altfell

Biciclete furate

Recommended Posts

Bine, ma, una ii sa ramai fara o bicicleta de 200-300 de lei, alta ii sa ramai fara una de 3000 lei, la care ai strans cureaua luni bune sa ti-o poti lua. Vezi unde bat?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inceput acest topic nou pentru a ne putea ajuta la greu.Poate reusim sa mai stopam din flagelul asta.

Incep tot eu,din pacate,mi-a fost furata bicicleta dintr-unj garaj din zona 7 noiembrie.A fost furata impreuna cu alte doua biciclete a unor prieteni de ai mei asa ca acum am cam ramas toti pedestri,ceea ce este tare nasol va spun sincer.

Bicicletele erau asa :un Corratec x-vert cross 2010,un Neuzer Mistral si una no name dar iti faceai treaba cu ea.

Atasez poze cu ele si cine poate sa dea relatii despre ele(poate le vede in trafic,aude ceva )este rugat sa dea mail la adresa mea.Oferim recompensa 400 ron pentru orice informatie care duce la gasirea lor.

Va multumesc anticipat pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ sa specifici mai clar orasul in care a fost furata (poate nu este evident pentru toata lumea), eventual data/perioada in care au fost furate

+ POZE, semne distinctive!!

In rest, te anunt daca vad ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de cum si ce sa-ti legi prin oras.

Tocmai m-am plimbat vreo 2 ore prin centrul Parisului si am aruncat o privire la multitudinea de biciclete din oras. Ce se poate observa:

- cam 80% dintre ele sunt biciclete modeste, noi sau vechi, cu o valoare de sub 100 de euro, poate chiar sub 50 de euro in cazul unora; pot sa numar pe degete bicicletele cu echipare mai "smechera" decat Shimano Alivio, de exemplu;

- cred ca pot sa numar, din nou, pe degete bicicletele care nu erau legate cu macar un U-Lock, uneori chiar cu combo U-Lock + lant de-ala de 3 kile de la Abus sau macar inca un lant solid (fie el de-ala "clasic" din punct de vedere al constructiei, cu cablu de otel impletit); repet, niste biciclete de sub 100 de euro; un U-Lock ieftin din Decathlon era 25 de euro, de un Abus nu mai zic; faceti voi calculele;

- binenteles, puzderie de biciclisti, de toate varstele, de la tineri echipati sport la doamne trecute bine de 50 de ani in fusta si cu poseta pe umar;

Io cred ca daca francezii, cu salariile lor si pretentiile lor de fondatori si piloni ai Europei moderne isi "permit" sa mearga prin oras cu biciclete ieftine si pricajite, atunci putem si noi. Lasati carboanele acasa cand mergeti la aprozar, ca nu rade nimeni de voi. Si daca rade, va puteti lipi oricand un sticker cu "My other ride is your mom.".

Cat despre legatul lor, nu mai am ce zice. Or fi prin Paris o gramada de indivizi cu buletin de RRomania, dar ma gandesc ca nu e o rata a furturilor de biciclete mai mare ca in tara lor de bastina.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Cat despre legatul lor, nu mai am ce zice. Or fi prin Paris o gramada de indivizi cu buletin de RRomania, dar ma gandesc ca nu e o rata a furturilor de biciclete mai mare ca in tara lor de bastina.

Nu'sh ce sa zic aici.

Majoritatea covarsitoare a biclelor de pe forumuri, aflate la vanzare, sunt "proaspat aduse" sau (asta m-a spintecat de ras) "nerulate in Romania".

Parerea mea este ca la noi nu se fura nici macar 10% din ce se fura pe afara. Deci suntem incepatori ca sa zic asa in metode de protectie.

Pe de alta parte bicla nu se lasa nesupravegheata. Punct.

Eu nici cu 100Kg de lanturi legate nu as lasa-o pe casa scarii.

La munca o tin legata in rastel la 2m in fata gheretei paznicului si in fata unei cameri de luat vederi. Daca nu ar exista optiunea asta as lua-o cu mine in birou. Iarasi punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am observat si eu ca exista categoria asta de biciclete SH "aduse de-afara". Adica no, sunt surse de incredere (ma refer la magazine serioase care le aduc pe cinstite, chiar daca sunt recuperate de prin centre de colectare sau de mai stiu eu pe unde), dar sunt si o gramada de samsari care tot aduc biciclete de pe-afara si le vand "cunoscatorilor".

Cu toate astea, bicicletele respective sunt de multe ori biciclete destul de scumpe si ferchezuite, adica nu genul de biciclete cu care se plimba lumea prin oras prin tarile respective. Posibil sa le fure de la oameni de prin garaje / balcoane / curti / mai stiu eu ce, alea fiind bicicletele lor "bune". Am observat ca strainii sunt destul de neglijenti cand vine vorba de securitatea locuintei si mai ales a bunurilor lasate prin curte, mai ales prin orasele mai mici. Asta ar putea sa explice o oarecare afluenta de biciclete "din vest".

Ce voiam eu sa evidentiez e ce s-a spus deja in destule randuri pe aici: bicicleta ieftina + sistem de legare eficient = varianta cea mai sigura pentru oras. Am adus inca un exemplu care sustine ideea - exemplul strainilor dintr-o tara in care biciclistii reprezinta un procent chiar semnificativ din vehiculele aflate in traficul urban. Iar daca ai treaba cu bicicleta smechera prin oras, n-o scapi din campul vizual nici 5 minute. Cat despre casa scarii - aia-i sinucidere. Am aflat-o si eu pe pielea mea acum cativa ani. Din fericire victima a fost un DHS, iar disparitia lui mi-a adus numai bucurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am remarcat ca cea mai sigura locatie pt bicla este interiorul casei.Nu scara,nu garaj,nu curte,nici macar balcon-in casa.

cat despre legatul biclei in oras-eu am 2 anti-furturi destul de sanatoase:unul luat de la Decathlon,iar altul de motocicleta.Pe cel de la Decathlon au incercat sa il taie,insa nu au putut trece nici macar de primul strat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de un lant ca acelea imbracate intr-un material textil negru, cu lacat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, apelez la ajutorul vostru in legatura cu furtul unei biciclete.

mi s'a furat bicicleta ieri seara(23.05.2012) in intervalul orar 19:30-22:30, mai exact mi s'a spart usa beciului (boxei) in care depozitam aceasta bicicleta, usa era asigurata cu lacat dar asta nu prea l-a/i'a incomodat s'o ia.

am anuntat politia si sper sa gaseasca ceva dar... oricum, incredere mai multa am in colegii de breasla care poate au vazut'o cumva prin oras sau imi pot da orice fel de sfaturi care ma pot ajuta sa'mi recuperez bicicleta.

mtb'ul este facut piesa cu piesa, niplu cu niplu, tot.

cadrul este unul Ritchey, are o culoare albastru electric, furca este neagra, este echipata cu cauciucuri de strada Bontrager Road Warrior 1.5 (in poza sunt niste cauciucuri mai vechi Schwalbe Durano).

cercuri remerx negre, nipluri negre, spite inox.

saua este alb cu negru marca Selle Royal(nu este cea din poza, poza este mai veche).

am aici 2 poze:

post-12953-0-34374400-1337865307_thumb.jpgpost-12953-0-87574600-1337865313_thumb.jpg

in caz ca o vedeti cumva: 0766 10 79 88 (sunati oricand)

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa mentionez zona din care s'a furat...

zona aeroport, blocurile militare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

relativ off topic-azi am mers la un interviu si printre intrebarile adresate HR ului de acolo s-a numarat si urmatoarea :"Eu vin cu bicicleta la serviciu,aveti locuri special amenajate,ceva gen rastel,pt a o depozita?"

Raspunsul lor m-a uimit,in sensul pozitiv:"Nu,din pacate nu avem,dar nimic nu va opreste sa o luati sus in birou.Asa va asigurati ca nu va fi furata"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat multe companii în care se găseşte un cap care să sacrifice 1-2 locuri de parcare pentru un rastel de biciclete. Dacă vin suficienţi angajaţi cu bicicleta se face. Iar masa critică e mică, gen 5 biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nici garajele nu-s "safe" contra hotilor. Niste hoti au spart 4 garaje la rand, oprindu-se la al meu, care nu l-au spart. Acum chiar am devenit paranoic, caci am 5 biciclete in garaj. Bicicleta mea am luat-o in casa, o tin pe balcon de acum incolo, fara nici o discutie. Am crezut ca imi pierd cumpatul cand am constientizat ce noroc am avut :)). Cred ca o sa pun un sistem de alarma la garaj cu un senzor de miscare si un receptor wireless, cu o alarrma mica in casa, sa aud daca ii spart garajul. eventual leg un traf de 110v si bag faza pe usa garajului, vezi dupaia distractie, aici ii mai complicat deja, trebuie izolat, tras curent.

Unele garaje aveau clopot metalic deala care protejeaza lacatul, inca nu am inteles cum le-a spart pe alea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he, eu de aia ţin bicicleta în casă, deşi am garaj în spatele blocului. Se uită toţi vecinii la mine ca la un nebun când mă văd cu bicicleta pe scări, dar asta e. Imediat în apropiere îşi au colibele "discriminaţii", aşa că aproape toate garajele au fost sparte cel puţin o dată. Al meu a scăpat până acum, cred că-i descurajează uşa cu ială + lacăt, ceilalţi au doar lacăt :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unele garaje aveau clopot metalic deala care protejeaza lacatul, inca nu am inteles cum le-a spart pe alea...

Din ce stiu, se baga un lant zdravan prin lacat si se face mangealac cu o ranga in buza clopotului (sau doar ranga daca clopotul e mic), lacatul cedeaza destul de usor mai ales daca este ieftin. Sa nu ma intrebati cum anume, ca asa ne-au zis si noua politaii cand s-au spart toate garajele din parcare.

Ca sa se evite chestia asta, ai batrani, puneau 4 piulite mari pe belciugul lacatului ( 2 dreapta, 2 stanga) sa nu mai incapa lantul su ranga. Cine a facut chestia asta + un lacat mai zdravan = garaj neatins

PS Asta se intampla pe vremea lu' Ceasca, asa ca nu stiu cat mai este de actualitate

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Unele garaje aveau clopot metalic deala care protejeaza lacatul, inca nu am inteles cum le-a spart pe alea..."

la 3-4 dimineata cand vin ei sa fure, nu prea auzi pt ca stiu jegosii cand sa actioneze.

la ora aia majoritatea dorm dusi(adica cei care stiu ca au lacate la garaje) iar cei care nu dorm nu prea sunt interesati de ce se aude pe afara...

si hotii isi pefectioneaza mereu metodele prin care sustrag diverse bunuri.

niste jeguri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de talanga, ci de proeminenta metalica din jurul lacatului, care protejeaza la lovirea lacatului cu ciocanul, folosirea de rangi, bomfaiere, flex etc.

adica asa:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Ieri dimineata s-a furat din CLUJ (e a unui prieten).

Cadrul e cube, dar sunt lipite stickere Atycon, jante Mavic, cauciucuri Schwalbe, angrenaj Shimano Deore H1, furca Rock Shox Dart 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de talanga, ci de proeminenta metalica din jurul lacatului, care protejeaza la lovirea lacatului cu ciocanul, folosirea de rangi, bomfaiere, flex etc.

adica asa:

Imagine postată

exact despre asta spun... ce unelte folosesc ca sa poata sa sparga un lacat protejat asa? Ranga nu merge, ciocan si bomfaier nici asa. SIngura optiune ar fi un burgiu cu care gauresti broasca, dar unele lacate mai "destepte" au o chestie anti-drill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SIngura metoda ar fi modelul ASTA de lacat + clopotul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.