andrei.gruia

Membru
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

About andrei.gruia

  • Rank
    Newbie

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    bucuresti
  1. http://bikeswing.blogspot.com/ In timp ce lucram impreuna cu Andrei la Peugeot eu nerabdator sa ies din tara cu bicicleta iar acum avand un tandem pe mana nu m-am putut abtine sa ii propun o iesire in tandem pana in Cehia si inapoi. Nici el nu a stat mult pe ganduri si nu a zis Nu.. Asadar gandurile au fost facute...zarurile aruncate, acum cum ne-o fi norocu.. Nu a durat mult pana sa transform tandemul in ce gandisem initial si anume o echipare de curse ca apoi sa ies cu el la sosea ca prea imi sfaraiau calcaiele dupa niste viteza. Pentru inceput tandemul a primit niste roti pe butuci novatec cercuri taurus pe 32 de spite, angrenaj dura-ace, schimbator - ergopowere ultegra, franele ramanand aceleasi Mafac-uri de incredere, angrenajele de stanga au fost schimbate cu doua Shimano de mtb bune gasite de Andrei prin fiarele de la nea Gelu si apoi cioplite de mine sa ramana doar foaia mica, ghidon-pipa ritchey, amortizor la tija de sa din spate si un ghidon intors pentru o pozitie confortabila a pasagerului care in cazul de fata era obisnuit cu o bicicleta de oras :) Avand in vedere ca nu am folosit angrenaje dedicate de tandem pe partea stanga, in fata am un angrenaj de stanga pe dreapta si un angrenaj de dreapta pe stanga. Multumita lui Sasha care a facut un mare act de caritate si mi-a facut cadou un set de cranckbrothers care sunt singurele "spd" uri simetrice si pot fi folosite pe tandem. Multumesc Sashaaa! :) Am zis pentru inceput sa facem o tura pana la Giurgiu si inapoi intr-o zi cu soare. Ne-am miscat greu dupa o noapte de poker incununata cu castig(cel putin eu), dar intr-un final am plecat din cotroceni in jur de 14:30. Cand am ajuns la Sura Mare mi-am amintit de ciclocomputer si l-am pornit(nu prea folosesc). Eram curios cum va fi prima bucata de drum, mai valuroasa intrucat asfaltul bun are febra de bucuresti si se opreste la cativa km la Adunatii Copaceni. A trecut cu brio proba valurilor de asfalt am simtit cadrul indeajuns de rigid dar am mers cu o viteza scazuta de 20-25 km/h. Odata urcati podul inainte Adunati asfaltul este bec si viteza de croaziera a tandemului urca rapid la 35 km/h. M-am simtit minunat sa vad ce forta de inaintare are cu roti subtiri si multe atmosfere in cauciucuri, cu pinioane pe 9 randuri de sosea si cu doi oameni la pedale! L-am simtit exact cum mi-l imaginasem atata timp ca am lucrat la el! Cu o inertie incredibila si o rezistenta la vant cu care te obisnuiesti imedia :D Nu am intampinat probleme majore pe drum, portbagajul care a pierdut un surub a fost tziganit rapid cu 2-3 soricei.Am reusit sa scoatem viteza medie la dus 36,4 km/h fara sa tragem deloc tare si cu putin vant din fata iar la intors 34,7 km/h viteza medie. Un rezultat satisfacator pentru o prima iesire la sosea cu tandemul neincarcat. Avand in vedere planurile de a pleca pe tandem in europa am mai pus cap la cap niste ganduri in legatura cu bagajele si am decis sa folosim o remorca si sa renuntam la ideea de a incarca tandemul si de a incerca sa il pastram cu roti de cursiera pe cauciucuri de latime 28. Mi-a placut mult cu roti subtiri, ghidonul si ergopowerele te muncesc ceva chiar si la 130 km facuti. E un pic mai greu sa ii mentii directia avand in vedere ca cel din spate se mai balanseaza si in alt ritm decat tine cateodata. Totul e obisnuinta. Pentru drum mai lung de 2-300 km in orice caz am pregatit o echipare de touring. Am decis sa corcesc o echipare de curse cu o echipare de mtb si anume : pinioane un set Deore LX pe 9 randuri pe roti de cursiera, shiftere Deore XT, ghidon in forma de opt de touring, pipa reglabila cu clapeta, foi de curse 52-42, schimbator foi 105, aceleasi frane mafac. In momentul de fata amortizorul de la tija pasagerului functioaneaza de munune avand in vedere ca din spate nu se pot anticipa gropile. Deocamdata foaia mare mai asteapta putin in atelier pana sa fi montata odata cu schimbatorul care are nevoie de un mic sisem de scripete. Odata cu schimbatul cuvetelor cu unele mai zdravene si inlocuitul monobloacelor cu unele pe rulment tandemul va fi inttradevar gata de a manca multi multi muuulti km!
  2. da, este intaritura la ambele tevi inauntru. initial m-am gandit si eu sa il sudez la jumatea tevilor dar nu mi-a placut ideea ca teava cadrului jertfit era cu un mm sau doi mai subtire in diametru. Eu zic ca tine si asa, vand in vedere intariturile si faptul ca se duc pana sub mufe, ca sa protejeze fix zona unde teava intra in mufa, o zona solicitata dupa cum zici si tu.
  3. apoi a suferit un grav accident si de la andrei-ul de mai sus a ajuns la andrei-ul acesta, adica la mine. eu visam demult la un cadru din otel mai light sami fac un tandem de curse. andrei a aparut ca un raspuns la visele mele cu cadrul acesta rup spunandu-mi ca mi-l face cadou daca il fac. eu am descoperit ca aveam un cadru in atelier, de la prima mea fixa care se potrivea ca unghiuri. sacrificiul a fost facut, am taiat cadrul italian ca sa redau tandemului gaul furcii sifonat. ne-am ocupat impreuna de tandem si reconditionarea in aceeasi idee de inca cateva biciclete. asta este cadrul donator!
  4. cadrul are vopseaua originala. da, eu am facut modificarile, fruca avea gatu mai scurt si a treuit lungita, pipa din spate are un sistem tare interesant de prindere cu saua. fericitii posesori din pacate il tin intr-un garaj inca...l-am fauct pentru un prieten de al tatalui meu. am gasit tandemul initial la turnu severin pe okazii, dar era deplorabil cand a ajuns. numai cadrul era bun de el, mai ales ca omul care il vroia are 1,90 si ceva kg, nu prea i se potriveau rotitzele alea si pipele si ghidoanele alea de "copii"
  5. uite cine stie! intradevar, o fata nu prea are ce cauta in spate pe masinaria asta , chit ca e cadru de dama in spate bicicleta asta nu e chiar pentru plimbare cu echiparea de acum. foile mici sunt de 24, mam chinuit ceva sa gasesc angrenaje pt ele. la inceput aveam doar foile, una suntour si cealalta de la un biopace de mtb. am gasit si angrenajele intrun final, amandoua shimano de mtb din care am taiat si am frezat pana mau luat dracii ca sa ajunga la forma asta. furca si toate suruburile inclusiv arcurile de la frumoasele Mafacuri au fost cuprate de doua ori (sa tina si sa ai de unde slefui). ma fascinat ideea de tandem fix si am vrut aceasta echipare inainte de a il transforma intro cursiera tandem. am fost dintotdeauna curios cum e sa dai blana la o fierotanie dasta in doi. greutatea ar fi de 13 kg, iar raportul este 48/16 pentru inceput
  6. Totul a inceput de la asta: un tandem cu un cadru elvetian sau posibila copie nemteasca. cadru de otel, bun de felul lui, echipat cu roti de 26X1,75, 3 viteze in butuc, frna spate torpedou si frana fata inexistenta. Rotile erau vai mama lor, frana torpedou era cel mai grav lucru care putea sa fie pe un tandem, iar frana fata nu exista. Cele 3 viteze in butuc de la sachs nu faceau fata, iar lanturile erau uzate maxim. Am transformat tandemul destul de radical, a primit o furca fata cu suspensie(un rst eftin dar care face treaba), roti de 28 de Gazelle city bike, butuci Shimano nexus, franare pe role, dinam in butucul fata, 7 viteze spate. Au fost schimbate de asemenea pipele si fata si spate, ghidonul fata,mansoane, schimbatoare. Angrenajele au ramas cele originalecu lanturi noi. Tandemul a luat o alta postura, o alta garda la sol si o alta siguranta la franare. Tandemul este echipat de oras, se poate urca si o bordura acum cu rotile mari si o furca cat de cat.Viteele in butuc isi fac treaba de minune, se poate iesi si la o tura de 100 km intr-o zi cu soare. Farul alimentat de dinamul in butuc iti da senzatia de vehicul. Se pot montasuporturi pentru cutii, aparatori, o fruca blocabila si e gata si de touring. Soneria de pe stanga de Gazelle, simpla si la indemana tot timpul, in acelasi stil cu schimbatorul rotativ de Nexus.
  7. depinde ce intelegi prin util. Cand ai un cadru de tandem pe tevi reynolds si o geometrie un pic mai agresiva inainte de a il transforma in tandemul de touring pe care mi-l doresc, pe dura ace ax din 82, doua foi si 8 pinioane, respectiv ergopowere, roi de cursiera., mi se pare foarte util pentru experienta mea de biciclist caruia ii plac in principiu bicicletele de curse, pista, contratimp din anii dedicati otelului, sa vad cum naiba e un tandem facut single speed fix. Nu-mi spune ca nu te-ai urca pe o locomotiva dasta care stie numai incontinuu si inainte cu doi oameni si care poate ajunge la 70 la ora pe drum drept. Ei bine, eu da!
  8. The story: <A href="http://bikeswing.blogspot.com/2011/02/peugeot-racing-tandem.html">http://bikeswing.blogspot.com/2011/02/peugeot-racing-tandem.html
  9. Azinoapte m-i s-a furat cursiera Red Bull pro sl echipare full Dura-Ace 2008. Janta pe spate are o mica busitura pe dreapta pe calea de rulare a sabotului, se simte la franare imediat. al 7-lea pinion nu functioneaza, este mancat si nu se poate merge cu el, da lantul in gol iata si poze cu scula http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=141254222556174&set=a.133550136659916.24571.100000147903142&pid=450685&id=100000147903142 http://bikeswing.blogspot.com/2010/10/s-furat-o-bicicleta-tare.html Daca se aud sau se vad piese Dura Ace la vanzare as dori sa fiu anuntat.De asemenea cadru Red Bull care nu sunt multe la noi in tara iar furca carbon F.C.T. Tin mult la cursiera aceea si o sa incerc sa o gasesc cat pot de mult.Daca stiti cum e sa va fie furata o bicicleta tare ma veti anunta daca vedeti ceva. multumesc