hirschpek

Producatorul DHS

Recommended Posts

In aceeasi ordine de idei, a postat radiera link-ul pt cursiera de carbon DHS ;))

Prin nr.3 sau 4 din Mbike era un articol referitor la DHS si scria ca au investit nemtii in fabrica. De asta s-ar putea sa apara modelul ala la ei pe site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

au intrat niste nemti pe felie :

http://www.dhsbike.ro/index.php?id=8

Acum eu cred ca o sa mareasca pretul si o sa fie bicle de peste 1000 de RON.

Acum cat timp se imbunatateste raportul pret/calitate e bine .. dar sper sa nu faca aceleasi biciclete de agrement la preturi "germane" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citat de pe http://de.wikipedia.org/wiki/Prophete

„Prophete produziert und vertreibt unter dem eigenen Namen hauptsächlich Fahrräder und Fahrradzubehör des unteren und mittleren Preissegments für SB-Warenhäuser und Baumärkte.“

„Prophete produce si vinde sub acest nume mai ales biciclete si piese & accesorii de bicicleta din segmental “low si middle” (sau printre ele ;)) pentru “supermarket-uri” (Carrefour; Metro, Tesco si alti vinzatori de peste, cirnat, detergent, flori de plastic etc.;))) si “construction market-uri” (Obi, Toom, Praktiker si alti vinzatori de leaturi, dibluri, cuie, ciment, oneway-scule etc.;))

Fara a critica DHS sau Prophete (nu ma intereseaza) cred ca de aici se poate deduce mult despre calitatea produselor si despre clientela pentru care aceste produse sint concepute si fabricate.

Cred ca imbunatatirea raportului pret / calitate e iluzoriu; Prophete vrea in primul rind sa produca cit mai ieftin, la taxe minimale pentru a vinde in Occident cu un profit cit mai mare (asta unii numesc globalizare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

au intrat niste nemti pe felie :

http://www.dhsbike.ro/index.php?id=8

Acum eu cred ca o sa mareasca pretul si o sa fie bicle de peste 1000 de RON.

Acum cat timp se imbunatateste raportul pret/calitate e bine .. dar sper sa nu faca aceleasi biciclete de agrement la preturi "germane" .

si iata ce scrie pe siteu dhs "Bicicletele marca DHS reprezinta combinatia perfecta dintre componente de cea mai buna calitate tehnica, cadre si roti futuristice, culori si design care iti fura privirea."

exprimarea "iti fura privirea" ii singura chestie adevarata de aici, si fura ii un cuvant folosit bine-dhs chiar iti fura(bani, timp, nervi, chiar si privirea)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca va uitati putin la cursiera, cred ca veti observa ca DHS sunt (printre) primii care echipeaza un carbon cu tiagra ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca nu prea este o bicleta placuta de multi, dar eu am facut rost de una la mana a2a, pe care am avut-o sub mana ceva timp, merge binisor pentru cati bani am dat pe ea, 2 probleme am insa, sa-mi scuzati exprimarea, dar sunt incepator, n-am invatat de mult sa merg pe bicla. Cred ca a fost lovit intizatorul sau inchizatorul, cum s-o zice, care schimba pinioanele, l-am dus la cineva l-a indreptat, se schimba bine, dar cateodata cand dau 1, sta pe 2, se duce greu pe 1, apoi la 2 sta pe 3, ma rog nu este foarte deranjant, dar cat ar costa unul nou, sau mai bine merg asa? Se aude un fel de pacanit la lant, dar cred ca asta e normal. Acum am observat un scartait la roata din fata, la butuc cred, am intors bicicleta si cand o invart scartaie, ce credeti ca ar putea fi? Mie mi-ar placea sa mesteresc eu la ea, am si spatiu, doar sa-mi dati cateva sfaturi, multumesc si sper sa nu imi spuneti ca de ce mi-am luat DHS la mana a doua, de asta am avut bani, de asta mi-am luat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sfat timid: mergi pe ea, reparo, dar daca iei componente noi ia-le fara zgarcenie si fa-ti alta. Nu le pune pe asta. Fa-ti alta in timp si o sa iasa mult mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sisu_stelistu: chiar bicicleta SH nu recomand dar si SH si DHS .. deja e prea mult chiar si pentru mine :) .

De curiozitate cat ai dat pe ea ? poate era mai bine sa iei una noua :D chiar DHS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Sunt si eu posesorul unui DHS, nu ma mandresc, nu mi-e rusine cu ea, pur si simplu o am. La vremea achizitionarii (2006) nu stiam o boaba despre bicicletele bune, stiam un lucru: sa nu imi iau bicla cu suspensii de la DHS; asa ca mi-am luat un model HT cu furca fixa, din aluminiu (370 RON parca), destul de usoara. Eram f. mandru atunci, dar intr-o zi mi s-a rupt ghidonul (o teava de aluminiu, fara intarituri, nimic) in momentul cand am franat mai brusc pe fata. Noroc ca nu am avut viteza (exersam front wheel 'wheelie' daca pot spune asa ). M-a pus pe ganduri intamplarea asta, mi-am luat un ghidon de otel si am zis slava Domnului ca nu s-a intamplat in alte imprejurari (de ex. pe la 65 Km/h, ca atat am prins max. cu ea).

Anul trecut mi-am luat un entry-level de la Orbea si s-a simtit diferenta, mai ales datorita geometriei cadrului. La DHS un mare dezavantaj e faptul ca pt. un model nu ai decat o singura marime la cadru. Chiar si dupa ce mi-am luat bicla noua am mai mers si cu DHS si oboseam de 2 ori mai repede pe cea veche; pun totul pe seama geometriei cadrului, intrucat rotile erau de la Orbea si angrenajul era tot prowheel.

Ce-i drept, nici atunci cand mi-am achizitionat noua bicicleta nu stiam mare lucru despre ce inseamna o echipare buna; stiam doar ca Orbea e firma cunoscuta si atat. Abia dupa ce am dat si eu join pe forumuri (ciclism, respectiv iasibike) mi s-a mai luminat mintea.

Acum, ca sa pun in balanta comentariile de mai sus: la un DHS nu prea poti face upgrade si nici nu se merita (furca e din aceea subtire; deraiorul spate se prinde direct pe cadru si nu prin intermediul unei urechiuse, ceea ce poate fi dezastruos pt cadru in cazul in care prinzi deraiorul intre spite -vezi Tur de Iasi, oct. 2007-). E mai bine sa ai un cadru bun, roti bune (caseta pe spate), caci restul se poate schimba. Eu am inceput cu un up-grade la furca si e doar un inceput ;)

Ca sa aiba si DHS o bila alba: La 'Tur de Iasi' cineva cu un DHS identic cu al meu s-a clasat pe locul 9 overall. Va las pe voi sa concluzionati.

Sper sa nu fi fost prea obositor cu expunera parerii proprii.

O saptamana frumoasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut niciodata FB, RB sau DHS. Am avut un Median, luat din carrefour cu 450 de lei, acum vreo 5 ani. M-a tinut foarte frumos pana acum, doar ca am crescut prea mult pentru cadrul respectiv.

Am vazut si la orbea biciclete foarte bune de 250 de euro.

Vorbesc in necunostinta de cauza, dar nu recomand nimanui cele 3 marci precizate mai sus. Am prieteni nefericiti cu astfel de biciclete si le vad cum practic se dezmembreaza in mers....pinioane sarind de pe butuc in mers, etc...

Ma scuzati pentru offtopic...sper ca nu am deranjat pe nimeni cu interventia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maine adik azi o sa ma duc la DHS (Bucuresti) sa vad dak au ceva bun kr sa merite intr-adevar. O sa fac un esperiment pe banii mei, nu multi, o sa iau ceva de 500 RON(5mil in bani vechi). Dar sa va zic ceva, eu ma pricep la bicle, nu ma laud dar stiu mecanica si imi dau seama doar privind anumite detalii dar e sigura o bicla sau dak mai tre bagati bani in ea.Sa va dau cateva detalii la ce sa va uitati dak nu aveti incotro(buget redus sa-i zic), dar sa faceti asta pe loc atunci cand o cumparati , dau cateva exemple :

1:spite -puneti mana pe cate doua si strangeti usor dak se freak intre ele prea mult nu e bine dar nu e ceva grav rugati mesteru sa le stranga, tot la capitolul asta verificati dak rotile sint centrate, dak merg fluid- adik sa nu stea vre-o placuta de frana pe disc(dak are ) sau sa nu intre in contact janta cu sabotul , sa va uitati sabotul sa fie centrat pe spatiul lui de franare, k dak nu e, se descentreaza roata (!) (am vazut si la bicle scumpe de competitie problema asta (!) )

2: suruburi piulite saibe, cabluri frane,cabluri de viteze, verificati tot dar tot, si uitati-va la cadru foarte foarte bine dak e crapat sau nu pe undeva(nu toate crapaturie se pot vedea dar pipaiti cu mana pe unde vi se pare dubios)

3:furk dak are "cracii" altfel decat luciosi (k la biclele alea de 1000 euro), aia e fara ulei -nu-i buna- dar dak vezi k are o furk mai decenta cu tijele alea mai groscioare si o cursa de cel putin 70-80mm aia merita (nu veti gasi super furci la o bicla d 500RON), nu va lasati pacaliti de aparitie dak pe furk aia nu vedeti scris macar un brad acolo aia chiar e chioara chiar dak ati vazut ffurk d-aia de downhill.Verificati pe loc compresia furcii-tineti frana de fata blocata si impingeti in ghidon dak merge fluid fara scapari bruste si fara scartaituri e ok.

4: asta e cel mai hilar da sa stiti k la Rich Bike se poate (!) Va rog :D ! verificati k roata din fata sa fie geometric in linie cu cea din spate :) in special la cele full suspension(cauza este sudura inegala pe butuc a bratului mobil de pe spate, va treziti k tineti ghidonul drept si bicla o ia la stanga sau la dreapta :) si in cazul ala nu prea ai ce sa-i faci.

5: important (!) nu va uitati la cine stie ce full suspension doar ca arata bengos de intortocheat, uitati-va la geometria cadrului dak e prea subtire ala nu e pt parasutisti :) nu poti sa te risti chiar dak e otel , dak nu e bine "organizat " si slab intarit patiti ce spuntei voi , se descentreaza (pt k nu face fata stresului la kr e supus),sau uitati-va la ghidon sa fie din ala cu "pipa" nu va mai plangeti k vi se rup ghidoanele ala cu pipia e special conceput sa reziste la forta (eu am avun un hard tail si faceam cu el downhill pe teren accidentat nu pe asfalt dar tinea pt k era construit cu cap si nu era scumpa , 7mil in 2007.

6: lantu nu scapa aiurea k e proasta bicla scapa pt k unii nu stiu ce este stresul lateral, ex: pinion mic cu foaie mica sau pinion mare cu foaie mare inseamna stres lateral maxim , dak sta mult asa de pot descentra chiar si foile sau schimbatoarele de lant.

Atentie la o bicicleta bine dar bine ingrijita de la inceput (totul bine strans ) nu trebuie sa cedeze mai deloc ceva la ea macar sa tina 6 luni fara sa strangi un surub/piulita.

Intr-adevar DHS -urile sint facute pe banda, doar k DHS nu e singura kr face bicle pe banda , problema e k nu sint facute cu simt de raspundere, (as zice -citez de la lume in general- "facute de romani" dar nu-i frumos k si noi stim sa facem lucruri bune dar park lipseste ceva un pic de pasiune.

In fine maine o sa ma duc si o sa cumpar o Ratzushk Cea Urata -de lume hard tail sau full suspension . Nu o sa ma uit dak are neaparat frane pe disc (exista si bicle scumpe kr au frane p sabot), totul depinde si la ce vrei sa o folosesti sau pe ce vreme/teren vrei sa mergi. O sa postez urmatorul mesaj dupa ce o iau ( mai intai prima impresie la rece), apoi dupa un tur de Bucuresti(intr-o singura zi), si mai tarziu prin toamna vredictul final - mertia sau nu sa va luati un DHS. Voi nota toate experientele placuta si neplacute alaturi de candidata si sa speram k va fi la fel de "buna " si in urmatorul an .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te cam pişi contra vântului.

Dacă te pricepi la biciclete cum te pricepi la scris... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

faceam cu el downhill pe teren accidentat nu pe asfalt…

Asta deja a fost inventat de altii, “downhill pe teren accidentat” :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost la DHS, la pranz imi aduc cele 2 modele p care le-am cerut si anume 2646(sint 2 modele cu suspensie spate) si 2605A/B(hard tail) (nu 2605B). Si 2605A/B si 2646 au furca mai noua (teoretic mai buna ) made in germany :) , mai au acolo si la 620RON un model nemtesc(dual susp).

Deci se poate si cu putini bani daca vreti sa va luati un DHS. DAR. Din pacate cand un oarecare fara cunostinte se duce la ei pleaca tot asa :) fetele de acolo chiar nu stiau k exista si bicle de 6000 RON la ei pe site, mai mult decat atat dar pareau mirate cand le-am intrebat de bicle direct dupa codul lor si dupa specificatii, de park ar fi fost obisnuite cu clienti mai putin cunoscatori.

Si voi "va plangeti" de bicle :) . E un adevar p acolo dar isi fac doar meseria asa cum stiu ele fara prea mari pretentii de la clienti. Nu este vina lor, si nici a clientilor kr nu au bani de mai mult, dar sa speram k nemtii vor indrepta lucrurile(deja am vazut schimbari la fabrica :) ).

Am avut un Cross Speedster din Bulgaria orasul Montana.Astia sint o idee mai destepti, pentru k importa piesele de la terti producatori (Shimano, Sram, Shwalbe, Maxxis etc), le asambleaza si le vand in mai mule tari din Europa inclusiv la noi. Dar ei am "retete" de asamblare bine puse la punct. Iti livreaza bicla in cutie, doar ii pui roata din fata si ghidonul, lucru pe care orice amator il poate face. De Ce ? Pt k ei iti livreaza manual complet cu tot de contine "agregatul" :) Ai acolo pana si cu ce forta sa strangi suruburile :). Dar restul biclei e foarte bine reglat. Am mers cu bicla 8 luni (inclusiv :) downhill pe teren accidentat :D ). Nu s-a slabit nici un surub, doar cablul de frana pe spate(pe sabot) sa intins putin iar cea de pe fata (pe disc) merge ca in prima zi :). Dar nu pt k e mai altfel decat un dhs ci pentru k au acordat o ma i mare atentie la asamblare(care sa stiti si voi :) tot pe banda este pentru k ei distribuie in destule tari nu ca DHS doar in tara la noi. Dak nu vreti sa cumparati si voi DHS macar dati-le si lor o sansa, o idee , ceva acolo.

Va dau un esemplu: campania bate seaua , dak oamenii au fost uniti au inceput sa apara pistele pt biciclisti; de ce sa nu facem la fel si cu DHS ?

Sa le trmimitem lor mesajele astea despre pataniile noastre cu bliclele lor k dak stam si ne plangem doar pe forum nu se rezolva prea mare lucru. Poate k asa e firea romanului(parere personala) sa fie impins de la spate. Ce-ar fi sa le trimitem liste cu defecte cine stie poate se vor uita nemtii aia. Ce naiba nici macar bicle nu stim sa facem in tara asta :)?

ps: poate k nu m-am exprimat corect gramatical dar stiu cate ceva despre -citez "pisatul in vant" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexzander...

Ma cam deranjeaza limbajul de yahoo messenger ("k" in loc de "ca"...etc).

Te rog sa editezi posturile si sa postezi coerent. In caz contrar o sa fiu nevoit sa iti sterg mesajele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa le trmimitem lor mesajele astea despre pataniile noastre cu bliclele lor k dak stam si ne plangem doar pe forum nu se rezolva prea mare lucru. Poate k asa e firea romanului(parere personala) sa fie impins de la spate. Ce-ar fi sa le trimitem liste cu defecte cine stie poate se vor uita nemtii aia. Ce naiba nici macar bicle nu stim sa facem in tara asta :D

Ideea asta nu e rea dar firme mai "dezghetate" deja de mult au descoperit diversele forumuri drept "barometre de calitate" poate mai exacte decit diverse polluri (presupus ca stii sa citesti si sa interpretezi aceste baerometre).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma intereseaza daca am scris sau nu corect , cititi si gata ;)

SA VA FEREASCA DOMNUL SA LUATI BICLE DE LA DHS ! :shock: V-am zis ca eram pornit sa fac un fel de quest sau test de anduranta . Azi puteam sa-l vad pe Elvis la propriu ! Ma duc cu gand sa achit bicla proaspat adusa de la fabrica (din Deva daca nu ma insel) model DHS 2646(dual susp.). Buun . Si incep, ma uit in primul rand la suspensia pe spate sa vad daca tine bine arcul, daca se poare regla, daca e centrata cu restul cadrului, apoi ma pun in fata biclei si ma uit iar la roata sa vad daca e in linie cu cadrul si vad ca nu e, opaa tre sa-i zic lu mesteru sa bage niste pompe ca fara aer in roata nu-mi dau seama , apoi ma uit la schimbatoare fata/spate astea sint in regula, schimba bine vitezele(schimbator grip shift pe ghidon ), apoi imi aduc aminte de spite ,ca sa vezi - slabe , rezolva mesteru nu-i bai , trecem mai departe, ma uit la suruburi unele mai strase altele bai slabite dar asta nu e grav, doar sa nu uiti sa-i zici lu mesteru sa stranga tot, buun dar hai sa vad si franele ca sint pe discuri , CRIMA.

Mai fratilor ;) dupa parerea mea frana e cea mai importanta componenta la o bicla.N-ai frane esti ca si mort.

Trageam de frane cat puteam si abia ca faceau atingere. Bun imi zic hai poate n-or fi reglate. Si incep sa-i insir mesterului ce sa faca ! Incepe el ca oricum prea mare lucru nu ai ce sa-i mai faci , ca e buna ca are piese nemtesti (gogosi si minciunele fara zahar ). I-am zis sa-mi regleze rotile ca se frecau discurile de placutele de frana - lasa dom'le ca nu au nimic(n-a facut nimic, daca esti mai putin cunoscator nu-ti dai seama), i-am zis de frane ca tragi ca de haturi (el, lasa ca le mai reglez si or sa merga), de unde , s-a facut ca mai umbla la ghidon,a montat pedalele si ochii de pisica, si ii zic de spite (el -cum dom'le pai astea sint stranse pai ce crezi ca aia la fabrica le lasa aiurea?). Oricum nu avea cheie de strans spite. In fine, imi zic eu , las ca astea tin daca merg pe asfalt pana la tara. Ii platesc acolo imi da sa semnez imi da un mic manual (10 foi) un numar de telefon de la service, le dau cu la revedere si plec. Mare noroc am avut ca e vremea asta mohorata ,ca aveam de gand sa ma duc la tara pe ea sa o las acolo pentru weekend-uri. Asa ca am mers pe jos (puitn de mers) pana la bloc sa o las la boxa. Intru in scara si sterg saua sa stau si eu pe ea mai bine sa vad cum se opreste cum merge arcu ala cu mine calare si spre stupoarea mea dau o pedala cat sa iau viteza si cand sa pun frana, ioc , si ce sa vezi minune frana pe spate nu tinea mai deloc, si pe fata ale naibii placute de frana :) au prins discul si asa a ramas . Fratilor :) discul se desfacuse fara sa umblu cu ea, se rotea independent de butuc ( pana mea astea trebuie sa reziste la franari puternice chiar si ieftine asa ), daca plecam pe strada puteam sa intru in lume sau in masini , am incremenit. Bine-nteles ca ma-am dus val vartej la "mesteru " sa vedem unde e problema (evident ca lipsa controlului de calitate e problema). Ma duc intru in magazin si -i zic lu ala sa se mai uite la ea ca aia nu e bicicleta e unealta pentru sinucigasi. Asta repede cum domle sa nu tina ai umblat la ea , ce sa-ti fac mergi la service (auziti si voi pai ce mama drek am luat bicla doar de dragul de-ai cunoaste pe cei din service-ul DHS ? :) . Tupeist imi zice ca nu are ce sa-mi faca , il intreb cine-i seful lui si imi zice ca el e. I-am zis ca eu nu mai am incredere in bicla aia , sa faca ceva sau sa-mi dea banii inapoi. El a sarit ca ars pai ce-i aici domle ai venit sa -ti iei bicicleta sau sa vezi cum e ? Si-mi zice ca daca nu o mai vreau p aia sa-mi aleg alta (la acelasi pret bine-nteles),sau sa astep sa o vanda el si sa-mi dea banii ianapoi. Sa nu faceti greseala vre-o data sa fiti de acord cu asa ceva ! I-am zis ca eu nu am venit la ei sa fac scandal asa ca ma plictisisem eu , si i-am zis fara sa ma cert cu el sau sa fac circ , ca sint 2 variante banii pe loc inapoi sau protectia consumatorului. Nu a zis nimic initial m-a lasat sa ma manifest , ies putin afara sa vorbesc cu un tip sa vad cum sa rezolv problema asta si intre timp mesteru ma cheama sa-mi dea banii. I-am zis ca imi pare rau si sa faca reclamatie la fabrica si el a zis ca nu-i nevoie. Deci dak vreti DHS VA ROG FITI FOARTE ATENTI CU VIETILE VOASTRE ! Mai bine incercati sa strageti 1000RON atat costa o bicla buna sau alternativa un SH dar de firma (magellan,giant etc)

ps: inainte sa incep sa-i povestesc lu ala , tocmai isi cumparase unu un bmx :) bafta la oase rupte :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, ai văzut? Uite acuma te pişi şi tu ca noi ;). Şi o să rămâi cu pantalonii uscaţi.

Aştept să te văd cu o bicicletă normală. Baftă la ales!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca va este "teama" sa cumparati o bicla SH va inteleg, si mie mi-ar fi greu sa ma duc la un necunoscut si sa am indredere in el asa pe ochi frumosi. Incercati macar sa vorbiti cu prieteni sau cunostinte in care aveti incredere, poate aveti noroc si dati de un bike din ala care rezista ani buni la rand fara reparatii. Daca nu reusiti cu SH, puteti incerca cu bicle Cross , nu stiu dak am voie sa fac reclama la ele asa ca va las pe voi sa cautati. Ieri seara am vandut un Cross Speedster cu 400RON(puteti verifica pe ocazii.ro). Am cumparat-o prin iunie anul trecut. Era noua in cutie importata printr-o firma de bicle din Brasov. Am mers cu ea 7-8 luni de zile, fara sa strang ceva la ea, v-am mai spsu doar cablul spate s-a intins putin in rest nimic. Sa cautati una SH nu va recomand, pentru ca daca vechiul proprietar nu a avut grija de ea se poate strica si ea ca orice bicla (nu e indestructibila :P ) dar am auzit lumea ca mai mult de 7-800 RON nu ar costa. Eu cred sa sint bani buni si merita investitia.

Alta optiune ar fi 950-1000RON. In banii astia nu stiu daca bicla ar avea si frane pe disc dar asta nu e o problema serioasa. Un sabot bun poate opri bicla si pe timp de ploaie si nu sint scumpi.Furca la o bicla din asta de obicei are o cursa de 80mm si poate fi chiar un ShockRoks. Nu stiu daca pot intra in amanunte dar chiar sint ceva optiuni la banii astia. Incercati si varianta pe bucati dar poate ajunge pe la 1200-1500 RON. Bafta la cautat ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi Alexander, acuma o groaza de oameni o sa-ti spuna : "we told you so" :P (si pe buna dreptate).

Cei care nu au patit-o cu FB/DHS/RB nu cred "povestile de groaza", considera ca noi (cei patiti) mai "inflorim" ca sa para mai interesante povestile, dar uite, ca acuma c-ai intrat si tu in "clubul select al nenorocosilor care au luat FB/DHS/RB" (si era mai bine sa nu devii membru) te-ai convins ca cei care au scris in atatea locuri NU CUMPARATI BICICLETE FirstBike/DHS/RichBike aveau de fapt dreptate :)

Dar, acuma tot raul spre bine, daca tot ai povestit aventura ta pas cu pas poate nu o sa se mai trezeasca atatea incepatori sa ne bata la cap "da de ce domle sa nu iau bicla de-asta, doar e ieftina".

Bine ca ti-ai recuperat banii, spor la cautat o bicla si dupa ce ai luat-o spor la pedalat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la bitze DHS.

Eram prin zona Unirii acum cateva zile si m-am oprit cateva minute pentru a ajuta o mamica in impas:))).

Avea un copil mic (sa zicem vreo 7 ani:confused:/nu ma pricep).

Copilul la randul lui avea o bicicleta:D

Point-ul este ca ii cazuse bratul pedalier in mers, si buf cu mutra de asfalt...saracul copil:rolleyes:.

Ma uit pe cadru...DHS.

Precizes ca bicicleta era noua.

La o mica inspectie, filetul interior unde "trebuia" sa se infileteze piulita care tinea bratul pedalier, pur si simplu...nu mai exista:confused: (se rosese cred...)

No comment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAL!

Mai omeni buni si dragi romani, nu iei o bicicleta si te dai cu ea asa imediat! mergi pe langa ea si verifici franele (tin, nu tin), adica franezi si te impingi in ea, nu ai ce sa patesti ca doar esti pe picioarele tale! Apoi dai din pedale cu roata spate ridicata sa vezi cum merge, cum se invarte, ce se aude (scartie, freaca ...), verifici ghidon, ( ca directia e CEA MAI IMPORTANTA fara frane mai pui piciorul jos ,te descurci .... dar fara directie? ce ii faci? impingi roata cu piciorul?), adica tii ghidonul si proptesti lateral roata sa vezi daca se misca (nu ca ciobanu', ca o sa se miste la o anumita forta), verifici suduri, spite si asa mai departe, nu o iei de la Nea Caisa mesterul lu' peste sa te sui pe ea ( tre sa fii nebun sa faci asa). Dupa asta te urci iti faci vant cu piciorul si vezi cum reactioneaza la comenzi (directie, frane, pedalier si alte nebunii), pe urma daca totul e OK maresti putin viteza si iar teste ( eu am mers in teste cateva zile si abia pe urma am inceput sa iau curbe in viteza mare sa franez brusc si asa mai departe). Iti cunosti "utilajul" abia peste 2 saptamani in care mergi in medie de cel putin 5 ori pe saptamana cate 2 ore pe iesire.

Eu am facut asta cu un Radius (acum o luna si ceva) care a fost reglat, verificat fara sa spun eu nimic ( nu ca nu as stii! "in limita unui sofer amator si Ing. mecanic"). Dupa o saptamana de mers (am fot obligatoriu la revizia de o saptamana in magazin ca asa a zis vanzatorul ca altfel pierd garantia) stupoare sa imi cada ghidonul in fata ca se slabise si nici schimbatorul de pinioane nu mai lucra excelent ca se mai lasa-se cablul putin! ( E CEVA NORMAL PTR. CA SI LA UN BMW SAU MECEDES TE DUCI CU EA LA O REVIZIE ). In rest e beton!! De atunci decat spalat si uns lant!!!

Referitor la DHS, ca despre asta se vb aici am luat un Silver cu cadru de aluminiu ptr prietena din CORA Militari si acum incepe povestea:

-o ia mecanicul si incepe sa o monteze (va dati seama ca obiectii si comentarii la greu)

-verific frane, directie toate astea in mag. CORA cum am explicat mai sus

-plec cu ea pe drum (pe trotuar printre pietoni) mers incet verificari repetate si obs ca franele ( V brake) nu tineau foarte bine.

Am mers cu ea si constat ca nu pot sa fac o franare de urgenta ( adica sa blochez roata).

In fine dupa cateva reglaje mici descopar ca furtunasul dintre bratele de franare ca este pe cablu era foarte rigid si nu permitea franarea.Scurtez furtunul mai slabesc putin cablul ( se obs imediat imbunatatiri considerabile ) si ajung la concluzia ca tre' sa mai scurtez din camasa cablului sa ung cablul eventual sa schimb si sabotii ( in jur de 30 ron pe pereche) si o sa am frane ca la Radius.

Ideea de baza:

-partea cea mai naspa este cadrul care are o geometrie putin diferita de Radius si stai mai naspa pe ea

-ghidonul are o forma cam aiurea si tot asa o pozitie cam naspa

-pedalele sunt de plastic dar merg se gasesc cu bani putini din Al si la Radius tot ceva de plastic erau dar nu am apucat sa merg cu ele ca au ramas la mag (am luat de Al. de teama sa nu cad in nas :P )

CONCLUZIE:

-daca ai bani putini iti iei DHS dar verificata atent, mai trebuie sa reglezi, sa aduci imbunatatiri si DRUM BUN!

Eu stiu ca nu sunt bicicletele ideale dar nu toti avem bani sa luam o bicla cat de cat de firma si noua ( ca la mana a2a nu merita poate e neingrijita sau furata ( imagineaza-ti cum ar fi sa vina unu sa zica ca bicla ta e a lui si a fost furata, poate iei si bataie :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai pot !!! ma inceraca un sentiment de furie din nou... imi vine sa o i-au pe camp cand vad cat de incapatanati sunt oamenii... zau ca nu mai pot.

in sensul acesta vin cu o propunere sa-i ajut pe toti cei care vor sa-si ia o bicicleta rezonabila pana in 5oo-6oo de ron. am dat peste un tip in cluj care aduce biciclete la mana "n"-spea (mult hulitele de unii de pe acilea) care isi merita banii. pun ramasag pe asta... am vazut biciclete simple, cursiere, mtb, cu o viteza, la preturi rezonabile incepand cu 15o de lei pana la 6oo-7oo.

apropo de biciclete luate pretenelor, pt ca am vazut mai sus ceva asemanator, am cumparat si eu o bicicleta de curand de la jorjica asta, un giant, e drept cadru otel echipata shimano acera cu genti duble la "INCREDIBILUL" PRET DE DOAR 25o de lei. si nu as da un dhs de 1ooo de lei pe bicicleta asta. i-am schimbat lantul si merge brici. asta asa ca o idee...

mie daca mi-ati pune in fata un dhs si o bicicleta de la omu asta cu 15o de lei nici n-as sta pe ganduri sa o i-au pe aia `eftina.

multi de pe aici si asa nu au nici un habar cu ce se mananca ciclismul (nu ca eu as avea... dar daca cauti putin pe net te poti documenta cat ai zice peste, gasesti tot ce te intereseaza) si vor mtb pt mers pe asfalt 99% din timp. cred ca si o cursiera ieftina se comporta mai bine pe macadam decat un dhs sau mai stiu eu ce alta bazaconie din asta de supermarket. daca cineva vrea putin ajutor ma ofer sa merg pana la omu asta sa fac niste poze si sa le trimit pe net celor interesati. daca le palce facem vedem cum facem cu un curier cumva. sa nu se zica ca uite domle toti se dau mari ca sa se uite astia micii la ei... va intind un brat daca cineva e interesat.

bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar ca daca ce a zis Alexander e adevarat DHS nu are ce cauta pe piata de biciclete din Romania .. sau din lume.

Eu sigur nu imi voi mai lua DHS la urmatoarea bicicleta (asta si pentru ca voi incerca sa merg 365 zile pe an cu ea) dar totusi sa arunc bicicleta la gunoi doar pentru ca e DHS nu pot . Poate doar respectul fata de conceptul de bicicleta(chiar prost implementat) ma impiedica sa fac asta.

Am inceput dupa scurta mea experienta de ciclist adult sa dau dreptate celorlalti utilizatori : sunt prea sarac ca sa imi iau un lucru ieftin.

OTOH : Am mai zis asta pe forum si nu imi place sa ma repet : Avand in vedere salariul mediu pe economie in Romania (si nu in IT sau banci sau Bucuresti) average Joe va continua sa cumpere DHS/FB/RichBike si apoi va trece natural la ceva mai bun. Sa convingi un ciclist incepator(si cu buget normal in tara asta) sa isi ia ceva de peste 500 de Euro e foarte greu.

Si in US exista "Walmart Bikes" care au fix aceeasi problema ca DHS-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.