iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,925
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

iacobdoc last won the day on March 30 2018

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,096 Excellent

2 Followers

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Surly Disk Trucker by Morpheus

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. iacobdoc

    Mi-am amintit de vremea cand tot schimbam pe ciclocomputere. Pana am luat Garmin Edge 520 cu senzori HR, cadenta, viteza. De atunci, s-a asternut linistea. Doar din cand in cand mai schimb bucata de harta a sistemului, dupa nevoi. Edge 530 mi se pare ca este absolut perfect.
  2. Eu am 105 de cel putin doi ani. Am reusit performanta sa stric in mers predominant pe sosea, doua deraioare spate dar manetele nu au nimic. dar... este adevarat ca daca nu esti atent, poti baga cablul aiurea fara sa fii sigur ca e pe canalul potrivit si asta e o maaare problema. Este posibil ca baietii de pe reddit sa se fi uitat la acelasi film cu erori?
  3. iacobdoc

    @feribotu Daca este sa discutam de anduranta pe sosea, in momentul acesta, favoritele mele pentru ca au rezistenta la inaintare mica, aderenta buna si rezistenta la pene buna, sunt Schwalbe Marathon Supreme HD Evolution Folding Tire cu balonaj minim de 32 si maxim de 50, disponibile pentru roata de 28 inch dar cred ca are echivalent si pentru roata de 26 sau chiar 27,5 inch. Astea sunt pe la 33 euro. Pentru touring hardcore, garantez pentru Schwalbe Marathon Mondial Evolution Touring Folding Tire 28 Inches - Black-Reflex disponibile cu balonaj de 37, 42 si 50. Sunt absolut incredibile. suporta absolut orice tip de drum inclusiv pedalatul pe bolovani. Are o rezitenta la pana aproape garantata. Problema cu ele este ca au 450 g si au o rezistenta la inaintare ceva mai mare. Daca ar fi sa plec "in necunoscut", dar nu mai mult de 100 km/zi si fara a sustine mai mult de 25 km/h, cu astea m-as duce, fara sa ezit. Cu cauciucurile astea am facut off-road alaturi de Cavalerii BBB in tura de Bucovina si s-au comportat admirabil.
  4. iacobdoc

    Am testat Ritchey Comp Alpine JB Folding Tire - 30-622 - Skinwall pe post de cauciucuri de sosea. Cauciucurile astea au fost gandite pentru orice fel de drum: fie asfaltat perfect, fie drum prost, fie cu pietris. La cele 300 de grame, pentru un balonaj de 30 mm si un pret de 20 €, pareau o oferta de cauciucuri pliabile care nu trebuia ratata. Calea de rulare poate fi considerata neteda, aderenta pe pietris fiind asigurata de impresiuni in suprafata cauciucului in loc de proeminente (crampoane). Rolul acestui design era de a asigura rezistenta minima la rularea pe sosea. Confirm ca rezistenta la rularea pe sosea este comparabila cu un cauciuc gandit pentru sosea. Cauciucul pare robust si sigur dar aceasta calitate vine la pachet cu o aderenta putin mai scazuta. Presupun ca este o combinatie nefericita de carcasa cu TPI 30, un cauciuc ceva mai dur si o presiune maxima de 110 PSI. Una peste alta, desi sunt rapide si demne de un cauciuc de sosea sunt destul de nesigure in exploatare prin aderenta deficitara in cazul franarilor de urgenta.
  5. iacobdoc

    @kr3bs Nu iti fa nici o problema, esti pe calea cea buna. Combina dieta keto sau orice dieta de tip “mediteranean” (adica dietele care axclud glucidele rafinate: faina in orice combinatie, zahar, lapte, iaurt, cartofi, fructe si in special sucurile de fructe, ... = alimente cu indice glicemic mare) cu 1 ora de sport pe zi la o frecventa cardiaca 180 - varsta (asta e pragul aerob). Rezultatele le vei vedea de la o saptamana la alta. Nu exagera. Daca vrei informatii suplimentare gasesti aici: https://philmaffetone.com/2-week-test/ si aici https://philmaffetone.com/180-formula/ Daca vrei sa dozezi efortul, cel mai bine mergi la spinning la o sala dar cu ochii pe frecventa cardiaca.
  6. iacobdoc

    @majikstone Nu ne temem, speram ca ai trecut la frane pe disc.
  7. iacobdoc

    @Coman Yannis Tipul respectiv de suspensie este aducator de muuulta greutate inutila si un mancator de impuls in timpul pedalarii. Decat asta, mai bine un hard tail cinstit.
  8. iacobdoc

    @Manu23434 1. Ce frane sunt? adica denumire producator, model. 2. Detaliaza “scapa maneta”.
  9. iacobdoc

    Dar sa revenim. Ar putea antrenorul virtual sa inlocuiasca antrenorul uman? 1. Cantitatea si intensitatea antrenamentelor pot fi cuantificate foarte precis, adecvat inregistrarilor anterioare (experientei) ale unui ciclist. 2. Sunt destul de bine definite schemele de antrenament pentru a obtine plusuri specifice fiecarui tip de ciclism: de sosea, triatlon sau anduranta. 3. Antrenorul uman poate sa te faca sa intelegi de faci fiecare lucru, ca sa te concentrezi mult mai bine pe aspectele importante ale antrenamentului. 4. Antrenorul uman poate raspunde adecvat laturii umane a fiecaruia dintre noi. Tind sa dau castig de cauza antrenorului virtual.
  10. iacobdoc

    @majikstone Tin minte ca in 2008-2009, cand am urcat din nou pe bicicleta, incercam sa mergem din ce in ce mai bine chiar daca nu intentionam sa participam la o competitie. atunci as fi vrut sa am un sfatuitor care stie ce spune. Am devenit membru al acestui forum in 2010 cand s-a pus problema participarii la intalnirile de pe Transfagarasan. In anii care au urmat am sperat ca ma voi lumina in privinta modului de antrenament, alimentatie, ... Nu a fost cazul. Totusi, chiar incepator fiind, chiar fara dorinta de a participa la competitii, am avut nevoie sa fiu antrenat. Au trebuit sa treaca multi ani si chiar sa experimentez pe propria piele ca sa inteleg ce trebuie facut. Da, cred ca antrenorul este necesar si pentru incepatori si ca simplul pedalat nu duce nicaieri. Mai mult, cred ca cei dotati de la natura se irosesc fara a beneficia de un antrenor.
  11. iacobdoc

    @majikstone Cred ca am sa te contrazic. Efortul fizic poate repara dar poate distruge in egala masura. Conteaza cum il dozezi. Pana intr-o anumita limita, poate decupla mecanismele stresului si regenera organismul. Peste o anumita doza, in schimb, nu face decat sa adauge un plus stresului. Am spus doza pentru ca stimularea poate fi de intensitate sau de volum sau combinate. Desigur ca atunci cand auzim cuvantul antrenor, ne gandim la un sportiv cu pretentii competitionale dar uitam ca educatia sportiva este tot o forma de antrenorat chiar daca termenul mai potrivit ar fi acela de consiliere sportiva. Cele mai mari erori si cu consecinte severe, le fac tocmai incepatorii. Cei avansati, nu mai reusesc sa progreseze sau intra in sindrom de supraantrenare dar si unii si altii au nevoie de un antrenor care sa le spuna ce sa faca. Aici aveti un articol destul de bun:
  12. iacobdoc

    @majikstone Un punct de vedere corect. Cu ceva vreme in urma, fiind fascinat de rezultatele intelegerii dietelor pentru slabit, "predicam" oricui vroia sa ma asculte. "Victimele" mi le alegeam dintre persoanele care, in mod cert aveau nevoie de ajutor. O astfel de persoana m-a ascultat dar pana sa faca ceva concret au trecut cam doi ani. Am reintalnit-o si schimbarea era vizibila. Mi-a marturisit ca facea spinning dar sub indrumarea unei persoane de la sala unde mergea. Nu cred ca este chiar atat de neobisnuit sa ai un atrenor chiar in conditiile in care continui sa iti vezi de viata. Stiu destule persoane care pierd zilnic ore in sir, fara rost.
  13. iacobdoc

    Principial, se pot defini mai multe abilitati ciclistice, de regula cam 6 si combinatii. In functie de specificul turelor pentru care te antrenezi, trebuie sa dezvolti cam, trei astfel de abilitati. Din datele inregistrate o perioada de timp, privindu-le corect statistic poti sti cat sa stimulezi si cat sa te refaci pentru a progresa pe directia dorita. Strava mi-a propus sa incep un plan de antrenament adaptat pentru mine. Atunci am realizat ca ei au o imagine clara in ceea ce priveste calitatile mele fizice si ce anume trebuie sa dezvolt. Mai mult, incarcand zi de zi turele facute ei stiu daca am atins obiectivele si pot ajusta automat programul de antrenament. Ironic vorbind, ma intreb daca marile echipe se antreneaza tot cu Strava sau peak ...? @emilbotescu Un trainer “destept” corelat cu un plan de antrenament poate face minuni dar acelasi lucru il poti obtine cu o bicicleta echipata cu toate gadgeturile necesare, pusa pe un trainer “stupid” dar din nou corelat cu un plan de antrenament.
  14. Inceputul acesta de an m-a tulburat profund. Am fost implicat in constituirea unei asociatii sportive si nu numai. Din pacate, a trebuit sa asist neputincios la moartea unui bun prieten, initiator al acestei asociatii. Ideea de la care s-a pornit a fost nevoia de a avea o umbrela sub care sa se poata dezvolta si afirma ciclisti competitivi, in primul rand la nivel de amatori dar chiar profesionisti. Am trecut in revista principalele nevoi pe care le au cei care se antreneaza sistematic cu scopul de a participa la competitii. Deja citisem o carte noua care este destul de elocventa in ceea ce priveste antrenamentul facut cu sens: "Power meter handbook. A user's guide for cyclists and triathletes" de Joe Friel, un reputat antrenor de ciclism. Aceasta lectura m-a luminat si mi-a furnizat mijloacele prin care pot masura obiectiv evolutia personala. Am intrat in contact cu ciclisti performanti de pe plaiurile clujene si am avut discutii cu ei pe tema modului in care trebuie sa te antrenezi. Spre surprinderea mea, a trebuit sa constat ca singurul lucru cu cap pe care il fac toti, este sa se antreneze periodic, in rest, fara a sti ce fac cu adevarat. Totusi, unul dintre ei, un sportiv extrem de echilibrat emotional si matur in gandire, foarte eficient fizic, afirma ca foloseste un antrenor virtual si urmeaza planul de antrenament. Foarte bine, mi-am spus eu dar oare nu ar trebui sa stim care este "misterul" din spatele unor scheme de antrenament? Mai are nevoie cineva de un antrenor real? Voi ce credeti?
  15. iacobdoc

    https://imgur.com/gallery/ZkvTucp https://m.imgur.com/gallery/1u5Rqbf