Odden

Membru
  • Content Count

    894
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Odden last won the day on July 17 2011

Odden had the most liked content!

Community Reputation

911 Excellent

1 Follower

About Odden

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/08/1986

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Canyon Ultimate F8

Recent Profile Visitors

5,115 profile views
  1. Nu. Nu le-am scris. Este o bicicletă din 2007 dacă nu mă înșel. Nu știu ce garanție ofereau ei la cadrele astea. Dacă mai era bicicleta la mine probabil le scriam, ceream o părere. Oricum, cadrul îl salvam. Am pus cumparatoul în legătură cu 2 sudori, mai departe este decizia lui. Bicicleta a fost livrata prin curier. Cumparatorul m-a sunat in ziua când a primit bicicleta, a spus că e ok, era încântat fiind vorba de un student care probabil a strâns bănuții de la un salariu la altul. (Spun asta pentru că a zis că așteaptă următorul salariu să ia un cadru nou) Apoi, a doua zi, mi-a trimis poza pe WhatsApp. I-am returnat o suma stabilită de comun acord și l-am pus în legătură cu doi sudori.
  2. E cumva ciudat și mă simt super nasol. Am cumpărat bicicleta (Canyon Ultimate F8 AL) acum 5 ani din București și am vandut-o zilele trecute în Timișoara. Azi am primit poza pe WhatsApp de la el cu fisura. Nu știu de când este fisura. La mine nu a dat niciun semn, niciun sunet. Nimic. Bicicleta mergea normal. Nici la pedalatul in picioare pe urcări nu am auzit sunete. Partea ciudata este că eu nu am observat acea fisura in toți acești 5 ani. Ce-i drept, nici nu am întors vreodată bicicleta. Iar el, ca proaspăt cumpărător nu are cum sa mă creadă în veci. Am convenit să îi returnez cumpărătorului o parte din bani insa îmi pare rău și de cadru și cumva as vrea sa vad daca îl pot ajuta sa salveze cadrul. Zona nu pare să suporte prea multe forțe. Doar când pedalează în forță sa zic că ar pune ceva presiune sau la gropi/ denivelări dacă stă în pedale. Nu știu. De asta am întrebat aici că am văzut că mai sunt oameni care au mai făcut reparații la cadre de aluminiu. Cadrul este unul super ușor. Din cate am citit este al doilea cadru ca greutate după CAAD de la Cannondale. Și tot din câte am citit pe un cadru identic a mers Philippe Gilbert in Paris-Rubaix. Deci nu este chiar de aruncat.
  3. Salutare. Apelez la cunostintele celor mai experimentati sau care au mai reparat cadre. Se mai poate salva acest cadru? Fisura este in partea inferioara a BB-ului Daca da, la cine sa apelez? Multumesc Sper sa puteti deschide poza. Nu stiu cum sa o incarc altfel. https://drive.google.com/file/d/1AjP6-K2PkQz3aLNi9gnZTbLBXM-X-HIi/view?usp=sharing
  4. Viteza maxima pe care o ating pe plat este de 46-50 km/h. Fiind o bicicleta pentru naveta cred că este mai mult decât suficient. Oricum, viteza aia o ating la sprint, pe o distanta scurta sau in spatele unui autobuz. 30-32 km/h este limita confortului la mine cu bicicleta asta. Revenit la subiect, momentan proiectul cu roata (sau rotile) este pe pauza. Dar na, daca tot bate vântul azi și nu pot pedala am luat un ghidon cu rise și sweep să înlocuiesc ghidonul drept pe care îl aveam și încerc și o șa mai ușoară. Șurubăresc
  5. Echipament de ciclism am. Și de șosea (mulat) și de oraș. Da, știu, hainele, geanta laterala (cu cel mai mare coeficient de drag dintre genti) pozitia înaltă mă trag și ele înapoi. Însă nu acolo am eu o problema. Ci mai mult la plecarea de pe loc. Acolo o simt greoaie. Și oboseala in general. Bine, oboseala a apărut după un 2019 întreg de pedalat pe frig, vânt, soare și ce ne mai dă mama natură. Aia cu pipa pe negativ și distanțierele puse deasupra nu mă ajută la confort. Că așa iau o cursieră de endurance și gata, rup norma. Merci de sfat. Tot roata aia îmi stă pe creier. Acum, mai mult, și cercul roții spate. De, noapte cică e un sfetnic bun. Acum am o roată și un cerc pe creier...
  6. Pornesc cu 3 pentru că îmi pare cel mai bun raport cadență/viteza de pornire. Cu 1 sau 2 as pedala in gol, le folosesc la urcări gen Cotroceni când am și copilul pe portbagaj, in scaun. 3 este cel mai optim pentru mine. In rest merg cu 6 și 7. Pinionul este Gates de 22 Merg 15km/sens. Încălzirea o fac doar când ies la ture de șosea. In rest, la navetă, nu e cazul. Ziceai mai sus că ar trebui sa merg mai încet. Am incercat de nenumărate ori. Nu pot.
  7. Salutare. Am cursieră. Probabil ea este și motivul pentru care simt nevoia ca asta sa fie mai sprintenă. Momentan rămân cu roata asta. Costul este cam mare comparativ cu rezultatele obținute. O să incerc sa folosesc roata unui prieten câteva zile, deși nu știu dacă mă lămuresc, roata aceea fiind destul de ușoară, scumpă și este și tubeless. Mai mult o să mă mintă, sa zic așa. Tehnica este definita deja. Nu cred că acolo este problema. Iar forțarea pe trepte mari nu este recomandata la acest butuc. Trebuie sa o iau gradat. Plec cu 3 de la semafor apoi 4, 5 și tot așa. Mulțam de sfaturi. Salut. Mulțam de apreciere. Greutatea care mă deranjează o simt mai mult la plecarea de pe loc. O simt greoaie. Mergând și cu cursieră este posibil sa fac o comparație între cele două și astfel să am așteptări imposibile de la asta de oraș. Tija este deja schimbata, s-a reglat greutatea in zona aia. Iar despre șa, numai ușoară nu este. Este o SQ Lab 602 Active de peste 500gr. Dar la confort nu facem rabat Aveți dreptate toți, sunteți raționali. Câștigul este prea mic. Însă piticul meu sta acolo pe creier cu ciocănelul lui, bosumflat și nu este de acord cu voi. Rămâne de văzut, momentan rămân la configurația actuală. Toate cele bune.
  8. Da, știu ce spui. Însă nu cred că este cazul sa trec la alt butuc spate (300 euro cel puțin) doar pentru asta. Diferența dintre curea și lanț este undeva la 0.3 wați, deci nu e cazul. Rămâne totuși varianta unei roți mai ușoare pe fata (800-850gr fara camera și cauciuc), renunțând la butucul asta greu. As da, per total, încă 700gr jos. Cu un cost de aproape 400 de lei, astfel: Janta (Mavic sau DT de 450gr) - 130 de lei Butuc Deore (200gr) - 60 de lei Spițe Sapim D-light (150gr) - 100 de lei Nipluri aluminiu - (15gr) - 30 de lei Fond janta - 5 lei Manopera - 70 de lei Spre comparație, o roată gata făcută cu butucul dinam și janta Mavic XM119 are 1480gr (bike24). Și pe aici cred că se învârte și roata mea. Si-acum, merită cheltuiala? Din experiența voastră, să mă apuc de schimbat sau sa îmi văd de treabă?
  9. Nu este vorba de viteza, că o alerg cu 30km/h fără probleme. Însă simt eu că ceva nu e ok. Știu că Nexus-ul are și el un drag când nu pedalez și miezul nu este acționat de curea dar accept asta in schimbul mentenanței zero pe care o cere sistemul asta de transmisie. Așa că mi-am îndreptat atenția asupra roții fata. Mai exact janta și butucul in sine. Daca despre butuc am găsit informații legate de greutate (650gr), nu potsa spun asta și despre jante. Nu găsesc nicio informație legată de greutatea lor iar producătorul nu răspunde la mailuri. Că dacă au 200gr peste Mavic-urile alea as schimba jantele. Mai câștig altfel 400gr la extremitatea rotilor, plus 450gr din butuc plus 8 wați drag.
  10. Bicicleta din fabrica a ajuns la 14.5kg. Nu am cântărit-o niciodată în forma actuală însă sunt multi factori care m-ar putea îngreuna, doar că piticului de pe creier i s-a pus pe roata asta. Sa zicem că acum are 14 kg. Merg cu o geanta laterala, care n-are a face cu aerodinamicitatea. Car in ea cam 3kg in medie. Media de viteza pe ciclocomputer este de 21.84 iar viteza de croaziera este pe la 25-26km/h. Acum, poate trag eu prea tare și ar trebui sa merg mai încet, însă tot am ceva cu roata aia Uite-așa se prezintă:
  11. Salutare. Nah, nu știu cât de potrivit scriu aici dar sper sa nu-mi iau castane. Folosesc pentru deplasările zilnice din București o bicicleta BBF Ibiza dotata cu Nexus 8, curea Gates Carbon Drive și dinam in butuc. Mergând zi de zi (aproape) prin București cam 30 de kilometri resimt o oarecare oboseala. Parca bicicleta e greoaie. Ceva mă infranează. Așa că am inceput să mă gândesc cum sa o fac mai sprintenă. Pasul 1 l-am făcut dând jos cauciucurile Schwalbe Marathon Plus de 900gr bucata și instalând Marathon Supreme de 450 gr bucata. Numai că nu am simțit o diferență notabilă. Ba mai deloc as spune. Deși am dat 900 gr jos. Așa că plănuiesc să schimb roata față cu dinam (3D37) cu una cu butuc normal. Numai că totul implică niste costuri care nu știu dacă justifică ce voi câștiga (daca voi câștiga ceva). As face o roată cu o janta Mavic XC 421 (445gr) și butuc Deore M6000 (200gr). Plus spite, nipluri, fond de janta și mâna de lucru ajung la 300+ de lei. Apoi trebuie sa iau lumini, renunțând astfel la luminile alimentate de dinam. Ajung astfel la un cost de aproximativ 500 de lei și nu știu dacă merită sau nu. Aveți experiența trecerii de la butuc cu dinam la roata normala? E vreo diferență notabilă? Merită această investiție (nu neapărat necesară)? Multumesc
  12. Eu am doua cursiere. Una a mea, cu Sram Force și una a soției cu Tiagra. Înafara de zgomot mai mare, nu prea simt diferente majore la schimbare intre cele doua. Poate cursa manetei sa fie mai scurta la Sram. Reglate bine, schimbătoarele Tiagra sunt mai mult decât satisfăcătoare. Deci 105 nu poate să fie mai jos.
  13. Upgrade este și 5701. De ce neapărat 5800 sau alte bălării pe 11 randuri. Nu cred că are nevoie de 2x11. 3x10 este perfect pentru a face ture de placere. Nu toți se axeaza pe antrenament sau performanta. Mai sunt și cei care se dau de placere. Diferente o sa simți de la Sora la 105. Și la schimbarea vitezelor și la fiabilitate. Greutatea in minus nu cred că o s-o simți. Ai totuși grija la angrenaj, să se potriveasca. Eu as lua și schimbător cu patina mai lunga să pot pune pinioane mai mari. 30-32 sunt de mare ajutor pe urcări. Daca vrei un upgrade total, scăpa de bicicleta cu totul. Pune rotile originale și scăpa de ea. Apoi, cu banii de pe ea și cu ce vrei sa dai pe grup, te orientezi către ceva SH. Încerci să o iei fara roti, că îți rămân Mavic-urile. O sa vezi atunci un upgrade total.
  14. Odden

    E buna foaia. TA fac produse bune, peste media de la Shimano. Da-le totuși un mail sa te asiguri că are 39 de dinți și 110bcd. Sa nu fie greșeală de publicare. Apoi, dacă îți convine prețul, evident mult mai mare decât ultegra, go for it.