coltan

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About coltan

  • Rank
    Amator
  • Birthday 01/13/1969

Profile Fields

  • Ocupaţie
    inginer
  1. Poate cineva sa-mi dea si mie o parere despre aceasta bicla? Nu am auzit de aceasta firma insa vad ca are echipare destul de ok , mai putin cadrul care nu este carbon :( ! Mai are cineva aceasi marca RADON sau experienta in ceea ce priveste producatorul? http://www.radon-bikes.de/bikes/mountainbike/hardtail/zr-race-29/zr-race-29-80/
  2. coltan

    @E1 - Poti incerca sudura cu electrod subtire si amperaj destul de mic insa sigur , nu te apuci sa confectionezi cadre de bicicleta. Sfatul meu era sa te familiarizezi cu sudura , cu felul de a depune materialul , cu masca si tot tacamul,. daca treci la pfofi atunci poti ajunge pana la a suda si teava de 1mm electic. Despre aliajele de aluminiu fie ca este 6061(de altfel cel mai folosit pentru ca are sudabilitate destul de buna) sau 7005 precum si altele nu am spus ca nu este bine sa faci tratamentul termic insa la fel de bine poti sa-l lasi la imbatranire si isi revine in timp si singur. @Lucian - sigur WIG sau TIG sunt cam unul si acelasi lucru doar ca la Wig electrodul cu care se sudeaza este din wolfram iar la TIG este din tungsten - ambele rezistente la temperaturi inalte.Procedeul este simplu sau relativ simplu. Ai un pistol de sudat care are un varf dintr-un material rezistent la temperaturi inalte care sigur in procesul sudurii de lunga durata este si acesta consumabil si este si el de diferite diametre functie de felul sudurii , de jur imprejurul acestui varf - electrod este un tub pe care vine argonul si creaza o atmosfera inerta in locul unde se sudeaza .Separat folosesti o sarma de sudat care poate fi de forma unor vergele sau bobina , compatibila cu materialul sudat si care foloseste ca material de adaos. Sudura se face sub arc electric , in atmosfera inerta de argon cu topirea atat a materialului de adaos cat si al materialuli de baza.Nu stiu daca am fost destul de explicit insa pentru cineva care nu a sudat vreodata este destul de greu sa inceapa acest job direct cu acest procedeu. Inca odata vreau sa spun ca nu sunt expert in sudura , decat ca m-am lovit in viata de aceste lucruri cateodata.
  3. coltan

    Mi-as permite si eu sa-mi dau purin cu parerea aici : otelul - este cel mai bun sudabil si in special otelul pentru tevi care cel mai bine este sa fie sudat cu flacara (care poate fi autogena , MIG , WIG , TIG etc.) decat cu electrod cu pasta (incalzire instantanee a metaluli care induce tensiuni remanente in sudura ce pot duce la fragilizarea materialului in jurul sau in vecinatatea sudurii sau suduta poate lucra in timp).Aici o sudura in gaz automata poate fi foarte uniforma si are aspect de banda solzi de peste fini aproape lisa-arata super.Dezavantaje - cadrele au greutate mare si ruginesc in timp. inoxul - ca si otelul se poate suda cu electrod cu pasta unde pot rezulta suduri destul de spectaculoase functie de electrod si de priceperea sudorului - as recomanda electrozii de la Avesta pe care i-am testat si sunt super saucu gaz inert si sarma de adaus WIG care de asemenea poate fi destul de reusita functie de aparat si mana sudorului.Nu as recomanda cadrele din inox sudat sau alte constructii metalice doar daca altfel nu este posibil deoarece inoxul este foarte "moale" , sudura lucreaza mult timp , orice prelucrare mecanica de gaurire , filetare sau aschiere are tendinta de a gripa si a rupe scula - cu alte cuvinte destule dezavantaje. Sunt pro- brazaresau asamblare mecanica decat sudura. aluminiu - este destul de pretentios de sudat.Se sudeaza de asemenea cu electrod - sudura nu iese foarte buna si este folosita de cele mai multe ori pentru reparatii locale care ulterior se prelucreaza mecanic (slefuire) si WIG cu electrod de wolfram si gaz protector argon. Aici ca sudura sa iasa foarte bine (si iese daca ai specialist cu multa experienta in acest procedeu) trebuie sa ai o masina foarte buna , gazul sa fie de o inalta puritate (>98,8% Ar) iar pistolul sa fie de asa constructie astfel incat sa poata varia amperajul de la el. Amorsarea arcului se face cu amperaj mare si dupa aceea imediat se scade amperajul in momentul in care incepe depunerea.Desi este moale , aluminiul se prelucreaza super iar cadrele sudate au o rezistenta deosebita poate asemanatoare otelului. Sudura nu lucreaza foarte mult si nici un tratament termic dupa sudura nu este neaparat necesar(nu strica sa-l faci pentru ca detensioneaza materialul influentat termic , insa transformarile nu sunt foarte mari comparativ cu otelul sau inoxul). Pe scurt daca vrei sa incerci sudura ti-as recomanda in primil rand sa incepi cu sudura oxi-acetilenica - care implica cele mai mici cheltuieli in echipament -doar tub de oxigen , acetilena , si trusa de sudura unde poti sa te experimentezi in depunerea materialuli de adaos.Totodata poti sa incerci si sudura electrica si sa-ti iei un aparat(generator) de sudat electric dupa care sa investesti ceva banuti in procurarea unor electrozi buni calitativi pentru materialele care doresti sa le sudezi. In ultima faza ti-as recomanda , dupa ce stapanesti cele doua procedee , sa treci la sudura in gaze inerte care de fapt este o imbinare a celor doua procedee.Ce vezi din exterior ti se pare ca este floare la ureche insa cand treci la aparat o sa vezi ca este destul de complicat. Totodata trebuie cineva care stie sa te ajute pentru ca sunt diferite metode de a suda functie de directia de avans , grosimea materialuli , tipul electrodului si grosimea lui , miscarea electrodului , etc. Succes!
  4. coltan

    Multumesc foarte mult pentru informatii insa un magazin deocamdata nu are pe stoc acest produs iar altul ofera placute pentru tipul BR-M525/475/515 . Am vazut ca in documentatia acestor tipuri de frana codul placutelor este Y-8FH98030 in loc de Y-8ES98030.Nu stiu care este diferenta insa oricum am sa comand doua seturi sa le testez.Poate cineva sa-mi recomande de unde pot cumpara si pe cele originale? Multumesc .
  5. coltan

    Am doua biciclete cu aproximativ acelasi tip de frana una Corratec cu frane Shimano Deore BR-M486 si una Cube cu Shimano Deore BR-M485. La Cube cand franez se aude un scartait groazanic si vibratii iar pe disc au aparut rizuri fine (asa a scartait si vibrat de noua) si m-am gandit sa schimb totusi placutele de frana insa nu am putut gasi in tara pe vre-un site placutele adecvate acestui tip de frana.Am vazut ca placutele au codul de la Shimano Y-8ES98030. Ma poate cineva ajuta in acest sens??? Am gasit aceste placute in SUA dar sa le aduc de acolo este mai ieftin sa cumpar tot sistemul de franare de aici.
  6. coltan

    Acum regret ca nu am fost si noi la Stefanesti , dar poate vor mai fi ocazii sa mergem pe acest traseu si atunci vom fi prezenti !
  7. coltan

    Care bariera , cea care duce la Ocol@-)? Si cum este marcat? Poti sa-mi dai mai multe detalii pentru ca as vrea sa incercam toata familia sa intram pe el (inclusiv juniorul de 6 ani)!8->
  8. coltan

    Corect. Stiu doar sa merg pe ea , stiu ca-mi place si mai stiu ca are 2 pedale si de cele mai multe ori 2 roti. As dori o bicicleta care sa pot merge mai usor pe ea si chiar prin locuri pe care pana acum ma-s gandi sa le parcurg doar la pas:-bd!
  9. coltan

    Stiu unde este insa de la 200Euro la 2000 Ron e ceva diferenta. Am sa trec si pe acolo pentru ca am mai fost si nu m-a impresionat nimic :(, insa voi trebuie sa stiti mai bine Multumesc!:D
  10. coltan

    Salut, Sunt nou venit si am pornit de la ideea ca as vrea sa-mi iau o bicicleta , am cautat una si am gasit pe ocazii bicicleta descrisa mai jos care este SH si spune ca este buna , in perfecta stare si are cu ea cam 500Km parcursi. MTB KTM 26 27 viteze Furca MANITOU SX Frane hidraulice MAGURA 33 reglabile de la maneta Genti duble RIGIDA 26 Ghidon si pipa RITCHEY Schimbator spate SHIMANO DEORE XT Schimbator fata SHIMANO DEORE LX Sa cu amortizor Schimbatoare SHIMANO DEORE LX Butuci SIMANO DEORE LX HB-M570 VIAM Pedalier SIMANO DEORE LX 2 Suporti pentru bidon apa Top tube Length C-C = 56 cm Seat tube Length C-C = 45 cm 18 inch cadru Seat tube Length C-T = 49 cm De aici pornind am ajuns sa navighez , am gasit acest site , am citit informatii si am vazut ca as putea sa iau de banii astia si o FIRE MOUNTAIN DELUXE 2009 [b09FMD] noua la un pret putin mai mare insa in momentul de fata nu stiu ce sa aleg. Vreau sa va spun ca am cam 1,74 inaltime si cam 87Kg si as vrea sa o folosesc pentru mers prin Trivale si eventual padure. Puteti sa-mi dati un sfat ? Care este mai buna ? Cea SH are cam 8,5Kg. Multumesc!