fortunebike

Portbagaj bicicleta sau remorca bicicleta

Recommended Posts

Salutare,

Vreau pentru sezonul urmator sa imi echipez bicla pentru touring pe perioade mari de timp (1-2-3 saptamani). Vreau sa cer sfaturi care ar fi avantajele/dezavantajele intre in a imi achizitiona portbagaje de bicla fata/spate si echipare bicla cu remorca si eventual cu portbagaj fata. La prima vedere imi pare mai ok sa caut sa imi achizitionez o remorca si eventual sa echilibrez bicla cu ceva bagaj pe fata (sau chiar fara el) decat sa incarca bicla la refuz cu portbagaj spate. Ce credeti?

Multam'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaginea cicloturistilor "talibani" care cara zeci de kg de bagaje, cred ca este depasita. Daca esti un "taliban", pune porbagaje (si pe fata si pe spate) si ia si o remorca. Sa stii ca poti pune si doua remorci.

Daca esti o persoana care face turism folosind bicicleta, sfatul meu este sa-ti optimizezi bagajele. Din experienta mea de la ultima tura, o geanta pe ghidon, una de cadru si o gentuta de portbagaj, lasa loc destul pentru a lua si cortul, un izopren si un sac de dormit.

Eu, in geanta de portbagaj aveam o camera de filmat, de aceea a trebuit sa iau cu mine si un rucsac. Altfel, as fi avut loc suficient. Mult spatiu am castigat cu sacii de compresie cu valva, care mi-au strans aproape toate hainele in gentuta de ghidon. Au (si) avantajul ca sunt impermebili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea, depinde cum vrei sa mergi in tura, adica daca vrei sa fi self-sustaining sau nu.

Eu cand am plecat la drum, am avut o geanta de ghidon pentru electronice/acte/bani, doua paniere (coburi) pentru portbagajul spate (intr-unul am avut si sacul de dormit) si un panier orizontal spate pentru cort+saltea.

Pentru ture mai lungi, poate ti-ar trebui si panierele pe fata. Singurul dezavantaj pe care l-am simtit a fost ca imi era foarte greu sa mut bicicleta, au fost momente cand a trebuit sa urc sau sa cobor scari.

Pe de alta parte, poti merge pe varianta lui ombun si sa dormi la hoteluri/pensiuni. Asta automat iti reduce bagajul intrucat nu iti mai trebuie cort/saltea + restul accesoriilor necesare dormitului la cort.

Dupa parerea mea, remorca este deja mult prea mult. In general nu ar trebui sa ai nevoie de atatea lucruri dupa tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lateralele portbagajului (unde aveam trepiedul si un bidon cu apa) sunt libere. Acolo este loc pentru cort si sac de dormit. Izoprenul poate sta oriunde...

Daca ai si coburi, lucrurile se simplifica.

Eu vreau sa subliniez utilitatea gentii de cadru, care iti permite sa folosesti acel spatiu. In plus, daca pui acolo chestiile grele (scule, acumulatori, conserve, etc), iti coboara centrul de greutate, echilibrul bicicletei avand de castigat.

Geanta de ghidon iti poate face probleme, cand pui bicicleta pe cric. Eu aveam o coarda legata de cadru si apucam un capat al ghidonului, astfel incat acesta sa ramana drept. Bicicleta ramanea astfel in echilibru, pe cric.

In opinia mea, nu te gandi prima data la "cum cari". Incepe prin a te gandi "ce cari".

Individul asta (taliban din Anglia), Jimmy, cara vreo 60 de kg, din cate spunea el. Va las sa va functioneze imaginatia si sa-mi spuneti cum se poate ajunge la asemenea greutate a bagajului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In opinia mea, nu te gandi prima data la "cum cari". Incepe prin a te gandi "ce cari".

Corect! Gandeste-te ce ai neaparata nevoie. Fa o lista si eventual scoate de pe lista pe cele cu probabilitatea cea mai mica. :rolleyes:

De geanta de cadru nu stiu ce sa zic, nu am vazut. Dar intradevar este foarte important sa muti centrul de greutate cat mai jos. Ideal, din puntul meu de vedere, ar fi sa am numai cele 2 coburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de parere ca o remorca e utila, scade sensibil centrul de greutate fata de o bicicleta incarcata. Spun asta din proprie experienta, am o remorca facuta de mine si merge bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza si ce bicicleta ai. Daca ai un cadru dedicat, cu gauri pentru portbagaj, la fel si furca, cred ca ar fi mai bine sa mergi pe varianta asta.

Daca ai cursiera sau MTB, pe care e mai greu sa montezi portbagaje, ai putea sa-ti iei remorca, eventual si un mic portbagaj suspendat si o borseta de ghidon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

remorca ii doar pentru calatorii lungi, eventual pentru cursiera.

sub 2 saptamani iti ajunge lejer porbagaj spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e normal sa faca in halul asta o remorcuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zici ca e un caine ce da din coada de bucurie. :)

Nu e normal sa se balanseze in halul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, remorca aia e un Extrawheel modificat. Cu siguranta s-a gresit pe undeva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era un cadru facut in casa combinat cu o furca originala extrawheel. Vrand sa fie foarte usor, nu a luat in calcul trepidatiile. Probe a facut doar in curte ... iar rezultatul se vede. Dupa 1 km ne-am oprit si a sudat niste fiare, ca sa intareasca structura. Dupa aceea nu a mai avut probleme (4-5 zile cat a fost cu noi in tur). In schimb, eu am avut probleme mai mari cu cel original (probleme de furca... un surub cu filet stricat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am linistit. Credeam ca asa e modelul. Zici ca e caine d-ala cu arc pe care il pui pe bord si da de nebun din cap...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am coburi pentru spate si o borseta fata, pentru ture. In acelasi timp, pentru transportul copiilor, folosesc o remorca dedicata. Concluzia la care am ajuns este ca imi este mai usor sa trag 35-40 kg dupa bicicleta decat sa duc 15 kg pe bicicleta. Motiv pentru care ma gandesc la un extrawheel indiferent ca e tura lunga sau scurta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Eu unul cred ca o remorcuta ar fi mai utila decat coburi dar as dori sa vad si parerea celor care au folosit asemenea sisteme de carat bagaje.

Eu nu am folosit nici unul, de aceea as dori sa aflu sfaturi de la cunoscatori sau care au folosit. 

Sa zicem ca am echipament de 20 kg. Traseul fiind si pe drumuri de padure/munte, nu numai asfalt. Cum este mai usor sa le cari ? Cu remorcuta sau coburi ? 

Din punctul meu de vedere remorca o poti folosi la orice tip e bicicleta, nu trebuie sa "cataresti" bagajul sa fie echilibrat, sunt toate la un loc, greutatea suportata de roata din spate in afara de biciclist nu suporta si bagajul, nu trebuie sa masori coburile sa nu-ti atinga picioarele de ele in timp ce pedalezi, montarea/demontarea este rapida in caz ca vrei sa faci o plimbare in natura si sa lasi remorca la cort si ar mai fi ... dar acum cine cunoaste sa scrie si dezavantajele remorcii. In schimb la coburi nu vad atatea avantaje. Cred ca te pot dezechilibra in special cele de pe fata (furca) 

Mentionez ca nu am folosit niciunul din aceste sisteme de carat si ceea ce am scris sunt doar din punctul meu de vedere, ceea ce cred. Asta nu inseamna ca este si bine.

Anticipat ... ms frumos :)

On 2/23/2012 at 11:58 PM, andrei1590 said:

Eu am coburi pentru spate si o borseta fata, pentru ture. In acelasi timp, pentru transportul copiilor, folosesc o remorca dedicata. Concluzia la care am ajuns este ca imi este mai usor sa trag 35-40 kg dupa bicicleta decat sa duc 15 kg pe bicicleta. Motiv pentru care ma gandesc la un extrawheel indiferent ca e tura lunga sau scurta.

Salut !

Sa inteleg ca este mai usor sa pedalezi cu un bagaj de 20 kg sa zicem in remorca decat pe bicicleta in coburi ? :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coburi!!! Din zeci de motive. Dar asta e o discutie dificila. Se apropie de discutiile despre religie, sau cea ca oul sau gaina a fost primul.

Fiecare dupa cum viseaza. Eu am visat coburi:))))

https://ibb.co/czeCh5

Dorin

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.07.2017 at 9:05, Dorinw6 said:

Coburi!!! Din zeci de motive.

 

Ar fi interesant sa expui macar cateva din cele "zeci de motive".

Coburi (doar spate) folosesc si io. Plus ca pana acum nu mi-am pus niciodata problema de remorca.

 

Insa discutia coburi vs remorca pare una interesanta.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa raspunda doar cei care au.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa-ti spun un dezavantaj pe care l-am observat la ture lungi folosind coburi:

Daca dai prin teren accidentat, intemperii, mai cari un pepene monstru la sfarsitul zilei :))

Suruburile care prind portbagajul de cadru se uzeaza destul de tare si sunt sanse sa se rupa, apoi pote fi problematic sa scoti resturile ramase in cadru.

 

Cred ca o remorca ar rezolva problemele de genul asta, dar probabil ar fi mai greu de manevrat prin trafic sau prin spatii inguste.

 

PS: vorbesc de ture > 1000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburi oricum trebuie sa iei cu tine orice ar fi. Nu-s atat de grele.

Remorca vs coburi:) un subiect care a incins si alte forumuri. Cel mai bine e sa iei ce te atrage mai mult. Cat crezi ca-ti poti permite, si pe unde vrei sa mergi.

Important e sa iesi la plimbare:)

Eu raman pe coburi. Imi plac!! Important e si bicicleta care o ai. Unele duc coburi, altele se frang sub ele. Daca ai un calut mai slab, treci la remorca.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now