iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,948
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

iacobdoc last won the day on July 7

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,115 Excellent

2 Followers

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Surly Disk Trucker by Morpheus

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. iacobdoc

    @Vlad Stoian Aici poti gasi foarte multe informatii despre compatibilitati ... https://bike.bikegremlin.com/158/bicycle-rear-hub/ Linkul este directionat catre partea despre butuci. In esenta, chiar daca este rupt, masori lungimea axului si cauti unul echivalent. Atunci cand il cumperi el vine cu conurile pe el. Poate poti pastra conurile existente, poate nu, in functie de uzura de pe calea de rulare a bilelor. Evident ca ar trebui sa stii diametrul bilelor, cate bile erau pe o parte. La randul lor, desi conurile au cam acelasi filet, au dimensiuni diferite. Cel mai bine e sa iei roata, cu tot cu axul rupt si macar o bila din butuc si sa mergi la un atelier specializat.
  2. iacobdoc

    @IonutA In cazul asta, te duci in gama de trekking/city care sunt mai grele, mai cramponate dar extrem de rezistente. Cele de sosea, in intelesul acestui topic, se refera la cursiere cu pretentie de super-viteza si maxim-eficienta energetica.
  3. iacobdoc

    @IonutA Cauciucul mentionat de tine, pare a fi de sosea doar in masura in care e-bike-ul este o bicicleta de sosea. Desigur ca putem sa ne deplasam pe sosea si cu cauciucuri de MTB. Daca relaxam criteriile pentru cauciucurile de sosea, atunci pot sa iti impartasesc din experienta de pana acum. Printre primele cauciucuri de touring, mai de Doamne-ajuta pe care le-am folosit, au fost astea: Schwalbe Marathon Mondial Evolution Touring Folding Tire 28 Inches - Black-Reflex ( https://www.bike24.com/p263677.html ). Era in vremea cand incepusem tranzitia de la MTB la sosea/gravel. Cele cu balonaj de 37 mm, pe care le-am luat cu ani de zile in urma, le folosesc si acum si nu stiu cum sa fac sa le uzez mai repede. Din acest considerent le consider cauciucuri de sosea, dar cam atat. Sunt extrem de robuste, practic indestructibile, cu o rezistenta la pana remarcabila. Le-am folosit in ture de MTB cu Cavalerii BBB. Singura lor problema este ca aduc un plus important de rezistenta la inaintare. Daca parcurgi maxim 100k pe zi, si nu iti propui sa te depasezi cu peste 30 km/h, poti sa nu remarci asta dar nu sunt recomandabile pentru anduranta. Cu ele, o tura de 200k poate deveni extrem de obositoare. Sunt perfecte pentru cicloturism dar, totusi, inadecvate pentru sosea pur si simplu. Pentru anduranta, pe sosea si mici portiuni de macadam, folosesc Schwalbe Marathon Supreme HD Evolution Folding Tire - 28 Inches - Black-Reflex ( https://www.bike24.com/p2144693.html?q=Schwalbe+Marathon+Supreme+HD+Evolution ). Cele mai subtiri sunt cele de 32. Sunt destul de usurele, suficient de rapide si cu o foarte buna aderenta la asfalt. Confera o foarte mare liniste in privinta penelor si a taieturilor. Le prefer ca principalul cauciuc de anduranta pe sosea pentru linistea pe care mi-o ofera desi as fi preferat sa existe echivalentul lor cu balonaj de 28 mm.
  4. dintre cele doua modele, raportat la cerinte, evident ca as recomanda Kross dar n-am inteles care este oferta pentru trekking?
  5. @krazyeone Foarte buna observatia. Power meterul iti arata actiunea in timp ce frecventa cardiaca este reactiva, secundara la efortul depus si destul de tardiva. De exemplu: bagi un sprint si o vreme frecventa cardiaca este sub o anumita valoare tinta. Te hotarasti sa reduci efortul depus dar frecventa cardiaca e in continua crestere discordant cu scaderea efortului depus. Adica, daca pedalezi constant pe o panta constanta (sau trainer cu gradul de rezistenta fixat) atunci poti spune ca dupa cateva minute, pulsul este in acord cu puterea dezvoltata ... In lumea reala, daca te iei dupa puls mai intai te loveste trenul si mult dupa aceea auzi si sirena locomotivei. Sa revenim. Nu ai nimic decat un vitezometru, apreciezi subiectiv intensitatea efortului dupa cat de capabil esti sa vorbesti in timp ce pedalezi. Ai un HR atunci ai un pas mare inainte pentru ca poti sa iti dozezi efortul pe perioade de timp mai mari de cateva minute (mai putin, nu stii exact ce ti se intampla). la antrenamentele cu intervale nu te mai intereseaza HR ci doar cat poti sustine intensitatile mari. Ai un Power meter, deja esti boier. Joci in liga nationala. Poti sa iti faci planuri de antrenament de un rafinament remarcabil. Daca esti Chris Froome, nu te intereseaza nimic, urci pe bicicleta si dai bice.
  6. @Radu V Cativa ani, m-am incapatanat si eu sa ma bazez doar pe FTHR care se coreleaza cu pragul lactic. Nu stiu de ce, ma astept ca daca progresez, sa ating un FTHR cat mai sus (adica sa pot duce un efort maximal la frecvente cardiace cat mai aproape de HR maxim) in timp ce pragul aerob (nu VO2 max ci acel prag pana la care grasimea si glucoza se ard 50%/50%) sa fie cat mai jos? sau sus? Frecventa cardiaca per se nu este un indicator al progresului pentru ca progresul inseamna mai mult. Mai mult ce? Mai multa viteza pe acelasi traseu, mai multa forta pe catarari ... Oricum o iei si o invarti, tot la mai multa putere pentru mai mult timp ajungi. De aceea, daca vrei sa masori progresul si nu ai power meter, atunci masori ce produci (fie viteza, fie timp pe un acelasi traseu cu lungime cunoscuta) la aceeasi frecventa cardiaca. Nu am facut raportul putere/frecventa cardiaca dar am impresia ca o crestere procentuala modesta a frecventei cardiace duce la cresteri semnificative ale puterii dezvoltate. Oricum, un astfel de test il faci cand ai depozitele de glicogen pline pentru ca stimularea frecventei cardiace este dependenta de viteza cu care se arde glucoza, implicit cu viteza de producere a acidului lactic. Dupa 100 km, cam oricine isi termina glicogenul, moment in care frecventa cardiaca scade de la ceva sub pragul lactic la pragul aerob. Este complicat. In final te intereseaza sa fii eficient. DAca vrei sa stii, atunci folosesti power meter. Daca vrei sa estimezi din frecventa cardiaca, atunci e dificil dar nu neaparat imposibil.
  7. @Mookyama Nu are nici o imortanta cum pedalezi: singur sau in pluton, pentru s te antrena. Scopul antrenamentului este de a creste puterea pe care o poti dezvolta si sustine.
  8. @Mookyama Nu detin adevarul absolut iar fiecare este liber sa faca ce doreste.
  9. @Mookyama In “The cyclist’s training bible / Joe Friel.—4th ed. p. cm.” autorul formula un decalog. “COMMANDMENT 1: TRAIN MODERATELY COMMANDMENT 2: TRAIN CONSISTENTLY COMMANDMENT 3: GET ADEQUATE REST COMMANDMENT 5: TRAIN WITH GROUPS INFREQUENTLY” Eu am citit si argumentatia data de el si nu prea am gasit nimic de comentat contra. Ideea de baza e ca daca nu respecti 5, risti sa te pui in situatia de a nu respecta 1. Alta este povestea antrenarii in vederea rulajului in pluton. Din ce deduc, mergi cu un pluton, fie doar de exagerati, fie mult peste nivelul tau.
  10. @Mookyama Psihologic esti un dur. Asta inseamna ca la nivel mental esti foarte competitiv. Fizic, in schimb, trebuie sa ai intelepciunea de a creste treptat.
  11. @majikstone Nici pe sinugigasi nu ii intelege nimeni dar ei exista iar mintea lor isi gaseste motivatii din cele mai bizare dar care anuleaza instinctul de supravietuire.
  12. @DAMIAN Multumesc. Asta era. Ba chiar mai jos: 60 rpm.
  13. iacobdoc

    @Suliman Ar fi util sa vii cu detalii. Sngle speed sau fixie? Pentru inceput, inaltimea ta si lungimea picioarelor masurata intre picioare, lungimea seat tubului, lungimea top tube, lungimea pipa. O poza ar fi si mai bine. Intrebari: 1. Ai reglat inaltimea si pozitia seii in raport cu pedalierul? Daca da, cat este iesita tija de sea deasupra seat tube-ului? 2. Ai senzatia ca te lovesti cu ghidonul in genunchi?
  14. @Mookyama Inteleg ca stii dar nu vrei sa faci ce trebuie.
  15. @Mookyama Exista cadenta optima. Evident, optima in raport cu obiectivele propuse. Pentru competitie, cum spuneam, optimul este pe la 85-95 rpm. In raport cu eficienta contractiei musculare, articolul de care imi amintesc spunea ca numarul de fibre musculare din muschi, care participa la contractie, variaza cu cadenta de pedalate. Maximul de fibre implicate in contractie se atingea pe la 70-75 rpm (daca imi aduc bine aminte). De aici rezulta ca pentru efortul pe termen lung, cadenta optima e 75 rpm. 25 km/h era o recomandare estimata din graficul HR / viteza pe care l-ai afisat. Regula de baza este: te antrenezi in raport cu cat poti (Z3 de putere, eventual 10-20 bpm sub pragul lactic pentru HR) ca sa fii capabil de eforturi exagerate cand conteaza.