iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,900
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

iacobdoc last won the day on March 30

iacobdoc had the most liked content!

Community Reputation

1,083 Excellent

1 Follower

About iacobdoc

  • Rank
    Amator
  • Birthday 09/22/1967

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca
  • Biciclete
    Merida MTB vero, Surly Disk Trucker by Morpheus

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. iacobdoc

    @akebono Mi-am comandat si eu doua roti “hand-made”. Dupa ce le-am luat, am masurat tensiunile in spite. Erau ca dintii de fierastrau: una slaba, una exagerat de tensionata. Cum spui tu: ieftine si “bune”. Am pus mana si le-am corectat tensiunile din spite. @BodoC Adica ala de la Unior e mai breaz?
  2. iacobdoc

    @akebono Raspunsul corect este: Da stim. https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=34570;menu=1000,185,187;mid=0;pgc=0;page=3;orderby=2
  3. Majoritatea celor pe care le-am cumparat sunt pentru Kindle dar, este posibil ca unele sa nu poata fi livrate daca nu esti cumparator din SUA.
  4. iacobdoc

    @Mihaita Catalin Ce bicicleta este? MTB, sosea? Eu as schimba cablul si as regla din nou deraiorul.
  5. @Mookyama Power metter este pentru antrenament si doar daca vrei sa obtii progrese in mod organizat. Cel mai frecvent pentru a participa la competitii. @claudiu71714 Evident ca daca relieful o cere, bagi cat trebuie. Daca ai un trainer care sa iti spuna puterea, il folosesti in cunostinta de cauza. In antrenamentul cu power metter, frecventa cardiaca devine secundara, doar ca daca te suprasoliciti, recuperarea e de mai lunga durata.
  6. @claudiu71714 Si pentru mine a fost o surpriza pentru ca iti spune care este intensitatea stimulului care te va face sa progresezi. Asta pentru ca vrei tu sa fii un nou Froome. Altfel, de viata lunga si tihnita, ti-as recomanda sa ramai la Maffetone a carui filozofie s-ar traduce prin versurile: ”Viitor de aur, tara noastra are, Si prevad prin seculi, a ei inaltare.”, ma rog, plus/minus 100 de ani.
  7. @claudiu71714 Super tare experienta ta. Scazut in greutate + fara dureri de spate + fara crize de tensiune = super tare. Tine minte experienta asta pentru ca va trebui sa revii la ea periodic. Acum ar fi momentul sa treci la asta sau echivalent: https://www.amazon.com/Power-Meter-Handbook-Cyclists-Triathletes-ebook/dp/B009HQ0TKO/ref=mp_s_a_1_2?ie=UTF8&qid=1541424768&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=training+with+power+meter
  8. @paulrad Adevarul se masoara in fapte. Experienta ta este un fapt si trebuie analizat. Asa ca, hai sa vedem daca invatam ceva din faptele tale. Oricum, eu la pragul aerob merg la peste 25 km/h.
  9. @Mookyama Din ce am citit in linkul mentionat este vorba de “testare cardiometabolica”. Cand am inceput sa citesc si sa inteleg, eram dupa 300k facuti cam cu pulsul in gat. Eram umflat de apa. La vremea aceea, mi se parea normal. Situl asta incuraja atitudinea de tip “Shut up legs!”. Lectura asta era “revolutionara” chiar si din perspectiva mea de medic si am dorit sa o impartasesc cu voi, pe masura ce citeam si incepeam sa inteleg cate ceva. Intre timp, am inteles mult mai multe decat erau scrise in carte dar chiar si autorul si-a rafinat modul de intelegere.
  10. @Mookyama Mult mai castigat ai fi daca faci un test de efort cu spirometrie, pentru sportivi. Vei afla exact pana unde se intinde pragul tau aerob, adica pana unde papi grasime si glucide 50/50%. Acolo vei sti atat frecventa cardiaca dar si puterea pe care o dezvolti. Daca aparatul este destept, iti va indica si pragul lactic, unde vei vedea, de asemenea, ce frecventa cardiaca ai si ce putere dezvolti. Totusi, se pare ca pentru pragul functional vei obtine rezultate diferite. Daca faci un test clasic de 20 de minute, efort maxim si inregistrezi frecventa cardiaca medie si puterea medie dezvoltate, s-ar putea sa obtii alte valori. Trebuie discutat pe tema asta.
  11. @paulrad Phill asta al lui Maffetone a fost antrenor de ironman si inca unul de succes. Ce a constatat el este ca daca te antrenezi ca ghibolu' atunci sa nu te miri ca te dor toate celea iar la un moment dat constati ca nu mai ai vlaga. Mai mult, in loc sa slabesti, incepi sa te ingrasi. Ce a definit el corect este pragul stimularii de intensitate, raportat la metabolismul fiecaruia. Ce nu a definit este pragul stimularii de volum, ceea ce este cu totul alta poveste. Oricum, si el si altii (sa zicem Joe Friel pe care am inceput sa il citesc recent) sunt absolut de acord ca progresul in sport este egal cu EFORT + RECUPERARE. In schimb, Joe Friel vine si spune ca daca te antrenezi dupa frecventa cardiaca este posibil sa nu progresezi. De ce? Pentru ca el sustine ca trebuie sa te antrenezi la nivelul unui prag al puterii dezvoltate. Puterea, rezulta din produsul forta cu care apesi pe pedale ori viteza (cadenta, cum ar veni). Este foarte probabil ca organizmul sa fie prost antrenat, astfel incat sa atingi pragul de antrenament al puterii la frecvente cardiace foarte mari, adica nocive. Daca te mentii la frecvente cardiace mai mici, nu vei progresa pentru ca esti sub pragul puterii pe care ar trebui sa o dezvolti in antrenamente. Si uite asa, ne intoarcem la ce recomanda toata lumea: construirea unei baze aerobe solide, adica aia pe care o recomanda Phill. In concluzie, pentru a progresa trebuie sa stimulezi organismul, fie ca este vorba de stimulare de intensitate, fie ca este vorba de stimualre de volum, dar indiferent de stimuli, daca nu vrei sa regresezi trebuie sa te recuperezi fie prin odihna, fie prin exercitii fizice aerobe (cardio) pentru maxim 60 de minute, adica inapoi la Phill. PS Exista o logica pentru care se recomanda sustinerea unei cadente de 80-90 rpm.
  12. iacobdoc

    @8Ball Felicitari. Cred ca o sa ma bag si eu in seama pe aici, pentru ca si eu sunt un ciclist de sfarsit de saptamana.
  13. iacobdoc

    Exista un tip fabulos care face randoneure cat cuprinde si intotdeauna cu samarul plin. E vorba de Hodi Stefan. Pe cat de fabulos, pe atat de anonim si modest. Cand pleaca in tura, oricare ar fi ea, pleaca cu tot bgajul ca si cum ar merge in tura de cicloturism la capatul lumii. Asa a facut Paris-Brest-Paris. L-am intrebat, la un moment dat, ca ce cauciucuri foloseste, convins fiind ca detine oarece secrete ascunse. Ei as'. Mi-a raspuns sec: "De care gasesc." Atunci mi-am dat seama ca biologia umana este un ceva extrem de versatil. Mai presus de marketing si intelectualisme legate de eficienta energetica a pedalatului. Ramane sa mai si demonstrez asta.
  14. iacobdoc

    Felicitari pentru relatare. Mi-a placut foarte mult tilul " .. al unui ... de week-end" sau, ma rog, de sfarsit de saptamana. Personal, cam asta mi se intampla atunci cand am noroc: "la sfarsit de saptamana". Nu stiu de ce am convingerea ca este situatia multor ciclisti de Romania. Medical vorbind, nici nu este cea mai rea situatie chiar daca ar fi bine sa inversam raportul si sa fie 5 zile pe saptamana biciclit mai mult sau mai putin intens. Oricum: "Good point!" si frumoasa relatare. @8Ball. sau BigBall?
  15. Intrebarea era daca HR afisat o data pe minut, nu e prea rar? Din ce se intelege, ar putea sa fie. Ar trebui sa fie cel putin o data la 15 secunde, indiferent daca se refera la cele 15 secunde anterioare afisarii sau la 60 de secunde anterioare afisarii.