iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,942
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

iacobdoc last won the day on July 7

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,112 Excellent

2 Followers

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Surly Disk Trucker by Morpheus

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Mookyama Nu are nici o imortanta cum pedalezi: singur sau in pluton, pentru s te antrena. Scopul antrenamentului este de a creste puterea pe care o poti dezvolta si sustine.
  2. @Mookyama Nu detin adevarul absolut iar fiecare este liber sa faca ce doreste.
  3. @Mookyama In “The cyclist’s training bible / Joe Friel.—4th ed. p. cm.” autorul formula un decalog. “COMMANDMENT 1: TRAIN MODERATELY COMMANDMENT 2: TRAIN CONSISTENTLY COMMANDMENT 3: GET ADEQUATE REST COMMANDMENT 5: TRAIN WITH GROUPS INFREQUENTLY” Eu am citit si argumentatia data de el si nu prea am gasit nimic de comentat contra. Ideea de baza e ca daca nu respecti 5, risti sa te pui in situatia de a nu respecta 1. Alta este povestea antrenarii in vederea rulajului in pluton. Din ce deduc, mergi cu un pluton, fie doar de exagerati, fie mult peste nivelul tau.
  4. @Mookyama Psihologic esti un dur. Asta inseamna ca la nivel mental esti foarte competitiv. Fizic, in schimb, trebuie sa ai intelepciunea de a creste treptat.
  5. @majikstone Nici pe sinugigasi nu ii intelege nimeni dar ei exista iar mintea lor isi gaseste motivatii din cele mai bizare dar care anuleaza instinctul de supravietuire.
  6. @DAMIAN Multumesc. Asta era. Ba chiar mai jos: 60 rpm.
  7. iacobdoc

    @Suliman Ar fi util sa vii cu detalii. Sngle speed sau fixie? Pentru inceput, inaltimea ta si lungimea picioarelor masurata intre picioare, lungimea seat tubului, lungimea top tube, lungimea pipa. O poza ar fi si mai bine. Intrebari: 1. Ai reglat inaltimea si pozitia seii in raport cu pedalierul? Daca da, cat este iesita tija de sea deasupra seat tube-ului? 2. Ai senzatia ca te lovesti cu ghidonul in genunchi?
  8. @Mookyama Inteleg ca stii dar nu vrei sa faci ce trebuie.
  9. @Mookyama Exista cadenta optima. Evident, optima in raport cu obiectivele propuse. Pentru competitie, cum spuneam, optimul este pe la 85-95 rpm. In raport cu eficienta contractiei musculare, articolul de care imi amintesc spunea ca numarul de fibre musculare din muschi, care participa la contractie, variaza cu cadenta de pedalate. Maximul de fibre implicate in contractie se atingea pe la 70-75 rpm (daca imi aduc bine aminte). De aici rezulta ca pentru efortul pe termen lung, cadenta optima e 75 rpm. 25 km/h era o recomandare estimata din graficul HR / viteza pe care l-ai afisat. Regula de baza este: te antrenezi in raport cu cat poti (Z3 de putere, eventual 10-20 bpm sub pragul lactic pentru HR) ca sa fii capabil de eforturi exagerate cand conteaza.
  10. iacobdoc

    @ADIC Depinde ce vrei sa faci. Pentru 70-100 km pe zi cu pauza, nu e nici o problema. Pentru pedalat non-stop, e mai complicat. Am povestit ca m-am vatamat sistematic in partea metalica spate a seii Brooks. Initial, in perioada de “break in” totul parea perfect dar inevitabil, dupa 4-5000 km ajungeam la aceeasi problema. Totusi, B67 este cu totul altceva. Cerea o pozitie mai verticala, deci sanse minime pentru combinatia B17/Swift cu pozitie aerodinamica. Adica, daca mergi pe B67 ca boierii, nu er trebui sa apara problemele mentionate dar nici mare viteza nu prinzi.
  11. iacobdoc

    Ultima data a fost la un 70 km fara pauza. Cam penibil. Sunt in teste cu un SMP TRK medium (160 cm latime) ca am fundul ceva mai lat. Cum sa fac sute de km daca nu ma pot concentra pe pedalat ca ma doare in ...
  12. @Mookyama Puterea necesara si forta aplicata este alta poveste. Eu am un FTP pe la 250 W. Froom cica e pe la 400 W. Apoi vine raportul putere/greutate totala. Trage tu concluziile.
  13. Nu mai tin minte cand dar am avut o discutie despre cadenta optima. Eu l-am citat pe Joe Friel care spunea ca nu a cunoscut nici un sportiv de performanta care pedaleaza la cadente sub 85 rpm. Nu mai tin minte cine, a postat si un articol (evident incontestabil) care argumenta foarte clar ca eficienta contractiei musculare se atinge corespunzator unei cadente de 75-80 rpm. Pe de alta parte, in mod sistematic, pentru anduranta, organismul "imi cere" sa ma "asez" pe o cadenta in jur de 80 rpm. Ei bine, cred ca ambele informatii sunt valabile. Cum? Un ciclist de performanta trebuie sa poata sustine viteze intre 40-60 km/h pe plat. Pentru o roata de 28", cu cauciuc de 25 mm, circumferinta este de 2152 mm, adica 2,152 m. O viteza de 40 km/h inseamna 666,7 m/minut iar 60 km/h inseamna 1000 m/minut. Rezulta ca roata va trebui sa faca intre 310 rpm si 465 rpm. Pentru un raport maxim de 50/11, rezulta ca biciclistul ar trebui sa sustina o cadenta intre 68 rpm si 102 rpm, cu 85 rpm pentru 50 km/h. Puterea necesara pentru asta este o cu totul alta poveste. In concluzie: daca vreti sa fiti competitivi, trebuie sa va antrenati sa sustineti cadente de 90 rpm. Pentru anduranta ajung si 75-85 rpm.
  14. iacobdoc

    Dupa patru sei cumparate si probate, nu mai sunt fan Brooks.