diorgulescu

Membru
  • Content Count

    1,960
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

diorgulescu last won the day on June 13

diorgulescu had the most liked content!

Community Reputation

2,169 Excellent

About diorgulescu

  • Rank
    Amator
  • Birthday 06/04/1986

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti, Romania
  • Biciclete
    Kona Fire Mountain 2009, Gazelle Esprit 3TV
  • Ocupaţie
    IT-ist

Recent Profile Visitors

5,260 profile views
  1. diorgulescu

    @Invitat special Bicicleta menționată de tine este un MTB care are alt nivel de pretenții și un alt „target”. Asta a celor de la Pegas pare un moped electric. Din start e altceva și nu prea poți compara. Plus că ar fi aceeași discuție ca „MTB vs. Bicicletă de oraș”. Făcute pentru scopuri diferite, fiecare cu specific. Eu unul din 2014 fac naveta prin oraș doar cu o biclă de oraș (are apărători, alte rapoarte, roți mari, portbagaj, etc.), după ce vreo 5ani am mers doar cu MTB-ul și cam depindeam de orice ploaie sau spălare a străzilor. O bicicleta sau un „vehicul” dedicat unui context sau tip de utilizare anume este potrivit în general. Cred că asta poate spune oricine a încercat să-și facă „struțocămile”. Legat de greutate și siguranță, da, e un aspect. Plus că trebuie încărcată cumva ziua.
  2. diorgulescu

    @purix După ce am încercam mai multe chestii, am rămas la o pelerină de ploaie de la Decathlon și o pereche de pantaloni de ploaie de la Carrefour. Am avut și chestii mai scumpe de la Trimm, dar s-au „mâncat” repede și m-am lecuit. Toamna folosesc niște ghete de la Salomon, cu GoreTex. @adi.murariu Recunosc că și mie-mi trece prin cap, măcar ca vis, ideea de-a zbura din oraș (cu domiciliul). Transportul e problema, mai ales timpul petrecut pe drum. Normal, nu vreau să renunț la bicicletă, dar citind ce povestești, mă întreb dacă ar prezenta avantaje un „vehicul” de genul ăsta.
  3. diorgulescu

    @Roman Zapatrin Mulțumiri pentru link! M-ai făcut curios tare Succes în tura pe care o plănuiți! Dacă mai putem fi de ajutor cu alte sugestii, dă-ne un semn ( @Traveller a menționat deja niște trasee foarte frumoase și ușor de abordat).
  4. diorgulescu

    Salutare! Da, podul Ruse-Giurgiu poate fi traversat pe biciclete. Este destul de îngust, dar nu atât de lung și sunt bicicliști care fac asta zilnic. Foarte interesant că folosiți biciclete pliabile pentru „touring”/cicloturism. Dacă se poate, la un moment dat ar prinde bine o prezentare a echipamentului (2-3 poze, câteva link-uri, etc.) pentru cei de pe forum. Am mai urmărit turiști care folosesc pliabile pentru tururi lungi și cochetez chiar și eu cu ideea asta, la un moment dat. Mult spor!
  5. @Trevizes Nu e hobby ieftin dacă „o arzi” cu echipamente scumpe și te duci peste mări și țări. Am citit destule relatări (sunt și pe forum) de la oameni ce au făcut plimbări de 3-4 zile cu o bicicletă de supermarket, niște coburi de la Decathlon, un cort simplu, mâncare de la LIDL și mers cu tren Regio. Așadar, depinde la ce te înhami. Și cred că sunt oameni care merg prin Europa cu un buget extrem de mic.
  6. În primul rând, definiția: Caracteristici ale unor „ture/plimbări cicloturistice”: Trasee de week-end, în care participantul (sau participanții) se deplasează exclusiv cu bicicleta, cu sau fără bagaje, cu scopul de-a vizita locuri de interes turistic sau simpla petrecere a timpului într-un cadru natural. Cazarea se poate face la cort sau oricum altfel, în funcție de preferințe, dorințe și posibilități. Trasee de mai multe zile, săptămâni, luni sau ani, ce se pot lungi până la traversarea continentelor. Nu există competiție (decât, cel mult, cea cu propria persoană), clasamente, cronometrări sau vreo organizare formală Traseele alese sunt, preferabil, drumuri secundare cu trafic cât mai redus (deși uneori nu pot fi evitate 100%), drumuri forestiere și/sau montane. Nu există limite sau constrângeri, fiecare este liber să își aleagă drumul dorit Activitatea nu are legătură cu suplimentele nutritive, senzori de cadență, izotonice, etc. Nici nu sunt interzise, evident, dar nu sunt nici pe departe scopul sau obiectul de interes. Percepția în societatea românească Două exemple Ce-i drept, un pic mai veche, dar ilustrează perfect sensul termenului. O revistă cu un titlu legat de cicloturism care se ocupă cu mondenități, teste de echipamente „profi”, interviuri cu comentatori de pe la Eurosport, etc. Decathlon Militari, august 2018: Deși da, se poate folosi cam orice tip de bicicletă, nu poți asocia „ciclismul pe șosea” (era standul cu cursiere și echipamente de concurs...nu știu ce căuta pliabila aia acolo, dar na) cu cicloturismul. Pot fi tangente, dar în mod clar nu sunt sinonime. Exemple de reviste/publicații/bloguri despre cicloturism: https://www.bicycletraveler.bicyclingaroundtheworld.nl/ https://bicycletouringpro.com/ http://travellingtwo.com/ https://www.petandem.ro/ https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=1mr&doctype=journal ..iar tone de astfel de site-uri/bloguri găsiți inclusiv prin intermediu rețelelor sociale. Scopul acestui topic nu e de a crea vreun „flame” (fiecare merge cu ce, cum și pe unde are el chef iar asta nu înseamnă că cei care fac ture faine cu o bicicletă de DH sau AM ar trebui să arate cu degetul către „talibanii” ăștialalți; și nici invers!), ci de a avea o dezbatere. Poate ceva util iese din asta, poate nu.
  7. diorgulescu

    @ciomby Mă tot gândesc dacă o publicație de acest tip (format electronic și un bi-anual tipărit) ar avea audiență pe la noi... Nu de alta, dar ar fi o metodă bună de-a stârni interesul populației pentru plimbările pe bicicletă, fie că-s prin Europa, fie că-s prin țară. Resurse s-ar găsi, dar nu mi-e clar cum e cu audiența On topic: Foarte faină tura, iar detaliile sunt utile! Nurnberg e pe listă de ceva vreme
  8. diorgulescu

    Interesant. La momentul acela mi-au spus că sunt niște verificări europene prin vămi, din cauza numărului mare de biciclete furate.
  9. diorgulescu

    După ce citești „Arhanghelul Raul” al lui Eftimie, te uiți altfel la controlorii de pe CFR Atlassib știu că livrează biciclete în țară și oriunde în Europa există depozite/centre mai mari de-ale lor (includ aici și Bruxelles, căci mă interesasem acum vreo doi ani). Singura condiție e să trimiți bicicleta însoțită de acte doveditoare că-ți aparține (copie după actele de achiziție, etc.). Trebuie să te interesezi. Costurile nu erau mari (spre exemplu, București - Bruxelles costa 22 E/bicicletă). S-ar putea să fie mai comod să trimiți bicicleta în avans la destinație iar tu să mergi doar cu bilet pe IR pentru tine, fără tocmeli și alte chestii.
  10. @Traveller Foarte frumos! Felicitări! Văd că-l scoți pe junior, nu glumă Problema cu locomotiva a apărut la un tren al unui operator privat?
  11. diorgulescu

    @paulrad @Stuparul Am folosit cu succes Dry Bag PD350 (https://www.rosebikes.ro/ortlieb-pd-350-dry-bag-553660), „îndopat” și umflat, prins cu corzi pe portbagaj. Mers chiar destul de mult cu el, chiar și pe drumuri mai proaste și nu are nici-o zgârietură. Din câte știu, modelul pe care tu l-ai ciupit nu e destinat expunerii directe către șocuri. PD350 (da, e mare, dar îl poți rula cât ai nevoie) e conceput și pentru cei cu motoare sau „caiaciști”.
  12. diorgulescu

    Sâmbătă, 18 august, pe un tren Regio de la CFR. Au revenit suporții pentru roțile bicicletelor. Vedem cât rezistă de data aceasta până să fie furate. Vagonul părea renovat/revopsit, bine curățat.
  13. diorgulescu

    @asitaka Mulțumiri pentru relatare și disponibilitate! Știu ce înseamnă să transcrii o relatare de tură, mai ales când faci și o traducere sau chiar o reinterpretare (am văzut că jurnalul inițial e pe crazyguyonabike ). Aventuros, ce pot spune? E interesant să citesc despre locuri din România și prin ochii cuiva care le vede/parcurge pe bicicletă pentru prima oară. Toate cele bune și la mai multe!
  14. diorgulescu

    Da' de combinația MTB + peisaje superbe + poteci delicioase + pescuit de păstrăv ce ziceți?
  15. diorgulescu

    Felicitări pentru ieșire, mai ales juniorului! E interesant să văd drumul acela ca fiind asfaltat. Am trecut acum (ăhăhăăăă..că zboară timpul...) 5 ani pe acolo și era forestier/macadam. Dacă nu era plin de gunoaie și oamenii care le produc, e de bine.