marian108

Membru
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About marian108

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Iasi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. marian108

    @Diesel Merci, deci merge si pe 7-8 pinioane desi in descriere angrenajul e pentru 9 viteze. Stie cineva daca e vreo diferenta semnificativa intre BB-UN26 si BB-UN55 in afara de ''piulita'' de inchidere care e de plastic respectiv aluminiu ? ? ? WTF ???? Un ax de la BB-ES25, monobloc Shimano Octalink !!! Nu e ''sculptat'' cam mult la interior ca sa cred ca e mult mai rigid decat un ax pe patrat ? ?
  2. marian108

    @Diesel...tu folosesti angrenajul cu 8 sau 9 pinioane ?
  3. marian108

    Nu flexeaza foaia ci doar axul pedalier??? Pe acelasi ax patrat (bb-un26) am avut un angrenaj fc-m171 si foaia mare de 42 flexeaza putin cand pedalez in picioare insa pe acelasi ax patrat am pus un angrenaj fc-m361 iar foaia mare de 42 e mult mai rigida, flexeaza mult mai putin decat foaia mare de la fc-m 171, cu acelasi ax patrat .
  4. marian108

    Of, offfff....placa nu e descentrata deloc, daca o invart pe loc e perfect dreapta, daca pedalez lejer, nici o problema, cand pedalez in picioare deja incepe sa flexeze....binenteles ca pot muta cusca schimbatorului mai la stanga sau mai la dreapta si apoi daca nu-mi freaca lantul pe foaia mare si pinionul mic atunci o sa-mi frece lantul cu foaia mare si pinionul al treilea (numarand de la pinionul mic spre cel mare) .Angrenajul FC-M311 e montat de mine si e MUUUULT mai rigid decat angrenajul DHS 48-38-28 cu care a venit standard bicicleta . Mai am un mtb Giant la care am inlocuit un angrenaj shimano FC-M171 ( pe patrat) cu FC-M361 ( tot pe patrat) , iar cel din urma e mult mai rigid( vorbesc de placa mare de 42T ) cand pedalez in forta sau in picioare . Daca mai e cineva care sa-mi spuna ca flexeaza cadrul sau nu am montat bine angrenajul sau schimbatorul dupa tot ce am scris mai sus, ma retrag din discutie ca sa nu deranjez inutil. Pe de alta parte daca ma ''incordez'' oleaca pe forum o sa vedeti ca sunt destui care s-au plans de angrenajul Alivio fc-m-440 ca flexeaza cam mult cand se apasa mai tare pe pedala , sau de angrenaje de sosea care flexeaza, gen Prowheel Ounce .
  5. marian108

    @Traveller Alivio seria 4000 e pentru mtb, eu am nevoie de un angrenaj cu placi mari , pentru sosea . Cadrul nu flexeaza in asa masura incat sa provoace atingerea foilor de cusca schimbatorului (de unde stiu asta? daca pun lantul pe foaia mijlocie si pinionul cel mai mic, lantul e la mai putin de un milimetru de cusca schimbatorului si daca pedalez la deal sau in picioare lantul nu atinge cusca schimbatorului , dar daca pedalez pe drum drept ridicat din sa pe foaia mare si pinionul cel mai mic lantul atinge cusca schimbatorului desi schimbatorul e setat bine ) Cat despre recomandarea ta sa nu mai pedalez in picioare ...IMPOSIBIL , cand apar dealuri mici folosesc raportul 48-18 si este motivul pentru care am inceput aceasta discutie, sa gasesc un angrenaj pentru 7-8 viteze destul de rigid incat sa pedalez in picioare fara ca placa mare sa flexeze .Multumesc pentru sfaturi, astept recomandari pentru un angrenaj de sosea rigid pentru 7-8 viteze @Diesel Schimbatorul fata e aliniat perfect , foaia mare a angrenajului Fc-m311 de 48 de dinti flexeaza putin cand ma apas mai tare pe pedala sau cand ma ridic din sa . Angrenajul de 2 placi o sa trebuiasca doar alt schimbator de foi , manetele pot sa ramana , se poate regla incat sa schimbe absolut decent , am luat in calcul si schimbarea butucului pedalier insa deocamdata nu am primit nici o recomandare de angrenaj suficient de rigid pentru nevoile mele . Ma gandeam ca sunt pe forum destui detinatori de cursiere Sprint care au in dotare angrenaje de sosea Tourney FC-A070 sau Claris FC-2450 care ar putea sa ma sfatuiasca din experienta asupra celor doua angrenaje
  6. marian108

    Cadrul meu de DHS contura 2863 nu flexeaza in asemenea masura incat sa-mi fac probleme. Nu as vrea sa investesc foarte mult intr-un angrenaj cu rulmenti exteriori, unul din motive ar fi ca trebuie sa inlocuiesc manetele si deraiorul spate, plus alte pinioane pentru ca nu vad unde as gasi un angrenaj cu rulmenti exteriori (Hollowtech II ) nou , optimizat pentru 7-8 viteze , sunt pentru 9 -10-11 viteze.
  7. marian108

    Am un angrenaj Shimano Fc-M311 48-38-28 cumparat de nou . Cand apas mai tare pedala sau cand ma ridic din sa folosind placa mare de 48, apare zgomotul familiar al lantului care se freaca de cusca schimbatorului , semn ca placa mare flexeaza putin cand ma ridic din sa , ceea ce nu se intampla cu placa mica sau medie .Astfel ca imi trebuie un angrenaj de sosea sau trekking cu foaia mare mai rigida dar sa nu fie foarte scump daca e posibil. Ma gandesc la un angrenaj dublu shimano FC-A070 (50-34 ) sau Shimano Claris FC-2450 ( 50-34 ) daca ma poate ajuta cineva cu o parere avizata sau din experienta. Merci !
  8. Eu am o cursiera cu butucul spate exage , cu 7 pinioane pe caseta si cand am desfacut pinioanele am observant o mica fisura a casetei butucului , fix langa o ''buza'' a unui ''canal'' al casetei, acolo unde caseta este mai subtire si BANUIESC ca s-a intamplat asta din cauza strangerii excesive a inelului pinioanelor . Offtopic....la cursiera cu pricina am niste pinioane HG50-7 randuri, 13-26 insa curios de grele , fata de un grup de pinioane mai modern, HG41-7 randuri 11-28 .
  9. .......ma antrenez , ma antrenez. Mie imi plac angrenajele pe patrat cat si monoblocurile, tin mult , nu necesita ingrijire prea speciala si nu costa mult. La nivel de amator-entuziast ....pretul conteaza . Is curios totusi , la angrenajele cu placi de aluminiu....cat tin placile alea de AL7075 pana sa trebuiasca inlocuite?
  10. marian108

    Am si eu o bicicleta cu pinioane pe filet ( 7 la numar ) si jocul ala al pinioanelor e din fabrica .Acum cateva zile am desfacut setul de pinioane pe filet( Tz-21) si in prima instant am scos 2 din cele 3 distantiere care le are si mergea destul de greu , insa fara joc. Am desfacut din nou pinioanele si am lasat 2 distantiere din cele 3 si am strans bine capacelul ala cu 2gaurele si surpriza......pinioanele se invart foarte bine si nu mai au deloc joc . Am o alta bicicleta cu butuc pe caseta ( Shimano RM-70) care are putin joc la caseta si cred ca am sa-i desfac caseta sa-i scot un distantier sa vad daca va fi vreo diferenta
  11. Eu am un schimbator fata de 7 viteze, adica un Tourney FD-TY10 si lant KMCZ7, 8 pinioane si pedalier FC-M361 42-32-22 si nu imi flexeaza decat foarte putin placa de 42 (cam 1 mm) si DOAR atunci cand pedalez in picioare, in panta . Am si eu monobloc bb-UN26 de 122 si nu flexeaza deloc monoblocul . Chiar si cu un schimbator ieftin am reglat astfel incat sa pot folosi placa mare cu cele mai mici 4 pinioane, fara sa atinga cusca schimbatorului. La un lant vechi, trecut de uzura 1% - un KMC Z51 - lantul se misca pe foaie cam 1-1,5mm stanga-dreapta...
  12. Mda, am scris gresit mai sus , 35xP1 e filet francez, nu italian, filetul italian e 36x24 , ambele cuvete , deci si cea pe filet italian si cea pe filet francez au diametrul exterior al filetului 34,8mm :-W
  13. La asta ma gandeam si eu , sa pun un monobloc cu filet italian dar in Iasi nu stiu pe nimeni care sa faca filete din astea pe cadru . Cred ca am sa iau un monobloc italian, ii pilesc putin filetul si il introduc fortat , alta idee nu am ! Masurat cu sublerul , diametrul filetului exterior al cuvetei pe filet francez e de 34,8 mm iar filetul exterior al unui monobloc bb-un26 pe filet italian e de 35,6 dupa spusele unui mecanic care a masurat pentru mine filetul monoblocului italian, deci o diferenta de 0,8mm deci cred ca merge fortat in cadru, incerc maine ! @ purix....daca cauti pe situl lu nenea Sheldon Brown despre French Bicycles , bottom Bracket .....ai sa gasesti despre filetul francez la monoblocul pedalier !
  14. Bai ''fratilor'' , sa-mi dea D-zeu sanatate si viata lunga , am luat inca un cadru de cursiera la care proprietarul mi-a zis ca butucul pedalier e pe filet italian. Cand mi-a ajuns cadrul acasa, l-am curatat, am desfacut cuvetele pedaliere SURPRIZAAAAAA........o cuveta Campagnolo 36x24F adik filet italian si o cuveta Sugino Japan 35xP1 adik filet italian :-S ASA CEVA ???? Cum Dumnezeule le nimeresc ??? As putea pune fortat un monobloc pe filet italian ????
  15. Mda. Multumesc mult pentru sfaturi si pentru interesul vostru . Am rezolvat partial problema, am fost la cineva care mi-a scos monoblocul, intreg , dar ......DAARRR surpriza:ambele capete ale monoblocului au filet normal, adic se desfac in sensul invers acelor de ceasornic , astfel incat la noi in batatura sigur nu gasesc un monobloc care sa se potriveasca, decat daca gasesc un monobloc cu ambele cuvete ''desprinse'' de monobloc . Ca solutie de moment am cumparat un ax pedalier cu 2 seturi de cuvete din bazar si am folosit in ambele parti , partea stanga cu contrapiulita intrucat alea au filet normal care sa se potriveasca insa am avut parte de alta surpriza...mai mica ce-i drept . Cuvetele de la monoblocul vechi intra lejer in cadru acum ca e curatat insa cuvetele noi intra usor cam 3 sau 4 fire de filet dupa care merge greu sau foarte greu, chiar daca cuvetele noi sunt unse cu vaselina si par sa aiba filet identic cu vechile cuvete .Deocamdata solutia gasita se ''potriveste'', cuvetele noi ''de stanga'' nu pare sa-mi atinga bratele pedalierului , exista o distanta de 1 sau 1,5 mm . Sper sa nu fie probleme daca pastrez sistemul asta de ''butuc pedalier'' improvizat , sa nu se desfaca , desi la cat de greu au intrat cuvetele plus contrapiulitele eu nu le banuiesc de ''slabiciune'' P.S. Multumesc Lucian pentru poza cu sudura, nu mi-a trecut prin minte asa ceva insa am preluat ideea , data viitoare nu ma mai complic, apelez la sudura .