justin

Members
  • Content count

    397
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

132 Excellent

About justin

  • Rank
    Membru Senior

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    CX Wilier Cross Disc 1x10
  • Localitate
    Cluj-Napoca
  1. Salutare, de vreo cateva zile am o problema cu introducerea cablului pentru schimbatorul fata pe ghidajul intern. Efectiv acel tub care e din aluminiu s-a oxidat in interior si e blocat. Am incercat sa introduc tot felul de sarme, cabluri, fire de nailon. Am abuzat din plin de WD40, inclusiv aersol lubrifiant care ingheata. Am suflat cu aer comprimat. Pur si simplu nu reusesc sa desfund acel ghidaj intern. Ce as mai putea sa incerc ?
  2. La tubeless avantajul major nu-l vad neaparat la protectia antipana ci la felul cum ruleaza o astfel de roata: rezistenta la inaintare mai mica, aderenta mai mare. Practic te deplasezi mult mai smooth. Cu sistemul tubeless e cam aceasi discutie ca si cu baieurile, au caracteristici si ofera performante superioare fata de sistemul de tip clincher cu camera.
  3. Schwalbe ProOne Tubeless folosesc eu de mai bine de 2 luni de zile pe rotile de sosea. Inainte de astea am avut Conti 4000 S2 care dupa o luna le-am aruncat ( foarte dezamagit de rezistenta la pana si taieturi). Revenind la Schwalbe mi se par excelente: rapide si aderente. Versiunea de 700x25c cu tot lichid mi-a iesit mai usoara decat varianta Conti 4000S2 cu camere light. Momentan ca si lichid folosesc Stans NoTubes - la intepaturi mai mari, de la 7bari se astupa si stabilizeaza la 4-5bari. Daca le-am umflat la 7 bari au inceput iar sa fasaie, asa ca am pus un banal petic cu power tape pe interior iar in solutie am adaugat glitter. Momentan n-am mai avut probleme cu pierderea presiunii. La urmatorul set de gume o sa incerc varianta aniversara de la Stans care contine particule mai mari si se coaguleaza mai repede. Iar avantajul major in toate cele 4 cazuri in care am intepat cauciucul e ca mi-am continuat/terminat tura fara sa dau roata jos sau sa o umflu. Dupa cativa zeci de metrii te obisnuiesti cu presiunea de 4-5 bari si te poti bucura in continuare de tura. Ca si minus: dupa vreo 3000de km se observa uzura insa e un cauciuc de race prin urmare imi asum treaba asta.
  4. Cyclocross-ul meu incaltat cu gume de sosea tubeless.
  5. Da, e o zona foarte faina ptr cyclocross, mai putin cele 2 coborari care arata asa :
  6. Dintr-o tura din saptamana asta.
  7. @@EyesOnly faina. Ce rapoarte ai ? ca nu-mi dau seama de cat e pinionul mare.
  8. Ciclocrossul mi l-am luat si eu tot ca bike de allround sa strabat in lung si in lat Apusenii pe asfalt curat, dale de beton, macadam sau poteci montane. Cu toate astea deja e o confuzie intre ciclocross si o cursiera de gravel. Iar in timp confuzia se poate intinde si la cursierele clasice tinand cont de pavate si alte competitii cu segmente de offroad pentru care unii producatori fac bikeuri dedicate. La sosea au inceput sa se utilizeze franele pe disc, cauciucuri cu balonaj mai mare, grup de pinioane cu raport specific MTB 11-30, 11-32, insertii in furci ptr amortizarea socurilor, chiar mici suspensii pe spate sau la tija de sa, etc. Ptr sosea singurele bikeuri de nisa o sa ramana TT-urile si cursierele gandite pentru sprinteri.
  9. Pai ai cam trei alternative: 1. schimbi vaselina si pui una mai putin vascoasa 2. pui foarte putina vaselina de orice fel - nu recomand 3. ungi rulmentii cu ulei - nu recomand
  10. @@majikstone Merci. O sa fie bagata chiar mai mult prin Apuseni (Rachitele, Belis, Poiana Horea, chiar si pe Pape ) @@basso De aproape 2 ani pe MTB m-am dat cu 1x9, m-am obisnuit si imi place sa abordez urcarile in forta. Astea momentan imi sunt rapoartele de inceput de sezon, de antrenament. Ptr offroad o sa optez pe o caseta 11-36 cu o placa de 32, ptr sosea poate ca o sa trec pe o caseta de 11-32 cu placa de 40-42. Momentan sunt inca in teste si vreau sa acopar cat mai multe trasee diferite sa-mi dau seama ce si cum.
  11. Mi-am terminat ciclocrosul. Am schimbat o serie de piese fata de echiparea originala si intr-un final are o transmisie 1x10 cu 11-28 spate si placa ovala de 38t pe fata. Ptr o amortizare mai buna a socurilor am optat ptr ghidolina de silicon si roti tubeless. In viitor o sa ma joc cu rapoartele si in functie de traseu o sa am 2 randuri de pinioane si 2-3 placi care sa le combin.
  12. Am folosit pe jante de 29 (21mm int) fara probleme cauciucuri de 700x35, 700x37 si 700x42. Poti sa jonglezi cu gumele de 30 de lei semislick de la Kenda, CST sau in functie de cat de tine buzunarul sa folosesti modelele de trekking sau ciclocross. Grija mare insa la presiunea suportata de janta.
  13. @@tzunoi te sfatuiesc la nipluri sa renunti la prolock daca nu vrei batai de cap pe viitor. Niplurile simple de aluminiu de 12mm de la DtSwiss sau Sapim sunt perfecte.
  14. Imi permit sa te contrazic. Despre Aivee pot sa-ti spun ca sunt o clasa peste Novatec, au garnituri mult mai bune, prin gaurile de la flansa spitele intra la fix, sunt usor de intretinut, caseta se demonteaza de mana. Am avut ocazia sa fac o comparatie directa intre Novatec si Aivee. Prin rulmentii de la Novatec vezi luminita de la capatul tunelului - au niste garnituri proaste si extrem de putina vaselina, cel putin Novatecul din ultimii 2-3 ani. Lasand la o parte problema rulmentilor, gaurile din flanse sunt prea mari, spitele au joc si roata e flexibila. Pentru cei care nu-si permit butuci scumpi, modelele entry level de la DtSwiss sunt foarte ok. De aici in sus fiecare investeste cat doreste ptr rulmenti din otel inoxidabili, rulmenti ceramici, ratchet system, kit de conversie, etc.
  15. Am 1.80 inaltime si cadrul e de 56. Bikeul e nou insa inlocuiesc o serie de piese la el si urmaresc sa le pastrez intr-o stare cat mai buna. Tija de sa a ramas asa ptr a evita zgarieturile. Desi acum e sezonul de ciclocross ptr mine o sa inceapa la sfarsitul iernii.