Recommended Posts

M-am hotarat sa-mi iau si eu un 29er. Dilema mea e acum in alegerea marcii. Stiu ca mult mai usor mi-ar fi daca as putea sa le incerc sa vad pe care ma simt cel mai bine... cum insa nu am aceasta posibilitate a trebuit sa caut informatiile mai mult pe net. Oscilez acum intre un Saracen Kili 9er si o Kona Kula 2-9.

Mi-ar fi de folos parerile celor care au deja un 29er, ce i-a facut sa aleaga modelul pe care-l detin.

P.S. Azi am vorbit ci Mircea Florescu si mi-a spus ca din martie o sa aduca Kula 29er.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Pentru inceput iti sugerez sa iei acest site pe indelete, sa te informezi asupra speciei, dar fiind deja hotarat, ma gandesc ca-l stii pe de rost. Printre toate alea vezi si un cadru Zion de Steel la 180dolari pe janson.usa.

http://twentynineinches.com/

Ce m-a facut pe mine sa aleg un bike 29er? Am avut ocazia si m-am dat pe un Redline 29er inainte si desi era ssp, am zis ca inebunesc. Ca am ales un Kona Kula29er, are deaface cu Mircea (Assport), altfel poate era un second-hand frame de pe undeva din universul netului. Insa Kula mi-a suris din prima din mai multe privintze:

-prindere pt vees si disc

-terminatie ssp

-ahead tube traditional (nu cu ahead integrat)

-geometria cadrului mai lunga

-diametru tija sea de 27,2 (diametrul mai mic face o tija elastica)

-totusi o greutate ok a cadrului de scandiu, desi 29er (1820g in 20inch)

Inceputul a fost euforiant iar noul sentiment la pedalat pe trail-urile din paduri a devenit normalitate, pana in momentul in care am calcat dinou un 26er. Abia atunci mi-am dat seama in definitiv ce este un 29er. Pe teren plat si valonat si coborare, pe trail, 29er ruleaza pur si simplu uimitor de bine. Pe urcari normale de munte, diferenta eu personal nu o simt. Iar in coborari tehnice, chiar si fara suspensie nu exista comparatie. Si ca sa fiu corect , vorbesc si despre dezavantaje. Ele sunt cu atat mai mari, cu cat riderul este mai scund.

29erul are o mica problema la urcari extreme, caci diametrul rotii mari din spate, cea care transforma pedalatul in miscare, necesita mai mult efort decat un 26er, pe aceiasi inclinatie. Daca pe pantele extreme din jurul orasului imi ajungea pe vremuri pe un 26er raportul de 32-32 (caci io foaie mica nu am), acest raport la 29er este destul de greu, si ma leshina. Din socotelile neoficiale ale unor colegi, s-a ajuns la concluzia ca un 29er are nevoie de un raport cu circa 10% mai mic decat un 26er. Vorba multa, fapta putina, tu montezi foaia mica, care este de 26 dinti, si problema s-a rezolvat.

La marimea ta de 1m80, ai nevoie de un 18", mai ales in cazul unei Kona, ce face cadre lungi, de obicei se spune, la 29er, sa iei un jumate de numar sau un numar mai mic decat cel pt 26er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim gabee pentru informatiile interesante si utile. Totusi eu am o nelamurire: dificultatile pe urcare de care pomenesti tu sunt datorate doar faptului ca nu ai un raport de transmisie destul de mic, nu? Daca e asa, atunci nu cred ca 29-er-ele au o problema. Daca majoritatea au o foie mica cu 22 dinti pe care o poti o combina cu un pinion mare de 32 sau 34 dinti nu cred ca mai conteaza prea mult diferenta de vreo 11% din circumferinta rotii. Ba chiar din-potriva, am auzit ca "douasnouale" se comporta mai bine pe catarari off-road in conditii nesigure (nisip, pietris, pamant ud, pedalat in picioare) unde din cauza amprentei mai lungi a cauciucului spate rupe mai greu aderenta.

Daca se poate mai ajuta-ne cu o chestie: Pe site-ul producatorului la Kona Kula 2-9 2008, in tabelul cu geometria vad la cadrul de 20" lungimea top tube de 24,5" (622 mm) si un standover de 33,7" (856 mm). Top tube-ul este masurat orizontal intre axul tijei de sa si cel al furcii sau inclinat de-a lungul sau? Standover-ul este dat la mijlocul top tube? Asta in caz ca nu sunt diferente intre 2007 si 2008. Multumesc.

Sper ca nu am deturnat prea tare topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Cu placere http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif

E bine sa discutam despre chestii noi, caci nu ne putem da toti pe Purici de carton si bikuri cu roti de skateboard. 622 este orizontal masurat...si daca zici ca atunci nu-i problema raportul, atunci e bine. Totusi sunt convins ca in zona alpina extrema un 26er are nasul in fata, cel putin la urcare......insa sa nu exageram, mai intai sa ne gandim unde ne dam noi, cei care le vrem....sau le avem...

Uitasem in graba de aseara sa povestesc ca da: pe noroaie 29er rulz, si la urcari unde amprenta conteaza la fel..imi amintesc urcarea spre Sarmisegetza Regia :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ca sa nu mai deschid alt topic pe aceeasi tema am sa va cer parerea aici.

M-am hotarat sa-mi iau o bicicleta si m-am decis la un 29er.

Prima data mi-au cazut ochii pe o Mamba, dar e cam piperata la pret si pana la urma

m-a hotarat la Corratec Superbow Trail. Mi s-a parut mul mai bine dotata si mai aratoasa.

Modelul 2011 se pare ca va avea si frane pe disc.

Frame Biometric Bow System - Alloy 7005

Fork RST M29 Pro, 1 1/8", Remote Lockout

Rear Derailleurs Shimano Deore Shadow

Front Derailleurs Shimano Deore Topswing

Shifter Shimano Deore

Brake Lever Tektro Auriga Comp

Brakes Tektro Auriga Comp

Bottom Bracket Shimano Alivio

Inner Bearing Tange

Pedals corratec MTB

Cassette Sprocket Shimano Alivio

Chain Shimano HG53

Hub zzyzx 32 Disc

Rim Mach1 250 Disc 28"

Tires Continental Race King 29*2.2

Tubes corratec

Spokes DT Champion 1.8, si

Headset Tange Seike ZSTE

Stem zzyzx C419, 31,8, 7°

Handlebar zzyzx 580

Grips corratec Rubber Man

Seat Post zzyzx 150N, 30.8

Saddle Selle Italia Q-Bike

Seat Clamp zzyzx

Din pacate pe unde am fost nu mai aveau nici una pe stoc sa vad si eu cum arata "live".

Astept noile importuri din ianuarie, cand am inteles ca vor veni si alte modele de la alte firme.

Din cate am gasit pe net furca asta pare destul de OK.

Ce parere aveti ?

post-6852-049436500 1288346656_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

RST M29 este foarte grea, si daca te iei dupa reviewuri, isi face treaba cu brio pentru cat costa.

Corratecul la ce pret l-ai gasit?

Mamba nu-i chiar asa de scumpa, cam de pe acolo incep preturile, pentru un 29er o sa platesti mai mult, fara ca diferenta de pret sa o sesizezi in componente mai bune, dintr-o gama mai de sus, ci doar ca nu prea se vand prin Europa, cerere mica, oferta mica si scumpa...

Mai te poti uita si la:

- Felt Nine Sport (900$), importator felt este magazinul de pe Stefan cel Mare, Mos Ion Roata, ma indoiesc sa aiba in stoc;

- Focus Redskin 3.0, pe la vre-o 800 de Euro, importator/dealer Maros Bike, Bike XCS si altii...

- Kona Kahuna, 4000 Lei, parca Kona-uri sunt pe la BikeExpert si PlayByke;

- sau poti sa alegi un frameset On-One de Fe sau Al, si apoi rotile, la care mai adaugi restul de componente (eventual din propriul garaj), insa varianta asta va fi mai scumpa;

- Superior 829, in jur de 3500 Lei;

- Orbea Alma, 1470 Euro, garantie lifetime la cadru;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamba era la Surmont 2700 (mi se pare un pret corect) dar din pacate aveau doar cu cadru de 15. Au si la Playbike dar nu dau 3400 pe ea.

Furca nu mi se pare grea are doar 2.4kg (cam atat au toate furcile mai ieftine).

La importatorul Felt am fost si mi-au spus ca nu aduc 29er pentru ca nu se cauta.

Kona kahuna mi se pare prea scumpa pentru o bicicleta.

Modelul asta de Corratec pe 2010 era 2300 la freeridebikes si tot cam atata la Veloteca. Sper ca cel de pe 2011 sa vina tot pe la acelasi pret.

E adevarat ca dai mai mult pe un 29er, dar ai o bicicleta care arata mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma indoiesc ca Trail-ul de 2011 sa fie la acelasi pret cu cel de 2010. Ai grija, modelul Super Bow Trail 2010 este de 26', cel de 2011 este de 29'. Pretul ar fi unul foarte bun.

La Mamba ai garantie pe viata la cadru, si in plus, geometria G2.

Furca o consider foarte grea fiindca nu sunt altele mai grele ca ea (cam pe aici se invart furcile low entry), cu exceptia Suntour-urilor.

Am un 29er si sunt foarte incantat de el, din toate punctele de vedere, insa it recomand sa nu iti iei unul doar pentru ca arata mai bine ci pentru asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum vi se pare acesta? (mentionez ca ma intereseaza numai ceva de otel)

http://on-one.co.uk/i/q/FTOO29INSLT/inbred-29er-frameset (in varianta frameset 350 lire sterline)

acelasi cadru vandut separat http://on-one.co.uk/i/q/FROO29INSLT2NDGEN/on-one-inbred-29er-slot-dropout-frame-2nd-gen 165 lire sterline

varianta de bicicleta intreaga nu este disponibila decat ca ssp.

Care din cele doua variante ma ajuta cel mai bine sa construiesc tot 29er la cel mai bun raport calitate-pret

Share this post


Link to post
Share on other sites

de otel cauta haro mary, apar pe ebayu englezsc destul de des si sunt ieftine. prolema ramane cu transportul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei furca rigida, cel mai bine e sa iei frameset-ul (la cei 65 de Euro in plus fata de cat costa furca+cadru primesti headset, pipa, ghidon, mansoane, colier tija sa, tija sa, sa, si acestea cu cateva optiuni contra cost...), daca vrei furca cu suspensie atunci mergi doar pe cadru, daca ai prin debara piese, iarasi poti sa iei doar cadrul.

Ce nu-mi place:

- cadrul este mai greut, si pentru un rider mai usor (nu e cazul meu, pentru mine ar fi perfect) ar putea fi cam rigid;

- dropout-ul, si anume prinderea etrierului in cazul in care ai SS sau gearhub si reglezi din nou lungimea lantului trebuie sa ajustezi si etrierul;

- din nou dropout-ul, nu permite montarea BB7 cu disc de 160, cu discuri mai mari e OK, este doar un mic inconvenient insa este bine sa-l stii inainte de a comanda franele;

Ce-mi place:

- din cate stiu eu e cam cel mai ieftin cadru de Fe pentru 29er "facut" de un constructor european (cele imposrtate de la pieile rosii sunt absurd de scumpe datorita transportului, taxelor, adaosuri...)

- se vinde bine si la pieile rosii si in Europa, cu review-uri bune;

- de la cadrul acesta as porni pentru o bicicleta maintenance free (gearhub Alfine cu un shifter Jtek sau bar end shiftere, drop bar, furca rigida, frane disc mecanice, leviere frana V-Brake pentru dropbar);

- de la anul ei spun ca o sa schimbe dropoutul cu un unul interschimbabil, slot sau vertical;

Cel putin un membru al forumului are cadrul acesta (micsunica), si el ar fi si mai in masura sa spuna cum se intelege cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Uitandu-ma dupa Haro am dat si de reducerile de sezon la Surly Karate Monkey, furca + cadru la 340 Lire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mai comandat cineva de pe site-ul asta din State? vad ca nu livreaza decat acolo.

sunt cateva modele faine de 29ere:

http://www.bikesdirect.com/products/dawes/deadeye.htm

http://www.bikesdirect.com/products/windsor/windsor_cliff29_1.htm

http://www.bikesdirect.com/products/windsor/windsor_cliff29comp.htm

primele 2 cred ca s-ar preta si la un monstercross :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se poate lua de pe bikesdirect decat daca ai pe cineva in state.

teoretic poti sa iti faci pe un site specializat gen www.oneusaaddress.com o adresa fictiva (adica ei au spatii inchiriate, au strada lor cum ar veni intr-un orasel, si iti iei un container care are numaru lui de casa).

problema cu varianta asta e ca merge pe alte site-uri, de haine, de electronice... dar bikesdiret nu livreaza decat la adresa pe care e inregistrat instrumentul de plata. deci daca nu ai card pe adresa respectiva nu ai facut nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impreuna cu setul asta de roti, si cu ce mai ai prin debara, iese o jucarie foarte faina si rezonabila ca pret... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca nu vrea sa trimita el pachet international ii zici ca iti aranjezi tu curier si suni la eastlines.co.uk sa se duca ei sa ridice coletul, pana in 20 kg e 20 lire pana in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai este si varianta asta:

http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=unit

la care se mai adauga chestii de transmisie.

mici detalii:

1. Tre' comandat ureche speciala ptr schimbator de la kona

2. Butucul din spate este ptr SSP deci trebuie schimbat

3. Bicla are tot ce ii trebuie pentru legarea cablurilor

4. Angrenajul FSA are foaie de 32 care se poate schimba dar daca se trece peste 36 de dinti trebuie luat alt bashguard

5. Franele sunt foarte bune... Rotile sunt bunicele + pneurile extraordinare (dpmdvd)

6. Furca se poate schimba cu ceva de 100mm 29er- Sunt cateva optiuni pe EvansCycles

7. Cadru e foarte comod..pacat de albul actual - eu pe v.2010 am un vverde frumos care din pacate fiind metalic se ciobeste relativ repede; speram ca albul asta e mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai este si varianta asta:

http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=unit

la care se mai adauga chestii de transmisie.

mici detalii:

1. Tre' comandat ureche speciala ptr schimbator de la kona

2. Butucul din spate este ptr SSP deci trebuie schimbat

3. Bicla are tot ce ii trebuie pentru legarea cablurilor

4. Angrenajul FSA are foaie de 32 care se poate schimba dar daca se trece peste 36 de dinti trebuie luat alt bashguard

5. Franele sunt foarte bune... Rotile sunt bunicele + pneurile extraordinare (dpmdvd)

6. Furca se poate schimba cu ceva de 100mm 29er- Sunt cateva optiuni pe EvansCycles

7. Cadru e foarte comod..pacat de albul actual - eu pe v.2010 am un vverde frumos care din pacate fiind metalic se ciobeste relativ repede; speram ca albul asta e mai bun.

Si de unde luasi bicla si cu cat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a sosit cadrul de la on-one, 200 EUR, cu tot cu transport 230 EUR. On-One trimit prin DPD iar acesta are Pegasus partener in Romania. 6 zile a facut pina in Bucuresti si la rugamintea mea l-au pastrat in depozit pina m-am intors in tara. Cei care mi l-au trimis sunt tot Planet X si este tot Made in Taiwan. Pina la anul pe vremea asta, termin si 29er-ul ...

Inca nu m-am hotarit cum va fi echipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-l echipezi cat mai repede si sa-l calaresti sanatos. Cam ce utilizare vrei sa-i dai (pe unde vrei sa mergi cu ea)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, off-road sau alte trasee necajite. Nu sunt atras de mtb, nici de maratoane, dar sa nu pot ajunge niciodata pe niste trasee despre care gasesc informatii doar pentru ca nu am cu ce, era culmea. Am avut un magellan polaris de 22" si l-am dat, pe de alta m-am tot gandit si am si eu acceasi parere ca si axe ca oamenii inalti nu prea stau bine pe mtb 26er, respectivele biciclete XL aratand ridicol. Intrucat asta o sa fie ultimul mtb, 29er, monstercross pe care mi-l mai fac vreodata, am preferat sa fie de otel cadrul. Totusi am sa fac in asa fel incat sa iasa o bicicleta usoara.

Vad ca e o moda ca 29er sa fie ssp, nu prea inteleg care sunt avantajele, ssp o fi util dar doar in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e o moda ca 29er sa fie ssp ci invers, majoritatea trasnitilor care merg pe ssp prefera 29er ca are intr-adevar cateva avantaje pentru ei. Despre alegerea de a merge ssp in offroad e mult de discutat si cred ca fiecare trebuie sa incerce ca sa se decida... are un anume farmec, dar se pare ca el e vazut doar de un public aparte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.