JDM

Membru
  • Content Count

    409
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

JDM last won the day on May 22 2018

JDM had the most liked content!

Community Reputation

206 Excellent

About JDM

  • Rank
    Amator
  • Birthday 01/01/1980

Profile Fields

  • Localitate
    BUH

Recent Profile Visitors

1,932 profile views
  1. JDM

    La 3000EUR nu gasesti ceva nou, FS si cadru din carbon. Eventual cauti ceva resturi din 2018 gen https://www.bunnyhop.de/Bikes/Mountainbike/Cannondale-Scalpel-Si-Carbon-2-2018.htm?shop=bunnyhop_en&a=article&ProdNr=18-C24257M70SMMASTER&p=6
  2. E la fel de cunoscut in afara cum este cunoscut si in Romania. Este un brand de pluton, exista zeci de branduri similare. Pentru mine este un brand de mina a 3-a cu un marketing foarte agresiv. Costul acelui marketing se vede in pretul la raft. Pina la urma tu, eu si altii, platim indirect costurile de marketing atunci cind cumparam un Cube. Magazinele pot avea in oferta orice model de la Cube, din nou, nu este o dovada a renumelui Cube. La finalul zilei trebuie sa fim realisti, bicicletele sub 1000 EUR au devenit entry level, cadre banale si doar spre partea de sus a intervalului cu componente ok. Sa discutam despre importanta brandului la cadre cu geometrii de acum 10 ani e risipa de energie si timp.
  3. Faptul ca diversi sportivi in diverse discipline folosesc biciclete Cube nu este un indicator al prestigiului brandului. Face parte din marketingul lui Cube (si al altor branduri evident) de a isi crea vizibilitate. Acele echipe folosesc Cube pentru ca sint platite sa foloseasca acele biciclete sau le primesc gratuit. Exista N branduri la sosea cu istorie in spate care nu au prezenta la nivel de UCI. Asta inseamna ca sint nimic fata de Cube?
  4. JDM

    Cineva din Bucuresti cu un Exceed marimea S care poate fi deranjat pentru un test? Eventual cineva din tara care poate masura standover-ul undeva la 10cm in fata BB-ului? Canyon masoara la mijlocul top tube-ului si aia e irelevant. As dori sa stiu daca poate fi folosit de cineva de circa 1.64cm.
  5. JDM

    Omul la pas are undeva la 3.5-4km/h. 6km/h este o viteza foarte mare pentru mers. Eu de exemplu la distante de 10-12-14km ajung undeva usor sub 6.5km/h. La distante de circa 25km cobor spre 6km/h dar sint un tip de 190-191cm (adica pas peste medie) si obisnuit sa merg cite 15-20-25km fara pauze. Iti spun asta ca sa iti demonstrez ca esti total pe linga subiect.
  6. JDM

    Pai ai cam ce raport vrei pe bicicleta aia. Probabil vei folosi relativ rar foaia de 48T oricum.
  7. JDM

    Eu as cauta ceva identic dar fara suspensie fata. Este relativ inutila in oras si destul de grea. Ai nevoie de portbagaj din ala pentru genti sau folosesti cutie gen rucsac?
  8. JDM

    Teoretic un trekking are headtube mai lung. Problema este ca lumea cumpara biciclete de XC si le foloseste la trekking si de aia vezi strutocamile cu 5cm de spacere si sei la 10cm sub ghidon si altele.
  9. JDM

    Nu chiar. Cu ghidonul la aceeasi inaltime, la trecerea de la pipa de 90mm la 80mm poti sa ajungi sa stai peste ghidon si sa te rezemi mai mult in palme. Probabil ca inainte coatele erau usor flexate, acum ghidonul fiind prea aproape esti fortat sa stai cu spatele mai drept si ca atare bratele sint intinde drept in jos.
  10. JDM

    In momentul trecerii de la un 26er la un 29er vei simti ca este mai dificil controlul stinga/dreapta. Motivul principal, suprafata de contact este mai mare la 29er. Ca atare, pentru a fi necesara aceeasi forta pentru a vira, ghidoane mai late au aparut in schema. Explicatia este simpla, pirghie mai lunga, forta mai mica. In momentul in care treci de la ghidoane de 660-680 la ghidoane de 720-760, vei observa ca mina ta trebuie sa se deplaseze mult mai mult pentru a vira cu acelasi numar de grade. Gindeste-te la raza unui cerc care creste de la 330mm la 360mm, diametrul cercului creste si el. Ca atare, au aparut pipe mai scurte. Pentru ca furcile de 29er au axle to crown mai mare decit un 26er si pentru ca in general lungimea headtube-ului este constanta, in cazul persoanelor mai scude s-a ajuns la situatii cind ghidonul era prea sus. Din punctul meu de vedere, atita timp cit ghidonul este la aceeasi inaltime cu saua, ceva este gresit. In momentul in care ghidonul este la aceeasi inaltime cu saua, centrul tau de greutate este pe roata spate. Pe plat nu sint probleme, in schimb pe urcari roata fata are tendinta sa topaie. Din motivul asta au aparut pipele de -17, -25, etc grade. Se dorea coborirea ghidonului si mutarea ciclistului pe fata. La orice bicicleta trebuie sa iti muti centrul de greutate pe roata din spate pe coboriri. La 160cm, dap, este problematic sa gasesti un 29er bun. Plus ca exista tendinta ca in dimensiuni mici, cadrele sa arate oribil. Referitor la ce spui tu, ca vrei MTB comod, cauti ceva ieftin. Cine vrea MTB comod nu merge la curse de xc, nu este preocupat de performanta, nu are nevoie de XT-uri XTR-uri si roti de 1500gr. Ai dreptate, dar asta e piata. @bodoc Nu stiu ce inaltime are a_mic, dar eu la 190-191cm, m-am bucurat de trecerea la 29er. As zice ca daca ai peste 170cm, nu exista motive sa folosesti altceva decit un 29er.
  11. JDM

    CEO pe Romania al unui brand?! CEO-ul nu poate fi al unui brand, poate al unei companii. De asemenea, CEO este o pozitie unica intr-o companie. Alex Ciocan este doar reprezentatul local sau country manager sau spune-i cum vrei al Rose Bikes.
  12. http://euroministorage.ro/depozitare-de-uz-casnic/ Banuiesc ca ceva de 2 mp te va costa undeva la 2-300lei/luna. Suna si verifica.
  13. JDM

    Comparatia cu MTB nu e chiar ok, exista ceva diferente intre puterea necesara pentru a merge cu un MTB cu 30km/h fata de o bicicleta de sosea. Dar cu concluzia sint de acord, un angrenaj 40-42-44/32-30T este mai mult decit ideal pentru ciclistul de weekend atit pentru sosea cit si pentru gravel. Pentru cineva care a trecut pe 11x (11-42t) putem sa vorbim deja de un angrenaj 1x cu 40-42T ca fiind arhisuficent. Referitor la a doua parte, nu stiu exact ce a zis Joe Friel (a trebuit sa caut cine este, recunosc). Se referea la plat sau urcari? In principiu concluzia era previzibila, mereu spinningul maninca mai putine resurse fizice decit mashingul. Ciclismul per ansamblu este o activitatea sportiva unde mashingul nu exista decit ca exemplu de asa nu. Scopul este sa lasi matematica sa isi urmeze cursul si sa cauti cel mai potrivit raport. Nimeni nu are organismul apt sa scoata sute de watti pentru sute de minute.
  14. JDM

    Nu nenea, am descoperit ca avem astm!
  15. JDM

    Daca te referi la avantaje fata de 12x100/12x142 care e cam regula la gravel bikes, nu exista avataje. Doar faptul ca am deja un set de roti excelente pe care as dori sa le folosesc