iacobdoc

Members
  • Content count

    1,720
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

iacobdoc last won the day on September 4

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

949 Excellent

1 Follower

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Fuji Morpheus custom
  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biografie
    Niciodata nu poti fi suficient de pregatit. Totusi, cineva este intotdeauna primul.
  1. @St. Vineri Eu pot sa iti spun ca am o leziune de menisc drept dar fiind minora (dupa RMN evaluat de un medic foarte bun) i-am dat cu “galbenele” si pedalat usurel cam un an de zile si gata. Suprafetele articulare erau, in schimb foarte bune. Mai poti pune ceva Yogaflex si Ca cu D3. Deci, se poate dar in cunostinta de cauza.
  2. @St. Vineri Chiar daca te declari incepator in ale ciclismului si probabil si in ale medicinei, primul sfat pe care trebuie sa il dai prietenului tau este sa se caute la un medic. E foarte important. Daca “ii scapa” genunchiul poate fi destul de grav, daca “doar” il doare si, eventual i se mai “blocheaza”, atunci ciclismul lejer il poate vindeca dar nu e totuna. Intre timp, vei fi sfatuit cam ce s-ar putea gasi dar este indicat sa ne si arati cate o oferta, din ce crezi ca ar fi potrivit. Din ce inteleg, vrei sa iesiti impreuna, asta inseamna ca ii vei cauta o bicicleta echivalenta cu a ta dar nu e sigur ca nu i s-ar potrivi mai bine, una hibrida, “de sosea”, cu ghidon drept, ceea ce ar insemna o categorie cu pret accesibil pentru bugetul propus.
  3. @tohan Ar trebui sa vedem ceva poze cu posibilele prinderi pe furca si spatele bicicletei.
  4. @Biciclistul_81 No tuloai! Asta e postare capcana? @Traveller Foarte buna intrebare. Ce bicicleta e? Sosea, MTB? Ce cauciucuri? adica ce producator? ce model?
  5. @Traveller Ne-am impiedicat in el si ne-am gandit sa ii dam o noua sansa la uzura.
  6. @odyssey Discutia asta imi aminteste de o tura recenta in care m-am alaturat unui grup format din o persoana de 55 de ani, cu o obezitate moderata, fiul lui care terminase ceva o facultate dar in prezent era fascinat de consiliere fitness si o alta persoana cu varsta pe la 45-50 de ani dar destul de fit. Barbatul obez avea istoric de fibrilatie atriala (doua episoade) si o aplicare de regim cetogen pentru a slabi, la care a renuntat si s-a ingrasat la loc. Omul era disciplinat, isi lua medicatia dar dorea sa faca sport pentru un plus de sanatate. Ei bine, fiul lui l-a dus la sala, l-a pus pe spinner, si-a bagat in el de sa i se faca rau. Omul, de bun simt, s-a eschivat incercand sa treaca la bicicleta de sosea si bine a facut. Datorita diferentelor de greutate, eu mergeam mult peste el iar el isi cam scuipa plamanii. Asta este stres fizic cu aceleasi consecinte cu stresul psihic si nu ajuta la mai nimic. Ce am prezentat mai sus este un model, din pacate, din ce in ce mai frecvent. Sa nu il uitam pe triatlonistul roman care a murit cam acum un an. El a fost sportiv, ceva lupte... sport cu intensitate a efortului mare (halterofilii sunt un prototip pentru sportul cu intensitate mare dar aici ii poti baga si pe culturisti sau pe cei care trag la fiare cu sau fara rost dar si pe biciclistii care forteaza tot timpul) care i-a indus stres fizic sever. Dupa terminarea activitatii competitionale s-a ingrasat. Aceasta obezitate ESTE O CONSECINTA A STRESULUI FIZIC SEVER DE LUNGA DURATA si inseamna ATEROSCLEROZA SEVERA si RISC DE HIPERTENSIUNE ARTERIALA si ACCIDENT VASCULAR CEREBRAL plus DIABET ZAHARAT tip II. S-a reapucat de sport, triatlon, undeva pe la 40 de ani in aceeasi maniera ca in tinerete. A reusit sa slabeasca si sa fie performant dar nu a inteles sa se caute la un doctor nici macar cand avea angina de efort adica statea sa faca infarct. Cu cat ii era mai rau, cu atat pedala mai mult ca doar efortul intens este de viata lunga nu?! A murit in bratele fiicei lui sunand dupa salvare. Ei bine, eu iti spun ca daca isi ajusta alimentatia si facea sport la nivelul pragului aerob, acum era in viata bine-mersi. Sindromul de supraantrenare este un model de afectare a organismului indusa de stres, stresul fizic care este mediat de o disfunctie a suprarenalei. Cand spuneam ca fiziologia va fi rescrisa ma refeream la fiziologia lui Guiton, care este un fel de biblie a fiziologiei. Turele de anduranta vor fi din ce in ce mai numeroase iar pentru astea trebuie sa te educi altfel ... Despre asta era vorba, despre EDUCATIE. PS Nu citesc decat articole stiintifice din reviste cu reputetie si tratate de referinta in engleza si sunt adeptul lui Phil Maffetone care spunea: “No pain, no gain, no brain.”
  7. @Traveller Sportivii de performanta sunt populatie selectata cu parametrii biologici mai buni decat populatia generala dar e posibil ca pe grupele de varsta pana in 40 de ani sa apara ceva diferente.
  8. @Mookyama Da. Indiferent de ce ii va spune, cine ii va spune, vitaminele si suplimentele astea ii vor face doar bine.
  9. @paulrad Ei una? Cate doua, trei. La suplimentele nutritive daca ti se recomanda una, iei patru ca sa ai efect terapeutic. Si nu uita de calciu, magneziu, D3.
  10. @odyssey Stresul intens si sistematic nu este niciodata recomandat. Sa nu uitam ca primul maratonist al tuturor timpurilor a murit spunand: ”Am invins!”. Sa nu uitam ca sindromul de supraantrenare al sportivilor este real si are consecinte. Discutia a fost inceputa pentru a analiza daca si in ce conditii. In prezent sunt mult mai preocupat de stimularile excesive care duc la hiperfunctii: 1. deshidratarea severa cu hiperfunctia sistemului renina-angiotensina-aldosteron, 2. stresul psihic si fizic cu hiperfunctia medulosuprarenalei (adrenalina), 3. stresul fizic si chimic (alimentar) cu hiperfunctia corticosuprarenalei. Ceea ce se intampla in organismul sportivilor stresati care se lasa de sport: atleti, handbalisti, halterofili, este legat de aceste hiperfunctii si mai putin de alimentatie. In fapt, pentru a contracara aceste efecte trebuie facute in primul rand corectii alimentare dublate de mentinerea unui nivel de efort fizic. Ceea ce ai spus foarte bine este ca degeaba tragi ca un zmeu daca genetica nu te ajuta. Cei care devin performeri sunt indivizi selectati, cu anumite caracteristici biologice dar toti trebuie sa tina cont de o anumita igiena a activitatii sportive. Efortul fizic intens este nociv si mai devreme, sau mai tarziu te va ucide. Efortul fizic la nivelul pragului aerob este efortul fizic de viata lunga. Asta nu inseamna ca eu nu pedalez pana la frecventa cardiaca maxima, dar pe ansamblu sunt in media pragului aerob care la mine, pe masurate, e la 141 bpm. Eu ca sa scot 250 W imi scuip plamanii, ca asa e felul meu dar altii scot puterea asta pe la pragul aerob. In concluzie, eu nu merg la concursuri. Pot spune ca in anii in care bagam ca smintitul abia daca scadeam cateva kg vara iar iarna puneam cateva in plus fata de anul anterior. Asta pana am inceput sa citesc si sa imi dau seama ca fiziologia umana trebuie si va fi rescrisa, ca in baza ei am fost invatati, practic, prostii, ca modul in care se abordeaza tratamentul diferitelor stari si boli este fundamental gresit, ca multe alternative terapeutice eficiente sunt pur si simplu alimentare si de stil de viata. Astea nu le gasesti in cartile de medicina. Ipoteza de lucru a fost un pretext dar argumentatiile au fost facute in baza articolelor stiintifice si a cartilor de specialitate. Extrem de periculos este sa afirmi ca efortul fizic intens este recomandat.
  11. @paulrad In mod evident trebuie sa mergi la “un service” specializat. Pana acolo, nu strica cu nimic sa bagi in tine zilnic cate o pastila de calciu, magneziu, D3 (vitamina D) plus ceva produse continand glucozamina, condroitina si vitamina C. Un produs bun ar fi Yogaflex. In felul asta asiguri necesarul de calciu in oase (inclusiv adiacent articulatiilor) plus refacerea cartilajului articular. As baga mana in foc ca te vei simti mai bine.
  12. @paulrad Poti sa ii trimiti un email lui Maffetone asta. De obicei, raspunde. Dar inainte de orice, ce zic doctorii de chestia asta?
  13. Eu sunt fan motorina pentru ca trebuie sa o depozitezi undeva iar benzina e muuult prea periculoasa. Si reciclez motorina prin decantare. In timp devine un amestec de morina si ulei de lant.
  14. Bine ca m-am lasat de fumat. Lasand gluma la o parte, calitatea curatarii este dubioasa. Nisipul pare a fi tot acolo, ascuns. Sa zicem ca ai o tona de mizerie pe lant si vrei sa ii dai o fata umana, merge. Daca ai pretentii, te miri ca se uzeaza prea repede, dai jos lantul si il speli cu motorina si apoi cu detergent pana nu mai iese mizerie. In practica inseamna trei bai de motorina si doua de detergent cu cate trei clatiri cu apa cat de calda vine la robinet. Eu cam fac asta tot la 200-300 km.