svio

Membru
  • Content count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About svio

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/24/1967

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    Informatica, meteorologie, cicloturism
  • Biciclete
    MB noname SH
  • Localitate
    Constanta
  • Firma
    MApN

Metode de contact

  • Yahoo
    vio_sterea
  1. Lucian, ai un dar de a povesti....Dupa intalnirea noastra in Mamaia, mi s-a facun un dor de a pleca si la ora 14.30 am plecat la sora mea, in Babagad. Am ajuns seara pe la sapte si a doua zi de dimineata am plecat inapoi catre casa. Toata bucuria de a pedela mi-a fost umbrita de starea jalnica a drumului, care se presupune ca face parte din traseul european de-a lungul Dunarii. Astept cu nerabdare continuarea povestii calatoriei tale si poate ne vom intalni sa pedalam prin Dobrogea. Cu stima, Viorel STEREA.
  2. Buna. Fara sa fiu specialist, cred ca durerea vine de la pozitia in care pedalezi. Se poate sa fie verticala si atunci toata greutatea si toate socurile se duc in spate. Incearca o pozitie putin mai aplecata incat sa nu mai simti presiune pe partea din spate a "dosului". Spor la pedalat.
  3. Acum nu vreau să fiu cârcotaş, dar titlul secţiunii unde am plasat articolul se cheamă "Ture, Plimbări, Expediţii". Dacă un modeator prea plin de zel consideră că nu am postat unde trebuie nu e bai. Cicloturismul pentru mine reprezintă un fel de a cunoaşte natura cu ajutorul bicicletei. De ce sa nu împărtăşesc şi altora din umila mea nevrednicie? De ce să nu afle şi alţii de locurile frumoase pe care le are ţara asta? Mă rog, ăstea sunt întrebări retorice ( pentru domnul moderator - adică nu trebuie să răspunzi). În altă ordine de idei numai ce am facut o tură Constanţa Babadag şi retur (na că a avut două zile). Pentru cui îi face plăcere să vadă câteva peisaje dobrogene îi invit aici.
  4. Tot traseul pe care l-am făcut, dus şi întors, a avut cam 45km, din care urcare vreo 18km, coborâre la fel şi restul nu se pune că era valurit.
  5. Şi mie care mi s-a părut că am scris mult :D. Să ştii că nu sunt multe de povestit. Pentru a simţi natura trebuie să o vezi. Sunt unii oameni care au au un talent din a povesti, dar păcate, eu nu sunt unul dintre ei. Printre genele mijite pentru a nu-mi intra transpiraţia în ochi, aruncam câte o privire în jur care îmi dădea puterea de a merge mai departe de următoarea serpentină, în timp ce picioarele îmi spuneau că o să se ducă acasă chiar şi fără mine. Cel puţin la urcare totul s-a rezumat la ambiţia de a mai da o pedală după ce am spus "gata de aici merg pe jos". Plăcerea de a pedala a scos din mine puteri pe care nu le bănuiam. Cred că de aici am imensa satisfacţie ca am reuşit să fac drumul dus şi întors pe bicicletă. Pentru cei care cred că mă dau mare vreau să le spun că sunt un tip normal, fără pregătire fizică extraordinară, puţin (mai mult) suprapoderal şi nu mai sunt în floarea vârstei. Aşa că, acum săriţi şi daţi cu pietre ;).
  6. Am plecat din Lepşa, jud.Vrancea, pe la ora 8 AM, o dimineaţă superbă după o zi şi o noapte de ploi şi fulgere. În dotare aveam o bicicletă făcută din bucăţi, marca "obor", un bidon de apă, trusa de scule. Începutul drumului a fost lin, după ce am virat către Soveja a început sa urce din ce în ce mai tare şi a început strânsul din dinţi. Cele 100kg al e mele au început să se facă simţite din ce în ce mai tare, printre gâfâituri aerul era din ce în ce mai puţin şi picioarele erau din ce în ce mai grele. Norocul meu a fost ca mi-am propus să fac cât mai multe poze şi mă opream des. Acum când le revăd imi dau seama că majoritatea au fost făcute pe urcuş (de ce oare? :D ). Am ajuns în vârf epuizat, transpirat dar mulţumit ca am reuşit să fac tot drumul pe bicicletă. Pe coborâre multă atenţie datorită gropilor şi noroiului, viteza nu era cu mult mai mare decât cea de la urcare. În final când am intrat în Soveja, m-am oprit am mancat ceva, am baut un bidon de apă, m-am plimbat un pic prin staţiune şi am văzut cât poate distruge un om prin indiferenţa lui. Pentru cei ce nu ştiu Soveja era una dintre cele mai mari staţiuni unde cu greu îţi gaseai un loc iar acum totul este părăsit, părăginit, distrus. După momentul de tristeţe, am încălecat pe-o şa şi am plecat pe drumul de întoarcere. A fost o zi frumoasă pe care aş repeta-o cu toate durerile şi crampele musculare de după.
  7. Aceeaşi problema am avut-o şi eu; s-a rezolvat cu refacerea farfuriei şi schimbat un distanţier de pe ax cu unul mai scurt cu 2mm.
  8. Foarte tare. Tks.
  9. Cum arata franele dual pivot?
  10. Am stat si m-am mai gandit si nu cred ca o sa mai pun frane v-brake. Vreau sa o pastrez asa cum este. Aici aveti poze cu bicicleta si se vad bine si clestii de frana. Cred ca Frank are dreptate, franele sunt "foarte vechi si ramolite" . Miscarea clestilor este longitudinala, dar cred ca este normal avand in vedere fortele ce se dezvolta la franare. Nedumerirea mea este ca pe fata frana este prinsa cu un surub pe directie orizontala ce trece prin furca, putand suporta o franare puternica fara prea multa deplasare. pe cand frana de pe spate este prinsa cu un surub anemic de 8 pe directie verticala pe o amarata de teava subtire. Aici, la franare, apare o deplasare longitudinala semnificativa a clestilor, teama mea fiind ca in timp sa nu se rupa frana cu totul. Pe de alta parte cei care au proiectat bicicleta cred ca au avut in vedere cele de mai sus si au stiut ei ce fac. Cred ca cea mai buna solutie este sa inlocuiesc clestii cu unii mai noi si sa pun niste roti cu geanta din aluminiu, dar nu stiu daca mai merita sa mai investesc ceva in ea sau sa incep sa strang ceva pentru o bicleta noua. Oricum, una peste alta, este o bicicleta buna si ma bucur ca am readus-o pe sosele, de fapt acolo unde este locul ei.
  11. Da binox am schimbat manetele de frana cu mtb datorita faptului ca nu puteam manevra usor frana pe coarnele indoite si tinea tot la fel de prost. Pana la urma cred ca franarea slaba se datoreste gentii care este din otel si nu se pupa cu sabotii de frana care-i am. Dupa schimbarea manetelor nu s-a simtit nimic, nici in plus sau in minus. Poate ca trebuie sa pun niste saboti mai moi, dar sincer sa fiu pe mine ma ingrijoreaza mai mult cat de mult se deplaseaza clestele de am impresia ca se rupe si sare de pe cadru.
  12. @hcampian - cum ai reusit sa montezi v-brake, ai sudat ceva pe furca sau exista adaptoare. Franele mele sunt numai cu anticipatie. Daca se iveste ceva neprevazut, ala sunt. La mountainbike cand apas frana ingheata roata, si tot greutatea aia o am si pe una si pe alta. Sincer sa fiu nu i-as schimba tipul de frana dar pana acum tot ce am inlocuit nu m-a multumit. Poate sa fie de vina si geanta ca este din otel si are niste puncte iesite in relief pe unde calca sabotii. Si nu-mi place ca se misca tare de tot frana cand apas manetele, cel putin cea din spate intra intre cadru si roata si nu am ce-i face ca este prinsa doar intr-un surub vertical. Acum vorbind de bicicleta sunt incantat de ea. Este usoara, sprintena, schimba vitezele bine si am o pozitie care imi permite sa accelerez sau sa merg constant cu viteza fara a pune un efort deosebit, in comparatie cu mountaibike-ul. Plus ca are si o pereche de pedale pe care nu a trebuit sa le schimb pana acum. La mountain bike le schimb lunar, dar sunt si niste no nameuri.
  13. Practic din bicicleta am pastrat doar cadrul, rotile si schimbatorul spate. Am schimbat ghidonul si manetele de frane cu unele de mountainbike. M-am plimbat destul cu bicicleta asta si sunt multumit de ea. Vreau sa o pregatesc pentru cicloturism. In acest sens i-am pus aripi, portbagaj spate, geanta ghidon cu click. Vreau sa-i shimb butucul pedalier pe patrat pentru a evita eventualele defectiuni pe la cuca macaii. Tot la intentii vreau sa-i pun suport de bidon si pompa dar nu stiu daca gaurile pe care le voi da afecteaza rezistenta cadrului.
  14. Buna tuturor. Am bicicleta din imagine si nu sunt multumit de cat de bine franeaza. Am schimbat sabotii cu unii noi si nu am rezolvat mare lucru. In plus atunci cand franez se misca tot ansambul frana, mai ales cel din spate. Ma gandeam sa sudez niste suporti de frana v-brake de la o biciceta mountainbike, dar as vrea sa stiu daca rezista furca si cadrul, eu fiind la categoria grea (+100Kg). In plus vreau sa schimb butucul pedalier si foile pe patrat, deoarece a trebuit sa schimb foile pentru ca au inceput sa joace pe axul pedalier care este pe rotund cu pana.