iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,990
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

iacobdoc last won the day on July 7 2019

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,162 Excellent

3 Followers

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Surly Disk Trucker by Morpheus

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Am inceput sa port sistematic "un ceva" pe sub casca din momentul in care mi-am luat o casca de sosea fara plasa. Am constatat ca daca ai un minim de ceva pe sub casca, orice insecta intra in casca, nu te afecteaza. O surpriza placuta a fost ca am scapat de transpiratia care se scurgea pe ochelari, fiind absorbita si distribuita uniform in "cevaul ala". De aici, incepe o lunga discutie. Vara am o "un ceva" ultra minimalist de la Castelli, cu cusaturi care nu deranjeaza cu nimic, foarte subtire ... (Castelli Summer Skullcap 16043 - white 001 | BIKE24). Toamna si iarna am "un ceva" mai grosut, tot de la Castelli, de asemenea foarte bine lucrat, nu deranjeaza cu nimic, protejeaza termic, destul de bine. In rest, daca intra pe sub casca, orice caciula sau caciulita de la raionul de drumetii de la Decathlon este foarte buna dar trebuie sa le urmaresti tot timpul anului. Cele mai subtiri apar la oferta primavara si vara, in timp ce cele grosute apar iarna. Ceea ce trebuie sa stii pentru protectia la temperaturi negative, este ca oricat de groasa ar fi caciula, nu te va proteja suficient. Pentru asta trebuie sa folosesti o husa de ploaie, pusa peste casca (Husa casca pentru ploaie (marosbike.ro)) In felul acesta se creeaza o perna de aer care va fi un tampon extrem de eficient fata de temperaturile negative.
  2. iacobdoc

    Unii au un talent in a distruge bile, conuri si rulmenti de roti, altii @majikstone au un talent in a distruge butuci pedalieri si pedale. Fiecare cu bucsa lui.
  3. Sunt frustrat pentru ca de cativa ani, forumul asta nu ma mai atrage, nu ma mai regasesc in el. Mi-e dor de vremea “moderatorilor dictatori” dar care aveau un cuvant de spus. Regele a murit! Traiasca regele!
  4. Ce sa zic?! Pe mine si restul de ciclisti de anduranta ne ajuta sa nu adormim pe bicicleta. Trebuie sa citesc si eu articolul. Din recenzia articolului mi se pare ca testul este irelevant. Au studiat cresterea performantei intr-un test de 5 km. Cred ca e o gluma. Tot asa mai sunt teste privind rolul hidratarii, in care sportivii fac efort o ora.
  5. iacobdoc

    Raspuns corect. Cat de mare. Sa lasam gluma. Prea larg nu cred ca exista pentru ca ii strangi din fir. Sunt de preferat variantele cu mai multe linii de ajustare. Nu am experienta cu Northwave dar am cu Specialized SPD pentru MTB pe care ii folosesc la sosea. La incaltari port 45 dar la Specialised am luat 47 pentru ca 46 mi se parea ca ar putea fi o marime prea ingusta. E a doua pereche pe marimea asta si nici una din perechi nu m-a durut, nu m-a batut si m-au protejat de frig chiar si la -10 C (cu amendamente). Practic, senzatia e ca pedalezi cu toata talpa, nu simti puncte de contact si nici contactul efectiv cu pedala. Sunt ceva mai largi dar cele trei clape cu scai imi permit sa ii ajustez foarte bine. Sunt ceva mai lungi dar ma deranjeaza doar faptul ca pot da cu papucul in roata fata. In schimb, iarna pot sa ii incalt cu un ciorap de schi, ceva mai gros. Stiu de la prieteni, ca Northwave, desi scumpi, au o rata cam mare de nemultumiri: disconfort, chiar desprins de talpa in sub 1 an de utilizare. Ce ar fi de retinut este ca piciorul se configureaza pe dimensiunea si forma incaltarii. O incaltare mai ingusta va face piciorul mai ingust, o incaltare mai larga face ca piciorul sa stea latit. Evident ca orice adaptare are limite.
  6. iacobdoc

    Ce dileme puteti avea?! Gumele de 32 sunt compatibile cu orice janta cu diametrul intern 15-24 mm, cu optimul intre 18-24 mm. In schimb de la 18 mm, janta e compatibila cu balonaje de pana la 50 mm. Multe jante de sosea au latime interna de 18 mm. In consecinta: este perfect fezabil un frameset cu doua seturi de roti. Personal am un cadru Surly (ma rog, de touring) cu un set de roti de sosea, de 28, cu frana pe disc si un set de roti de MTB de 28 cu frana pe disc. Cadrul accepta cauciucuri de 28” x 46 mm. Ma batea gandul sa folosesc 27,5” cu balonaj 50-54 mm (1,9”-2”). https://www.wtb.com/pages/tire-rim-fit-chart#
  7. iacobdoc

    @psb Mai puteai omora virusul cu post si rugaciune. Adica te abtineai de la 3 zile la o saptamana sa pui mana pe ea si in timpul asta te rugai sa ai rabdare.
  8. iacobdoc

    @Juli Am remarcat si eu ca nici Maros si nici BellaBike nu precizeaza toate caracteristicile butucului. Mai mult, iti prezinta produse dubioase detaliind in mod ciudat denumirea dar fara a spune nimic despre caracteristicile lor sau spun prea putin. Din pacate, BikeSports, care ar fi trebuit sa fie un pol de calitate in ciclismul clujean, are un sit web care nu ma indeamna sa caut nimic acolo. In final, majoritatea discutiilor se reduc la catalogarea in bun sau rau. In realitate, e vorba doar despre profit. Este foarte greu sa mai faci profit datorita concurentei magazinelor on-line.
  9. @Alin99 Lantul a fost nou sau a venit impreuna cu bicicleta? Iar bicicleta a fost noua sau SH?
  10. iacobdoc

    Ma intreb daca oasele tinerilor nu sunt mai “elastice” comparativ cu ale “varstnicilor” si asta ar fi o explicatie pentru adaptabilitatea mai buna.
  11. @psb Da. Ce e de facut? Gimnastica adecvata. Cauta un kinetoterapeut bun care sa iti recomande.
  12. iacobdoc

    @EyesOnly Este dupa sufletul omului. Pentru unii, in plina catarare: “Avem pana! Vai ce bine!” Pentru altii: “Bine macar, ca n-am facut pana!” Felicitari cronicarului! @Traveller Patria iti va fi recunoscatoare!
  13. iacobdoc

    “Duamna” sau “duomnisoara” recunoaste esenta problei: sunt niste frustrati. Eu le-as spune: “Ba sarakilor, ati avut bani “decat “de masina? Ba, noi ne-am luat si masina si bicicleta si dupa ce mergem la munca avem timp sa si pedalam, frustratilor care sunteti voi frustrati.”
  14. iacobdoc

    Eu am incercat peticele autoadezive de la Lezyne. Destul de bune dar trebuie nuantat. Sigur sunt eficiente pe porii camerelor de MTB. Pe camerele de sosea, e cum iti este norocul. Cu peticele astea, am reusit sa controlez un semi snake-byte la un cauciuc de 32, care a rezistat in tura respectiva. A doua zi roata era dezumflata. Cu slte ocazii nu am fost la fel de norocos. Pachetul de la Lezyne era gandit pentru sosea. Avea si un petec de plastic autocolant pentru a fi aplicat pe fata interna a anvelopei. Ce trebuie retinut e ca peticele autoadezive sunt o solutie temporara. Daca vrei o solutie definitiva, atunci folosesti tot petic cu adeziv. Pentru un soselist “pur sange” a ingreuna inutil bicicleta si ciclistul, este ceva umilitor, degradant. A putea renunta la acel mic tubulet de lipici, este o mare victorie. Pentru restul, cum sunt si eu, s-ar putea ca metoda cu lipici sa fie singura de incredere, deci de preferat.
  15. iacobdoc

    @Traveller Ce sugerez eu e ca fiecare trebuie sa testeze. Desigur, pentru o naveta de 30 km total/zi, nu merita efortul.