iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,944
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Everything posted by iacobdoc

  1. @krazyeone Foarte buna observatia. Power meterul iti arata actiunea in timp ce frecventa cardiaca este reactiva, secundara la efortul depus si destul de tardiva. De exemplu: bagi un sprint si o vreme frecventa cardiaca este sub o anumita valoare tinta. Te hotarasti sa reduci efortul depus dar frecventa cardiaca e in continua crestere discordant cu scaderea efortului depus. Adica, daca pedalezi constant pe o panta constanta (sau trainer cu gradul de rezistenta fixat) atunci poti spune ca dupa cateva minute, pulsul este in acord cu puterea dezvoltata ... In lumea reala, daca te iei dupa puls mai intai te loveste trenul si mult dupa aceea auzi si sirena locomotivei. Sa revenim. Nu ai nimic decat un vitezometru, apreciezi subiectiv intensitatea efortului dupa cat de capabil esti sa vorbesti in timp ce pedalezi. Ai un HR atunci ai un pas mare inainte pentru ca poti sa iti dozezi efortul pe perioade de timp mai mari de cateva minute (mai putin, nu stii exact ce ti se intampla). la antrenamentele cu intervale nu te mai intereseaza HR ci doar cat poti sustine intensitatile mari. Ai un Power meter, deja esti boier. Joci in liga nationala. Poti sa iti faci planuri de antrenament de un rafinament remarcabil. Daca esti Chris Froome, nu te intereseaza nimic, urci pe bicicleta si dai bice.
  2. @Radu V Cativa ani, m-am incapatanat si eu sa ma bazez doar pe FTHR care se coreleaza cu pragul lactic. Nu stiu de ce, ma astept ca daca progresez, sa ating un FTHR cat mai sus (adica sa pot duce un efort maximal la frecvente cardiace cat mai aproape de HR maxim) in timp ce pragul aerob (nu VO2 max ci acel prag pana la care grasimea si glucoza se ard 50%/50%) sa fie cat mai jos? sau sus? Frecventa cardiaca per se nu este un indicator al progresului pentru ca progresul inseamna mai mult. Mai mult ce? Mai multa viteza pe acelasi traseu, mai multa forta pe catarari ... Oricum o iei si o invarti, tot la mai multa putere pentru mai mult timp ajungi. De aceea, daca vrei sa masori progresul si nu ai power meter, atunci masori ce produci (fie viteza, fie timp pe un acelasi traseu cu lungime cunoscuta) la aceeasi frecventa cardiaca. Nu am facut raportul putere/frecventa cardiaca dar am impresia ca o crestere procentuala modesta a frecventei cardiace duce la cresteri semnificative ale puterii dezvoltate. Oricum, un astfel de test il faci cand ai depozitele de glicogen pline pentru ca stimularea frecventei cardiace este dependenta de viteza cu care se arde glucoza, implicit cu viteza de producere a acidului lactic. Dupa 100 km, cam oricine isi termina glicogenul, moment in care frecventa cardiaca scade de la ceva sub pragul lactic la pragul aerob. Este complicat. In final te intereseaza sa fii eficient. DAca vrei sa stii, atunci folosesti power meter. Daca vrei sa estimezi din frecventa cardiaca, atunci e dificil dar nu neaparat imposibil.
  3. @Mookyama Nu are nici o imortanta cum pedalezi: singur sau in pluton, pentru s te antrena. Scopul antrenamentului este de a creste puterea pe care o poti dezvolta si sustine.
  4. @Mookyama Nu detin adevarul absolut iar fiecare este liber sa faca ce doreste.
  5. @Mookyama In “The cyclist’s training bible / Joe Friel.—4th ed. p. cm.” autorul formula un decalog. “COMMANDMENT 1: TRAIN MODERATELY COMMANDMENT 2: TRAIN CONSISTENTLY COMMANDMENT 3: GET ADEQUATE REST COMMANDMENT 5: TRAIN WITH GROUPS INFREQUENTLY” Eu am citit si argumentatia data de el si nu prea am gasit nimic de comentat contra. Ideea de baza e ca daca nu respecti 5, risti sa te pui in situatia de a nu respecta 1. Alta este povestea antrenarii in vederea rulajului in pluton. Din ce deduc, mergi cu un pluton, fie doar de exagerati, fie mult peste nivelul tau.
  6. @Mookyama Psihologic esti un dur. Asta inseamna ca la nivel mental esti foarte competitiv. Fizic, in schimb, trebuie sa ai intelepciunea de a creste treptat.
  7. @majikstone Nici pe sinugigasi nu ii intelege nimeni dar ei exista iar mintea lor isi gaseste motivatii din cele mai bizare dar care anuleaza instinctul de supravietuire.
  8. @DAMIAN Multumesc. Asta era. Ba chiar mai jos: 60 rpm.
  9. iacobdoc

    @Suliman Ar fi util sa vii cu detalii. Sngle speed sau fixie? Pentru inceput, inaltimea ta si lungimea picioarelor masurata intre picioare, lungimea seat tubului, lungimea top tube, lungimea pipa. O poza ar fi si mai bine. Intrebari: 1. Ai reglat inaltimea si pozitia seii in raport cu pedalierul? Daca da, cat este iesita tija de sea deasupra seat tube-ului? 2. Ai senzatia ca te lovesti cu ghidonul in genunchi?
  10. @Mookyama Inteleg ca stii dar nu vrei sa faci ce trebuie.
  11. @Mookyama Exista cadenta optima. Evident, optima in raport cu obiectivele propuse. Pentru competitie, cum spuneam, optimul este pe la 85-95 rpm. In raport cu eficienta contractiei musculare, articolul de care imi amintesc spunea ca numarul de fibre musculare din muschi, care participa la contractie, variaza cu cadenta de pedalate. Maximul de fibre implicate in contractie se atingea pe la 70-75 rpm (daca imi aduc bine aminte). De aici rezulta ca pentru efortul pe termen lung, cadenta optima e 75 rpm. 25 km/h era o recomandare estimata din graficul HR / viteza pe care l-ai afisat. Regula de baza este: te antrenezi in raport cu cat poti (Z3 de putere, eventual 10-20 bpm sub pragul lactic pentru HR) ca sa fii capabil de eforturi exagerate cand conteaza.
  12. iacobdoc

    @ADIC Depinde ce vrei sa faci. Pentru 70-100 km pe zi cu pauza, nu e nici o problema. Pentru pedalat non-stop, e mai complicat. Am povestit ca m-am vatamat sistematic in partea metalica spate a seii Brooks. Initial, in perioada de “break in” totul parea perfect dar inevitabil, dupa 4-5000 km ajungeam la aceeasi problema. Totusi, B67 este cu totul altceva. Cerea o pozitie mai verticala, deci sanse minime pentru combinatia B17/Swift cu pozitie aerodinamica. Adica, daca mergi pe B67 ca boierii, nu er trebui sa apara problemele mentionate dar nici mare viteza nu prinzi.
  13. iacobdoc

    Ultima data a fost la un 70 km fara pauza. Cam penibil. Sunt in teste cu un SMP TRK medium (160 cm latime) ca am fundul ceva mai lat. Cum sa fac sute de km daca nu ma pot concentra pe pedalat ca ma doare in ...
  14. @Mookyama Puterea necesara si forta aplicata este alta poveste. Eu am un FTP pe la 250 W. Froom cica e pe la 400 W. Apoi vine raportul putere/greutate totala. Trage tu concluziile.
  15. Nu mai tin minte cand dar am avut o discutie despre cadenta optima. Eu l-am citat pe Joe Friel care spunea ca nu a cunoscut nici un sportiv de performanta care pedaleaza la cadente sub 85 rpm. Nu mai tin minte cine, a postat si un articol (evident incontestabil) care argumenta foarte clar ca eficienta contractiei musculare se atinge corespunzator unei cadente de 75-80 rpm. Pe de alta parte, in mod sistematic, pentru anduranta, organismul "imi cere" sa ma "asez" pe o cadenta in jur de 80 rpm. Ei bine, cred ca ambele informatii sunt valabile. Cum? Un ciclist de performanta trebuie sa poata sustine viteze intre 40-60 km/h pe plat. Pentru o roata de 28", cu cauciuc de 25 mm, circumferinta este de 2152 mm, adica 2,152 m. O viteza de 40 km/h inseamna 666,7 m/minut iar 60 km/h inseamna 1000 m/minut. Rezulta ca roata va trebui sa faca intre 310 rpm si 465 rpm. Pentru un raport maxim de 50/11, rezulta ca biciclistul ar trebui sa sustina o cadenta intre 68 rpm si 102 rpm, cu 85 rpm pentru 50 km/h. Puterea necesara pentru asta este o cu totul alta poveste. In concluzie: daca vreti sa fiti competitivi, trebuie sa va antrenati sa sustineti cadente de 90 rpm. Pentru anduranta ajung si 75-85 rpm.
  16. iacobdoc

    Dupa patru sei cumparate si probate, nu mai sunt fan Brooks.
  17. iacobdoc

    Acum cativa ani, prin 2014, odata cu aspiratiile mele la ciclismul de anduranta, mi-am pus problema unie sei confortabile. Ramasesem in admiratia seilor Brooks de piele, care fac ce fac si sunt cele mai confortabile. Prima a fost o sea Brooks B67, cu arcuri. Este intr-adevar confortabila dar e facuta pentru o pozitie ceva mai verticala. Asta a devenit un impediment pentru nevoia de a lua pozitii aerodinamice. A doua a fost un B17 standard. foarte placuta dar ... dupa turele lungi ma trezeam cu o durere localizata cumva liniar si aparent in marginea bazonului. Din cauza asta am tot schiimbat pantaloni cu bazon, de la cei ieftini, pana la modele din ce in ce mai scumpe dar cam cu aceleasi rezultate. Pana la urma m-am hotarat ca e cazul sa iau o sea noua B17 special, cu nituri de cupru batute manual, deci mai bine aplatizate, cu o piele ma dura, deci de mai buna calitate. Invariant, ajungeam la problema durerii, cumva liniare, dipuse la marginea bazonului. Am luat in calcul ca B17 ar putea fi prea lata si m-am hotarat sa mai fac o incercare. Am luat o sea Brooks Swift. Invariant am ajuns la acelasi disconfort. Mai mult, in vara, m-am trezit si cu iritatile clasice de bazon. Abiat acum am inceput sa inteleg ce se intampla. Seile de piele Brooks sunt construite intre o sina de metal, arcuata, dispusa in spate si botul seii. In timp, pielea se muleaza pe sina metalica din spate, astfel incat, aceasta margine dura, loveste cumva pe lateralul fesei. Nu cred ca ma insel. Cu ocazia asta mi-am amintit ca cea mai confortabila sea pe care am avut-o a fost una de la DHS, cu un pret ridicol de mic dar care avea o structura similara cu modelele SMP Extra. Cred ca nu mia sunt fan Brooks. Totusi, cred ca Brooks Cambium cu decupaj central ar fi o sea care sa merite o incercare.
  18. Fiind nostalgic incurabil, m-am socotit ca daca nu reusim sa ne intalnim "in acelasi timp", macar sa postam turele pe TF facute individual. Spor!
  19. iacobdoc

    Mi-am amintit de vremea cand tot schimbam pe ciclocomputere. Pana am luat Garmin Edge 520 cu senzori HR, cadenta, viteza. De atunci, s-a asternut linistea. Doar din cand in cand mai schimb bucata de harta a sistemului, dupa nevoi. Edge 530 mi se pare ca este absolut perfect.
  20. Eu am 105 de cel putin doi ani. Am reusit performanta sa stric in mers predominant pe sosea, doua deraioare spate dar manetele nu au nimic. dar... este adevarat ca daca nu esti atent, poti baga cablul aiurea fara sa fii sigur ca e pe canalul potrivit si asta e o maaare problema. Este posibil ca baietii de pe reddit sa se fi uitat la acelasi film cu erori?
  21. iacobdoc

    @feribotu Daca este sa discutam de anduranta pe sosea, in momentul acesta, favoritele mele pentru ca au rezistenta la inaintare mica, aderenta buna si rezistenta la pene buna, sunt Schwalbe Marathon Supreme HD Evolution Folding Tire cu balonaj minim de 32 si maxim de 50, disponibile pentru roata de 28 inch dar cred ca are echivalent si pentru roata de 26 sau chiar 27,5 inch. Astea sunt pe la 33 euro. Pentru touring hardcore, garantez pentru Schwalbe Marathon Mondial Evolution Touring Folding Tire 28 Inches - Black-Reflex disponibile cu balonaj de 37, 42 si 50. Sunt absolut incredibile. suporta absolut orice tip de drum inclusiv pedalatul pe bolovani. Are o rezitenta la pana aproape garantata. Problema cu ele este ca au 450 g si au o rezistenta la inaintare ceva mai mare. Daca ar fi sa plec "in necunoscut", dar nu mai mult de 100 km/zi si fara a sustine mai mult de 25 km/h, cu astea m-as duce, fara sa ezit. Cu cauciucurile astea am facut off-road alaturi de Cavalerii BBB in tura de Bucovina si s-au comportat admirabil.
  22. iacobdoc

    Am testat Ritchey Comp Alpine JB Folding Tire - 30-622 - Skinwall pe post de cauciucuri de sosea. Cauciucurile astea au fost gandite pentru orice fel de drum: fie asfaltat perfect, fie drum prost, fie cu pietris. La cele 300 de grame, pentru un balonaj de 30 mm si un pret de 20 €, pareau o oferta de cauciucuri pliabile care nu trebuia ratata. Calea de rulare poate fi considerata neteda, aderenta pe pietris fiind asigurata de impresiuni in suprafata cauciucului in loc de proeminente (crampoane). Rolul acestui design era de a asigura rezistenta minima la rularea pe sosea. Confirm ca rezistenta la rularea pe sosea este comparabila cu un cauciuc gandit pentru sosea. Cauciucul pare robust si sigur dar aceasta calitate vine la pachet cu o aderenta putin mai scazuta. Presupun ca este o combinatie nefericita de carcasa cu TPI 30, un cauciuc ceva mai dur si o presiune maxima de 110 PSI. Una peste alta, desi sunt rapide si demne de un cauciuc de sosea sunt destul de nesigure in exploatare prin aderenta deficitara in cazul franarilor de urgenta.
  23. iacobdoc

    @kr3bs Nu iti fa nici o problema, esti pe calea cea buna. Combina dieta keto sau orice dieta de tip “mediteranean” (adica dietele care axclud glucidele rafinate: faina in orice combinatie, zahar, lapte, iaurt, cartofi, fructe si in special sucurile de fructe, ... = alimente cu indice glicemic mare) cu 1 ora de sport pe zi la o frecventa cardiaca 180 - varsta (asta e pragul aerob). Rezultatele le vei vedea de la o saptamana la alta. Nu exagera. Daca vrei informatii suplimentare gasesti aici: https://philmaffetone.com/2-week-test/ si aici https://philmaffetone.com/180-formula/ Daca vrei sa dozezi efortul, cel mai bine mergi la spinning la o sala dar cu ochii pe frecventa cardiaca.
  24. iacobdoc

    @majikstone Nu ne temem, speram ca ai trecut la frane pe disc.