iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,926
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Everything posted by iacobdoc

  1. Fiind nostalgic incurabil, m-am socotit ca daca nu reusim sa ne intalnim "in acelasi timp", macar sa postam turele pe TF facute individual. Spor!
  2. iacobdoc

    Mi-am amintit de vremea cand tot schimbam pe ciclocomputere. Pana am luat Garmin Edge 520 cu senzori HR, cadenta, viteza. De atunci, s-a asternut linistea. Doar din cand in cand mai schimb bucata de harta a sistemului, dupa nevoi. Edge 530 mi se pare ca este absolut perfect.
  3. Eu am 105 de cel putin doi ani. Am reusit performanta sa stric in mers predominant pe sosea, doua deraioare spate dar manetele nu au nimic. dar... este adevarat ca daca nu esti atent, poti baga cablul aiurea fara sa fii sigur ca e pe canalul potrivit si asta e o maaare problema. Este posibil ca baietii de pe reddit sa se fi uitat la acelasi film cu erori?
  4. iacobdoc

    @feribotu Daca este sa discutam de anduranta pe sosea, in momentul acesta, favoritele mele pentru ca au rezistenta la inaintare mica, aderenta buna si rezistenta la pene buna, sunt Schwalbe Marathon Supreme HD Evolution Folding Tire cu balonaj minim de 32 si maxim de 50, disponibile pentru roata de 28 inch dar cred ca are echivalent si pentru roata de 26 sau chiar 27,5 inch. Astea sunt pe la 33 euro. Pentru touring hardcore, garantez pentru Schwalbe Marathon Mondial Evolution Touring Folding Tire 28 Inches - Black-Reflex disponibile cu balonaj de 37, 42 si 50. Sunt absolut incredibile. suporta absolut orice tip de drum inclusiv pedalatul pe bolovani. Are o rezitenta la pana aproape garantata. Problema cu ele este ca au 450 g si au o rezistenta la inaintare ceva mai mare. Daca ar fi sa plec "in necunoscut", dar nu mai mult de 100 km/zi si fara a sustine mai mult de 25 km/h, cu astea m-as duce, fara sa ezit. Cu cauciucurile astea am facut off-road alaturi de Cavalerii BBB in tura de Bucovina si s-au comportat admirabil.
  5. iacobdoc

    Am testat Ritchey Comp Alpine JB Folding Tire - 30-622 - Skinwall pe post de cauciucuri de sosea. Cauciucurile astea au fost gandite pentru orice fel de drum: fie asfaltat perfect, fie drum prost, fie cu pietris. La cele 300 de grame, pentru un balonaj de 30 mm si un pret de 20 €, pareau o oferta de cauciucuri pliabile care nu trebuia ratata. Calea de rulare poate fi considerata neteda, aderenta pe pietris fiind asigurata de impresiuni in suprafata cauciucului in loc de proeminente (crampoane). Rolul acestui design era de a asigura rezistenta minima la rularea pe sosea. Confirm ca rezistenta la rularea pe sosea este comparabila cu un cauciuc gandit pentru sosea. Cauciucul pare robust si sigur dar aceasta calitate vine la pachet cu o aderenta putin mai scazuta. Presupun ca este o combinatie nefericita de carcasa cu TPI 30, un cauciuc ceva mai dur si o presiune maxima de 110 PSI. Una peste alta, desi sunt rapide si demne de un cauciuc de sosea sunt destul de nesigure in exploatare prin aderenta deficitara in cazul franarilor de urgenta.
  6. iacobdoc

    @kr3bs Nu iti fa nici o problema, esti pe calea cea buna. Combina dieta keto sau orice dieta de tip “mediteranean” (adica dietele care axclud glucidele rafinate: faina in orice combinatie, zahar, lapte, iaurt, cartofi, fructe si in special sucurile de fructe, ... = alimente cu indice glicemic mare) cu 1 ora de sport pe zi la o frecventa cardiaca 180 - varsta (asta e pragul aerob). Rezultatele le vei vedea de la o saptamana la alta. Nu exagera. Daca vrei informatii suplimentare gasesti aici: https://philmaffetone.com/2-week-test/ si aici https://philmaffetone.com/180-formula/ Daca vrei sa dozezi efortul, cel mai bine mergi la spinning la o sala dar cu ochii pe frecventa cardiaca.
  7. iacobdoc

    @majikstone Nu ne temem, speram ca ai trecut la frane pe disc.
  8. iacobdoc

    @Coman Yannis Tipul respectiv de suspensie este aducator de muuulta greutate inutila si un mancator de impuls in timpul pedalarii. Decat asta, mai bine un hard tail cinstit.
  9. iacobdoc

    @Manu23434 1. Ce frane sunt? adica denumire producator, model. 2. Detaliaza “scapa maneta”.
  10. iacobdoc

    Dar sa revenim. Ar putea antrenorul virtual sa inlocuiasca antrenorul uman? 1. Cantitatea si intensitatea antrenamentelor pot fi cuantificate foarte precis, adecvat inregistrarilor anterioare (experientei) ale unui ciclist. 2. Sunt destul de bine definite schemele de antrenament pentru a obtine plusuri specifice fiecarui tip de ciclism: de sosea, triatlon sau anduranta. 3. Antrenorul uman poate sa te faca sa intelegi de faci fiecare lucru, ca sa te concentrezi mult mai bine pe aspectele importante ale antrenamentului. 4. Antrenorul uman poate raspunde adecvat laturii umane a fiecaruia dintre noi. Tind sa dau castig de cauza antrenorului virtual.
  11. iacobdoc

    @majikstone Tin minte ca in 2008-2009, cand am urcat din nou pe bicicleta, incercam sa mergem din ce in ce mai bine chiar daca nu intentionam sa participam la o competitie. atunci as fi vrut sa am un sfatuitor care stie ce spune. Am devenit membru al acestui forum in 2010 cand s-a pus problema participarii la intalnirile de pe Transfagarasan. In anii care au urmat am sperat ca ma voi lumina in privinta modului de antrenament, alimentatie, ... Nu a fost cazul. Totusi, chiar incepator fiind, chiar fara dorinta de a participa la competitii, am avut nevoie sa fiu antrenat. Au trebuit sa treaca multi ani si chiar sa experimentez pe propria piele ca sa inteleg ce trebuie facut. Da, cred ca antrenorul este necesar si pentru incepatori si ca simplul pedalat nu duce nicaieri. Mai mult, cred ca cei dotati de la natura se irosesc fara a beneficia de un antrenor.
  12. iacobdoc

    @majikstone Cred ca am sa te contrazic. Efortul fizic poate repara dar poate distruge in egala masura. Conteaza cum il dozezi. Pana intr-o anumita limita, poate decupla mecanismele stresului si regenera organismul. Peste o anumita doza, in schimb, nu face decat sa adauge un plus stresului. Am spus doza pentru ca stimularea poate fi de intensitate sau de volum sau combinate. Desigur ca atunci cand auzim cuvantul antrenor, ne gandim la un sportiv cu pretentii competitionale dar uitam ca educatia sportiva este tot o forma de antrenorat chiar daca termenul mai potrivit ar fi acela de consiliere sportiva. Cele mai mari erori si cu consecinte severe, le fac tocmai incepatorii. Cei avansati, nu mai reusesc sa progreseze sau intra in sindrom de supraantrenare dar si unii si altii au nevoie de un antrenor care sa le spuna ce sa faca. Aici aveti un articol destul de bun:
  13. iacobdoc

    @majikstone Un punct de vedere corect. Cu ceva vreme in urma, fiind fascinat de rezultatele intelegerii dietelor pentru slabit, "predicam" oricui vroia sa ma asculte. "Victimele" mi le alegeam dintre persoanele care, in mod cert aveau nevoie de ajutor. O astfel de persoana m-a ascultat dar pana sa faca ceva concret au trecut cam doi ani. Am reintalnit-o si schimbarea era vizibila. Mi-a marturisit ca facea spinning dar sub indrumarea unei persoane de la sala unde mergea. Nu cred ca este chiar atat de neobisnuit sa ai un atrenor chiar in conditiile in care continui sa iti vezi de viata. Stiu destule persoane care pierd zilnic ore in sir, fara rost.
  14. iacobdoc

    Principial, se pot defini mai multe abilitati ciclistice, de regula cam 6 si combinatii. In functie de specificul turelor pentru care te antrenezi, trebuie sa dezvolti cam, trei astfel de abilitati. Din datele inregistrate o perioada de timp, privindu-le corect statistic poti sti cat sa stimulezi si cat sa te refaci pentru a progresa pe directia dorita. Strava mi-a propus sa incep un plan de antrenament adaptat pentru mine. Atunci am realizat ca ei au o imagine clara in ceea ce priveste calitatile mele fizice si ce anume trebuie sa dezvolt. Mai mult, incarcand zi de zi turele facute ei stiu daca am atins obiectivele si pot ajusta automat programul de antrenament. Ironic vorbind, ma intreb daca marile echipe se antreneaza tot cu Strava sau peak ...? @emilbotescu Un trainer “destept” corelat cu un plan de antrenament poate face minuni dar acelasi lucru il poti obtine cu o bicicleta echipata cu toate gadgeturile necesare, pusa pe un trainer “stupid” dar din nou corelat cu un plan de antrenament.
  15. Inceputul acesta de an m-a tulburat profund. Am fost implicat in constituirea unei asociatii sportive si nu numai. Din pacate, a trebuit sa asist neputincios la moartea unui bun prieten, initiator al acestei asociatii. Ideea de la care s-a pornit a fost nevoia de a avea o umbrela sub care sa se poata dezvolta si afirma ciclisti competitivi, in primul rand la nivel de amatori dar chiar profesionisti. Am trecut in revista principalele nevoi pe care le au cei care se antreneaza sistematic cu scopul de a participa la competitii. Deja citisem o carte noua care este destul de elocventa in ceea ce priveste antrenamentul facut cu sens: "Power meter handbook. A user's guide for cyclists and triathletes" de Joe Friel, un reputat antrenor de ciclism. Aceasta lectura m-a luminat si mi-a furnizat mijloacele prin care pot masura obiectiv evolutia personala. Am intrat in contact cu ciclisti performanti de pe plaiurile clujene si am avut discutii cu ei pe tema modului in care trebuie sa te antrenezi. Spre surprinderea mea, a trebuit sa constat ca singurul lucru cu cap pe care il fac toti, este sa se antreneze periodic, in rest, fara a sti ce fac cu adevarat. Totusi, unul dintre ei, un sportiv extrem de echilibrat emotional si matur in gandire, foarte eficient fizic, afirma ca foloseste un antrenor virtual si urmeaza planul de antrenament. Foarte bine, mi-am spus eu dar oare nu ar trebui sa stim care este "misterul" din spatele unor scheme de antrenament? Mai are nevoie cineva de un antrenor real? Voi ce credeti?
  16. iacobdoc

    https://imgur.com/gallery/ZkvTucp https://m.imgur.com/gallery/1u5Rqbf
  17. iacobdoc

    Anul asta, ca urmare a ultimelor lecturi de specialitate in ciclism, a utilizarii power meter si a unui trainer ceva mai fortos, chiar daca simplu, m-am antrenat pe foaia mijlocie si cam toata gama de pinioane 11-36, la o cadenta de peste 95 rpm. Cand am iesit "in libertate" cu ciclisti experimentati dar in perioada "base", am constatat ca foaia de 39 (eu am o tripla de sosea 30/39/50), in combinatie cu caseta 11-36 si o cadenta mentinuta cam constant pe la 100 rpm, imi permite toata gama de viteze cu mentinerea cu usurinta a 30 km/h inclusiv urcarea pantelor de 5-6% fara a depasi 250 W, putere pe care o pot sustine 5-10 minute. Pentru mine, asta a fost o schimbare de viziune semnificativa. In plus, utilizarea foii de 30, pe pantele catre 10%, la cadente tot de 95-105 rpm, mi-a permis sa le abordez fara a depasi 300 W, adica, oarecum confortabil. Cugetand la discutiile pe care le-am tot avut cu @majikstone si raportandu-ma si la experienta anterioara cu pedalierele de MTB cu foaia mare de 48, tind sa ii dau dreptate ca o combinatie de pedalier 30/40-44 si o caseta 11-34 (36) ar fi combinatia optima pentru simplul cetatean care doreste sa se bucure de ciclismul de sosea. Dupa ce am tot pedalat pe la 75 rpm, am ajuns sa ii dau dreptate lui Joe Friel care spunea ca nu a cunoscut nici un ciclist performant care sa pedaleze in forta si la cadente mici ("masher"), toti ciclistii performanti fiind "spinner".
  18. iacobdoc

    @Mookyama Folosesc papuci de MTB de la Specialised din 2011. Prima pereche am schimbat-o abia acum un an si nu as fi facut asta dar am incasat o taietura de 1 cm. De la bun inceput, am luat o pereche mai mare decat marimea pe care o port. Intamplarea a facut ca sa nu gasesc 46 fata de 45 ci doar 47. Nu m-a deranjat niciodata acest aspect. Pot spune ca au o talpa rigida dar conformata anatomic in asa fel ca nu simti nici un punct de presiune ci doar o suprafata pe care calci. Nu am avut nici un fel de durere si nici un fel de jena, niciodata iar confortul termic a fost exceptional, fie vara, fie iarna. La aceasta a doua pereche, aceeasi impresie. Exista un mic inconvenient: posibilitatea ca la contactul crampoanelor de pe partea interna, cu axul pedalei, sa apara un scartait si sa necesite un decupaj, dar asta e tot. La cea de-a doua pereche, nu am mai simtit nevoia sa decupez nimic. Intre timp, au aparut si alti producatori de buna calitate dar nu am probat.
  19. iacobdoc

    @claudiu71714 Nu-ti pierde speranta. Exista opinii avizate (cred?!) care considera ca viitorul competitiilor cicliste va fi virtual si indoor. Pe de alta parte, nu putem exclude ca in 10 ani sa putem dispune de implanturi pentru vedere artificiala.
  20. @krazyeone Orice power meter pe o singura parte va arata, ce masoara doar pe partea aia. Stages ca si Garmin, ofera pe o parte dar si pe ambele parti. Mie mi s-a potrivit perfect cu pedalierul 105 pe care il am deja. Evident ca trebuie sa fii constient de asta dar ce este important este ca e un instrument de masura, deci obiectiv. Indiferent de ce masoara, masoara intotdeauna la fel. In consecinta, masori cu el FPT ul tau si te raportezi la el tot cu ajutorul aceluiasi instrument de masura. Daca vrei sa te raportezi la altii, este alta poveste. Cum ar veni, jumatatea mea stanga o pot compara cu jumatatea stanga a lui @paulrad.
  21. @paulrad si eu am tot Stages, dar doar bratul stang pentru ca era prea scump sa cumpar tot si pentru ca oricum nu vreau sa renunt la 3 foi. Cand l-am cumparat eu era 499 Eur la bike-components iar acum il vand la 349 Eur, ceea ce e o diferenta mare. Asta inseamna, ca poti sa iti faci propriile teste, mai exact sa iti masori FTP ul si in raport cu el sa iti faci antrenamentele indiferent de HR. Ce pot spune cu siguranta, acum, este ca stimularea adecvata o ai in zona 75%-90% din FTP, ideal mai aproape de 90%, adica la IF (intensity factor) de 0,75-0,9. Tot cu siguranta pot spune ca antrenamentele de recuperare se fac in zona 1, adica 55% din FTP, ceea ce ar trebui sa corespunda cu recomandarile lui Maffetone. Daca nu poti afla FTP, poti sa bagi o tura de 2 ore de pedalat fara pauze, in care incerci sa mentii un ritm cat de sustinut si dupa aia incerci sa afli care este puterea medie maxima pe un interval de 30 min sau iei valoarea NP (normalized power a intregii ture, care estimeaza cel mai bine FTP ul). Altfel, bagi un test similar cu testul pentru aflarea LTHR. Revenind la Maffetone, care descria un indicator al progresului, in cazul puterii ai un indicator mult mai aproape de realitate: puterea medie impartita la frecventa cardiaca medie. Este un indicator independent de cat de naspa te simti si iti spune cand ajungi in forma pentru a trece la etapa de antrenament de constructie. Principial, la inceput de sezon, acest raport va tot creste pana atinge un platou. Acela e momentul in care poti incepe sa antrenezi specific forta sau anduranta. Iti recomand Joe Friel https://www.amazon.com/Power-Meter-Handbook-Cyclists-Triathletes/dp/1934030953. Merita fiecare banut.
  22. @paulrad Bine-venite atat comentariile tale cat si testul testul tau de efort. Asa este. recomandarile lui Maffetone, aplicate strict la ciclism pot sa fie insuficiente pentru a evolua dar sunt sigure pentru a fi sanatos si in forma. Recent, mi-am cumparat un power meter, drept urmare am trecut la citit cartile despre antrenamentul cu power meter. Joe Friel afirma in cartile lui, ca pentru a progresa in ciclism, trebuie sa cunosti puterea pe care o dezvolti si ca aceasta trebuie sa asigure o stimulare adecvata, sistematica, corespunzatoare la 75-90% din FTP, adica zona 3 in zonarea puterii. Sa nu uitam ca Maffetone se adresa in cartea lui, triatlonistilor. In cazul alergarii, oricat de incet ai alerga este imposibil sa nu stimulezi adecvat musculatura, pentru simplul motiv ca oricum ai face, ca sa alergi, trebuie sa deplasezi intreaga masa corporala. In consecinta, un triatlonist care alearga si pedaleaza, este aproape imposibil sa nu progreseze. Mai mult, mentinand limita impusa de el te asiguri ca evolutia ta este ferita de excese si accidentari. Alta este situatia in cazul ciclistilor. Pe bicicleta poti sa stai ... fara sa dezvolti suficienta putere. De multe ori, pe urcari dificile, ma odihnesc, pedaland lent si cu rapoarte de transmisie nesolicitante. Totusi, cu cat esti mai potent biologic, cu atat VO2 maxim este mai mare, deci riscul sa faci antrenamente prea usoare la frecventa cardiaca data de el, este mai mare. Desigur, ca o "etalonare" a frecventei cardiace in raport cu puterea dezvoltata poate fi facuta dar frecventa cardiaca pentru acelasi efort (putere dezvoltata) este destul de variabila de la o zi la alta. Cel mai bine este sa folosesti un mijloc de masurare a puterii dezvoltate si sa te antrenezi dupa diferite scheme in functie de pragul functional al puterii (FTP, un fel de LTH pentru putere). Chiar si dupa ce afli care este FTP ul si stii ce putere dezvolti in fiecare etapa a antrenamentului, mai trebuie sa iei in considerare pentru ce anume te antrenezi. Antrenamentul pentru cursele de sosea, difera de cel pentru un time-trial, difera de cel pentru un triatlon si este cert diferit de cel pentru un "century" adica ciclism de anduranta. De exemplu, in atrenamentul pentru competitie de sosea, trebuie sa antrenezi capacitatea de a dezvolta puteri foarte mari pe durate de timp rezonabile (sprint), in timp ce pentru un time-trial, trebuie sa fii capabil sa mentii o putere crescuta dar constant pentru o ora, in timp ce pentru anduranta, trebuie sa fii capabil sa sustii peste 200 W dupa 4 ore de pedalat. Drept urmare, schemele de antrenament difera. De asemenea, un sprinter se va antrena altfel decat un catarator, s.a.m.d. Asta, in schimb, este alta carte. Daca vrei sa stii ce faci, si esti serios in ceea ce faci, atunci un power meter pare a fi obligatoriu. Momentan, pretul este putin prohibitiv sau iti cere unele compromisuri. Cam astea sunt concluziile la care am ajuns in ultimele luni iar semnalul dat de tine cum ca te-ai antrenat dupa regula lui Maffetone si nu ai progresat, a fost foarte important pentru a pune ordine in experienta recenta, in raport cu ceea ce am citit de la Joe Friel.
  23. iacobdoc

    Cele cu infiletare pe valva sunt mai compacte. Mi s-a intamplat ca la desfiletarea de pe valva, sa se desfileteze si ventilul. Este vorba de camere la care ventilul este infiletat in valva si se poate demonta, in special pentru a putea introduce solutii anti-pana. Nu am renuntat la pompele cu fixare prin infiletare dar, fie cumpar camere la care ventilul nu poate fi dat jos de pe valva, fie aplic pasta antidestrangere pe filetul ventilului pentru a preveni desfiletarea.
  24. iacobdoc

    @Perfidus Am prieteni care folosesc cu foarte mult succes Bryton si sunt foarte multumiti atat de parametri inregistrati si afisati cat mai ales de durata mare de viata a bateriei. Nu sunt interesati si nici deranjati de absenta afisarii traseului. Personal afisarea unui traseu, fie el si o liniuta, o consider foarte importanta pentru deplasarile off-road sau pentru tranzitul oraselor. Altfel, pentru un soselist, nu este un asepct important. Au fost mai multe situatii, in care afisarea doar a unei linii de traseu fara a fi raportata la o harta, mi-a creeat dificultati la bifurcatiile de strazi in unghi ascutit dar dupa 50-100 m iti dai seama ca esti pe langa traseu.
  25. iacobdoc

    @MLADEN Cel mai simplu e un circuit basculant dar in ziua de azi se pot gandi timpi variati 1:3-6.