koais

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About koais

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  1. Eu cred ca problema nu este la greutatea discurilor ci intre ghidon si sa, deasupra cadrului. Iti faci griji de 50gr. diferenta? Ce sa mai zic eu cu animalul meu care e trecut de 15 kile cu mult? Mananca mai light inainte sa te dai si esti safe! Sau da-te pe drumuri uscate, ca daca te bagi prin noroi, poti sa plimbi 500g de pamant cu tine. Sau baga azot in cauciucuri. Ontopic, la greutatea ta, sustin ce spune marius, ia un disc mic, dar de foarte buna calitate :D Si dc vrei sa pastrezi o greutate mica a bicicletei, poti sa treci pe V-uri, dar de foarte buna calitate. Magura HS sau Sram Force
  2. Da, poti folosi orice adaptor. Am frane Hayes Stroker si adaptoare Shimano. Sper sa nu gresesc generalizand. Nu prea imi dau seama cum a facut meseriasul sa prinda cu adaptorul de 160 discul de 180, dar...daca tu zici, oi stii tu cum. De la 180 la 185 la acelas model nu vei simti diferenta. Chiar si de la 160 la 180 nu vei simti o diferenta miraculoasa. Daca in schimb pui un disc mai bun, atunci si un disc de 160 poate fi mai bun ca unul de 180. Daca e mai gros, daca disipa caldura mai bine, daca oferta o aderenta mai buna....exista mai multi factori ce influenteaza. Adaptorul este PM sau IS in functie de prinderea furcii. Eu am trecut de la 160 la 180 si de la mecanice shimano la hidraulice hayes stroker. Diferenta este f mare, daca pana acum strageam pana la capat si ovalizam, acum testez aderenta gumelor la maxim. In concluzie, daca ai nevoie de mai multa forta de franare pt ca iti place s-o pui in cap, ca subsemnatul, atunci, fa un upgrade serios, altfel nu vei simti diferenta. Sau dc nu iti permiti momentan tot ansamblul, ia un disc de frana f bun, si mai tarziu schimbi si ansamblul de franare. Un disc mare 180-185-205 slab doar se va ovaliza mai usor daca abuzezi. Vei avea surpriza ca un disc de 160, dar de f buna calitate sa-ti ofere rezultate mai bune ca un 205 slab. Ai grija si de furca, nu poti pune o frana f buna pe o furca entry-level pentru ca o vei fisura/rupe prin fortele ce i le aplici la fiecare frana mai puternica. E bine sa ai tot timpul un echilibru in echipare. Altfel vei avea piese ce vor obosi mai repede ca altele pentru ca abuzezi.
  3. Nu freaca, se asaza bine, nu pare a agata sau a nu rula la locul lui...
  4. Pentru ca am fost praf si nu mi-am dat seama ca va trebui schimbat ansamblu schimbator + pinioane atunci cand am lasat bicicleta pt inlocuiri. Bine, nici baietii de la magazinu de biciclete Si asta aveau pe stoc la momentul respectiv si la un pret acceptabil, avand in vedere ca nu le cuprinsesem in buget.
  5. Problema s-a rezolvat, sper, printr-un upgrade. Franele nu pot fi aerisite pentru ca sunt mecanice. Upgrade-ul pe care l-am facut consta in: Frane fata+spate Hayes Stroker cu discuri de 180, jante Remerx Jumbo + butuci novatec (2 rulmeti fata, respectiv 4 spate) cu anvelope Kenda de 2.35, Manete avid pentru schimbatoare fata/spate, 8 pinioane + caseta de la Shimano Alivio. Mai exact, in afara de cadru care va ramane pana il rup, furca si axul pedalier am schimbat tot. Nu stiu cum se va comporta lantul pentru ca este pt 7 pinoane. Probabil il voi schimba si pe acela. Acum am ramas cu o groaza de piese, usor folosite pe cap pe care trebuie sa le marit. Ceva amatori ? In seara asta imi preiau bicicleta cu toate montate si sper sa fie un upgrade care a meritat purcoiu de bani investiti.
  6. Sunt cel mai apropiat lucru de ratiune, pe care il am.

  7. koais

    Le-am facut pe amandoua. Asa ca votez 100% Transalpina, avand de ales intre cele 2. Motivele: Peisaje mai frumoase, se merge prin padure, se trec baraje, ai multe iesiri off-road frumoase pana la malul lacurilor si nu in ultimul rand, asfalt nou. Totusi, pentru sufletul meu de MTB-ist, eu as alege varianta perpendiculara pe Transalpina, Strategica. Drum neasfaltat, mult mai spectaculos, fara cocalari, fara manele si natura virgina cat vezi cu ochii. L-am facut si pe acesta si il consider cel mai frumos traseu din tara din ce am parcurs pana acum. Incerc sa gasesc un traseu sa il postez.
  8. Aveti amandoi dreptate, discuri mai groase nu am de unde sa imprumut, deci ramane varianta cumpararii. Pe de alta parte nu sunt convins ca asta ar fi rezolvarea.
  9. Salutare natiune, Vin si eu cu o nelamurire: Am frane mecanice Hayes MX-4 , discurile mi se ovalizeaza in mod regulat, le indoi la loc, dupa care o iau de la capat, ciclic. Apuc sa fac maxim 100 km cu ele drepte. Precizez ca am si 92 kg si am obiceiul sa storc bine de tot franele cand le apas, nu intentionat, bineinteles. Sunt discurile slabe si trebuie schimbate cu unele mai mari ca sa-l suporte pe umflat. (180 sau 200 ?) Sunt franele defecte si trebuie revizuite/schimbate. Trebuie sa trec pe hidraulice pt ca sunt ditamai namila Multumesc anticipat, Mihai
  10. Momentan am 160. Unul mai mare fiind 180. Incep sa cumpar trebuincioasele. Totusi, care ar putea fi cauza ovalizarii? disc prost sau mecanism prost, decalibrare sau.... altceva ? Unde ma pot duce sa-si arunce un priceput un loc in buc?
  11. Crezi ca, din cauza folosirii unui disc mai mare, sa existe pericolul sa mi se fisureze/rupa furca ? Furca fiind Suntour XCT V2 . O furca nu excelenta, nici macar medie, dar suficienta pentru ce am eu nevoie.
  12. Porbagaj cu tija ar fi ceva de genul: http://www.dimisport...gaj-tija-sa.htm sau http://www.playbike....?id_produs=3251, http://www.playbike....?id_produs=3868 insa suporta doar 9kg, pluca o sa cam balabane atunci cand ai putina viteza si te poate destabiliza, miscarea putand fi pe toate cele 3 directii. Mai degraba as merge cu ceva fix de genul http://www.playbike....?id_produs=2270 mai ales ca am hardtail si nu ma afecteaza. Culmea e ca greutatea e mai mica la cel fix, cu 2 prinderi. In legatura cu sistemul de franare, am citit in sus si in jos, m-am mai documentat si am vazut ca Hayes MX-4 mechanical 160 F & R mm sunt cele mai bine cotate frane mecanice. Am cam renuntat la hidraulice pentru ca nu prea isi au rostul la ce vreau eu sa fac, m-as da mai hard, nu ma intelegeti gresit, ca imi place, insa...nu mai pot. Nu prea stiu ce sa fac cu ovalizarea discurilor, nu inteleg de ce. Prima data am crezut ca asa au venit din fabrica, Le-am indreptat, insa dupa cateva zile, erau la loc ovalizate. O fi discurile de vina, sistemul de franare nu e calibrat cum trebuie ? Unde m-as putea duce cu ea sa se uite cineva care sa nu-mi spuna ceva de genul: E proaste domne' nu vezi, ia-ti altele, d-astea de care iti vand eu. Ca m-am cam saturat de astfel de indivizi. As trece cu aceasta ocazie pe niste discuri mai mari, cred ca e o idee buna. As avea nevoie de asa ceva http://www.playbike....?id_produs=1380 fata + spate Ca disc, acesta http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=144 ar fi ok? Multumesc mult pentru raspunsuri si ajutor. M-am pus cu burta pe carte, am de citit o groaza pentru a fi cat de cat pertinent in ceea ce priveste intrebarile. Asa ca, va rog sa aveti mila cu mine, sunt mic, dar invat repede! Mihai
  13. Salutare dragi colegi cu 2 pedale Sunt Mihai, din Constanta, 26 de ani, din care 22 de ierni petrecute pe schiuri si multe alte anotimpuri petrecute agatat de ghidon. Prestez insa pe plantatia din Bucuresti, si stau intr-o pestera pe la Circul de stat. Am avut de-a lungul timpului: tricicleta pe care faceam furori; :rolleyes: pegas din acela cu roti mici si talon imens pe care am invatat sa merg; pegas pliabil pe care am reusit sa-l pliez in alta varianta, permanent; primul MTB a fost un Orange care avea o tona , dar extrem de solid; apoi, dupa multi ani de pauza am reinceput cu un Magellan hydra; iar acum, posed in ograda urmatorul agregat: Scott Voltage YZ 35 cu cadru pe 26" parca Eviscerat arata cam in halul acesta: Frane: Hayes MX-4 mechanical 160 F & R mm Rotor IS Angrenaj: Bottom Bracket Shimano BB-UN26 68/123mm Cassette (Rear Cogs) Shimano MF-MZ07-7 14-28T Chain KMC Z-50 Chainring(s) 42x34x24 T Crank Shimano FC-M191 w/CG Pedals Xerama SP-400, BMX Deraior fata Shimano FD-TY10 / 31.8mm Derailleur spate Shimano Acera RD-M360 24 speed Schimbatoare Shimano ST-EF50-7R EZ-fire plus Ghidon HL MTB-153 / Hi-Ten 600mm / 30mm uprise Sa Scott Voltage DJ Stem Scott Voltage forged BMX type 1-1/8" / 10 Suspensie: Fork Travel 80mm Forks Suntour XCT V2 with preload 28mm stanchions Roti: Hub Front Formula DC-19FQR disc Hub Rear Formula DC-31RQR disc Jante Rigida Cyber 10 36H black Spite 14 G UCP Anvelope (Front & Back) Scott Voltage 26x2.1, full black Dupa cum banuiti, 90% din ce am scris imi este complet strain. Incepusem sa indragesc foarte mult acest sport, ba chiar nu iertam nici o zi cu soare, in fiecare zi la munca, in oras, peste tot. Asta pana cand mi-am "rezolvat" ultimele 3 inele ale coloanei si am fost obligat sa fac o pauza de 1 an. Acum, dupa pauza, revin in forta si sunt hotarat sa ma alatur voua. Voltage-ul l-am cuparat pentru cadru. Am 1.83 si vreo 90+ kg. Am citit, am vazut, am cautat si mi-am adus bicicleta de undeva de langa Munchen. Am zis ca pornind de la un cadru solid, pot modifica mai departe dupa inima. Zis si facut. Sunt super multumit de bitza si abia astept sa-i ajut muschii sa creasca. Aici, cu plecaciune, va cer ajutorul: Unde, cum si in ce fel? Scopul: Vreau sa fac cu ea trasee. Nu downhill, desi as vrea, nu ma mai lasa salele. Insa vreau sa o prepar pentru o tura pe la munte, pe drumuri forestiere si carari de dificultate usoara spre medie. Si de asemenea functionala in cel mai aspru mediu, Urban Jungle Primul pas ar fi sistemul de franare, ce este pe disc, insa mecanic si de o calitate destul de slaba. Mereu mi se ovalizeaza discurile. As vrea sa incerc un angrenaj mai performant, hidraulic. Ce imi recomandati avand in vedere cele de mai sus? Apoi anvelopele, poate si jantele. Ce imi recomandati, atat pentru oras, cat si pentru traseele montane? Restul? Cu timpul si cu voia buzunarului plin de criza le voi aduce pe toate la zi. Va rog sa ma pocniti cu sfatui, recomandari, linkuri si referiri la articole tehice pentru a ma documenta si pentru nu mai pune intrebari idioate. Va multumesc anticipat pentru sfaturi, multumesc pentru faptul ca ma primiti in randurile voastre si cat mai mult drum pe sub cauciucuri! Cu deosebita consideratie, al vostru, Mihai a.k.a. Koais