ovidro

Membru
  • Content count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ovidro

  • Rank
    Membru

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  1. Oameni buni, Nu stiu cum ati programat turele astea, da le-ati pus exact atunci cand lipseste omul din tara ... E frumos? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Nu-i nimic ... ma voi intoarce ... va doresc ture faine si vreme asemeni. Ovidiu
  2. In opinia mea, reglarea inaltimii seii la pozitia optima, este critica ... si vorbesc din experienta. In functie de teren, alerg fie pe cursiera, fie pe MTB. Marimile cadrelor la amandoua sunt potrivite pentru inaltimea mea. Nu mi-am dat seama insa cat de mult conteaza 0.5 - 1 cm la reglarea seii ... pana cand nu m-am apucat de tuning. Am constatat ca o sa ridicata mai sus te ajuta sa tragi de pedale mai bine (daca ai prindere automata), dar poti avea probleme cu impingerea, in special in partea de jos. De asemenea, o sa mai coborata, iti reduce randamentul, si la impingere-apasare, si cu atat mai mult, la tragere-ridicare. Si cred ca daca ar fi doar atat, ar fi aproape nesemnificativ .. insa o pozitie proasta duce la probleme la articulatia genunchiului. Experienta practica: aveam saua reglata la cursiera, in linii mari dupa algoritmul 0.85 x lungime picior. De asemenea, mai sunt alte 2 criterii, unul cu firul de plumb, pedala la ora 9, altul cu masurarea unghiului piciorului la spate, cu pedala la ora 6 ... mai multe detalii insa pe site-uri specializate. Ideea e ca dupa toate aceste criterii, inaltimea seii era relativ bine reglata. Cand am ridicat insa saua cu 0.5 cm, am simtit imbunatatiri imediat ... de exemplu, un minut mai putin, pe Brasov - Poiana Brasov ... cam cu 3% mai bine. La MTB nu am dat mare atentie reglajelor, am considerat ca e suficient de bine reglata ... dupa vreo 3 luni de urcari zilnice, mai abrupte insa, a inceput genunchiul drept sa imi trosneasca, si simteam asta punand mana pe el, la fiecare rotatie a pedalei ... nu ma durea, dar a devenit suparator, aveam o senzatie de disconfort. Asa ca am ridicat saua si, minune, mi se pare ca urc mai bine, si fara probleme. Deci, incearca sa respecti sfaturile celor care fac bicycle fitting, dar de acolo, e posibil sa mai fie nevoie de mici ajustari, pana gasesti pozitia optima.
  3. Da, si eu am ceva documentare si ma ofer sa i le trimit lu Ovidiu, ca sa se mareasca premiile pentru manager ... deja m-am apucat sa imi fac calculele, da mi s-au dat peste cap, cand am aflat ca Astana-Wurth (si in speta Vinokourov) trebuie sa se retraga.
  4. Basso, Nu am raspuns la aceasta "interpelare" pt ca nu m-am identificat cu tipul ala http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D Nu stiu cum am fost inteles, pentru ca eu am mare incredere in carbon. Nu am incredere in felul in care reparatiile se fac la carbon, asta e alta problema, si despre asta discutam cu ciotic. Reparatii minore pot fi ok, dar daca ti s-a crapat furca spate, si ii pui manson - nu e mare treaba. Eu cred ca o furca decenta (adica realizata de un producator cu ceva experienta in carbon) e cam greu sa se rupa/uzeze, prin simpla utilizare a bicicletei. Cand insa ai luat cateva cazaturi cu ea, sau lovituri in furca, cred ca altfel se pune problema deja. Teoretic, furca de carbon este putin mai flexibila, deci franarile mai puternice nu cred sa o afecteze. Si ca sa fii linistit, urmatoarea mea bicicleta va fi cu siguranta din carbon.
  5. botosaniciclist, Citeste si tu ca lumea posturile din forum, inainte sa spui ca ceea ce este scris "sunt niste prostii". Si fii convins ca multi dintre cei activi pe forum stiu ce sa ia inainte de competitie si in timpul ei. Altfel, nu ar exista rezultate. In primul rand: ZARul nu e zahar, ci este lichidul rezultat in urma stoarcerii casului/urdei. Nimeni care are cat de cat o idee despre fitness sau alimentatie, nu o sa sustina ca zaharul contine proteine ... cu atat mai putin pe forumul asta, unde sunt destui profesionisti, si discutiile sunt bine moderate. Polenul contine proteine, intre 2.5 si 60%. Despre asta era vorba. Produsele apicole sunt foarte recomandate, ca suplimente, care sa ajute la refacerea organismului. Ciclismul, fiind un sport de intensitate, solicita organismul, si cam asta era tematica discutiilor aici: suplimentele nutritive si refacerea organismului dupa efort. Considerand ca nu as sti nimic despre nutritie, nici despre regimul aerobic/anaerobic ... care sunt "substantele" alea cu care ar trebui sa ma alimentez, ca sa am performante in ciclism? Ca poate sunt unii care apreciaza informatia, daca este prezentata structurat si decent. Si relativ la biznisu care zici ca il ai, ce produse strict legate de ciclism poti aduce? Bauturi gen Isostar? power bar, geluri? Ovidiu
  6. Sorry, oameni buni, dar sambata am alte biznisuri ... asa ca, sa-mi fie cu iertare absenta. Va doresc o tura faina, fara prea multa ploaie. :wink:
  7. Traseul nu poate fi aflat mai in detaliu? Oricum, banuiesc ca asta se va intampla mai incolo, cum zici, din cauza incertitudinii privind starea soselelor .... De exemplu, Etapa I, Valeni - Miercurea Ciuc, ar trebui sa treaca prin Brasov. Cum pot fi sigur de asta, sau pe unde va trece daca va ocoli Brasovul? Vreau sa fiu prezent, daca voi fi prin zona atunci.
  8. Pai sunt antrenat sa car pana la 12 kg in plus pe tzoacla ... de pe vremea cand caram in loc de apa, grasime :wink: ... deci "no problem". Mah, dar insetatzi mai sunteti, nu stiati ca degeaba bagati atata apa? Mai bagati si niste saruri in ea, altfel muriti deshidratati, cu burta plina de apa ... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif
  9. Pai, imi cer scuze daca am jignit pe cineva, dar m-am gandit ca poate au fost unii care nu au inteles, ca mine, cine e anca ... Sorry, Basso, nu incerc sa ma scot in evidenta ... promit ca o sa car bidoane pentru echipa ciclism.ro, ca sa imi repar greseala. :wink:
  10. Bre basso, cam greu sa inteleg la inceput de ce ii tot dai tu cu ANCA in sus si ANCA in jos ... Regula zice ca folosesti I din A, numa la mijlocul cuvintelor, nu si la inceputu sau sfarsitu lor, nici in cazul cuvintelor compuse. De aceea, avem in limba romana: inca o bere a cobori nemaiintalnit. Asta asa, ca o lectie prieteneasca, ca sa nu se mai intrebe lumea cine e Anca din posturile tale ... :D http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif
  11. Valverde ... pare omul potrivit, desi eu nici pe Basso nu il vad departe. Totusi, sa nu uitam ca Valverde are doar 25 de ani, si nu se stie inca daca e atat de tare incat sa reziste 3 saptamani intr-un astfel de tur ... de exemplu, anul trecut i-a cedat genunchiul in etapa 13 din Turul Frantei. Nu stiu daca ati sesizat ca omu plangea, cand s-a retras din competitie. Pe de alta parte, pentru Ullrich o victorie ar fi o chestie foarte necesara, ca nota de final pentru cariera lui. Insa, cu tot respectul pentru el, eu il vad cam depasit ... desi m-as bucura sincer sa castige. In orice caz, sper sa ma bucur de spectaculozitatea turului, sa nu fie doar un tur deja-vu. Adica, sa sclipeasca si Vinokourov, si Rasmussen, si alti cativa.
  12. Salut, Avand in vedere ca trec cu bicicleta in fiecare zi prin zona unde va fi concursul, m-am gandit ca as putea sa dau anumite date tehnice, pentru cei care au de gand sa participe. Asa ca am facut o harta mica ... sa nu radeti de ea http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Drumul este bine asfaltat, cu exceptia catorva zone cu piatra cubica. Pantele sunt estimative, iar coborarile sunt indicate cu panta negativa. Sper sa va fie de folos. Ovidiu
  13. Si mai e ceva, am uitat sa spun in postul anterior: cum poti fi sigur ca doar zona reparata a fost afectata? In urma a ce fel de lovitura s-a distrus furca? Asta poate spune multe ... Intreb lucrurile astea, fiindca pot fi socuri care sa rupa/epuizeze fibra, fara ca un defect vizibil sa apara la suprafata. Straturile de rasina/vopsea mascheaza foarte bine astfel de rupturi, care oricum, sunt de ordinul micro. (poti gasi mai multe detalii daca cauti "composite fatigue" pe net ...) Acum na, poate ca exagerez si eu putin, ca aplic rigorile aviatice unui cadru care nu e facut sa tina o viata, si nici sa duca 3 tone, dar avand in vedere ca e vorba de un defect, am incercat sa evidentiez riscurile.
  14. Depinde cum arata ... cred ca bunu simt tehnic iti spune daca o reparatie a fost facuta sa tina, sau pur si simplu defectul a fost cosmetizat. Un alt lucru, conteaza si pretul pe care il cere, asta e un defect, as zice eu, capital. Reparatia poate sa tina, sau poate sa nu tina ... si ca idee, de ce renunta la bicicleta, daca a reparat-o? Ca idee, incerc putin sa explic cu ce se mananca materialele compozite (formate din materiale cu proprietati speciale: aramide, carbon, fibra de sticla, eventual chiar titaniu, si adezivi). Nimeni nu ar da 2 bani pe orice fel de fibra (fie ea si kevlar, sau carbon), daca procesul de turnare nu ar fi unul foarte riguros, si bine pus la punct. Ideea de baza este suprapunerea acestor fibre (de obicei ele vin sub forma de tesaturi, cu diverse grosimi, si diverse asezari/impletituri ale fibrelor ... pot fi discutii lungi pe marginea lor) intr-un proces de lipire tip sandwich. Cel mai folosit adeziv este unul epoxidic, format din 2 parti, o rasina si un intaritor. Iarasi, in functie de adeziv, si procesul de lipire/"coacere", produsul finit poate avea calitati deosebite, sau poate fi un rahat. Acum, sa analizam putin reparatia, la furca verticala spate. Rezistenta acelei furci era data tocmai de faptul ca straturile de carbon erau bine "sudate" de acea rasina, iar tesatura de carbon forma un intreg, in felul acesta putea prelua aproape toate socurile statice, sau dinamice. Acum, probabil ca un strat, sau chiar mai multe din acel carbon a fost forfecat/rupt. Oricat de bun ar fi mesterul care a reparat bicicleta, nu am incredere in modul de reparare (desi crede-ma ca am vazut destui oameni care repara schiuri, unde tehnologia compozitelor e absolut aceeasi, si m-am lamurit ce e de capul "meseriasilor" astora). Si ma intreb eu, cum s-a facut lipirea intre manson si cadru? Adezivii epoxidici sunt destul de pretentiosi ... fibrele asemenea ... Cred ca intelegi ca un produs "ranforsat" cu fibre, este bun atat timp cat este un intreg, nu format din 2 parti sudate. E ca si cand cineva ar taia un stalp de rezistenta la o casa, si apoi s-ar razgandi, l-ar pune la loc, eventual chiar ar suda fierul beton, si ar pune si un manson exterior pe deasupra. Ai incredere ca va tine? Probabil bicicleta aia ar fi buna de oras, viteze <25 km/h. Sau poate ca ma insel, dar sincer, nu as mai avea mare incredere in ea. Mai ales ca furca aia verticala spate, e subtirica, si la urcari, iti preia uneori vreo 70% din greutate. Daca mai ai nelamuriri, mai vorbim. Pentru cei interesati, care vor sa inteleaga procesele de fabricatie, pot pune la dispozitie documentatie. As fi foarte curios sa vedem cum arata reparatia, daca ai pune ceva poze, ar fi brici. Ovidiu
  15. Calitatea grafica a anuntului cam lasa de dorit, ma uit acum cu o lupa, sa incerc sa disting daca avem de a face cu un "i" sau un "l", in fine ... Poate adresa este ciclism_tnl@yahoo.com? Ar fi singura posibilitate, sper sa fie buna. Imi cer scuze ca nu am verificat adresa inainte ...