretic in bezna, despre chestii pe care nu le-au atins in viata. Pe cand o parere fondata dupa un test hands-on ? Ca si tampenii scrise pe aici de genu' ca nu-s folosite la competitii- ca tu x-sulescu stii asta de unde? N-are rost sa mai comentez restu' aberatiilor postate pe aici. Esentialu' e sa ne placa sa ne dam cu ce avem- si da, eu recomand Di2 macar sa incerce (cine are rotile de vis, cadrul de vis samd) pe teren valurit si pe o tura mai lunga.
  11. Din pacate, asta e societatea, cultura,mentalitatea cotidiana (ceva de genu' madoarenposteriorundearuncjegulmeudacanuelamineacasa). Pacus, nu incetezi sa ma surprinzi (placut uneori) :D Chapeau, prietene si trupa voastra- sunteti minunati. Spor la treburi.
  12. precis e o alta idee de la aia de peste balta?... si ce poti face cu asta mai bine, in plus? Another fart in the kitchen... pe singletrails alpine tehnice si 29" sunt prea mult, lumea care se da pe asemenea teren va ramane la 26" cat se vor putea cumpara roti in aceste dimensiuni.
  13. Bine mai majikstone, cred ca intre timp e clar ca lumina zilei ca tu esti Gica Contra la Di2, la combis, si transporti bicicleta doar si exclusiv pe acoperis. Pe topicu' asta Fanclub Shimano Di2, cand o sa-ti ajunga sa perseverezi sa faci varza tema? :) gizas, man... take a break, get a life :)
  14. Fun & satisfaction? Sunt convins ca oricine va remarca diferenta intre schimbatoare. Intrebare: Ai construit cursiera in felul dorit- ai tot ce-ti doresti pe ea, roti, pedalier, pedale- ce mai, totul pana la schimbatoare. Si bugetul e o tema secundara, adica ai 'rabda' pretul mai ridicat daca iti plac schimbatoarele Di2 versus altele. Ati lua Di2 atunci? Mersi pt. link, bun articolul- din pacate e din 2014. Cum scriu si ei, cand ai incercat asta- well, e greu sa nu te convinga (daca ai deja rotile pe care ti le-ai dorit, daca ai cadrul si celelalte componente pe care ti le-ai dorit etc) sa le vrei neaparat pe cursiera ta, chiar si cu ouch-ul pe care ti-l da pretul piperat! Multe nu sunt mentionate acolo despre Di2- de ex. schimbatoarele practic autocompenseaza f. rapid si pentru a nu fi chainslack cum se intampla in schimbari rapide peste foi si multe pinioane in scurt timp. Nu mi-a picat lantul de la cumparare, sau sa schimbe 'gresit' 2 viteze in loc de una (mi se intampla la schimbatoarele de pe MTB in focul 'luptei' pe urcari sau coborari, sprinturi). As adauga prin prisma experientei mele: factor important pt. ales Di2 versus orice mecanica este daca locuiesti intr-o zona alpina (cu urcusuri si coborasuri variate des de la usor la f. abrupt), datorita vitezei si preciziei de schimbare. Trebuie sa incerci pe piele proprie, ca sa vezi si sa simti si sa crezi ca e definitiv ceva mult altfel si mai bun, mai fain- care pur si simplu te bine-dispune la ture :) Discutia asta pro-contra parca seamana in esenta cu cea de la alegerile pt. masini: cutie manuala vs cutie automata. Unii prefera comfortul unei cutii automate versus pret mai ridicat si iau in calcul complexitatea si extra-pretul in cazul unei reparaturi, pe altii nu-i deranjeaza sa amestece cu schimbatorul, sub motivul ca economisesc ceva bani si pot sa repare sau sa intretina la probleme in regim propriu. Poate e pe undeva si factorul important in decizie, cat e de deschisa o persoana la schimbari in general, tehnologice in particular- cum incheie si articolul.
  15. a propos la tema cu parcatul jipanului pe pista de biciclete- da' pe asta l-ati vazut?