krazyeone

Probleme la coborari

Recommended Posts

Am inversat pipa si acum ghidonul este un pic sub sa ca si pozitionare, oricum diferenta se simte in bine, nu stiu daca am pozitionat corect manerele ghidonului (ma refer la unghi)

Pe plat cum ti se pare?

Si eu ma gandeam sa fac chestia asta de mai multa vreme dar nu stiu cum afecteaza comfortul la ture lungi pe plat (majoritatea km pe care ii fac, din pacate, sunt pe langa Bucuresti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta se simte pe urcari , azi am urcat o urcare in carol pe care nu am reusit-o cand aveam pipa invers pentru ca nu eram suficient de aplecat

Inca nu am mers mult pe plat, adica nu incat sa imi fac o idee dar rau nu are de ce sa fie , o sa stau o idee mai aplecat dar nu ceva radical, luni o sa ma duc cu bicicleta la munca si iti zic

Poti sa incerci , te duci in parc si faci diferite setari, 1 cm ghidonul lasat sau saua mai in fata e o diferenta enorma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ămmm... nu!

Dacă stai prea în spate, pe roata din faţă nu vei avea destulă apăsare => mai puţină aderenţă pe roata din faţă => nu vei mai avea controlul direcţiei. Deci încearcă să stai pe bicicletă încăt să-ţi distribui greutatea în mod egal faţă-spate. Nu sta cu măinile şi piciarele perfect întinse şi încearcă să fi căt mai relaxat.

Plus, mulţi fac greşeala că la coborări se lasă prea pe spate încăt ajung să "atărne" în degetele măinilor şi după aceea se plâng că-i dor măinile. Poziţia "corectă" îi să stai proptit cu palmele de ghidon şi la coborări.

Şi cel mai important lucru îi să te concentrezi pe unde vrei să treci cu bicicleta, nu pe ce vrei să eviţi. Dacă îţi vei fixa privirea pe un obstacol, garantat te vei lovi de el.

Fă rost de filmul "Fluidride like a pro", vei găsii în el multe informaţii utile despre controlul bicicletei.

Mladen cred ca ai dreptate, am o vaga impresie ca pana acum tineam saua data foarte in spate si din cauza asta nu reuseam sa ma las in spatele ei si tot din cauza asta intindeam mainile prea tare si in loc sa imi pun greutatea in ghidon la coborari cu palmele proptite cum spui tu eu cred ca cumva trageam de el

Iar partea a doua este si mai corecta, cred ca dupa ce am cazut la coborare in loc sa ma uit in fata eu ma uitam in jos sa evit obstacolele, din cauza ca eram foarte incordat oboseam foarte repede

Am pus si distantierul deasupra pipei si acum este o diferenta cat de cat intre sa si ghidon, adica ghidonul este mult mai jos fata de prima poza unde era mai sus sau la acelasi nivel cu saua, practic la urcari mai dificile indiferent cat ma lasam in fata tot mi se parea ca se ridica roata fata iar tendinta era sa ma ridic din sa in picioare imediat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cobori putin in jos pozitia dar pierzi putin la handling fiind flat ghidonul. Tu ai Reba aia cu cursa de 120 mm? Cred ca de la aia ti se trag toate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are 100 mm

Dar intradevar conteaza mult si cum e setata furca , stiu ca e setata la greutatea mea dar teoretic sunt diferite setari in functie de teren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, daca pui un ghidon flat o sa ai in general numai de castigat la eficienta, dar tocmai la coborari nu, acolo tot teoretic ala rise e mai bun. Oricum, ghidonul flat e pentru cine doreste o pozitie sport pe bicicleta, adica in mod evident se renunta la confort pentru performanta.

Furca las-o asa, la 100. In principiu e o idee buna sa-i mai pui un distantier sa o faci de 85, dar asta nu o sa te ajute pe coborari, dimpotriva, asa ca mai bine o lasi asa pana te mai obisnuiesti si ii poti scadea cursa cand te simti bine in configuratia asta.

Pana la urma, cu ezitarile tale pe coborari, poate e o idee buna sa-ti iei niste cauciucuri mai cramponate, gen MK, pana mai castigi incredere. Cauciucurile astea rapide se bazeaza si pe un oarecare echilibru din partea rider-ului pe zonele mai tehnice. Pui XK-urile in dulap pentru o perioada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, daca pui un ghidon flat o sa ai in general numai de castigat la eficienta, dar tocmai la coborari nu, acolo tot teoretic ala rise e mai bun. Oricum, ghidonul flat e pentru cine doreste o pozitie sport pe bicicleta, adica in mod evident se renunta la confort pentru performanta.

Furca las-o asa, la 100. In principiu e o idee buna sa-i mai pui un distantier sa o faci de 85, dar asta nu o sa te ajute pe coborari, dimpotriva, asa ca mai bine o lasi asa pana te mai obisnuiesti si ii poti scadea cursa cand te simti bine in configuratia asta.

Pana la urma, cu ezitarile tale pe coborari, poate e o idee buna sa-ti iei niste cauciucuri mai cramponate, gen MK, pana mai castigi incredere. Cauciucurile astea rapide se bazeaza si pe un oarecare echilibru din partea rider-ului pe zonele mai tehnice. Pui XK-urile in dulap pentru o perioada.

Mersi Horatiu,

Am pus pipa invers si distantierul deasupra pipei, parca am un control mai bun al ghidonului, sa modificat centrul de greutate adica stau mai aplecat un pic si cred ca pun mai multa greutate pe roata fata

Pe urcari daca ma aplec nu se mai ridica roata fata, inainte cum se modifica panta un pic imediat trebuia sa ma ridic ca nu mai puteam pedala din sa,

Am comandat un caucicuc Nobby Nic EVO 2.25 (am gasit un pret foarte bun) pe care ma gandesc sa il pun pe fata si sa las un X king pe spate , am sa vad cum e cu configuratia asta daca nu, am sa pun si spatele mai cramponat gen MK sau MK II (nu stiu care e diferenta)

Cu furca trebuie cumva sa ma joc cu setarile, dar nu am pompa, poate fi si aici ceva de lucru

Nu stiu dc va dati seama dar vedeti diferenta fata de prima poza postata

post-7570-0-15279200-1317280375_thumb.jpg

post-7570-0-95387800-1317280535_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu pompa, ne putem vedea o data saptamana viitoare sa ne jucam cu setarile pana iti place.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urcare cu pipa ridicata sau nu, cu flat bar sau cu rise merge oricum. Indoi mai mult coatele, te apleci mai tare si gata. Burta sa nu ai. La coborare iti trebuie ore, ore de acumulare a experientei. De ce iti spui Krazyone? Banuiesc ca nu se trage de la felul in care cobori cu bicicleta? :))

Mersi Horatiu,

Am pus pipa invers si distantierul deasupra pipei, parca am un control mai bun al ghidonului, sa modificat centrul de greutate adica stau mai aplecat un pic si cred ca pun mai multa greutate pe roata fata

Pe urcari daca ma aplec nu se mai ridica roata fata, inainte cum se modifica panta un pic imediat trebuia sa ma ridic ca nu mai puteam pedala din sa,

Am comandat un caucicuc Nobby Nic EVO 2.25 (am gasit un pret foarte bun) pe care ma gandesc sa il pun pe fata si sa las un X king pe spate , am sa vad cum e cu configuratia asta daca nu, am sa pun si spatele mai cramponat gen MK sau MK II (nu stiu care e diferenta)

Cu furca trebuie cumva sa ma joc cu setarile, dar nu am pompa, poate fi si aici ceva de lucru

Nu stiu dc va dati seama dar vedeti diferenta fata de prima poza postata

post-7570-0-15279200-1317280375_thumb.jpg

post-7570-0-95387800-1317280535_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urcare cu pipa ridicata sau nu, cu flat bar sau cu rise merge oricum. Indoi mai mult coatele, te apleci mai tare si gata. Burta sa nu ai. La coborare iti trebuie ore, ore de acumulare a experientei. De ce iti spui Krazyone? Banuiesc ca nu se trage de la felul in care cobori cu bicicleta? :))

Coatele in jos sau in exterior adica < i >?

Daca ghidonul este mai sus ca saua sau la acelasi nivel si daca panta este foarte abrupta nu merge asa usor cu urarile , nu am burta (nu mai am burta)

Eu am inceput sa merg cu bicicleta offroad cam de un an si in mare parte am facut doar cateva paduri (am bicicleta de mic dar am mers doar pe sosea) deci coborari am facut doar in cadrul concursurilor , iar la unul din ele mi-am luat-o pe coaja destul de rau (era sa imi rup coastele)

Nu , nickul il am de peste 10 ani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata am pus un Nobby Nic pe fata, este modelul performance de acum 2 ani cu care a venit bicicleta (deci cel cu sarma) , vreau sa zic ca sa schimbat radical controlul pe coborari, ma rog nu prea am facut f multe ca nu am avut unde(am mers prin padure), dar una din probleme unde ezitam era pe drumuri pietruite unde cu X king 2.2 pe fata nu aveam directie, cu NN puteam sa ii dau blana fara nici o problema

Am comandat un NN EVO si am sa las CONTI X King 2.2 pe spate cu toate ca si aici cred ca ar trebui ceva mai cramponat dar am sa il las mai desumflat pentru ca e modelul cu Protection

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ghidonul este mai sus decat saua nu ai ce sa cauti pe el. Ai cadru mult prea mare sau furca este de DH :)))

Coatele in jos sau in exterior adica < i >?

Daca ghidonul este mai sus ca saua sau la acelasi nivel si daca panta este foarte abrupta nu merge asa usor cu urarile , nu am burta (nu mai am burta)

Eu am inceput sa merg cu bicicleta offroad cam de un an si in mare parte am facut doar cateva paduri (am bicicleta de mic dar am mers doar pe sosea) deci coborari am facut doar in cadrul concursurilor , iar la unul din ele mi-am luat-o pe coaja destul de rau (era sa imi rup coastele)

Nu , nickul il am de peste 10 ani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravos. Acum avand cu ce trebuie sa exersezi mai intens. NN de cat ai? Recomand sa iei un 2.25 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ghidonul este mai sus decat saua nu ai ce sa cauti pe el. Ai cadru mult prea mare sau furca este de DH :)))

Vezi ca am atasat poze cum era la inceput , ghidonul era undeva mai sus ca si saua sau cam la acelasi nivel , acum am inversat pipa si am pus distantierul deasupra pipei, nu e asa mare diferenta dar oricum saua e mai sus decat ghidonul, o sa imi iau si un ghidon fara rise si asa cred ca o sa fie si mai jos

Furca e de 100mm deci nu de DH

Din ce calcule mi-am facut , ar trebui sa am un cadru de 18.5" iar eu am de 20", am 1.82 si 84.5 intre craci

Am exersat un pic pe urcari, mi-am dat seama, coatele trebuie in jos si cumva apasat pe ghidon dc e panta mai nasoala, daca nu mai relaxate, daca te uiti in jos e nasol, iarasi daca ai coatele in exterior e nasol

privirea cat mai in fata si nu jos, inca mai trebuie sa ma joc cu centrul de greutate pe sa cat si daca apar ceva radacini pe urcare

@Mbz, NN il am de 2.25 , dar pare mai lat decat X kingul de 2.2 , in plus e mai dintos si crampoanele amplasate mai departe nu ca la X king care sunt in aceeasi directie si foarte apropiate

de comandat mi-am comandat NN tot de 2.25 modelul foldable si evo (am gasit un pret f bun)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, n-am inteles foarte bine faza cu "nu pot controla ghidonul". totusi din proprie experienta ti-as putea da un sfat si acela de a verifica bine cuvetaria, in sensul ca ghidonul trebuie sa se miste foarte usor dar sa nu aiba nici joc. eu am patit-o, cand mi-am schimbat furca, un "mester" s-a gandit el ca probabil bicla va merge extrem de "bine" cu 33 (jos) si 34 (sus) de bile la cuveta. si am prins a doua zi un maraton cu ea asa. deabea dupa 2 km incepusem sa ma intreb de ce merge asa aiurea bicla (nu numai ca ma chinuiam sa mentin trasa, dar nici nu puteam sa merg fara maini, pur si simplu nu ma asculta http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/dry.gif ). dupa vreo 20km de chin, pt amandoi si bicla si eu, l-am terminat pe un loc dezamagitor. a doua zi am desfacut totul si am descoperit minunea. am jurat ca nu mai trec pe la "mester" si mi-am schimbat cuveta singur, cu informatii de pe forum. deci vezi sa nu ai si tu o minune la cuveta.

Nu avea joc dar avea apa, a fost curatate si regresate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de coborari , daca este o coborare in V unde prin mijloc sunt pietre si crengi adica mult mai nasol,

pe margini e mai ok adica mai practicabil dar nu stiu sa abordez aceste sectiuni, am feelingul ca o sa alunec spre centru, cum trebuie sa fac ?

sa o iau prin centru unde sunt pietre etc sau este vreo tehnica de abordare a acestor coborari, ce mai faceam eu mergeam pe dreapta si cand si unde puteam o luam in diagonala pe partea stanga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai grip pe gume(in cazul asta conteaza si spatele) mergi pe unul din maluri, cel mai practicabil.

Daca nu, aplici tehnica de val (adica aia de a schimba malurile in functie de pasaje) asa cum faci acum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai grip pe gume(in cazul asta conteaza si spatele) mergi pe unul din maluri, cel mai practicabil.

Daca nu, aplici tehnica de val (adica aia de a schimba malurile in functie de pasaje) asa cum faci acum :)

Deci faceam eu bine ca ma dadeam pe valuri :)

Ok spune-mi un cauciuc cu grip pentru spate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice are crampoanele laterale agresive si solide.

Te vor interesa si alte aspecte ale anvelopei, in functie de teren si conditii meteo, dar sa fie tzapene crampoanele laterale.

Pot sa-ti spun un cauciuc care sa NU il folosesti pentru asa ceva, si anume Smart Sam http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schwalbe Nobby Nic, Rocket Ron.

Kenda Small Block Eight , Karma sau Nevegal.

Asta pe ce am mers eu suficient ca sa pot recomanda.

Mai sunt si de la Michelin parca CrossCountry ?

Pentru mine etalon sunt Sch NN :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racing Ralph cum sunt?Am si pe fata si pe spate,deocamdata sunt ok desi simt nevoia de un NN pe fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu usoare probleme (dar nu neaparat la coborari) ci la santurile in V. Cum vad un sant d-asta in V cu margini mai nisiopase ma tem ca nu mai pot iesi din sant pe motive de lipsa de aderenta laterala a rotii. Adica simt ca parca spatele mi-ar fugi la loc in sant in loc sa urce peretele lateral. Daca ai de mers printr-un astfel de sant, chiar daca alegi sa mergi pe langa el, uneori trebuie sa treci de pe un mal pe celalalt si implicit sa urci un perete lateral. E vro tehnica speciala pentru a traversa un sant (sau pentru a iesi din el de fapt), sau exista cauciucuri care sa fie mai bune pt asta?

Eu am pe bicicleta mea niste Bontrager XR 3 Expert (par destul de bune, sunt pliabile, relativ usoare si eu sunt multumit de ele). Se poate vedea profilul lor aici: http://www.bontrager.com/model/08865

Ei zic ca-s potrivite pt mai multe tipuri de teren. Nu vreau sa investesc in altceva momentan, vreau mai mult sa stiu daca e vorba de tehnica mea sau de cauciuc la problema sus mentionata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necesita ceva control al derapajelor, cuplu mare la roata, noroc.. iar cand vezi ca n-ai noroc, incerci sa te opresti la timp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racing Ralph cum sunt?Am si pe fata si pe spate,deocamdata sunt ok desi simt nevoia de un NN pe fata.

nu vreau sa transformam topicul in aceeasi discutie ca pe cea de cauciucuri

Racing ralph din punctul meu de vedere este un cauciuc de spate , pe fata m-am dat cu NN si intradevar face diferenta, cu Rocket Ron am mers f f putin incat sa imi fac o idee

MBZ daca o sa am NN evo pe fata un RR de 2.1 sau de 2.25 pe spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.