Axe

Constructie bicicleta reclinata : poze, proiecte, modele, idei

Recommended Posts

O sa iasa grea, iti propun sa cauti la vanzari cadre ieftine de la care poti lua atat tevi cat si urechi sau mufe


Bucsa aia daca ai optat pt una auto cu cauciuc(asa pare din poza), mai bine incerci ceva pe rulment sau prin frecare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era prea mare alergatura sa gasesc aceleasi dimensiuni.

Oricum daca ma prinde, urmatoarea va fi din aluminium.... Ca tot am unde si cine sa-mi sudeze acum.... Momentan vreau sa incerc si daca nu-mi place sa nu ies in pierdere prea mare.

Referitor la bucsa, este o "balama" de bicicleta clasica dar care s-a cam topit cand am sudat pe langa ea.... Si aveam nevoie de aliniere. Ori cumpar una noua ori fac din teflon/ poliuretan alb la strungarie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare ideea de prindere a furcii de boom prin piesa aia care tine loc de aripa. Simplifica mult lucrurile cand vrei sa construiesti asa ceva dar sunt curios daca nu cumva impingand tare in pedale s-ar putea intinde!? Daca o faci groasa, e prea grea :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ma adresez lui (!8Y_M  ;  caut si eu un sudor care sa dispuna de un aparat TIG / WIG si care sa se incumete sa faca un cadru de recumbent din bucati de cadru normal de bicicleta.  Am toata documentatia si o parte din materiale pentru constructia unui LWB de tip ,, Tour Easy Classic " de la  EASY RACERS.  Documentatia se gaseste pe net sub titlul ,, Recycled recumbents!"      Cu srima     Alexandru    { delde}

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tour Easy,  doua biciclete frumos lucrate, ambele facute de baiatul din imagine

 

100_0251.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il cunosti? E din Romania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da il cunosc personal, e din Ungaria

Si este un indragostit de Easy, si asta e facuta de el

 

11059929_1061662143863604_84134381183010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma adresez lui (!8Y_M ; caut si eu un sudor care sa dispuna de un aparat TIG / WIG si care sa se incumete sa faca un cadru de recumbent din bucati de cadru normal de bicicleta. Am toata documentatia si o parte din materiale pentru constructia unui LWB de tip ,, Tour Easy Classic " de la EASY RACERS. Documentatia se gaseste pe net sub titlul ,, Recycled recumbents!" Cu srima Alexandru { delde}

Din pacate, la 2 zile dupa ce am urcat pozele pe forum, colegul meu care detinea toata aparatura necesara s-a mutat in alt service... Undeva prin baneasa. Asta este si motivul pentru care lucrarea a stagnat...:(

O sa o termin, dar sudata la MIG... Cand o sa-mi permita si timpul..

Pana sa ma apuc de treaba am purtat o discutie lunga pe aceasta tema, si singura conditie a lui a fost sa croiesc eu bicicleta iar el sa se ocupe strict de sudura...

Pot sa-ti dau datele lui de contant si sa vorbiti voi direct...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK !  Hai sa incercam si asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine v-am gasit, acum am terminat de urmarit acest topic fila cu fila.

Timpul n-a fost un timp pierdut in parcurgerea informatiilor ci a fost ca o samanta de provocare care a crescut, de a-mi crea si eu pentru inceput o tentativa de recumbent .

Sunt biciclist clasic de vreo 16 ani si singura problema care e iremediabila este viteza...

Felicitari tuturor participantilor la acest topic, pentru cei experimentati care au sfatuit pe cei mai putin experimentati si pe cei mai putini experimentati pentru intentia de a invata si schimba ceva in viata lor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit, te asteptam cu proiectul sa ti-l desfiintam, constructiv desigur! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și pînă apare proiectul, puteti vedea un proiect fără proiect, si un zâmbet sincer si multumit, pentru ca deseurile au fost reciclate bine... :)

 

tn_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pur si simplu nu pot sa inteleg, parca am mai spus, cum de bicicletele astea nu prind la public?!?!?

Tot singur mi-am dat si raspunsul: pentru ca oamenilor le e frica sa incerce ceva nou. Daca ar incerca, foarte curand n-ai mai vedea bicicletele clasice pe drumuri. Sunt superioare din toate punctele de vedere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și pînă apare proiectul, puteti vedea un proiect fără proiect, si un zâmbet sincer si multumit, pentru ca deseurile au fost reciclate bine... :)

Felicitari! Si eu vreau :)

Nu flexeaza prea mult "butucul pedalier" in timpul pedalarii? Cei de la Cruzbike au ales "stilul" Vendetta, cel cu recordurile, tocmai pt.ca asigura rigiditate si reduce pierderile de energie la pedalare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari! Si eu vreau :)

Nu flexeaza prea mult "butucul pedalier" in timpul pedalarii? ...

Scuze pt.insistenta, dar chiar ma intereseaza sa aflu raspunsul la intrebarea de mai sus.

Ma gandesc tot mai mult la un recumbent de genul asta, printre altele pt.ca lantul e scurt si nici nu se prea murdareste (daca nu stai la "plasa").

As vrea sa stiu si cum se comporta pe drumuri forestiere, pt.ca in zona Clujului nu prea merita sa mergi doar pe sosea.

Cu roti de 29 profilate a incercat cineva? Eu cred ca aderenta la urcare pe forestier ar fi mai buna, dar e manevrabila? Cum se comporta pe coborari off-road?

Exista si alte variante (in afara de Cruzbike) cu tractiune in fata pe piata?

Ce ar merge mai bine pt. off-road?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucul daca e prins cu un cadru corespunzator nu are oscilatii in timpul mersului.

Nu recomand mersul pe offroad cu recumbent decat poate(?!?) cu un full suspension de care inca nu am avut si nici nu am probat. Pozitia pe spate e incomoda pe hartoape dar ocazional mi s-a intamplat sa trebuiasca sa trec si portiuni "de groaza"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziția pe recumbentă e ideală pentru timp îndelungat de pedalare pe drum amenajat. Poziția călare permite folosirea inerției corpului pentru controlul direcției pe un teren accidentat, în care bicicleta mișcă sub tine, genunchii și coatele sunt arcuite, și singurele puncte de contact sunt palmele și tălpile. Nu prea mi-i clar de ce te-ai duce tolănit pe fotoliu pe un traseu offroad, decât poate dacă vrei să verifici cât îți e de serios asiguratorul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt unii care merg si in curse off-road cu recumbent.
 
Eu vreau doar plimbari, nu "adrenalina", adica ceva mai cuminte decat:
 


 
 
In fine, revenind la intrebarile mele, eu as prefera genul de bitza pe care o are & face lbordi si asteptam impresiile & parerile lui ...
 
Axe, eu vorbeam de cazul concret din imagine, nu de "un cadru corespunzator" ... La ce vad eu acolo, cred ca la o apasare puternica a pedalei, ansamblul care tine butucul pedalier flexeaza, furand din energie. Vendetta rezolva problema respectiva cu acel boom zdravan si, in mare parte, de aceea bate recorduri ...
 
Si apropo de off-road, Axe, ai postat un filmuletz cu tine & trike-ul tau prin ceva padure/parc, si pareai incantat, deci nu stiu la ce te referi cand spui ca e "de groaza" ...
 
E adevarata, Axe, parerea mea ca la tractiunea pe fata (ai avut 2 tipuri) lantul se murdareste mult mai putin? Si cum e cu derapajul/aderenta la urcus abrupt, respectiv cu controlul pe coborari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trike-ul meu este full suspension si imi permit sa rad, dar credeam ca vorbim de un recumbent cu doua roti! :D

Referitor la cum se murdareste lantul si derapaj ai intuit singur, dar nu inteleg ce vrei sa spui cu controlul pe coborari!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... nu inteleg ce vrei sa spui cu controlul pe coborari!?

 

Pai, cu picioarele "atasate" la directie, ma gandesc ca e mai greu de fentat gropi & bolovani pe coborare. Si de fapt eram curios daca  roata mai mare (29") nu ar face manevrarea si mai dificila.

 

In plus, cu tractiune pe fata, daca pedalezi in curbe, risti mai mult sa pierzi aderenta & controlul directiei ... Apropo, ai tras mai multe trante cat ai avut tractiune pe fata decat in perioada cu tractiune pe spate sau "upright"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea facuta de mine cu boom mobil, care se poate manevra cu picioarele avea tocmai acest farmec. Puteai sa mergi oricat fara sa pui mana pe ghidon, aici un filmulet cand incercam sa o imblanzesc(min 1:00)

Pe bolovani nu am fost iar referitor la dimensiunea rotii e cam ca la clasica: roata de 28 cu gume de cursiera - nu te prinde niciun biciclist never iar roata mica inseamna confort sporit mai ales la opriri, semafor, pui piciorul jos lejer si indoit.

In mers si pe viraje nu poti pune atata forta pe apasare incat sa derapezi dar mi s-a-ntamplat o data la Universitate tot cu cea de mai sus, am vrut sa plec tare de pe loc, era umed pe jos, cand am tras o data cu spd-urile, m-am trazit direct jos, pe-o parte! :)

Dintre cele cu tractiune pe fata, cea verde pe care o am acum mi-a pus cele mai putine probleme pe urcare, are greutate mare pe fata si nu patineaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatii.

Eu as merge totusi pe roti mari (26-29) pentru rulajul mai bun pe drumuri rele si pentru o mai buna vizibilitate in trafic. Am 1,82m si cred ca n-as avea probleme de ajuns la sol cu picioarele.

Derapajul la pornire si/sau panta, poate fi redus cu marirea distantei intre roti si reducerea miscarii ghidonului/rotii fata (de aceea cea verde a ta patineaza mai putin - vezi: http://www.jetrike.com/fwd-or-rwd.html).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Derapajul la pornire si/sau panta, poate fi redus cu marirea distantei intre roti

Sau cu montajul scaunului cat mai in fata ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am să încerc să dau câteva răspunsuri..

Flexatul pedalierului, pentru mine nu pare deranjant..., este doar uşor vizibil dacă te uiţi atent. Probabil ca acel boom gros cruzbike e mai rigid, dar la home made-uri inca n-am vazut asemanator.

La drumuri forestiere se comprtă destul de bine, si obişnuiesc să umblu prin păduri sau drumuri neasfaltate. Neavând suspensii mă folosesc de balonajul cauciucurilor de 2,1,. de obicei le desumflu la cca 2-2,5 bari.

Cu aderenta am câteodată probleme când prind ceva mai abrupt, dar pt că folosesc slick-uri nu mă miră. Cu gume profilate umblu numai iarna...

Şi la coborâri e uşor manevrabilă, nu pot să cobor chiar aşa spectaculos ca Azub-iştii din filmuleţ, dar e mulţumitor...

În viraje nu am pierdut niciodată aderenţa, si obişnuiesc să pedalez în curbe.... 

În curbă e mai periculoasă frânarea. Am fost surprins (de fapt nu mă surprinde) în sensul giratoriu, nu am primit prioritatea, şi cum eram deja în viraj nu a fost greu să-i fugă spatele pe drumul umed si o mâzgă de primăvară, am si şters asfaltul... Norocul e că căzătura nu e de la înălţime. Eu am scaunul la 52 cm, înălţimea unui scaun obişnuit.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.