pac

Ture pentru clujeni

Recommended Posts

nu ma asteptam la semne rutiere si nici nu as vrea sa fie vreodata semne rutiere pe acolo 8-) , mai bine sa ramana zona wild. Am intrebat pt am observat ca am o problema de orientare prin apuseniL-) dar se pare ca nu sunt singurul :X

P.S. noroiu si gropile sunt binevenite atata timp drumu ii cel bun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ca e in plan inca o tura in chei, de data asta de vreo 12-14 ore, sa ajung pana la cararea care porneste de la barajul Fantanele.

De unde incepe cararea aceea avand ca reper capatul drumului de dupa Prigoana si cat e de accesibila? Am fost cu Someone-else duminica pana acolo dar n-am gasit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am urcat pe valea Belisului, din Poiana Horia, până pe şaua dintre Vf.Bătrâna şi Vf.Căţeilor. De acolo a fost mai mult push-bike pe traseul cu banda albastră, până la Cabana Padiş; la dus am mers pe o variantă, pe valea Bătrânei. Padişul e... Padiş. Pozele (vor fi) pe Picasa, track-ul nu este relevant de asta data, asa ca nu va fi postat. Pe valea Belişului ar fi doar 12 km neasfaltaţi, dar este drum pietruit in stare bună. Dacă n-ar fi cei 20-30 de km care s-au stricat foarte mult, între Poiana Horia şi centrala hidroelectrică de pe Someşul Cald...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde incepe cararea aceea avand ca reper capatul drumului de dupa Prigoana si cat e de accesibila? Am fost cu Someone-else duminica pana acolo dar n-am gasit-o.

Nu stiu exact unde incepe, cert e ca la 50 de m de capatul drumului e deja acolo. Noi am trecut pe acolo inapoi pe malul sudic, caci am legat bicicletele dupa ce se termina drumul, dupa ce le-am carat un pic prin boscheti si printre pietre. Este o piatra mare alungita pe malul sudic (de vreo 3 m), care ajunge pana in apa, si pe care e destul de greu sa o treci pe jos mergand pe malul sudic, am trecut cu 10 m amonte de ea Somesul pe cateva bucati de lemn aruncate in el pe post de pod. Cararea parea ca mai continua pe malul nordic.

Bicicleta o poti doar impinge/cara in spate pe poteca, asa ca nu are rost sa mergeti cu ea, dar mersul pe jos e lejer pe poteca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta o poti doar impinge/cara in spate pe poteca, asa ca nu are rost sa mergeti cu ea, dar mersul pe jos e lejer pe poteca.

Multumesc pentru informatii. Speram ca se poate ajunge pana la baraj cu bicicleta ( pe harta muntilor Apuseni este trecuta poteca dar pe cea a muntilor Gilaului lipseste).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la drumul de la P.Horea la "vf.Batrana ( padis)" - daca te referi cumva la drumul dintre P.HOrea si vf. Batrana de langa Poiana Calineasa ( de unde mai e o bucata buna pana in Padis) - e drum de masina neasfaltat, de regula il parcurg si Dacii si masini "obisnuite", dar trebuie grija ca sunt portiuni mai spalate si denivelate - mai sigur e cu o masina de teren sau in orice caz garda inalta la sol. Situatia se poate schimba des - poate fi azi f. OK si maine daca trec niste peridocuri cu zeci de tone de lemne dupa o ploaie zdravana drumul poate fi prost. De biciclete e Ok oricand.... pana in Poiana Calineasa. Traversarea poienii Calineasa si urcusul pana pe Sleaul Batranei este doar drum de care, destul de putin vizibil, poate prezenta probleme de orientare pentru cine nu il stie si are si cateva scurte portiuni ce pot implica push-bike. Ultima oara l-am facut pe bicicleta in 2006, deci nu stiu daca nu sunt ceva modificari recente majore... Radu Mititean / CCN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba de Poiana Horea, stie cineva cum ii drumu dintre Horea si Poiana Horea? Adica ii usor de nimerit?...ca pe hartile de la dimap pare un haos total de drumuri.

Nu sunt probleme de orientare intre Horea si Poiana Horea, ca e practic singurul drum carosabil ( e lat, pietruit cu bolovani mari). Doar in pasul Ursoaia e o ramificatie ( drum la stanga, prin Marsoaia si Vf. Clujului spre Ghetarul de la Scarisoara).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. Speram ca se poate ajunge pana la baraj cu bicicleta ( pe harta muntilor Apuseni este trecuta poteca dar pe cea a muntilor Gilaului lipseste).

Harta Apusenilor DIMAP 1:200.000 ca marea majoritate a hartilor de la DIMPAM este facuta "din birou" si a preluat mare parte din greselile si lipsurile hartilor mai vechi dupa care este copiata. Si harta M-tilor Gilau de la DIMAP are asemenea probleme, si ca si cai de comunicatie, si ca si toponimie...

Valea Somesului Cald intre Rusesti si barajul Fantanele, alaturi de V.Racataului intre Racatau si Dobrus, este una din putinele sectiuni de vai mari din nordul Muntilor Apuseni care nu au drum si nici poteca clara, continua, ci a ramas ceva mai salbatica. Pe anumite portiuni sunt segmente de poteca clara, si chiar de urme de tras lemne, unele cu iz de drum de tractor ( de ex. in zona confluentei cu Apa Neagra) dar drum propriu-zis se contureaza abia din poiana / casele "La Marchis" aproape de barajul Fantanele. Traseul nu merita facut cu bicicleta, ca o cari in spate sau o impingi cel putin 75-80% din traseu - nici pe jos nu e usor pentru cei neobisnuiti cu trecut apa sarind pe pietre si discovery... Eu am facut traseul Rosesti - baraj Fintinele de cateva ori pe jos, si a variat mult durata - odata cand era apa mica si pietrele uscate ne-a luat vreo 6 ore de mers "intins" - odata cand eram mai multi si apa mai mare si a mai si plouat, ne-a luat vreo 11 ore... Au facut in anii '90 trei colegi de club cu bicicletele in spate traseul, asa de ambitie sa zica ca au fost pe el cu bicicleta --- Practica au dus MTB-urile in spate aproape tot drumul, in multe zone mergand prin apa, ca pe poteca cu bicicleta in spate s-ar cam fi agatat prea des de crengi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un raspuns mai vechi legat de discutia cu toponimia m-tilor Gilau:

=====================

Am vazut ca s-a discutat subiectul toponimie pe harti ref. M-tii Gilau-Mt. Mare. Toponimia pe multe harti e facuta "dupa ureche". E adevarat ca unele toponime sunt neclare sau multiple sau variabile in timp, in functie de localnicii chestionati, dar de regula majoritatea problemelor de toponimie pe harti se explica prin GRESELI comise de un anume cartograf sau persoana care a colectat date pe teren, si apoi preluate din harta in harta. Eu umblu de aproape trei decenii prin M-tii Gilau-Mt.Mare pe jos, pe schiuri si pe bicicleta si am discutat cu mii de localnici, inclusiv pe teme de toponimie, si am facul lungi liste cu greseli clare care sunt copiate din harta in harta. Am pus chiar un capitolas special pe tema asta in ghidul turistic "Zona turistica Baisoara si Masiul Muntele Mare" editat de mine in 1996, si care poate fi gasit free pe Internet pe site-ul www.alpinet.org ( COntine multe descrierei de trasee, si la multe e specificat si daca si cat de pretabil este pentru MTB... Trecand anii insa nu toate descrierile mai corespund perfect cu situatia pe teren....) Acolo am precizat si ca "Vf.Tarlavii" este o greseala, corect este vf. TARTOVA" (primul "a" nu e un "a" ci ca in "paine" - nu stiu cum sa scriu cu font romansc pe forum, ca de regula nu scriu pe forumuri...). Asa cum si vf. Testiesu apare pe diverse harti in mod gresit ca "Trestiesu", sau Scarita-Belioara apare gresit ca Scarisoara-Belioara....

Radu Mititean

CCN

=================================

PS

Eu intru foarte rar pe forumuri... Asa ca daca aveti intrebari legate de trasee in zona CLujului si in M-tii Gilau-Mt.Mare puteti intreba pe lista clujbike@yahoogroups.com sau pe adresa de e-mail a CCN office@ccn.ro, ca e-mail-ul il verific de regula zilnic, fiind comod dintr-un click se descarca in careva zeci de secunde local toate mailurile si se sorteaza automat, pe cand pe forumuri trebuie sa intri pe rand, sa te loghezi etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Valea Somesului Cald intre Rusesti si barajul Fantanele...

Multumesc pentru informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cea mai indrazneata actiune a societatii civile din ultimul timp la Cluj: Da-le soferilor o sansa! Ei nu se pot deplasa ca noi! Critical mass 2 (intalnire Casa Matei, vineri 12 iun, ora 17.00)! Da logoul mai departe biciclistilor pe care ii cunosti Critical mass 2 | slicker Critical mass 2 este si o masura de protest impotriva construirii parcarii si distrugerii parcului de la Minerva, Manastur! Detalii aici – Ziua de Cluj - Fierbe M?n??turul Daca soferii ne blocheaza parcul, noi le blocam drumul!

O:-)haide biciclistilor sa ne adunam vreo mie...:(( sa demonstram besinosilor din trafic ca EXISTAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primaria e in toate mintile? Cum sa strice parcul de-acolo? E singura verdeata din Manastur! Si ce calcul e asta

Conform documentaţiei aferente parkingului, parcul de 2.197 mp se va desfiinţa, însă în proiectul final este prevăzută o suprafaţă mult mai mare, 2.594 mp de spaţiu verde, majoritatea fiind amenajat în faţa viitorului parking, înspre strada Primăverii

Adica tot parcul e necesar pt. constructia aia si mai raman 2594 mp pt verdeata? Pei sa construiasca pe aia 2500, daca sunt ...

Cum a iesit critical mass-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primaria e in toate mintile? Cum sa strice parcul de-acolo?

Observatia ta este de bun simt dar se pare ca Primaria utilizeaza in actiunile ei algoritmi care scapa puterii noastre de intelegere; probabil ca parcurile viitorului vor arata ca in poza atasata in timp ce Primaria ne va explica cresterea exponentiala a spatiilor verzi prin includerea in intravilan a muntilor Gilau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut sambata tura Cluj-Rimetea si intors pe urmatorul traseu: am mers pe banda rosie pana la cariera de la Sandulesti, de acolo am urcat pe creasta la Cheile Turzii; am urmarit cum ploaia din zona Rimetea in cca. 30 min s-a mutat cu 20 km mai la est, asa ne-am facut curaj sa continuam; am coborat pe asfalt la Petrestii de Jos si am facut stanga la prima bifurcatie directia Borzesti (7 km) si chiar inainte de sat se face un drum la stanga pe care veti gasi si niste indicatori catre Cabana Buru 3 km pe marcaj triunghi rosu. Traseul este un deliciu de MTB pe drum forestier intr-o vale ingusta si salbatica, care iese pe valea Ariesului la 4 km mai jos de Buru. De aici am mers prin Buru la Rimetea pe asfalt. Am ciocnit o bere in centru cu burta la soare si cu ochii la Piatra Secuiului. Ne-am intors tot prin Buru dar urcand pieptis la deal si pe urma pe pasune pana am dat de acel drum pe care am urcat de la Petresti si de aici am urmat traseul de dimineata pana acasa :) cu diferenta ca pe ultimii 6 km prin Faget am mers pe intuneric cu luminile aprinse... o experienta in sine.

Am facut in total 120 km, din care max. 30 pe asfalt, timp de pedalat 9 ore, tura a durat de la 8 pana la 23, intr-o zona fantastic de frumoasa a Apusenilor, mai ales Valea Borzesti. Asa ca nu am avut probleme cu ploaia, si cu noroiul doar pe bucata de Faget dupa Casele Micesti pe banda rosie (zona cunoscuta sub numele de Fagetul Noroios).

In poza in centru putin stanga se vad Cheile Turzii iar undeva in dreapta in zare Piatra Secuiului. Restul pozelor aici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un traseu facut sambata cu de toate: asfalt (prea mult) si cu vant tare din fata, macadam, drum de care, freeride, urcari decente pe dealuri, coborari lungi, mult drum relativ orizontal si cu final intr-un defileu pitoresc (din pacate ne-am oprit la intrare) pe ruta: Baciu-Suceagu-dealul Bator-Gilau-Capusu Mare-Capusu Mic-valea Capusului si retur pe E60. Cateva imagini aici:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poza din tura de vineri - duminica, Bologa - Piatra Talharului (somn) - Cetatile Ponorului - Glavoi (somn) - Cluj.

Imagine postată

Restul aici, aici si aici.

Vineri a plouat, cu mici pauze, de la coborarea din tren la 4 dimineata pana la 5 dupa masa. Am pornit pe intuneric, am urcat la Cabana Vladeasa, apoi pe banda albastra am mers pana pe Varfurasu, unde m-am bagat intr-o casa mobila de oier, si am asteptat vreo 7 ore sa se ridice ceata, caci n-avea rost sa merg si sa nu vad nimic. Ceata s-a ridicat, dar a suflat un vant cumplit. Hainele "impermeabile" mi le-a udat ploaia, asa ca singurele haine uscate erau niste pantaloni scurti, un tricou si o bluza. Satul de vant in pantaloni scurti, pe la 7 jumate am pus cortul inainte de Piatra Talharului.

A doua zi, de la Carligate am coborat direct spre Padis, caci iarasi sufla vantul rece, si venea ploaia dinspre Stana de Vale. Pe coborarea de pe Carligate mi s-a rupt portbagajul, asa ca drumul Glavoi - Cluj l-am facut cu portbagajul "bandajat". Ajuns in Glavoi am pus cortul, si am plecat la Cetatile Ponorului (caci in padure nu e vant).

Duminica pe la 11 am pornit spre Cluj.

Traseul Vladeasa - Padis este destul de bine marcat. Are doar doua probleme de marcaj minore:

  • am pierdut marcajul o singura data pentru vreo 100 m inainte de Nimaiasa, dar am dat din nou de el
  • "intersectia" spre Padis pe Carligate nu e marcata, dar am observat-o fiindca au aparut alte doua marcaje.
Intre Varfurasu si Nimaiasa sunt vreo 2 km de drum cu noroi, balti in care daca intri te afunzi pana la butuci (am intrat in una pe bicicleta si ghetele nu mi se mai vedeau in apa, asa ca pe restul le-am ocolit in padure). La capatul Nimaiesei este o inca o portiune de impins, de vreo 300 de metri (urcus prea abrupt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiti, se poate ajunge (cu bicicleta de trekking) din Petrestii de jos la Buru prin Petrestii de sus (sa nu mai ocolesc prin Cheile Turzii sau Sandulesti, Turda)? Am gasit o harta care arata un drum pe acolo dar nu stiu care e starea lui.

Multumesc.

Nu-mi dau seama daca iti ofera exact raspunsul la intrebare, dar daca te duci prin Ciurila pe drumul judetean pana la Petrestii de Jos, chiar inainte de ultima catarare catre Cheile Turzii ai indicator Borzesti 7 km la dreapta; drumul este de macadam pana la sat, unde poti fie sa te duci inainte (la sud) pe pasune si la capat o coborare abrupta de cam 1 km pe drum de care cu bolovani mari, ajungi in Buru. Noi pe acolo ne-am intors, sunt pozele in care impingem la toagle [-X Sau poti sa faci stanga si prin padure iesi la 4 km mai jos de Buru.

Dupa aprecierea mea amandoua variante se pot parcurge si pe trekking.

In dreptul versantului cu pietre din a doua poza am facut stanga si la indicatorul din a treia poza din nou la stanga pe marcajul triunghi rosu; daca esti acolo, in stanga pare o jungla impenetrabila dar nu e chiar asa, se poate parcurge. In fata nu stiu cum e. De la jalon pana in Valea Ariesului va conduce marcajul pe cele doua variante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vine cineva duminica in una din astea ?

  • Rusesti - Defileul Somesului Cald, 85 km + 10 km pe jos, 90% asfalt, 12 ore
  • Lapustesti - Dealu Mare - Defileul Somesului Cald - Lapustesti, 100 km + 5 km pe jos, 75% asfalt, 12 ore
  • Cluj - valea somesului rece, pana aproape de Blajoaia, 120 km, 70% asfalt, 11 ore
  • Valea Rasca Mare - Catunul Muntele Rece - Sub Chicera lui Matei (1350 m) - Valea Hanca Mare, 85 km, 75% asfalt, 9 ore
  • Cheile Turzii, pe banda rosie, 65 km, 100% offroad, 8 ore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "banda rosie"?:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "banda rosie"?:">

Marcajul de creasta care duce din capatul Manasturului pana la Cheile Turzii si mai departe. In majoritate drum de care. Sunt cateva portiuni de urcus (dus-intors vreo 1000 m diferenta de nivel cred), in rest e destul de plat. 99% practicabil pe bicicleta. Edited by csuporj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcajul de creasta care duce din capatul Manasturului pana la Cheile Turzii si mai departe. In majoritate drum de care. Sunt cateva portiuni de urcus (dus-intors vreo 1000 m diferenta de nivel cred), in rest e destul de plat. 99% practicabil pe bicicleta.

Sar'na pt. raspuns! Am dedus din context ca e voba de marcaj dar nu si ce marcaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcajul de creasta care duce din capatul Manasturului pana la Cheile Turzii si mai departe. In majoritate drum de care. Sunt cateva portiuni de urcus (dus-intors vreo 1000 m diferenta de nivel cred), in rest e destul de plat. 99% practicabil pe bicicleta.

Sar'na pt. raspuns! Am dedus din context ca e voba de marcaj dar nu si ce marcaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.