pac

Ture pentru clujeni

Recommended Posts

Un alt must to do pentru mtb-iştii clujeni: urcare pe frumoasa vale a Negruţei până în şaua Dobrin.

  • traseu: Cluj-Gilău-Someşu Rece-Măguri Răcătău-valea Negruţei-şaua Dobrin-Buşeşti-Oteleşti-Doleşti-Muntele Rece-Gura Râştii-Someşu Rece-Gilău-Cluj
  • 103 km (inclusiv prin oraş) parcurşi de mine în 9 h şi jumătate (cu pauze cu tot)
  • altitudine maximă - vârful Buturii- 1587 m, diferenţă de nivel - 1577 m (gps telefon)
  • traseu ciclabil în întregime dar recomandabil celor antrenaţi; eu am mai împins pe alocuri în a 2-a parte a urcării din cauza pietrelor de pe drum care m-au aruncat de pe bicicletă de câteva ori (+vârsta+ oboseala+căldura miezului zilei) dar panta este uşor abordabilă
  • pe alocuri pe la cătunul Doleşti şi pe la Muntele Rece drumul este avariat de intemperii dar fără a ridica probleme deosebite de trecut
  • celor cu maşini le recomand pornirea de la Gura Râştii
  • izvoare în aşezarea sezonieră de sub Dobrin, în Doleşti şi în Muntele Rece
  • peisaje splendide 
  • din şaua Dobrin se poate coborî pe valea Calului până în Valea Ierii
  • din Oteleşti pe un drum forestier la dreapta se ajunge în cătunul Ghiuri şi la mănăstirea Muntele Rece
  • imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipOomUIVyLUVLAczDSObP75jyGZgggC9kCJ76CvUXpUzhyMsDm2YIJRKI6B_SqTFdg?key=QkZrSm0wU3JIamh2RzJFUTlGMmVIMnJDMGdqaGl3
  • traseu, aici:https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/valea-negrutei-saua-dobrin-muntele-rece-53947775

EgqBJ6o.jpg

  • Upvote 3
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură numai pe asfalt pe la 4 baraje (dacă din Grigorescu o luaţi pe ocolitoarea nord ,daţi şi peste al 5-lea baraj)  deci ok pentru cursiere:

  • traseu: Cluj-Floreşti-Gilău-Someşu Rece-Someşu Cald-Tarniţa-Mărişel-Crucea Iancului-Fântânele-Beliş-Râşca-Dângău-Agârbiciu-Căpuşu Mare-Gilău-Floreşti-Cluj
  • 128 km parcurşi de mine pe caniculă şi cu mtb în 11 ore şi 20 minute (cu pauze cu tot şi cu mersul prin oraş)
  • altitudine maximă - 1364 m, diferenţă de nivel - 1790 m (gps telefon)
  • urcarea la Mărişel şi coborârea de la Crucea Iancului au acuma asfalt perfect de se poate merge şi cu trotineta electrică
  • drumul de la ieşirea din Râşca şi până la Dângău este proaspăt asfaltat şi închis circulaţiei publice (se continua asfaltarea de la Dângău Mare în jos)
  • atenţie la coborâre pe valea Agârbiciului (dacă faceţi traseul în sensul parcurs de mine): sunt porţiuni de drum decapate !
  • traseu recomandabil celor cu antrenament fiind mai lung şi cu diferenţă mare de nivel
  • despre ce puteţi admira pe drum, câteva imagini, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipO-b5kQ01IlSWGmb--UeFZWQIq1JupQMqm3by1Bqs2mms9nlinCm51cPlncun2JxA?key=LTVWZHB1OFVrWExyUGVfZ0pCVG1hNTRZd0tHclNB

xtBBLQr.jpg

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură un pic mai dificilă din cauza distanţei şi a urcării susţinute din prima jumătate a traseului:

  • traseu: parcarea de TIR-uri de la Gilău-Gilău-Someşu Rece-dealul Cetăţii-Pape-muntele Ijar-Costeşti-dealul Porcului-coada lacului Tarniţa-Someşu Cald-Gilău-Cluj
  • 72 km din parcarea sus amintită (unde m-am întâlnit cu prietenii de pedalat), cca 90 km din zona gării a Clujului; timpul parcurs este irelevant din cauza unei pauze neprevăzute de mai bine de 1 oră
  • altitudine maximă 1244 m, diferenţă de nivel 1324 m
  • urcarea pe dealul Cetăţii este solicitantă şi mult timp în plin soare
  • izvoare înainte de Pape, în Pape, pe coborârea de pe dealul Porcului; băuturi reci (dacă cereţi) la birtul dintre Costeşti şi Dâmbu Crucii
  • în vârful urcării din Pape trebuie să lăsaţi bicicletele undeva lângă un teren îngrădit (ieri erau stupi acolo) situat lângă drumul forestier şi să coborâţi vreo 200m dreapta pentru a avea belvedere spre lacul Tarniţa
  • traseu recomandabil celor cu antrenament
  • imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipM9DCiW0XYG-4_MtGncA5JDcZbCRex_k22L50kjoP2jDQFDb3yWG2gbyQQI70fmlw?key=eENDa2gtbFQzQnh4NUJ2RllMbGU2akNDTGMzcTVn
  • traseul de la intrarea în Gilău, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/dealul-cetatii-ijar-dealul-porcului-55362135

6jL8ie1.jpg

  • Upvote 1
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură în sus şi în jos pe Someşul Rece:

  • traseu: Cluj-Gilău-Măguri Răcătău-defileul Someşului Rece-Măguri-deviere până în Negreşti-retur în Măguri-coborâre în Măguri Răcătău-Gilău-Luna de Sus(ocolire scurtă DN1)-malul Someşului Mic-baraj Floreşti-ocolitoarea nord-Cluj
  • 108 km parcurşi de mine în 8 ore cu pauze cu tot (dar timpul meu este irelevant dat fiind faptul că am utilizat motorul unui ebike pe urcări)
  • altitudine maximă 1323 m, diferenţă de nivel 1320 m (gps telefon)
  • traseu ciclabil în întregime dar recomandabil celor antrenaţi fiindcă e lung
  • mult asfalt, asfalt impecabil prin defileul Someşului Rece; macadam prin jumătate de Măguri şi pe coborârea în Măguri Răcătău, drum de pâmânt de la DN1 până la Someş şi pe coronament
  • izvoare: în Uzina, lângă cabana lui Ionel de la intrarea în defileu, un pic mai sus pe stânga de La Biserică
  • înainte de coborârea spre Răcătău am mers pe drum înainte până în cătunul Negreşti de unde se deschide o belvedere spre valea Someşului Rece şi drumul Generalului
  • imagini cu frumuseţile de acolo, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipN4vp3bVxNEHsQDGaKo-ockUxOkOCM8lVQIhS0swjmEn-Q5O2R0k6T3DF3zBGt1iw?key=Z3gzYWhxWWItb3FDMXR1RkZOX3ZLajd5ck1hTkt3
  • traseul este uşor de urmat deci nu aveţi nevoie de el pe gps (pentru cine nu ştie, după giraţia cu drumul spre Luna de Sus de pe DN1 la stânga se desprinde un drum de pământ care vă duce pe malul Someşului)

QdugOi1.jpg

  • Upvote 2
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.08.2020 at 11:38, Mircea PF said:

drumul de la ieşirea din Râşca şi până la Dângău este proaspăt asfaltat şi închis circulaţiei publice (se continua asfaltarea de la Dângău Mare în jos)

Bine de stiut, mersi.

 

 

On 23.08.2020 at 20:20, Mircea PF said:

Tură un pic mai dificilă din cauza distanţei şi a urcării susţinute din prima jumătate a traseului:

  • traseu: parcarea de TIR-uri de la Gilău-Gilău-Someşu Rece-dealul Cetăţii-Pape-muntele Ijar-Costeşti-dealul Porcului-coada lacului Tarniţa-Someşu Cald-Gilău-Cluj

Cu exact un an in urma am urcat si eu pe acolo (Someşu Rece-dealul Cetăţii-Pape), in mijlocul amiezii, la peste 30 de grade la umbra ... Si n-am considerat buna apa de dinainte de Pape, asa ca, super-deshidratat, am cazut spre Uzina (am scris si anul trecut). Anul asta, in aceeasi zi, am facut o tura pe la umbra, Manastur - Faget - Salicea (majoritar prin padure), cu coborare prin valea Garbaului (prin poligon). Coincidenta, am fost cu un "e-biker" :)  cum ai devenit tu. A lui e Specialized (cam acelasi stil cu ce ai tu - apropo, felicitari pt."upgrade", sa o folosesti sanatos!) si nici el nu a consumat prea mult (o zecime de baterie, zicea).

 

On 30.08.2020 at 10:06, Mircea PF said:

Tură în sus şi în jos pe Someşul Rece:

  • traseu: Cluj-Gilău-Măguri Răcătău-defileul Someşului Rece-Măguri-deviere până în Negreşti-retur în Măguri-coborâre în Măguri Răcătău-Gilău-Luna de Sus(ocolire scurtă DN1)-malul Someşului Mic-baraj Floreşti-ocolitoarea nord-Cluj

Faina tura si fain asfaltul prin defileul Someşului Rece. Am vazut in poze (apropo, f.faine, multumesc pt.ele) un indicator de Câmpeni  (orasul meu natal) si mi-am amintit ca am venit de la Campeni pe traseul valea Bistrei - Steaua - cab.Blăjoaia - defileul Someşului Rece - Racatau - Gilau - Cluj, de 2 ori, in '83, cu Ukraina, si in '87 sau '88 cu o semicursa Sputnik. Acuma, daca ai e-bike, poti explora si zona Blajoaia - Steaua. Cand am fost eu era f.frumos pe acolo. Sper ca nu au ras toti copacii ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, MirceaDP said:

...

Mulţumesc pentru aprecieri şi urare.

Am urcat şi mai departe pe Someşul Rece dar nu până la Blăjoaia ci am cotit-o la dreapta spre cătunurile Tomnatec şi Crucea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/30/2020 at 10:06 AM, Mircea PF said:

imagini cu frumuseţile de acolo

superbe 

super kidos pentru cele 2 oglindiri. Mi-am permis sa le si salvez ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una dintre cele mai frumoase ture făcute de mine dar mai lungă şi mai dificilă:

  • traseu: Cluj-Luna de Sus-Vlaha-Săvădisla-Lita-Liteni-Săcel-Băişoara-Maşca-Valea Vadului-Muntele Cacovei-staţiunea Muntele Băişorii-Muntele Bocului-Muntele Filii-Moara de Pădure-Băişoara-Săcel-Filea de Sus-Filea de Jos-Ciurila-Sălicea-Cluj
  • 125 km parcurşi de mine în cca 11 ore cu pauze cu tot (utilizând motorul electricei pe urcări dar io-s mai bătrân deci voi puteţi şi fără)
  • celor cu maşini le recomand traseul din Băişoara scurtând astfel cca 80 km 
  • altitudine maximă 1518 m, diferenţă de nivel 2370 m (gps telefon)
  • toate tipurile de îmbrăcăminte pentru drum: asfalt, macadam, drum de care, drum înierbat
  • în Băişoara după pod o luaţi pe prima stradă la stânga şi o ţineţi tot înainte, ieşiţi din sat lângă cimitir şi urmaţi macadamul până la asfalt unde o luaţi la dreapta spre Maşca
  • din staţiunea Muntele Băişorii de vis-a-vis de hotelul Alpin şi până la Moara de Pădure traseul este marcat cu bandă albastră deci nu vă puteţi rătăci
  • sunt câteva zone cu urcări sau coborâri mai abrupte "dotate" cu bolovani şi şleauri precum şi lungi porţiuni de drumuri pietroase, de aceea vă recomand să mergeţi cu FS
  • inedit este faptul că în mijlocul cătunului Muntele Cacovei se asfalta drumul dar până acolo şi de acolo, ioc! (deh, alegerile!)
  • lungimea traseului, diferenţa mare de altitudine şi unele porţiuni mai tehnice fac să recomand traseul celor cu antrenament şi experienţă în mtb
  • nu am văzut izvoare amenajate
  • peisajele întâlnite te determină să nu te mai saturi privindu-le
  • imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipN0Ni20yp6LPxHxMep3K_qoaqKV1vmInrC87fBapjM8nA3z5z4RI92-FMDuEQ4iuQ?key=TlJIc1RMV2dyZzZJUTJQekE4YTlMUlJJc0dJV1V3
  • traseul, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/muntele-bocului-56313999

ElVMicR.jpg

  • Upvote 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/31/2020 at 6:53 PM, MirceaDP said:

... apropo, felicitari pt."upgrade", sa o folosesti sanatos!) ...

Mulţumesc dar eu consider achiziţia un "downgrade" fiind practic o proteză ce suplineşte scăderea capacităţii de efort (nu mai sunt tânăr ca anul trecut :)).

Electrică, neelectrică important este să pedalăm prin frumoasele locuri din jurul Clujului !

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.09.2020 at 20:26, Mircea PF said:

Electrică, neelectrică important este să pedalăm prin frumoasele locuri din jurul Clujului !

Pai de aceea e upgrade. Am pus ghilimele pt.ca nu stiam daca se potriveste, dar se potriveste perfect daca iti da posibilitatea sa faci:

On 07.09.2020 at 17:12, Mircea PF said:

Una dintre cele mai frumoase ture făcute de mine dar mai lungă şi mai dificilă:

  • traseu: Cluj-Luna de Sus-Vlaha-Săvădisla-Lita-Liteni-Săcel-Băişoara-Maşca-Valea Vadului-Muntele Cacovei-staţiunea Muntele Băişorii-Muntele Bocului-Muntele Filii-Moara de Pădure-Băişoara-Săcel-Filea de Sus-Filea de Jos-Ciurila-Sălicea-Cluj
  • 125 km parcurşi

Tare faina. Felicitari!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MirceaDP said:

Pai de aceea e upgrade. Am pus ghilimele pt.ca nu stiam daca se potriveste, dar se potriveste perfect daca iti da posibilitatea sa faci:

Tare faina. Felicitari!

Din punctul ăsta de vedere ai dreptate, e upgrade dar când trec pe lângă bicicliştii fără motor mă simt ciudat, am impresia că trişez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 ore, Mircea PF said:

Din punctul ăsta de vedere ai dreptate, e upgrade dar când trec pe lângă bicicliştii fără motor mă simt ciudat, am impresia că trişez.

Lasă că sunt destui care merg cu bița pe mașină, scutind zeci de km de pedalare și crescând și mai mult traficul și poluarea ... Tu ești îngeraș față de ei :)  Plus că la așa ture lungi folosești motorul/bateria cu măsură, deci muncești arhisuficient. Apropo, cât ai folosit în tura asta, mai exact cam ce procent din baterie?

 

Ca sugestie, dacă tot ai motor, poți evita traficul/șoseaua ieșind din Cluj pe valea Gârbăului sau pe dealul din dreapta. Din capătul Mănășturului o iei spre Sf.Ion și fie ieși în dreapta spre blocurile alea noi și urci în deal, fie o iei la dreapta mai încolo, peste pod, și treci prin fostul poligon, după care la barieră deviezi spre dreapta și urci în creastă. Acolo te întâlnești/intersectezi cu prima variantă și imediat apoi cu coborârea spre Tăuți, dar continui în sus, puțin spre dreapta până la punctul de belvedere de deasupra Vălișoarei. De acolo poți să cobori pe drumul de pământ dinspre releu (sau direct pe dealuri) în Vălișoara și să treci pe sub autostradă spre platoul de dinainte de Lita (vezi aici), fie să cobori spre stânga, tot de pe la releu, oarecum pe curbă de nivel (cu atenție/grijă la spini), către Filea de Jos/Sus & Săcel (este și încolo o trecere pe sub autostradă). Ținând cam aceeași direcție și după Săcel, poți ieși f.fain la valea Ierii, puțin mai jos de locul/podul pe care ai venit tu dinspre M.Bocului & Filii (dacă bine am înțeles & țin minte). Apropo, eu i-am descris lui Jeno varianta asta a mea spre M.Bocului și, la putin timp după, a fost cu tine cam pe unde ai coborât acum. E interesantă zona aia dintre valea Ierii și valea pe care se urcă la stațiunea Băișoara, dar n-am mai ajuns pe acolo de atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MirceaDP said:

... Apropo, cât ai folosit în tura asta, mai exact cam ce procent din baterie?

....Ca sugestie, dacă tot ai motor, poți evita traficul/șoseaua ieșind din Cluj...

Am ajuns acasă cu un led din 5 (bateria a înghiţit deja 7000 km şi oboseşte mai repede).

Mulţumesc pentru informaţii. Cunosc variantele de evitare a DN 1 dar când merg spre munţi prefer încolo DN1 ca să ajung mai repede în zonele faine de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

O tură printr-un defileu plin de verdeaţă şi cu o coborâre cu 10 ace de păr:

  • traseu: Cluj-Gilău-Căpuşu Mare-Căpuşu Mic-defileul Căpuşului-Bedeciu-Ardeova-Mănăstireni-Râşca-Dealu Mare-Lăpuşteşti-Uzina Mărişel-Tarniţa-Someşu Cald-Someşu rece-Gilău-Luna de Sus-Cluj
  • 113 km parcurşi de mine în cca 8 ore cu pauze şi asistenţă electrică pe urcări
  • altitudine maximă 119 m , diferenţă de nivel 1325 m
  • din Căpuşu Mare am făcut stânga spre Agârbiciu, apoi imediat după ieşirea din sat la dreapta se deschide un drum de pământ cu piatră cubică pe alocuri care vă va scoate în Căpuşu Mic  evitând astfel DN 1 (jumătate din această ocolitoare e asfaltată)
  • drumurile prin defileu şi pe coborârea din Lăpuşteşti sunt forestiere destul de bune ; restul este asfalt
  • obiective deosebite de vizitat: bisericile gotice din Căpuşu Mic , Bedeciu, Mănăstireni
  • traseul nu are pante deosebite deci este abordabil; singura dificultate ar fi distanţa mai mare : cei cu maşini pot începe şi termina la Gilău
  • defileul Căpuşului este lejer şi deosebit de vegetal
  • coborârea din Lăpuşteşti este năpraznică dar atenţie la stăpânirea bicicletei că io am reuşit un Superman acum 2 ani urmat de o pauză ghipsată de 6 săptămâni
  • izvor am văzut doar cel de după Uzina Mărişel
  • peisaje faine între Dealu Mare şi Lăpuşteşti
  • imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipPCckbhOWkM5RCfWIEt3uEEFNKLlaWZCv83l9_r9PLcOmrwlJsHg4of7N9YopgQlA?key=Vm50cDk4cG91cUdReDZrU2owWmFCUkRzZTh2aXlB

TAAacFz.jpg

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.09.2020 at 19:24, Mircea PF said:

Cunosc variantele de evitare a DN 1 dar când merg spre munţi prefer încolo DN1 ca să ajung mai repede în zonele faine de acolo.

Am mers eu duminică (13 sep.) pe valea Gârbăului, prin Vălișoara, până la Lita, cu retur pe șosea, prin Luna de Sus. Ceva mai sus de fostul poligon există panouri cu "Accesul interzis" (cică e ocol silvic), dar am considerat că e doar pt. mașini. Am urcat aproape integral pe biță, deși sunt câteva zone f.abrupte sau cu crengi căzute (prin pădure). Sunt și ceva câini înainte de intersecția cu Tăuți, respectiv pe coborârea spre Vălișoara, dar eu n-am avut probleme. Mi-a luat ceva mai mult de o oră urcarea până lângă aerodromul Sălicea. Pe urcuș era un valău cu apă, dar nu venea apă pe furtun. De coborât am coborât direct (drum f.fain, înierbat inițial și f.puțin rău/ros de ape mai jos), n-am mai mers pe creastă spre releu, așa că am ajuns mai jos de punctul de subtraversare a autostrăzii. Am urcat deci puțin pe vale (câteva sute de metri, aproape plat),  până la pod, de unde e asfalt, am trecut pe sub autostradă și am mers pe drumeagul principal până puțin după mica zonă betonată, după care, încercând să țin direcția spre platoul de dinainte de Lita, am intrat în pădure, unde am fost încântat să văd și drum bine conturat și marcaj (punct roșu pe fond alb). Din păcate, ceva mai încolo am dat de o bifurcație. Drumul bine conturat mergea spre stânga și spre dreapta, coborând ambele. Eu, vrând să țin drumul de culme, am mers înainte, prin hățiș, unde, culmea, continua marcajul. Proastă alegere; am fost nevoit să merg pe lângă biță câteva minute și am ajuns tot în drumul care ocolea pădurea prin stânga și ieșea după Lita, spre Cheile Turzii. Am ajuns la Lita cam la 2 ore și 15 minute de la ieșirea din Cluj. Dacă nu bâjbâiam, ajungeam cam în 2 ore, față de vreo 55 de minute pe șosea ... deci nu merită fără motor, decât ca plimbare în sine, faină altfel, și nu ca scurtătură off-road spre munți (Plopi, etc.).  Varianta spre dreapta (de unde am "rătăcit") s-ar putea să ducă, prin ruta parcursă prima dată, unde voiam să ajung și cred că merită să mai explorez pe acolo. E liniște și pace, chiar plăcut.

 

Bariera din valea Gârbăului (punctul după care am ieșit din drumul "auto", spre dreapta, și am intrat în pădure pe un drum forestier vechi), nu e chiar la drumul principal, dar se vede spre dreapta la bifurcație. E posibil să fie și alte variante de urcare din firul văii dar nu știu/cred să fie mai bune. Știe cineva? Și apropo, e interzis pe acolo și pentru noi bicicliștii?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, MirceaDP said:

 ...Ceva mai sus de fostul poligon există panouri cu "Accesul interzis" (cică e ocol silvic), dar am considerat că e doar pt. mașini...Și apropo, e interzis pe acolo și pentru noi bicicliștii?

Panourile cu "acces interzis" sunt demult acolo. Nu ştiu dacă este interzis pentru biciclişti dar când am mers pe drumul acela înainte până la cascada Gârbău (mai demult) n-am întâmpinat oprelişti, ba parcă erau şi nişte cabane/case care nu prea semănau a ocol silvic.

Câinii erau în culme înainte de coborârea la Tăuţi, la ferma aia de porci? Cu câinii ăia (sau cu alţii tot de acolo) întotdeauna am avut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 ore, Mircea PF said:

Panourile cu "acces interzis" sunt demult acolo. Nu ştiu dacă este interzis pentru biciclişti dar ...

Radu Mititean de la CCN zice că este interzis și pt.bicicliști. Și nu numai acolo, ci oriunde în pădure, dacă nu e drum forestier adevărat (nu drum ”de exploatare” - ceea ce lumea numește în limbaj curent drum de tractor / jeep / căruță)  sau traseu turistic amenajat. Zice că și legislația privind pajiștile are prevederi asemănătoare, și legislația agricolă și cea de arii naturale protejate ... Discuția mea cu el este (și continuă) pe lista/grupul clujbike de pe Yahoo.

 

în urmă cu 19 ore, Mircea PF said:

Câinii erau în culme înainte de coborârea la Tăuţi, la ferma aia de porci?

Primii, la urcare, da, dar au fost mai mulți și mai răi pe coborârea spre Vălișoara, unde este o turmă de oi. Eu nu mă tem de câini și i-am salutat (la propriu) din mers, fără nici cea mai mică problemă. Cei de pe coborâre, vreo 5, au venit spre mine lătrând, deși oile erau departe (nici nu sunt 100% sigur că erau oi). Stătuseră cu un baci la umbră, aproape de traseu, și păreau destul de amenințători, dar eu am zis ceva gen "cuțu-cuțu ce faci?", prietenos, și am continuat hotărât traseul. Am schimbat o vorbă tot din mers (eu cobor încet) și cu baciul, și atunci câinii s-au liniștit de tot. Oricum, la ce pantă este poți trece de ei f.repede și ușor. Mai erau mai jos ceva câini, lângă ceva acareturi, dar n-au venit spre mine. Era parcă și un valău acolo, dar n-am investigat. Și mai jos, era încă un câine, legat lângă drum, dar era mai mult speriat decât fioros. Mi-a fost și milă de el. Arăta tare neîngrijit (atârna blana pe el). Erau și ceva bucăți/hălci de carne veche pe-acolo, grețos, dar am trecut repede și mai departe a fost chiar fain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură cu colţi pe la Colţii Trascăului şi cetatea Colţeşti:

  • traseu: drumul Făgetului-pădurea Podereu-Casele Miceşti-sub Peana-parcul zoo-Sălişte-Pruniş-Crăieşti-Petreştii de Jos-de Mijloc-de Sus-Borzeşti-Rîmetea-Colţeşti-retur pe valea Ierii-Măgura Ierii-Livada-Crăieşti-Ciurila-Sălicea-Cluj
  • 122 km parcurşi de mine îm 10 ore cu pauze cu tot (utilizând asistenţă electrică pe urcare dar cei fără asistenţă electrică au trecut pe lângă mine, ca să fie clar!)
  • 850 m altitudine maximă, 1834 diferenţă de nivel
  • toate tipurile de îmbrăcăminte: asfalt, macadam, drum de care, drum înierbat
  • izvoare amenajate în Râmetea, pe valea Ierii, în Măgura Ierii
  • din drumul spre casele Miceşti am vrut să merg ca de obicei înainte pe dealul Săliştei până la Deleni dar m-a atras asfaltul proaspăt turnat până în Sălişte (ciudat, chiar în sat nu este asfalt, după iarăşi da)
  • coborârea de la Borzeşi la Buru e foarte faină pe prima ei parte înierbată apoi devine abruptă, bolovănoasă şi cu şleauri produse de viituri (io am preferat să cobor pe lângă bicicletă ceea ce vă recomand şi vouă dacă nu sunteţi campioni de DH)
  • de pe valea Ierii sunt mai multe posibilităţi de întoarcere la Cluj:
    • la dreapta din Iara prin Valea Agrişului
    • la dreapta din Iara prin Agriş
    • la dreapta din Săcel prin Filea
    • la dreapta din Lita prin Vălişoara
    • tot înainte prin Săvădisla şi Luna de Sus
  • la cetate nu am mai urcat deoarece era plin de lume şi nu îmi las bicicleta nesupravegheată
  • urcarea la Măgura Ierii este ok, mai abruptă în prima ei parte apoi mai moale cu drum bun
  • tura este dificilă doar în privinţa distanţei şi a jumătăţii a 2-a a coborârii la Buru, în rest este abordabilă
  • Piatra Secuiului merită văzută fiind impresionantă (e considerată una dintre cele 7 minuni ale Transilvaniei) iar satul Rîmetea este o bijuterie unde puteţi şi dormi (cu rezervaţie prealabilă ar fi indicat fiindcă e plin de turişti), aproape toate casele fiind pensiuni tradiţionale; sunt şi campinguri şi pensiuni mai moderne în zonă
  • imagini cu frumuseţile de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipN3N5Ui125l9hslF4dw18ouATqkOMa8wluh9ffdjfvjmj62C2M7uKWh7EzvnjoV8Q?key=cG0wbzYtQllXTWtjeU95cE9tUnVtVFZVOVA4aTB3
  • traseul, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/cluj-coltesti-si-retur-57122192

yJ1hbrr.jpg

 

 

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Când am fost la Alba Iulia am încercat lactatele Torockoi(pe care le recomand) dar cu ajutorul pozelor tale am văzut și unde este odaia cu lactate.  :)

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.09.2020 at 18:18, MirceaDP said:

Varianta spre dreapta (de unde am "rătăcit") s-ar putea să ducă, prin ruta parcursă prima dată, unde voiam să ajung și cred că merită să mai explorez pe acolo.

Duminică am fost iar în zonă, de data asta urcând direct pe deal, dinspre VIVO, și am întâlnit iar panouri cu Accesul interzis, în scurta porțiune în care drumul de creastă intră în pădure. Pe astea, un fel de bannere, scria că e parc natural (cred că ăsta) și scria și de bicicliști că trebuie să meargă doar pe drumuri amenajate și marcate (dacă bine rețin). Acolo era drum bine conturat, dar nu știu/cred să fie și pt.biciclete. Iar amenda e 6.000 lei ...

 

Drumul/varianta spre dreapta, de care ziceam mai sus că merită explorată, se întoarce ... Practic nu merită intrat în pădure pe punct roșu. Se pare că cel mai scurt & bine e pe drumul din stânga, care ocolește pădurea și iese la șosea la aprox. 1 km de Lita, spre Cheile Turzii. Varianta spre dreapta, pe la liziera pădurii, pare că e drumul pe care am mers prima dată și care o ia inițial în jos-dreapta, spre Săvădisla, și apoi la stânga, pe vale în sus, și apoi iar dreapta, etc.. E foarte întortocheat și plin de variante, dar e frumoasă zona (am coborât pe acolo, din apropiere de Lita până în Săvădisla).

 

A, era să uit, drumul care coboară de lângă aerodromul Sălicea în Vălișoara trece pe o proprietate privată ... La bază, unde am zis că e valău și acareturi (+ o mică piscină), era acum o poartă închisă ... Noroc că era joasă și că erau câinii legați ...

 

În concluzie, "scurtătura" off-road prin Vălișoara spre Lita nu e avantajoasă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MirceaDP said:

...scria și de bicicliști că trebuie să meargă doar pe drumuri amenajate și marcate...

Foarte frumos dar prin jurul Clujului eu nu am văzut drumuri marcate pentru biciclişti deci în consecinţă ni se interzice accesul în frumoasele împrejurimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 23 ore, Mircea PF said:

Foarte frumos dar prin jurul Clujului eu nu am văzut drumuri marcate pentru biciclişti deci în consecinţă ni se interzice accesul în frumoasele împrejurimi?

În păduri (cel puțin), dacă nu e drum public, drum forestier clar/adevărat  sau traseu marcat (se pare că merge, dar nu f.sigur, și cel pt.mers pe jos, de genul celui marcat cu bandă roșie din Făget spre Cheile Turzii), oficial nu avem voie. Practic se aplică doar dacă critici ceva tăieri, gunoaie, etc. ... Așa zice Radu Mititean (mai multe vezi aici și pe lista clujbike de pe Yahoo). 

 

Am mai găsit ceva interesant (deși cam vechi ...) pe site-ul cnadnr. După o primă/scurtă privire mi se pare că orice drum e ok/accesibil dacă nu scrie că accesul e interzis (sau dacă nu e blocat), dar, pe unde am fost eu, la Rezervație erau și panouri și barieră (jos), iar pe finalul variantei drepte de coborâre în Vălișoara era poartă ... Acuma porți pe/la drum am mai văzut, de ex. mai sus de Ijar, dar am considerat că sunt pt.animale (vaci, oi) pt.că nu aveau lacăt. Barieră mai era pe drumul militar din Stolna spre Plopi (numai până la cabana militară) + un bolovan imens care bloca accesul la el/cabana militară dinspre Someșul Rece. Tot pe acolo era blocat cu șanțuri fostul drum Bechtel dintre autostradă și carieră. Deci cam astea ar fi interzise pe la noi, plus potecile nemarcate (inclusiv dacă mergi pe jos),  plus, desigur, tăiatul aiurea pe iarbă sau printre copaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură spre nordul Clujului numai pe asfalt, deci bună şi pentru cursiere:

  • traseu: Cluj-Chinteni-Deuşu-Băbuţiu- Şoimeni-Panticeu-Dârja-Pâglişa-Dăbâca-Luna de Jos-Bonţida-Jucu de Sus-Apahida-Cluj
  • 104 km parcurşi de mine în 8 ore cu pauze şi asistenţă electrică pe ici-colo la urcări şi datorită vântului turbat din faţă
  • altitudine maximă 570 m, diferenţă de nivel 818 m
  • asfalt bun şi foarte bun, mai puţin în Bonţida pe alocuri dar este în curs de refacere
  • exceptând urcările de la Deuşu, pe dealul Panticeului şi la Jucu de Sus (pante acceptabile) în rest traseul este un fals plat printre frumoasele dealuri din nord-estul Clujului
  • de văzut pe traseu lacuri pentru pescuit, biserici vechi, conace, castele, zidurile cetăţii de la Dăbâca
  • cetatea Dăbâca nu este semnalizată dar se vede urcarea la ea cum se intră în localitate
  • imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipNd3GkcOJBSahEGX-SMPzUI_E7IuYDPCZN_lsBZlnWSBZgrvXVmz21pcLrHqr1kdg?key=VjJjcTQ2TDFJdWNqbFg4U05GSkNzeHV3SlQ4R3pR
  • traseul, aici: https://www.wikiloc.com/cycling-trails/dabaca-57454210

3EWb7OV.jpg

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură spre nord-vestul Clujului:

IR7wUzS.jpg

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tură frumoasă de toamnă cu peisaje şi culori splendide:

  • traseu: Cluj-ocolitoarea de nord a Floreştiului-Gilău-Uzina-valea Bârlogului-Chirileşti-Păltinei-culmea Păltinei-Dodeşti-gura Bisericii-Muntele Rece-Gura Râştii-Gilău-Luna de Sus-ocolitoarea de nord a Floreştiului-Cluj
  • cca 80 km (inclusiv prin oraş) parcurşi de mine în cca 7ore şi 1/2 cu asistenţă electrică pe unele urcări şi cu pauze cu tot
  • altitudine maximă - 1191 m, diferenţă de nivel - 1211 m (gps telefon)
  • traseu mai dificil din pricina câtorva urcări destul de accentuate de la Chirileşti în culmea Păltinei
  • traseu cu asfalt (până la Uzina şi de la Muntele Rece), macadam (pe valea Bârlogului), drum de pământ (prin Chirileşti, Păltinei, Dodeşti), iarbă (Dodeşti), bolovănos (pe coborîrea spre Gura Bisericii)
  • de avut în vedere că după ploi drumurile de pământ din zonă sunt pe alocuri clisoase sau înnoroiate

Imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipMLThAx72Nz_42UoCD5RvUtyLGmw6COw4e3Kblp6fewSV1r8_CWQBSqexjAWSpJaQ?key=MHQ4cGd4ZUhFSWpXTHFrQkRvSFRJaHFtMkQta05n

Traseul, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/7-nov-2020-09-23-50-60152883

9GqHP5k.jpg

  • Upvote 3
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.