iacobdoc

Members
  • Content count

    1,749
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

iacobdoc last won the day on January 6

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

971 Excellent

1 Follower

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Fuji Morpheus custom
  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biografie
    Niciodata nu poti fi suficient de pregatit. Totusi, cineva este intotdeauna primul.
  1. Am pus doua gume noi care cer 85-115 PSI. Confirm ca se poate folosi pompa pentru a umfla fara probleme pana la 70 PSI dupa care ceva mai dificil la 85 PSI dar am putut pompa si la 100 PSI.
  2. @paulradObservatie corecta. Fa cateva antrenamente pe trainer cu casti pe urechi si, eventual citind ceva (ipad) sau privind ceva la televizor. Ar trebui sa apara diferente. Este posibil ca organismul tau sa fie hiperreactiv (hiperkinetic) generat de emotii. Esti in perioada de stres?
  3. Candva, mi-am luat o sea Brooks B67 cu arcuri ca eram disperat. Alegerea s-a dovedit nepotrivita pentru drumurile lungi. Totusi, am retinut aspectul dur, cartonat al pielii si faptul ca udeala de la ploaie, in timp ce pedalezi nu e o catastrofa. Dupa, cam un an, m-am decis sa trec la una B17. La momentul ala nu am inteles de ce ar trebui sa dau bani in plus peste nivelul Standard. Am inceput sa inteleg dupa ce am primit seaua. Pielea nu mai avea aspectul cartonat, dur al lui B67 dar ce era mai grav, era ca marginea dreapta era mai moale si cumva lipsita de consistenta comparativ cu cea stanga. Am inghitit galusca si am insiretat-o. Pana aici, totul decent doar ca, niturile de otel, faceau un fel de cardasie cu marginea bazonului si imi creeau un oaresce disconfort la plus 100-150 km. Ulterior am citit ca Brooks face rabat la cslitatea pielii la modelul B17 Standard. Ghinion. Daca n-am citit inainte. Una peste alta, merita incadrarea in “aged”. Acum, la inceput de an, mi-am luat inima in dinti si mi-am cumparat o sea Brooks, Special. E cu totul altceva. Pielea e cartonata, dura iar niturile de cupru, batute manual sunt aduse la nivelul pielii. Am mari sperante ca cu seaua asta ies la pensie. Nu stiu ce sa zic. Poate am avut ghinion. Nu stiu. Totusi, pentru iubitorii de Brooks recomand sa nu va uitati la cati euro in plus or fi si sa optati pentru Special sau Titanium. Am avut si un mic bonus, o husa de protectie Brooks, evident, made in China.
  4. http://www.bikenet.ro/pantofi-specialized-2017-sport-mtb-culoare-negru-marime-46?search=pantofi specialized 2017
  5. Eu tocmai mi-am luat a doua pereche de papuci Specialized de MTB pentru a-i folosi pe sosea. Pereachea anterioara o avam de prin 2010-2011, nu mia tin minte. Infiorator de comozi.
  6. @paulrad Este foarte probabil ca sa fii intr-o cadere de forma iar organismul tau "sa se zbata" in intervalul respectiv de frecventa cardiaca. Repeta cu o transmisie mai lejera si la o cadenta la care sa te simti confortabil, cu o tinta de frecventa cardiaca de 140 bpm. Nu ar trebui sa mai ai variatiile alea de frecventa cardiaca. Ajuta sa asculti o melodie cu un ritm pe care sa il simti adecvat cadentei pe care doresti sa o mentii.
  7. @paulrad Considerand ca folosesti aceeasi rezistenta din partea trainerului, viteza se coreleaza mult mai bine cu frecventa cardiaca. Eu folosesc Edge 520 si montez senzorul de viteza (e accelerometric) pe roata din spate, setez circumferinta rotii in device, il las setat pe viteza de la senzor only si pot afla care este "viteza" de deplasare. Trainerul meu, care este unul absolut stupid si vechi, este modificat. I-am anulat reglajul rezitentei la ratotia rotii si l-am lasat pe pozitia maxim. Cand doresc sa cresc rezistenta merg pe rapoarte de viteza, in rest merg pe rapoarte de catarare. Cadenta o ajustez fie in functie de viteza pe care doresc sa o mentin, fie in functie de unele caracteristici ale efortului fizic. Daca vreau forta, merg pe rapoarte de viteza cu cadenta mica (50-60 rpm). Daca vreau interval, atunci bag cadenta plus o transmisie astfel incat sa urc controlat frecventa cardiaca la valoarea dorita (de exemplu prag lactic pentru o perioada scurta de timp). In felul asta, poti sa iti evaluezi progresul fizic de la un antrenament la altul. Ce inseamna sa fii antrenat? Sa produci o cantitate mai mare de energie (viteza medie sau distanta) cu acelasi efort cardiac (frecventa cardiaca medie respectiv numar total de batai ale inimii). Poti folosi doua rapoarte: (viteza medie in km pe ora / frecventa cardiaca medie)*100 sau (distanta totala in metri / numar total de batai cardiace). Cu cat evoluezi, cu atat indicatorii sunt mai buni. Daca reusesti sa realizezi o astfel de setare, putem discuta argumentat despre ce ti se intampla.
  8. @Mookyama Am testat-o in doua metode. 1. Am umflat roata la 80 PSI cu o pompa de podea dupa care am vrut sa vad daca pot baga peste cu pompa asta. Semzatia a fost ca poti baga peste, cu un efort acceptabil. 2. Am umflat de la zero, o guma, cat am considerat eu ca e suficient (pana se face roata beton). In acest caz, se instaleaza oboseala. Am ajuns pe la 70 PSI dar nu era maximul. Prin educare, eventual numarare a pomparilor, cred ca se pot atinge echivalente cu pompa cu manometru. Ce m-a interesat cel mai mult e ca se poate pompa la 80-90 PSI fara sa faci ruptura musculara ba dimpotriva. Am avut pompe de doi lei la care iti rugai moartea pe la 50 PSI. Exista ceva minusuri. Infiletarea furtunului pe valva nu este intotdeauna lejera din cauza dificultatilor de mentinere a alinierii valvei cu furtunul dar e acceptabil. Trebuie doar putina atentie. Un alt mare plus e dimensiunea si aspectul compact.
  9. @edydear21 Iti doresc un calduros: “La multi ani cu sanatate!”. Imi e clar ca nu te plictisesti si e bine ca experimentezi. Vor urma discutiile: “suspensie fata versus rigida”, “full suspension versus hard tail”, “ghidon drept versus ghidon de cursiera”. E foarte bine. Eu am ajuns, in final, sa am o bicla de MTB nici prea prea nici foarte foarte si o struto-camila mai degraba de sosea decat de “gravel”. Acum sunt multumit. Stau si privesc in zare la momentul cand vor inflori ghioceii.
  10. https://www.marosbike.ro/index.php5?module=Frontend&action=productGalleryResponsiveZoom&selected=17655&pid=19376
  11. Arata bine, pare inteligent (se vede designerul) si ingrijit lucrata. Nu stiu ce sa spun de prinderea magnetica a furtunului. Altfel, mi-am luat si eu o Topeak RaceRoket. Bestiala.
  12. La Multi Ani! cu multa sanatate si bucurii. Ii urez si lui @ovidiu ca pe langa toate cele bune pentru anul 2018, sa se bucure de intalnirea ciclism.ro de pe Transfagarasan, ca in anii buni de odinioara!
  13. @Traveller Nimeni nu e profet in satul lui. Akebono stie ce trebuie stiut si va face ce trebuie mai devreme sau mai tarziu. @akebono Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. Sper sa te insanatosesti grabnic. Oricum, atunci cand ai dubii legate de opinia oricui ar fi, mai cere o opinie si citeste ce s-a scris pe tema respectiva. Din pacate, spre binele tau, trebuie sa te descurajez sa continui pe calea pe care pari a merge. Stii cum se spune: “cainele moare de drumul lung si prostul de grija aproapelui.” dar nu ma pot lauda ca as fi prea destept.
  14. @akebono Ridici o problema importanta. Incep sa cred ca, uneori, ca sa faci sport ar trebui sa ai reteta.
  15. @majikstone Felicitari pentru bicicleta dar si multumesc frumos. Bicla asta mai are si alte functionalitati potentiale, lamurite de tine de-a lungul timpului: prindere pentru aripa si prindere pentru portbagaj care vor deveni importante daca vei vrea sa mergem in cicloturism la vara. Eu, oricum raman la magarul meu. Totusi, s-ar putea sa ma dau cu ea prin oras, din cand, in cand, macar pentru a-i face rodajul, pentru a vedea in ce masura este tehnic adecvata: calitatea franarii, stabilitatea lantului pe foaia fata dar si pentru impresia generala de confort. Desi, foarte vechi, rotile le cunosc deja si sunt absolut exceptionale. Au rulmentii nou schimbati. Practic, au fost re-reciclate de pe proiectul Peugeot de mai bine de un an in urma (a mai ramas cadrul si furca). @Bazil 2010 Nu am experienta cu cele tubeless dar as putea face unele afirmatii legat de turismul de distanta lunga. In primul rand ca trebuie sa pui in balanta care sunt costurile unor cauciucuri ultraperformante versus beneficiile pe care le aduc. Daca pleci in necunoscut cu niste gume super-usoare cu rezistenta la inaintare super-mica, in mod sigur ai un risc foarte mare de a-ti distruge guma intr-o piatra paruta accidental pe asfalt si pe care n-ai vazut-o din cauza oboselii. Drept urmare, multi ciclisti cara dupa ei o guma pliabila in caz de nevoie dar e vorba de ciclisti de duminica. Aparent, pare a fi aceeasi greutate daca folosesti gume mai robuste dar mai grele. In fapt nu este asa, pentru ca punerea in miscare a unei roti grele este mult mai consumatoare energetic comparativ cu o roata usoara, pentru aceeasi greutate a ansamblului om-bicicleta. Pe mine, caratul unui cauciuc de rezerva mi se pare naspa chiar daca, oricum car minim o camera si un chit antipana dar au alt volum si alta impachetare. Prefer cauciucuri mai robuste, chiar daca mai grele si cu rezistenta la inaintare mai mare dar cu care pot merge linistit si pe off-road uscat fara bolovani. Zeama anti pana, cantareste echivalentul unei camere dar iti permite sa continui drumul fara nici un impediment dupa un eveniment gen intepat in spini. In schimb, zeama cam trebuie schimbata o data la 6 luni si afecteaza valva. Principala utilitate a solutilor anti-pana o vad pe off-road unde, dupa ce ca te chinui sa avansezi pe urcari, cand apuci si tu la o coborare, chiar nu doresti sa pierzi vremea cu o pana exact atunci. Din ce practic eu si ce am citit pana in prezent, in ciclismul de anduranta, unde ajungi sa ai si un mimin de bagaje se prefera sitemul cu gume robuste (gen Schwalbe Marathon), doua camere de rezerva si un chit de pana. Poate ca cea mai importanta idee pe care o am acum ar fi: experimenteaza din aproape in aproape dar fiind constient de riscuri. Solutia pe care o vei gasi nu va fi doar una tehnica ci si una care tine de preferintele tale.