Shimano vs. Sram  

78 members have voted

  1. 1. Shimano vs. Sram



Recommended Posts

Nu, e vorba de 12-36, care se pare ca e o noutate 2009 de la Shimano, in grupul Deore. Probabil ca va aparea in toate grupurile performane. Stirea e citita in MBike-ul aprilie-mai, daca nu e asa, inseamna ca ei au gresit. Pinioane pe 34 sunt de mult in grupurile XT, LX, SLX si cred ca si Deore. Personal am unul LX. E drept ca e 11-34, nu 12-34, dar nu vad relevanta. Desi am auzit de cineva care spunea ca lui nu-i plac pinioanele impare, pedaleaza mai bine pe alea pare :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, e vorba de 12-36, care se pare ca e o noutate 2009 de la Shimano, in grupul Deore. Probabil ca va aparea in toate grupurile performane. Stirea e citita in MBike-ul aprilie-mai, daca nu e asa, inseamna ca ei au gresit. Pinioane pe 34 sunt de mult in grupurile XT, LX, SLX si cred ca si Deore. Personal am unul LX. E drept ca e 11-34, nu 12-34, dar nu vad relevanta. Desi am auzit de cineva care spunea ca lui nu-i plac pinioanele impare, pedaleaza mai bine pe alea pare :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, cautand nitel, e anuntat pentru 2010 un Deore 12-36 (CS-HG61-9).

Dar vad o alta problema, cine are un LX/SLX/XT/XTR, îi va fi greu sa puna un Deore ;)

Singletrack Magazine Shimano Deore 2010

Cat despre numarul de dinti al pinionului mic, e si el relevant, poate unii sunt mai lenesi si nu ajung pe ala de 11. As vrea sa vad la un grup de munte, o oferta de pinioane care nu e limitata la numai 2-3 combinatii. Pentru soselari de exemplu Sram pg-1070 vine in 7 variante: 2009 SRAM PG-1070 Cassette - Competitive Cyclist

Sa vad ce producator ofera: 11-28 , 11-32, 11-34, 11-36, 12-30, 12-32, 12-36 pentru MTB-isti :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, cautand nitel, e anuntat pentru 2010 un Deore 12-36 (CS-HG61-9).

Dar vad o alta problema, cine are un LX/SLX/XT/XTR, îi va fi greu sa puna un Deore ;)

Singletrack Magazine Shimano Deore 2010

Cat despre numarul de dinti al pinionului mic, e si el relevant, poate unii sunt mai lenesi si nu ajung pe ala de 11. As vrea sa vad la un grup de munte, o oferta de pinioane care nu e limitata la numai 2-3 combinatii. Pentru soselari de exemplu Sram pg-1070 vine in 7 variante: 2009 SRAM PG-1070 Cassette - Competitive Cyclist

Sa vad ce producator ofera: 11-28 , 11-32, 11-34, 11-36, 12-30, 12-32, 12-36 pentru MTB-isti :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

se zice ceva de greutate acolo: 425gr - putin cam mult pentru 2 dinti in plus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

se zice ceva de greutate acolo: 425gr - putin cam mult pentru 2 dinti in plus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E Deore, de aceea e mai grea. Cand o sa iasa pe dimensiunea asta XT si XTR, o sa fie cu siguranta mai usoare.

Cat despre combinatiile alea gen 11-28, nu vad ce rost ar avea ele sa existe in, sa zicem, grupul XT. Iti iei frumos caseta 11-28 Ultegra si o pui pe MTB (evident, cu 9 nu cu 10 pinioane). E absolut acelasi lucru, cel mult ar putea brand-ui casetele ca si Ultegra/XT sau Dura Ace/XTR ca lanturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E Deore, de aceea e mai grea. Cand o sa iasa pe dimensiunea asta XT si XTR, o sa fie cu siguranta mai usoare.

Cat despre combinatiile alea gen 11-28, nu vad ce rost ar avea ele sa existe in, sa zicem, grupul XT. Iti iei frumos caseta 11-28 Ultegra si o pui pe MTB (evident, cu 9 nu cu 10 pinioane). E absolut acelasi lucru, cel mult ar putea brand-ui casetele ca si Ultegra/XT sau Dura Ace/XTR ca lanturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deore ne-a "rasfatat" cu greutate buna in ultimii ani, au existat modele ultra-usoare: cazul fd-m510 mai usor chiar decat xtr/xt. Cred ca abia acum incepe sa se puna presiune pe liniile superioare. Daca Deore ia in greutate este pentru ca slx/xt sa se vanda mai bine in 2010, cu alte cuvinte sa-si asigure piata, mai ales pentru gama slx care, in ciuda comentariilor aparute pe marginea lui deore, va avea mai mult sens la capitolul lightweight decat la design acum.

Este clar unde se indreapta deore, spre design si durabilitate... parte cu greutatea... mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal ma indrept catre 11-32 de la 11-34 pentru ca de cand ma antrenez si eu mai serios am observat ca ultimele 1-2 pinioane nu prea le mai folosesc, ajungand la limita "geometrica" a bicicletei pe urcari fara sa ajung la pinioanele mari. In schimb, ideea de a da jos o foaie e interesanta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limita la urcari in Bucuresti sau ? =))

Nu in Bucuresti ci prin Muntii Bihor, Vladeasa, Muntele Mare, Trascau, Padurea Craiului, Semenic, Mehedinti, Valcan, Sureanu, Parang, Cindrel, Capatanii, Cozia, Fagaras, Fruntii, Ghitu, Iezer-Papusa, Piatra Craiului, Bucegi, Postavaru, Piatra Mare, Baiului, Ciucas, Siriu, Penteleu, Ciucului, Gutai, adaugand alte dealuri necatalogate ca munti si incheind cu Alpi si ceva munti din Grecia si pe unde oi mai fi fost eu cu MTB-ul garantez ca pinionul de 34 este in plus pentru o tura sportiva fara bagaje. Combinatiile foaie/pinion 22-32 sau daca o sa apara un 28-36 sunt suficiente. Chestiunea pinioanelor mari am observat ca este cam psihologica, adica odata ce le ai simti nevoia sa le folosesti. Am observat asta foarte clar la o tura prin Valcan cand nu mai puteam sa schimb pe foaia mica (se uzase lantul si facea chainsuck imediat) si la concursul de la Iasi de acum 2 ani (ala cu mult noroi) cand folosirea foii mici ducea automat la blocarea sistemului prin adunarea noroiului de pe roata de catre lant. Ei bine, de fiecare data, constient fiind ca nu mai am decat foaia mijlocie, am reusit sa urc cu ea si sa tin pasul cu restul pe mai mult de 90% dintre urcari, pe restul fiind oricum mai rapid cu bicla in spate decat la pedala. O alta metoda pentru a te convinge este sa te dai o vreme pe SSP - eu mi-am facut unul si am vazut (de data asta in Bucuresti) ca te descurci foarte bine cu ce ai. Si sa nu uitam bunul meu Pegas Practic din copilarie cu care urcam bine mersi toate dealurile fara nici un schimbator de viteze... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa nu mai fac alt topic: Sram a lansat grupul Apex, pentru sosea, 2x10. noutatea consta in caseta 11-32. pretul de pornire 400 lire. se pare ca shimano mai are o sula in coaste pe langa cele deja existente. grupul e facut pentru toata lumea, din cate am inteles eu, pentru oamenii de toata ziua care nu pot invarti un 39x25 la deal (:|. alte idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

grupul e facut pentru toata lumea, din cate am inteles eu, pentru oamenii de toata ziua care nu pot invarti un 39x25 la deal (:|. alte idei?

Fi si tu mai explicit! 39/25?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e ptr ciclocros.Ptr sosea sunt foile compacte 50 -34 si un 12-27 pe spate, si e de ajuns ptr orice necajit sa urce cu 3km/h pe un delusor .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apex poate e bun pentru touring . Campagnolo iti ofera 13-29 iar Shimano 12-27 sau 11-28. E suficient si pentru o mare nenorocire de deal. Iar daca nu merge deloc poti sa urci cu un mtb ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shimano ramane un etalon in materie de ciclism, tinand cont ca acum au si DI2 , este clar " viitorul in prezent". Sram sunt poate mai fiabili, insa ca si calitatea duritatii Shimano este putin mai bine cotat. Aici ma refer la Dura Ace versus Sram Red. Experienta conteaza enorm, Shimano au si flight deck, plus o gama mai variata de produse. Cei de la Sram au cucerit intradevar marea prezentare, Lane, Contador fug pe Sram Red ceea ce conteaza destul de mult pentru ciclistul de duminica care este mai indecis. Sa se uite care vrea la dintii angrenajelor, si de acolo se poate trage o concluzie simpla: Sram Red are dintii foarte ascutiti, pentru un rulaj cat mai silentios, Dura Ace-ul are niste dinti mai turtiti si neregulati, pentru o uniformizare a presiunii pe dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shimano a ajuns un gunoi. Pinioane Dura Ace ascutite dupa 700 km, frane Ultegra care tin ca la Dacia lu' tataie, lant Dura Ace terminat in 2 luni, deraiorul de pinioane Tiagra are componente din plastic mizerabil...

Huo Shimano!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg ce aveti cu grip-urile de la SRAM, la ora actuala sunt printre cele mai performante sisteme de schimbat vitezele din lume. Combinatia de grip-uri cu deraoiare X-0 este prezenta pe cele mai scumpe biciclete de la multi producatori. Eu personal de peste 1 an mi-am pus grip-uri Sram Rocket (echivalentul lui X-9 compatibil Shimano) in combinatie cu deraior XTR si merg de vis, nu mi-as mai pune NICIODATA trigger-e. Accesibilitatea vitezelor e nemaipomenita (poti schimba cate viteze vrei cand vrei) iar faptul ca poti tine mereu ghidonul strans in pumn e foarte util pe bucatile tehnice. In mod cert, viitoarea mea linie (cand va fi) e X-0 cu grip-uri.

Singura explicatie la aceasta "retinere" este ca persoanele care arunca vorbe grele despre acest sistem nu au folosit niciodata unul performant, doar acele grip-uri ieftine de bazar.

Mai ai grip-uri SRAM? Mai esti multumit de ele?

Azi am vazut postul tau si imediat am dat sa caut despre grip-uri si am observat ca au aceleasi functii ca si trigger-ele, fiind chiar mai compacte, mai usoare si chiar mai ieftine. Momentan am trigger-e si derailleur XTR si parca m-ar incanta un schimb cu grip-uri X0 (si eventual derailleur X9, X0 fiind prea scump). Ma incanta ideea de schimbator de viteze compact pe care poti sa-l rotesti in sus sau in jos pt a muta lantul pe pinioane, iar cum SRAM are 1:1 cred ca merg foarte usor aceste grip-uri. Am vazut pe YouTube grip-uri puse pe cursiere sau chiar in combinatie cu derailleur de la Shimano.

Un semn de intrebare as avea totusi referitor la aderenta pe suprafata schimbatorului, daca aluneca mana atunci cand transpiri sau cand ploua. Ce ai putea sa-mi spui despre asta?

Multumesc! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti raspund eu ca tocmai am trecut la gripuri x0 si schimbator spate x9.

Mie imi plac mult mai mult decat triggerele. Te obisnuiesti cu ele foarte repede. Ai avantajul ca poti sa schimbi cate viteze vrei in orice sens (chiar si toate deodata) si mana sta fixa pe ghidon.

La x0 gripul este dintr-un cauciuc destul de aderent, deci nici vorba sa iti alunece mana. La x9 am inteles ca nu este mai prost cauciucul. Oricum nu merita sa iei gripuri x9 ca diferenta de pret este nesemnificativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.