Arhivă Conversie MTB 26" in 27.5"

Discuție inactivă de mai mult de 3 ani
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Traveller

Consultant traseolog
Moderator
Localitate
Bucureşti
Propun să ne lăsăm un pic imaginaţia să zburde pe tema asta.

Prin afară (mai ales în state) subiectul se discută deja cu aplicaţii practice:

http://forums.mtbr.com/650b-27-5/my-list-650b-compatible-26ers-376656-44.html#post10186146

http://forums.mtbr.com/650b-27-5/santa-cruz-blur-lt2-conversion-twist-844373.html

http://forums.mtbr.com/650b-27-5/need-help-full-conversion-just-650b-f-26-rear-stumpy-fsr-evo-844888.html

http://forums.mtbr.com/650b-27-5/giant-xtc-2010-650b-conversion-823196.html

Mă bate gandul să încerc şi eu într-un viitor (nu prea apropiat însă, datorită disponibilităţii scăzute a roţilor, anvelopelor şi camerelor de la noi de pe piaţă; nici pe afară nu-s prea multe, iar preţurile sunt sus).

Cum văd problema eu, ca amator (plec de la un MTB hardtail 26” cu anvelope 2.0).

Practic trecând de la roata de 559 mm la cea de 584 mm diametru, avem:

-          expansiunea roţii faţă înspre coroana furcii cu 12,5 mm

-          expansiunea roţii spate înspre BB cu 12,5 mm

-          înălţarea BB (şi a bicicletei) cu 12,5 mm

Valorile sunt valabile pentru cazul în care se înlocuiesc anvelopele de 26” cu unele de 27.5” cu acelaşi balon real (dacă e posibil),

Dacă nu e posibil, se poate avea în vedere montarea de anvelope 27.5” cu balon inferior (1.75 – 1.9).

Am putea să scriem aici ce cadre şi furci sunt compatibile cu această conversie, spre ştiinţa celorlalţi colegi biciclişti.

Posibile aplicaţii utile :

-          ture off-road uscat şi rapid

-          ture mixte (asfalt-drumuri de ţară)

-          pentru cei care din diverse constrângeri, au o singură bicicletă MTB 26er si o folosesc inclusiv la mers în oraş sau doar la şosea - caz in care se pot pune anvelope şi cu balon de 1.5

 
Ultima editare de un moderator:
  • Upvote
Reacții: 1 users
650B-ul mi se pare o chestie complet în plus şi total fără rost.

Este doar un produs de marketing cu dimensiunea aleasă aleator. Dacă ar fi gândit-o atunci ar fi ales 590 în loc de 584.

Ori 26 ori 29.

 
  • Upvote
Reacții: 2 users
Pai ideea e ca n-au trebuit s-o gandeasca, standardul 650b (584 mm) e vechi de-o suta de ani.

Aspectul de marketing nu ma pasioneaza, ci doar dezbaterea strict tehnica pentru care s-ar face (sau nu s-ar face) asa ceva. E mai la indemana sa inlocuiesti o pereche de roti decat sa cumperi alta bicicleta.

 
Ultima editare de un moderator:
Nici 590 nu-i ceva nou.

Iar exact toate argumentele aduse în favoarea lui 650B contra 26" fac ca 590 să fie mai bun decăt 584.

De fapt puteau să aleagă 597.

Dacă la 29" s-a mers pe 622 (în loc de 630/635) deoarece 622 era răspândit la bicicletele de şosea, la astea de 27,5 dimensiunile de 584, 590, 597 erau la fel de obscure.

Dar na... asta-i strict părerea mea. :)

Dacă trebuie să reduci din dimensiunea cauciucului la 27,5 încăt să fie acelaşi diametru ca un cauciuc de 26 mai balonat atunci nu are rost toată chestia.

Iar dacă trebuie să schimbi cadru + furcă + roţi (şi ai mai mult de 150cm) atunci treci mai bine pe 29.

 
Ultima editare de un moderator:
Dacă trebuie să reduci din dimensiunea cauciucului la 27,5 încăt să fie acelaşi diametru ca un cauciuc de 26 mai balonat atunci nu are rost toată chestia.

Iar dacă trebuie să schimbi cadru + furcă + roţi (şi ai mai mult de 150cm) atunci treci mai bine pe 29.
Cu astea sunt de acord. As vrea sa vad in ce masura se pot utiliza gume de 27.5 cu balon de minim 1.9, ca sa simti ca esti pe un MTB, nu pe un cross.

Legat de gume, vad ca se gasesc (chiar ieftine) si la noi, sub denominatia 26x1 1/2:

http://www.douaroti.ro/anvelopa-bicicleta-cst-general-style-26x1-1-2-single-compound-c245.html

http://www.bicishop.ro/Anvelopa-bicicleta-Kenda-K184-2620.html

 
Presimt ca in curand va aparea 29,5" sau 30" facut pe roti de 630 sau 635. The Bigger - The Better, The Longer - The Stronger :))

 
  • Upvote
Reacții: 1 users
Sunt oameni care si-au facut din bike-urile lor standard 26 niste 650b de toata frumusetea inlocuind doar ... jantele, spitele si gumele :) NIMIC altceva :)

http://light-bikes.ro/2013/02/cannondale-scalpel-650b/.

scalpel_03.jpg


 
Ultima editare de un moderator:
  • Upvote
Reacții: 1 users
Multumesc, exact despre asta am vrut sa fie vorba in topic :) 

 
Si pe mine ma bate gandul sa-mi fac un 27.5, mi se pare mai agil decat un 29. Dar nu cred ca scap chiar asa usor ca si in cazul cu Lefty $-) . Deocamdata sunt in cautari si sper ca in viitorul apropiat sa se mai ieftineasca componentele care trebuiesc inlocuite.

 
cred ca topicul asta a inceput de la frustrarea mea ca nu am bani de douajnouar si colegii mi-au propus sa-mi schimb jantele, spitele si gumele. ceea ce nu e rau deloc. 

De remarcat ca au aparut si pe site-urile clasice de cumparaturi sa apara chestii ptr 27.5 

eu sunt curios daca o camera de 26 merge pusa pe 27.5, intinsa nitel :) 

http://www.rczbikeshop.com/englishue/mtb1/27-5-inches.html  - chiar daca sunt doar cateva roti , furci si cauciucuri, e un inceput zic eu.

Eu as zice sa dati niste exemple de calcule, ca sa vedem cum calculam daca ne intra sau nu 27.5 pe cadru. eu acum am 26 X 2.25 pe fata. intra un 27.5 X 2.1 ? 

 
Camera de 26 sigur potriveste, eu am avut camera de 26 pe roti de 29 fara probleme.

 
cred ca topicul asta a inceput de la frustrarea mea ca nu am bani de douajnouar si colegii mi-au propus sa-mi schimb jantele, spitele si gumele. ceea ce nu e rau deloc. 

Eu as zice sa dati niste exemple de calcule, ca sa vedem cum calculam daca ne intra sau nu 27.5 pe cadru. eu acum am 26 X 2.25 pe fata. intra un 27.5 X 2.1 ? 
Eu aveam ideea in stare incipienta, tu ai aprins fitilul...  ;;)

O precizare legata de calcule : cel mai bine e sa le facem dupa niste masuratori clare a cadrului / furcii si rotii cu cauciuc montat (numai in milimetri, nu in toli=inch!).

Dintre exemplele pe care le-am dat mai sus, cel mai bine documentat mi s-a parut cel cu Giant XTC : 

http://forums.mtbr.com/650b-27-5/giant-xtc-2010-650b-conversion-823196.html

 
Ultima editare de un moderator:
Poza cu Canondale-ul e total irelevanta, pe lefty poti sa pui si o roata de caruta (d-aia plina, din lemn) ca tot bine arata.

Si io cu o intrebare, de ce nu puneti cauciucuri de 2.4 pe ele si voila, sunteti aproape acolo, mai ieftin mai usor...

27.5 e inca o gaselnita ca sa poata producatorii mentine preturile ridicate la componente si sa-si mentina profitabilitatea intr-o vreme de kkt. Si eu speram acu' 3 ani ca se mai ieftinesc la 29er componentele, cadrele, vrabia malai viseaza, teapa, nu se ieftinesc, ci apar chestii noi, nise noi, si ei mentin preturile. Si ma refer la preturile de pe la pieile rosii, nu in Europa, ca aici e jale.

 
  • Upvote
Reacții: 1 users
S-a mai spus mai sus si este si parerea mea: strict pentru offroad, 27.5" pe cadrul de 26" inseamna acelasi diametru al rotii si decat jante mari si cauciuc mic, prefer la orice ora jante mici si cauciuc mare. Pentru on-road as alege invers, jante mari si cauciuc mic, adica jante de cursiera pe MTB, cu frane disc, diametrul rotii find din nou acelasi, more or less.

 
  • Upvote
Reacții: 1 users
Am comparat o anvelopă de 26 1 1/2 (40-584) cu una de 26 x 2.00 (50-559) şi aia de 559 este puţin mai mare în diametru exterior.

 
Poza cu Canondale-ul e total irelevanta, pe lefty poti sa pui si o roata de caruta (d-aia plina, din lemn) ca tot bine arata.

Si io cu o intrebare, de ce nu puneti cauciucuri de 2.4 pe ele si voila, sunteti aproape acolo, mai ieftin mai usor...

27.5 e inca o gaselnita ca sa poata producatorii mentine preturile ridicate la componente si sa-si mentina profitabilitatea intr-o vreme de kkt. Si eu speram acu' 3 ani ca se mai ieftinesc la 29er componentele, cadrele, vrabia malai viseaza, teapa, nu se ieftinesc, ci apar chestii noi, nise noi, si ei mentin preturile. Si ma refer la preturile de pe la pieile rosii, nu in Europa, ca aici e jale.
Este o fantasma ce sperai! Preturile nu s au ieftinit sau mentinut,au crescut! Mama lor...

 
Ultima editare de un moderator:
Cu niste cauciucuri Race King 2.2 ai o roata de ... 27.3". Datorita balonajului. Si pe uscat sunt al naibii de rapide si de comfortabile. Si nu trebuie de 2.4.

Oricum faza e ca si producatorii de bike-uri trebuie sa mai scoata ceva nou :))

 
si daca eu merg cu 2.25 Rocket Ron, inseamna ca deja am 27.5 si eu nu stiam? pfuai, cata ignoranta... :)

 
  • Upvote
Reacții: 1 users
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Back
Sus