giginic

Members
  • Content count

    1,152
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

giginic last won the day on August 14 2011

giginic had the most liked content!

Community Reputation

414 Excellent

About giginic

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 03/23/1957

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Brasov

Recent Profile Visitors

5,890 profile views
  1. Nu-s mari diferente intre ele, dar eu as prefera Ghost-ul. Imi pare o marca mai cunoscuta si e mai usoara. Echiparea pare identica. Pt.inceput, un angrenaj cu trei foi e o optiune f.buna, mai ales daca ai in vedere catarari multe si grele.
  2. Nu-i mare problema ca nu le-ai inversat. Pui cauciuc nou doar pe spate si mergi mai departe. Deci ori le schimbi intre ele din cind in cind, ori doua-trei cauciucuri spate a unul fata. Dar a doua metoda merge doar daca faci multi km, ca altfel, cauciucul de fata imbatrineste si il arunci fara sa fie uzat, pt.pierderea calitatii cauciucului din cauza imbatrinirii.
  3. Dupa cum te cunosc, as zice ca: 1.NU 2.NU 3.NU 1.La cit de "antiaerodinamic" esti, crezi ca ar putea conta o diferenta atit de mica intre jante? 2.La cite bagaje cari cu tine, mai conteaza 200g la roti? 3.Ceea ce conteaza pt.tine nu e rigiditatea, ci rezistenta. Adica roata sa nu cedeze/distruga. O rigiditate mai scazuta ar putea sa-l deranjeze pe un ciclist profesionist la un sprint, nu pe un cicloturist ca tine. Pe de alta parte, este esential ca roata sa nu se distruga, iti strica toata placerea turei. Despre care roata e vorba, fata sau spate?
  4. Poate ca e mai misto provocator sa faci traseul invers.
  5. N-as zice. Uzura de la postul #703 e una absolut normala, de "drum lung", nu de "drum prost". Daca era vorba de drumuri proaste, vedeam taieturi, zgirieturi, etc. Asa, o uzura oricit de uniforma tot va ajunge odata-si-odata la pinza. Viteza de uzura (nefortata de taieturi) depinde de tipul de cauciuc, de greutatea ciclistului si de cit de tare trage. La mine (greutate mica) un cauciuc tine intre 1000km si 10.000km. Un cauciuc mai bun tine mai putin, unul mai modest (mai ieftin) tine mai mult... Nu, n-am gresit: exact asa e: cu cit cauciucul e mai "de elita" (si mai scump), cu atit e mai usor (deci are mai putina "carne") si mai moale (pt.aderenta) deci evident ca la anduranta e f.slab. Nu vorbesc de cauciucuri proaste, care se strica din cauze interne (pinza proasta, cauciuc invechit), am avut si asa ceva, stiu cum e. Un cauciuc ieftin si bun ma tine de la 6.000km in sus. Unul scump si pretentios (mult mai susceptibil la a face pene) de la 4.000km in jos.
  6. Prima parte mi s-a parut absolut anosta, n-am retinut nimic din ea. In schimb, imi amintesc mult mai multe despre bucata de drum din Dobrogea, unde era plin de nuci perfect coapte, trebuia sa facem efortusi sa ne abtinem de la a minca nuci tot timpul, ne-ar fi prins noaptea.
  7. Uite, daca te ajuta: https://www.strava.com/activities/31055433/segments/10097596446 N-am fost singur, am fost cu un prieten din Bucuresti, de fapt, a fost initiativa lui, eu n-as fi facut traseul si sigur n-am sa-l mai fac. Prefer rute mai "muntoase" (dar ca peisaj, ca de urcare am avut arte si in Dobrogea, din plin). Pauze "nefortate" am avut cam tot la doua ore, cea mai lunga a fost, evident, la trecerea Dunarii cu bacul. Nu regret, dar, cum spuneam, n-o mai fac.
  8. Fara o articulatie, nici vorba sa mearga. O sa te blocheze. Probabil ca se va roti pe tija de sa, dar asata iti va zgiria tija si n-o sa-ti placa. Eu as lua modelul superior, chiar daca e mai scump. Daca chiar ai nevoie, ia-l pe cel mai bun.
  9. Sa nu te miri daca peste vreo doua luni primesti un aviz de la posta si iti mai vine un colet, ratacit atita vreme prin sistem. Eu am patit-o, dar nu cu wiggle, cu altii.
  10. Ai putea sa le trimiti um mail si sa le spui sa nu mai caute, ca s-a rezolvat. Si eu am patit-o, de mai multe ori cu Posta Romana, de cele mai multe ori NU trimit aviz. Partea proasta e ca nici nu stii cu ce serviciu iti vine coletul, ca te-ai duce din proprie initiativa sa verifici. Culmea e ca prin "untracked delivery" nici cei de la Wiggle nu pot sa spuna cu ce serviciu postal iti vine coletul acasa. Cel mai mult a intirziat un colet de-al meu peste o luna, dar "justificat": The Royal Post l-a trimis prin Melbourne spre Romania. De cind s-a descoperit ca pamintul e rotund, poate fi si asta o optiune. P.S.Intotdeauna am optat pt. "untracked delivery" (se vede treaba ca sunt zgircit), dar in trecut, aveam tracking si cu optiunea asta. Mai nou, au inceput sa se zgirceasca si englezii si nu mai dau tracking gratuit. Nu stiu daca 0 din 20 poate reprezinta 90%, dar oricum cred ca exagerezi. Din peste 20 de trimiteri externe FARA tracking, n-am pierdut niciunul, am avut intirzieri mari in doua cazuri: intr-un caz a fost de vina posta majestatii sale, iar in celalalt DHL-ul. Astia m-au bagat cel mai tare in ceata, mi-au raspuns doar la aproape o saptamina de la sesizarea mea, in schimb cind a venit in sfirsit coletul si i-am anuntat sa nu se mai oboseasca cu investigatiile, au continuat mai mult de o saptamina sa-mi trimita mail-uri prin care ma asigurau de intregul lor sprijin pt.rezolvarea situatiei. Curat rigoare germana, zic!
  11. In final, asta-i esenta. Am zis-o de la inceput, dar pe prea putini ii intereseaza moralitatea.
  12. Acu', depinde si de ce fel de "ciclism" practici. Ca daca mergi 5km dus/intors pina la piata, nu prea vad de ce sa cazi. Dar daca tragi ca nebunu', na! apar riscurile. Eu, fara sa vreau, se pare ca aplic deviza: nici un an fara-o busitura! Ultima accidentare - o sa va vina sa rideti - mi-a tisnit o pisica drept in roata fata, cind aveam cca 35km/h. Stiu doar ca m-am trezit pe jos si am inceput sa-mi numar oasele, sa vad daca n-am mai multe decit trebuie. Am scapat relativ ieftin: citeva julituri, coaste dureroase pt.cca o luna, o casca (inca una) sparta.. Asta e!
  13. De acord ca e si mult marketing si de acord ca acesta incarca "nota de plata". Produsele "fake" n-au astfel de probleme, pt.simplul motiv ca fac altii tot marketingul, toata reclama, ei nu trebuie decit sa-si vinda produsul facut cu proiectele furate de la altii, pe baza marketingului si publicitatii platite de altii. Curat afacere! Spor la cumparaturi.
  14. Bineinteles. Pe de alta parte, nu toti isi pot permite modelele cele mai avansate (adica, simultan, mai scumpe). Ce sa faca, sa renunte la ciclism? Nu, desigur! Exista, la aceeasi firma, sa zicem Giro (ce de la ea a pornit discutia) modele si de 250e si de 25e, toate certificate. Ai de unde alege, plus ca exista o multime de alte firme serioase pe piata.
  15. In primul rind cred ca e de luat in considerare ce se zice in primul link: rapoarte diferite duc la rezultate f.slabe (fie frina va fi prea "moale", exact ceea ce trebuie eliminat, fie va fi prea brutala, fara posibilitatea de "modulare"). Imi amintesc ca o data, din comoditate, n-am schimbat sabotii odata cu rotile (am pus roti de carbon dar am lasat sabotii pt.metal). Am zis ca pt. o tura scurta, "ce mare lucru?" Ei bine, a fost mare lucru, niciodata nu m-am simtit mai nasol pe bicicleta ca in tura respectiva, sabotii nefiind potriviti ma smuceau la cea mai mica atingere a manetelor de frina. Eu as incerca si cu alti saboti, posibil ca sabotii sa nu fie totusi potriviti pt.rotile tale. De asemenea, as verifica cu atentie cum functioneaza frinele, sa nu fie ceva frecari in clesti, in camasi sau alte probleme care sa faca frinarea ineficienta, Nu cred ca problema ar putea veni de la clesti, n-au cum sa "flexeze" mai mult decit se comprima insusi materialul sabotilor si mai mult decit cedeaza ansamblul cablu+camasi.