JDM

Membru
  • Content Count

    499
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

JDM last won the day on March 26 2020

JDM had the most liked content!

Community Reputation

274 Excellent

About JDM

  • Rank
    Amator
  • Birthday 01/01/1980

Profile Fields

  • Localitate
    BUH

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. JDM

    E un izvor intre Clejani si Vadu Lat, am baut o singura data cind erau 35C deci papilele mele gustative erau moarte. https://www.google.com/maps/place/44°19'56.5"N+25°42'12.2"E/@44.332366,25.7028518,152m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x0:0xf11173eea88bbebd!7e2!8m2!3d44.3323661!4d25.7033986
  2. Un caiac nu se rastoarna singur, trebuie sa faci tu timpenii ca sa il rastorni. Nu am folosit caiace, am mers insa ore bune cu o canoe si am reusit sa cad in apa din prima pentru ca am calcat lateral in loc de pe mijloc cind m-am urcat in ea. Cheiul era inalt, nu era ca pe lac, era necesara ceva atentie la plecare. A fost fun, iesit si plecat la vislit si nu am mai avut probleme.
  3. JDM

    Eu as vrea niste nimicuri.
  4. In Bucuresti situatia este tolerata, nu este normala. Lasa-ma sa iti si explic. Stilpii de iluminat stradal apartin CMLIP, mijloacele de transport apartin STB. De asemenea, stilpii de iluminat stradal nu sint facut pentru sarcini teribil de mari, nu trebuie sa sustina sute de kg de cablu si elementi de rigidizare. In Bucuresti exista 72 km de linii de troleibuz si 404 km linii de autobuz urbane + 346 km linii extraurbane. Te rog sa calculezi care ar fi costurile pentru electrizarea completa a orasului. Tot insisti cu acele 3000 kg de baterii. Atita timp cit nu este o diferenta majora fata de un autobuz, nu vad care e relevanta. Nu se poate vorbi de un impact asupra asfaltului sau al stratului de suport. Pare un argument din categoria "de ce e albastru?" Daca ai citi cu atentie ai vedea ca in articolul de mai sus este luat in calcul un numar mai mare de autobuze (300) fata de troleibuze (250) tocmai pentru a permite incarcarea la cap de linie. Autonomia se masoara in kilometri, nu in ore. Dupa cum am spus mai devreme, in worst case scenario un ecitaro are autonomie are circa 160km. Am cautat articole care se explice fara masuratori empirice impactul temperaturilor asupra capacitatii bateriilor. Poti citi https://www.sustainable-bus.com/wp-content/uploads/2019/12/electric-bus-range-cold-weather.pdf De asemenea, nu este o problema atit de scadere a capacitatii bateriei cit mai mult de crestere a consumului din cauza nevoii de caldura in compartimentul pasagerilor. Asta se rezolva, exista deja idei https://www.sustainable-bus.com/news/konvekta-emco2s-heating-system-electric-buses/ De asemenea exista heatere pentru baterii care merg cu combustibil fosil, consuma undeva la 1 litru per ora si muta stresul de pe baterii pe o instalatie auxiliara. Cine spune ca o baterie trebuie sa se incarce complet in 6 ore? Atita timp cit exista statii la cap de linie, esti acoperit. Rafinarea minereului de cupru precum si topirea pentru reciclare a cuprului sint procese teribil de poluante cu emisii de diverse componente cancerigene. Aparent asta nu te deranjeaza la fel de mult ca reciclarea bateriilor.
  5. Si am uitat. A se vedea costurile retelei de cablu aerian, 1mil CAD (685 000 euro) per kilometru.
  6. Vezi tu.. argumentele tale sint subtiri si de asta nu am mai raspuns. Tot insisti cu 3 tone in plus n sus si in jos ignorind total restul de variabile. Un Citaro ultima generatie are intre 18500 si 19.500 kg. Ai brosura aici https://www.mercedes-benz-bus.com/content/dam/mbo/markets/common/buy/services-online/download-technical-brochures/images/content/regular-service-buses/citaro/citaro-08-09/TI_Citaro_Stadt_2019-EN.pdf Un eCitaro are 20.000 kg. Ai brosura aici https://www.mercedes-benz-bus.com/content/dam/mbo/markets/common/buy/services-online/download-technical-brochures/images/content/regular-service-buses/ecitaro/ecitaro-10-20/TI_eCitaro_2020_EN.pdf Deci diferenta este de doar 500 sau 1500kg, nu de 3000kg. Nu vad ce relevanta are suspensia despre care sustii ca ar fi supercomplicata. Ce inseamna supercomplicat pentru tine? In cel mai rau caz are niste senzori care determina inclinarea autobuzului si compenseaza prin marirea presiunea in anumite amortizoare pentru a impiedica intrarea in balans. Un motor turbocharged diesel este o componenta care necesita tolerante mult mai mici decit o banala suspensie. Ai ceva detaliere a costurilor construirii si intretinerii unei retele de cabluri aeriene pentru troleibuze? Poti citi aici https://www.urban-transport-magazine.com/en/bus-electrification-a-comparison-of-capital-costs/ Compara optiunea 1 (300 autobuze electrice) vs optiunea 3 (250 troleibuze) Optiunea 1 Summary of capital costs Electrification costs: Can$91m++ Fleet cost: Can$300m Additional land costs: Can$25m++ Total electrification cost including BEB fleet and land: Can$446m+ Optiunea 3 Electrification costs: Can$105.2m Fleet cost: Can$300m Additional land costs Total electrification cost: Can$405.2m Deci pentru la 10% tu spui ca sint mai bune troleibuzele cu toate dezavantajele pe care le-am mentionat anterior.
  7. @MaC® Eu nu as avea incredere in dan tm, iti recomanda niste tepari. De Mars One aia zic.. au dat si faliment, neseriosi total. Stiu eu insa niste baieti seriosi care chiar pleaca spre marte, curind de tot. Daca trimiti 200 euro pe revolut te bag pe lista scurta, pentru 50 euro in plus iti fac rost si de loc la fereastra. In rest tot ce spune e ca threadul asta a derapat si se cam vad efectele subfinantarii din psihiatria in Romania. Noroc ca folia de aluminiu de ieftina...
  8. Rockshox RS1 avea 15x110 si tot avea flex in draci. Tinind cont ca iti e lene sa cauti cinci minute pe google, e clar ca imi pierd timpul.
  9. Acel brace sau arch brace are diverse roluri printre care.... 1. Ajuta ca ambele lowere sa culiseze sincron. In general (evit sa folosesc cuvintul mereu desi as avea dreptate oricum) un brat are "arcul" (indiferent ca e furca cu resort sau cu aer) si alt brat are reboundul. In momentul in care aterizezi, rolul principal il are arcul, la extinderea furcii, rolul principal il are reboundul. Fara un brace ar exista riscul ca doar reboundul sa functioneze, bratul cu arcul sa ramina pe loc. 2. Evita torsiunea furcii. In lipsa braceului, toate fortele care actioneaza transversal pe furca ar actiona asupra cele mai sensibile zone care este zona bucselor. Daca mai consideri si un quick release care e flexibil oricum, situatia ar fi si mai amuzanta. Banuiesc ca ai vedea furca flexind doar sting pe loc si invirtind de ghidon stinga/dreapta. Cauta reviewuri la Rockshox RS1 si vei vedea cum era afectata de flex din cauza designului upside down fara brace.
  10. Am dubii ca intelegi care e scopul "brace-ului" la o furca de bicicleta. Nu a fost folosit niciodata ca post de v-brake booster. In rest cred ca tu nu stii cum sa iti cumperi o motocicleta. Ce ai tu nu mai e de ceva timp o bicicleta.
  11. JDM

    Si ce te-a impiedicat sa dai link direct catre emag si sa eviti spamul cu profitshare?
  12. Pretul mai mare... Ma uit pe aici https://www.sustainable-bus.com/news/new-trolleybus-fleets-in-czech-republic-skoda-is-the-main-protagonist/ si calculez un pret pe la 375k EURO bucata Un Mercedes eCitaro e pe la 500k EURO bucata. Evident ca difera, exista diverse lungimi, diverse baterii, etc. Timpul de incarcare... Un Mercedes eCitaro are autonomie de circa 150-200km in worst case scenario (evident difera in functie de configuratia bateriilor si de trafic, poate ajunge pina la 300km in conditii ideale) si un timp de incarcare de aproximativ 5 ore (am calculat cu incarcare la 88 kW si capacitate a bateriei de 441 kWh). Linia 335 care teoretic este cea mai lunga din Bucuresti are 34km (dus intors) si asta inseamna ca un eCitaro poate face 4.4 drumuri pina e goala bateria (am calculat cu autonomie de 150km). Tinind cont ca un sofer face o pauza de 10-15min dupa fiecare cursa, autobuzul poate fi incarcat la cap de linie. Asta inseamna ca un eCitaro face fata lejer unei zile de lucru in Bucuresti. Consumul de.... ? Poluarea data de producerea bateriilor si reciclare... Aici e discutabil. Pot sa te intreb care sint costurile de mediu are producerii cimentului folosit la stilpii retelei de troleibuze sau extragerii si prelucrarii cuprului necesar la cablurile aeriene. Sa iei in calcul doar bateriile e cel putin pueril.
  13. Ajuta-ma sa inteleg. Din punctul tau de vedere un troleibuz e mai bun pentru ca neajunsurile au rezolvari gen.. circulam temporar cu autobuze diesel, punem baterii pe troleibuze, avem mereu echipe de interventie, etc. Si care ar fi neajunsurile unui autobuz electric?
  14. Daaaaaar.... In cazul troleibuzelor sint cel putin doua dezavantaje majore: - lipsa de flexibilitate a liniilor de transport. Ai in reparatie o strada, nici nu poti discuta de reruritizare pe strada urmatoare, nu poti intinde linii noi peste noapte. - "firele" reprezintate un single point of failure. Ti-a picat alimentarea pe cablurile aeriene, a picat tot. Acelasi lucru la cablu rupt, totul se opreste.
  15. JDM

    Pret in dolari (nu stiu de care) si "in store only". Nu cred ca ne ajuta