iacobdoc

Membru
  • Content Count

    1,902
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Everything posted by iacobdoc

  1. iacobdoc

    @MLADEN Cel mai simplu e un circuit basculant dar in ziua de azi se pot gandi timpi variati 1:3-6.
  2. iacobdoc

    @MLADEN Rationamentul tau este impecabil pentru un curent continuu. Intr-un astfel de scenariu, nu doar ca trebuie sa bage 3A prin fiece led dar mai trebuie sa il si raceasca activ prin ventilatie. Cu totul altfel stau lucrurile daca alimentezi ledurile in pulsuri de curent, sa zicem la o frecventa de 2,4 MHz. Intr-un astfel de scenariu, imagineaza-ti ca vei alimenta timp de 1/2400 s si nu vei alimenta de 3-6 mai mult timp. Ar rezulta un fel de stroboscop atat de rapid, incat ochiul il percepe ca o iluminare continua, ca un film cu peste 24 cadre pe secunda. Consumul este substantial mai mic iar incalzirea ledului este tinuta sub control. As fi zis ca cele trei leduri sunt montate in serie, dar nu se poate dintr-o tensiune de alimentare de 8,4V. Totusi, tind sa cred ca parametrii mentionati sunt o minciuna. Din cauza chinezilor, azi nu mai vorbim de capacitatea unui acumulator Li Ion ci de capacitatea nominala, adica atat cat l-a lasat inima sa scrie pe el. Sunt celebre power bank-urile chinezesti de 50.000 mAh dar cand le desfaci au 5 celule de 2200 mAh si alea, legate in serie.
  3. In urma cu ceva vreme, @@vali_aldea avea o idee care, si in prezent mi se pare buna si anume sa impartasim informatii de valoare legate de ciclism, din texte de calitate. Desigur, este putin probabil ca am putea deveni in acelasi timp artistii propriei transformari intr-o opera de arta, daca ar fi sa il parafrez pe @@maus dar cel putin am putea sa incepem sa intelegem ce facem, ce ar trebui sa facem si poate cel mai important ce nu ar trebui sa mai facem. Desi dau la pedale destul de consistent din 2008 incoace, sunt departe de a fi gasit solutii ca urmare a propriei experiente dar m-am luminat aproape instantaneu cand am pus cap la cap experienta mea in raport cu un text de referinta. Nu doresc sa postez textul nici unei carti sau daca o voi face va fi dupa toate regulile citarii. Pe de alta parte, cartea nu o pot distribui nu din egoism ci pentru ca e cumparata de pe amazon in format electronic si nu stiu si nici nu doresc sa "crap" protectia lui kindle. Ceea ce doresc este sa spun ce mi s-a parut important din ce am citit, ce am inteles si ce cred ca trebuie utlizat practic. Este foarte probabil ca in acest demers sa fac greseli, sa inteleg eronat diferitele aspecte dar sunt convins, ca prin dialog, vom avea cu totii de castigat.
  4. iacobdoc

    @akebono Mi-am comandat si eu doua roti “hand-made”. Dupa ce le-am luat, am masurat tensiunile in spite. Erau ca dintii de fierastrau: una slaba, una exagerat de tensionata. Cum spui tu: ieftine si “bune”. Am pus mana si le-am corectat tensiunile din spite. @BodoC Adica ala de la Unior e mai breaz?
  5. iacobdoc

    @akebono Raspunsul corect este: Da stim. https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=34570;menu=1000,185,187;mid=0;pgc=0;page=3;orderby=2
  6. Majoritatea celor pe care le-am cumparat sunt pentru Kindle dar, este posibil ca unele sa nu poata fi livrate daca nu esti cumparator din SUA.
  7. iacobdoc

    @Mihaita Catalin Ce bicicleta este? MTB, sosea? Eu as schimba cablul si as regla din nou deraiorul.
  8. @Mookyama Power metter este pentru antrenament si doar daca vrei sa obtii progrese in mod organizat. Cel mai frecvent pentru a participa la competitii. @claudiu71714 Evident ca daca relieful o cere, bagi cat trebuie. Daca ai un trainer care sa iti spuna puterea, il folosesti in cunostinta de cauza. In antrenamentul cu power metter, frecventa cardiaca devine secundara, doar ca daca te suprasoliciti, recuperarea e de mai lunga durata.
  9. @claudiu71714 Si pentru mine a fost o surpriza pentru ca iti spune care este intensitatea stimulului care te va face sa progresezi. Asta pentru ca vrei tu sa fii un nou Froome. Altfel, de viata lunga si tihnita, ti-as recomanda sa ramai la Maffetone a carui filozofie s-ar traduce prin versurile: ”Viitor de aur, tara noastra are, Si prevad prin seculi, a ei inaltare.”, ma rog, plus/minus 100 de ani.
  10. @claudiu71714 Super tare experienta ta. Scazut in greutate + fara dureri de spate + fara crize de tensiune = super tare. Tine minte experienta asta pentru ca va trebui sa revii la ea periodic. Acum ar fi momentul sa treci la asta sau echivalent: https://www.amazon.com/Power-Meter-Handbook-Cyclists-Triathletes-ebook/dp/B009HQ0TKO/ref=mp_s_a_1_2?ie=UTF8&qid=1541424768&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=training+with+power+meter
  11. @paulrad Adevarul se masoara in fapte. Experienta ta este un fapt si trebuie analizat. Asa ca, hai sa vedem daca invatam ceva din faptele tale. Oricum, eu la pragul aerob merg la peste 25 km/h.
  12. @Mookyama Din ce am citit in linkul mentionat este vorba de “testare cardiometabolica”. Cand am inceput sa citesc si sa inteleg, eram dupa 300k facuti cam cu pulsul in gat. Eram umflat de apa. La vremea aceea, mi se parea normal. Situl asta incuraja atitudinea de tip “Shut up legs!”. Lectura asta era “revolutionara” chiar si din perspectiva mea de medic si am dorit sa o impartasesc cu voi, pe masura ce citeam si incepeam sa inteleg cate ceva. Intre timp, am inteles mult mai multe decat erau scrise in carte dar chiar si autorul si-a rafinat modul de intelegere.
  13. @Mookyama Mult mai castigat ai fi daca faci un test de efort cu spirometrie, pentru sportivi. Vei afla exact pana unde se intinde pragul tau aerob, adica pana unde papi grasime si glucide 50/50%. Acolo vei sti atat frecventa cardiaca dar si puterea pe care o dezvolti. Daca aparatul este destept, iti va indica si pragul lactic, unde vei vedea, de asemenea, ce frecventa cardiaca ai si ce putere dezvolti. Totusi, se pare ca pentru pragul functional vei obtine rezultate diferite. Daca faci un test clasic de 20 de minute, efort maxim si inregistrezi frecventa cardiaca medie si puterea medie dezvoltate, s-ar putea sa obtii alte valori. Trebuie discutat pe tema asta.
  14. @paulrad Phill asta al lui Maffetone a fost antrenor de ironman si inca unul de succes. Ce a constatat el este ca daca te antrenezi ca ghibolu' atunci sa nu te miri ca te dor toate celea iar la un moment dat constati ca nu mai ai vlaga. Mai mult, in loc sa slabesti, incepi sa te ingrasi. Ce a definit el corect este pragul stimularii de intensitate, raportat la metabolismul fiecaruia. Ce nu a definit este pragul stimularii de volum, ceea ce este cu totul alta poveste. Oricum, si el si altii (sa zicem Joe Friel pe care am inceput sa il citesc recent) sunt absolut de acord ca progresul in sport este egal cu EFORT + RECUPERARE. In schimb, Joe Friel vine si spune ca daca te antrenezi dupa frecventa cardiaca este posibil sa nu progresezi. De ce? Pentru ca el sustine ca trebuie sa te antrenezi la nivelul unui prag al puterii dezvoltate. Puterea, rezulta din produsul forta cu care apesi pe pedale ori viteza (cadenta, cum ar veni). Este foarte probabil ca organizmul sa fie prost antrenat, astfel incat sa atingi pragul de antrenament al puterii la frecvente cardiace foarte mari, adica nocive. Daca te mentii la frecvente cardiace mai mici, nu vei progresa pentru ca esti sub pragul puterii pe care ar trebui sa o dezvolti in antrenamente. Si uite asa, ne intoarcem la ce recomanda toata lumea: construirea unei baze aerobe solide, adica aia pe care o recomanda Phill. In concluzie, pentru a progresa trebuie sa stimulezi organismul, fie ca este vorba de stimulare de intensitate, fie ca este vorba de stimualre de volum, dar indiferent de stimuli, daca nu vrei sa regresezi trebuie sa te recuperezi fie prin odihna, fie prin exercitii fizice aerobe (cardio) pentru maxim 60 de minute, adica inapoi la Phill. PS Exista o logica pentru care se recomanda sustinerea unei cadente de 80-90 rpm.
  15. iacobdoc

    @8Ball Felicitari. Cred ca o sa ma bag si eu in seama pe aici, pentru ca si eu sunt un ciclist de sfarsit de saptamana.
  16. iacobdoc

    Exista un tip fabulos care face randoneure cat cuprinde si intotdeauna cu samarul plin. E vorba de Hodi Stefan. Pe cat de fabulos, pe atat de anonim si modest. Cand pleaca in tura, oricare ar fi ea, pleaca cu tot bgajul ca si cum ar merge in tura de cicloturism la capatul lumii. Asa a facut Paris-Brest-Paris. L-am intrebat, la un moment dat, ca ce cauciucuri foloseste, convins fiind ca detine oarece secrete ascunse. Ei as'. Mi-a raspuns sec: "De care gasesc." Atunci mi-am dat seama ca biologia umana este un ceva extrem de versatil. Mai presus de marketing si intelectualisme legate de eficienta energetica a pedalatului. Ramane sa mai si demonstrez asta.
  17. iacobdoc

    Felicitari pentru relatare. Mi-a placut foarte mult tilul " .. al unui ... de week-end" sau, ma rog, de sfarsit de saptamana. Personal, cam asta mi se intampla atunci cand am noroc: "la sfarsit de saptamana". Nu stiu de ce am convingerea ca este situatia multor ciclisti de Romania. Medical vorbind, nici nu este cea mai rea situatie chiar daca ar fi bine sa inversam raportul si sa fie 5 zile pe saptamana biciclit mai mult sau mai putin intens. Oricum: "Good point!" si frumoasa relatare. @8Ball. sau BigBall?
  18. Intrebarea era daca HR afisat o data pe minut, nu e prea rar? Din ce se intelege, ar putea sa fie. Ar trebui sa fie cel putin o data la 15 secunde, indiferent daca se refera la cele 15 secunde anterioare afisarii sau la 60 de secunde anterioare afisarii.
  19. @Traveller Medical vorbind pulsul se exprima in bpm adica batai per minut. Daca discutam de frecventa unui eveniment, atunci unitatea de masura este Hz iar abordarea mea si a lui @majikstone face trimitere la derivate....
  20. In regula. Cu exceptia lui @majikstone, dureaza cateva minute. Mai sunt si altii?
  21. Centurile HR, sunt bazate pe masurarea EKG. Asta inseama ca, daca inima a batut de doua ori, stie exact intervalul de timp dintre ele, deci la ce frecventa cardiaca va corespunde acest interval. In practica, daca ti-ar afisa bataie cu bataie, ar fi un flux halucinant de cifre, in practica inutil. Inutil este si din punct de vedere al caracterului reactiv al frecventei cardiace. Adica, ea creste post-factum si, adesea cu o latenta destul de mare. Afisarea unei valori medii la 3, 10, 30 sau chiar 60 de secunde pare mult mai utila, in practica. Iata un exemplu: Pedalezi pe o panta de 5% cu o cadenta de 85 rpm si transmisie 39/18. Pulsul va creste gradat pana la atingerea unui echilibru sau cel putin, stabilitate pentru cateva minute. Dureaza cateva minute pana sa se intample asta. Daca vrei sa fii pro-activ, atunci folosesti un powermeter dar si acolo, nu iti vei dori puterea instantanee ci pe cea mediata pe 3 sau 10 secunde, ca sa poti intelege ceva. Cele bazate pe variatia de culare capilara, masoara de mai multe ori pentru a face corectia erorilor.
  22. iacobdoc

    La TBT Saschiz. Urcam o panta mai mult decat domoala, pe un single trail. In fata mea doi biciclisti. Cum ar veni, stateam in trena lor prin padure, la 4-6 km/h. Primul se balbaie. Al doilea ezita, pierde cadenta si fleosc pe-o parte. Avea SPD-uri. - Scuze! Greseala de incepator, zice el. Se ridica. Click, click! Mai da cateva pedale si iar fleosc pe-o parte. - Te rog lasa-ma s-o iau inainte, zic eu. Multumesc.
  23. @freetools Nu cred ca ar trebui sa iti faci probleme. Verifica, totusi, pe care parte a surubului ai pus cablul.
  24. iacobdoc

    @Mookyama tinerel, ne-tinerel, eu sunt "ala mic, negru care respira greu". Asta se vede si din transmisia pe care o folosesc. Iesirea asta, inafara de faptul ca mi-o doream, a fost importanta pentru ca am putut proba potentialul pe care il are ansamblul: cal si calaret. A fost prima data cand am urcat in totalitate, pe bicicleta. M-am mai oprit dar nu am mers pe langa bicicleta nimic. Pe mai departe este doar o problema de armonizare cu bicicleta. O sa mai dau jos 5-10 kg, ca am de unde.
  25. iacobdoc

    @Mookyama Initial, am avut Avid BB5 road. Ele au o mare problema cu manetele Shimano de tip nou. BB5 road se potriveste cu dual controlerele (DC) Shimano standardul vechi (se recunosc dupa cablurile de deraior aflate la vedere) care au tragerea cablului de frana de 7 mm. DC noi, care nu au cablurile la vedere, au tragerea de 8 mm, tragere pe care a implementat-o si SRAM pe DC de 11 viteze. Consecinta, a fost ca franarea, desi suficienta pentru sosea, era putin "pastoasa". In momentul in care am probat bicicleta in regim de ciclo-cross, mi-am dat seama ca era o problema mare. Nu am dorit sa bag o caruta de bani in DC pentru frane hidraulice. Sansa mea au fost aceste frane hidraulice actionate mecanic de la TRP. Sunt Tektro, toata ziua: de la placute la modul in care poti face servisarea. Sunt cu ulei mineral. Am mai avut frane hidraulice Tektro si am fost foarte multumit. Timp de 5 ani de zile nu a trebuit decat sa schimb placute de frana si sa mai completez, o data pe an cateva picaturi de ulei mineral. Cam scumpe, pentru niste frane hidraulice dar, pe ansamblu imi permit o libertate foarte mare. Pot schimba manetele, sistemul de transmisie, fara sa ma cocosesc din cauza banilor. TRP Hy/RD sunt construite pentru tragerea de 8 mm a manetelor noi.