diorgulescu

Membru
  • Content count

    1,937
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

diorgulescu last won the day on June 13

diorgulescu had the most liked content!

Community Reputation

2,156 Excellent

About diorgulescu

  • Rank
    Amator
  • Birthday 06/04/1986

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti, Romania
  • Biciclete
    Kona Fire Mountain 2009, Gazelle Esprit 3TV
  • Ocupaţie
    IT-ist

Recent Profile Visitors

5,056 profile views
  1. diorgulescu

    @Mookyama Cu tot respectul și prietenia, dar încercând să privesc obiectiv ce povestești, deduc că te-a surprins faptul că tu mergeai „full-speed/need-for-speed” pe stradă prin localitate și că s-a uitat lumea ciudat. În spirit de glumă zic, de dragul discuției, că e ca și cum un cursierist echipat „full”, cu biclă din carbon, se supără pe lumea din parcul Herastrău pentru că respectivii îi fac observație despre cum „ciclistul” merge cu 45 kmh pe aleile parcului ((pe trotuar îngust, printre copii, cărucioare și oameni bătrâni) în loc să-și vadă de treabă pe un traseu de cursieriști (adică pe șosea). În 2014 am avut ocazia să traversez Germania pe bicicletă (tură cicloturistică, d-aia în care merg cu cortul și toate hainele după mine) și am trecut preponderent prin sate și localități mici. Mi s-au părut cele mai faine. Exact calmul, lipsa anxietății artificiale, e ceea ce m-a făcut să mă simt bine ți să îmi dau seama cam cum sunt oamenii. Dar na, noi suntem o nație foarte agitată (stupid de crizată): în trafic accelerăm mașinile ca psihopații în contextul în care vedem că semaforul din față (peste 50 de metri) este „pe roșu”, ne mințim cu „multitasking” pe la munci și o ardem că facem multe simultan și că suntem ocupați în vreme ce nu facem nimic concret, suntem constant într-un stres și în nervi, pe grabă, etc. Lucru pe care-l văd și la bicicliști. Vrei ture? Nu mergi prin parc sau pe trotuare ca și cum „te dai”. Poate am priceput greșit. Dar sunt alte argumente pentru ideea că anumite lucruri nu ni se potrivesc. E clasicul simptom de-a copia ceva ce funcționează pe afară și să aplici mot-a-mot, prost, aici. Fără să pricepi detaliile, subtilitățile și particularitățile populațiilor.
  2. diorgulescu

    Problema la noi reiese chiar și din acest articol. Pare-se că românul nu poate privi o zonă fără a se gândi la multe pensiuni ce-ar popula-o. Așa înțelegem turismul în general: e un loc cu liniște? Perfect, putem merge-n grupuri de „pretenari” ca să facem gălăgie, să bem și să grătărim până ne vomăm sufletul și să dăm muzica tare (chit că-i blues sau rock...dacă o dai tare, ești exact precum cocalarii „ăilalți”). La fel, mulți „cicliști” încă gândesc doar la nivel de „piste pe DN”, ori fix asta nu este cicloturismul „de pe afară”. Dar na, la noi se fac trasee de randonneur predominant pe DN-uri, deci nu mă miră. Că tot e menționată Bulgaria pe acolo, ei bine da, au foarte multe zone frumoase (destule chiar aproape de București) pe unde găsești trasee marcate pentru cicloturism și nu numai, iar dacă nu ai traseu marcat, e suficient să mergi pe orice drum local (echivalentul județenelor și comunalelor de pe la noi) și te surprinde faptul că șoferii localnici sunt extrem de atenți. Nu trec „în trombă” pe lângă tine, te depășesc cu spațiu foarte generos și așteaptă cuminți în spatele tău dacă nu au vizibiltate. Prin România am încercat să merg cu bicicleta și cu „atașul” de cărat copilul, pe drumuri pe care le știam ca fiind necirculate. Mare greșeală. Trafic, înjurături, mizerie, gălăgie, grătare. „Lumea se schimbă” Mi-am găsit liniștea-n altă parte. Așa că problema acestor trasee nu e neapărat „la centru”, ci tot la noi. Vezi ce înseamnă piste ciclabile prin Austria, Germania, Cehia, Ungaria, chiar și Serbia. Mergi sute de kilometri legați, izolat de trafic sau pe drumuri cu trafic aproape zero. Natură chiar sălbatică, zone liniștite, oameni prietenoși. Și acolo nu simte nimeni nevoia să trântească 30 de pensiuni pe un traseu de 5 km. Românul are prea multă liniște-ntre urechi și de aia nu poate supraviețui 5 minute fără să dea o muzică tare undeva. Și neapărat grătarul, căci trăim în epoca foamei eterne. Mergi 5 ore undeva? Nu poți supraviețui fără a frige 8 kg de carne.
  3. diorgulescu

    @gibonu Chiar e utilă treaba asta, de multe ori mi-am pus problema cutiilor când venea vorba de mers cu avionul. Chiar dacă presupune să termini tura în același punct, tot este util, căci poți face „bucle” sau să iei un tren de la finalul turei spre punctul de start. Mulțam!
  4. Sunt deja suficient de mulți cunoscuți și foști colegi ce-au tulit-o „dincolo”, cu tot cu familii. Îmi dă de gândit, deși sunt multe lucruri care-mi plac aici (da, chiar sunt) iar pe „dincolo” nu umblă deloc câinii cu covrigi prin lese... Problema nu e la politicieni (indiferent de nuanța lor), ci la noi înșine. Poate ar fi timpul să învățăm să ne facem curat prin casă, să ne rezolvăm problemele directe (a căror rezolvare chiar depinde direct de noi) și să ne punem sinele „pe roate” înainte de-a arăta cu degetul spre alții sau de-a încerca să rezolvăm problemele mari și abstracte. Altfel, suntem precum buticarii care comentează, la o sămânță, de pe marginea drumului. Iar abia asta e frustrarea
  5. diorgulescu

    @mihaipreo Eventual, după ce se consumă evenimentul, poate ne spui ce opțiune ai ales. În caz că mergi cu cea de oraș, sunt curios de impresii
  6. diorgulescu

    Recunosc că nici eu nu am reținut treaba cu copilul.... Mă duc să-mi fac un duș rece
  7. diorgulescu

    @mihaipreo Salutare! Dețin o Gazelă de oraș cu Shimano Nexus 3, de vreo 4 ani și ceva. O folosesc zilnic, atunci când nu e gheață pe jos și zăpadă. Inclusiv la cărat cumpărături. Personal, m-aș băga la 100 km cu bicicleta asta, cu mențiunea lui @Traveller că vântul frontal se simte mult mai mult (na, ai poziție verticală și apare efectul de parașută) iar la deal o să fie mai solicitant. Dacă ai cât de cât o formă fizică, răbdare și știi să îți dozezi efortul, eu zic că se poate. Raportul cel mai mic de la Nexus e destul de avantajos, cu condiția de-a nu avea pretenția să te ții după cei cu cursiere sau MTB-uri pe urcări. Poate mă înșel, dar clar nu e imposibil. Aș alege-o pe aia de oraș în locul uneia cu care nu am mers niciodată, așa cum s-a spus și mai devreme.
  8. @Traveller & Co.: Faină tură! Mai tăiau băieții lemne între Măgureni și Iedera (porțiunea aia de forestier)? Câinii erau la datorie? Ultima oară când am trecut pe acolo (acum vreo lună), era liber. Mai jos a apărut un foișor „de petreceri” undeva pe stânga, unde erau parcate niște mașini (pare ceva proprietate privată). Încă nu am reușit să aflu mai multe despre traseele din zona aia. Sunt niște panouri pe acolo, cu trasee tematice (de drumeție și nu numai) marcate de o asociație.
  9. diorgulescu

    Parcă erau 4 biciclete per vagon...na, fiecare om din „staff-ul” CFR zice altceva
  10. diorgulescu

    @krazyeone Am înțeles, e vorba de laude pe un topic informativ. „Felicitări și la cât mai multe!” @Stuparul Până acum, cureaua nu s-a decolorat (am modelul negru, ce-i drept) și nici nu s-a slăbit. Ceasul văd că rezistă bine când îl spăl cu apă și săpun (destul de frecvent, mai ales după niște ture mai lungi), autonomia este foarte bună, se încarcă repede, etc. Are și ceva funcții de sincronizare cu telefonul mobil (muzică, mesaje, etc.) dar nu le-am folosit. @Traveller Întrebare serioasă: ar merita un topic separat cu „Ture de alergare” sau un nume similar? Unde să postăm trasee, antrenamente, sugestii cu privire la locuri bune pentru alergat (fie asfalt, fie off-road). Un soi de „Impresii de la tura de azi MTB/șosea”, dar pentru alergare. Sunt utile și traseele sau postările de antrenamente, dar parcă nu e fain să amestecăm un topic informativ cu unul în care postăm log-uri de la alergări. Zic și io.
  11. diorgulescu

    @krazyeone Recunosc că nu prea văd relevanța/legătura dintre ceea ce ai scris și ce a întrebat @Stuparul. Dar m-am obișnuit
  12. diorgulescu

    @Stuparul Am de prin noiembrie 2017 un Forerunner 35. Sunt foarte mulțumit de el. L-am folosit intensiv la început pentru a-mi monitoriza starea în mai multe activități, printre care și alergatul. Mi se par foarte utile statisticile detaliate pe care le poți analiza pe connect.garmin.com (ceasul se sincronizează odată ce-l conectezi la un PC cu Garmin Express instalat sau prin aplicația de mobil Garmin Connect - pe care eu nu o folosesc). E util și pentru a îți analiza somnul și pulsul mediu în repaos pe parcursul unei zile. Poți compara pe intervale mai mari de timp (săptămâni, luni și ani) ca să observi oscilațiile. L-am testat cu succes în ultimele luni pentru drumeții, alergare, ture cu bicicleta și chiar „cardio” (mă rog, niscaiva exerciții de forță). Evident, estimarea consumului caloric e uneori fantezistă, dar măsurarea pulsului în cadrul unei activități este chiar precisă (iar pentru alergare, cam se „pupă” cu estimarea calorică). Soția are un model identic și l-a folosit în aceleași scopuri. E mulțumită și ea. Și da, un mare plus pentru Garmin a fost că au butoane, nu „taciscrin”.
  13. diorgulescu

    În caz că unul din cei 3 cicliști care ne-au salutat astăzi prin Păulești este de pe forum, salut aici. Noi eram în mașină, cu bicicletele pe suporți. Am primit un salut de la cineva care părea că ne-a recunoscut. Eu eram pe bancheta din spate (baby-sitter la drum), deci nu prea am fost vizibil, așa că scuze.
  14. @vis-a-vis Recunosc că nu mă prind ce e cu clipurile postate de tine @majikstone Uite, Lightworks nu am încercat. O să caut acel topic despre care vorbești.
  15. @majikstone Ar fi interesant să facem un topic despre editoare video. Am încercat să trec și eu 100% la Linux, dar pe partea de editare video nu am găsit ceva care chiar să funcționeze. OpenShot crăpa cu brio când editam cu fișiere MP4 la 60 fps. Dacă pentru editare foto mă descurcam chiar superb cu Darktable (care chiar e fain, are mai multe opțiuni chiar și decât Adobe Lightroom), la video îmi pare că sunt încă multe probleme.