hirschpek

Producatorul DHS

Recommended Posts

Avand in vedere salariul mediu pe economie in Romania (si nu in IT sau banci sau Bucuresti) average Joe va continua sa cumpere DHS/FB/RichBike

Acelaşi "average Joe" care nu-şi permite o biclă decentă face credit ca să-şi cumpere maşină full option, chiar dacă mai mult stă la cozi cu ea decât înaintează.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ;) cum zicea si Ken : 200$ e scump pentru o bicicleta iar o masina este ieftina la doar 20000$ . Problema e ca dupa ce iti iei masina nu prea raman fonduri si pentru bicicleta.

offtopic : cu bike-ul Dristor Baneasa 1h . Cu masina aceeasi distanta sambata 1h 45 minute (consum 9l/100km pentru diesel). Daca nu ar fi trebuit sa iau pe cineva de la aeroport nu as fi mers cu masina in Bucuresti

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un bike dhs, din ala greuceanu. cred ca are 20 kile cu totu. am dat 4 milioane pe el, il am de aproape un an si-s multumit. singura chestie care am patit-o e ca i-am strambat patratul de la foi, fiindca mergeam ca disperatu in picioare, si mai am si 90 de kile. fiind prima bicicleta, n-am stiut sa-mi dau seama de ce 'scartaie', pana mi-a cazut pedala in mers :)

am schimbat foile, bratele si pedalele de plastic sau ce erau ele, si a fost super ok, m-a dus si m-a adus de unde aveam nevoie. anul asta i-am pus o sa cu gel ca aia veche era teroare, plus niste cauciucuri schawlbe fat frank, si se simte enorm diferenta.

dupa toata exp asta, parerea mea e ca de mers cu ele la servici sunt ok. nu mi-as mai lua dhs acum, dar si-a facut si inca isi face treaba cu brio. decat sa dai 15 milioane si sa-ti dai seama ca nu-i de tine mersul pe bicicleta, mai bine un dhs, cu riscurile aferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anul asta i-am pus o sa cu gel ca aia veche era teroare, plus niste cauciucuri schawlbe fat frank, si se simte enorm diferenta.

Salut!

De unde ai luat saua pentru ca eu am o problema cu saua la Kelly's Radius de 8 mil :rolleyes: Adica e foarte dura. As vrea ceva mai moale si mai confortabil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

de la magazinul din spate de la cocor. am luat modelul de 75 ron, care avea aproximativ aceeasi marime cu saua veche. daca esti suparat rau, poti sa-ti iei sa cu gel din aia mare, stai pe ea mai bine ca pe scaun :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa vad si franele ca sint pe discuri , CRIMA.

Mai fratilor :) dupa parerea mea frana e cea mai importanta componenta la o bicla.N-ai frane esti ca si mort.

Trageam de frane cat puteam si abia ca faceau atingere. Bun imi zic hai poate n-or fi reglate. Si incep sa-i insir mesterului ce sa faca ! Incepe el ca oricum prea mare lucru nu ai ce sa-i mai faci , ca e buna ca are piese nemtesti (gogosi si minciunele fara zahar ). I-am zis sa-mi regleze rotile ca se frecau discurile de placutele de frana - lasa dom'le ca nu au nimic(n-a facut nimic, daca esti mai putin cunoscator nu-ti dai seama), i-am zis de frane ca tragi ca de haturi (el, lasa ca le mai reglez si or sa merga), de unde

[...]

am mers pe jos (puitn de mers) pana la bloc sa o las la boxa. Intru in scara si sterg saua sa stau si eu pe ea mai bine sa vad cum se opreste cum merge arcu ala cu mine calare si spre stupoarea mea dau o pedala cat sa iau viteza si cand sa pun frana, ioc , si ce sa vezi minune frana pe spate nu tinea mai deloc, si pe fata ale naibii placute de frana :( au prins discul si asa a ramas . Fratilor :) discul se desfacuse fara sa umblu cu ea, se rotea independent de butuc ( pana mea astea trebuie sa reziste la franari puternice chiar si ieftine asa ), daca plecam pe strada puteam sa intru in lume sau in masini , am incremenit. Bine-nteles ca ma-am dus val vartej la "mesteru " sa vedem unde e problema (evident ca lipsa controlului de calitate e problema).

Da intradevar,la inceput bicicleta vine cu franele fff dereglate.......in momentul acesta eu am un model 2646,dar cu franele reglate,eee super bine.......fac si putin DH dar nu ff mult,in momentul in care apas usor franeaza ,dar cand apas tare blocheaza roata.........Discul tau s-a desfacut deoarece eu nu are contra pusa pentru a nu se desface cand mergi cu spatele cu frana apasata.......acum o sa sariti toti ca franele pe care le foloseste DHS sunt proaste,da sunt mai slabe calitativ fata de niste frane de marca,dar cei care spun ca franele sunt proste sunt cei care sunt..................................................nu stiu cum sa ma exprim in momentul acesta,dar cred ca nebuni dupa Down hill...........deoarece nu stiu cum se comporta sa cobori 1000 de m cu frana apasata.........Deci va rog sa nu va apucati sa spuneti ca DHS si First Bike sunt proaste................da sunt proaste pt cei care doresc sa fac down hill adevarat..............sa coboare muntii fara sa aiba vreo problema.......da asa e,pot o sa apara probleme ,dar pentru a cobora un deal de 500 de m nu ai cea mai mic problema....poate si mai mare dar nu stiu cum ar rezista la sarituri........pt mine care in zilele libere``fara scoala`merg intr-e 20 si 50 de km..poate si mai mult e fff buna........mai ales ca are majoritatea pieselor shimano.....nu sunt ele shimano deore ,dar sunt ff buna calitativ.........Numai de furca nu sunt 100% multumit.........dar nu stiu daca si cu ce furca ar merge sa o inlocuiesc..........deoarece cea de pe fosta bicicleta avea un grad de compresie mare in jur de 10 cm...........

dar si aceasta are vreo 7-8,este mai rigida...poate pt ca e bicicleta noua.................imi puteti recomanda si mie o furca compatibila cu cadrul meu............................LA REVEDERE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da intradevar,la inceput bicicleta vine cu franele fff dereglate.......in momentul acesta eu am un model 2646,dar cu franele reglate,eee super bine.......fac si putin DH dar nu ff mult,in momentul in care apas usor franeaza ,dar cand apas tare blocheaza roata.........Discul tau s-a desfacut deoarece eu nu are contra pusa pentru a nu se desface cand mergi cu spatele cu frana apasata.......acum o sa sariti toti ca franele pe care le foloseste DHS sunt proaste,da sunt mai slabe calitativ fata de niste frane de marca,dar cei care spun ca franele sunt proste sunt cei care sunt..................................................nu stiu cum sa ma exprim in momentul acesta,dar cred ca nebuni dupa Down hill...........deoarece nu stiu cum se comporta sa cobori 1000 de m cu frana apasata.........Deci va rog sa nu va apucati sa spuneti ca DHS si First Bike sunt proaste................da sunt proaste pt cei care doresc sa fac down hill adevarat..............sa coboare muntii fara sa aiba vreo problema.......da asa e,pot o sa apara probleme ,dar pentru a cobora un deal de 500 de m nu ai cea mai mic problema....poate si mai mare dar nu stiu cum ar rezista la sarituri........pt mine care in zilele libere``fara scoala`merg intr-e 20 si 50 de km..poate si mai mult e fff buna........mai ales ca are majoritatea pieselor shimano.....nu sunt ele shimano deore ,dar sunt ff buna calitativ.........Numai de furca nu sunt 100% multumit.........dar nu stiu daca si cu ce furca ar merge sa o inlocuiesc..........deoarece cea de pe fosta bicicleta avea un grad de compresie mare in jur de 10 cm...........

dar si aceasta are vreo 7-8,este mai rigida...poate pt ca e bicicleta noua.................imi puteti recomanda si mie o furca compatibila cu cadrul meu............................LA REVEDERE

Salut.

E posibil sa fie chiar adevarat ceea ce zici tu acolo.

Insa daca este, nu e datorita calitatii marcii respective, ci datorita norocului tau de a fi cumparat una dintre putinele biciclete DHS sau FB care, in urma interventiei unor factori neasteptati pe parcursul procesului de productie (modificari de temperatura, exces de zel din partea vreunui muncitor etc), ating un anumit nivel de fiabilitate.

Scuza ironia, dar serios, am vazut FB in actiune. Este groaznica dupa 6 luni. Intr-un an bagi in ea cel putin jumate din cat ai dat la inceput, numai ca s-o tii in stare de functiune.

Si nu vorbim despre downhill sau sarituri, ci despre mers cotidian pe drumuri normale.

Nu stiu daca ai auzit povestile legate de daciile 1300 date spre export...In timp ce daciile noastre erau praf, daca prindeai una destinata exportului te tinea foarte frumos fara mari probleme..

Inclin sa cred ca un astfel de noroc ai si tu daca zici ca nu ai avut probleme semnificative cu DHS, mai ales ca zici ca faci si DH.

Gandeste-te ca o bicicleta de marca care costa peste 1500 de lei si are N dotari nu este mai scumpa decat un DHS de 600 de lei cu aceleasi N dotari doar asa, de florile marului, sau din dorinta de a ne lua noua banii.

Diferenta consta in fiabilitate, asta este cel mai important element.

Chiar daca gasesti DHS cu piese Shimano, acestea nu prea conteaza in cazul in care cadrul se fisureaza, furca cedeaza, sau suporturile respectivelor piese shimano se rup.

Ca sa inchei, nu zic ca toate bicicletele DHS si FB sunt proaste, dar ponderea celor proaste in total este foarte mare. Astfel de biciclete se vand pentru pretul modest, culori si design futuristic, nu pentru ca sunt fiabile sau practice.

Intr-adevar, cand mi-am cumparat Kona, am luat-o partial din orgoliu, dar acum imi dau seama cu adevarat care este diferenta. Kona s-a pastrat dupa 1 an cum se pastreaza probabil un DHS in primele 5 zile.

In orice caz, te admir pentru curajul tau, bafta in continuare sa nu ai probleme!

______________________EDIT__________________________

Apropo, daca nu ai observat topicul meu, iti spun ca vreau sa restaurez o semicursiera ruseasca din 1972, cu cadrul indoit.

Am mai multa incredere in cadrul asta decat intr-unul nou DHS sau FB.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astyle0392 şi toţi cei ce consideraţi DHS-ul sau FB-ul bicicletă bună: aţi încercat şi alte biciclete?

Nu o consider o bicicleta buna ci una acceptabila...............la urma urmei fiecare isi alege ce crede lui ca i se preteaza si cred la la maj aceste biciclete se preteaza binisor...................Intradevar pt ceea ce fac cei mai experimentati....sa coboare de la 2400m nu te poti baza pe un DHS sau un First Bike,dar cand cobori de la 5-6-7 sute de metrii poti sa cobori si cu una dinaceasta.....................Bicicletele cat de cat bune de la DHS si FB sunt peste 5 milioane......cele care sunt mai ieftine sunt doar pt o vara maxim 2....................Eu cand imi cumpar o bicicleta mi-o cumpar pt 2-3 ani deoarece nu imi mai place dupaceea.........Asta e si nu cred ca mi-ar convveni sa schimb o bicicleta de 20-30 de mil o data la 2 ani.......Scuzati-ma daca am facut greseli gramaticale,dar ma grabesc.............LA REVEDERE

In momentul acesta furca mea..............are o compresie mare...adika ajunge pana in partea superioara adika peste 8 cm ........ceea ce e bine........Intradevar o KONA rezista mult mai bine in timp dar eu nu o tin mai mult de 2 maxim 3 ani in care mergi si iarna.........O zi buna

Salut.

E posibil sa fie chiar adevarat ceea ce zici tu acolo.

Insa daca este, nu e datorita calitatii marcii respective, ci datorita norocului tau de a fi cumparat una dintre putinele biciclete DHS sau FB care, in urma interventiei unor factori neasteptati pe parcursul procesului de productie (modificari de temperatura, exces de zel din partea vreunui muncitor etc), ating un anumit nivel de fiabilitate.

Scuza ironia, dar serios, am vazut FB in actiune. Este groaznica dupa 6 luni. Intr-un an bagi in ea cel putin jumate din cat ai dat la inceput, numai ca s-o tii in stare de functiune.

Si nu vorbim despre downhill sau sarituri, ci despre mers cotidian pe drumuri normale.

Nu stiu daca ai auzit povestile legate de daciile 1300 date spre export...In timp ce daciile noastre erau praf, daca prindeai una destinata exportului te tinea foarte frumos fara mari probleme..

Inclin sa cred ca un astfel de noroc ai si tu daca zici ca nu ai avut probleme semnificative cu DHS, mai ales ca zici ca faci si DH.

Gandeste-te ca o bicicleta de marca care costa peste 1500 de lei si are N dotari nu este mai scumpa decat un DHS de 600 de lei cu aceleasi N dotari doar asa, de florile marului, sau din dorinta de a ne lua noua banii.

Diferenta consta in fiabilitate, asta este cel mai important element.

Chiar daca gasesti DHS cu piese Shimano, acestea nu prea conteaza in cazul in care cadrul se fisureaza, furca cedeaza, sau suporturile respectivelor piese shimano se rup.

Ca sa inchei, nu zic ca toate bicicletele DHS si FB sunt proaste, dar ponderea celor proaste in total este foarte mare. Astfel de biciclete se vand pentru pretul modest, culori si design futuristic, nu pentru ca sunt fiabile sau practice.

Intr-adevar, cand mi-am cumparat Kona, am luat-o partial din orgoliu, dar acum imi dau seama cu adevarat care este diferenta. Kona s-a pastrat dupa 1 an cum se pastreaza probabil un DHS in primele 5 zile.

In orice caz, te admir pentru curajul tau, bafta in continuare sa nu ai probleme!

______________________EDIT__________________________

Apropo, daca nu ai observat topicul meu, iti spun ca vreau sa restaurez o semicursiera ruseasca din 1972, cu cadrul indoit.

Am mai multa incredere in cadrul asta decat intr-unul nou DHS sau FB.:)

Scuzati-ma daca am facut greseli gramaticale.........

In momentul acesta furca si-a dat drumul........si se comprima mult intr 8 si 10 cm ....ceea ce e bine pt mine.........DACA S-A COMPRIMA CU UN CM MAI MULT AT PARTEA SUPERIOARA A FURCII AR ATINGE CEALALTA PARTE............in fine..................eu sunt multumit de ea........si asta conteaza.......................posibil ca bicicleta sa fie buna deoarece am cumparat-o de la un prieten care comercializeaza biciclete.......si in orice caz a spus ca daca voi avea vreo problema v-a trimite piesa la garanie ca sa imi dea alta noua.......deci nu stiu cati bani voi baga in ea......;).........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un amic recent întors din Canada, care şi-a luat aici un FB.

Citat din primul mail:

"Mi-am luat un First Bike cu 580 RON, ceva similar de la As Sport ar fi fost cel putin 1600.

Merge destul de prost, pt ca nu e reglata bine (frane, schimbatoare de viteze); probabil cei de la First Bike sunt prost platiti (fabrica si magazine). In Ca am avut biciclete asemenatoare facute in China care mergeau mai bine. O sa-i montez schimbatoarele de viteze (pe ghidon) aduse din Ca, si in timp o sa-i mai schimb si alte componente. Cadrul e foarte bun ca e de aluminiu."

Citat din al 2-lea mail (o săptămână mai târziu):

"Bicicleta merge prost, face un zgomot la lagarul de la pedale, si simt vibratii in pedale. M-am hotarat sa nu mai schimb nici o piesa la ea, incerc sa o folosesc asa cum e pana in toamna si la anul imi iau alta. In Ca am avut 3 biciclete made in China si toate au mers bine, au costat intre 300 si 180 $. Erau si acolo biciclete mai scumpe ( 1500 - 2500 $) dar foarte putina lume cumpara si nu cred ca am vazut vre una pe strada.

Poate asta e unul din motivele pt care se zice ca in Ro lucrurile sunt mai scumpe decat afara; de fapt esti nevoit sa cumperi la un alt nivel de calitate."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Fratilor sunt nou-nout pe forumul asta , as dori sa-mi cumpar o bicicleta noua si vreau sa va intreb daca exista vreuna pe lumea asta capabila sa duca cele 115 kile ale mele !! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Fratilor sunt nou-nout pe forumul asta , as dori sa-mi cumpar o bicicleta noua si vreau sa va intreb daca exista vreuna pe lumea asta capabila sa duca cele 115 kile ale mele !! ;)

Toate bicicletele duc in jur de 120 de kile...

Asa ca documenteaza-te pe forum, evita cele 3 semne ale necuratului, DHS, FB si RB, stabileste un buget (preferabil) mai mare de 1500 de lei, consulta toate threadurile deschise pe tema asta (ce bicicleta noua sa-mi iau? /// am nshpe kile, ce ma tine?) si ia o decizie pe care nu o vei regreta in viitor.

Bafta si tine-ne la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o bicicleta produsa la noi in tara( nu fac reclama ! ),pretul difera ...in functie de magazin..400-600 ron !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit si eu, si am ras bine la comentariile de aici, insa si cu o oarecare tristete ca acum 3 ani nu m-am documentat inainte sa-mi iau First bike full suspension. In ziua de azi ma bucura ca, cel putin in Cluj, au aparut multe magazine in care se gasesc biciclete adevarate, si ca Firstbike si-a luat catrafusele si a plecat. Lumea cumpara biciclete mai bune, din ce am observat si pe strada, si in aglomeratia de comenzi de la magazine, si cred ca e doar o chestiune de timp pana cand cei fara cunostinte despre biciclete vor prinde incredere si vor lua in considerare un buget mai potrivit pentru a-si cumpara ceva bun. Tine mult si de sfaturile vanzatorilor, trebuie sa se poarte cu profesionalism.

Cat despre Firstbike-ul meu, este chiar bicicleta care mi-a redat pofta de pedalat. Am mers cu ea foarte mult, peste 5000 de km, si asfalt, luand borduri, gropi, pe poteci, pe pietris, pe drumuri de tara mai accidentate, chiar si ocazional niste coborari pe deal (a nu se compara cu downhill), fara sa sar cu ea sau sa fac scheme. Am strans piulite la ea si am schimbat ceva piese, cam de 2.5 milioane cumulate in toti anii de cand o am. N-am cazut cu ea niciodata, si chiar si in ziua de azi nu scartaie nimic la ea in afara de frana pe disc, si nici aia foarte tare. Din punct de vedere al experientei mele cu ea, as putea spune ca a meritat din plin, investitia de 590 ron cat era, chiar si adaugand cele 2-3 milioane de reparatii si schimbari de piese. Probabil ar fi in stare sa ajunga la 10.000 km, insa m-am hotarat sa-mi iau o bicicleta mai serioasa.

Concluzia mea ar fi ca nu toate bicicletele astea sunt sub orice critica. Cu putina atentie, ingrijire si noroc, cred ca isi pot face banii ca "prima bicicleta", si pot mentine activa pasiunea asta pentru pedalat, pana cand posibilitatile permit ceva mai serios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la bicle e valabil raportul pret/calitate... numai ca, in timp ce daca-ti iei un Pansoanic dela Dragonul Verde sau din Obor nu-ti risti viata, sa mergi pe o bicla de 'talia' Rich & Co. prezinta un pericol pentru 'fericitul' posesor al unei asemenea fiare :cry:

Cine si-ar lasa copilul sa urce intr-o masina care costa (noua, in magazin) 1.500 EURO, stiind foarte bine ca exista riscul de a-si pierde o roata pe drum, sau ca poate sa ramana cu volanul in mana, datorita axului rupt, la viteza de... 30 km/ora?!

Poate comparatia e putin fortata, dar asa cum exista RAR la masini, ar trebui introdusa o certificare autorizata de calitate si ptr. biciclete.

E totusi vorba de vietile noastre!

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin cu alta bicicleta "indigena",mult mai rapida decat mtb,roti 28",full shimano,pretul de achizitie (in functie de doatari si magazine) 450-700 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece am ajuns la 3300 de km (cam 1000km/an in Bucuresti) cu probleme minore in ultimul timp m-am gandit sa mai postez aici:

well. am cateva avantaje in plus pentru DHS :)

1) sanse minime sa fie furata - am lasat-o o noapte afara legata doar cu lant de la carrefour de 12 RON si a supravietuit.

2) pret minim inseamna si pierderi minime daca este furata - am colegi care au avut super-biciclete si au fost nevoiti sa le schimbe.

3) Inveti mecanica de bicicleta (da exact ca la Dacia 1300)

4) nu risti sa dea cineva peste Trek-ul tau in trafic ..

5)poti sa o scoti iarna si in general in orice conditii in care bicicleta "buna" ar fi protejata , poti sa o tii pe scara (cu cat arata mai jalnic cu atat mai bine)

Dezavantaje : fiabilitate 0 trebuie investiti ceva bani (eu estimez ca am investit 500 RON in 3 ani ) ca sa o aduci la nivel acceptabil plus cateva precizate de voi mai sus.

Ca precizare am mers cu biciclete mai proaste decat DHS. Am luat un altrix nelson (sau neuzer) tot din Cora prin 2006 .. mai mult pentru prietena mea.

Mi s-a parut sub DHS (macar DHS are schimbatoare indexate) fiind absolut cel mai low-level nivel al lor si oricum a trebuit sa ii cumpar alta bicicleta.

Toate astea sunt impresiile mele si recunosc ca sunt subiective.

Daca ajung la 10.000 de km parcursi ma declar multumit si o sa o schimb cu ceva city bike probabil (un Batavus sper)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei bicicleta de oras cu paguba cat mai mica daca e furata, cel mai bine e daca iei o bicicleta second hand ieftina, la 300 lei, din magazin, sa stii ca nu a fost furata. Cel putin la Cluj exista asa ceva la Bikeservice. Daca as avea destul loc in casa, si eu as tine doua biciclete, una ieftina pentru oras, si una mai scumpa pentru ture de o zi. Deoarece nu am prea mult loc, si mi-e frica ca si bicicleta buna poate fi furata la o tura de mai multe zile sau chiar la una de o zi, cand o legi pe undeva, nu mi-am luat una extrem de scumpa, ci una pe la limita minima acceptabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca si olandejii umbla pe gioarse prin oras. Poate ei se pricep mai bine decat noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

daca nu as fi mers cu o "gioarsa" de Batavus nu mi-as fi dat cu parerea 8-).

Un model cu Shimano Nexus si gandit special pentru utilizare practica in oras (de la aripi pana la ciclocomputer integrat) bate de departe orice MTB/cursiera in oras.

E drept ca sunt scumpe dar eu zic ca merita

offtopic : despre posturi pe forum

As vrea sa vad cat mai multe pareri autorizate pe forumul asta de la oameni care au bicicletele respective nu au auzit sau le-a spus cineva.

De exemplu cineva care a folosit o bicicleta (fie ea si DHS) sa spuna : ok am facut 1000-2000 km pe an in conditii de timp frumos din aprilie pana in septembrie si am schimbat urmatoarele piese (gen bikejournal.com) cu un cost de xxx Euro

In felul asta ne putem da seama de costuri de intretinere raportate la pretul initial si kilometraj si putem lua o decizie.

De asemenea cred ca e important sa privim raportul pret/calitate .

Ontopic :

Nu are sens sa avem un conflict de idei aici. Ca posesor e greu sa fii obiectiv si nu pretind ca sunt perfect obiectiv , incerc doar sa relatez din experienta mea.

PS : Modelul meu e 2605B cu suspensie pe fata si V-brake-uri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca prima bicicleta, acu vreo 2-3 luni , am vrut sa-mi cumpar si eu ceva. Browsuind netul am dat peste modelul http://www.firstbike.ro/Biciclete/havana.php

Ca incepator, mi se parea ca arata bine si ca e o afacere buna la banii aia.

Ce mai, auzisem si eu de Shimano (de cand imi doresc o mulineta Shimano) si de cadru de aluminiu.

Norocul meu au fost cei din magazin

Care, cand am mers cu banii sa o cumpar, mi-au dat una fara "ceas kilometraj cu 11 functii" cum era oferta de pe net

Le-am atras atentia, mi-au zis ca ce, cred ca ei au sustras ceasul din dotare? si la final au facut comanda, urmand sa trec pe la magazin peste o saptamana sa o iau completa. Intre timp am dat de un amic care mai stia sa se uite la biciclete (si care m-a dus sa-mi iau una SH de care f multumit), asa ca atunci cand am mers iarasi la magazin si am vazut ca cea venita e si fara ceas kilometraj si fara far halogen ... am zis pas cu usurare.

Ca sa nu mai zic ca am tot rugat pe cei de la magazin sa imi regleze ghidonul sa pot da cateva pedale pe ea macar, sa vad cum e ... n-aveau chei la ei, nu erau cei care regleaza acolo, etc.

Ce mai, am avut noroc si mi-am luat o Genesis cu care am sarit deja niste borduri si santuri destul de maricele si inca rezista bine socurilor (doar am si eu 100 de kile) si se comporta foarte bine pe drumuri offroad (pe camp, ca la munte inca n-am avut ocazia sa o scot)

Adevarul e ca am dat pe ea 900 de lei, dar are si echipare Deore LX.

La fel, sotiei am vrut sa-i cumpar un FB Jaguar (530 lei) - http://www.firstbike.ro/Biciclete/jaguar.php

mai ales ca ea nu suporta defel lucrurile Second Hand

Noroc ca cei de la magazin s-au comportat la fel si in cazul bicicletei Jaguar, si intre timp am gasit o Merida - http://www.sportbikecenter.ro/#/on-line_shop/biciclete_complete/mtb_hard_tail_-_xc_&_am/merida_sub_5-v/

care e drept ca a fost ceva mai scumpa (840 lei), dar inspira incredere, e mai usurica, mai bine reglata, se vede clar ca e facuta din alt material :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Acum vreo 2 ani mi-am luat bicla noua. N-aveam un buget prea mare si voiam neaparat aluminiu, asa ca am dat 4 milioane pe un DHS fara suspensii, cu un cadru usurel de aluminiu, jante duble, echipat Shimano (Tourney, ca deh, la banii aia...). I-am pus pe fata o furca cu suspensii care o aveam de la bicla veche (de garantie evident ca nu mi-a pasat, lucru care o sa il motivez putin mai incolo :arrow:).

Eu merg preponderent pe sosea, visez la o cursiera (am vazut in Polus acum cateva zile o Fuji Roubaix din aluminiu si fibra de carbon la 30 de milioane - cik cantareste vreo 9 kilograme, la banii astia eu zic ca e foarte rezonabil...). Furca cu suspensii mi-am pus-o pe fata doar pentru ca astia care ar trebui sa faca soselele FARA gropi nu binevoiesc a respecta acest lucru, si deci n-aveam chef sa imi fac prastie roata din fata prea curand.

Prima saptamana de DHS a fost mirifica... ma dadeam toata ziua pana cand... un crantanit ciudat a intrerupt linistea :rolleyes: se pare ca oamenii geniali care fabrica acele DHS-uri nu s-au gandit sa faca lagarele de la butucul pedalierului din OTEL, lasand aluminiul cadrului gol si dornic sa fie ros de bilele de la butuc (ce monobloc, la banii aia? buna gluma...) Am dus-o in service (ca deh, era in garantie), ei au zis ca se rezolva repede, au strans butucul, dupa 2 ore crantanea mai tare... asa ca mi-am bagat picioarele in garantie, m-am dus la un magazin profi de langa mine si am dat vreo 300.000 pe un monobloc (si 100.000 pe montaj) si gata. Fara probleme.

Desi inceputul a fost cam urat, dupa asta pot sa spun ca nu am mai avut probleme. Si eu chiar am obiceiul sa imi bag picioarele in bicicleta, si ma si dau mult (vara fac vreo 200 km pe saptamana, asta numa daca ma plimb, ca daca o apuc intr-o drumetie mai lunga, fac si mai mult). Jantele cred ca sunt facute pe vapor, dar desi am luat niste gropi urate, n-am opturi considerabile. Schimbatoarele merg bine, franele la fel (desi am schimbat vreo 2 seturi de saboti cel putin). Ce m-a deranjat a fost ca tija care sustine scaunul era cam scurta (si cum eu sunt cam lung in picioare, a trebuit sa dau bani pe una mai lunga). In rest, toate bune si frumoase (inca).

E drept ca am si lucrat destul de mult la ea (reglaje, inlocuit de bile la butucii de la roti - cam o data pe an, uns angrenaje si mansoane de la cablurile de frana si schimbator si tot felul de alte maruntisuri) si cred ca asta e singurul motiv pentru care inca n-a sucombat. Am un vecin care si-a luat un DHS din acelasi loc ca si mine, modele similare, iar lui i s-au desfacut SINGURE piulitele de la axul rotii spate dupa vreo 2 saptamani, ca sa nu mai vorbesc de frane prost reglate sau mai stiu eu ce.

Parerea mea e ca e important si cum isi intretine fiecare bicicleta. E drept ca un DHS sau un FB o sa faca intotdeauna mai multe probleme decat alta bicicleta, insa daca nu ti-e frica sa te murdaresti pe maini, poti avea o bicicleta decenta care sa te faca fericit.

Oricum, as fi dat 4 milioane si numai pe cadrul ala de aluminiu, pentru ca tot atunci voiam sa imi cumpar un cadru Merida, tot de aluminiu, care era 7 milioane, si sa imi fac restul bicicletei din piese, dar subit bugetul meu s-a redus drastic :D.

Spor la pedalat la toti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca si eu am acelasi mpodel ca si tine, e cumva aia argintie? Daca da, sa stii ca si eu am scos o bicla buna din ea :)

In 3 ani am schimbat monoblocu si angrenajul, franele ( am pus avid SD3, alea vechi se reglau tare greu), tija de sa ( si eu sunt inalt, in plus am indoit-o pe cea initiala :D) si am pus o furca Suntour M2000. In afara angrenajului, bicla initiala e chiar OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.