Poseidon

Curatare lant

Recommended Posts

Se ia Pur de vase, se dilueaza, si se pune intr-un spalator de la Park Tool. Si se ruleaza lantul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... dar lantul tot nu arata ca nou, ce am gresit?

 

E important aspectul lantului?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se ia Pur de vase, se dilueaza, si se pune intr-un spalator de la Park Tool. Si se ruleaza lantul.

Adineauri a explicat Puterfixer de ce nu e bun Pur-ul, sau alte substante inrudite. Pur-ul nici pentru vase nu e prea bun, daca insisti putin, si cu apa rece obtii acelasi rezultat.

 

Eu pun motorina cu benzina in aparatul de curatat lantul. Dupa ce il curat bine bag si niste detergent, doar pentru clatire.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ia Pur de vase, se dilueaza, si se pune intr-un spalator de la Park Tool. Si se ruleaza lantul.

 

 

Mersi, asa voi face data viitoare,

 

@@Frank   nu este important aspectul, dar mergand si pe drumuri mai neamenajate ma enerveaza sa vad lantul meu plin de praf si mizerie la sfarsit de tura, si la altii vad ca lantu arata ca scos din cutie.

 Si doresc cumva sa reziste un curatat si gresat mai mult de o tura (si vorbesc de tura pe uscat, pe forestiere)

 

Am incercat si drylube dar parca lantul nu mai aluneca cum trebuie, si tot ce se vede pe lant, care intradevar e uscat ...este un fel de depunere verzuie.

 

Data viitoare dupa ce il curat cu pur in acel dispozitiv, il voi lasa cateva ore in benzina, iar dupa ce se usuca o sa il ung cu drylube doar pe interiorul zalelor... vom vedea ce va fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Data viitoare dupa ce il curat cu pur in acel dispozitiv, il voi lasa cateva ore in benzina

Ai grija sa nu dai de alb ;))  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul NU se curata eficient cu detergent de vase sau alte tipuri de detergenti.

Benzina este mai buna dar ataca materialul din care este facut lantul si il distruge in timp, din experienta proprie, nu din auzite.

Cel mai bun degresant este diluantul pentru vopseluri. Eu folosesc de cativa ani si pot sa zic ca curata excelent.

Eu dau jos lantul de pe bicicleta, il bag intr-un bidon de apa pentru bicicleta, pentru ca are gura de acces mare, torn aprox. 200ml de diluant si agit bine, reiau operatiunea de cateva ori, inlocuind cantitatea de diluant cu o alta de fiecare data, si dupa aprox. 1 ora, timp in care se evapora toate urmele de dilunt din lant, il ung cu un spray special pentru lanturi, il mai las aprox. 1 ora sa se evapore agentii din spray, il sterg putin de surplusul de ulei, si il montez inapoi pe bicicleta, bineinteles in prealabil stergand pinioanele, rotitele schimbatorului si foile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adineauri a explicat Puterfixer de ce nu e bun Pur-ul, sau alte substante inrudite. Pur-ul nici pentru vase nu e prea bun, daca insisti putin, si cu apa rece obtii acelasi rezultat.

 

Eu pun motorina cu benzina in aparatul de curatat lantul. Dupa ce il curat bine bag si niste detergent, doar pentru clatire.

 

Pentru clatire... merge benzina de extractie, gas lampant (jet fuel), eventual motorina (diesel fuel)  sau alta hidrocarbura fara aditivi.......in lipsa de.... merge si apa de izvor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Benzina este mai buna dar ataca materialul din care este facut lantul si il distruge in timp

 

Cum distruge benzina metalul?!

 

Și cu diluantul e cu cântec. Dacă iei diluant alcoolic, nu faci nimic; alcoolul nu dizolvă uleiul, vaselina și alte derivate din hidrocarburi. Trebuie să iei un solvent organic, categorie din care face parte și benzina.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am dat cu WD40 si apoi cu spray de lant ("no-name" de la Decathlon), mi s-a spus ulterior ca este prea gresat si ca atrage praf, eu merg doar pe asfalt (majoritaea timpului in oras) si ture scurte. Zilele trecute am luat furtunul cu apa si am dat pe biciclete (a mea si a sotiei). Nu am dat direct pe lant, dar evident s-a udat. Ar fi trebuit sa degresez/gresez lanturile din nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca nu putem sa dam lantul jos? Foile, pinioanele si alte cele cum le curatati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă n-ai za rapidă PowerLink la lanț și nu vrei să-l desfaci cu o presă de lanț, atunci el va rămâne trecut prin cadru. Însă roata o poți da jos și de pe ea poți demonta caseta de pinioane ca să le cureți cu peria în solvent, și angrenajul poate fi demontat de pe butucul pedalier ca să primească același tratament. Unele pinioane se demontează în mai multe subansamble, foile de pe angrenaj se pot deșuruba la modelele superioare (cele entry-level sunt nituite), chiar și rotițele întinzătorului de lanț al deraiorului spate pot fi demontate și curățate cu peria într-o găletușă cu benzină.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poti da pur si simplu cu spray de curatat (are ceva presiune in el) si iti face luna si pinioanele si foile, dar mai ales pinioanele.

Eu personal pe pinioane dau direct cu spray de curatat, ala de la lidl este excelent! Pinioanele raman pe roata si roata pe bicla, doar ca tin bicla mai aplecata pe partea cu pinioanele, ca zeama ce va curge de pe pinioane sa curga pe jos nu pe janta (am v-brake).  Iar la final dau usor cu o perie speciala ptr pinioane, si gata.

 

ps: initial tii lantul pe pinionul mic, iar dupa ce ai curatat toate pinioanele, urci lantul pe pinionul mare si cureti si pinionul mic.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riscul de a face curățarea pinioanelor direct pe bicicleta nedezasamblată este că solventul folosit poate intra în butucul spate, unde afectează ungerea lagărelor sau rulmenților. Dacă ești atent, poți evita asta. Dar dacă vrei să fii sigur că faci o treabă bună și fără riscuri, de 2-3 ori pe an dai jos pinioanele și le cureți separat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este.

Eu din comoditate, prefer sa fiu atent. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat cu WD40, am curatat cu o carpa si apoi am dat cu spray de lant pt lubrifiere. Daca n-as fi vazut videoclipul asta, n-as fi stiut ca trebuie sa curat lantul si dupa lubrifiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fac asa:

 

Dupa aproape fiecare tura(mai ales daca-i offroad) scot lantul, il sterg bine, il bag in apa fierbinte cu detergent de masina de spalat, automata, il scutur bine intr-un recipient, il las 10 minute la imnuiat. Il scot, il clatesc cu apa, il sterg cu carpa, il montez si ung pe fiecare za cu ulei si sterg excesul. Cam atat, dureaza 20 de minute operatiunea. cel mai mult dureaza lasatul la inmuiat.

 

Lantul ca si nou este dupa manevra asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

 

Dupa aproape fiecare tura ...  scot lantul, ... , dureaza 20 de minute operatiunea. .........

 

Lantul ca si nou este dupa manevra asta.

 

Eu poate datorita inocentei mele in ale biclelor; nu pot sa pricep, de ce acest exces de zel pentru un lant care costa in medie 60 de RON si probabil il schimbam foarte rar.

Inteleg si ca trebuie un service de intretinere (RK) a bicicletei cu dezasamblarea componentelor in miscare  de 2 ori pe an. Mai inteleg si ca trebuie sa sterg si sa ung lantul daca este foarte murdar.

Si totusi ... de la o intretinere corecta si pana la a face o pasiune din asta, parca este prea mult.

 

Pana la urma intrebarea mea este urmatoarea:

- Ce se intampla stimati coforumisti daca nu spal si ung lantul ZILNIC sau aproape zilnic ? (Bineinteles daca nu m-am dat cu bicicleta prin noroi)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@netcity, probabil grijile oamenilor merg mai degraba catre celelalte componente, nu neaparat catre lant. Pinioanele, deraioarele, foile sunt componente mai scumpe si mai costisitor de inlocuit daca ungerea nu este facuta cum trebuie. Adunate, laolalta investitia ar fi mult mai mare de 60 lei.

Pt mine este prima oara cand fac operatiunea de ungere dupa anumite indicatii si, inainte de asta, chiar credeam ca lantul meu (de fapt si al sotiei la fel) este de culoare neagra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacă nu speli/ungi  zilnic lanțul și nu trimiţi mesajul c-ai făcut asta la alte 20 de persoane din lista ta de mail/FB/twitter/google+/etc. o să visezi urât și o să se rupă spițele și tija de șa exact când depășești 35,28 km/h şi dacă nu crezi du-te pe google şi scrie "curățare și ungere lanț bicicletă", un tip nu a băgat în seamă acel mesaj şi după 20 de zile a avut mega-ghinioane și i s-au întâmplat neîntâmplate.
Deci trebuie să faci asta și să spui c-ai făcut asta pentru că ești legat printr-o vrajă și dacă nu trimiți o să mori în chinuri groaznice dar până atunci o să suferi în dragoste așa de mult că o să-ți crape inima și atunci or să vină chinurile groaznice.
 
later edit: curiozitatea a ucis pisica... ;))
Nais! Place (adică laic).
  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

.........

Deci trebuie să faci asta și să spui c-ai făcut asta pentru că ești legat printr-o vrajă și dacă nu trimiți o să mori în chinuri groaznice dar până atunci o să suferi în dragoste așa de mult că o să-ți crape inima și atunci or să vină chinurile groaznice.............

 

 

Offff . ... chiar ca sunt inocent ! Oare ma spal de pacate daca imi fac un cont special pentru chestia asta in Cartea cu Mutre, si mai dau si cate 10 Like-uri pentru fiecare spalator profesionist de lanturi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot esti la inceput, si ai unde face asta, cand iei un lant nou, si il ajustezi la numarul de zale necesare, pui o sticla cu gura larga sau un borcan langa o usa(perete de lemn, scandura, ceva fix si vertical).

Lasi lantul din greutate sa se aseze paralel cu usa si sa intre in borcan cam 4-5 zale, bagi un cui prin cele doua urechi pe unde trece nitul si il bati in usa.

Dai borcanul la o parte si faci in semn pe usa pana unde ajunge lantul in capatul de jos.

Dupa fiecare curatare, spalare il lasi sa se scurga in acel borcan, si dupa ce este scurs complet il lasi liber sa se alinieze cu planul, si poti vedea ce elongatie are. 

Cand lungimea lantului depaseste cu 3/4 din lungimea unei za lungimea initiala totala consemnata pe usa cam poti sa-l duci la fier vechi.

Curatarea a mai fost precizata in nenumarate postari pe forum cu ce se face si cum.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.