Sherlock

Membru
  • Content count

    137
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sherlock last won the day on August 29 2015

Sherlock had the most liked content!

Community Reputation

58 Excellent

About Sherlock

  • Rank
    Amator
  • Birthday 12/27/1993

Profile Fields

  • Localitate
    Baia Mare

Recent Profile Visitors

3,169 profile views
  1. Sherlock

    Ah, deci "evadarea" nu se pune ? Ok atunci, depinde de perceptia fiecaruia. Ma refeream ca orice tura are momente bune, momente mai putin bune si unele chiar aiurea rau. Ce vreau sa spun aici e, ca nu totul e asa roz precum pare pe "sticla". Plus ca tot acest amalgam de situatii fac o tura/excursie sa fie mai piperata, amuzanta si mai...completa. Mie sincer mi s-a parut urat ca grupuletele acelea au fost lasate de izbeliste, mai ales ca era vorba de un eveniment in care se preciza ca "no drop". Eu m-am gandit si din perspectiva lor si la cum s-or fi simtit. In fine, my two cents on the subjects. Am vreo doua cunostinte care au ramas in urma. Stiu, pentru ca i-am sunat sa vad daca sunt in regula si daca nu trebuie sa merg dupa ei. Si banuiesc ca mai erau destui. Apropo de momente mai putin placute, inca una : https://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/autocar-cu-50-de-persoane-mistuit-de-flacari-maramures-care-e-starea-victimelor-2251026 Si astea au fost urmarile : https://imgur.com/ouKRoCd Wow, imi pare rau, sper ca e in regula tipul.
  2. Sherlock

    "Ahem..." tusea asta... Au fost 3 grupuri, plus ce-i care au fost lasati in urma(despre care nu se povesteste, nu ? trebuie sa dea frumos in cadru presupun ). In rest, faine poze, draguta tura. De "chinuiala" cum se spune .
  3. Probabil se referea la unul din urmatoarele: "adjudecat", "asigurat"...sau chiar e folosit la sensul propriu, pentru bani de reintoarcere acasa. Oricum e amuzant.
  4. Sherlock

    Va referiti la asta ?! Asta e noul "hot topic" pe forum ?
  5. Sherlock

    Nu am mai vazut demult o bicleta de otel(da, de otel) nichelata. E superb cadrul
  6. Sherlock

    Erm...atunci eu am o perceptie prea buna asupra drumlui, ori nu vorbim chiar de acelasi drum... El l-am comparat cu..starea de acum doi-trei ani... Ce-i drept, nu facusem traseul chiar din satu mare(doar cu masina). Dar din Seini(109l) pana la intersectia cu Orasul nou(DN19), continuand apoi pana in Sapanta, Sighet si Baia Mare, era in regula(cu sensul de acceptabil si cu cursiera). Partea de Huta-Certeze -> Saptanta(singura portiune mai faina din drum ca si peisaje...padure, urcari, sepentine) stiu sigur ca a fost reparata, in mare parte... Cat de repede am sa trec din nou pe acolo pe acolo, sa ma conving Asa, ca documentatie: http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=10/47.741/23.636 http://enjoymaps.ro/harta-interactiva-calitatii-drumurilor-din-romania/ Am postat asta pentru ca nu imi place sa postez un lucru sau recomandare nelalocul ei,.Imi cer scuze de experienta neplacuta.
  7. Sherlock

    E bun drumul. Am fost vara trecuta pe acolo si erau zone proaspat asfaltate, de la Certeze pana la Sapanta. Atentie doar cu telefonul, fiind foarte aproape de granita cu Ucraina, se poate ca operatorul sa treaca pe roaming.
  8. Sherlock

    Ok, recunosc, am cerut un exemplu si l-am primit. Jos palaria pentru asta. Chiar nu am stiut de asta. Iar pentru colegii de forum, mentionez ca exemplul e din Franta, nu Rusia. Din cate stiu, francezii sunt nationalisti, nu comunisti. Doar pentru simplul motiv ca a reusit sa imi dea un exemplu, trec peste ultimele posturi ...propagandiste. Cred ca si asta e un motiv pentru care lumea nu prea mai da pe forum(pe langa ca nu mai e la moda). Sunt vreo 2-3 care "trantesc" usa in nas la cate un user, descurajandu-l sa mai intre vreodata. Renucunosc, tipul e mai vehement si bizar in afirmatii, dar eu ii dau o sansa. Ca de racit gura, oricum ne racim gurile aici. Cum spunea un prieten "sa vad watti, nu vorbarie" De acord cu: - O bicla buna, e una facuta la comanda, urmarind strict fizionomia ta. Asta e unul din motivele pentru care saracul @paulrad nu poate sta pe bicicleta. Dar, totodata, depinde si de cat de elastic esti... - Adevarat ca e mai usor(si mai ieftin) sa construiesti biciclete in serie intr-o fabrica din Taiwan, decat ceva pe comanda, special creat pentru tine. Dar in prima parte geometriile cadrelor au devenit mai compacte special pentru a putea fi mai versatile pentru orice tip de utilizator(plus costuri minime). Regland doar din anexe(pipa, ghidon, pedalier, sa). Plus ca e mai ieftin si pentru posesor. Ceea ce e un compromis destul de bun, zic eu. Alt avantaj, e ca, aceasta arta a construirii biclelor la comanda(ca e o arta), nu se pierde, ci se transforma intr-o nisa si mai exclusivista. So, no harm done. Ba mai mult, ca sa intaresc ultimul argument, nici bicicleta din 1947 nu era pentru muritorii de rand, ci pentru exclusivisti. Asa ca...e cam tot acolo. Acum sa zicem ca ne permitem seccond una din 1947. Dar ne permitem pentru ca e seccond, nu neaparat ca ar fi mai buna. Cum am spus si mai inainte, difera scopul pentru care iei un produs. Si vad ca asta ai spus si tu cand ai facut referire doar la amatori. Nu te-ai mai luat de aia profi. imi place, ai fost mai specific aici. - Timpul de exploatare e mai scurt acum....in medie da, dar tot din motivele ce le-am mentionat si in alte posturi. "Atunci" se construiau biciclete pentru alte scopuri(ex. durabilitate), acum pentru altceva. Plus, timpul de exploatare depinde si de modul de utilizare. E un post despre cauciucuri in care @majikstone spune ca la gretatea lui, o pereche de gume il tin cam 5-6mii de km, pe mine deobicei 10mii, din motivul asta(dar conteaza si unde le rulezi. ex. pe coborari cu multe frane, clar se duc mai repede). Iar asta e doar un exemplu de diferenta in timpul de exploatare. Nu sunt de acord: -Aluminiul e cah...da si nu. Repet, fiecare material are scopul sau. Otelul clar o sa fie mai comod, pentru ca se flexeaza, aluminiul nu, e mai rigid(ai sesizat bine). Dar gandeste-te si la energia pierduta din acea modulatie din cadru. Eu prefer sa imi fie putin mai rigid cadrul, sa stiu ca atunci cand intru intr-un sprint(sprint e mult spus) ca merg undeva. Nu ca pierd prin torsiuni. In rulaj, asa pot sa merg pe o distanta mai mare, relativ mai usor. Dar la fel, depinde la ce vrei sa-l folosesti -Carbonul e cah..... Prezinta avantajele celor doua materiale de dinainte. Carbonul ar trebui sa fie primul material care sa stopeasca acest razboi cu otel si aluminiu(ca doar avem informatia la indemana si ne-am desteptat si avem o groaza de optiuni acum). De la carbon, fiind atat de versatil-ish, am invatat urmatoarea chestie: Cat timp cunosc scopul, gradul de utilizare pe care consider ca il va avea bicicleta, ce fel de ture vreau sa fac, in ce mod, la ce viteze etc. atunci voi stii ce anume sa aleg. Nici nu ma mai intereseaza asa tare ce material voi folosi la final. Concluzia: Frumoasa prezentare, mi-a placut(mai putin partea cu propaganda, scapa de ea) pentru ca mi-ai oferit un exemplu pe care il asteptam de mult timp. @edydear21 de otel stim ca esti mare fan, dar de titan ce mai spui ?
  9. Sherlock

    The last two are priceless!
  10. Sherlock

    Faza din tren, astazi(acu' vreo 5 ore): Stiti ca mai vin tipi cu iconite si mesaje de genul "surdo mut, va rog, ajutor, un leu". Bun. Stateam bine mersi pe scaun si citeam cand apare o asemenea persoana. Prima data, aseaza cele doua bucati de hartie pe cotiera scaunului, dar la cum se zgaltaia trenul la incredibila viteza de 50km/h, cade de acolo. Pana sa ii spun tipului sa nu se deranjeze sa le mai puna si sa le ia, apuca sa mi le aseze pe genunchi, dupa care pleaca sa isi faca rondul. Eu, in ilustra mea gandire, le pun pe cotiera de pe scaunul de vis-a-vis si imi vad de treaba, n-am mai observat ca la o noua turbulenta acele harti au picat pe jos si pana sa imi dau seama, sa le culeg, sa nu fiu nesimtit si necivilizat, tipul s-a intors dupa ele. Le ia, se mai fataie putin, apoi imi gesticuleaza un "nu-i voie" clasic si il simuleaza pe Doroftei intr-un meci de box. Am ramas "Wow". Morala: Putem spune ca a fost o mica neintelegere si confuzie, cauzata de o...lipsa de comunicare.
  11. Sherlock

    Foarte faina cursa! Bravo, Tiesj Benoot! Ce incalzitoare sau pantaloni peste genunchi, ori manusi...nu ai nevoie. Tinuta de vara si e ok, Eddie Merckx style! Cred ca s-a distrat cel mai bine in Strade Bianche. Oricum a fost pe val pustiul! Imi place! Mi-a placut si Wout van Aert. Pentru un tip care alearga mai mult pe langa bicicleta prin noroaie, s-a descurcat exemplar! A facut o figura frumoasa. Si comentarii in romana....better not
  12. Sherlock

    Vesti bune pe....daca sunt facute in stil romanesc(doar sa fie facute) nu ma astept la nimic bun. Doar obligatia de a fi pe un trotuar plin de lume, caini si copii imprevizibili si pasibil de-o amenda daca esti satul de asa ceva si vrei sa mergi cu o viteza constanta fara a avea grija ca iti sare ceva in fata. Spre exemplu, au o pista pe podul Decebal renovat relativ recent(pus asfalt nou si atat) iar pista...de fapt e fostul trotuar de maxim 1m(poate nici atat), avand si stapi in mijloc. Pedaleaza tu pe ala.... E jalnic, o bataie de joc la adresa pietonilor si a biciclistilor... Ca sa fiu optimist, sunt curios sa vad ce iese, dar nu ma astept la minuni. Acei 27 milioane de euro, cel mai probabil, se vor pune practic pe foc....Mai bine mi-i dadeau mie
  13. Sherlock

    Hai mai, ca tipul e fan otel indoit cu insertii de rugina, ca e mai sexy. Si de Campa Record care acum 30 de ani cand erau noi nu si le permiteau muritorii de rand... Revenind la...(oh da..) problema se pune in general la bicicletele scumpe, mult ravnite(alea cu piese naspa care se tocesc cele 9 pinioane prematur) sau la "tohanuri" vintaje. Aici e problema. Daca sunt preturi mari, ori se bazeaza pe ceva, ori tipul pur si simplu cere un pret in ideea in care primeste atat(nu il doare gura sa ceara). Daca sunt prea mici(ex. Specialized, ca tot e la moda aici si asta, cu Dura Ace la 4500Ron), incat iti da de gandit, atunci da, cauti sa vezi un istoric, daca are acte alea alea. Nu e indicat sa te legi la cap cu asta daca nu esti sigur de unde provine si nu are acte. TU, fiind client, nu poti controla acest aspect. Datoria ta este sa fii informat cat de bine, astfel incat sa nu se perpetueze acest....sistem/organizatie/cangrena/conspiratie/samsari/ce mama naibii o fi. Ceea ce e si normal. Nu ar exista asa ceva daca nu ar fi si cerere...Asta-i una. Ca tu stai la mila lor, ca nu gasesti bicicleta visurilor tale si nu ai bani/te zgarcesti sa dai bine pe 9 viteze cand poti lua Campa seccond, e altceva. Poti merge pana in germania de unde le aduc si sa vi cu ea acasa(pe ea de preferabil! eu asa as face, doar de fenta, sa vad daca pot si daca tin cele 9 pinioane ). Sau daca esti comod, stai pe cur acasa si cauta bijuteri(ma refer la bicle de otel vintage adevarate, ca tu asta vrei cica, nu sa te plimbi cu ea)pe ebay(doar un exemplu), dar atunci dai un ban serios si scapi de intermediari/samsari(adevarul e ca nu poti fi sigur nici pe ebay...dar macar acolo sistemul de rating merge e mai de incredere). Asta-i a doua. Partea a treia, care nu imi place pentru ca...ce-i la noi nu mai e politica de mult...e mai ceva ca "Ferma animalelor". Deci doar o parere. Faptul ca am intrat in UE e un lucru bun, ca noi nu profitam pe cat ar trebui de chestia asta si mai mult pierdem din aceasta alianta(ca ne place ursul), este pentru ca suntem prosti, nu pentru alianta ar fi tampita. Repet, doar o parere. Si capitalism(care nu e perfect, dar merge cum merge) vs. rah....altceva ? Mai...nu stiu, trebuie sa intreb...iti plac trandafirii aia trei(sa nu fie ca la morti, dar sa fie macar ingropati) ?! Si ce are mai bicicleta de lemn, tot nu inteleg ?! E cea mai bestiala, rezistenta. Si nu stiu, ori toata lumea s-a tacanit, ca e iarna si nu iese din casa sa dea pedale, ori e o moda mai nou sa stai sa scrii romane intregi degeaba.
  14. Ups, o greseala mare, am vrut sa spun graphene.
  15. Mookyama, tu esti ?! Nu stiu de tine, dar eu nu aduc critica. Voiam sa expun o serie de avantaje si dezavantaje, dar cateva detalii la...ceea ce intrebai. Chiar, care iti este nelamurirea ? Inca nu vad scopul acestui topic. Imi pari ca esti prea vehement si obsesiv pe chestia asta si probabil ca nu vrei sa vezi si alte pareri(asta e), fiind orbit de o era de aur demult apusa sau intervine principiul "lasa ca eu stiu"(care ma face sa intreb de ce ai mai postat)? Nu stiu, recunosc, speculez. Sa nu sari. Sa vedem. - Ai dreptate, conteaza ce piese folosesti. Ori ca folosesti un obiect slab "de atunci", ori "de acum" tot acolo esti. - Campa record mai vechi, mai "vintage" arata mai bine decat cele noi(desi vad si frumusetea celor actuale) si mai calitative pentru ca nu se punea accent pe greutate scazuta. Dar e un grup de top. Tu ai zis ca ne referim la cand chestii de muritori de rand cand cu varfuri de gama. Iar Campa Record, si atunci, si acum erau la fel ca pret(difera economia), ca ii luai noi de atunci sau de acum. La fel si cu cadrele, tot tu ai spus. De aici revin la "conteaza" ce folosesti. - La cat de dotate sunt unele magazine, sa te bucuri ca gasesti ceva conuri si la butuci mai...actuali. Ai sanse mai mari sa gasesti rulmenti de toate dimensiunile, decat conuri. Dar foarte bine ai pus aici problema, pentru ca omisem sa aduc si argumentul asta mai sus - Eu am crezut ca facem expres comparatie intre produse de diferiti ani, fara a mai lua in calcul partea de seccond hand... La fel si cu marketing-ul, de ce sa il iau in considerare in comparatia a doua produse ?! Marketing-ul nu e factorul care a adus diferenta asta pentru care merita sa faci comparatia ?! (Ce care aparent duce la o discutie interminabila de fiecare data. ) Eu de asta nu il iau in calcul acum. - Daca tu poti merge, cu mintea linistita, cu 80km/h(viteza ipotetica) pe o coborare pe un cadru de otel ruginit, indoit, indreptat si sudat(care mai mult ca sigur avea performante de franare mai slabe fata de ce e acum) esti tare. Multi utilizatori care nu se pricep, prefera garantia unui produs nou, bineinteles, dupa posibilitati si prioritati. Nu e neaparat vorba ca sunt indoctrinati de marketing sau ca stau cu ochii beliti la protv. Si revenind, da, un cadru de otel se poate repara. La fel si aluminiul, desi la acesta, in zone sensibile, sudura are tendinta sa cedeze cam tot in acel punct. Si fisura unui cadru de carbon se poate repara, costurile nu le stiu, dar era ceva pe forum intr-o perioada(foarte interesant...si de cautat pentru cand voi avea nevoie). Totul depinde cat de afectat e cadrul si ce soc a suferit. - Imi pare rau...nu am auzit ca o bicla de acum 80 de ani sa aiba 8kg, e prima data. Sunt curios, interesat si chiar va rog sa imi aratati. - Apropo de ciclisti profesionisti vs. amatori. La fel...era comparatia intre doua tipuri de produse/cadre, ce conteaza cine le foloseste? Nu asta era scopul ? - Carbonul nu o fi cel mai bestial material pentru biciclete, dar...functioneaza. Are alte proprietati, e mai rigid in general. Poti transpune rigiditate in zonele cu tensiune mare(pentru eficienta in pedalat) si sa se flexeze in altele, pentru confort. Depinde de cum e transpusa textura(nu imi vine in minte termenul acum si aparent deja am incurcat odata termenii cica ) carbonului. Plus ca mai nou se cupleaza cu graphite (https://www.stmaryscarbon.com/material/carbon-graphite/) care iar, aduce o serie de avantaje. Si da, vom vedea cum imbatraneste si carbonul in timp, ca tohanul si acum ma bantuie - Referitor la terminologie, teoretic sa zicem ca asa e cum spuneti(desi retro are si sensul de obiect vechi si este destul de raspandit cu acest sens in ciclism), practic, mi-e greu sa cred ca prima(sau a doua) mea bicicleta First Bike de acum vreo....multa vreme poate fi considerat vintage. Vinul vechi, intr-adevar poate fi considerat vitange, dar si acolo, depinde ce fel de vita s-a folosit si cum a fost tinut. De asta am dorit sa fac acea distinctie. Ca un fel de concluzie: Am observat de multe ori tendinta unora de a considera ca lucrurile de "atunci" erau mai bune. Calitativ da, cu doua precizari : depinde pentru ce gama a fost conceput produsul(entry, mid, pro) si scopul sau(nu era accentul pe greutate cat mai scazuta si watti multi). Eu nu contest, asa o fi, nu stiu, avand in vedere ca inca pedalez pe o bicla de 40 de ani, printre altele. Tot ce spun e ca sunt avantaje si dezavantaje pe ambele parti. Nu stiu ce ne mai lamentam pe chestia asta. Daca fiecare din noi am spune "oh da, ce-i vechi e mai bun decat acum" si am perpetua asta din generatie in generatie, atunci inca am avea trasura cu cai si biciclete din lemn, cu roti tot din lemn. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_bicycle#/media/File:Draisine_or_Laufmaschine,_around_1820._Archetype_of_the_Bicycle._Pic_01.jpg Si asta e o bicicleta vintage, nu stiu exact ce shimano are, dar sigur o fi mai bun decat Deore de acum "xx" ani. Si uite ce cadru frumos din lemn si roti...tot din lemn. Sa fim seriosi... Nu sunt ignorant, dar sa o duci la extrem....In fine, eu am sa ma opresc aici, total. Nu cred ca discutia va decurge intr-un mod constructiv, precum credeam. MLADEN, imi cer scuze ca ti-am pocit numele. Foarte bun exemplul cu Rohloff, mi-a placut.