Apocalips

Cum ati cazut cu bicicleta?

Recommended Posts

Frana pe fata e mai eficienta. N-am cazut niciodata din cauza franei fata, dar am cazut din cauza celei din spate.

Sunt o multime de biciclete cu disc pe fata si v-break pe spate. De ce oare?

Eu as renunta la frana de spate dar niciodata la cea din fata. Multi franeaza excesiv numai pe spate, ca le place deraparea rotii, frecarea cauciucului pe sol si intoarcerea bicicletei. E un fel de grandomanie. Am vazut biciclete cu cauciucul de pe fata aproape nou si cel de pe spate ros pana la camera. Cu sabotii de frana la fel. Am avut clienti care mi-au zis ca renunta la frana de pe fata ca nu o folosesc deloc. Mare greseala.

FRANA DE PE FATA E MULT MAI IMPORTANTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre rusinea mea, am folosit un mtb timp de 4-5 ani fara sa folosesc aproape deloc frana din fata asa ca si eu eram din categoria celor care ar renunta la frana pe fata :oops:

E drept ca pe bicicletele vechi singlespeed (Pegas, Practic, ...) nu exista decat frana spate si eu pe asa ceva am invatat, de-asta nici nu stiam cat de practica poate fi frana fata.

Din fericire aricolul scris de regretatul Sheldon Brown mi-a deschis ochii si "am descoperit roata" (pe cea din fata :-P).

Numa ca noi cam deviem de la subiect (threadul era despre cazaturi, nu despre cum franam, desi daca am sti cum sa franam am evita multe dintre cazaturi si-atunci threadul ar fi mai gol :mrgreen:), poate un Admin ar trebui sa faca un thread nou despre "cum se franeaza corect" si sa multe posturile astea acolo (plus o traducere a articolului de mai sus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

este mai eficienta pentru ca in momentul franarii-fata, greutatea corpului, datorita fortei de inertie, tinde sa isi modifice pozitia, inaintand. greutatea este preluata de jumatatea din fata a bicicletei,de aceea daca ai mtb amortizorul raspunde la "manevre" si se comprima sistemul interior, frana fiind actionata greutatea nu face altceva dacat sa impuna o sarcina care ajuta la contact mai bun cu solul deci o aderanta mai buna la franare.

la franarea spate este aproximativ aceeasi situatie, greutatea tinde sa isi mentina viteza si traiectoria numai ca mai trage si jumatatea spate a bicicletei.

in momentul in care patineaza cauciucul pe asfalt, se spune ca datorita fortei de frecare, apare o dezintegrare a anvelopei sub forma de lichid unde nefiind aderenta asa mare se ajunge la alunecari.

daca gresesc, mii de scuze:oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, (mai copii) ca-i cam absurda ideea cum ca ar trebui folosita mai mult sau mai putin, frana din fata ori pe cea din spate.

Pe vremea "aia" cand era fain sa ai frana pe roata din fata era si bunica tanara.

Astazi cand avem frane eficiente pe ambele roti, e natural si sanatos sa folosim ambele roti pentru a controla si a opri bicicleta.

Evident ca "arta" de a utiliza franele se dobandeste in timp dar sfatul meu este :

NICIODATA sa nu franezi in asa fel incat roata sa se bloceze. Indiferent care, oricare iti poate aduce, cadou, o imbalsamare cu ghips, sau mai rau.

Daca simti ca roata s-a blocat, si incepe sa derapeze (chiar si roata din fata poate sa derapeze, blocata, fara a te da peste cap, dar fuge intr-o parte) slabeste maneta de frana, complet, si strange din nou mai usor pana prinzi zona in care roata opune rezistenta maxima solului, fara sa derapeze.

Sal'tare, si grija la partile tari ori ascutite ale drumului. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pai va zic eu cum am cazut prosteste cu bitza.

Mergeam sambata la ziua unui "frate de forum" si cum ma tineam eu in coada scorpionului (ce joc de cuvinte am facut... :rolleyes: ) printr-o padurice langa Bucuresti si ma uitam si la castile ce-mi atarnau din tricou indreptandu-se aprig catre foile bicicletei din dotare... m-am treziu intr-o curba scurta in coborare...(si mai scurta... insa FATALA :-P )

A urmat binecunoscuta "tarshaire" pe pamant... si pe sub bicicleta dupa care lucrurile s-au linistit. Partea proasta e ca mi-am agatzat (in cadere) adidasul in foaia mare si mi-am sfasiat pielea in zona tendonului... partea faina a fost acasa cand am curatat rana de uleiul si mizeria de pe placa mare!!!

Acum şchipatez si sper sa imi treaca si sa scap de cangrena si amputare. Nu de alta dar o sa regret clipa in care am refuzat propunerea scorpionului de a pune scrum pe rana! :) (ce veleitati de doctor de razboi are si asta...:-P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi pare foarte rău de întâmplare.

Dar, dacă e să mai găsim veleităţi ale medicinii de război, urina proprie e un excelent dezinfectant, mai ales la întâmplările cu bicle (murdărie de tip pământ, cu fecale de animale, cuie ruginite etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, (mai copii) ca-i cam absurda ideea cum ca ar trebui folosita mai mult sau mai putin, frana din fata ori pe cea din spate.

Pe vremea "aia" cand era fain sa ai frana pe roata din fata era si bunica tanara.

Astazi cand avem frane eficiente pe ambele roti, e natural si sanatos sa folosim ambele roti pentru a controla si a opri bicicleta.

Evident ca "arta" de a utiliza franele se dobandeste in timp dar sfatul meu este :

NICIODATA sa nu franezi in asa fel incat roata sa se bloceze. Indiferent care, oricare iti poate aduce, cadou, o imbalsamare cu ghips, sau mai rau.

Daca simti ca roata s-a blocat, si incepe sa derapeze (chiar si roata din fata poate sa derapeze, blocata, fara a te da peste cap, dar fuge intr-o parte) slabeste maneta de frana, complet, si strange din nou mai usor pana prinzi zona in care roata opune rezistenta maxima solului, fara sa derapeze.

Sal'tare, si grija la partile tari ori ascutite ale drumului. :mrgreen:

Mda, ar trebui sa invat si eu sa nu blochez roata. Nu de alta dar m-am ales cu imbalsamarea aia cu ghips la mana stanga + o buza si doi dinti sparti. Situatia statndard: portiera deschisa de un pasager. Eu strang franele. Avand (aparent) niste frane si cauciucuri bune, bicicleta a ramas aproape pe loc de la vreo 30 km/h cat aveam. Eu, evident, am plonjat peste ghidon, trezindu-ma intr-o imbratisare fierbinte cu asfaltul... si cu bicicleta peste mine intr-un menage-a-trois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

auoleuuuuuuuu!!!!!

acum mi-e si jena ca am scris ca am cazut. ai grija pe viitor man ca nu e de glumit! ai ceva talent... zic sa-l lasi neexplorat!

sper sa te faci bine cat mai repede si cu cat mai putine complicatii.... dintii clar o sa te coste....... bafta multa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh eu am cazut fain de tot,am dat cu roata din fata intr-o bordura de vreo50 de cm,eu am zburat peste ghidon(noroc ca era iarba)si nu am patit nimic dar bicicleta a patito i sa indoit furca din fata si sau rupt 4 spite(55 de euro ma costat repararea)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa zic si eu ceva pe threadul asta minune si fara de sfirsit: si eu am cazut, rar dar sanatos. De fiecare data m-am bucurat ca am cazut in jos; nu stiu ce ma faceam de cadeam in sus :shock:; pe linga cazut mai aveam si problema coborit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa zic si eu ceva pe threadul asta minune si fara de sfirsit: si eu am cazut, rar dar sanatos. De fiecare data m-am bucurat ca am cazut in jos; nu stiu ce ma faceam de cadeam in sus :shock:; pe linga cazut mai aveam si problema coborit.

E bine sa cazi in sus, asta e secretul zborului. Sa cazi si sa ratezi pamantul.http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/35.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

prea mult douglas adams dauneaza grav logicii comun acceptate http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

de cand mi-am achizitionat papucii degraba lipitoru de pedala, am achizitionat inca un numar de povesti de bere din ciclu "hai sa va zic cat de prost am fost...".

1. pus talpa pe pedala invers, alunecat, luat sa intre picioare fara prea multe menajamente. In mijlocul intersectiei. Am urmat intersectia, cu avantajul ca avand ochii iesiti din orbite puteam sa vad mai bine in spate. Mai nasol era ca imi falfaiau de la viteza.

2. oprit bicla. nescos la timp nici un papuc. culcat bland pe o parte

3. oprit bicla. scos picior stang. cazut pe partea dreapta.

Viata e amuzanta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e un fel de "I agree to terms and agreements" cand am cumparat papuci cu placute:) mai nasol e partea cand iti aluneca piciorul pentru ca e pedala invers si tu esti pregatit sa pleci cu scart:cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

prea mult douglas adams dauneaza grav logicii comun acceptate :D

de cand mi-am achizitionat papucii degraba lipitoru de pedala, am achizitionat inca un numar de povesti de bere din ciclu "hai sa va zic cat de prost am fost...".

1. pus talpa pe pedala invers, alunecat, luat sa intre picioare fara prea multe menajamente. In mijlocul intersectiei. Am urmat intersectia, cu avantajul ca avand ochii iesiti din orbite puteam sa vad mai bine in spate. Mai nasol era ca imi falfaiau de la viteza.

2. oprit bicla. nescos la timp nici un papuc. culcat bland pe o parte

3. oprit bicla. scos picior stang. cazut pe partea dreapta.

Viata e amuzanta :D

Citez asta, pentru pura plăcere de a mă bucura iar de minunăţia de umor a textului.

Aş îndrăzni să completez o singură problemă de mecanică a solidelor.

Poate anumiţi cititori nu au înţeles mecanismul ieşirii ochilor din orbite.

E simplu: la căderea pe şa, aceasta a împins în organism 2 bile, care au împins mai departe globii oculari.

Cred chiar că aş putea formula a 4-a lege a mecanicii, după care

”ochii vor fi scoşi în afară pe o distanţă direct proporţională cu deplasare cu care şaua a împins în corp cele două biluţe”.

Şi reciproca e valabilă.

La anumite satisfacţii ale biluţelor, de multe ori ochii se închid.

Ce dovedeşte asta, dacă nu reciprocitatea de care vorbeam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am 2 sau 3 cazaturi frumoase, una dintre ele a fost acum ceva ani, nu mai tin minte cati, plecam la o tura prin Bucuresti cu un prieten si cum mergeam noi ne hotaram sa viram la stanga pe o straduta laterala unde se afla o movila de pamant pe latimea trotoarului. Cum l-am vazut gata, trebuie sa-l sar si-i zic amicului "Bai, hai sa sarim p'acolo!" el mai intelept decat mine a refuzat si incerca sa ma convinga sa renunt, da' io nu renunt decat daca ma conving (varianta grea) ca nu-i bine si dai, pedalez, i-au viteza, vine dambu', sar si cad direct in santul care se afla imdeiat langa damb:shock:. Mare lucru', din fericire, n-am patit, doar julituri mici, dar o pateam frumos de tot daca eram 20-30 cm mai la dreapta pentru ca era o teapa din fier-beton iesita din pamant vreo juma' de metru si intreptata in sus, destul cat sa-mi linisteasca neuronu' agitat pentru vecie:mrgreen:.

A doua cazatura a fost mai nasoala ca urmari, mergeam prin Pajura fara maini si frana spate (cablul cedase dimineata cand a oprit un 'destept' cu masina sa lase o fufa) si da-i viteza cand am vazut o masina venind de pe o straduta din dreapta, am franat(doar fata), din pacate am reusit sa pun doar mana stanga pe ghidon, si "zboara puiule, zboara" peste ghidon, aterizarea a fost facut direct in barba. M-am ridicat am tras bicicleta de pe sosea si m-am asezat langa un stalp, sa imi dau seama ce am stricat, atat la mine cat si la bicicleta, dau cu mana pe barba... simt un pic de umezeala si ceva caldura... "e nu-i nimic, o julitura"(de fapt era o mare mai mult de atat, nu intru in detalii), incerc sa misc mana dreapta, nu prea mai mergea treaba asta era rupta :shock:.

Cam atat im aduc aminte acum. Daca imi mai aduc aminte voi reveni, sau nu.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai rea cazatura am tras intr-o curba in viteza cand am prins nisip sub roti. Bicicleta s-a dus de sub mine si am aterizat razant pe asfalt. Rezultat - niste jupuituri foarte urate dar se putea si mai rau.

Cea mai fun "cazatura" e din zilele cand invatam sa merg pe bicicleta si stiam foarte bine sa merg drept (fara sa misc tot timpul ghidonul cum face toata lumea la viteze mici) dar mai putin sa fac manevre evazive. Asa m-am trezit intr-o zi cu un sant de irigatie in fata in care m-am dus pana la fund. Faza funny este ca am cazut abia cand am atins fundul santului care avea vreo 5-6m de panta abrupta. Noroc ca n'avea apa...

Restul cazaturilor le-am aterizat intotdeauna in picioare (am sarit peste bicicleta inainte sa ajung la pamant) asa ca nu prea mi-e teama de o coborare in panta cu frane slabe sau o rupere de lant in mers (aici chiar sunt expert:)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. oprit bicla. scos picior stang. cazut pe partea dreapta.

Viata e amuzanta :)

Asta mi sa intamplat si mie de cateva ori dar macar ma bucur ca le-am oferit un motiv de ras colegilor de la munca :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

colegilor de munca, prietenilor (care deja ma trimit la sporturi mai putin periculoase tip sah si go), cititorilor de blog si, dece nu, martorilor la eveniment,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impactul meu ... am imprumutat descrierea din postul meu mai vechi

Deci ceasul era prox. 17:30 anul trecut prin luna iulie mergeam pe strada ,strada cu 1 banda mai in fata pe stinga o straduta (cu locuri de parcare pentru blocurile din preajma) care da in strada pe care merg eu ( soseaua libera nimeni pe nicaieri ..poate citeva babe birfitoare prin scarile blocurilor)viteza mea era de 25/27 km/h la intersectia cu strada aceea nu am stop nu am nimic ( nu am vazut niciodata o masina sa iasa de acolo...dar o sa vad in scurt timp)asa....ajung la vreo 5 m de intersectie si PAC o masina in fata mea iesita afara jumate banda de mers am pus frina...cred... oricum am tras de ghidon si am ajuns in fata masini unde piciorul sting sa prins intre bicicleta si bara fata a masinii dupa aceea am cazut pe capota am dat o teasta de capota ( aveam casca din fericire , PURTATI CASCA !!!) bicicleta a zburat in dreapta ( nu stiu cit dar vreo 2 m cred , ca mi-a aduso soferul , sa nu incepeti de unde stii ca era 2m de unde stii ca aveai 25/27km/h sunt cu aproximatie)iar eu am alunecat pe capota jos nu linga masina dar nici departe cred ca la jumi de metru,am stat jos 1 min max ( sa imi aduc aminte cum ma cheama si sa imi numar dintii)m-am ridicat .. la volan era o femeie( aici no coment )...am facut citiva pasi sa vad daca am ceva la picioare stingul ma cam durea dar nu era nici un os rupt( am fost si la spital mi-au facut aia radiografii ...nimic, sanatos)aia era in masina mai speriata decit mine nu am inceput sa o injur ( desii ma gindeam sa ii spun ceva pentru ca ea avea STOP) ,eu eram fericit ca nu am nimic rupt atita ma interesa ( sa o iau mai pe scurt ca ma lungesc prea mult).M-a dus la spital am fost la politie am pierdut vreo 4 ore pe acolo ( cit am stat acolo mi-a aparut o umflatura HUUGE putin mai sus de glezna bine ca zilele urmatoare a inceput sa ma doara si gitul , capul dar au trecut)fiind din vina ei ea si-a reparat masina si mie mi-a platit roata fata.

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricati ani ai avea la volan tot te sperii cand iei pe cineva pe capota, e normal sa te ingrijorezi pentru cel de dincolo de parbrizul tau sa nu fi patit ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricati ani ai avea la volan tot te sperii cand iei pe cineva pe capota, e normal sa te ingrijorezi pentru cel de dincolo de parbrizul tau sa nu fi patit ceva

Unii nu se ingrijoreaza , si pleaca mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unii nu se ingrijoreaza , si pleaca mai departe.

Sau se ingrijoraza ca i-ai zgariat masina.

Experienta proprie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.