cafe6am

Membru
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

cafe6am last won the day on April 30

cafe6am had the most liked content!

Community Reputation

125 Excellent

About cafe6am

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Buftea, Ilfov

Recent Profile Visitors

1,588 profile views
  1. cafe6am

    Multumesc! In general, dupa ce desfac toate piesele, curat cadrul cu degresant pentru lant. De preferat, unul nu foarte puternic, tocmai ca sa nu atace decalurile. Apoi, spal cadrul cu apa calda si sapun, folosind un burete normal. Dupa ce s-a uscat vreo 2 zile, ii dau un polish la mana cu o solutie de la Muc Off, cred ca se numeste "Muc Off Miracle Shine", are vreo 500 ml si e destul de scumpa, in jur de 120 ron, insa merita fiecare banut, este de departe cel mai bun. Nu ataca decalurile si lasa in urma o pelicula ceramica discreta, nu de neam prost - bling bling. Il gasesti la noi. Pentru asta, iti trebuie 2 carpe de bumbac si cam atat. Cromul de pe furca il frec intai cu staniol si apoi cu Autosol. Si asta se face tot la mana si ai nevoie tot de 2 carpe de bumbac. Asta-i tot. In rest, nu ma ating de nimic, indiferent cate zgarieturi ar avea cadrul, e patina lui si trebuie lasat asa. Daca e deja revopsit, nu-mi bat capul. Piesele, daca am timp, chef si stiu ca nu se va merge cu bicla vreodata, ci va fi de panoplie, le desfac pana la ultimul surub si le curat cu benzina si periuta de dinti, dupa care le reasamblez cu vaselina proaspata. Daca urmeaza sa folosesti bicla, nu stiu daca merita efortul, oricum vor fi la fel de murdare dupa cateva iesiri. @pedale Am pus deja 2 poze de ansamblu, primele din postare. Se poate da click pe ele, pentru o rezolutie mai mare.
  2. cafe6am

    Nu m-am atins de baieuri, tocmai pentru a-i pastra originalitatea. In schimb, a primit ghidolina noua, din material textil, cabluri noi, camasi Campagnolo noi, din anii '70, hood-uri si lant nou. Nu m-am putut abtine si i-am montat manete de schimbator pe colier, prinse de downtube, in locul celor din capetele ghidonului, care mi se par oribile. Am mai scapat de paienjenisul de cabluri din fata biclei. Cateva poze: La inceputul anilor '70 s-a renuntat la emblema de metal, din pacate si s-a pus un decal simplu: Ceva mici detalii pentru echiparea din 1971: - clestii de frana stantati "Brev Camp" pe pivotul central, care s-au fabricat din 1970 pana in 1973. Incepand cu 1974, scrisul s-a schimbat in "Patent" - tija de sa Campagnolo Nuovo Record, cu diametru 27.2. incepand cu 1972-73, s-a trecut la un font de dimensiuni mai mari si mai putin adanc gravat in metal - pedalele Campagnolo Nuovo Record, cu ghidaj pentru cureluse si font de dimensiuni mici. Dupa 1972-73, fontul "Patent Campagnolo" a devenit putin mai mare, insa ghidajul pt cureluse si dustcap-ul de metal (otel) s-au pastrat pentru inca cativa ani - dopuri de ghidon Cinelli, corecte pentru acea perioada - piulitele exterioare ale butucilor, stantate "71" - (1971) pe interior. Asta inseamna ca butucii sunt cei originali ai biclei - jantele Fiamme, cu logo-ul din pacate putin sters. Se pare ca in 1971 aparusera deja jantele capsate. -hood-uri Campagnolo cu logo-ul vechi, folosite pana in 1983. -detaliu cu frana de spate, care are un adaptor Campagnolo ce coboara clestele cativa milimetri, pentru ca sabotii sa ajunga la janta. Este o piesa rara, folosita pentru o scurta perioada, intre 1968 si 1971/2, pentru ca in acei ani multi constructori sudau podul de frana mai sus, obisnuiti fiind cu clestii Universal 68, care aveau bratele mai lungi, de aceea clestele Campagnolo Record nu ajungea la janta. Deja prin 1972 cam toti constructorii se conformasera si coborasera podul de frana, asa ca nu a mai fost nevoie de acest adaptor. Detaliu cu schimbatorul de spate, stantat "Patent 71" (1971) si butucul cu flansa mare. Mai trebuie remarcat ca desi bicla este una de top, pastreaza gaurile pentru aripi. In acea perioada, multi constructori renuntasera la ele, altii se ambitionau sa le pastreze. Cinelli, de exemplu, le-a folosit tot pana in 1971, urmand sa renunte la ele in 1972. Alte poze in starea cum a fost gasita bicla: Baieul Clement, care tine aer perfect, dupa 50 de ani! Poate si pentru ca sunt fabricate in Italia. Undeva prin anii '80, au mutat productia in Thailanda. Aici se vede mai clar cum este coborat clestele, pentru ca sabotii sa ajunga la janta. Sabotii sunt originali si se prezinta in stare perfecta, semn ca nu s-a mers foarte mult cu bicla: Frana de fata, cu sabotii pusi invers: Inca un detaliu din anul 1971, gaura prin care se introduce cablul in maneta de frana este rotunda. S-au fabricat asa doar 3 ani, din 1969 pana in 1971 inclusiv. Incepand cu 1972, acea gaura s-a modificat si a primit forma literei "C", De asemenea, ar mai trebui mentionat ca aceste manete de frana din prima generatie nu erau anodizate. Undeva prin '72, din cauza ca transpiratia de pe maini matuia metalul, au inceput sa le anodizeze. Bratele angrenajului, stantate "170 Strada", cu BCD 144, fabricate intre 1967 si 1972. Pana in 1967 au avut BCD 151mm, iar dupa 1972 s-a inscriptionat anul de fabricatie, intr-un romb: Spite Stella, originale si quick release-uri Campagnolo, folosite pana in 1978: Schimbatorul de foi original, fabricat intre 1968 si 1972 Lantul nu a mai putut fi salvat, insa pinioanele Regina ruleaza excelent! Manete fara nicio zgarietura, semn ca nu s-a cazut vreodata cu bicla: Cam asta a fost prezentarea acestei fosile. :))))
  3. cafe6am

    Aaaa, pai e gata demult! Ma rog, pentru moment, am infofolit-o in bule si asteapta in stare de conservare, prin boxa. Oricum mi-e foarte mare si trebuie schimbate baieurile, altfel nu se poate folosi. O sa revin, mai pe seara, cu poze si o scurta descriere a pieselor.
  4. cafe6am

    Salutare! Cu mult entuziasm, va prezint si eu minunatia pe care am gasit-o in urma cu vreo 3 saptamani, un Frejus Professional, din anul 1971, de pe care lipsea doar saua! In rest, totul original, pana la cabluri, camasi si, n-o sa va vina sa credeti, baieuri Clement, care tin aer perfect, desi cauciucul a putrezit si nu se mai poate merge cu ele. Extrem de rar se intampla ca o bicicleta atat de veche sa supravietuiasca in stare originala atata timp. Este si un reper pentru restauratori si pasionati ai pieselor Campagnolo vechi. Evident, a stat nefolosita foarte mult ani. Intre timp, a fost desfacuta, curatata, gresata, a primit o sa Cinelli Unicanitor din acea perioada, insa cred ca e mai interesant de prezentat cum am gasit-o, pentru ca rar descoperi asa ceva, cel putin pe meleagurile noastre:
  5. cafe6am

    Il stiu pe acela, am facut si eu ochii cat cepele cand a aparut, mai ales ca nu credeam vreodata sa mai vad asa ceva pe la noi. Pretul nu-l comentam, bicicleta valoreaza exact atat cat e cineva dispus sa plateasca pentru ea. Ca sa-i gasesc un defect: nu mai are rotile originale. Ce o face, insa, si mai rara, este marimea. Am observat un tipar la aceste Colnago-uri dinainte de martie 1970, mai toate sunt marime mica, 50 - 51- 52 - 53 cm maximum. Cred ca e singurul cadru marime medie spre mare pe care l-am vazut in ani de rascolit internetul. Ar mai fi de precizat o chestie despre aceste biciclete cu "gauri": sunt construite chiar de Ernesto Colnago, probabil ajutat si de fratele sau, in perioada cand atelierul era inca mic. Dupa 1970, era deja patron, avea oameni angajati care-i construiau cadrele si afacerea se industrializase.
  6. cafe6am

    Da, la final era destul de curata. Am avut cateva zile libere si m-am ocupat de ea, mai ales ca-mi place sa le desfac si sa le reasamblez, in limita timpului disponibil. Iata si povestea Colnago-ului portocaliu: In prima duminica din 2018, dupa ce m-am trezit si mi-am facut o cafea, mi-am aruncat un ochi pe anunturile din acea dimineata. Mi-a atras atentia unul aparut in Bucuresti, cineva pusese la vanzare 2 biciclete: un Colnago si un Sputnik rusesc, cu mentiunea ca ambele necesita reparatii. Pozele erau foarte proaste si prezentau mai mult Sputnik-ul, insa in doua dintre ele aparea si cealalta bicicleta, care era aruncata pe jos. Pret: 120 RON pe bucata. Nu avea trefla pantografiata pe umerii furcii, deci m-am gandit ca trebuie sa fie un fake, cineva sigur a lipit stickere Colnago pe un cadru maidanez, e practica des intalnita. Totusi, am zis sa-i dau un telefon omului, mai ales ca aveam in plan sa ies la o tura in acea zi. L-am rugat sa mi-o pastreze, mi-a dat adresa, am luat repede 200 RON si mi i-am bagat in buzunar. Convins fiind ca e fake si ma duc degeaba, nu m-am urcat in masina, ci tot pe bicicleta, desi erau vreo 0 grade afara si 20 si ceva de km de pedalat pe centura. Pe atunci nu eram asa putoare, asa ca am invins frigul, vantul din fata si am ajuns la adresa destul de repede, a la Fabian Cancellara. Iata si poza din anunt: Era un Colnago Super, din 1969 sau ianuarie - februarie - martie 1970, proaspat scos din cotet, plin de panze de paianjen, rahat de pasare, pamant si, bonus, ceva stropi de vopsea pe care m-am chinuit mult sa-i scot. Intre timp, telefonul vanzatorului suna de zor si primea oferte chiar si de 10 ori mai mari decat ceruse, insa le raspundea tuturor spunadu-le ca cineva a venit deja s-o ia si ca nu mai poate da inapoi, fapt care m-a impresionat in mod placut. Mi-a propus sa mai pun un ban in plus si sa le cumpar pe amandoua, desi, saracul, se tot holba la mine, nu intelegea cum de a venit un tampit sa ia o bicicleta cu o .... bicicleta. I-am aratat cei 200 RON pe care-i aveam la mine si l-am rugat sa-mi vanda doar Colnago. A fost de acord, ne-am luat la revedere si am iesit pe poarta cu 2 biciclete, nu inainte de a muta roata de fata de pe Sputnik, pe noul meu Colnago - erau inversate. A trebui sa dau telefoane in stanga si in dreapta, sa vina cineva sa ma ia, pentru ca la Colnago nu se invarteau nici macar rotile. M-am dus pe alta strada si am asteptat acolo, pana a ajuns un prieten cu masina, nu cumva sa se razgandeasca vanzatorul.... Am curatat-o putin si am adus-o in casa: Pe downtube era un sticker cu echipa SS Oltrarno, din Florenta. L-am dezlipit, desi probabil nu trebuia si am descoperit ca vopseaua de sub el era nou nouta, conservata perfect timp de 50 de ani. Cel mai probabil, o fosta bicla a echipei. Gastone Nencini este unul dintre ciclistii care au concurat pentru ei: Inca o poza cu Gastone Nencini, in echipamentul acestei echipe: Decalul de pe headtube, folosit in 1968, 1969 si ian-feb-martie 1970: Umerii furcii si cuvetele Campagnolo Nuovo Record din acea perioada, cu "C"-ul intre 2 paranteze: Capetele chain stays-urilor, folosite de Ernesto incepand cu 1969. Super-ul din 1968 a pastrat capetele chainstays-urilor ca la modelul anterior, "Freccia", din 1967. Tija de sa nu a mai putut fi salvata, din pacate. Colnago si Cinelli au fost singurii constructori care au folosit stickerul Columbus de mari dimensiuni. Mai trebuie mentionat ca era singurul sticker de pe bicicleta, restul decalurilor fiind pe transfer de vopsea, de foarte buna calitate. BB-ul cu 9 gauri... Intre 1968 si martie 1970, bicicletele Colnago Super au avut cutout sub BB cu 9 sau 11 gauri. In 1967, la modelul Freccia, era o singura gaura. Ghidaj pentru cablu de schimbator, clamp-on, Campagnolo. Abia in martie 1970 ( + - o luna) Ernesto a trecut la ghidajele braze-on. Michele Dancelli a castigat cursa Milano - San Remo cu o bicicleta identica, in martie 1970, insa se observa in poza ca aceea avea ghidaje sudate si frane Campagnolo, care erau disponibile doar pentru plutonul profesionist: Si poza cu Dancelli, martie 1970, cu o bicla identica, insa cu ghidaje braze on pe bottom bracket. Are decaluri "Molteni" pe headtube si downtube, pentru ca la acea vreme, constructorului nu ii era permis sa-si puna numele pe bicla. Se folosea numele sponsorului, in cazul acesta, Molteni. A se observa si cele 9 gauri de sub bb: Decalurile de pe downtube... Unele exemplare din acea perioada au si dungile de campion mondial in stanga si in dreapta decalului. Aici, nu sunt prezente: Butucul spate, acoperit complet de mizerie. Cineva i-a montat quick release-uri mai noi, curbate, insa butucii erau originali si nu aveau deloc uzura, in ciuda aspectului: Schimbatorul original, din 1969, avea paralelogramul stramb si din pacate nu l-am mai putut salva, a trebuit sa caut altul: Ghidonul Cinelli Giro d'Italia si Pipa Cinelli 1A. Asa cum am scris si in postarea de mai sus, Colnago a folosit pipe si ghidoane Cinelli pana prin '74-'75, cand a trecut la 3ttt. Ar mai fi de preciezat ca pipa Cinelli 1A dinainte de 1971 necesesita un imbus de 7, care e destul de greu de gasit. Pana la urma am facut rost de una si am putut s-o desfac. Bicla avea manete de frana Campagnolo Nuovo Record, '72-'78, insa nu erau originale. A trebuit sa-i caut Universal, de dragul restaurarii: Si cateva poze dupa asamblare: A primit pedale Campagnolo Nuovo Record de la sfarsitul anilor '60, care insa n-au fost chiar corecte, pentru ca aceste Colnago-uri, desi erau de sosea, veneau echipate mai mult cu pedale de pista, nu stiu de ce: Un detaliu si cu mufele. Cutout-ul reprezinta o floare de crin (fleur de lys) si a fost prezent pe bicicletele Colnago Super din 1969 pana in martie 1970. Desi seamana foarte mult cu celebra trefla a lui Colnago, nu are nicio legatura cu aceasta. Abia in martie 1970, dupa ce Michele Dancelli a castigat Milano - San Remo, Ernesto a ales sa sarbatoreasca victoria optand pentru un logo: trefla. Schimbatorul Campagnolo NR, din 1969 si camasa Campagnolo, cu capetele originale: Inca un detaliu cu stantarea "Patent", folosita in '68 si '69: Si o poza cu vopseaua originala portocaliu Molteni, conservata perfect sub stickerul care a fost lipit cand bicicleta era noua. E probabil singurul cadru din lume pe care vopseaua Molteni este conservata in stare de noua, fara patina. Ar fi un bun reper pentru restauratori, care cauta nuanta exacta. Se observa si cum restul bicicletei a prins galben, din cauza soarelui, in 50 de ani. Angrenajul original, fara data si cu BCD 144:
  7. cafe6am

    Multumesc! Da, a iesit bine, mai ales ca o pusesem la punct ca si cand si fi asamblat-o pentru mine. Mi-a trimis niste poze japonezul si se tot plimba cu ea, ceea ce e foarte bine, pana la urma pentru asta a fost facuta. Mexico-ul cred ca a stat 2-3 luni la vanzare, il pusesem la un pret destul de mare tocmai pentru ca nu prea voiam sa-l dau, insa pana la urma l-a luat un american si l-a facut cadou unei rude. Asa cadouri sa tot primesti.... In afara de acestea, am mai avut un al treilea Colnago, mult mai rar, din 1969, portocaliu Molteni si fara trefla. Incerc diseara, daca am timp, sa prezint si povestea lui, cu poze inainte / dupa. Tot masura mica, din pacate.
  8. cafe6am

    Mai apare la vanzare cand si cand, stiu ca i-a si tepuit pe cativa cunoscuti. Ma mir ca nu l-a saltat politia inca, probabil n-au depus plangere. Colnago Mexico a ajuns in America.
  9. cafe6am

    Si continuarea... Dupa curatarea angrenajului, au iesit la iveala ceva detalii interesante, precum galbenul pus in treflele decupate din foaia mare. Destul de rar am vazut ceva de genul asta... Cuvetele si axul pedalier aveau vaselina Campagnolo originala, de acum 46 de ani. Nu fusesera vreodata desfacute. Uzura era zero, desi la cata mizerie era pe exterior, ma asteptam sa fie compromise. Schimbatorul de spate Decalurile de pe seat tube.... e interesant ca decalurile Colnago de la inceputul anilor '70 erau mult, mult mai de calitate, comparativ cu cele din anii '80. Schimbatorul Nuovo Record si camasa Campagnolo I-am pus butuci cu flansa mare. Pe cei cu flansa mica i-am pastrat pentru mine, pentru un alt priect. Cromul de pe umerii furcii era in stare excelenta. A se observa si numele ciclistului, scris de mana, cu vopsea galbena Pipa si ghidon Cinelli, din anii '70. Ghidolina neagra, din material textil, asa cum ar fi avut cand era noua Jante Nisi, necapsate si cu striatii pe suprafata de franare. Erau noi (NOS) Fiindu-mi foarte mica, am incercat sa vand bicicleta in Romania, insa nu am reusit. La noi, oricum toata lumea vrea sa cumpere chilipiruri. Ceea ce nu e de condamnat, pana la urma. Am vandut-o, intr-un final, unui japonez, cu aprox. 1700$. Cu posta romana, a facut cam 5 zile pana in Japonia si am platit cam 350 ron (adica a platit tot japonezul transortul), ceea ce mi s-a parut super ieftin si rapid. Cu banii obtinuti, am cumparat un Freschi de pista, cu echipare Campagnolo Super Record pista, in stare originala si marimea mea. Din pacate, n-ai unde sa te plimbi in Romania cu bicla de pista, asa ca e pe post de ornament in sufragerie.
  10. cafe6am

    Salutare! Ca sa mai animam putin topicul aflat in hibernare, va prezint povestea unei mici bijuterii (la propriu si la figurat, fiind marimea 50), pe care am achizitionatat-o in august 2019. Este vorba de un Colnago destul de vechi, din 1973, in stare complet originala, insa cu ceva piese lipsa. Anuntul a aparut intr-o vineri, cu un pret nu mic, insa oarecum corect pentru starea in care era cursiera. Vanzatorul era dintr-un sat de care nu auzisem, la nord de Suceava. L-am sunat si l-am intrebat daca o poate trimite la Bucuresti. Mi-a spus ca se poate, insa trebuie sa ii trimit banii intr-o "cutiuta", dupa care o va trimite. Mi s-a parut dubios si amuzant in acelasi timp, am refuzat si ne-am luat la revedere. A doua zi, fiind sambata si vreme frumoasa, avand si ceva timp liber, m-am gandit ca n-ar fi rau sa bag o plimbare pana acolo, mai ales ca masina mea e diesel si fusese chinuita in ultima luna cu drumuri bara la bara in Bucuresti si imprejurimi. L-am sunat din nou si i-am spus ca pot sa dau o fuga s-o ridic personal, daca mi-o pastreaza pana spre seara. A fost de acord si pe la ora 13 m-am urcat in masina, cam cu teama ca-mi voi lua teapa, mai ales ca vanzatorul parea cam dubios. L-am sunat din nou cand am intrat in sat, deoarece nu gaseam strada (probabil nici nu avea nume), vanzatorul a venit pana la mine si s-a urcat in masina, urmand sa ma ghideze pana la bicicleta care "e in stare perfecta si fuge de rupe pamantu'". Am mers vreo cateva minute pe niste strazi neasfaltate si pline de personaje colorate, la un momentdat chiar mergeau paralel cu masina o gramada de tiganusi cu bicicletele, parca eram prin Bronx sau ceva de genu'. Nu prea imi mai faceam griji ca vin acasa fara bicicleta, ci mai degraba fara masina, sau cu geamuri sparte si fara roti. Pana la urma am ajuns, am vazut bicla, i-am dat banii si hop cu ea in portbagaj. 5 minute am stat, timp in care familia vanzatorului s-a dovedit a fi prietenoasa, m-au servit cu cafea si fanta de portocale. Nu stiu de ce religie erau, dar in timpul asta am primit, gratuit, si o predica despre Iisus, viata, oameni, etc. Nu am priceput prea multe, dar am aprobat si ne-am luat la revedere. A doua zi, dimineata, am pozat-o exact asa cum am gasit-o, tavalita, jupuita, insa in stare complet originala, cu exceptia catorva piese pe care oricum le aveam prin sertare. O baza de lucru foarte buna. Cativa milimetri intre cauciuc si furca, ar face invidioasa pana si o bicicleta de pista: Bicicleta avea pe top tube un abtipild cu numele ciclistului care concurase cu aceasta, un anume G.Russi. Sub acesta, era scris de mana, cu vopsea galbena, alt nume, "Noli", probabil primul ciclist care o folosise, nu vom sti niciodata. Detaliu cu tija de sa Nuovo Record, cu striatii galbene si albastre, in ton cu cadrul. Si pipa originala, Cinelli, ar fi avut la fel, insa s-a pierdut candva... Bicicleta avea ghidaje de cablu pe colier. Abia in 1974 Colnago avea sa treaca la ghidajele braze on (sudate) pe top tube. Schimbatorul de foi si angrenajul, ambele originale. Bratele erau stantate 1973. Angrenajul este unul foarte rar, cu foaia mare avand gauri de usurare facute chiar in atelierul lui Colnago. Eddy Merckx mergea cu o foaie identica prin '72,'73, cand bicicletele Molteni erau facute de Ernesto. Saua Cinelli Unicanitor era in stare neasteptat de buna. Colnago a montat sa, pipe si ghidoane Cinelli pe bicicletele sale pana in 1974, cand a trecut la 3ttt, nu cunosc motivele. Schimbatorul Nuovo Record original, din 1973. Lantul Regina nu a mai putut fi salvat, era atat de murdar de pamant si ulei incat nu merita efortul. Cuvetele originale, stantate cu litera C intre doua paranteze pe cupa de jos, un detaliu la care s-a renuntat prin '74-'75. Decalurile sunt cele "vechi", folosite pana in 1975. Horror...manete de schimbator prinse cu sarma. Bicicletele vechi ajung adesea pe mainile unor barbari. Clestii de frana erau cei originali, stantati "Brev Camp" pe pivotul central. Fabricati intre 1970 si 1974. Dupa culoare, stratiile de pe pipa si tija de sa, gaurile de usurare din foaie, curisiera a fost folosita de o echipa din Italia. Am gasit, mai demult, pe net, una identica, insa nu mai tin minte nici numele echipei, nici unde era poza.
  11. cafe6am

    Cam de prin '76-'77 este cadrul, dar nu prea se poate numi de colectie. Piesele valoroase sunt manetele de schimbator Campagnolo Super Record, daca mai au toate saibele originale, ghidonul si pipa 3ttt. De remarcat ca bicicleta are cabluri de schimbator Campagnolo, din anii '70 si par in stare buna, cred ca pot fi reciclate. Pune o poza si cu angrenajul, pare sa fie tot Campagnolo.
  12. cafe6am

    Mie, cel mai convenabil mi se pare sa folosesti posta nationala (Royal Mail cred ca este in UK). Fiind cutia mare si avand tracking number, sunt sanse minime sa se intample ceva cu coletul. De exemplu, acum 2 saptamani am trimis o curisera in Japonia, cu Posta Romana. A facut 5 zile pana acolo si m-a costat 340 Ron....
  13. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  14. cafe6am

    Nu prea se poate, bicicleta este din 1971.
  15. cafe6am

    Multumesc! Intre timp, am scos-o si la un drum scurt: