Axe

Constructie bicicleta reclinata : poze, proiecte, modele, idei

Recommended Posts

La mine in prima varianta din poza am avut ceva probleme pana cand la un drum la Ruse s-a rupt chiar in vama! Cam neplacut sa te lase martoaga-n drum la 75km de casa! :( Ulterior am modificat ghidonul ca in filmulet si n-am mai avut probleme, nu mai avea cum sa flexeze sau sa se rupa! :)

recumbent%20fwd%20Axe%204_zpswakvval1.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am să încerc să dau câteva răspunsuri...

Super! Multumesc mult pentru raspunsuri.

Chiar imi place mult modelul tau. Inclusiv ghidonul imi place, pt. ca permite (daca nu ma insel) priza cu bratele intinse atunci cand vrei sa tragi tare ... Cu bratele indoite obosesti mai repede. Pacat ca flexeaza. Oare nu s-ar putea rigidiza daca ghidonul ar fi prins direct de boom, cat mai rigid, si boom-ul sa fie prins de teava de ghidon, in loc de pipa?

Ai urcat Transfagarasanul cu reclinata ta? Parca aveai o poza pe acolo. Pierde aderenta pe pantele alea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urcat in 2011, nu pierde aderenta in timpul mersului, la urcare. Era mai dificil pe la sfarsit cand a venit ploaia si drumul era umed. La pornirile de pe loc mai aluneca, dar am mers fara probleme.

Nu are rost sa-ti faci probleme pt flexare, mu e chiar asa periculoasa

Cu ghidonul sunt si eu multumit, am incercat inca trei inainte dar asta e cel mai bun. Mai multi au ales dupa mine modelul asta si recomand cu incredere. Daca esti interesat de sursa iti dau linkul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Daca esti interesat de sursa iti dau linkul.

Sunt interesat si de ghidon si de restul bitzei tale. Am vorbit cu cineva pt.constructie si cred ca ar fi mai usor daca ar face-o identica cu a ta (mai ales daca ai inaltime apropiata de a mea; eu am 1,82m). Poti sa-mi trimiti ceva poze & schite?

Ceva am gasit aici, dar nu stiu daca e ok pt.inaltimea mea si pt.aderenta mai buna la urcari pe drumuri forestiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o poza cu cateva dimensiuni.

Multumesc lbordi !!!

Ai putea sa-mi spui si inaltimea ta, ca sa-mi dau seama mai bine daca mi s-ar potrivi? Stiu ca boom-ul e reglail si deci nu prea conteaza, dar as vrea ca butucul pedalier sa fie cam tot in pozitia aia, nu mai sus ... Si la distanta intre butuci, eu ma gandeam la 1250mm, dar poate e destul 1200 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

190 cm, si cum se vede scaunul s-ar mai putea apropia de pedalier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

190 cm, si cum se vede scaunul s-ar mai putea apropia de pedalier...

Multumesc mult inca o data :)

Ma intreb cat de mult se poate rasuci ghidonul cu pedalierul spre spate? Ar fi suficient cat sa incapa bitza intr-un cort iglu de 2-3 persoane? In tura mea din '98 am dormit lejer cu MTB-ul in cort.

...

Neavând suspensii mă folosesc de balonajul cauciucurilor de 2,1,. de obicei le desumflu la cca 2-2,5 bari.

Ai/exista ceva convenabil pt.masurat presiunea in roti? Eu strang de cauciuc cu degetele ... si de la o vreme se lasa cu febra musculara :)

Apropo de incaput in cort si de tura lunga, ce faci daca te lasa undeva departe de casa, ai un accident, etc.? O poti baga in tren/masina? Exista suport de pus pe masina pt.distanta asta intre roti? N-ai patit niciodata asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul se rasuceste cat sa intre pedalierul aproape sub scaun

IMG_20150909_172052.jpg

 

Așa cred ca intra usor in cort, si tot asa a fost transportat si in masina. 

Pt masurarea presiunii ma folosesc si eu de degete.

Inca nu m-a lasat pe drum, si din fericire nici accident nu am avut.

Am un suport de pus pe masina facut de mine, 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc lbordi pentru raspunsuri si poza!

La mine in prima varianta din poza am avut ceva probleme pana cand la un drum la Ruse s-a rupt chiar in vama! Cam neplacut sa te lase martoaga-n drum la 75km de casa! :( ...

Nasol. Ce/cum s-a rupt? Nu te-ai accidentat? Si cum ai ajuns acasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rupt gatul furcii dar  am dat chiar acolo de unii care sudau o copertina! Am rezolvat si intr-o ora eram langa baieti la masa in Ruse! :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă gâmdeam că s-a rupt țeava curbată, sudată de furcă. Acolo nu prea se recomandă sudura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a nu pierde aderenta la urcarea de pante foarte abrupte pe drumuri neasfaltate cu un recumbent stil Cruzbike, cu tractiune pe fata, s-ar putea folosi un ax cardanic flexibil, ca aici. Cica eficienta lor ar fi de 85-95% si ar fi destul de usoare si rezistente (vezi 1, 2, 3). Partea din fata ar putea fi pusa la pedalier, la pedala stanga, si ar putea fi cuplata, manual, doar cand raportul foaie/pinion ar fi apropiat de 1, de ex. foaie de 30 cu pinion de 32. In felul asta, calitatile recunoscute de mai bune "cataratoare" intre recumbent-uri ale reclinatelor stil Cruzbike, ar putea fi exploatate si in domeniul off-road ... Ce parere veti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii pui un scaun de fibra si ai terminat, dar eu ma refeream la cadru in special

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua !....sunt prins  de microbul bicicletei reclinate nu am astampar pana nu construiesc una.....o sa atasez ce am reusit sa realizez intr-o luna de cand cu microbul asta....  

post-18706-0-81995600-1445422484_thumb.jpg

post-18706-0-44322100-1445422508_thumb.jpg

post-18706-0-47045100-1445422518_thumb.jpg

post-18706-0-02030700-1445422586_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, prins o sa fii abia dupa ce vezi cum e! :)

Vezi ca pedalierul e prea aproape de roata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E interesanta ideea cadrului. 

Sunt curios, cat va fi de manevrabila cu acea furca inclinata, si TRAIL-ul atat de mare

 

old-fox-albums-rake-trail-picture68454-r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu ma gandisem la un moment dat sa intorc un cadru full la modul asta dar tocmai unghiul ala mare m-a facut sa renunt. Sunt solicitari prea mari in furca si daca mai vorbim si de gropi, dezastrul e aproape. Sunt insa curios daca teoria se pupa cu practica!? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un calculator care poate fi de mare ajutor.  http://yojimg.net/bike/web_tools/trailcalc.php

Eu am facut un calcul apreciind unghiul furcii la 50 grade offsetul la 10 mm, care asa la vedere poate ca e zero..., si a iesit valoarea (ce se vede de altfel si cu ochiul, in poza atasata) in jur de 200 mm, asta depinde si de balonajul folosit. Aceasta valoare pentru o manevrabilitate buna nu ar trebui sa depaseasca 70 mm...

Cu cat e mai mare, e mai greu de condus la viteza lenta, si creste cercul de intoarcere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e prima trotineta reclinata pe care o vad cu reale posibilitati offroad (si nu doar filme aranjate gen Azub bla-bla):

IMG_20150922_090815.jpg

 

 

Cum a fost facuta: http://wisil.recumbents.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=5461#50333

 

Cum merge vedeti in filmul de mai jos. Atentie la secunda 15 la cum traverseaza calea ferata in conditii de ud - putine super-MTB-uri pot traversa asa fara sa te ridici din șa (e adevarat ca mai e si avantajul ampatamentului mai mare).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.