Axe

Constructie bicicleta reclinata : poze, proiecte, modele, idei

Recommended Posts

Pot sa-l vad/probez si eu la un moment-dat ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi o problema: care este avantajul/dezavantajul rotilor de 28 sau a celor de 26 ?

La 28, evident garda la sol marita ar fi un impediment la opriri si plecari de pe loc pt ca ajungi mai greu cu picioarele jos.

Aerodinamica are de suferit cu cat este mai inalta pozitia biciclistului.

Posibil sa fie mai manevrabila si mai comoda, sa se intinda mai bine la drum pe roti de 28 ?

Marele avantaj la 26 il vad in rezistenta mai mare, oricum, butuci cu discuri poti folosi la orice dimensiune a rotilor.

Pareri pro sau contra ? :)

Inca o chestie, am observat pe la profi, vizionand multe filmulete ca monoblocul este situat cam la aceiasi inaltime cu cordul, o fi o ceva ca urmare a unor studii amanuntite ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi sa socotim la acelasi balon, sunt 5cm diferenta garda la sol, nu-s de neglijat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati, nu dati cu rosii, am gresit, e vorba de doar 2cm ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

si acum ca ai deja scaunul, incotro te orientezi...?

ti s-a conturat vreun model pe care-l vei urma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

As spune mai degraba ca am fost orientat de catre alta persoana cu argumente spre un model ca cel din poze. Voi incerca sa merg pe frane disc pt a putea trece la orice diametru de roata sau combinatii 20/26, 26/28, 26/26 etc.

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am vazut pe la concursuri bicicletele cat mai joase sunt agreate, presupun ca este vorba de aerodinamica, din ce stim de la auto, e bine ca o cantitate de aer cat mai mica sa intre "pe sub tine". Poate ne descurci tot tu ca vad ca le ai...

In orice caz nu ne afecteaza prea mult pe noi pt ca nu luptam cu secundele pe la campionate mondiale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca esti un pic mai "plinut" transpiri mai mult, deci castigi o bere in plus la sfarsit de tura.Comentariul meu nu are nimic in comun cu aerodinamica,totul este sa ne simtim bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un avion isi schimba aerodinamica in functie de altitudine?

La masinile de curse tot fundul e plat. Aerul "curs" pe acolo apasa masina pe asfalt pentru o mai buna aderenta in curbe. D-aia sunt joase, nu din alt motiv. La bicicletele astea se urmareste un centru de greutate cat mai jos si o pozitie cat mai orizontala, de aici aerodinamica. Si la doi metri inaltime in aceeasi pozitie ai aceeasi aerodinamica.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un avion isi schimba aerodinamica in functie de altitudine? [...]

De fapt cam da... Datorita densitatii aerului, variabila care intra in calculul rezistentei la inaintare si a portantei. Ca tot ai adus in discutie masinile vezi Climb Dance cu Ari Vatenen, ce eleroane are pt. ai furniza suficienta forta de apasare (downforce) ca sa-l tina pe drumul ala care la final ajunge la ~4200 m.

Acuma legat de aerodinamica la biciclete si mai ales la astea orizontale practic poti lucra cu doi "parametrii", unu suprafata transversala, cau cat aria acestei suprafete este mai mica cu atat rezistenta la inaintare scade (intuitiv cu totii stim asta, e.g. cand "ne dam" la vale ca sa prindem viteza mai mare ne aplecam peste ghidon); doi carenaj pentru o mai buna curgere a aerului in jurul ansamblului om-bicicleta (majoritatea celor de competitie au, ca m-am mai uitat si eu la filmuletele de mai sus :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile de curse tot fundul e plat. Aerul "curs" pe acolo apasa masina pe asfalt pentru o mai buna aderenta in curbe. D-aia sunt joase, nu din alt motiv. La bicicletele astea se urmareste un centru de greutate cat mai jos si o pozitie cat mai orizontala, de aici aerodinamica. Si la doi metri inaltime in aceeasi pozitie ai aceeasi aerodinamica.

Corect este invers: lipsa aerului sub masina o suge catre sosea ! ;) Cand intra aer prea mult decoleaza.

Corect, cu cat stai mai "la orizontala" cu atat esti mai aero insa la doi metri cum spui, ai sub tine inca doua obiecte(rotile) care cam stau in vant !

Share this post


Link to post
Share on other sites

vis-a-vis, un biciclist nici nu zboara si nici nu leviteaza.

Ia biciclistul ca pe o caramida si bicicleta ca pe un bat vertical (cam asa se vad din fata).

Un biciclist la o juma'de metru de sol e ca o caramida pe un bat de juma de metru. Un alt biciclist la un metru de sol e ca o caramida pe un bat de un metru. Diferenta intre ei e un bat de juma de metru care mareste suprafata frontala a ansamblului - de unde rezulta ceea ce a spus Axe (chiar daca nu la scara asta).

In plus:

- la o bicicleta orizontala conteaza cat mult te poti 'ascunde' intre roti si la roti mai mari nu poti dispune scaunul prea jos (decat daca maresti ampatamentul si nu se recomanda ca strici ciclistica P.S si maresti interferenta cu roata fata daca e o FBB)

- cand e sa bata vantul si sa nu-ti convina (din fata si din lateral), e bine sa fii cat mai aproape de sol ca sa profiti de gradient.

La bicicletele astea nu te intereseaza inaltimea centrului de greutate. Cu cat centrul de greutate e mai jos, ca atat e mai greu sa-ti tii echilibrul pe doua roti. Ce e mai usor sa tii in echilibru pe varful nasului/degetului, un creion sau un baston de 1m?

Faptul ca centrul de greutate e foarte jos e un rezultat pe care nu-l urmareste si nu si-l doreste nimeni. Cel mult vrei un centru de presiune foarte jos.

Iar la aritmetica de mai inapoi, de unde stii tu la ce roti s-a gandit Axe? La un moment dat a zis de roti de 26" cu anvelope de 2" care au acelasi diametru ca si cele de 28" cu anvelope de 20 (2 mm diferenta). Calculul tau e valabil daca mergi pe janta sau pe anvelopa de aceeasi inaltime - ceea ce nu se practica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi la bicicleta in afara de cazul in care ii faci un carenaj pana jos (n-am vazut asa ceva) nu se poate vorbi de efect de sol, sau ma rog nu vad cum ai prinde tu o viteza atat de mare incat sa ai nevoie de efect de sol ca sa te tina pe sosea, plus ca efectul de sol mareste practic rezistenta la inaintare, dar la masinile de f1 este acceptabil chiar au nevoie sa sea pe sosea mai ales in curbe, dar deja vorbim de... de avioane?!? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da man, dar s-a corectat omu' pana sa zici tu ceva si zise sa nu dam cu pietre :) Iar extragerea a doua era suficient de exacta.

xemax, uite cu carenaj integral: http://www.google.com/images?q=streamliner+recumbent si poti vedea si filmele de racing pe care le-am pus eu mai in urma.

La velomobil conteaza sa respecti regula generala pt autovehicule, sa fie spatele mai sus de la sol ca nu cumva sa micsorezi viteza de curgere ca-ti creste presiunea si iti iei zborul. Cu un velomobil prinzi 100 de km/h la vale lejer si conteaza enorm ce se intampla pe dedesubt.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abatere de 11 mm, nesemnificativa...

In fine. Astea carosate sunt criminale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e ceva, daca tot optez pentru o bicicleta fara amortizoare pentru un rulaj cat mai bun pe sosea, fiind si destul de greu, ma gandesc ca ar fi bine pe langa niste gume mai balonate sa caut un sistem de prindere al scaunului pe cadru care sa amortizeze putin socurile. Asa as mai salva atat rotile cat si cadrul de socul gropilor inevitabile. Ma gandeam la un sitem cu bucsi in genul celor de autoturisme, cu cauciuc intre scaun si cadru. Nu stiu daca am fost inteles !? Atasez doua fotografii:

Linkul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sau poate buretele ala gros de doua degete asezat pe scaun sa faca ceva treaba in sensul asta ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu iei un cadru d-ala de la misha? Are amortizor pe spate si e supersimplu la constructie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca unii si-au pus ceva elastomer cum zici tu intre scaun si brida de prindere pe cadru cum vezi in poza.

Cand o sa ai bicicleta o sa poti sa faci teste si cu burete si fara si ai sa vezi daca ai nevoie de elemente eleastice suplimentare.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misa nu se mai ocupa de cadre, s-a reprofilat !

CipM, exact ceva de genul ala ma gandeam dar nu cumva sa basculeze scaunul stg-dr la pedalare !? Sau mai rau, sa topai ca un cangur. Eu am patit ceva asemanator la tandem, pusesem pe spate pt nevasta o sa mai comoda, ceva mai grosuta. La o anumita cadenta intra in topaiala de sarea tot cadrul, eu ziceam ca-i ea de vina ca nu stie sa contracareze dar cum s-a dat la un Brooks de ziua ei nu mai topaie deloc ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce spuneti de modul in care a fixat ghidonul tipul asta ?! Simplu si cu mari avantaje, parghia lunga cu care a prins ghidonul de furca atenueaza aproape total balansul stg-dr creat de picioare in timpul pedalarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parghia directiei o fi mai mare dar folosesti alte grupe de muschi. Mie nu mi se pare ca ai vreun castig de forta (pe care nici n-ar trebui s-o depui de fapt), poate dimpotriva.

Indiferent de cum e cu parghia, directia pe sub scaun (USS - under seat steering) are oarece dezavantaje:

- e mai greu sa incaleci si sa descaleci

- mai greu de mers pe langa bicicleta si de condus cand mergi pe langa (ganteste-te cum e s-o impingi la deal)

- unghiul de bracaj e foarte limitat (mai ales la solutia din film - direct UUS)

- duce la gabarit lateral mai mare

- cand vei trece razant pe langa ceva (sau invers, ceva-ul pe langa tine) ai mana expusa lovirii si ai sanse mai mari sa te dezechilibrezi la o lovitura in ghidon

- cand e sa cazi pe o parte riscul e foarte mare sa distrugi ceva la ghidon/directie

- manetele de frana vin puse invers, altfel ai cabluri care pleaca in sus si fac 180 de grade imediat, sau trebuie maneta de cursiera

- mai greu cu schimbatoarele, in general se folosesc leviere la capatul ghidonului (bar end shifters) si unora nu le plac

- trebuie sa-ti gasesti alt loc pt montat vitezometru, gps etc

- ai o pozitie mai putin aerodinamica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now