Axe

Constructie bicicleta reclinata : poze, proiecte, modele, idei

Recommended Posts

Trimite-mi te rog linkul in mesaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar merge o firma de mutari cu asa ceva

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost atentionat sa fac o rectificare la o poza postata in 2012. Acea bicicleta nu este Vendetta by Lompi, ci este ISU bike, dupa numele constructorului. M-a indus in eroare scaunul care este facut de Lompi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi prima defectiune mai serioasa, mi-a crapat rulmentul incercuit in foto si eram la vreo 30km de casa! :( Dupa ce au sarit toate bilele, am ajuns totusi fara probleme cu camasa rulmentului frecand pe miez. Se mai incingea axul dar m-a dus pana acasa :D

Performerfwdrecumbent1_zps0c9a2ea6.jpg

Am mers la o firma specializata si am luat doi rulmenti, 10lei ambii. Acum am unul de rezerva in borseta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea e ca nu simteam efort suplimentar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incredibil cum dupa aprox. 12.000km, in lant nu intra lera la 0.75!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi realizati ce a construit baiatul asta aici?!!! Sa fie oare mai eficient asa decat pedalatul insusi?! @-)

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca daca pedaleaza se reincarca bateria ?si daca da oare cata autonomie o avea in acest mod ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai eficient nu este pt. ca intervin, in plus, randamentele generatorului si motorului electric (cam 98% fiecare) cat si al acumularii/restituirii energiei electrice.

Acumulatorul asigura, insa, perioade de deplasare fara sa pedalezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca da de o urcare la care nu face fata motorul?! Poate sa dea din craci, inutil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca da de o urcare la care nu face fata motorul?! Poate sa dea din craci, inutil...

Evident.

Pt. astfel de situatii era util un sistem (ambreiaj) care sa decupleze transmisia pedale-generator si s-o cupleze direct la roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți face o paralelă la mașinile hibride, în care propulsarea este asigurată exclusiv de un motor electric, alimentat fie de la o rezervă de energie în acumulatori, fie de la un generator de curent acționat de un motor pe benzină (și care generează atât de multă energie încât alimentează motorul electric și încarcă acumulatorul în același timp).

 

În cazul de mai sus, nu ai motor pe benzină, ci doar niște pedale care să acționeze un generator de curent. Tot ansamblul trebuie gândit de așa natură încât tu să poți genera pedalând cel puțin tot atâta energie câtă îi este necesară motorului pentru a asigura propulsarea la un oarecare nivel de efort. Dacă traseul e mai puțin dificil, atunci chiar mai rămâne un pic de energie care să se ducă în acumulator, încărcându-l. Dacă traseul e mai abrupt sau încărcarea e mai mare pe biclă, atunci energia produsă de tine va fi suplimentată o vreme de către acumulator.

 

Avantajul la sistemul hibrid este că poți încărca acumulatorul și de la priză, iar pe trasee foarte scurte și plate (regim urban în principal) nu prea mai ai nevoie să te strofoci tare cu pedalatul că acumulatorul poate duce greul. Dar la drum lung, altfel se pune problema. Dacă vrei să faci și cicloturism cu o remorcuță, deja e interesantă opțiunea unui panou solar mare peste toată remorca, dar cu atenție la greutate (dacă e sticlă, e grea ca naiba).

 

Există motoare acționate în curent continuu care, controlate electronic, pot asigura un cuplu și o eficiență energetică foarte bune la turații diferite. De-astea se folosesc la metrourile și trenurile moderne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panoul solar (fotovoltaic) nu ofera foarte multa energie.

Pe un mp de suprafata cade o intensitate maxima a radiatiei solare de 1000 W, din care panoul poate converti cca. 14-16 %.

Adica sub 200 W in zilele/orele cu insolatie maxima si doar la o expunere perpendiculara a panoului pe radiatia solara incidenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevărat, dar tot înseamnă ceva energie în plus, cu țârâita pe durata unei întregi zile. Rămâne de evaluat câștigul de energie adus vs. creșterea de consum prin faptul că adaugi niște greutate - ca la toate celelalte componente, de altfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaugi niste greutate si niste banuti.

Care pot sa depaseasca valoarea totala a bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As spune ca pt a completa inovatia de mai sus ar fi bun un panou solar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.