marian108

Membru
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Neutral

About marian108

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Iasi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. marian108

    Apare si la butucii noi .Garantat 100% .
  2. marian108

    Am sa incerc sa nu ma mai victimizez daca reduci si tu tonul asta plin de ''inchizitie'' Un butuc reglat fara joc si strans lejer in cadru se invarte mai mult timp decat daca este strans puternic cu cheita de QR. Faptul ca la tine se invart la fel.......ei bine, nu si dupa observatiile mele si alti mecanici cu experienta par sa sustina ceea ce spun eu. Butucul stans puternic cu cheita QR nu se mai invarte lejer iar cand este in sarcina(functionare in sarcina ) butucul are durata de viata mai mica, de aceea forta de strangere trebuie luata in calcul cand se ''seteaza'' butucul, acel mic joc in butuc. '' In a ball bearing, the load is transmitted from the outer race to the ball, and from the ball to the inner race. Since the ball is a sphere, it only contacts the inner and outer race at a very small point, which helps it spin very smoothly. But it also means that there is not very much contact area holding that load, so if the bearing is overloaded, the balls can deform or squish, ruining the bearing.'' ....sursa https://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/bearing3.htm I rest my case....cum ar spune americanul. Sa bat toba pentru surzi e prea de tot.
  3. marian108

    Sheldon Brown si cei care intretin acum site-ul au multi ani de experienta in service si cunostinte despre biciclete in general, nu cred ca e necesar sa bag eu mana in foc pentru el, ceea ce e pe site e argumentat si verificat. Multumesc ca mi-ai adus aminte, folosesc doar QR de la Shimano care au doar mecanism intern .Nu folosesc QR cu mecanism extern , cu piesa concava de plastic , Sheldon Brown are pe site un articol exhaustiv despre QR. Nu spune nimeni ca tija de QR nu se alungeste ,insa , compresia axului este reala, observabila de oricine doreste sa faca un mic experiment si efectele compresiei axului are efecte asupra duratei de viata a conurilor, asta o spune Sheldon Brown si alti mecanici cu experienta care au articole pe site-uri de profil.Din punctul meu de vedere este un lucru de luat in seama pentru a prelungi durata de viata a butucilor.
  4. marian108

    Multumesc pentru apreciere !
  5. marian108

    ...plus citate de pe site-ul lui Sheldon, dar ce stie el. Ai dreptate. O sa postez mai ''discret'' pe forum parerile mele si experientele mele . Sa ai o zi buna, ceea ce-mi doresc si mie !
  6. marian108

    Asa este , problema cu compresia este mai grava la butucii low cost. Compresia afecteaza si butucii din segmentul de calitate medie (gen Deore ) dar calitatea conurilor si bilelor e mai buna si problemele apar mai tarziu sau mult mai tarziu. Problema este ca am incercat sa cumpar din Romania un butuc Deore spate cu 36 de gauri(fara prindere disc ) si nu am gasit asa ca a trebuit sa cumpar ce am gasit, un TX500 si un T3000 De la Shimano ! FH-Tx500 (spate) si un Hb-tx-800 (fata) montate in vara lui 2020, facandu-le revizie in ianuarie am constatat ca ambii butuci low cost au cate un con ciupit, cel de fata mai serios avariat decat cel de spate. FH-T3000 (spate) montat in primavara lui 2020 pe o bicicleta cu roti de 28 pe care o folosesc doar pe sosea avea joc cand l-am testat in ianuarie doar cand butucul era demontat de pe bicicleta, stans cu cheita QR jocul disparea si asta m-a pus pe ganduri . Avand de 6 ani un butuc shimano FH-RM60 (spate) montat pe o bicicleta cu drop-out-uri orizontale , stans destul de tare, m-a tinut 6 ani de zile si anul trecut cand l-am desfacut pentru prima oara in 6 ani am constatat ca are un con foarte putin ciupit si am decis sa il schimb, negasind conuri de schimb. Acum insa am gasit un con de schimb la Marosbike si butucul o sa il refolosesc.
  7. marian108

    Cate 1 !!!!
  8. marian108

    Am experimentat personal pe 3 butuci diferiti, fenomenul de compresie este recunoscut chiar si de Sheldon Brown si inca un mecanic cu experienta care scrie articole pe site-ul lui Sheldon Brown,forumurile de biciclisti abunda in informatii pe aceasta tema a compresiei axului cu QR dar la tine fenomenul este inexistent. Ma opresc aici fiindca nu-mi place sa bat toba pentru oameni care nu mai aud sau nu vor sa auda.
  9. marian108

    Quick-release hubs are trickier to adjust, because the quick-release mechanism compresses the axle slightly when it is tightened. If you adjust the cones so that they feel just right off the bike, they will bind up when you tighten the quick release. You must set the cones so that there is a little bit of play when the hub is off the bike, or when the wheel is installed with the quick release just barely tightened. SURSA https://www.sheldonbrown.com/cone-adjustment.html Am vrut sa scriu 1999 nu 1989 .
  10. marian108

    Although small, axle compression on QR hubs is large enough to alter bearing clearance and should be considered when adjusting bearings. Bearings should be adjusted just loose enough so that closing the QR leaves the bearing with a slight preload. Excessive preload from QR closure is the cause of most wheel-bearing failures not caused by water intrusion. Sursa https://www.sheldonbrown.com/brandt/cone-adjustment.html Fenomenul este real si poate ca de aceea unii folosesc rulmenti si nu cupe cu conuri si poate de aia Shimano XT si XTR folosesc axuri mai groase si care rezista mai bine la compresie . Cum sa nu apara si la butucii noi?? Fizica nu se aplica decat la butucii servisati ? Fa singur un test cu un butuc nou pus pe o furca si strans bine. Sa vezi ca acea compresie e reala si binecunoscuta. Am gasit referinte pe forumurile de ciclism inca din 1989.
  11. marian108

    Se intampla si cu Shimano FH-T3000. Un butuc mai de de doamne-ajuta. O sa incerc si cu un Deore .
  12. marian108

    Este interesant de aflat daca cheita de strangere cu care ai avut episodul nefericit era cu mecanism inchis (tip shimano) sau cu mecanism extern , cu garnitura aia curbata de plastic. Eu am o roata cu butuc pe caseta cu QR tip Shimao si as vrea sa transform bicicleta in single speed si as vrea sa pastrez QR fiindca e mai comod, desi as putea schimba axul cu unul cu piulite. Conform cu spusele lui Sheldon Brown, single speed cu QR tip Shimano strans bine nu ar trebui sa fie nici o problema.
  13. marian108

    Astazi am facut un experiment. Am folosit un butuc fata Shimano RM60 QR pe care l-am lasat cu un foarte mic joc in butuc. Pus pe o furca si strans cu putere medie jocul din butuc dispare.Nu stiu ce se comprima, piulita sau axul gaurit. Apoi am desfacut un butuc spate Force pe caseta QR care are piulitele de strangere destul de groase, cca 8mm si l-am setat cu un joc destul de serios. Strans cu cheita rapida cu putere medie butucul isi pastreaza un foarte mic jos insa strans ceva mai tare jocul din butuc dispare , semn ca axul gaurit se comprima putin. Butucul Force , desi are ax gaurit nu e de 10mm ci e de 9,5mm sau 3/8 inch .
  14. marian108

    Am de la Decathlon 2 pompe.....Btwin 100 si Btwin 500. Btwin 100 este cred, cea mai ieftina pompa de mana cu cap dublu ( 9,99 Ron cred ? ) , presta\auto ce se poate schimba relativ usor. Am 2 , una are mai bine de 4 ani si inca nu cedeaza .Destul de mult efort trebuie sa depui cu ea pana sa umfli un cauciuc dar e super cand trebuie sa o iei cu tine. Decathlon 500 este o pompa de picior cu manometru PSI/BAR , cu capat dublu presta/auto. Am luat-o datorita pretului(undeva la 50Ron ) si nu regret deloc. Diferenta fata de o mini pompa de mana si asta e mare plus ca datorita manometrului pot umfla cauciucurile la presiunea maxima recomandata de producator, eu folosind bicicletele mai mult in oras
  15. marian108

    Eu nu am cumparat niciodata camere de la decathlon insa am patit sa mi se desprinda camera la imbinarea aia de pe mijloc, de 2 ori, cu camere Rubena cumparate noi (2019 ). Fiind din acelasi lot cred ca era lotul cu probleme. Prima oara camera de pe fata si apoi dupa 2 zile camera de pe spate. Cand le-am dat jos sa le repar am constatat ca nu prea mai e ce sa repar, se desprindeau foarte usor de la imbinarea de pe mijloc. Camerele le-am folosit cu niste cauciucuri Rubena SCYLLA V75 la maxim 50PSI. A fost prima oara dupa mai bine de 10 ani in care am folosit doar camere ieftine kenda sau Rubena cand patesc asa ceva . Acum folosesc niste camere de la Continental, mai scumpe insa retin aerul mai bine.