Poseidon

Curatare lant

Recommended Posts

Chiar daca mi-am curatat lantul cu cateva zile in urma, am decis sa o fac din nou ca la carte, rezultatul este unul foarte multumitor.

 

Am inceput  prin a turna benzina in curatatorul de lant de la lidl, am curatat lantul asa, deja rezultatul era unul mai mult decat multumitor.

Dupa aceia am dat jos lantul si l-am bagat intr-un bidon si am pus benzina cat sa-l acopere, l-am scuturat, l-am mai lasat :) iar scuturat, iar lasat :)

 

Cat timp se 'inmuia' lantul, am trecut la curatarea deraiorului, si la schimbatorul de foi, cu solutie degresanta de la lidl, la fel am procedat si cu pinioanele si foile, doar  ca pe acestea le-am curatat si cu peria in prealabil,

 

Dupa ce pinioanele erau din nou ca noi, adica argintii, am dat cu spray de gresat lant si schimbatoare de la lidl pe toate incheieturile deraiorului si al schimbatorului.

Am scos lantul din bidon, l-am uscat, arata foarte bine, l-am montat la loc si acum in loc sa il ung cu finish line keramik wet ca deobicei, am pus pe el Finish line wax lubricant (kryTech) si toata transmisia este imaculata si perfect uscata.

Toata treaba am facut-o de nervi... ca in 35 km de mers pe uscat lantul era negru, la fel si pinioanele, cei drept mergea ca unsa bicla, dar erau murdare si foile si tot... finish line keramik wet cred ca il voi folosi de acum incolo doar toamna tarziu si iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai mai folosit curatatorul de lant daca tot l-ai dat jos?

Apropo, ce perie folositi pentru curatat pinioanele si de unde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa curat excesul. Peria e cea clasica, ptr biciclete. A costat vreo 30 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca folosesc soluție (spuma activa) cu care se spală mașinile in spălătorii auto afecteaza lanțul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E agent tensioactov ca și detergentul de vase sau Pur menționat anterior. Spală bine praful de pe capotă și insectele moarte de pe faruri, dar contra uleiului mâzgos dintre rolele și zalele lanțului nu face mai mult decât o ploaie sau pipi de câine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am bagat iar 30 km, la finalul turei atat lantul cat si pinioanele sunt curate, acum pot pune si eu mana pe lant, ca raman cu mana curata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde iau totusi o astfel de perie "clasica pentru biciclete" si mai ales ce sa cer, sau sa caut, la magazin?

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum fac eu am mai spus (de parca ar interesa pe cineva). 

In esenta e cum face majoritatea: dat jos lant, solventi organici, detergenti de rufe si apa fierbinte, uscat si gresat cu uleiuri pentru troscolete.

Evident ca stiu ca lantul e primul care se uzeaza si ca daca nu stii sa masori uzura, produce in rand uzura accelerata a pinioanelor si in cele din urma a foilor.

In adolescenta (anii 82-86) eram convins ca lantul e pe viata, ca doar de aia producatorii l-au bagat prin cadru fara sa puna nici un mijloc de a-l da jos.

Trist este ca mai creadeam asta si prin 1995 cand am constatat ca imi scapa la pedalat desi schimbasem butucul cu tot cu pinioane.

Deabia dupa aceea am avut acces la internet.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanturile din '80 chiar erau pe viata!

 

Asta-i pe bune ? Ca daca este asa, inteleg ca in inocenta mea, datorata faptului ca nu am avut bicicleta in ultimele 2 decenii, am vreo 2 posturi total pe aiurea pe acest forum.

Si dca tot este off topic, sa fie pana la capat: un lant cu pret mediu, intretinut corespunzator; cat va tine ? (in km bineinteles)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de multe... depinde pe ce pinioane si foi  il folosesti, cat de stramb sta lantul, cat de in forta pedalezi, daca e sau nu gresat.

 

In cazul meu in 2000 de km sa dus un lant doar ptr ca bb-ul era mai lat decat trebuia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si dca tot este off topic, sa fie pana la capat: un lant cu pret mediu, intretinut corespunzator; cat va tine ? (in km bineinteles)

Viața lui depinde de mai mulți factori: tipul și calitatea lanțului, modul de utilizare, întreținerea, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e ceva. Pe vremea aia, bicicletele erau in majoritatea lor un pinion, o foaie si e posibil ca nimeni sa nu fi bagat de seama pana nu era prea tarziu.

Pe de alta parte putini faceau "forta" cu ele. Majoritatea se deplasau lejer de la punctul A la B, de regula distante scurte. 10 km erau deja aventura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 de regula distante scurte. 10 km erau deja aventura.

 

 

Aici te inseli amarnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce se poate.

E posibil ca esantionul meu populational: cunoscutii dintr-un oras de 22000 locuitori sa nu fie reprezentativ statistic si deci sa nu pot generaliza.

Totusi, perceptia mea e corecta si nu mi-o poti contrazice.

Imi poti contrazice generalizarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am contrazis exact la ce am dat qoute, in anii 60-70 foarte multa lume de la tara mergea la oras, sau pe distante de pana la 100-120 km cu bicicleta, ptr ca era unicul mijloc de transport disponibil, Bineinteles ca nu vorbim de mers zilnic.  Si nu aveau decat o foaie si un pinion, dar nici nu se grabeau cei drept, mergeau incet, nu oboseau, si reuseau sa parcurga distante apreciabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tuloai!

Pe la noi se lua RATA pe diatante asa mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi amintesc, biciclarii erau pe distante de pana la 15 km/ sens cei mai multi.

Femeile majoritatea si cei mai varstnici foloseau rata(irta), mult mai putini aveau mobra(mai tarziu hoinar), MZ de 123 sau 2 jumate, IJ. Artistii aveau CZ sau masina.

 

Diferenta dintre lanturile de atunci si cele de acum e provenienta otelului si modul de constructie.

Lanturile erau din otel rusesc facute din minereu si nu ca acum din fier reciclat.

Pus la socoteala si faptul ca covarsitoarea majoritate erau fara torsiuni, cu o foaie si un pinion, unse cu ulei(rar am vazut pe vremea aia lanturi sa scartaie cu jale si rosii de rugina) se poate explica de ce unele au mers 40 de ani. Aveau si alta greutate...

:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cunostinta de cauza; in judetele Timis si Arad in anii '80-'89 o naveta de 20 de km se facea pe bicicleta. La polul opus, in jud. Braila (tot din cunostinta de cauza) naveta cu bicicleta era de pana la 10 km.

Stiu de un orasel in jud. Arad, unde la acea vreme nu cred ca exista familie fara cel putin 2 biciclete.

 

Eu la acea vreme aveam 2 biciclete; o semicursiera Sputnik si o bicicleta de provenienta ucrainiana de dama la share cu tatal meu. La vremea aceea spalam lantul cu benzina si il ungeam cu ulei hidraulic sau vaselina, de care aveam in acel moment. De acelasi tratament beneficiau motoretele tatalui meu Jawa si Carpati.

 

La nici una nu am schimbat lantul,. Functionau perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanturile din '80 chiar erau pe viata!

Pt.Sputnik-ul meu viata a fost cam scurta: dupa vreo patru ani de folosinta a lantului original, cind in sfirsit am gasit lant de schimb, am constatat ca cel original era cu vreo 4 cm (cm nu mm!) mai lung decit cel nou si ca ii lipseau cam doua din trei role.

Bineinteles ca atrebuit sa caut si pinioane, ca si alea erau tot pe viata!

Si da, lantul era uns intotdeauna, n-a ajuns sa scirtiie decit o data, in urma unei spalari naturale (ploaie).

P.S.probabil ca lantul avea vreo 15.000-20.000km cind ajunsese in halul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta e important si regimul in care e folosit. Multa forta, multa uzura, ca la pila.

Poate pana la urma au dreptate aia care spun ca unsoarea pe lant e buna doar de adunat praful.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanturile din '80 chiar erau pe viata!

Nu erau deloc pe viata. La semicursiera mea Turist faimosul lant rusesc era intins ca dracu' dupa 9.000 km desi beneficiase din abundenta de ulei W40. Ba chiar si foaia era destul de uzata incat ma gandeam sa o intorc pe partea cealalta, dar s-a rezolvat cazul cand mi s-a rupt cadrul si am aruncat bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 vrei sa zici? ala nu-i ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.