Sherlock

Members
  • Content count

    124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sherlock last won the day on August 29 2015

Sherlock had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

About Sherlock

  • Rank
    Amator
  • Birthday 12/27/1993

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Baia Mare

Recent Profile Visitors

2,973 profile views
  1. Ups, o greseala mare, am vrut sa spun graphene.
  2. Mookyama, tu esti ?! Nu stiu de tine, dar eu nu aduc critica. Voiam sa expun o serie de avantaje si dezavantaje, dar cateva detalii la...ceea ce intrebai. Chiar, care iti este nelamurirea ? Inca nu vad scopul acestui topic. Imi pari ca esti prea vehement si obsesiv pe chestia asta si probabil ca nu vrei sa vezi si alte pareri(asta e), fiind orbit de o era de aur demult apusa sau intervine principiul "lasa ca eu stiu"(care ma face sa intreb de ce ai mai postat)? Nu stiu, recunosc, speculez. Sa nu sari. Sa vedem. - Ai dreptate, conteaza ce piese folosesti. Ori ca folosesti un obiect slab "de atunci", ori "de acum" tot acolo esti. - Campa record mai vechi, mai "vintage" arata mai bine decat cele noi(desi vad si frumusetea celor actuale) si mai calitative pentru ca nu se punea accent pe greutate scazuta. Dar e un grup de top. Tu ai zis ca ne referim la cand chestii de muritori de rand cand cu varfuri de gama. Iar Campa Record, si atunci, si acum erau la fel ca pret(difera economia), ca ii luai noi de atunci sau de acum. La fel si cu cadrele, tot tu ai spus. De aici revin la "conteaza" ce folosesti. - La cat de dotate sunt unele magazine, sa te bucuri ca gasesti ceva conuri si la butuci mai...actuali. Ai sanse mai mari sa gasesti rulmenti de toate dimensiunile, decat conuri. Dar foarte bine ai pus aici problema, pentru ca omisem sa aduc si argumentul asta mai sus - Eu am crezut ca facem expres comparatie intre produse de diferiti ani, fara a mai lua in calcul partea de seccond hand... La fel si cu marketing-ul, de ce sa il iau in considerare in comparatia a doua produse ?! Marketing-ul nu e factorul care a adus diferenta asta pentru care merita sa faci comparatia ?! (Ce care aparent duce la o discutie interminabila de fiecare data. ) Eu de asta nu il iau in calcul acum. - Daca tu poti merge, cu mintea linistita, cu 80km/h(viteza ipotetica) pe o coborare pe un cadru de otel ruginit, indoit, indreptat si sudat(care mai mult ca sigur avea performante de franare mai slabe fata de ce e acum) esti tare. Multi utilizatori care nu se pricep, prefera garantia unui produs nou, bineinteles, dupa posibilitati si prioritati. Nu e neaparat vorba ca sunt indoctrinati de marketing sau ca stau cu ochii beliti la protv. Si revenind, da, un cadru de otel se poate repara. La fel si aluminiul, desi la acesta, in zone sensibile, sudura are tendinta sa cedeze cam tot in acel punct. Si fisura unui cadru de carbon se poate repara, costurile nu le stiu, dar era ceva pe forum intr-o perioada(foarte interesant...si de cautat pentru cand voi avea nevoie). Totul depinde cat de afectat e cadrul si ce soc a suferit. - Imi pare rau...nu am auzit ca o bicla de acum 80 de ani sa aiba 8kg, e prima data. Sunt curios, interesat si chiar va rog sa imi aratati. - Apropo de ciclisti profesionisti vs. amatori. La fel...era comparatia intre doua tipuri de produse/cadre, ce conteaza cine le foloseste? Nu asta era scopul ? - Carbonul nu o fi cel mai bestial material pentru biciclete, dar...functioneaza. Are alte proprietati, e mai rigid in general. Poti transpune rigiditate in zonele cu tensiune mare(pentru eficienta in pedalat) si sa se flexeze in altele, pentru confort. Depinde de cum e transpusa textura(nu imi vine in minte termenul acum si aparent deja am incurcat odata termenii cica ) carbonului. Plus ca mai nou se cupleaza cu graphite (https://www.stmaryscarbon.com/material/carbon-graphite/) care iar, aduce o serie de avantaje. Si da, vom vedea cum imbatraneste si carbonul in timp, ca tohanul si acum ma bantuie - Referitor la terminologie, teoretic sa zicem ca asa e cum spuneti(desi retro are si sensul de obiect vechi si este destul de raspandit cu acest sens in ciclism), practic, mi-e greu sa cred ca prima(sau a doua) mea bicicleta First Bike de acum vreo....multa vreme poate fi considerat vintage. Vinul vechi, intr-adevar poate fi considerat vitange, dar si acolo, depinde ce fel de vita s-a folosit si cum a fost tinut. De asta am dorit sa fac acea distinctie. Ca un fel de concluzie: Am observat de multe ori tendinta unora de a considera ca lucrurile de "atunci" erau mai bune. Calitativ da, cu doua precizari : depinde pentru ce gama a fost conceput produsul(entry, mid, pro) si scopul sau(nu era accentul pe greutate cat mai scazuta si watti multi). Eu nu contest, asa o fi, nu stiu, avand in vedere ca inca pedalez pe o bicla de 40 de ani, printre altele. Tot ce spun e ca sunt avantaje si dezavantaje pe ambele parti. Nu stiu ce ne mai lamentam pe chestia asta. Daca fiecare din noi am spune "oh da, ce-i vechi e mai bun decat acum" si am perpetua asta din generatie in generatie, atunci inca am avea trasura cu cai si biciclete din lemn, cu roti tot din lemn. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_bicycle#/media/File:Draisine_or_Laufmaschine,_around_1820._Archetype_of_the_Bicycle._Pic_01.jpg Si asta e o bicicleta vintage, nu stiu exact ce shimano are, dar sigur o fi mai bun decat Deore de acum "xx" ani. Si uite ce cadru frumos din lemn si roti...tot din lemn. Sa fim seriosi... Nu sunt ignorant, dar sa o duci la extrem....In fine, eu am sa ma opresc aici, total. Nu cred ca discutia va decurge intr-un mod constructiv, precum credeam. MLADEN, imi cer scuze ca ti-am pocit numele. Foarte bun exemplul cu Rohloff, mi-a placut.
  3. @Mircea PF, multumesc de recomandare, e trecut pe lista. Cred ca e mult mai dragut cu MTB-ul, din pozele facute de dumneavoastra, asa arata. Sa se mai incalzeasca putin, ca merge o tura si pe la Cluj. @paulrad draga, depinde cand, cum. De exemplu, s-ar putea sa fiu prin Bucuresti weekendul viitor Ce-i drept, da, am fost absent, dar poate ajung la timp pentru urmatorul Grand Fondo.
  4. Desi am sesizat si eu asta si sunt oarecum de acord cu ce spui, tot e un anumit element care nu se pupa prea bine, progresul tehnologic. In sensul ca am si eu o cursiera 2x5 "vintage"(revin si la termen imediat) care, dupa aproape 40 de ani, inca merge superb, doar ca sunt cateva dezavantaje. 1. Din cauza varstei, nu prea te poti baza pe ea. Odata din cauza materialelor care, cu timpul, si-au pierdut din calitati. Era o persoana pe forum care s-a plans ca ghidonul de pe o cursiera mai veche (sau era un ghidon cumparat second de aluminiu), i s-a rupt la un sprint. Eu la o alta bicicleta "vintage" am rupt o pipa incercand sa schimb ghidonul. La bicla de 40 de ani, am rupt, un quick release si, din cauza butucilor, vreo 4 spite pana acum(Ori alerg cu 1000watti constant si atunci se intelege...not ). 2. E un chin sa o intreti, din punctul meu de vedere. Ma enerveaza cand vine perioada reviziei si trebuie sa reglez conuri din butuci sau jocuri din pedalier/ghidon. Aici ma refer la progres tehnologic...la un set de roti mai noi, de exemplu, schimb rulmentii(care nu sunt extraordinar de scumpi), ii arunc pe cei vechi si gata. Curat, rapid, fara sa ma murdaresc prea tare. Cu toate astea, iubesc bicicleta aia, pe care eu o consider mai degraba "retro", nu "vintage". Are un total alt aspect fata de muritorii de rand cu tohan sau cu ciclistii care pedaleaza ozn-uri de carbon, plus ca ai un stil aparte cand pedalezi. E ca si cum te-ai deplasa pe riviera Franceza cu un Ferrari Daytona(A se vedea Top Gear ) Termenul de "vintage" tine mai mult de istoricul bicicletei si pedigriul ei. Istoric in sensul de, cum a influentat in timp bicicleta respectiva. Atat ca proces de productie, ce au adus nou in constructie sau ce wow-uri avea la momentul respectiv, dar si cate curse a castigat bicla. Bun, aici te-am prins putin. Cel mai elocvent exemplu de cadru vintage, mi se pare Colnago C40. Un cadru de carbon, printre primele(cred), care a castigat multe clasice. Sau mai e Giant TCR, care au introdus notiunea de cadru compact. Aici cred ca e din aluminiu cadrul, nu prea mai tin minte. Dar intareste ideea de bicla vintage. Daca nu, sunt ceva video-uri pe internet. Assos au facut un concept de cadru de carbon pentru velodrom.Pana si Trek aveau ceva modele vintage de carbon, cred ca si aluminiu. Exemple sunt si sigur vor fi. Oricum o bicicleta vintage nu o pedalezi, o agati pe perete, pe post de tablou si salivezi uitandu-te la ea. Una retro in schimb, da...pana la urmatoarea spita. Iar referitor la transmisii originale, sunt de acord, nu prea mai gasesti la bicle retro(vintage da, sunt muzee). Dar sa fim cinstiti, transmisiile, rotiile sau alte componente sunt deja consumabile de vreo 10-15 ani. Asta daca nu ai un Rohloff, cum zicea Madlen, sa te tina o mie de ani si sa-l lasi mostenire la nepoti.
  5. Da, chestii simple(gagici, tigari, alcool), dar probabil nu are voie bicicleta. In general, te omoara mai repede E o gluma, sper ca s-a inteles asta.
  6. Erm...Pariu ?! Nu stiu ce ia trecut prin cap sa treaca la Moviestar...patriotismul ? Nu ca nu m-as bucura sa-l vad pe Landa in postura de lider, chiar si in situatia in care Valverde se pensioneaza(a.k.a nu cred ca va da randamentul din sezonul acesta, desi vreau s-o vad) si Quintana a dat semne de oboseala, anul asta tot nu vad sa fie lider intr-un mare tur, poate in vreo clasica. Landa a aratat in acest sezon ca e intr-o forma foarte buna, calitati are, poate experienta si rabdarea ii lipseste. Cred ca ar face un rol de lider destul de bun. Nici de la Tom Domolin nu ma asteptam la mare lucru, dar uite ca el s-a descurcat, la fel cred si in privinta lui Landa. Mai degraba il vedeam la Trek-Segafredo(neavand un lider in momentul de fata, din ce imi aduc aminte). Dar sa vedem ce se intampla. Va fi interesant de vazut ce se va intampla si daca se incapataneaza sa nu mai fie comandat, desi asta trebuia sa o faca la Sky, nu la o echipa noua (din cate imi aduc aminte si Froome a facut la fel cu Wiggins, cu ce ar fi Landa mai diferit?!) :).
  7. 40% suna mult mai bine decat o proteza pentru intreg genunchiul, dupa ce ai spart complet meninscul la schii(cazul in care nu faci operatia si te avanti pe partie si se intampla un accident). Chiar si la inot poti simti cum mai sare genunchiul la o miscare mai brusca. Teoretic se poate prelefa o grefa de la un donator(a dead body), dar aici intervin alte complicatii. Sau sa existe ceva "suplinitor" creat din celule stem. La cea din urma am auzit de la un prieten care s-a operat la Tg. Mures, dar nu bag mana in foc, pentru ca discutia a fost in treacat si demult(plus ca nu mai prea tin minte ce probleme a avut exact, ceva oarecum mai diferit), dar cred ca pot face rost de numarul doctorului daca te intereseaza.
  8. Am patit si eu ceva asemanator. Am ramas si eu socat cand am vazut ce inseamna lipsa de miscare care duce la diminuarea masei musculare(dar nu neaparat a fortei!). Dar asta isi revine cu timpul. Ce e important acum, e sa faci o pauza si sa te gandesti ce vrei sa faci. Daca e complet rupt ligamentul, recomandarea mea e sa mergi cu RMN-ul la un medit ortoped bun, care sa confirme/infirme daca trebuie operat genunchiul sau nu. Comfirmarea asta depinde foarte mult de ceea ce vrei sa faci in continuare. Vrei sa alergi la maratonul Ciucas ? Vrei sa dansezi step ? Vrei sa mai schiezi(unde genunchii sunt cei mai solicitati...a.k.a ligamentele alea presupuse rupte) ? Atunci sunt cele mai mari sanse sa fie o operatie. Daca vrei doar sa pedalezi(ca o miscare doar pe o singura axa si nu soliciti prea tare ligamentele incrucisate) si sa te plimbi pe jos....atunci mai poti duce si fara operatie. Dar doar daca nu sunt complet rupte. Se rezolva, cu rabdare(multa!!!!) dar se rezolva! Asa ca fii fara grija!(da, suna cam "usor de zis", dar o spune pesimistul din mine pe chestiile astea) Craciun fericit si insanatosire grabnica!
  9. Cu toate ca nu imi place deloc tipul(Si nici nu sunt fan Froome sau Sky), trebuie sa recunosc ca e un punct de vedere destul de valid. Jurnalistii au sesizat sange proaspat, lucru mult ravnit de lumea care iubeste asta(in loc sa se ocupe de problemele lor proprii, pentru ca nu ii afecteaza cu nimic la modul personal, merg ca oile dupa cum dicteaza senzationalul...sau poate e un mod de a se simti mai superiori si a-si scuza propriile neajunsuri ). Si am fost bubuit cu o groaza de stiri si glume pe acest subiect, ceea ce mi-a dat un amuzament dulce-amar. Sunt de acord cu : - da, Froome este suspect de bun. Si cu o poveste destul de larimogen despre inceputul carierei sale ("ca sa ma antrenez pe catarari, in kenya, a trebuit sa merg pe plat cu franele puse"). - da, aceasta poveste se repeta cam aproximativ la fel cu povestea celor 7 tururi ale lui Armstrong. Da, sunt constient ca acest spor nu e curat, dar mai lasati-ma! Sau cand aud sintagma "Imaginea ciclismului". Ce sport in ziua de azi, la nivelul cel mai de sus, este curat ?! Cazul Sarapova in tenis...sau al rusilor prinsi dopati la olimpiada de la Sochi. Personal, alte cazuri nu am auzit. Doar ciclismul e luat sus si tare. In alte sporturi de ce nu sunt asa vehementi in controale sau mai mediatizate ? (Fotbal, Schi, canotaj sau chiar si snooker daca e) Nu mai stiu cine spunea ceva de genul : "Toti avem nevoie de eroi care sa ne inspire(Pentru ca ne plac povestile), care daca nu se ridica la asteptarile noastre, ii darmam cu ocara si rosii(pentru ca suntem cruzi si usor dusi cu zaharelul)."
  10. Erm...why not both ? Adica...am facut deja un tur al Romaniei si as mai merge. Dar de ce nu si ceva relativ competitiv? Diversitate Iar primul post era mai mult pentru copilul din mine, care inca mai viseaza:D Si apropo de ultimele evenimente.. ..... Sigur ca acum sunt la moda glumele cu astmul...ca si glumele santeristilor/pensionarilor despre politica, dar desigur, cu un iz mai elevat. Eu incerc sa le reduc, ce-i prea mult strica
  11. Oh c'mon! Spune-mi ca nu te tenteaza sau nu esti curios sa participi ?! Masochistul din mine sigur ar incerca Si acum intr-o lumina mai realistica: Cred ca ar trebui sa fie si o varianta pentru amatori...
  12. Oh dear Lord...dude, te plictisesti prin Franta ? Topicul asta deja si-a atins punctul maxim. Flame much ?!
  13. Teoretic ai dreptate. Practic...Depinde si cat de mult ti la ele...ai sanse de 50-50 sa nu o mai vezi. Procente care cresc proportional cu aspectul sau costul bicicletei lasate pe holul blocului.
  14. Hai ca vin eu cu o parere rapida. Despre drumurile pe care le cunosc si pe care am mers. Din cluj pana in Dej, clar nu ai probleme...drum bun, cu acostament suficient de larg incat sa nu te incurce vreo masina(ai putea s-o consideri banda pentru biciclisti). 171A E un drum...acceptabil, denivelari pana iesi din Grosii tiblesului, apoi de la Cabana trei brazi ai asfalt proaspat, iar dupa ce ai terminat cu urcarea, dai de o portiune pe coborare cu asfalt crapat, dar acceptabil de pedalat. Eu am continuat drumul pana in Sieu, deci nu stiu cum se prezinta drumul de la Botiz pana in Poienile Izei. Ca o impresie personala: drumul merita facut pentru peisaje si e un loc destul de dragut. Chiar daca e ingust drumul, nu imi pare extraordinar de circulat(dar cred ca depinde si de momentul zilei). Plus trebuie sa ai in vedere stanele din zona, nu sunt de speriat, dar am zis sa mentionez. Ei bine, de la Dej la Tg. Lapus, ai rohia care ar merita vizitata. Nu prea cunosc drumul, urmand sa-l marchez si eu pe harta candva in viitor, dar mi-a spus un prieten ca ai o urcare neasfaltata...asta fiind acum vreo 2 ani, poate s-a asfaltat pe atunci. Am sa incerc sa revin cu informatii noi. Iar varianta cu sacele...portiunea Dej-Beclean, eu as parcurge-o direct pe european. Am facut drumul respectiv si este indeajuns de larg, gen zona Gherla, daca esti familiar cu ea. Mai departe 17D si 17C nu le-am marcat, deci nu pot sa ma pronunt. Iar zona Salistea de sus stiu ca era varza anul trecut, iar pana in Sieu e plin de denivelari, iar acostament lipsa Recomandari, de vazut pe in zona. Asta daca ai timp de vizitat. Ai doua variante 1. Dupa poienile izei, ia-o spre Barsana(Manastire), apoi Cavnic(Peisaje + drum bun pana in BM)-Baia Mare-Dej-Cluj 2. Spre Viseul de sus(Mocanita)-Borsa(Cascada cailor/Pietrosul Rodnei<<dar inca nu e vreme de munte>>)-Sacel(Retur). Atata ca Borsa efectiv nu are drum, atat de varza e. Ai ales o varianta destul de faina pentru un traseu. Anunta-ma cand vrei sa pornesti, ca poate ma autoinvit o parte din drum.