ViorelCapruciu

Membru
  • Content Count

    947
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

249 Excellent

About ViorelCapruciu

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Balotesti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ViorelCapruciu

    Depinde si ce faci cu ea. Daca vrei sa te rupi in figuri, posibil sa fie probleme, La un mers normal pe sosea buna nu cred, si mai ales nu la cadru. Mai degraba rotile, poate si saua daca e una f ieftina, Ma gandesc ca fac unii tandemuri din doua biciclete normale. Teava e tot aia, uneori si furca e tot de bici normala poate ceva mai teapana. Si eu la tandem am roti facute de mine, am ales componente mai de calitate si mai rezistente, nu neaparat si groase, butuci de downhill, 36 de spite. Evident si pretul ceva mai sus. Si noi impreuna facem 130kg, plus tandemul vreo 18. Daca o iei sa slabesti foarte bine, ceva miscare nu strica, dar cu slabitul nu te baza.
  2. ViorelCapruciu

    @Fane Deraior Imi pare rau pentru experienta neplacuta. Sa stii ca exista mai multe abordari ale ciclismului amatoricesc, ca al nostru. Tu probabil l-ai cunoscut doar pe cel cu capul in ghidon, privind la roata celui din fata si la ciclocomputer, incarcand sa scoti date cat mai sus. Ajungeai acasa si aveai o idee vaga pe unde ai trecut, cum aratau localitatile, oamenii, dealurile, campiile etc. Bucuros sa pui pe strava nu stiu ce portiune cu nu stiu ce timp. Mi-am scos si eu sufletul in felul asta o perioada, pana mi-a deschis cineva ochii sa o las mai usurel, sa tin ghidonul mai de sus si sa ma uit nu numai la sosea, ci mai ales in stanga si in dreapta. Intre timp am mai cititi si cate ceva despre antrenamente si greselile la care suntem tentati sa le facem, fortand exagerat si mult timp, iar asta a fost un motiv in plus sa adopt stilul "plimbaret". Si este minunat. Si mai ales benefic pentru sanatate si cu riscuri minime. Fugareala e de evitat, cu cat mai in varsta cu atat mai mult. Asa ca bucura-te ca mai poti merge, iar cu abordarea de care ti-am spus probabil ca te vei obisnui, daca nu iti va si placea. Daca totusi vrei 2-3 km/ora in plus la acelasi efort (mic/mediu), poti sa actionezi asupra bicicletei, daca mai e loc, cu niste roti sau cauciucuri mai de viteza, sau cu totul alta bicicleta. Daca pe plat sta la indemana ta sa iti stabilesti limita, pe deal e mai greu fara un angrenaj cu un raport de cadenta mare. Daca nu il ai, vrand-nevrand te vei cazni. Probabil pinioane sub 14 iti vor fi inutile, asa ca poti alege un bloc care pleaca mai de sus, astfel incat sa eviti etajarea grosolana si sa ai si pinionul cel mai mare destul de mare. Aspenter iau si eu de cativa ani, de cand ma apropiam de sixty, ca cica asa e bine, si in plus in zilele cand ies cu bici iau si aspacardin. Tensiune am undeva la 11-12 cu 7-8 dar mai am ceva aritimii, extrasistole ventriculare cum le-a numit medicul si aspacardinul se pare ca ajuta. La turele lungi trebuie mai multa atentie, adica intensitate si mai mica, mai ales pe final, cu revenire mai lunga, in plus evita sa nu faci treaba mica mult timp, creste putin tensiunea, la fel cofeina si mesele copioase. Imi aduc aminte de unii care in pauza de carciuma mancau o roata de pizza si in primul km deja o zbugheau cu 40 la ora. Deh, artere tinere, elastice, merge, dar totusi nu e bine nici asa. Primavara, la inceputul sezonului, mers si mai cu atentie sa nu fortezi, un organism (inima) neantrenat e mai sensibil la suprasolicitari decat unul antrenat. Probabil arat deja a mosneag sfatos si nici tu nu esti chiar incepator asa ca poti intui ce ti-e bine si ce nu. Sa auzim de bine. P. S. Stephen Hawking, daca nu ai auzit de el poti cauta pe google, un geniu intr-un scaun cu rotile, dar nu din nastere, a spus ca cea mai fericita zi din viata lui a fost cand s-a impacat cu boala lui.
  3. ViorelCapruciu

    Eu am luat cadrul de pe poison-bikes, cu furca si chiuvetaria. La noi nu am gasit nimic. Apoi l-am asamblat eu, am facut inclusiv rotile, am ales butucii, jantele etc. Am cautat rezistenta dar m-am uitat si la greutate, si evident si la pret. Pipa stokerului, reglabila am mai luat-o din afara, si angrenajul. Principala problema a fost ca sotia e mai scunda si nu puteam sa cobor tija de sa (din cauza ca era mai inalta, cu paralelogram), cat ar fi trebuit. Dupa niste incercari de modificare a seii, am ales solutia unor adaptoare care practic scurteaza bratul pedalelor cu vreo 15 mm, luate si astea de pe afara. M-a costat in total la vreo 1500 euro. Si sunt foarte multumit de ce a iesit, rezistenta (de sosea) si greutate (undeva la 18 kg).
  4. Sunt si eu interesat de o tura spre nord, sau sa inceapa spre nord (stau in Balotesti).
  5. ViorelCapruciu

    Asa fac si eu. Evident ca nu pot refolosi tot. Dar mare economie nu se face ca e consumul mic. vreo 30-40ml la 7-800km, cel putin asa spal eu. De ani de zile studiez si incerc sa imbunatatesc chestia cu intretinerea lantului, fara a da pe intretinere mai mult decat pe lant. Adica sa fie curat, sa nu murdareasca cum te-ai atins de el si sa tina multi km. Legat de curatat, parera mea e ca un lant trebuie si frecat cu ceva perii ca sa il speli bine. Am incercat si eu faza cu agitatul in sticla (in motorina) dar nu mi-a dat cine stie ce rezultat si am renuntat, am revenit la apartul de curatare. Dezavantajul este inevitabil picuratul pe jos si mirosul. Legat de solventul de spalat. Cu ani in urma am citit undeva ca piesele metalice unse isi fac in timp un film de unsoare care acopera micile asperitati din metal, film pe care daca il dai jos prin spalare cu solventi puternici, imediat apoi creste uzura, pana se formeaza din nou film. Asa ca nu am mai folosit decat motorina. La polul opus e greseala sa nu il speli, doar sa il stergi. Nu faci mare branza, nu iei mai mult de 40% din mizerie si doar la exterior, multa o inghesui intre zale. Una din ultimele constatari este ca daca il ung cu ulei obisnuit care atrage praful ca un magnet, trebuie sa il spal mai des, altfel daca imbacsirea e mare, uzura creste, desi lantul s-ar zice ca e inca uns, cu o uzura mai mare decat ar fi un lant doar spalat si neuns. Mi s-a intamplat anul trecut cand din lipsa acuta de timp, am mers cu un lant neuns aproape 2000km. Ma pregateam sa il arunc direct, cand am zis sa pun sublerul pe el. Surpriza. Mai mergea lejer.
  6. Stie cineva un model de camera potrivita si pentru auto si pentru actiune (ciclism sosea)? Sunt nou in domeniul acestor camere. Sunt convins ca sunt si niste compromisuri la combinatia asta, dar si pretul va fi doar pentru o camera. As dori sa ies undeva pe la 1000 de lei, dar in functie de ce ofera poate si ceva mai mult. Multumesc.
  7. ViorelCapruciu

    Foarte frumos. Mai-mai ca m-ar imbia si pe mine astfel de ture.
  8. ViorelCapruciu

    Daca iese cineva inspre nord, ma lipesc din Tunari. Dar mai lejer, sub 30 la ora.
  9. ViorelCapruciu

    No problem. E numai asfalt. Tata mare, forumul asta e ca si mort. Altfel e ok si la 11.
  10. ViorelCapruciu

    Ma intereseaza o tura, exclus Mihailesti, e prea aglomerat. Propun un Tunari, Balteni, Burias, Poienarii Burchii, Potigrafu si de acolo mai vedem. Nu te cunosc, sper sa nu te rupi in figuri, un 30-32 la ora (teoretic), cand si cand un ritm mai scazut prin paduri sa ne bucuram de verdeata. Si nici invers, sa fie prima ta iesire anul asta. Pe la 10.30 ar fi ok pt mine. Mai zi si tu.
  11. ViorelCapruciu

    Interesant dupa ce ceas merge site-ul asta.
  12. ViorelCapruciu

    Eu am innadit. Suprapuse pe vreo 40 cm, prinse intre ele cu 3 suruburi de 4, cu cate doua piulite sa nu se desfaca. Am facut pe putin 5mii de km si no problem. Am ales varianta cu prindere si pe furca din fata, dar e mai mult de sprijin decat de prindere, ca sta in aer (vine pana deasupra parbrizului), pe suportul original de o bicicleta statea pe bara din fata. Si mai avem si o prindere oblica. Deci dam jos roata fata, dam jos si seile si implicit si ghidonul stockerului (avem coliere rapide si semne pe tije pana unde le introduc). E mai aerodinamic, mai silentios si mai usor de urcat/coborat. Gaurile din cadru le astupam cu doua dopuri de cauciuc de damigene. Prinderea aceea oblica a cadrului din capul locului m-am gandit ca e putin si m-am pregatit cu doua chingi cu strangere autoblocanta din Decathlon, cu care ancorez cadrul din stanga si din dreapta. Practic vin ca un V cu susul in jos. Cu astea am avut ceva probleme ca la viteza falfaie, fac zgomot si in timp uneori se mai si slabesc dar am rezolvat-o si pe asta. Daca aveam niste poze era mult mai intuitiv, mai aveati o sursa de inspiratie.
  13. ViorelCapruciu

    Cateva porniri si opriri Ce nu se vede. Pe prima pedala, sotckerul impinge cat poate de tare, eu la fel, pe ideea ca trebuie micsorat timpul in care avem viteza foarte mica, echilibrul se tine mai greu acolo. Cand ajungen cu pedala de pornire jos, stockerul e atent daca am reusit sa ma ridic in sa, altfel face o clipa de pauza sa termin de urcat. Se intampla rar insa neurcat in sa nu pot pedala si daca ma forteaza sa pedalez asa ne putem dezechilibra. Ultima pornire este cu o aplecare a mea inainte mai pronuntata, pentru ca pe indreptare sa capatam 1-2km la ora in plus (actiunea si reactiunea fortelor). Cand pornesti trebuie sa ai in fata 4-5 m liberi, sa nu trebuiasca sa faci manevre din prima, cand inca nu te-ai echilibrat complet. Pt stocker e buna o tija de sa cu suspensie, va lua gropi nepregatit, oricat ai zice ca anunti, ori observi tarziu si nu apuci sa zici, ori nu opresti pedalatul sa se poate ridica, ori nu aude din cauza galagiei din trafic. Si e cea mai nasoala chestie pentru stocker. In ce priveste viteza, si noi la inceput mergeam mai tare, pana ce usor-usor consoarta a vazut ca e mai placut sa dai din pedale mai de fantezie.
  14. ViorelCapruciu

    Iti dau pm cu nr meu. Propun un Jilava, Adunatii Copaceni, Mihailesti. Suna-ma sa am nr tau si cand sunt aproape de Leroy Me te sun.
  15. ViorelCapruciu

    Spilul este multa rabdare si toleranta la greselile celuilalt. Mergeti cat puteti de mult de invatare prin parcuri sau oriunde nu e circulatie. Porniri si opriri pana la plictiseala (sunt tehnici pe net, am facut si noi niste filmulete lectie, daca vrei ti le trimit). Fii pregatit de nepravazut si de frana in orice clipa. Pana se invata, stockerul se mai mai sperie si vrea sa conduca el (ea) din instinct si face o miscare de corp necontrolata, asa te poate baga instantaneu in vreo masina parcata, groapa sau ceva. Zici ca esti mai greu. Asta e un avantaj aici, ca echilibrezi usor din corp. Eu am sub 70 si imi e mai greu din corp.