iacobdoc

Membru
  • Content count

    1,877
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

iacobdoc last won the day on March 30

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,075 Excellent

1 Follower

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Surly Disk Trucker by Morpheus

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. iacobdoc

    @Mookyama Am cam ajuns la finalul constructiei bicicletei Surly Disk Trucker. Asta e o bicicleta de turism dar eu as numi-o polivalenta. Eu am probat-o ca soselista si sunt foarte multumit. Am probat-o ca ciclocross si pot spune ca are potential dar si minusuri. In esenta ei este o bicicleta de sosea si sigur este o gravel bike. Partea frumoasa e ca o poti avea o viata intreaga.
  2. iacobdoc

    Cand discutam de gravel bike cu valente de off-road, ar trebui sa nu uitam de distanta de la butucul pedalier la nivelul solului. Bicicletele gandite de sosea, ajung cu pedalele cam la 10 cm de sol, in timp ce bicicletele de off-road, cam pe la 13-14 cm. Diferenta poate parea mica dar este semnificativa. @Stuparul La TBT am mers cea mai mare parte a timpului cu foaia de 26, pentru o caseta de 11-36 si doar ocazional cu foaia de 39. In schimb, la ultima urcare in Faget, am mers exclusiv pe foaia de 30. Cred ca pentru off-road, as fi super-multumit cu o transmisie 34/11-42 si roti 29.
  3. @majikstone "He, he!" cum ar zice unii. Cadrul ala a vazut ceva off-road in vremurile lui bune. Umblam catre Padis, pe atunci.
  4. @Aurex Intervin si eu, poate cam tarziu. Nu am avut nici o problema de "compatibilitate" intre deraior si pedalierul de 48. Este adevarat, ca este o diferenta de diametru de aproape 3 m intre o foaie de 40 si una de 48 de dinti dar asta inseamna doar ca muti deraiorul mai in sus cu 1,5 cm. Aparent cam ai unde. E posibil sa interferi un pic cu suportul de bidon. Pentru predominant sosea sau gravel, un 48 este ideal. Pentru off-road, un 44 este foarte bine. BBB-istii m-au vazut in tura de Bucovina si Banatul Montan cu un pedalier de 48 si brate de 175 mm, cu care am mers foarte bine. Sunt sigur ca te vei obisnui cu rotile de 27,5". Stiu senzatia de "putere" pe care ti-o dau rotile de 28". Cum zicea si @majikstone, legat de pedalier, cat timp este un MTB, deci butucul pedalier mai sus comparativ cu cele de sosea, lungimea bratului pedalier o alegi in functie de lungimea picioarelor tale. Esti lung in picioare, vei fi eficient pe brate de 17,5 cm, esti scurt in picioare, s-ar putea sa vrei 16,5 cm. 17 cm multumeste cam pe toata lumea.
  5. iacobdoc

    @Sherlock Felicitari! Esti foarte bun. Oricum o iei, aproape 8000 de metri sunt foarte multi. Mai aveai putin si faceai un Everesting. Daca e sa fim carcotasi, cei care au propus tura, au avut ca obiectiv, intreg traseul in 24 de ore cu tot cu pauze dar au avut masina de asistenta, ceea ce schimba mult datele problemei. Este un mare avantaj pentru ca nu trebuie sa cari nimic in plus si poti avea bicicleta cat de usoara. Strava, ascunde informatii relevante cum ar fi durata totala a deplasarii. Un somn bun peste noapte, transforma tura in una de doua zile. Nu am inteles cum a fost. Eu cred, ca traseul asta, cu cerinta de a fi parcurs in maxim 24 de ore, ar putea deveni un fel de brand. Cine il face, are un anumit potential. Chiar si asa, ma bucur sa vad ca ideea in sine starneste, in continuare, pasiuni. Ca sa fim bine-ntelesi, eu nu as putea. Fizic as muri la maxim 4000 m diferenta de nivel.
  6. Ma bucur ca povestile noastre au ajuns sa inspire. @Traveller este cea mai importanta piesa in planificarea turelor pe care le facem, pentru ca are o inclinatie naturala spre documentare si planificare. Iubeste sa faca asta. El stie intotdeauna unde se afla si ce e important de vazut. Odata, in varful dealului el a spus: “In dreapta aveti tinutul sasesc iar in stanga, tinutul secuiesc.” dar aici si acum suntem noi, as adauga eu. Chiar daca intalnirile noastre aveau si vor avea o tematica, ele nu sunt despre explorarea teritoriilor ci despre explorarea interna, despre explorarea puterii unei relatii armonioase, adica despre bucurie. Bucuria de a fi impreuna. Aproape in fiecare tura, se intampla cate ceva care ne scoate din tiparele de gandire si ne face sa ne apropiem tot mai mult de o simbioza: Cavalerii BBB. Am trait emotii sublime care m-au transformat si pe care nu cred ca le-as fi avut daca nu as fi fost in tovarasia cavalerilor. Cred ca asta e cheia in care trebuie citite povestile noastre, pentru ca ele sunt un indemn la tovarasie.
  7. iacobdoc

    Tot la 200-300 km. Ultima oara am incasat un ditamai cuiul. Sa-mi ... daca inteleg cum. Era cam 14:00, arsita cat China. M-am incapatanat sa rezolv pana. Trei incercari nereusite. In final am pus camera de rezerva. Mi-a luat o ora. Ba intra pietris sub cauciuc, ba iarba, ca sa nu vorbesc ca nu pot pune nici o anvelopa fara ca sa nu mi se bage in cale, camera. Oribil. Ma intorc la Shwalbe Marathon de 32. In ultima vreme am luat doar pliabile in ideea ca vreau sa car un rand de cauciucuri pentr altceva ... Clar, plec cu doua camere de rezerva ca nu imi pot permite sa nu pot peteci o camera si sa raman fara camera de rezerva.
  8. iacobdoc

    Mor incet. Am doua roti aero super misto. Am pus pe ele niste gume Schwalbe Durano de 28. Totul e bine si frumos pana se intampla sa fac pana. Sa dai dar mai ales sa pui gumele astea la loc, e omor din culpa. Ziceti-mi ca la voi e mai usor. Bine ca nu am de 25.
  9. Unii aterizeaza, altii se chinuie sa zboare. Numa-n zarea-ndepartata, Lin curgea fuiorul de ploaie. Da mai da-le-ncolo de ritm si rima.
  10. iacobdoc

    @sebi_china Cica ma dau cu bicla de peste 10 ani si am crezut ca le vad pe toate si ca le stiu pe toate. Anul trecut am rupt doua deraioare spate si nici acum nu stiu de ce. Ca tot veni vorba, cate viteze si ce manete schimbatoare ai (ce producator)?
  11. Asteptam ceva trasee, comentarii despre obiective...
  12. iacobdoc

    @thelak O poza cu placutele de frana, fata si spate. In general, formele si dimensiunile nu sunt tocmai infinite si frecvent BBB produce cam de toate si pentru toate.
  13. @pinteacel Am vazut intrebarea asta si pe un grup de Facebook. Ma intereseaza daca, atunci cand se invart fara sa angreneze roata, se invart doar acele pinioane sau se invarte tot blocul de pinioane? Daca se invart pinioanele in raport cu restul blocului de pinioane, atunci este foarte probabil ca ai caseta de aluminiu si acele pinioane au sapat in caseta. Daca nu, atunci este o problema la clicheti. Varianta cea mai simpla e ca cineva a pus prea multa vaselina la clicheti si astia patineaza un pic inainte sa angreneze. Poti presupune asta daca, atunci cand roata se invarte singura, nu prea auzi clicaitul clachetilor. Oricum, merita desfacuta caseta si verificati clichetii. Scapatul lantului apare dupa ce angrenezi roata, la forte mari.
  14. iacobdoc

    @Raducu1234 Te referi la asta?
  15. iacobdoc

    @crystale Confirm ca speciala e tot speciala. Diferenta de calitate a pielei, ca de la cer la pamant, net superioara. Pe cea standard, am intins-o din surub, echivalentul a multi ani de utilizare, are un aspect ponosit si e moale, in conditiile in care nu pot spune ca nu am ingrijit-o. Cea Special e ca noua. Doar putin data dupa fundul meu. Am peste 2500 km cu ea.