JDM

Membru
  • Content Count

    417
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

JDM last won the day on March 26

JDM had the most liked content!

Community Reputation

223 Excellent

About JDM

  • Rank
    Amator
  • Birthday 01/01/1980

Profile Fields

  • Localitate
    BUH

Recent Profile Visitors

2,090 profile views
  1. Pai fac eu rezumat... Exportam produse de rahat catre tari care oricum nu plateau mare lucru si ne dadeau alte produse de rahat ca barter. Costurile de fabricatie erau X lei dar noi "vindeam" cu Y lei unde X > Y. Incercam sa producem de toate in Romania desi nu prea reuseam sa fabricam bine nici macar bunuri simple. Visam dominatie globala si erau ceva planuri aberante unde ne doream lideri globali pentru 5% din categoriile exportate. Am incercat sa furam/copiem din N surse dar nici la asta nu prea eram grozavi pentru ca incercat sa "optimizam" metodele de fabricatie pentru a le adapta la conditiile economice interne. Nu am avut ceva produs bun dezolvat integral in Romania si care sa fi supravietuit la testul timpului. A venit '89 si nu am mai acceptat bartere cu toti descultii din Blocul de Est si Africa si aia si-au dat seama ca daca tot ajung sa dea bani adevarati pe produse, mai bine cumpara chestii de calitate. Nu am fost capabili sa ne adaptam la capitalism si tot ce a fost sub managementul statului a dat faliment. Am inceput sa cautam vinovati pentru incapabilitatea noastra de a ne adapta la alte timpuri si am aratat cu degetul spre reptilieni, bubuli, soros, jidani, etc, etc. Ne place discursul asta nationalist in care ni se spune ce forta economica am fost si cum din cauza intereselor meschine am fost trimiti la groapa de gunoi a istoriei a industriilor. Cum tremura Hummer de frica Aro si Krupp de frica lui Sidex si alte ineptii. Creativitatea niciodata nu a inflorit in socialism si sub managementul statului. Fara creativitate nu poti sa ai progres tehnologic. Fara progress tehnologic nu vei fi niciodata un nume pe piata. Fara un nume pe piate nu vei reusi sa vinzi. Recomand o carte https://www.polirom.ro/carti/-/carte/3758 Se explica foarte frumos cu cifre multe dintre ineptiile vehiculate in Romania printre care si aia cu grinarul Europei si alte rahaturi.
  2. Dap, am trecut de capitolul combustibi fosili, b0$$. Tocmai ne pregateam sa incepem sa vorbim despre tancurile cu fisiune nucleara ale lui Ceausescu si cum bubulii si reptilieni au complotat pentru a opri posibila dominatie mondiala (si probabil galactica) a fiilor de daci. Stii tu, lasere, piu, piu...
  3. JDM

    Drop inseamna diferenta verticala. Daca spun drop de 20 cm intre sa si ghidon inseamna ca ghidonul este cu 20 cm mai jos decit saua. "face sens'?
  4. JDM

    Comentariul tau denota o crasa lipsa de intelegere a pozitiei pe bicicleta. Un drop de 20cm intre sa si ghidon inseamna ca pe orice urcare o sa ai aproape zero greutate pe roata fata. In nici un caz nu ridici ghidonul.. Tot pe un cadru de XC am drop de 15cm si tot simt cum roata fata nu are aderenta pe urcari. De asta ma las cit pot pe ghidon pentru a creste aderenta.
  5. JDM

    Cred ca oamenii rai ti-au pus prea multe spacere sub pipa.
  6. JDM

    Nu mai tin minte cum erau crevetii aia.. in mod sigur era carne de crustacee deshidratata si transformata in chipsuri. Dupa revolutie am mai cumparat si mi-am prajit. Plus ca mai manincam in Franta la ceva restaurant absolut acelasi tip de creveti expandati. Mie imi place. Referitor la ce zice Studio54. Nu poti sa ai ceva imbibat in colestereol. Eventual imbibat in grasimi. @Traveller. Chipsurile contin uleiuri vegetale. In general se foloseste ulei de palmier, este mai ieftin decit floarea soarelui. Exista si chipsuri coapte, teoretic cantitatea de grasimi este mai scazuta. Lucrez pentru un producator de chipsuri (printre altele) Back la vremurile bune. Erau doua surse mari si late de aeromodele "de lipit", URSS si RDG. Alea din RDG erau mult mai detaliate, dar mai greu de gasit. Vara de vara mergeam la bunici la Suceava si cautam acolo. La mine la mare nu se gaseau. Inca mai am traume cu stickerele alea cu aeroflot (cu chirilice).
  7. JDM

    .. se gasesc dar doar pe sub mina... Nascut in 1980.. cozi la butelii de cite 3-400 oameni pt probabil jumatate de masina. Batut tot orasul (50.000 locuitori) la picioar pentru cautat piine. Imi aduc aminte ca noi copii adunam sticle si le duceam la alimentara, primeam un credit si cumparam doar apa Aurora. In mod normal gaseam doar Aurora, niste borcane cu zarzavat si crevetii aia vietnamezi.. nimic altceva. A reusit tata sa faca o manevra sa cumpere o combina frigorifica.. a fost adus cu camionul aprox. 600km.
  8. Aparent este vorba de ceva relativ exotic. https://www.bikester.co.uk/dartmoor-euro-bb-bottom-bracket-station-wagons-hatchbacks-vehicles-green-black-369736.html Later edit: Siteul Dartmoor spune ca este un BSA 73mm BB type: BSA/ISO 73mm Shimano: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-hollowtech-ii-bottom-bracket-bb-mt800-449969 https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xtr-hollowtech-ii-bottom-bracket-sm-bb93-bsa-85855 https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-bottom-bracket-hollowtech-ii-saint-sm-bb80-b-32351 SRAM: https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-dub-bsa-mtb-bottom-bracket-716616 <-- angrenaje cu DUB https://www.bike-discount.de/en/buy/truvativ-bottom-bracket-gxp-team-bsa-42189
  9. JDM

    La 3000EUR nu gasesti ceva nou, FS si cadru din carbon. Eventual cauti ceva resturi din 2018 gen https://www.bunnyhop.de/Bikes/Mountainbike/Cannondale-Scalpel-Si-Carbon-2-2018.htm?shop=bunnyhop_en&a=article&ProdNr=18-C24257M70SMMASTER&p=6
  10. E la fel de cunoscut in afara cum este cunoscut si in Romania. Este un brand de pluton, exista zeci de branduri similare. Pentru mine este un brand de mina a 3-a cu un marketing foarte agresiv. Costul acelui marketing se vede in pretul la raft. Pina la urma tu, eu si altii, platim indirect costurile de marketing atunci cind cumparam un Cube. Magazinele pot avea in oferta orice model de la Cube, din nou, nu este o dovada a renumelui Cube. La finalul zilei trebuie sa fim realisti, bicicletele sub 1000 EUR au devenit entry level, cadre banale si doar spre partea de sus a intervalului cu componente ok. Sa discutam despre importanta brandului la cadre cu geometrii de acum 10 ani e risipa de energie si timp.
  11. Faptul ca diversi sportivi in diverse discipline folosesc biciclete Cube nu este un indicator al prestigiului brandului. Face parte din marketingul lui Cube (si al altor branduri evident) de a isi crea vizibilitate. Acele echipe folosesc Cube pentru ca sint platite sa foloseasca acele biciclete sau le primesc gratuit. Exista N branduri la sosea cu istorie in spate care nu au prezenta la nivel de UCI. Asta inseamna ca sint nimic fata de Cube?
  12. JDM

    Cineva din Bucuresti cu un Exceed marimea S care poate fi deranjat pentru un test? Eventual cineva din tara care poate masura standover-ul undeva la 10cm in fata BB-ului? Canyon masoara la mijlocul top tube-ului si aia e irelevant. As dori sa stiu daca poate fi folosit de cineva de circa 1.64cm.
  13. JDM

    Omul la pas are undeva la 3.5-4km/h. 6km/h este o viteza foarte mare pentru mers. Eu de exemplu la distante de 10-12-14km ajung undeva usor sub 6.5km/h. La distante de circa 25km cobor spre 6km/h dar sint un tip de 190-191cm (adica pas peste medie) si obisnuit sa merg cite 15-20-25km fara pauze. Iti spun asta ca sa iti demonstrez ca esti total pe linga subiect.
  14. JDM

    Pai ai cam ce raport vrei pe bicicleta aia. Probabil vei folosi relativ rar foaia de 48T oricum.
  15. JDM

    Eu as cauta ceva identic dar fara suspensie fata. Este relativ inutila in oras si destul de grea. Ai nevoie de portbagaj din ala pentru genti sau folosesti cutie gen rucsac?