ViorelCapruciu

Membru
  • Content Count

    949
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

252 Excellent

About ViorelCapruciu

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Balotesti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ViorelCapruciu

    Eu folosesc talc de copii (cel mai ieftin de la farmacie), acasa dau mereu pe camera la montare (o fac ghem deasupra cazii, o pudrez si o framant putin), si din cand in cand si pe cauciuc, evident la interior. Totul aluneca si se aseaza mai usor. Pe traseu n-am cum dar oricum mai ramane putin pudrat.
  2. ViorelCapruciu

    Scuze, abia acum am mai intrat si eu pe forum. Sa-mi spun si eu pararea in cateva chestiuni. Pentru @feribotuca intrebai daca e tandemul de voi. Pentru stoker, trecerea de la o bicicleta normala, unde vedea si in fata, la tandem, e cumva frustranta la inceput, dar nu cred ca intr-atat cat sa nu vrea sa mearga. Inceputul este intotdeauna mai greu, fie si numai ca obisnuinta. Si sa stii ca si pentru tine este mai altfel. Prima data noi am inchiriat un tandem o zi, am mers in padure la baneasa (sotia cu transportul in comun si eu pe el, de prin Piata Victoriei, o experienta de neuitat ca ii cadea lantul de transmisie si sa il pui singur pe drum, la ditamai hardughia, si cu bratele in sincron..). Am exersat intai acolo. La prima pornire a fost gata-gata sa cadem, desi vazusem amandoi pe net multe filmulete, in practica e altceva. Si tandemul era cam obosit si nu prea era pe masura. Totusi ne-am invatat repede, suficient cat sa facem un tds in ziua aceea, cam cu emotii dar ne-a iesit. Sincronizarea si incredera stokerului in tine, tradusa si in a sta relaxat si cuminte si a nu se forfoti pe sa, dezechilbrandu-te permanent, marunt si enervant, sunt de baza. Cauta sa nu faci greseli mari in perioada de invatare ca sa castigi increderea partenerei, nu mai zic sa eviti la maxim caderile. Mersul prin oras e mult mai dificil cu tandemul decat singur, mai ales la inceput, pana mai prindeti niste spiluri. Cu timpul, dupa ce apar automatismele, o sa intelegeti adevarul din zicerea ca pe tandem sunt capitanul, stokerul si spiritul. Pe ultimul l-am simtit si noi din plin si este MINUNAT. Totusi unui cuplu mai conflictual, colerici amandoi, e posibil sa nu se potriveasca. Este un fel de viata in doi pe bicicleta, mai ales cand faci ture lungi, zi dupa zi, cum e in concediu. Referitor la angrenaj. Noua ne plac traseele de deal si munte, nu neaparat catararile dar inevitabil trebuie sa le trecem. Initial am avut raport foaie/pinion maxim (sau minim, cum vreti) 0,86 si era cam greu, mergea si asa dar cu 0,75 a fost mult mai bine. In cazul nostru deci solutia "totul pe dreapta" iese din calcul. Pt parc ar merge, sau in jurul casei pe plat, cel mult ceva pasarele, 2-3% maxim 5. O referinta pt mine a fost pe Paltinis. La un moment dat, din cauza statului pe sa mai bine de o ora fara sa ne ridicam (urcatul si in general pedalatul in picioare e imposibil pe tandem), sotia a zis ca vrea sa coboare si sa mearga putin pe jos iar eu am urcat singur pe tandem. Amandoi pe el urcam cam cu 6/ora, singur pe tandem am urcat cam cu 9 la ora, iar mai demult cand am fost cu bicicleta mea, tin minte cam cu 12/ora. Depinde acum si cat de fortoasa e partenera si cat vrea sa se implice. Noi nu mai suntem la prima tinerete, sotia are si niste mici probleme si se teme sa forteze, dar clar nu vei urca asa cum urci singur. Si pe net e recunoscut ce pe tandem se urca mai incet. Urcatul si in general pedalatul in picioare e doar pentru cei foarte meseriasi. Noi, desi avem multe mii de km, inca nu m-as incumeta sa-l incerc. Poate daca ar fi doar pielea mea in joc as face-o, dar nu vreau sa o tavalesc pe sotie. Am vazut clavicula rupta la o cadere cu 15 la ora. Referitor la cadru. Atentie ca daca e prea inalt imediat in fata seii fata de lungimea picioarelor tale, nu vei putea sta bine cu cadrul intre picioare,, pozitie obligatorie cand pornesti si opresti, te va apasa pe..., Cadrul meu e cam la limita (am 1,78, picioare normal de lungi). Am vazut ca era undeva in discutie un tandem cu cadrul avand teava respectiva foarte oblica inspre in sus, nu as fi topit dupa el. Iar pentru stoker, daca e mai scunda, o tija cu amortizor, absolut recomandata, dar care iese din teava cativa cm buni, sa nu oblige saua prea sus si sa nu ajunga la pedale. Am patit-o si pe asta.
  3. ViorelCapruciu

    Depinde si ce faci cu ea. Daca vrei sa te rupi in figuri, posibil sa fie probleme, La un mers normal pe sosea buna nu cred, si mai ales nu la cadru. Mai degraba rotile, poate si saua daca e una f ieftina, Ma gandesc ca fac unii tandemuri din doua biciclete normale. Teava e tot aia, uneori si furca e tot de bici normala poate ceva mai teapana. Si eu la tandem am roti facute de mine, am ales componente mai de calitate si mai rezistente, nu neaparat si groase, butuci de downhill, 36 de spite. Evident si pretul ceva mai sus. Si noi impreuna facem 130kg, plus tandemul vreo 18. Daca o iei sa slabesti foarte bine, ceva miscare nu strica, dar cu slabitul nu te baza.
  4. ViorelCapruciu

    @Fane Deraior Imi pare rau pentru experienta neplacuta. Sa stii ca exista mai multe abordari ale ciclismului amatoricesc, ca al nostru. Tu probabil l-ai cunoscut doar pe cel cu capul in ghidon, privind la roata celui din fata si la ciclocomputer, incarcand sa scoti date cat mai sus. Ajungeai acasa si aveai o idee vaga pe unde ai trecut, cum aratau localitatile, oamenii, dealurile, campiile etc. Bucuros sa pui pe strava nu stiu ce portiune cu nu stiu ce timp. Mi-am scos si eu sufletul in felul asta o perioada, pana mi-a deschis cineva ochii sa o las mai usurel, sa tin ghidonul mai de sus si sa ma uit nu numai la sosea, ci mai ales in stanga si in dreapta. Intre timp am mai cititi si cate ceva despre antrenamente si greselile la care suntem tentati sa le facem, fortand exagerat si mult timp, iar asta a fost un motiv in plus sa adopt stilul "plimbaret". Si este minunat. Si mai ales benefic pentru sanatate si cu riscuri minime. Fugareala e de evitat, cu cat mai in varsta cu atat mai mult. Asa ca bucura-te ca mai poti merge, iar cu abordarea de care ti-am spus probabil ca te vei obisnui, daca nu iti va si placea. Daca totusi vrei 2-3 km/ora in plus la acelasi efort (mic/mediu), poti sa actionezi asupra bicicletei, daca mai e loc, cu niste roti sau cauciucuri mai de viteza, sau cu totul alta bicicleta. Daca pe plat sta la indemana ta sa iti stabilesti limita, pe deal e mai greu fara un angrenaj cu un raport de cadenta mare. Daca nu il ai, vrand-nevrand te vei cazni. Probabil pinioane sub 14 iti vor fi inutile, asa ca poti alege un bloc care pleaca mai de sus, astfel incat sa eviti etajarea grosolana si sa ai si pinionul cel mai mare destul de mare. Aspenter iau si eu de cativa ani, de cand ma apropiam de sixty, ca cica asa e bine, si in plus in zilele cand ies cu bici iau si aspacardin. Tensiune am undeva la 11-12 cu 7-8 dar mai am ceva aritimii, extrasistole ventriculare cum le-a numit medicul si aspacardinul se pare ca ajuta. La turele lungi trebuie mai multa atentie, adica intensitate si mai mica, mai ales pe final, cu revenire mai lunga, in plus evita sa nu faci treaba mica mult timp, creste putin tensiunea, la fel cofeina si mesele copioase. Imi aduc aminte de unii care in pauza de carciuma mancau o roata de pizza si in primul km deja o zbugheau cu 40 la ora. Deh, artere tinere, elastice, merge, dar totusi nu e bine nici asa. Primavara, la inceputul sezonului, mers si mai cu atentie sa nu fortezi, un organism (inima) neantrenat e mai sensibil la suprasolicitari decat unul antrenat. Probabil arat deja a mosneag sfatos si nici tu nu esti chiar incepator asa ca poti intui ce ti-e bine si ce nu. Sa auzim de bine. P. S. Stephen Hawking, daca nu ai auzit de el poti cauta pe google, un geniu intr-un scaun cu rotile, dar nu din nastere, a spus ca cea mai fericita zi din viata lui a fost cand s-a impacat cu boala lui.
  5. ViorelCapruciu

    Eu am luat cadrul de pe poison-bikes, cu furca si chiuvetaria. La noi nu am gasit nimic. Apoi l-am asamblat eu, am facut inclusiv rotile, am ales butucii, jantele etc. Am cautat rezistenta dar m-am uitat si la greutate, si evident si la pret. Pipa stokerului, reglabila am mai luat-o din afara, si angrenajul. Principala problema a fost ca sotia e mai scunda si nu puteam sa cobor tija de sa (din cauza ca era mai inalta, cu paralelogram), cat ar fi trebuit. Dupa niste incercari de modificare a seii, am ales solutia unor adaptoare care practic scurteaza bratul pedalelor cu vreo 15 mm, luate si astea de pe afara. M-a costat in total la vreo 1500 euro. Si sunt foarte multumit de ce a iesit, rezistenta (de sosea) si greutate (undeva la 18 kg).
  6. Sunt si eu interesat de o tura spre nord, sau sa inceapa spre nord (stau in Balotesti).
  7. ViorelCapruciu

    Asa fac si eu. Evident ca nu pot refolosi tot. Dar mare economie nu se face ca e consumul mic. vreo 30-40ml la 7-800km, cel putin asa spal eu. De ani de zile studiez si incerc sa imbunatatesc chestia cu intretinerea lantului, fara a da pe intretinere mai mult decat pe lant. Adica sa fie curat, sa nu murdareasca cum te-ai atins de el si sa tina multi km. Legat de curatat, parera mea e ca un lant trebuie si frecat cu ceva perii ca sa il speli bine. Am incercat si eu faza cu agitatul in sticla (in motorina) dar nu mi-a dat cine stie ce rezultat si am renuntat, am revenit la apartul de curatare. Dezavantajul este inevitabil picuratul pe jos si mirosul. Legat de solventul de spalat. Cu ani in urma am citit undeva ca piesele metalice unse isi fac in timp un film de unsoare care acopera micile asperitati din metal, film pe care daca il dai jos prin spalare cu solventi puternici, imediat apoi creste uzura, pana se formeaza din nou film. Asa ca nu am mai folosit decat motorina. La polul opus e greseala sa nu il speli, doar sa il stergi. Nu faci mare branza, nu iei mai mult de 40% din mizerie si doar la exterior, multa o inghesui intre zale. Una din ultimele constatari este ca daca il ung cu ulei obisnuit care atrage praful ca un magnet, trebuie sa il spal mai des, altfel daca imbacsirea e mare, uzura creste, desi lantul s-ar zice ca e inca uns, cu o uzura mai mare decat ar fi un lant doar spalat si neuns. Mi s-a intamplat anul trecut cand din lipsa acuta de timp, am mers cu un lant neuns aproape 2000km. Ma pregateam sa il arunc direct, cand am zis sa pun sublerul pe el. Surpriza. Mai mergea lejer.
  8. Stie cineva un model de camera potrivita si pentru auto si pentru actiune (ciclism sosea)? Sunt nou in domeniul acestor camere. Sunt convins ca sunt si niste compromisuri la combinatia asta, dar si pretul va fi doar pentru o camera. As dori sa ies undeva pe la 1000 de lei, dar in functie de ce ofera poate si ceva mai mult. Multumesc.
  9. ViorelCapruciu

    Foarte frumos. Mai-mai ca m-ar imbia si pe mine astfel de ture.
  10. ViorelCapruciu

    Daca iese cineva inspre nord, ma lipesc din Tunari. Dar mai lejer, sub 30 la ora.
  11. ViorelCapruciu

    No problem. E numai asfalt. Tata mare, forumul asta e ca si mort. Altfel e ok si la 11.
  12. ViorelCapruciu

    Ma intereseaza o tura, exclus Mihailesti, e prea aglomerat. Propun un Tunari, Balteni, Burias, Poienarii Burchii, Potigrafu si de acolo mai vedem. Nu te cunosc, sper sa nu te rupi in figuri, un 30-32 la ora (teoretic), cand si cand un ritm mai scazut prin paduri sa ne bucuram de verdeata. Si nici invers, sa fie prima ta iesire anul asta. Pe la 10.30 ar fi ok pt mine. Mai zi si tu.
  13. ViorelCapruciu

    Interesant dupa ce ceas merge site-ul asta.
  14. ViorelCapruciu

    Eu am innadit. Suprapuse pe vreo 40 cm, prinse intre ele cu 3 suruburi de 4, cu cate doua piulite sa nu se desfaca. Am facut pe putin 5mii de km si no problem. Am ales varianta cu prindere si pe furca din fata, dar e mai mult de sprijin decat de prindere, ca sta in aer (vine pana deasupra parbrizului), pe suportul original de o bicicleta statea pe bara din fata. Si mai avem si o prindere oblica. Deci dam jos roata fata, dam jos si seile si implicit si ghidonul stockerului (avem coliere rapide si semne pe tije pana unde le introduc). E mai aerodinamic, mai silentios si mai usor de urcat/coborat. Gaurile din cadru le astupam cu doua dopuri de cauciuc de damigene. Prinderea aceea oblica a cadrului din capul locului m-am gandit ca e putin si m-am pregatit cu doua chingi cu strangere autoblocanta din Decathlon, cu care ancorez cadrul din stanga si din dreapta. Practic vin ca un V cu susul in jos. Cu astea am avut ceva probleme ca la viteza falfaie, fac zgomot si in timp uneori se mai si slabesc dar am rezolvat-o si pe asta. Daca aveam niste poze era mult mai intuitiv, mai aveati o sursa de inspiratie.
  15. ViorelCapruciu

    Cateva porniri si opriri Ce nu se vede. Pe prima pedala, sotckerul impinge cat poate de tare, eu la fel, pe ideea ca trebuie micsorat timpul in care avem viteza foarte mica, echilibrul se tine mai greu acolo. Cand ajungen cu pedala de pornire jos, stockerul e atent daca am reusit sa ma ridic in sa, altfel face o clipa de pauza sa termin de urcat. Se intampla rar insa neurcat in sa nu pot pedala si daca ma forteaza sa pedalez asa ne putem dezechilibra. Ultima pornire este cu o aplecare a mea inainte mai pronuntata, pentru ca pe indreptare sa capatam 1-2km la ora in plus (actiunea si reactiunea fortelor). Cand pornesti trebuie sa ai in fata 4-5 m liberi, sa nu trebuiasca sa faci manevre din prima, cand inca nu te-ai echilibrat complet. Pt stocker e buna o tija de sa cu suspensie, va lua gropi nepregatit, oricat ai zice ca anunti, ori observi tarziu si nu apuci sa zici, ori nu opresti pedalatul sa se poate ridica, ori nu aude din cauza galagiei din trafic. Si e cea mai nasoala chestie pentru stocker. In ce priveste viteza, si noi la inceput mergeam mai tare, pana ce usor-usor consoarta a vazut ca e mai placut sa dai din pedale mai de fantezie.