abc_paul

Membru
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Neutral

About abc_paul

  • Rank
    Member
  1. Interviul este în engleză şi are traducere în româneşte pe butonul cc.
  2. Am găzduit un ”enfant du monde” cum cântă Indilla. Un călător al lumii... Am făcut un mic interviu cu el, în care am încercat să surprind cum te simţi când călătoreşti prin lume şi printre oameni necunoscuţi. Cum te simţi când dormi la gazde warmshower... Un mic articol şi interviul se găsesc aici. Drumuri bune să aveţi! Paul.
  3. Ms xemax. Ti-am vazut blogul cu pinguinii...nici voi nu stati degeaba pe-acolo :)
  4. Salutare la toata lumea. Anul trecut citind postarile de la sectiunea de cicloturism am ramas foarte hotarat sa fac si eu o asemenea actiune. Universul a aranjat lucrurile astfel incat in acest an dorinta mea s-a materializat.Initial a pornit de la ideea surorii mele de a bicicla in Grecia pe traseele montane de acolo, urmand sa ajungem in Grecia cu autocarul. La aceasta idee s-a "lipit" si sotia mea Ana. Mai apoi am plusat si am hotarat sa mergem pana in Grecia cu bicicleta. Cam cu doua luni inainte de momentul hotarat, datorita unei conjunturi sora mea a anuntat ca nu mai poate veni. Asadar am ramas in cursa doar eu si Ana. Cel mai probabil daca stiam de la inceput nu mergeam doar eu cu Ana, dar asa am avut deja impulsul, flama... Traseul trebuia sa fie de 1350 km cu plecare calatoria pe traseul Romaniei urmand sa se faca cu trenul din cauza lipsei de timp. Practic am avut 3 saptamani de concediu la dispozitie. La o medie propusa de 100 km pe zi era nevoie de 14 zile plus 2 zile deplasarile cu trenul plus 4-5 zile de rezerva pentru vreme rea, odihna sau alte evenimente neprevazute. Asta a fost planul. Acum , realitatea :). Ana a avut o durere la un genunchi dupa prima zi de pedalat, durere care a persistat tot drumul. Bagajele au fost mai grele decat ne-am asteptat desi noi am incercat sa luam doar strictul necesar :) . Deoarece cortul, rezervele de apa si conservele erau la mine cred ca aveam in jur de 30 kg de bagaj dupa stimarea mea. In orice caz cand ma opream abia reuseam sa ridic bicicleta de sea ca sa o mut in alta pozitie. Marimea bagajului a crescut semnificativ si rezistenta la inaintare din cauza frecarii cu aerul. In fine, toate una peste alta ne-au adus la o medie de 80 km pe zi. Am avut de acasa contactate cateva gazde warmshowers. In rest operatiunea "somnul" s-a executat in cort. In Grecia, Ana nu a mai rezistat cu genunchiul si a trebuit sa scurtam traseul cu 200 km astfel ca am biciclit pe plaiurile lor doar 50 de km dupa care am intrat din nou in Bulgaria prin urmatorul punct de trecere al frontierei. Deci excursia noastra a devenit in realitate turul Bulgariei. La intoarcere prin Bulgaria in zona muntoasa am luat autostopul si ne-a scutit 50 de km care chiar si din masina aratau fiorosi. De asemenea am mai scutit vreo 100 de km in zona muntoasa care i-am facut cu trenul. In total am biciclit 1065 km (au mai aparut modificari de traseu fata de planul original). Desi initial faptul ca a trebuit sa renuntam la Grecia deci tocmai la scopuil principal al excursiei ne-a demoralizat si ne-a aparut ca un abandon, pe masura ce aventura noastra s-a derulat ne-am dat seama ca ne este permis orice, putem schimba planul oricand, fiind in concediu. Ulterior ne-am dat seama ca frumusetea consta tocmai in a schimba planul ori de cate ori este nevoie pentru a te simti bine. Efortul fortat sau termene limita autoimpuse nu au ce cauta intr-o asemenea calatorie. Flexibilitate totala la realitate...cam asta mi se pare a fi cheia. Mentionez ca acesta este al doilea an de cand Ana bicicleaza si nu are antrenament experienta ei constand in ture de duminica cu caracter neregulat pana in 50 de km si fara bagaj. Eu biciclez in regim de mountain bike pe dealurile dimprejurul Bistritei deci cu ceva antrenament, nu zic nu. Dupa parerea mea orice doritor cu cu determinare poate face o medie de 70-80 km pe zi daca se hotaraste sa faca o asemenea excursie. Este o experienta care o vom repeta cu siguranta. De fapt am dori ca pe viitor concediile noastre sa fie pe bicicleta :) .Orice persoana care are o scanteie sau un imbold cat de mic de a pleca intr-o tura pe bicicleta ar trebui sa o faca fara sa stea pe ganduri. Fotografii si detalii se pot vedea pe blogul expeditiei la adresa http://calatoripebic...ta.blogspot.ro/ Paul.
  5. Pai nuantarea mea ar fi cam asta: cazul 1. daca te dai cu bicla si trece unul prin fata ta cu rapoartele nepotrivite cel mai bine urmezi sfatul lui ciomby , adica iti vezi de treaba.Primul motiv care iti vine tie in minte este ca omu nu stie sa schimbe corect, cand in realitate pot fi 1000 de alte motive , de la schimbatoare/manete defecte pana la faptul ca poate persoana respectiva face plimbari care insumeaza 10-20 km pe saptamana in sezonul cald si nu are cand sa acumuleze uzura de care-i povestesti tu. Deci din experienta lui (care are bicicleta de 5 ani de exemplu) poate foarte usor sa contrazica parerea ta referitoare la uzura ...pana la ignoranta sau gramada de alte motive , nu mai are rost sa enumar. cazul 2. Esti intr-o parcare in afara unei localitati sa iti tragi sufletul si sa te hidratezi la o tura mai lunga timp in care apare un alt biciclist care opreste si el in parcare, sufla greu, te saluta, intra in vorba sau discutati despre traseele parcurse si observi ca foloseste combinatia gresita de pinioane.Poti sa il intrebi daca nu era parca ceva regula cu combinatiile de pinioane si uzura si daca pare interesat poti sa-i explici cum sta treaba. A striga/spune unui individ care il vezi pe drum de prima data ca nu are raportul corect de pinioane si face uzura mi se pare o bagare in seama fara sens.Poate am papucii gauriti si nu am bani decat saptamana viitoare sa-i schimb.Asta nu e un motiv sa ma opreasca toata lumea pe strada si sa imi atraga atentia ca am pantofii gauriti . Altfel risti sa patesti ca andrew41 ca varianta soft sau vreo varianta mai hardcore...in functie de imaginatia fiecaruia. ---parerea mea---
  6. Foarte plastica exprimarea ta Maus. Tot ce s-a discutat aici se refera la rezerve.Referitor la intrebarea mea nu am nici o concluzie inca.E bine sa consumi dulciuri in timpul turei sau nu ? In speta zaharul e bun consumat in timpul turei sau nu ajunge sa fie procesat in timp util in glicogen ?
  7. Multumesc de raspuns Tancule. Intrebarea mea se refera la ce se consuma in timpul turei ca sa imbunatatesti nevoile imediate.Daca in timpul unei pauze ajuta niste bomboane pentru nevoile imediat urmatoare la continuarea turei . Acuma daca nu ajuta nu ar fi mare problema dar ma gandesc sa nu fie contraindicat si sa fac mai rau dupa ce sant si obosit....asta e dilema mea :)
  8. Am si eu o intrebare in zona asta.Zilele trecute mergand pe un traseu care il parcurg de obicei am avut surpriza sa constat ca nu il pot termina.Am avut nevoie de doua opriri si am fost destul de sifonat cand am ajuns in varf.La analiza forumului cu privire la fenomen am ajuns la concluzia ca a fost din cauza caniculei combinata cu cafeaua care o consum in exces de obicei poate si deshidratarea care decurge de aici si nu in ultima instanta pulsul foarte ridicat la care am ajuns.Acum vine intrebarea: eram oare capabil sa duc catarearea pana la sfarsit daca foloseam un HRM si aveam grija sa mentin pulsul in zona corecta? V reau sa inteleg daca in aceleasi conditii de caldura/deshidratare/efort , reusesti sa termini tura verificand pulsul sa nu o ia razna.Mentionez ca sant incepator, 37 ani, 1.76m so aprox.80 kg .
  9. Inainte de a ma apuca de biciclat obisnuiam in turele montane batute cu piciorul sa am la mine ciocolata, bomboane si alte dulciuri.Acu tot cetind prin diverse postari pe acilea am gasit unele pareri cum ca nu ar fi bine sa consumi zahar in timpul turei.Va rog sa ma lamuriti daca sant bune sau nu produsele care contin zahar in timpul turelor. Mai nou iau la mine glucoza banala din comert , are vreun aport energetic sau o car dupa mine degeaba ?
  10. Am priceput, multumesc de ajutor.
  11. Actualmente am un angrenaj low cost de pe vechea bicicleta care trebuie sa il schimb cu totul.
  12. @ Seb - mereu fac confuzie cand e vb de Truvativ @ LucianTheOne - si banuiala mea era aceiasi dar voiam sa ma edific. Totusi cu un schimbator de foi SRAM X.4 pt 8 viteze si un angrenaj 44-32-22 ar putea fi probleme la schimbarea foilor? ma refer la inaltimea la care se regleaza un schimbator fata de pinioane.Pinionul de 44 e ceva mai mare decat cel de 42 . Nu mai este nimeni sa fi incercat angrenaj 44-32-22 cu viteze pe 8 randuri ?
  13. Bineinteles ca intotdeauna combinatiile care sant in capul meu nu se pot in realitate ...dar in acest caz nu sant lamurit de ce. Am inceput sa imi fac o bicicleta MTB 26' pe bucati.Din ratiuni de cost am ales varianta de 8 viteze pe linie SRAM. Am ales seria X4 .Toate bune si frumoase dar De la SRAM nu prea au pinioane fata (foi vad ca le mai spune).Si am inceput sa caut variante.Intre timp am pus pe bitzoacala ce am avut, ca sa pot sa mai trag cate o tura.Si am observat ca 42-32 -22 cat am acum e la limita...mi-ar mai trebui putin acolo pt coborare.Vad ca tot ce e 44-32-22 e pt 9 randuri .Desii am cautat peste tot nu am inteles daca e vreo diferenta clara intre ele de incompatibilitate. Vad ca sant diferentiate lanturile pt 8 sau 9 randuri dar nu am fost capabil sa vad ce nu s-ar potrivi daca am o caseta pe 8 cu lant pe 8 si pun un angrenaj 44-32-22 in loc de 42-32-22 cat e peste tot la 8 viteze in afara de lungimea lantului, care o pot ajusta .E vreo diferenta de grosime la pinioane? difera pasul la dinti ? Exista ratiuni ingineresti clare in afara de marketing si pret ?
  14. Iti multumesc Luciane.Le-am citit pe toate.E bine ca mi le-ai dat cronologic si am putut observa evolutia de la an la an.Pe sotie o atrage in mod special tandemul.Am incercat sa caut prin postarile tale dar nu am reusit sa gasesc date tehnice si de constructie referitor la tandem.Daca ai un asemenea post te rog sa imi dai link-ul. Paul .
  15. Domnilor, ce sa zic ? e extraordinar !!! gata ! ma fac cicloturist ! Aventurile voastra ma fac sa trepidez pe scaun si sa pedalez in gol :)) .Imi aduc aminte de vremurile luminoase in care caram pe drumuri de munte rucsacii cu cadru de aluminiu si corturile de 5 kg cu bete de fier (cei mai norocosi gaseau cu bete de aluminiu...era un rai) , rucsacii aveau de obicei greutati cu care nici nu te puteai ridica singur fara ajutor.Incepeam sa adunam alimente cu 2-3 luni inainte.Acum gasesti echipamente usoare, corturi de 900 gr o gramada de gadget-uri ajutoatoare....e pacat sa nu faci cicloturism :) .Accesul la informatii ,usurinta de a planifica intalniri...Ganditi-va ce insemna sa planifici o tura acum 25 de ani cu persoane din diferite zone ale tarii , cu harti incomplecte, fara mobile si cu o mare parte a populatiei care nu avea nici macar telefon fix ! . Tandemul tau Luciane ,m-a pus pe ganduri serios...Imi place enorm ideea de a pedala impreuna cu consoarta , de a trage amandoi la aceiasi caruta cum se zice....BRAVO !!! Sper ca in vara viitoare sa fac si eu o tura de incepator cu sotia , sa intalnesc cicloturisti ca voi si sa ascult povesti fantastice cu oameni darzi care au ales sa infrunte un drum la mila naturii in locul comoditatii si a patului cald din casa.NU mai am cuvinte....de 2 zile am citit la rand topicele de pe cicloturism am deschis toate blogurile care au fost prezentate in descrieri, am sorbit picatura cu picatura fiecare cuvant...nu mai am cuvinte ....