iacobdoc

Membru
  • Content count

    1,848
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

iacobdoc last won the day on March 30

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,059 Excellent

1 Follower

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Fuji Morpheus custom
  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biografie
    Niciodata nu poti fi suficient de pregatit. Totusi, cineva este intotdeauna primul.
  1. @Mookyama Scrisesem pe undeva... Este de la Sheldon Brown citire. El spunea asa: cel mai mare necaz al uzurii lantului este alungirea lui. Legat de alungirea lantului, dadea urmatoarele trepte: - pana la 0,7% incep sa fie afectate pinioanele dar nu foile, - peste 1% incep sa fie afectate foile. Lua de reper 50 de perechi de zale sau 100 zale de lant, stiind fiind ca standardul de lungime este 1 inch (2,54 cm) pentru o pereche de zale. Rezulta urmatoarele praguri pentru 127 cm: - 9 (8,89) mm pentru pragul fara uzura relevanta pe pinioane si absenta pe foi - 12,7 mm pentru uzura pe foi. De aici rezulta ca pana in 6 mm alungire la 100 zale (127 cm), nu se intapla mai nimic pe pinioane si foi (prima utilizare). Folosesti un numar de lanturi ... rezonabil ar fi maxim 6. Reutilizezi lanturile pana la alungire 10-12 mm (a doua utilizare). Dupa cele 4-6 lanturi utilizate astfel, schimbi si caseta de pinioane. Chestia e ca daca lasam deoparte “avioanele”, un lant costa cam cat o caseta de pinioane. Problema e sa nu faci uzura pe foi. Asta e opinia mea. Din experienta, uzura de 6-8 mm alungire, la un lant spalat complet la fiecare 200 km se atinge pe la 2000-2500 km. Oricum de tinut minte: in situatii limita un lant bine uns oricat de murdar e mai protejat decat unul “uscat”.
  2. @paulrad Nu e 220-varsta ci e 180-varsta si e vorba de anduranta. Totusi, ai dreptate, cel mai bun e un test de efort cu spirometrie care iti va spune care cat este pragul aerob (ala la care ar trebui sa mergi in regim de anduranta) cat si pragul anaerob sau pragul lactic, care foloseste la antrenamentele cu intervale. Pentru pulsul maxim exista si alte formule de calcul dar toata lumea recomanda valoarea determinata “istoric”, asta daca nu sunt erori de masurare. @majikstone Erorile de HR pe vant sau coborari (mecanism comun), mi-a fost semnalat de un prieten. L-am constatat si eu dar rar. Este posibil sa fie datorat unor mici pulsuri de curent electrostatic ce paraziteaza dispozitivul EKG.
  3. Eu nu recomand renituirea pinilor. Undeva pe la inceputuri, am belit si un deraior si o roata cu un lant la care am remontat si renituit un pin. Daca folosesti pini de Shimano la lant Shimano, poate ca, dar mai degraba za rapida.
  4. @MTBR“Asa fortos ca tine, mai rar, bibicule.” Lasand gluma la o parte, trebuie sa accept ca @majikstone dezvolta mult mai multa putere ca mine, de unde tot felul de probleme rezultate din stricat pedale, transmisii, etc. Drept urmare, daca dezvolti multa putere, incat sa rupi lanturi, mai bine nu folosesti za demontabila. La un moment dat am citit pe situl SRAM, cred, ca zaua rapida (10v) demontata nu ar mai trebui montata la loc. Clar era o exagerate dar ei se spalau pe maini.
  5. @LucianLS Buna chestia cu spita. Am vazut si la filmele ParkTools chestia asta. @MTBR La toate lanturile, producatorii nu recomanda reutilizarea linkurilor. In practica, se reutilizeaza indefinit. Nu trebuie uitat ca odata cu lantul se alungeste si zaua rapida, deci, evident, nu o refolosesti la un lant nou. Eu mai pastrez zalele vechi prin gentuta cu scule, in situatia ipotetica ca mi se rupe lantul si trebuie sa aplic o solutie de avarie.
  6. Daca ai o bicicleta, singura chestie pe care trebuie s-o faci e sa o calaresti.
  7. m-am intersectat cu @Frank la intalnirea de pe Transfagarasan. Venise cu copilul lui. Urcau cu bicicletele. L-am salutat: "Esti Frank originalul?". "Da", mi-a raspuns el. Sunt convins ca era mandru ca facea parte din comunitatea asta virtuala, care devenea o comunitate reala din cand in cand. De cand a fost poprit de la forum, parca ceva a inceput sa moara, incet, incet. Viata e complicata. Unii fac sa existe acest forum. Altii il fac sa fie viu. Toti sunt importanti. Ce bine ar fi sa avem si intelepciune. si muuulta rabdare cu semenii nostri. Oricum, nu putem trai in trecut.
  8. @DanaM Enumeram cat de exhaustiv tot ce ar trebui stiut. Practic si eu ar fi trebuit sa am un bike fitting corect pe fosta Fuji dar in realitate ma dureau genunchii. Mersul pe jos si trainerul sau ciclism lejer pe plat ar trebui sa fie primele optiuni.
  9. @DanaM Bicicleta ar trebui sa iti fie benefica dar ... - pedalatul in forta dauneaza => exclus ciclism pe munte. - pozitia pe bicicleta poate conta enorm => poate ca iti trebuie un bike fitting sau alt tip de bicicleta. Din experianta personala, am avut un cadru de MTB pe care l-am convertit in cursiera. Avea o dimensiune nepotrivita pentru mine si suplimentar, imi dadea dureri de genunchi, mai degraba de tip tendinita patelara. Acum am un cadru de anduranta (Surly) si nu ma mai doare nimic pe el dar simt ca este un alt echilibru intre grupele musculare utilizate la pedalat. - pedalatul lejer poate vindeca. Ce inseamna lejer? Nu depasi o frecventa cardiaca egala cu 180 - varsta - 10, pante de maxim 3%, adica mai mult plat. - poti incerca antrenamente lejere pe trainer. Asta ar fi o situatie pe care o poti tine sub control.
  10. @PVN10 Sunt chiar curios.
  11. @majikstone Vazui ultima tura. Cam suparata. Au fost ceva catarari. Sa inteleg ca 1xN limiteaza potentialul?
  12. Cum se spune: “Cine poate, face, cine nu, ii invata pe altii”.
  13. Pentru iubitori "sporturilor de iarna". Va rog sa remarcati ca mi-am pus cauciucurile de iarna.
  14. @BogdanTimisoara He, he. Stii tu cu cat a vandut el reparatia mai departe? Bag mana in foc ca a luat 50 Euro de la adevaratul proprietar, tot pentru ca nu este bancnota intre 20 si 50 de Euro.
  15. Suma este perfect justificata de existenta bancnotei de 50 de lei. Bancnota de 10 lei este prea mica iar alta pana la 50 nu exista.