cafe6am

Membru
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

cafe6am last won the day on December 7 2020

cafe6am had the most liked content!

Community Reputation

109 Excellent

About cafe6am

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Ilfov

Recent Profile Visitors

1,434 profile views
  1. cafe6am

    Si continuarea... Dupa curatarea angrenajului, au iesit la iveala ceva detalii interesante, precum galbenul pus in treflele decupate din foaia mare. Destul de rar am vazut ceva de genul asta... Cuvetele si axul pedalier aveau vaselina Campagnolo originala, de acum 46 de ani. Nu fusesera vreodata desfacute. Uzura era zero, desi la cata mizerie era pe exterior, ma asteptam sa fie compromise. Schimbatorul de spate Decalurile de pe seat tube.... e interesant ca decalurile Colnago de la inceputul anilor '70 erau mult, mult mai de calitate, comparativ cu cele din anii '80. Schimbatorul Nuovo Record si camasa Campagnolo I-am pus butuci cu flansa mare. Pe cei cu flansa mica i-am pastrat pentru mine, pentru un alt priect. Cromul de pe umerii furcii era in stare excelenta. A se observa si numele ciclistului, scris de mana, cu vopsea galbena Pipa si ghidon Cinelli, din anii '70. Ghidolina neagra, din material textil, asa cum ar fi avut cand era noua Jante Nisi, necapsate si cu striatii pe suprafata de franare. Erau noi (NOS) Fiindu-mi foarte mica, am incercat sa vand bicicleta in Romania, insa nu am reusit. La noi, oricum toata lumea vrea sa cumpere chilipiruri. Ceea ce nu e de condamnat, pana la urma. Am vandut-o, intr-un final, unui japonez, cu aprox. 1700$. Cu posta romana, a facut cam 5 zile pana in Japonia si am platit cam 350 ron (adica a platit tot japonezul transortul), ceea ce mi s-a parut super ieftin si rapid. Cu banii obtinuti, am cumparat un Freschi de pista, cu echipare Campagnolo Super Record pista, in stare originala si marimea mea. Din pacate, n-ai unde sa te plimbi in Romania cu bicla de pista, asa ca e pe post de ornament in sufragerie.
  2. cafe6am

    Salutare! Ca sa mai animam putin topicul aflat in hibernare, va prezint povestea unei mici bijuterii (la propriu si la figurat, fiind marimea 50), pe care am achizitionatat-o in august 2019. Este vorba de un Colnago destul de vechi, din 1973, in stare complet originala, insa cu ceva piese lipsa. Anuntul a aparut intr-o vineri, cu un pret nu mic, insa oarecum corect pentru starea in care era cursiera. Vanzatorul era dintr-un sat de care nu auzisem, la nord de Suceava. L-am sunat si l-am intrebat daca o poate trimite la Bucuresti. Mi-a spus ca se poate, insa trebuie sa ii trimit banii intr-o "cutiuta", dupa care o va trimite. Mi s-a parut dubios si amuzant in acelasi timp, am refuzat si ne-am luat la revedere. A doua zi, fiind sambata si vreme frumoasa, avand si ceva timp liber, m-am gandit ca n-ar fi rau sa bag o plimbare pana acolo, mai ales ca masina mea e diesel si fusese chinuita in ultima luna cu drumuri bara la bara in Bucuresti si imprejurimi. L-am sunat din nou si i-am spus ca pot sa dau o fuga s-o ridic personal, daca mi-o pastreaza pana spre seara. A fost de acord si pe la ora 13 m-am urcat in masina, cam cu teama ca-mi voi lua teapa, mai ales ca vanzatorul parea cam dubios. L-am sunat din nou cand am intrat in sat, deoarece nu gaseam strada (probabil nici nu avea nume), vanzatorul a venit pana la mine si s-a urcat in masina, urmand sa ma ghideze pana la bicicleta care "e in stare perfecta si fuge de rupe pamantu'". Am mers vreo cateva minute pe niste strazi neasfaltate si pline de personaje colorate, la un momentdat chiar mergeau paralel cu masina o gramada de tiganusi cu bicicletele, parca eram prin Bronx sau ceva de genu'. Nu prea imi mai faceam griji ca vin acasa fara bicicleta, ci mai degraba fara masina, sau cu geamuri sparte si fara roti. Pana la urma am ajuns, am vazut bicla, i-am dat banii si hop cu ea in portbagaj. 5 minute am stat, timp in care familia vanzatorului s-a dovedit a fi prietenoasa, m-au servit cu cafea si fanta de portocale. Nu stiu de ce religie erau, dar in timpul asta am primit, gratuit, si o predica despre Iisus, viata, oameni, etc. Nu am priceput prea multe, dar am aprobat si ne-am luat la revedere. A doua zi, dimineata, am pozat-o exact asa cum am gasit-o, tavalita, jupuita, insa in stare complet originala, cu exceptia catorva piese pe care oricum le aveam prin sertare. O baza de lucru foarte buna. Cativa milimetri intre cauciuc si furca, ar face invidioasa pana si o bicicleta de pista: Bicicleta avea pe top tube un abtipild cu numele ciclistului care concurase cu aceasta, un anume G.Russi. Sub acesta, era scris de mana, cu vopsea galbena, alt nume, "Noli", probabil primul ciclist care o folosise, nu vom sti niciodata. Detaliu cu tija de sa Nuovo Record, cu striatii galbene si albastre, in ton cu cadrul. Si pipa originala, Cinelli, ar fi avut la fel, insa s-a pierdut candva... Bicicleta avea ghidaje de cablu pe colier. Abia in 1974 Colnago avea sa treaca la ghidajele braze on (sudate) pe top tube. Schimbatorul de foi si angrenajul, ambele originale. Bratele erau stantate 1973. Angrenajul este unul foarte rar, cu foaia mare avand gauri de usurare facute chiar in atelierul lui Colnago. Eddy Merckx mergea cu o foaie identica prin '72,'73, cand bicicletele Molteni erau facute de Ernesto. Saua Cinelli Unicanitor era in stare neasteptat de buna. Colnago a montat sa, pipe si ghidoane Cinelli pe bicicletele sale pana in 1974, cand a trecut la 3ttt, nu cunosc motivele. Schimbatorul Nuovo Record original, din 1973. Lantul Regina nu a mai putut fi salvat, era atat de murdar de pamant si ulei incat nu merita efortul. Cuvetele originale, stantate cu litera C intre doua paranteze pe cupa de jos, un detaliu la care s-a renuntat prin '74-'75. Decalurile sunt cele "vechi", folosite pana in 1975. Horror...manete de schimbator prinse cu sarma. Bicicletele vechi ajung adesea pe mainile unor barbari. Clestii de frana erau cei originali, stantati "Brev Camp" pe pivotul central. Fabricati intre 1970 si 1974. Dupa culoare, stratiile de pe pipa si tija de sa, gaurile de usurare din foaie, curisiera a fost folosita de o echipa din Italia. Am gasit, mai demult, pe net, una identica, insa nu mai tin minte nici numele echipei, nici unde era poza.
  3. cafe6am

    Cam de prin '76-'77 este cadrul, dar nu prea se poate numi de colectie. Piesele valoroase sunt manetele de schimbator Campagnolo Super Record, daca mai au toate saibele originale, ghidonul si pipa 3ttt. De remarcat ca bicicleta are cabluri de schimbator Campagnolo, din anii '70 si par in stare buna, cred ca pot fi reciclate. Pune o poza si cu angrenajul, pare sa fie tot Campagnolo.
  4. cafe6am

    Mie, cel mai convenabil mi se pare sa folosesti posta nationala (Royal Mail cred ca este in UK). Fiind cutia mare si avand tracking number, sunt sanse minime sa se intample ceva cu coletul. De exemplu, acum 2 saptamani am trimis o curisera in Japonia, cu Posta Romana. A facut 5 zile pana acolo si m-a costat 340 Ron....
  5. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  6. cafe6am

    Nu prea se poate, bicicleta este din 1971.
  7. cafe6am

    Multumesc! Intre timp, am scos-o si la un drum scurt:
  8. cafe6am

    Dupa aproape 2 ani, acest cadru a fost salvat de la moarte. Cineva ii sudase ghidaje de cablu, pe toptube. Au fost taiate si inlocuite cu unele pe colier. Gaurile in care se prinde emblema fusesera astupate cu alama, au fost refacute. Probabil acelasi destept ii daduse, in mod grosolan, si cateva gauri in BB. Au fost astupate cu metal topit. Downtube-ul era indoit. Teava a trebuit indreptata.
  9. cafe6am

    Cadrul de mai sus a primit atentia cuvenita si e aproape gata:
  10. cafe6am

    De remarcat, in fotografie, cum a "sapat" camasa de frana in top tube. Sa speram ca a patruns doar vopseaua, nu si metalul. De aceea trebuie sa se propteasca in tija de sa. Sa nu uiti sa-i pui schimbatoarele pe cadru, fiind o bicla de la inceputul anilor '80. Asteptam sa-l vedem dupa restaurare, succes!
  11. Multumesc! Arata bine in poza, pentru ca este prima pe care i-am facut-o, inainte de-a o scoate la drum. Intre timp, s-a cam patinat... Din pacate, e marimea 55 si mie imi vine 56 / 57. Iata si fierul pe care l-am folosit azi, catre munca... Aveam impresia ca arat eu bine, de fapt se intorceau capetele dupa bicicleta:
  12. Ca sa mai detensionam putin atmosfera, va prezint maidaneza pe care o folosesc pentru naveta, de niste ani buni... Cadru Columbus Aelle, echipat cu diferite piese care stateau nefolosite, prin balcon... Campagnolo, Gipiemme, Ofmega, 3ttt, iar franele sunt din alt film: Shimano Dura-Ace. Am folosit-o foarte mult, in ultimele luni, in primul rand pentru ca am ajuns sa fac mai putin cu bicla, pana la munca, decat cu masina... Greutatea e decenta: undeva sub 10 kg. Totusi, planuiesc s-o schimb, cat mai curand, cu una moderna, pentru o naveta mai usoara...
  13. O bicicleta pe care am fotografiat-o saptamana trecuta...
  14. Superba! Si eu zic ca merita pastrata! Vezi ca are sabotii montati invers...
  15. cafe6am

    Intrebarea este: mai pastreaza urechea schimbatorului, sau i-a "jumulit-o" cu flexu'?