Radu 5

Members
  • Content count

    129
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Radu 5 last won the day on January 28 2016

Radu 5 had the most liked content!

Community Reputation

95 Excellent

About Radu 5

  • Rank
    Amator
  • Birthday 05/12/1949

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Alan
  • Localitate
    Bucuresti
  • Ocupaţie
    inginer centrale nucleare electrice
  1. Doua observatii tehnice: 1. In cazul centralelor in condensatie se recupereaza o parte din energia termica a gazelor evacuate, prin condensarea vaporilor de apa continuti in acestea (asa-numita caldura latenta de condensare). 2. Din temperatura (care este doar o marime de stare) nu se poate prelua energie.
  2. Interesant, deci: 1. Sau actionarea/sustinerea sitemului osteo-muscular este total independenta de fizica elementara/legea lui Newton. 2. Sau Terra a devenit un corp cu masa 0 si evoluam in stare de imponderabilitate. Propun sa trecem la fizica nucleara, unde sunt mai in largul meu. Inteleg, patru ani vechime inseamna enorm in medicina. Iata si o explicatie edificatoare din toate punctele de vedere, inclusiv gramatical (subiect multiplu) : Abdomenul si greutatea exercitiului tot in jos va trage. Magistral, doctore!
  3. Explicatia (simpla) tine de fizica elementara. Sa presupunem ca un sirag de margele (coloana vertebrala) se sprijina la capete pe doua reazeme. Forta gravitationala (G) il trage in jos, deformandu-l. Ca sa-l mentin rectiliniu, am nevoie de o forta egala cu G si de sens contrar. In cazul nostru, aceasta forta care mentine corpul rectiliniu este livrata de muschii spatelui.
  4. Cateva (ultime) observatii: 1, Pozitia corecta in care se fac flotarile necesita mentinerea trunchiului perfect intins (cvasiorizontal) intre brate si varfurile picioarelor, implicand incluisv muschii spatelui. 2. Flotarile ar insemna doar "miscare de impingere" in situatia in care le faci in poz. verticala (stand in maini) dar atunci nu mai sunt flotari. 3. Am facut ani buni de culturism (foarte probabil cand inca nu erai nascut) si stiu din experienta proprie ce grupe de muschi lucreaza in functie de exercitiu. 4. Am intervenit cu recomandari doar pt. ca am beneficiat personal de efectele unui antrenament bazat cu precadere pe flotari. PS Consider ca nu se poate sustine un dialog civilizat cu "indemnuri" de tip "abtine-te!" asa ca ma opresc aici. Sanatate celor care au nevoie!
  5. Da, flotarile solicita si musculatura spatelui nu numai tricepsul. Iar sustinerea coloanei cu o musculatura bine antrenata degreveaza vertebrele/dicurile de solicitari suplimentare.
  6. Mie mi-au fost extrem de utile: - exercitiile pt. consolidarea muschilor spatelui (flotari, in special); - plasarea cate unui spatar din plasa (luate de la supermarket, ca anexe pt. scaunul autoturismului) pe fotoliul pesonal si la masina, spatar care-ti tine coloana in pozitia corecta. Oricum, dureaza.
  7. http://www.fermaanimalelor.ro/home
  8. Medii zilnice ca-n Turul Frantei, timp de 30 de zile! Pt. un amator, proiectul mi se pare fantezist. Inteleg obiectivul "excursiei" dar nu pot intelege ritmul. Oricum, succes!
  9. Salutare! ICHB - Intreprinderea de Constructii Hidrotehnice Bucuresti.
  10. Cu siguranta, orice masura de protectie este salutara. Cu conditia sa fie suportabila, fizic si financiar. La fel de important, insa, mi se pare felul in care te dai cu bicicleta. Echivalentul conceptului de "conducere preventiva" din soferie. Altfel spus, minimizarea riscului. Despre care se vorbeste mai putin.
  11. Sa inteleg ca ramane ca fiecare biciclist sa aprecieze (subiectiv) cat de periculos e sa treaca pe rosu? Crezi ca toti sunt in stare sa evalueze corect riscul? Impunem obligatii suplimentare pt. soferii care vin pe directia cu "verde", ca sa-i protejeze pe neajutoratii care nu-si evalueaza corect sansele trecerii pe rosu? Cum se imparte, legal, raspunderea in cazul unui accident in situatia in care biciclistul trece, tot legal, pe rosu? Intersectia, dirijata (semaforizata) cf. legislatiei actuale, devine nedirijata, fara prioritati, in cazul adoptarii noilor propuneri. Oleaca de haos, cum s-ar zice...
  12. Concluziile/propunerile "studiului" sunt aberante. Chestia cu trecutul pe rosu e de-a dreptul criminala. De ce nu s-ar legaliza si pt. pietoni, atunci?
  13. Mai degraba o dovada ca daca intri in viteza intr-o curba fara vizibilitate (mal de pamant in dreapta, vizibilitate zero), ai toate sansele sa te infigi intr-o masina care vine din sens opus. De multe ori in astfel de situatii nici mama castilor nu te salveaza. _
  14. Nici teava de esapamant, nici fum, nici zgomot de motor cu explozie.
  15. Realizati cum ar actiona autoritatile/"gradatii" astia in conditiile unei catastrofe (cutremur, razboi etc.)?